HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Eş üstüne eş icazeti Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam hasan akçay

Bu konu daha önce başkaaşlık altında uzun uzun uzun tartışılmıştı.Çok doğru.O halde bu başlık altında tekrar müzakere açma nedenini öğrenebilirmiyim?

Benim içinde sakıncası yok istediğiniz başlık altında yazabilirsiniz



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam hasan akçay

Bu konu daha önce başkaaşlık altında uzun uzun uzun tartışılmıştı.Çok doğru.O halde bu başlık altında tekrar müzakere açma nedenini öğrenebilirmiyim?

Benim içinde sakıncası yok istediğiniz başlık altında yazabilirsiniz

Selam savana hanım. Konunun işlenmiş olmasına rağmen çok karışmış olması nedeniyle toparlayıcı bir makale yazmam önerildi. Kabul ettim. 

Ama neden, yalnızca bu değil. Nisâ 3 ve Nûr 32 hakkında hâlâ söylenmesi gereken şeyler var. İyi Arapça bilenler onları söyler diye umuyorum.

Ama umduğumuzu bulamıyoruz bazan. Örneğin "en tecmeû beyne'l uhteyn"in lafzî anlamını veren sayın dost1 geçerli anlamını da verir diye umdum. 

Siz eşi ölen bir adamın başka bir kadınla evlenmedikçe baldızıyla evlenmesinin haram olduğunu öne sürüyorsunuz yani ancak hulle yoluyla baldızıyla evlenebilir. Dost1'in bunu kastettiğini ve benim de onayladığımı söylüyorsunuz. Ama benim onayladığım bu değil; artı, bana göre dost1 bunu kastetmiş olamaz.   

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam,

Ben, Dost-1'e katılıyorum. Benim 4/23'ten anladığım; burada sayılanlar, her zaman evlenilmeleri haram olanlardır. iki kızkardeşin de nikahlarının aynı kişide birleştirilmesi hiç bir kayıtla sınırlandırulmaksızın yasaklanmıştır. Araya ölüm de gise, başka bir evlilik de girse caiz olmaz diyorum. Tıpkı , karısının önceki kocasından olan kızı ile evlenememesi gibi... 

Muhabbetle...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:
selam,

Ben, Dost-1'e katılıyorum. Benim 4/23'ten anladığım; burada sayılanlar, her zaman evlenilmeleri haram olanlardır. iki kızkardeşin de nikahlarının aynı kişide birleştirilmesi hiç bir kayıtla sınırlandırulmaksızın yasaklanmıştır. Araya ölüm de gise, başka bir evlilik de girse caiz olmaz diyorum. Tıpkı , karısının önceki kocasından olan kızı ile evlenememesi gibi... 

Muhabbetle...

Dost1'in altı çizik ifadeyi kastettiğinden emin misiniz? Şuna dikkat: Yüce Allah size "iki kız kardeşi cem etmeniz"i yasaklıyor; "eşlerinizin kızkardeşleri"ni değil.

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

İki kız kardeşin arasını birleştirmeyin.

Ayetin konusu nikah olduğundan iki kız kardeşi ard arda nikahlamak suretiyle iki kız kardeşin (nikahlarının)arasının birleştirilmemesi söz konusu.

Bu ifadeden anlaşılan bir kişi evlendiği eşini boşar veya eşi ölür ise peşinden yapacağı nikah baldızıyla olamaz.3. evliliğini baldızıyla yapabilir.

Hülle nikahından bahsetmişsiniz.Böyle birşeyden asla bahsetmedim. Hulle çok çirkin ve din dışı bir uygulamadır.Sözde Allahı kandırdıklarını sanan ahmakların yaptığı şeydir.

Benim bu ayetten anladıklarım bunlar.Ayetin tercümesine-ki siz buna lafzi anlam diyorsunuz-uygun anlayış budur.Ayetin tercümesini kale almayıp iki kız kardşein arasını birleştirmek ifadesini iki kız kardeşi bir arada nikahlamak olarak yapılan meallendirmeleri kabul etmiyorum.

Bu şekilde meallendirme yapanlar islamda çok eşli evlilik olduğuna inanan kimselerdir bu nedenlede bu meali bu şekilde yapmaktadırlar.İki kız kardeşi bir arada almayın emri kardeş olmayan iki kadını bir arada alabilirsiniz ifadesine daha yakındır.Sizin iddia ettğiniz gibi iki kızkardeşi bir arada almak zulümdür iki kız kardeşi bir arada almak zulümse kardeş olmayan iki kadınıda bir arada nikahlamak zulümdür o halde çok eşli evlilik yasaktır anlamıyla alakası yo bence..Allah dileseydi 2 kadını bir arada nikahlamayın diyerek bu yasağı dile getirirdi dolaylı yollardan denklemlerle bu sonuca varmamınızı ummazdı.Ben hep derim Allah niyetini açık ve net olarak ayetlerde dile getirir ima etmez,demek istemez der.

Sizinle tartışmamız gereken konu şu.Siz iki kız kardeşin arasını birleştirmek ifadesinden ne anlıyorsunuz.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Bu ifadeden anlaşılan bir kişi evlendiği eşini boşar veya eşi ölür ise peşinden yapacağı nikah baldızıyla olamaz.3. evliliğini baldızıyla yapabilir.

Ölen esin veya bosanilan esin kizkardesi ile evlenmek icin arasindan bir nikah gecmesi gerekirse,

Iki kiz kardesi bir arada almanin hukmu nedir ? Eslerin kizkardesleri ile ilgili hukum nedir ?

Ilim sahibi degilde, bir insan olarak, mantigima sigdiramiyorum iki kiz kardesi birarada nikahlamayi..

Es öldükten veya bosandiktan sonra, baldizligi kalkmis kizkardesle evlenmek isteyen, önce arada bir nikah baskasiyla kiyip/bosanip mi evlenecek ? Amac belli ise, o nikah arac olmus oluyor ve oyundan ibaret olmus oluyor.. Bunun aciklamasi ancak, esi öldükten veya ayrildiktan sonra evlenen kisinin 2.ci nikahini eski baldiziyla evlenebilmek icin degilde, EVLENMEK icin yapmasidir..

Yoksa, Iran'da resmi olarak yapilan Muta nikahindan, Hulle nikahindan farki kalmaz..

Iki kiz kardesle, biriyle bosandiktan sonra dahi hemen evlenilemedigi halde, ayni anda ikisine nikah kiymanin hukmu nedir ???



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Benim söylediğim ; ayetin hükmünün mutlak oluşu , mukayyed olmayışıdır. Hasan Akçay'ın söylediği ise, iki kız kardeşin aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasının caiz olmadığıdır ki, bunu çok eşliliğin hurmetine delil getiriyor. Savana'nın da dediği gibi, aslında bu, çok eşliliğin hurmetinden ziyade, helallığına delil teşkiletder. Mefhumu muhalefetinden de bu anlaşılıyor; iki kızkardeşin aynı anda aynı adamın nikahı altında bulunmasının yasaklanmış olması kaydı, kardeş olmayan iki kadının aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasına cevazı beraberinde getirir, kanaatındayım. 

Dost-1, benim dediğimin aynısını mı diyor, farklı bir şey mi diyor, onu kendisine sormalı.Ben, "iki kızkardeşin arasını birleştirmek"ten, "nikahlarının aynı  kişide birleştirmek" şeklinde anlıyorum, ayetin hükmünün mutlak oluşuna dayanarak.  

Muhabbetle...

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Benim söylediğim ; ayetin hükmünün mutlak oluşu , mukayyed olmayışıdır. Hasan Akçay'ın söylediği ise, iki kız kardeşin aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasının caiz olmadığıdır ki, bunu çok eşliliğin hurmetine delil getiriyor. Savana'nın da dediği gibi, aslında bu, çok eşliliğin hurmetinden ziyade, helallığına delil teşkiletder. Mefhumu muhalefetinden de bu anlaşılıyor; iki kızkardeşin aynı anda aynı adamın nikahı altında bulunmasının yasaklanmış olması kaydı, kardeş olmayan iki kadının aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasına cevazı beraberinde getirir, kanaatındayım. 

Dost-1, benim dediğimin aynısını mı diyor, farklı bir şey mi diyor, onu kendisine sormalı.Ben, "iki kızkardeşin arasını birleştirmek"ten, "nikahlarının aynı  kişide birleştirmek" şeklinde anlıyorum, ayetin hükmünün mutlak oluşuna dayanarak.  

Muhabbetle...

Hayır. Bir adamın iki kız kardeşi bir arada eş edinmesinin hurmeti (haramlığı?) çok eşliliğin ZULÜM olduğunu kanıtlar. Benim öncelikle söylediğim bu. Onun haramlığa delil olması sonraki aşama. Yani çok eşlilik zulüm olduğu için haram: Allah insanlara hiç bir şekilde zulmetmez; insanlara kendileri zulmediyor (10:44)

En başta yazdım:

İki kızkadeşi bir arada almanız... size haramdır
Hurrimet aleykum... en tecma’û beyne’l uhteyn

Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Allah çok eşliliği ZULÜM saymayıp hoş görseydi helal ederdi ve inanan bir adam, birden çok kız kardeşi bir arada eş alabilirdi. Yani Allah iki kızkardeşin bir birine kuma yapılmasını neden yasaklıyor; çok eşlilik hoş bir şey olduğu için mi ya da ZULÜM olduğu için mi?

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar,

Hasan Kardeşim,ben şahsen kuranda 4 eşliliğe salık verildiğini ancak önerilenin 1 olduğu yönünde anlıyorum ayeti.

Allah neden 4'e salık verirken sonra 1'le yetinmenin temizliğinden bahsetmiş,ancak orada 4 de var.

Sanırım bazı şeyleri yaşamadan bilemeyiz,belki başkalarının yaşadıklarından  örnek çıkartabiliriz,Irakta sahipsiz kadınların fuhşa düştüğü ve düşme tehlikesinin bariz şekilde anlaşılmasından sonra ırak hükümeti bir karar çıkarmıştı.
O kararda dul bir kadınla evlenecek Iraklıya 25.000 dolar nakit verilmesiydi,4 al olsun 100.000,para için olduğu zaten baştan bellide,hiç olmazsa bu şekilde daha temiz bir hayat yaşarlar misali kardeşim.
Sağlıcakla
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar,

Hasan kardeşim,evvelki iletilerinde:

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu -hûban kebîra (2). YETİMLERE ADİL OLAMAMAKTAN KORKUYORSANIZ SİZE YETKİ VEREN KADINLARIN İKİŞERİNİ VE ÜÇERİNİ VE DÖRDERİNİ EVLENDİRİN. AMA BUNDA DA ADİL OLAMAMAKTAN KORKUYORSANIZ YALNIZCA BİRİNİ. YA DA YEMİNLE EDİNMİŞ OLDUKLARINIZI. DARLIĞA DÜŞMEKTEN KURTULMANIZ İÇİN UYGUN OLAN BUDUR (3). Kadınların mallarını karşılıksız iade edin. Ama onlar kendiliklerinden birazını size bırakırlarsa çekinmeden ve sağlıkla yiyin (4). Allah’ın izniyle sizi ayakta tutan malları, aklı ermeyenlere vermeyin. Ama onları yedirin, giydirin ve hoş tutun (5) Yetimleri evlenme yaşına erene kadar sınayın; onları olgun buluyorsanız mallarını kendilerine verin; büyürler diye aceleyle israf etmeyin... (6).

Burada inananlara söylenen şudur:

Yanlışlıkla yetim malı yiyip "hûban kebîra" yani o "büyük günah"ı işlemekten korkuyorsanız ELİNİZDE YETİM MALI TUTMAYIN. Yaşına eren yetimelerinize mallarını devredin (4:6) ve o arada size yetki veren yetim kadınları ikişer üçer dörder evlenDİRin (enkihu).

Ama yetimelerinizin Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları ile (4:5) yatırım yaptıysanız ve topluca evlenmek isteyen sahibelerine iade etmek üzere hepsini bir anda denkleştirmek sizi malî darlığa sokacak ve yetimelerinize eksik mal verip haksızlık etmenize yol açacaksa yalnızca bir yetim kadını evlendirin.

Ya da sevabına iyilik etmek istiyorsanız yeminle sahip çıktığınız garibanları (ma melekeket eyman ukum) evlendirip saygın birer çift olarak topluma kazandırın. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onların topluca evlendirilmesi sizi malî darlığa düşürmez.

diyerek ayetin yanlış anlaşıldığını açıklamaya çalışmışsın,
kardeşim,salat konusunda ayetleri ekzantirik yorumlara çekmeyin,kendi yorumlarınızı Rab edinmeyin babında uyarı yapan sen değilmiydin,
Şu an aynısını sen yapmaktasın,kusuruma kalmayasın.
Kardeşim öncelikle ikişer üçer ve dörder dedikten sonra evlenini, hareke değişikliğiyle evlendirine dönüştürmektesin tamamda,ikişer,üçer,dörder evlendirmeye cevaz varda,beşer evlendirmeye cevaz yok mu?,adam iş adamı 100 çifti aynı anda evlendiriyor,ne oldu şimdi,yorumunuz kısmen askıda kaldı,yaptığınız diğer açılımlar taktire şayan ancak masanın bir bacağını eksik bırakmışsınız,

Allah toplucada diyebilirdi,2 yetmedi çoğunluk için madem o zaman 3,o da yetmedi o zaman 4 kardeşim burada anlaşılması gereken onları bir ere, 1 yada 2 yada 3 yada 4 kişi olacak şekilde evlendiriniz yada evleniniz anlamı çıkmaz mı?
Sağlıcakla

Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats