Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sevgili Rehber02 ''salat-ül işa''yı herhangi bir sebepten geçe bırakmış olabiliriz,eğer 5 vakit namaz kılıyorsanız yatsı vaktinde akşamla birleştirip cem yapıldığını destekleyebiliyorsanız, gene uyumadan önce kılmamız gereken bir yükünç olduğu ortaya çıkar.Kuran ayetleri açıktır. Sevgilerimle...
__________________ Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Ayette sözü edilen akşam namazı sonrasıdır. Ben beş vakit değil üç vakit kılıyorum. Cem olayını da aslında üç olan vakitlerin beşe çıkarılmasından dolayı ortaya atılmış bir çözüm olarak görüyorum. Tabi meallerde yatsı namazı diye çevriliyor ama yanlış, doğrusu akşam namazıdır.
Bildiğim kadarıyla Arapça'da ikindi ile akşam namazı için sırasıyla Salat'il Asr ,salat'il magrip adları kullanılıyor.Salat'il işa'nın Yatsı diye çevrilmesinde bir sakınca görmüyorum.En doğrusunu Allah bilir,esenliklerimle.
__________________ Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Ben Kuran da Salat-ı ASr diye bir ifadeye bugüne kadarki okumalarımda hiç rastlamadım. Lütfen Kuranın neresinde geçtiğini yazarmısınz. Sure ve ayet numarası lütfen.(Sakın Asr suresi olmasın:))
Aynı şey Salat-ı mağrib için de geçerli. Sure ve ayet no?
Meshepçi zihniyette bir sakınca görmedi. Hatta bu da bir şeymi, daha neler heler var sakınca görmedikleri...
Bunun adı kelimeleri değiştiremiyoruz bari anlamı kaydıralımdan başka bir şey olamaz.
Sözü edilen şey Kuranda geçen bir ifade ise ben sakınca görürüm.
Katılma Tarihi: 28 ekim 2005 Yer: Turks and Caicos Islands Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Boğanak Yazdı:
mim966 Yazdı:
Bir bütünü bölen, orta çizgisinin / düzlemin iki yanında kalan kısımları; genelde, "Bütünün iki tarafı" olarak değil,"Bütünün iki yarısı" olarak ifade edilir. Ve Bütünün (Sağ-sol Ön-arka Üst-alt) taraf(lar)ı denildiğinde; Bütünün bu yön(ler)deki uç kısımları yada bu yön(ler)de, Bütünden sonra gelen komşu Bütün yada (Şey) anlaşılır.
Sayın mim699 düşüncenize hakarette bulunmuş gibi algılanmayı hiç istemem (saygım sonsuzdur),yalnızca bütünün yarısı denmiş, fakat güneşin dünyanın hareketiyle çizdiği şekil bir yarım daire değil mi? ...... ......
Sayın Boğanak Eleştirinizin, [düşünceme hakarette bulunmuş gibi algılanması] Söz konusu olamaz. Yazınızı geç okudum. Alıntı Yaptığınız; 27/04/2007 Tarihli yazımı yeniden okudum. Bu Yazımda, Fikrimi Yeterince ifade edebilmiş olduğum kanısındayım. Ayette Geçen: "Gündüzün İki Tarafı" İfadesi ile: "Gündüzün İki Yarısı mı?" Yoksa, "Gündüzün İki Ucu mu?" Kastediliyor...? İlgilenen Diğer Arkadaşlarımızın yorumlarını bekleyelim...
Saygılarımla
__________________ Kişilikler değil Fikirler Eleştirilmelidir.
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamun Aleykum! Değerli Kardeşlerim!
Hud;114:" Ve ekımıs Salate tarafeyin nehari ve zülefen minel leyl innel hasenati yüzhibnes seyyiat zâlike zikra liz zakiriyn" Gündüz’ün iki tarafında ve gecenin zülefende/ yakın saatlerinde salatı ikame et. Muhakkak ki hasenat/iyilikler, seyyiatı/kötülükleri giderir. Bu, zikredenler için bir hatırlatma/öğüttür.
Gündüzün iki tarafı bir isim tamlamasıdır.
.taraf.. gündüz .taraf........
Gündüzün dışında olan yerlerdir. " taraf" kelimesi "etraf " şeklinde günlük yaşamda kullanılmaktadır.
Masanın iki tarafı.
Masanın iki tarafına sandalye koyar mısınız?
Bu İstek karşısında yapılan eylem ne olur?
Sandalyeler, masanın üzerine sağlı sollu mu konulur?
Sandalyeler, masanın dışındaki kenarına mı konulur?
Değerli Kardeşim!
