Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ayrica Mekkelilerin diger cagdaslari gibi batil inanclar tasimamasi mumkunmudur?
Cin vesaire inanclari modern cagda uretilmemistir. Bu tarz inanclar insan kadar eskidir, gunumuze gelirken Mekke'lilerce bilinmemesi mumkun degildir. Cin,melek vb tarz inanclari toplumlar biraz farkli yorumlamakla birlikte mustereken kullanagelmislerdir. Gunumuzdeki kalintilarin daha onceki bu inanclardan oldugu bilinmektedir. Kadir
Değerli Kadir,
Ben sizden hala şu sorunun cevabını net olarak öğrenemedim: Yeryüzünde İnsan türü gibi, fakat insanlardan farklı yapıya sahip; gözle görünmeyen vs, Resullerin mesajına/vahye muhatap Allah'ın sorumlu tuttuğu adına cin denilen akıllı bir tür yaşıyor mu?
Vatandaşları Muhammed'e: "Hey kendisine zikir indirilmiş olan! Kesinlikle sen aklını kaçırmışsın (mecnun)..." deyerek onunla istihza ediyorlardı. Nitekim halkları kendilerine gönderilmiş bütün resullerle "mecnun, sâhir, kâhin" diyerek alaya almışlardır.
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yeni islam Yazdı:
Ancak,Kur"an dinleyen cinlerin kimler olduğunu,bana göre teşhis edememiştir.
Bir kere,cinlerin Kur"an"ı dinleyişi ve Kur"an" dinleyen cinlerin Kur"an"a karşı takındıkları tavır,Muhammed"e vahiyle bildiriliyor.Muhammedin söz konusu kişilerden hiç haberi yok ve söz konusu kişileri hiç tanımıyor da.Yani bana göre,cin kavramı,yazarın iddia ettiği anlamda bazı insanları kapsamıyor,kapsamaz.
Resul'ün gelen cinlerden haberinin olmadığı düşüncesi doğru olmadığını Ahkâf 29-32'den anlıyoruz: "İz (hatırla/an o anı ki)! Biz bir grup cinni sana yönlendirdik, Kuran dinlemek üzere. O'na (Kuran veya Resul'e) gelince "kulak verin" dediler. (Kuran dinleme) son bulunca halklarına uyarıcılar olarak döndüler. Dediler: Ey halkımız..."Sevgili Haktan sapmaz.Bilhassa bu eleştirin için de çok teşekkür ederim.Sözünü ettiğin ayetlerin bilhassa biri,Kur"an" dinleyen cinlerin kimler olduğunu,çok ilginç bir uslupla vurgulamaktadır.
"Ey kavmimiz,dediler;Biz Musa"dan sonra indirilen,kendinden öncekini doğrulayan,gerçeğe ve doğru yola götüren bir Kitap dinledik."46/30
İşte.. Ayetlerin bu ifadeleri,kendisine yönelinen kişinin,yani kendisine yönelinen peygamberin kim olduğunu,bana göre açıkca anlatmaktadır.Bir önceki,yani 29.ayetin dikkat çektiği kendisine yönelinen peygamber ve o peygambere yönelen kişiler,öncelikle Hz.İsa ve onun havarileridir.Kur"an" inzal olduğu dönemde,yani bu bilgi Muhammed"e vahyedildiği zaman,İsa ve havarileri cinler bölgesinde,yani Mele-i- Ala"da olduklarından,ayet onlardan,cinler diye,söz etmektedir.
Ayetin sözünü ettiği ve Musa"dan sonra inmiştir dediği Kitap,Hz.İsa"ya inzal edilen,İsa"nın da muhataplarına okuduğu incillerdir,yani İsa"ya inzal edilen vahiylerdir.
Çünkü Kur"an,sadece Muhammed"e inzal edilen vahiyleri değil,bütün peygamberlere,ya da peygamberlik kurumuna inzal edilen bütün vahiyleri,unutulmaması ve müslümanların mutlaka bilmesi gereken vahiyleri de ihtiva etmektedir.
Yani Kur"an insanlığın veya peygamberler tarihinin,yegane yazılı ve muhafaza edilmiş hafızasıdır.Bu dünya "ya Kur"an"dan başka,yazılı bir kitap gönderilmemiştir.Bu dünya"ya gönderilen ilk ve son yazılı kitap,elimizdeki Mushaf"tır.Bu Mushafın,bir adıda tevrattır,incildir,zeburdur.vs.vs.
Tevrat=Zebur=İncil=Kur"an.
Bu kavramlar,esas itibariyle aynı kitaba,yani elimizdeki Kur"an"a dikkat çekmektedirler.Piyasalardaki Tevrat ve incil gibi kitapların hepsi Kur"an"dan sonra ve insanlar tarafından,kendi din anlayışlarını Kur"an"a karşı koruyabilmek için yazılmıştır.Hepsi paçavra hükmündedir.Hadis veya rivayetlere itibar etmeyen bazı arkadaşlarımızın,bu kitaplardan alıntılar yaparak,buralara asmasını hayret ve üzüntüyle karşılıyorum.
Zavallı din adamlarının,Kur"an"ın nasıl bir kitap olduğunu teşhis edememesi veya Kur"an"ın dikkat çekdiği ve tasdik ettiği kitapların,ne olduğunu anlamamasından dolayı,sözüm ona incil ve tevrat satışları,Türkiye ve İslam dünyasında patlama yapmış bulunmaktadır.
Din adamlarının sadece bu beyinsizlikleri bile,onların ahirette,yani hemen ölüm sonrasında başlarının önlerine düşmesine sebeb olacaktır.Rezil olsun beyinsizler.
Selam ile.
Aslında bu ayetlerin öncesinden başlayarak üzerinde düşünüp ayetlerin ne demek istediğine yoğunlaştığımızda, Kuran'ın ilk muhatapları olan Mekke halkına şöyle bir mesaj verildiğini görüyoruz: Fırsatı kaçırdınız, Allah Kuran'ı sizden alıp size yabancı olan başka halklara verdi... Böylece sizin sonunuz/helakınız da yakındır. Mesaj içten içe bir tehdidi de içeriyor diye anlıyorum.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Abdurrahman kardesim, mesele benimsahsi inancimin nasil oldugu degil.
Cin,melek vesaire gibi metafizik varliklarin Kuran'in muhataplarinca kabul edilmis olundugunu gormekteyiz. Bu hususta en ufak bir suphe yok. Melekleri Allah ile olan iliskilerinde araci olarak gormekteydiler. Putlarinin cogu bu melek inanclarinin sembolik bir ifadesi seklindedir.
Cin-demon vesaire isimleri ile bilinen bu metafizik varliklar cok eski tarihten itibaren kabul edilegelmislerdir. Kitap ehlininde bu inanci tasidigini gormekteyiz. Arap toplumundada bu inanc mevcuttur. Araplarin melekleri olumlu cinler ise genelde olumsuzluk sekilde kullandiklarini gormekteyiz. Mecnun cinlenmis ifadesi kesinlikle delirmis anlaminda degildir. Cinlerin etkisi altinda bulunan ,kendisine cinlerin haber getirdigi kimse anlamindadir. Mecnun,sair,kahin iliskisi bu yuzden cok onemlidir. Kahinler ve sairler timarhaneye atilmiyorlar aksine odullendiriliyorlardi. Kuran bu iddiaya cok onem vererek farkli acilardan cevaplar getirmistir. Kuran Cinlerin kendisine yaklasamayacagi Allah'in korumasi altinda indirilmis olan bir vahiydir
Abdurrahman kardesim benim gordugum kadariyla idealler ile hakikatler karistiriliyor. Ideal anlayis nasil olmalidir farkli, mevcut anlayis nasildi farkli. Bu bakis acisi ritueller konusundada ayni sekilde karsimiza cikiyor.
Cin kelimesini butun anlamlariyla dusunmek ve gectigi yerlerde isabetli olanini secmek gerekir. Astigim alinti yazinin tumune katilmiyorum. Genel aciklamalar icerdigi icin astim.Ornegin ahkafta ve ozellikle cin suresinde bahsedilenlerin yahudiler olmadigini dusunuyorum.
Sonuc olarak bu konularin kuran'da yer almasinin ana sebebi gerceklikleri degil muhataplarca kabuledilmis olmalaridir. Kuran en etkili yontemle kendilerine kutsallik kazandirilmis olan bu varliklari siradanlastirmistir. Cin yok, Isa babasiz dogmadi, su su olaylar vuku bulmadi yerine sirk unsurlariyla ugrasilmis ve gerisi insanlik gelisimine birakilmistir.
Abdurrahman kardesim Iz kelimesinin sayisiz miktarda bir zamanlar seklinde kullanimi vardir, Ademin yaratilisi ve kissa anlatimlari buna ornektir.
göğü dinleyen yıldızlara bakıp onlardan haberler veren kimseler olduğunu biliyoruz...
işte bu kimselere şeytanlar veya cinler diye betimleme yapılmış...
kahinlik eden astrolog denilen tipler...
yıldızlar gece karanlığında insanlara yol gösteren birer işaret klavuz rehber işlevide görürler...
hala daha kuzeyi gece bir yıldıza bakarak bulmuyor muyuz...
işte yıdızların gizli şeyler söylediğini uyduran kimseler onlara bakıp bir şeyler uydurmaya çalıştıklarında söyledikleri saçmalıkları berteraf eden vahyle karşılaşıyorlar...
yani vahy saçmalıkları kökünden kazıyan yakan onları yok eden bir şihaba benzetiliyor...
kaahinler bir sürü ipe sapa gelmez şeyler uyduruyor peygamber bir vahy cümlesiyle onların saçmalığını ortaya çıkarıyor...
işte bu olayı kuran böyle anlatmış görünüyor...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İbrahimizm!!! Yazdı:
Cin
kelimesinin Arap
toplumunda ki karşılığı Bilinmeyen/Tanınmayan ins ise
Bilinen ve Tanınan dır<br style="color: rgb(0, 0,
0);"><span style="color: rgb(0, 0, 0);">Ey bilinen ve
bilinmeyenler güruhu hepiniz Allaha döneceksiniz....mi
diyor cenabı Allah..ha diğer saydıklarınıza tamam
diyorum..yok cin çıkarma vs vs vsve Allah seni hayırlara
ulaştırsın Metehan.</span>
Alaha göre bilinmeyen diye birşey olamaz!
Orada Ruhsal anlamda yakın ve uzak olanlar anlatılıyor.
Bu arada sevgili ibrahizm Foruma ilk üye olduğunda sana
özelden bir soru sormuştum? Halen Cavabımı alamadım:)
Hayır Duan için teşekkürler Allah seni ve dahi cümlemizi
Hayırlara ulaştırsın.
Muhabbetle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
37/158: O'nunla (Allah) cinler arasında bir nesep oluşturdular. Halbuki, cinler huzura getirileceklerini biliyorlar.Bana göre,bu ayetin sözünü ettiği cinlerden maksat,öncelikle insanların inşasında henüz görev verilmemiş,İblis ve Cibril türü melekler ile,ölmüş,yani söz konusu bölgeye dönmüş,yani neyin ne olduğunu tecrube etmiş atalardır.Yani ölmüş müminlerle,yakın gökte kıstırılmış şeytanlardır,yani ölmüş müşriklerdir.
Her kesin aksine buradaki cinlerin, Maide 18'de sözü edilen Yahudi ve Hiristiyanlar olduğunu düşünüyorum. " Bir de Yahudiler ve Hristiyanlar dediler: Biz Allah'ın oğulları ve sevdikleriyiz..."
Niye böyle dediler ki? Çünkü onlar atalarından,yani cinlerden,yani ölmüşlerinden öyle duymuş,öyle inanmışlardı.
En'âm 100: Ve cinleri Allah'a ortaklar (ilahlar) kıldılar.Halbuki onları O yarattı. Ve O'na, aptallıklarından, oğullar ve kızlar peydahladılar.Sevgili haktansapmaz,ilginçtir,senin yorumunda doğru.Enam 100"de sözü edilen kişiler,öncelikle atalardır.Yanlış inançların taşıyıcısı ve tebliğcisi olmuş ölülerdir.Ve Kur"an,bir çok ayette de,ölmüş atalardan söz ederken,cinler tabirini kullanır.Yani söz konusu edilen kişilere,o anki konumlarına veya sıfatlarına göre dikkat çeker.
Sırası gelmişken bir düşüncemi daha açıklamak isterim.
Doğrusu insanlardan bazı erkekler,cinlerden bazı erkeklere sığınırlardıda onların şımarıklığını(azabını) arttırırlardı.72/6
S.Ateş"in şımarıklık diye anlamlandırdığı kelimeyi inceledim.Kelime şımarıklıktan falan söz etmiyor.Kelime azap"tan,cezadan söz ediyor.Bu ayet,yanlış fikir,düşünce,inanç.vs.sahibi,ölmüş din adamı veya insanların düşüncelerine,inançlarına,mesheplerine,idoolojilerine körü körüne riayet veya itibar eden insanlara ve öncelikle de erkeklere dikkat çekmektedir.
Yani ayet,körü körüne atalar dinine sahip çıkmış ve tebliğ etmiş ölmüş insanlarla,o insanların tebliğ ettiği dine körü körüne sahip çıkan yaşayan insanlara dikkat çekmektedir.
Yani yanlış bir fikrin veya meshebin mucidi veya taşıyıcısı veya tebliğcisi olupta ölen bir insan, tebliğ ettiği şey veya dinden insanlar zarar gördükçe,o da ölüm ötesinde yani gökte azap görmekte veya azabı arttırılmaktadır.
Demem o ki,yanlış bir fikir üretmek veya öyle bir fikri sahiplenmek,yaymak,korumak,son derece sorumluluk gerektiren bir iş.Yani Allah benim yardımcım olsun.Habire içtihad yapıyorum.Bakalım durmum nice olacak.Ama Allah"ın izniyle delillerime ve niyetime güveniyorum.Yargılanacağım kitap,Kur"an olacak olduktan sonra,pekte korkmuyorum valla.
Bu ayeti okuduktan sonra bir şey daha dikkatimi çekti.Çok sevgili ve çok ferasetli atalarımızın dediğinin aksine,cehennemdeki insanların çok büyük bir kısmının erkeler olduğunu gördüm.Zaten realitelerden de belli değil mi,insanların veya insanlığın taşıdığı veballerden,öncelikle erkeklerin sorumlu olduğu.
Şimdi asım kardeşim ben şahsım adına sizin o yorumunuzu kabul edemiyorum,
Tonla palavra uyduran allemelerimizi delip geçen bir yıldız görmedim şu ana kadar ölümden gayrı..ha olsa olsa Tarık yıldızı..evet o delip geçer hakikaten..
ha sizin dediğiniz manada ise o delip geçenler bizler oluyoruz ya ayrı konu..
ve Metehan kardeşim dün ne yediğimi hatırlamıyorum,ne sormuştun?tekrar sorar mısın?
şimdi teşhise gelelim..
Arkadaşlar sizin yanlışınızı şudur:
sizler kuranın içiçe çifter manalar içerdiğini bilir söylersiniz lakin bunu aynı benim Metehanın sorusunu unuttuğum gibi unutursunuz..
bu unutma işini hep baraber düşünelim bir ara..
cin kelimesinden ben bizim duyularımızın dışında kalan/görüş alanımızın dışında olan/bir olaya tanık olmamamız(orda olmamamız)yani bize kapalı olan/kapalı/örtülmüş olan/metafizik yaşam
olarak algılıyorum..
bir bakteri bana göre cindir.. tanığı olmadığım bir olayda bana göre cindir..
yani işte kapsamı bu kadar genişlettik..
şimdi bakteri burada öznedir, tanığı olmadığım olayda burada fiildir..
ben cin kelimesini bu iki şekilde anlıyorum..
1-Bakteri/atom/metafizik varlık 2-Gelecek ve hatta geçmiş/karanlık
Benim diyebileceklerim bunlar ve Allah ile soy bağı oluşturulanlarda cinlerdir..ve cin olmayan melekler/seçme hakkı bulunmayanlar/tek yönlü/itaatkar İbrahimin karşısına aslı metafizik zahiri ins olarak çıkmışlardır..
ve herşeyin çifti var ise,
dünya yüzünde ve göğünde paralel bir boyut olma ihtimalide kuvvetlidir..
ve şu dünyada gerçekte/perdelerimiz kalktığında alice harikalar diyarında yaşar gibiyiz..
ve zaten birbirini etkiler vaziyette de yaşar gideriz..bazı inslerin bazı cinlere sığınmasıda bu olsa gerek..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma