Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, ayetlere takla attırıyorsam bana neden soru sormaya devam ediyorsun? Şimdiye kadar yorumlarım doğruydu da şimdi ne oldu? Ben ayetleri sulandırıyorsam senin yaptığına ne demeli? İşine gelince Süleyman Ateş çevirisi, işine gelmeyince de "Naci! boşalt doldur!"
Makro bakış!...
Bu dünya hayatından önce cennette 1000 yıl yaşadık... Orada ölüm var mıydı? Oradan bu dünyaya indik. Yaşadığın 1000 yıl hayattan hatırladığın? Hiç. Oradaki iman yada inkar durumuna göre burada da iman ettik cennetlik, orada inanmadık burada da inanmadık cehennemlik olduk. Bu dünyadaki ömür neden 1000 yıl değil? yada her kesin ömrü neden eşit değil, sabit değil? Öldük ve tekrar mekan değiştirdik geldiğimiz gezegene geri döndük.. Ne kadar kalacağız bu cennette? Sonra ne zaman sonra tekrar bu dünyaya geri döneceğiz... Uzay mekiğine binmiş her biri bin yıl süren uzay turu!... Senin bu kurgunun neresi Kurani? Makro bakış!...
Hoşça kal!
|
Yukarı dön |
|
|
malik bin nebi Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 kasim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 439
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam sevgili metehan kardeşim, inceliğin ve güzel ifadelerin için teşekkürler umarım gerçekten öyleyimdir:),
Bu arada asa'na dayanmış sağlam bir şekilde ayakta dururken eteğinden çekiştiren olmadan zaten asa yaprak için havaya kalkmaz:),
Selam abdurrahman abi, meal'in alternatifleri olabilir sırıtın yerler var haklısın, lakin mesajın ne olduğu anlaşılabiliyor kanaatindeyim,
Esen kalasınız.
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, ayetlere takla attırıyorsam bana neden soru sormaya devam ediyorsun? Şimdiye kadar yorumlarım doğruydu da şimdi ne oldu? Ben ayetleri sulandırıyorsam senin yaptığına ne demeli? İşine gelince Süleyman Ateş çevirisi, işine gelmeyince de "Naci! boşalt doldur!
Sevgili Haktansapmaz.Ayetlere takla da attırsa,ben kendi beyniyle düşünen,yorum yapan herkesi takdir ederim.Sizi takdir etmem ayri şeydir,yorumlarınıza katılıp,katılmamam ayri şeydir.
Ancak,Kur"an"ın veya ayetlerin bu yaşama tuttuğu ışıktan hareketle yaptığınız yorumların büyük çoğunluğuna katıldığımı,size daha öncede belirtmiştim.Ama ben sizin bazı yorumlarınızı veya bu anlamdaki yorumlarınızı doğru buldum,buluyorum diye,her yorumunuzu kabul etmek zorunda değilim.
Evet,bana göre bazı ayetleri,bilhassa bu yaşam öncesi ve bu yaşam sonrası ayetleri fena halde sulandırıyorsun.Bu ve buna benzer ayetlerin, bilhassa zahiri anlamlarına kulaklarını tıkıyor,görmemezlikten geliyorsun.Her ne hikmetse,bu veya buna benzer ayetlerin hepsi,sadece temsili anlamlar ihtiva ediyormuş.
Allah,Allah yolunda öldürülenlerin,açıkca diri olduğunu söylerken,siz bunun tam aksini iddia ediyorsunuz.İşinize gelen ayetlerin zahiri anlamlarına sarılıyorsunuz,işinize gelmeyince,temsili anlamlarına sarılıyor ve ayetlere yüklediğiniz temsili anlamlarla,ayetleri sınırlamaya çalışıyorsunuz.
Ben istesem,kendi çevirilerimi de yaparım.Ancak,ayetleri yamultmadığım anlaşılsın diye,bilinen çevirileri kullanmayı tercih ediyorum.
Ama bazan, S.Ateş,"Dönüşlü göğe andolsun"gibi komik bir çeviri yapınca onu da düzeltmek zorunda kalıyorum.Duyan allah için söylesin,"dönüşlü göğe andolsun"gibi bir iafde olabilir mi? Ya dönen göğe andolsun"denir,ya da "dönülen göğe andolsun" denir.Benim dediğim gibi.
Makro bakış!...
Bu dünya hayatından önce cennette 1000 yıl yaşadık... Orada ölüm var mıydı? Oradan bu dünyaya indik. Yaşadığın 1000 yıl hayattan hatırladığın? Hiç.Kur"an"ın bir adı da Zikir"dir.Zikir,zikretmek,hatırlamak hatırlamak demektir.Eğer biz geçmişimizi hatırlasaydık,zaten Kur"an"a gerek kalmazdı.Kur"an"ın asıl hikmeti,bize geçmiş ve geleceğimizi hatırlatmaktır.Bundan dolayı ben,genel hatlarıyla da olsa,geçmişimi ve geleceğimi biliyorum. Oradaki iman yada inkar durumuna göre burada da iman ettik cennetlik, orada inanmadık burada da inanmadık cehennemlik olduk.Evet.Bana göre öyle.Ama yanılmış da olabilirim tabii.Çünkü yorumlarımın doğru olduğuna dair vahiy almıyorum. Bu dünyadaki ömür neden 1000 yıl değil? yada her kesin ömrü neden eşit değil, sabit değil?Bana göre,dünya hayatı sabit olup,1000 yıldır.Bu dünya da 10 yıl yaşayanlar,orada 990 yıl yaşamış oluyorlar.Bu dünya da,90 yıl yaşayanlar,orada 910 yıl yaşamış oluyorlar.Ve Nuh"un kavminin arasında 1000 yıldan 50 yıl eksik kalması demek,Nuh bu dünya da,50 yıl yaşadı demektir. Öldük ve tekrar mekan değiştirdik geldiğimiz gezegene geri döndük.. Ne kadar kalacağız bu cennette? Sonra ne zaman sonra tekrar bu dünyaya geri döneceğiz... Uzay mekiğine binmiş her biri bin yıl süren uzay turu!... Senin bu kurgunun neresi Kurani? Makro bakış!...
Beni bu düşünceye veya bu tür yorumlara götüren ayetleri,makalemde verdim.Hemde fazlasıyla verdim.Ama siz söz konusu ayetlerin zahiri manalarını hiç dikkate almaz,ayetlere işinize geldiği gibi temsili anlamlar yüklerseniz,ben size ne anlatabilirim ki? Ayrica,size sorduğum çok önemli bir soruya cevap vermediğinizi de hatırlatırım.Eğer siz,peygamber veya ölmüş müminlerin şu anda yaşamadıklarını veya şuursuz olduklarını düşünüyorsanız,ki öyle anlaşılıyor,bana göre siz,müslüman bir ateistsiniz.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Müslüman teslim olandır.Kime?Neye? Tanrıya yani Allaha ve
Onun buyruklarına...Müslüman kelimesi Arabca da SLM
kökünden gelen selam=barış Barış halinde kendini teslim
edendir.
Ateizm, tanrı tanımazlık, bir tanrının varlığına
inanmamaktır.Ateizm kelimesi Yunanca da "Tanrı" anlamına
gelen "Theos"tan türemiştir. İnanç (teizm) karşıtı
(ateizm) düşüncedir.Hiçbir şekilde ve koşulda tanrının
olamayacağını savunan görüştür.
Peki yukarıdaki bilgiler ışığında bir kimse diğerine ;
"müslüman bir ateistsiniz"derse ne
anlarsınız_?
a-kişinin aklı hımarlıdır
b-Ne dediğini bilmediği gibi ilim ve irfandan nasibini
alMAmıştır
c-Zırvalıyor ve dahi saçmalıyordur
d-Hepsi
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.
Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi? Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Yoksa ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır. Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.
Vesselam.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.Evet.Ayetlere mecazi yorumlar yapıyorsun.Ayetlere bu tür yorumlar yapmak caizdir ve yapılmalıdır da.Ama bana göre,Ayetlerin zahiri anlamları,ayetlerin öncül anlamlarıdır.Ayrica,ayetlerin öncül anlamları,herkes için bağlayıcıdır.Ama ayetlerin mecazi veya sembolik anlamları,ayetlere o anlamları yükleyenler için bağlayıcı olur.
Bana göre Kur"an,aynı yıldızdan,"ennecmu izaheva"yani "arzu edilen yıldız" olarak ta söz etmektedir.ve bu mana ayetin zahiri manasıdır.
Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi?Ölmedi. Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler.Bana göre evet.Ama inananlarla,inanmayanların konumları birbirinden çok farklıdır. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir.Konuyla ilgili her iki ayeti birlikte düşün.Sen ayetin sadece birine göre yorum yapıyorsun.Halbuki ayetler birbirini tefsir etmekte açıklamaktadır. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Müşrikler bedensiz veya Can halınde veya astral bedenleriyle yaşiyorlar.Müminler ise,cennette ve her iki halde de yaşayabiliyorlar.Şimdi bende sana mecazi bir yorum yapayım.Belkıs"den haber getiren hudhud,Allah"ın bakara/38.de belirttiği gibi, belkıse indirdiği hidayettir.Belkısın teslim olarak Süleymanın çağrısına uyması,Belkısın ölüp,göğe dönmesidir.Süleymanın getirtiği taht,belkısın,cennetten ayrılıp,dünya"ya inmeden önceki bedenidir.Belkıs,biraz değişmiş olsada bedenini tanır ve tekrar bedenine yerleşir.Belkısın Süleymanla birlikte girdiği saray,Süleymanın ikametgahıdır.Belkısn,Süleymanlbirlikte Alemlerin Rabbine teslim olması,Belkıs"ın,Süleymanın eşi olması"dır. Yoksa ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır.Müşrikler için öyle.Bundan dolayı müşrikler,diğer bir ifade ile şeytanlar,cennete girmeye çalışırken,ışın saçan silahlarla kovuluyorlar,yani cennete sokulmuyorlar. Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan.Allah yeryüzünün varislerinin müminler olduğunu söylüyor.Peygamberler bile yeryüzüne varis olamamışken,bu nasıl bir varis olma? Ölme eşeğim ölme,yonca biterde yersin,öyle mi? Siz,yeryüzünden,neden sadece bu yeryüzünü anlıyorsunuz? Kur"an,YEDİ TABAKA GÖĞÜ,YERDEN DE BİR MİSLİNİ YARATTIK"diyor.Yani yerin,bir mislinin,bir benzerinin de gökte olduğunu söylüyor.Bana göre orada da fizik yasaları var.yani orada da zaman ,mekan kuralları geçerli.Oranında yeryüzü, güneşi,doğusu,batısı,veya sabah,akşamı var.Bana göre bunlar Kur"an"da son derece açık.Yedi tabakadan maksat,bilhassa insan tabakalarıdır.Yani insan kesimleridir.Çocuklar,gençler,yaşlılar,inananlar,inanmayanla r.vs.vs. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim.Ben anladım.Hani ayet diyor ya "bugün gözleriniz çok keskin."Gerçek bilincimize,gerçek bilgi veya şuurumuza orada sahip oluyoruz. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.Sevgili haktansapmaz.Ben Kur"an"ı bilhassa bu açılardan inceledim.Konuyla ilgili,Kur"an"da,bana göre yüzlerce,binlerce ayet veya resim vardır.Elbette en doğrusunu Allah bilir.
Selam ile.
Vesselam.
|
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.Evet.Ayetlere mecazi yorumlar yapıyorsun.Ayetlere bu tür yorumlar yapmak caizdir ve yapılmalıdır da.Ama bana göre,Ayetlerin zahiri anlamları,ayetlerin öncül anlamlarıdır.Ayrica,ayetlerin öncül anlamları,herkes için bağlayıcıdır.Ama ayetlerin mecazi veya sembolik anlamları,ayetlere o anlamları yükleyenler için bağlayıcı olur.
Bana göre Kur"an,aynı yıldızdan,"ennecmu izaheva"yani "arzu edilen yıldız" olarak ta söz etmektedir.ve bu mana ayetin zahiri manasıdır.
Dikkatinizi çekerim, siz “Ennecmi izé hevé” ya “arzulanan yıldız” dediniz. Halbuki Yıldız hevé fiilinin naib-i faili yada mefulu değil, failidir bizzat. “Arzulayan yıldız” demeniz gerekir. Nitekim S. Ateş “inen yıldız”, ben “doğan yıldız” dedim ve ayetin zahiri anlamını terk etmedim. Ayetin teşbih sanatıyla Muhammed’e işaret ettiğini söyledim.
Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi?Ölmedi. diyorsun. Sen de ve her kes de biliyor ki, her öldürülen ölmüştür. Hiç kimse “öldürülenler diridirler” deyip onlarla birlikte yaşamaya devam etmiyor ve hiç kimse dirilerini toprağın altına gömmez. Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler.Bana göre evet.Ama inananlarla,inanmayanların konumları birbirinden çok farklıdır. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir.Konuyla ilgili her iki ayeti birlikte düşün.Sen ayetin sadece birine göre yorum yapıyorsun.Halbuki ayetler birbirini tefsir etmekte açıklamaktadır. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Müşrikler bedensiz veya Can halınde veya astral bedenleriyle yaşiyorlar.Müminler ise,cennette ve her iki halde de yaşayabiliyorlar. “Müşrikler bedensiz yaşıyorlar” söyleminin aksine, müşriklerin bedenleri içinde ateşe maruz kaldıklarını Kuran ayetleri defalarca söylüyor. Şimdi bende sana mecazi bir yorum yapayım.Belkıs"den haber getiren hudhud,Allah"ın bakara/38.de belirttiği gibi, belkıse indirdiği hidayettir.Belkısın teslim olarak Süleymanın çağrısına uyması,Belkısın ölüp,göğe dönmesidir.Süleymanın getirtiği taht,belkısın,cennetten ayrılıp,dünya"ya inmeden önceki bedenidir.Belkıs,biraz değişmiş olsada bedenini tanır ve tekrar bedenine yerleşir.Belkısın Süleymanla birlikte girdiği saray,Süleymanın ikametgahıdır.Belkısn,Süleymanlbirlikte Alemlerin Rabbine teslim olması,Belkıs"ın,Süleymanın eşi olması"dır. Bu da bir yorum nihayet, ne diyelim; atış serbest. ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır.Müşrikler için öyle. Yeniden dirilişten ve yanan derilerinin her seferinde yenilenmesinden, ciltlerinin aleyhlerine şahitlik etmesinden ne anlıyorsunuz? Bundan dolayı müşrikler,diğer bir ifade ile şeytanlar,cennete girmeye çalışırken,ışın saçan silahlarla kovuluyorlar,yani cennete sokulmuyorlar. Ateşte/azapta değiller yani, ha bire zorluyorlar cennete girmeyi! Kim bilir belki bir gün atış yapanların gafletinden yararlanır girerler cennete J). Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan.Allah yeryüzünün varislerinin müminler olduğunu söylüyor.Peygamberler bile yeryüzüne varis olamamışken,bu nasıl bir varis olma? Ölme eşeğim ölme,yonca biterde yersin,öyle mi? Ölünce görürüz J). Siz,yeryüzünden,neden sadece bu yeryüzünü anlıyorsunuz? Başka bir yeryüzünden söz etmediği için. Kur"an,YEDİ TABAKA GÖĞÜ,YERDEN DE BİR MİSLİNİ YARATTIK"diyor. Yani yerin,bir mislinin,bir benzerinin de gökte olduğunu söylüyor. İyi de, anlamıyor, yada anlamak istemiyorsun; Kuran yerin bir benzerinin de göklerde olduğunu söylemiyor ki. Bunu sen söylüyorsun. Kuran hiçbir ayette yerden, çoğul yada ikili olarak söz etmiyor. Kuran’ın söylediği; yerin de göklerin bir benzeri olarak yaratıldığıdır. 20 yılı aşkın Kuran'la meşğulsun; sen hiç "Erd"ın (yerin) çoğulu olan "erdîn/erdûn, ikilisi olan erdân/erdayn'e rastladın mı? Bana göre orada da fizik yasaları var.yani orada da zaman ,mekan kuralları geçerli.Oranında yeryüzü, güneşi,doğusu,batısı,veya sabah,akşamı var.Bana göre bunlar Kur"an"da son derece açık.Yedi tabakadan maksat,bilhassa insan tabakalarıdır.Yani insan kesimleridir.Çocuklar,gençler,yaşlılar,inananlar,inanmayanla r.vs.vs. Nevi şahsınıza münhasır bir görüş. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim.Ben anladım.Hani ayet diyor ya "bugün gözleriniz çok keskin."Gerçek bilincimize,gerçek bilgi veya şuurumuza orada sahip oluyoruz. Ayet, bu anlayışla, “Bugün görüşün keskin” dediği şahıs her halde bir tek sensin J). Çünkü ayet bir kişiden; sekerât-ı mevt halinde olan inkarcı kişiden bahsediyor da. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.Sevgili haktansapmaz.Ben Kur"an"ı bilhassa bu açılardan inceledim.Konuyla ilgili,Kur"an"da,bana göre yüzlerce,binlerce ayet veya resim vardır.Elbette en doğrusunu Allah bilir. Elbette.
Vesselam.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|