İniş sırasına göre İsra 78 de geçen:
İsra 78:"Ekımıs Salate lidülukiş Şemsi ila ğasekılleyli ve Kur'ânel fecr inne Kur'ânel fecri kâne meşhuda"
Güneş’in aşağı dönmesinden/sarkmasından/batıya kaymasından, gecenin kararmasına kadar salatı ikame et. Fecir Kur'an'ını da . Muhakkak fecir Kur'an'ı/okuması şahitlendirilmiştir/görülecek şeydir.
DULÛKUŞŞEMS iki şekilde de anlaşılabilmektedir.
1. Güneşin, ufkun altına sarkması.
2. Güneşin, göğün orta noktasından sağa kayması.
1.deki anlama göre "dulûkuşşems" tamlaması akşam salatını ifade eder.
2.deki anlama göre "dulûkuşşems" tamlaması öğle salatını ifade eder.
Bu tamlamadan neyin anlaşılacağı Hud 114 deki "gündüzün iki tarafı"ifadesi ile belirtilmiş ve dulukuşşems tamlamasından ikinci anlamın çıkarılmasına engel olunmuştur.
İsra 78 de "ğasak" Hud 114 de "zulefen"
Her iki ayetde de aynı vakitlerde salatın ikamesi değişik şekillerde istenmiştir. Yani özdeş kelimelerle olay pekiştirilmiştir.
Bu konuya katkı sağlayan tüm kardeşlerimizden Allah Razı olsun.
Mim966 Kardeşimiz "Kur'an'daki salatı" delilleriyle birlikte çok güzel bir şekilde anlatmıştır.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba sayin mim966 ,
Bana hitaben olan yazinizi henuz gordum. Baska bir yere gonderdigim yaziyi buraya ilistirerek size yonelik bir elestiriyi amaclamamistim. Buna ragmen sunuda belirtmek isterimki aslinda ben bu gibi konulara asiri ilgi duymuyorum.Cunku ben,ancakKuran'i anlamak ile ilgili ana sorunlari astigimizda namaz ve benzeri konularin cok daha rahat anlasilacagina inaniyorum.
Kimseyi sahsi olarak muhatap almadan bir elestiri yapmak istiyorum, gunumuzdeki sekliyle namazin detaylarini Kuran'dan zorlayarak cikarma gayreti gosterenleride, namazi vuku bulmamis ve tamamen bir hayal mahsulu gibi gorerek onu sembolik izahlara indirgeyenleri de yadirgiyorum. Sekli bir namaz hassasiyeti tasimadigim halde, Kuran'dan namazi ve benzeri rituelleri silmeye calisanlari cok buyuk bir yanilgi icerisinde goruyorum. Bu ibadetlerin varligi Kuran'i bir hakikattir. Bu kulluk tarzlarini inkar edenler her ne kadar gorunurde iyi amaclar guduyor olsada, sonucta asil kendileri hakikatlerin yerine hayal mahsulu anlayislar ortaya surmektedirler. Kuran anlayisindan yoksun kimseler, sadece iyi niyetle dogrulari kavrayabilme ve onlari insanlara sunabilme hakkina sahip degildirler. Konu Allah'in mesaji olunca titizlik en ust duzeyde sergilenmelidir. Yoksa kinadigimiz insanlarin konumuna duseriz. Her kavrayamadigini inkar edenlerin ilme uygun davranmadiklari asikardir. Onemli olan var olan bu sekilsel tapinislarin inkari yerine,onlarin kati kurallari icinde bogulmaktan kurtulup onlarla amaclanan hedefi gorebilmektir. Bu tapinis sekillerinin Resul Muhammedgunu icin varligini yok saymak, Kuran’in ilk iletilis ortaminin kavranmayisindan kaynaklanmaktadir.Namaz,Oruc,Hac,Kurban ve benzeri tapinislar mevcut bir ortamda vahyedilen Kuranbunlarinyapilmasini menetmemis ,yalnizca dinin bunlara has kilinmasina itiraz etmistir. Daha da onemlisi bu tapinislarda ihlasdan-tevhidden sapmalara siddetle karsi cikmistir.
Gunumuzde umumun sekilsel tapinislara verdigi asiri onem hepimizin malumudur. Kuran mesajini ulastiran kimselerin onlarin bu uygulamalarina karsi cikmak gibi bir yontemi benimsemesi Kuran’i bir yontem degildir.Bizler Kuran’in ilk iletildigi ortamda uyguladigi ornege uymakla yukumluyuz. Kuran ilk muhataplarini niye bu sekiller ile tapiniyorlar diye elestirmemektedir. Aksine Kuran ,mademki bu ibadetleri yapiyorsunuz o halde bunlardan daha onemli olan diger uygulamalara nicin ters dusuyorsunuz, yaptiklarinizda nicin Allah’a ortaklar ediniyorsunuzdiye elestirmektedir.
Bu gibi konularin sekli ayrintilarina girmek gibi aliskanligim olmadigindan genel bakis acimi kisaca ifade etmeye calistim. Ifadelerimde hic bir sahsi hedef almadim.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma