HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mahrem, Avret, Ziynet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ofsar
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 15 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ofsar

 

Arkadaşlar size Kurandaki din sitesinden güzel bir alıntı sunmak istiyorum. Katılmamak mümkün değil. İyici okunursa anlamanız kolaylaşır.

 

 

KURAN’DA BAŞI KAPAMAK GEÇMİYOR

Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.

24 Nur Suresi 31

Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.

Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekçi zihniyetin, kendi fikirlerini doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran’daki kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir.

Ayette diğer dikkat etmemiz gereken nokta “süsler” kelimesi ile neyin kastedildiğidir. Bizim kanaatimize göre “süsler” kelimesi ile özellikle “göğüsler” kastedilmektedir. Çünkü ayetteki tüm noktalarla mantıklı bir şekilde göğüs bölgesinin uyum sağladığı kanaatindeyiz. Birincisi, ayette yaka açıklarının kapatılması geçiyor, yaka açıklarından ise göğüsler gözükür. İkincisi, ayette gizlenen süslerin belli edilmesi için ayakların yere vurulmaması geçiyor. Ayaklar yere vurulduğunda vücutta belli olacak yer özellikle göğüslerdir. (sütyenin o dönemde icad edilmediğini düşünürsek bu daha da iyi anlaşılır.) Üçüncüsü, ayetten kendiliğinden görünenler hariç süslerin kapanması söylenmektedir. Ne kadar kapatılmaya çalışılırsa çalışılsın özellikle iri göğüsler, çeşitli fiziksel hareketlerde, hatta rüzgarın esmesiyle elbise yapışınca bile kendini belli edebilir. Ayetten bunun doğal olduğu anlaşılır. Dördüncüsü, ayette süslerin kimlerin yanında açılabileceği söylenir. Kuran’daki diğer ayetlerden kadınların bir kısmının iki yıl gibi uzun bir süre çocuklarını emzirdiğini görüyoruz. Kadının, babası gibi yakınlarının yanında, çocuğu acıktığında ve ağladığında onu emzirmesi gerekebilir. Ayetteki bu açıklamanın özellikle bu konuda kadınlara büyük kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz. Tüm bu izahlara göğüs gibi uyan başka bir bölge bulunmadığı için süslerle özellikle göğüslerin kastedildiği sonucuna varabiliriz. Süsler kelimesinden ziynet, takı gibi maddelerin anlaşılamayacağı ayetin bütünsel olarak ele alınmasıyla açığa çıkar. Çünkü ayette kadınların süslerini kendi kadınları yanında açabileceği geçiyor. Takı gibi maddeler tahrik unsurundan daha çok hava atma unsuru olabilir. Eğer bu hava atma olayı engellenilmeye çalışılsaydı, buna ilk karşı cins erkekler yerine, aynı cinsten olan kadınlar dahil edilirdi. Ayrıca ayakları yere vurunca hangi ziynet, takı eşyası belli olur? Kendiliğinden gözüken ziynet, takı ne olabilir? Araf suresi 31’de ziynet eşyalarının mescid yanında giyilebileceğinin söylenmesi, takıların cami yanı gibi en kalabalık yerlerde de teşhir edilebildiğini, yani saklanmasına gerek olmadığını gösterir. Görüldüğü gibi mantıksal bir elemeyle gidildiğinde ayetin özellikle göğüs bölgesinin kapanmasını vurguladığı anlaşılır.

Yukarı dön Göster ofsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ofsar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba efendim. Hoş geldiniz. Ama yanınızda getirdiğiniz bu yazı harika bir çarpıtma yazısı. Hiç güzel değil.

 

Örneğin cuub (tekili: ceyb) yaka açığı diye çarpıtılmış. Aslında göğüs açığıdır. Bakın bu çarpıtma yüzünden yazarımız “yaka yırtmacından göğüsler gözükür” diyerek nasıl çelişkiye düşmüş.

 

Yaka açığından gırtlak gözükür. Göğüsleri açığa vuran ise göğüs açığıdır. Allah’ın "Edhıl yedeke fî ceyb ike!" buyruğunu yerine getiren Hz Musa elini göğsüne götürmüştür; gırtlağına değil.

 

Yazı bir sürü tutarsızlıkla dolu. Ve hepsinin temelinde bu gırtlak-göğüs çarpıtması yatıyor.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Kuran’daki diğer ayetlerden kadınların bir kısmının iki yıl gibi uzun bir süre çocuklarını emzirdiğini görüyoruz. Kadının, babası gibi yakınlarının yanında, çocuğu acıktığında ve ağladığında onu emzirmesi gerekebilir.

Yazarımıza göre hadi kadının babası sakıncasız... da "gibi"si noluyor? Örneğin kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar

Sayın ofsar, bunu sizin mideniz kaldırıyor mu?

Örneğin Sayın Hayrunnisa Gül'ün, kendisinin hizmetinde bulunan, erkek korumalarına göğsünü açması caiz midir? Denemesi bedava. Sorun Sayın Hayrunnisa Gül'e, kardeşim. "Açar mısın?" deyin.

Fesübhanallah.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Önce hinlik yapmayı bırakıp dürüst olmamız gerekiyor. Benim isyanım ilahî mesajı beşerî görüşlerle pisleyip Allah'ın ayeti diye pazarlayan hinliğedir.  

 

Mealdeki şu ifadelere bakın: kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkekler

 

Bunun Arapça metindeki karşılığı olan "gayri ûli'l ırbe"de kadına diye bir kelime yok. IRBE yalnızca ihtiyaç demek. O halde çarpıtmasız meal şudur: ihtiyaçsız erkekler.

 

Ne var bunda, canım? Arapça metin öyle ama meal de kadına ihtiyaç duymayan erkekler oluversin? Kıyamet mi kopar?

 

Bunu söyleyenlerin şu meale tepkilerini görmek isterdim: takılara ihtiyaç duymayan erkekler. Kıyameti koparırlar mı koparmazlar mı. 

 

Bakın bu da bir tür ictihad kapısı kapanmıştır despotluğudur. Ki yüzyıllardır Allah'ın dinini müzakerenin nimetinden yoksun bırakıyor. Çünkü Arapça bilmeyenler gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl diyen Allah'ın kadına ihtiyaç duymayan erkekler dediğine bir iman ettiler mi artık atabilirseniz atın o aldanma fesadını kafalardan.  

 

Tesettürlü kardeşlerimize sordum: Saçınızı, göğsünüzü kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkek hizmetçinize açmanız caizmiş; Allah Nûr 31'de öyle diyormuş. Açar mısınız?" 

 

Bir kardeşimizin cevabı: "Hayır! Çünkü önemli olan, benim ona nasıl baktığımdır; onun bana nasıl baktığı değil."

 

 

Moderatör Notu:Forum kurallarına aykırı olarak yazılan edebe aykırı yazılar silinmiştir.

  

*

 

Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Görüyorum ki benim bu isyanımı incitici bulanlar var. Oysa asıl incitici olan, inanan kadınların göğüslerini kadına ihtiyaç duymayan erkek hizmetçilere açmasına verilen icazettir. Örneğin Nûr 31'deki "gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl"in "kadına ihtiyaç duymayan erkek hizmetçiler" olduğunu öne süren meal.

Kadınlara yapılan o hakarete tepkisiz kalıp benim o hakarete itirazıma  tepki gösterilmesini kınıyorum.  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Moderatör o sildiği cümlelerimi yerlerine geri koyuncaya kadar bu forum için hiç bir şey yazmıyacağım, foruma katılmayacağım. Hoşça kalın.
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam hasan akçay

Yukarıdaki yazınızdaki müstehcen ifadelerin kaldırılmış olmasına kendi adıma memnun oldum.

Haklı olduğunuz\yada olabilceğiniz bir konuda incitici ve pornografik yazılar yazarak kendinizi haksız durumu düşürüyorsunuz.O konudaki yazınız itibar görmez hale geliyor.Eleştirinin adabı erkanı olmalı.

Ben bu sitede mevlananın eşekle ilgili pornografik bir hikayesini okudum sözde o ilişkiyi yeriyordu ancak böyle bir hikayeyi kaleme alıp ballandıra ballandıra anlatması mevlanadan nefret etmeme ve onun doğruluğa ve iyiliğe davet eden sözlerine bile itibar etmememe neden oldu.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba savana. Size saygım her zamanki gibi devam ediyor. Konu kişisel değil. Sizin yazınızdan da bunu çıkardım ve sevindim. Teşekkür ederim.  

 

Ama yazımda müstehcen hiç bir anlatım yok. Birileri var der ve bu kafada giderse Kuran'ı da sansür eder bir gün. Çünkü orda bundan daha açık anlatımlar var.

 

O sözler yerlerine geri konuncaya kadar bu foruma katılmıyacağım. Elimdeki tek yaptırım gücü bu.  

 

Konu tesettür fesadının uyduruk gerekçesi. İddia o ki kadın vücudunun mahrem denen yerleri  kadına ihtiyaç duyan erkeği tahrik ediyormuş. Etmesin diye kadın oralarını örtüp saklamalıymış. Ama eğer erkek kadına şehvetle yaklaşamaz haldeyse; örneğin kadının babasıysa, iğdişse ya da çok yaşlıysa kadın ona oralarını açabilirmiş. Örneğin göğsünü.

 

Belli ki bu iddianın sahipleri kadın-erkek ilişkisine yalnızca erkeklerin açısından bakıyorlar. Kadınların da insanca ihtiyaçlar içinde olabileceğini akletmiyorlar. Onlara göre varsa yoksa erkekler, varsa yoksa erkeklerin şehevî ihtiyacı. Kadın yok.

 

Erkeği kırmızı gören boğa ve kadını da boğa güreşçisinin elindeki kumaş parçası yani mal derekesine düşüren bu iddia kadınlara hakarettir.

 

Artı, Allah’a itirazdır çünkü Allah erkek-kadın ilişkisine kadınların açısından da bakıyor. Kanıt Nûr 60. Ayetin konusu şehevî ihtiyacı kalmamış oturan kadınlar. İşte onlar giysilerini atabilirler. Erkekler onları o halde görünce şehveten  tahrik olurlarmış ya da olmazlarmış... Allah'ın umurunda değil.  

 

Ben işte bunu anlatmak ve "İnanan kadınların, kadına ihtiyaç duymayan erkeklere göğüslerini açması caizdir; Allah Nûr 31’de bunu söylüyor," iddiasını çürütmek istedim. Elbet diyecektim ki asıl önemli olan erkeğin değil kadının şehevî ihtiyacıdır (Nûr 60).

 

Yani şehevî ihtiyaçtan söz etmek zorundaydım. Kanıt için "Osmanlı sarayında erkeksizlikten imanı gevreyen cariyeler iğdiş harem ağalarına şehvetle bakmış olabilir," diyecektim. Onların durumuna düşen her kadının kadına ihtiyaç duymayan erkek hizmetçisiyle aynı işi yapmaya kalkmasının muhtemel olduğunu söyliyecektim. Bu sözlerin “Kadınlar ille öyle yapar!” diye anlaşılacak hiçbir yanı yok.     

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhabalar;

Hasan Akçay'ın yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. Neden derseniz, osmanlı sarayında bir padişahın birkaç hanımı, onlarca cariyesi varken, tek başına bir erkeğin bu kadar kadınla nefsani olarak mücadele etmesi imkansız gibi görünüyor ve kaldı ki bu kadınların da gizli ya da açık kendi ihtiyaçları doğrultusunda birşeyler yaptığı akla yakın geliyor, umulur ki yapılmamıştır.

Esas diyeceğim şudur, bir erkeğin kadına şehvetle yaklaşması için kadının açık ya da örtülü olmasına gerek yok, kadın olduğunu bilmesi yetiyor.

Bu yüzden bizi çuvala sokmaya çalışan zihniyeti şiddetle kınıyorum.

Allahın yasaları çerçevesinde yaşamaya gayret eden müslüman dul bir bayanım. Düşünün, dışarıda şortla dolaşan, teni güneşten yanmış bir erkek bir kadını tahrik edemezmi sizce, bal gibi de eder ve hiçbir kadın da benim kadar cesur davranmayıp bunu söyleyemez bile, bırakın başkalarını kendi bile itiraf edemez.

Modern dünyada her tür giyimle erkek olsun kadın olsun zaten karşı karşıya kalıyoruz. Erkeklerin tek savundukları, efendim giyinmemiş, o halde ben de bakarım.

Yok öyle şey, sen Allaha inanıyorsun, Allah buyuruyor:

İnanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar. Şahsen ben bu durumda böyle yapıyorum, direk gözümü çeviriyorum.

Ve Allah yüce kitabında yine der:

İnanan erkeklere de söyle gözlerini haramdan sakınsınlar.

Buyurun, emir iki tarafa da. Ne yapacaksınız?

Hepiniz Allaha emanet olunuz...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Burada sansür edilen bölüm aslında Nur Sûresi; çeviri-yorum adlı çalışmamda nerdeyse aynen var. Görünen o ki "Hanif dostlar"ın E-Kitaplığında en çok tıklanan çalışmalardan biri o. Müstehcen bulunmamış; sansüre uğramamış.

Oradan aktarıyorum

Hasan Akcay Yazdı:
Önce hinlik yapmayı bırakıp dürüst olmamız gerekiyor. Benim isyanım ilahî mesajı beşerî görüşlerle pisleyip Allah'ın ayeti diye pazarlayan hinliğedir.  

Mealdeki şu ifadeye bakın: kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkekler.

Bunun Arapça metindeki karşılığı olan "gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl"de kadına diye bir kelime yok. IRBE yalnızca IHTIYAÇ demek. O halde çarpıtmasız meal şudur: ihtiyaçsız erkekler.

Ne var bunda, canım? Arapça metin öyle ama meal de kadına ihtiyaç duymayan erkekler oluversin? Kıyamet mi kopar?

Bunu söyleyenlerin şu meale tepkilerini görmek isterdim: takılara ihtiyaç duymayan erkekler. Kıyameti kopar mı kopmaz mı? 

Bakın bu da bir tür ictihad kapısı kapanmıştır despotluğudur. Ki yüzyıllardır Allah'ın dinini müzakerenin nimetinden yoksun bırakıyor. Çünkü Arapça bilmeyenler gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl diyen Allah'ın kadına ihtiyaç duymayan erkekler dediğine bir iman ettiler mi artık atabilirseniz atın o aldanma fesadını kafalardan. 

Tesettürlü kardeşlerimize sordum: Saçınızı, göğsünüzü kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkek hizmetçinize açmanız caizmiş; Allah Nûr 31'de öyle diyormuş. Açar mısınız?" 

Bir kardeşimizin cevabı: "Hayır! Çünkü önemli olan, benim ona nasıl baktığımdır; onun bana nasıl baktığı değil."

Moderatör Notu:Forum kurallarına aykırı olarak yazılan edebe aykırı yazılar silinmiştir.

Bu cevabın çağrıştırdığı halleri düşünün.

 

Moderatör Notu: Forum kurallarına aykırı olarak yazılan edebe aykırı yazılar silinmiştir.

 

Allah’tan ki inanan kadınlar tesettür ulemasının bu ahlaksız icazetini kâle almıyor.

 

Özetle, inanan kadının saç tokasını, altın zincirini erkek tâbisine açması sakıncasızdır. Ama şehvet uyandırır diye örttüğü saçını başını, göğüs çatalını...?

 

Aklınızı başınıza toplayın.

 

Var sayın ki sayın Emine Erdoğan’ın korumalarından birisiniz. "Sayın Emine Erdoğan!" deyin. "Ulema diyor ki saçınızı erkek tâbilerinize açabilirsiniz. Açın göreyim!"

 

Hele bi deneyin.

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats