Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Allah'ın 4'ü salık veriyor olabilmesi bir sürü şarta bağlı: Örneğin (1)çok eşliliğin zulüm olmaması. Oysa zulümdür; çok eşliliğin zulüm olduğunu Kuran'ında Allah söylüyor ve tefsirlerinde bütün müfessirler. (2)Nûr 32'deki "Bekarlarınızı evlendirin!" buyruğunda bir istisna esnekliğinin bulunması gerekir. Oysa ama diye başlayan bir ifade YOK. Bu durumda evlenDİRme işini yapan kimselerin yani örneğin evlendirme memurunun ve tanıkların evlileri evlendirmesi "Bekarları evlendirin!" buyuran Allah'a isyandır. (3)MA MELEKET EYMAN UKUM çoğuldur. O halde kadınların ikişeriyle ve üçeriyle ve dörderiyle evlenmeniz zulümse "ma meleket eyman"ınızla evlenin demek ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN demektir. Bunun mümkün olması ise Kuran'da bu ve benzer çelişkilerin olağan sayılmasına bağlı. Olağan mıdır? Yani Kuran'ı düşünmüyorlar mı? OnuAllah'tan başkası indirseydi, içinde bir çok çelişki bulurlardı (4:82) diyen Allah yalan mı söylüyor? Yoksa Kuran'ı hâşâ Allah'tan başkası mı indirdi?
sonra 1'le yetinmenin temizliğinden bahsetmiş,
Böyle bir ifade yok Kuran'da. Nisa 3'teki "ta'ûlu"yu kastediyorsanız o temizlik değil darlık demek. EŞ ÜSTÜNE EŞ İCAZETİ başlıklı yazımın Nisa 2, 3, 4, 5, 6 ile ilgili bölümünü lütfen okuyun.
Irak'taki durum ise insanların uydurduğu bir bahanedir. Erkek nüfusun aşırı miktarda azalması eğer çok karılılık için geçerli bir gerekçeyse kadın nüfusun aşırı miktarda azalması da çok kocalılık için gerçerli bir gerekçe olur. Bakın, Halepçe'de ortaya çıktı bu durum. Erkekler uzakta savaşıyorken Halepçe'nin kadınları ve çocukları toplu kıyımla yok edildi. Her nasılsa sağ kalabilen Halepçe'li bir kaç tanecik kadın çok kocalı mı olsundu?
Nisa 2, 3, 4, 5 ve 6'nın EŞ ÜSTÜNE EŞ İCAZETİ başlıklı yazıdaki çevirisini olabilir kadıyla sundum. Nisa sûresini Türkçeye çevirmedim. Çevirseydim Nisa 3'ü mevcut meallerdeki gibi çeviridim.
Yani "nkh"nın Nisa 3'teki mevcut harekeli hali olan FENKİHU evlenin demek. Bunu benim evlenDİRin diye çevirmem söz konusu değil.
"Salât"ı bağlılık, "Mescid"i kalb ve "Beyt"i sistem diye tercüme eden herkese nasıl itiraz ediyorsam "fenkihu"yu evlenDİRin diye çeviren Hasan Akçay'a da itiraz ederim.
O başka, benim yorumum başka. Benim yorum hakkım lafzî çeviriden sonra başlar. İtirazınız varsa yorumlarıma itiraz edin. Ama çeviri lafzî olmak zorunda. Onun pazarlığını yapmam.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
sonra 1'le yetinmenin temizliğinden bahsetmiş, Böyle bir ifade yok Kuran'da. evet yetinmek hatalı bir kelime anlayışta birlik için şöyle olmalıydı.
3. Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur. bana göre 1 le yetinmek değilde,1 le bağ kurup yaşamanın temizliği olmalıydı,adaleti sağlamak temizliktir taktirin.
neyse sonuçta ne kasttetiğimizi ifade ettik,
Allah'ın 4'ü salık veriyor olabilmesi bir sürü şarta bağlı: Örneğin (1)çok
eşliliğin zulüm olmaması. Oysa zulümdür; çok eşliliğin zulüm olduğunu
Kuran'ında Allah söylüyor ve tefsirlerinde bütün müfessirler. çok eşliliğin zulüm olduğunu söylüyorsunuz,bu bir iddiadır,önerdiğiniz yazıyı okuyacağım,ne var ki,senelerdir kuranda Allahın muradı ne diye anlamaya çalışırken,çok eşliliğin zulüm olduğu ifadesine rastlamadım,peygambere artık bundan sonrası sana helal olmaz şeklindeki ayetten bahsediliyorsa eğer, orada rağmenleri anlatılmış,ayrıca içinizden bekarları evlendirin amel örnek emrinde,bekarlar kelimesinin özellikle cinsiyetini belirten bir ek takı vs var mı?Bekarlar derken alışılmış ve subjektif bakış açısının salt erkekler olarak anlaşılma ihtimali yok mu,bekarlar derken iki cinsiyetide kast etmesi ayetlerde, anlam olarak bir değişime sebep olur mu,ayrıca,bekarları evlendirin amel örnek emrinde,evli olanların evlenemeyeceği anlamının çıkarılması zorlama olmaz mı? Neyse Hasan Kardeşim,kafamdaki sorular bu şekilde,o önerdiğin yazıyıda okuyacağım.Allah doğrusuna eriştirsin,amacımız bu kardeşim. Sağlıcakla
Katılma Tarihi: 06 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
*Kuran'da çok eşlilik varmı yokmu? *Peygamberimize akraba kızlarından almasının önerilmesi nasıl yorumlanmalı? *Çok eş almak ilk başta yasaklanmadı da sonrdan mı yasaklandı? Alkol kullanımını ve kumar ilk başta çoğunda zarar azında yarar var derken daha sonra bunlardan kaçınmamız gerektiğiyle ilgili olarak çok eşlilik bir bütün olarak okunduğunda sonuç nedir? *Miras maddelerinin ayrıntılı bir şekilde geçmesine rağmen, 2.3. eşlerden bahsetmemesi çok eşliliğin yasak olması hükmüne yeterlimidir?
Herkesin yorumları vardır, farklı yorumlarla ufkumuzu açmada başarılı olmak dileğiyle................................................... ...!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma