Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
3/AL-İ İMRAN-7: Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmellezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhubtigâel fitneti vebtigâe te’vîlih(te’vîlihi), ve mâ ya’lemu te’vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ilmi yekûlûne âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi). O (Allah) ki; Kitab’ı, sana O indirdi. O'ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar, (Levhi Mahfuz’daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab’)ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan RASİHUN (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O’na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme)dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab tezekkür edebilir.
Son cümlesi önemli baska meale bakmaya gerek yok orijinali zaten herseyi acikliyor:
ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi). Bunu kimse tezekkür edemez ancak Ulul elbab tezekkür ede bilir.
3/AL-İ İMRAN-190: İnne fî halkıs semâvâti vel ardı vahtilâfil leyli ven nehâri le âyâtin li ulîl elbâb(ulîl elbâbı). Hiç şüphesiz; göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişinde, elbette ulûl’elbab için nice deliller vardır.
3/AL-İ İMRAN-191: Ellezîne yezkurûnallâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbihim ve yetefekkerûne fî halkıs semâvâti vel ard(ardı), rabbenâ mâ halakte hâzâ bâtılâ(bâtılan), subhâneke fekınâ azâben nâr(nârı). O (Ulûl’elbab) ki; (lübblerin, Allah’ın sır hazinelerinin sahipleri), onlar ayakta iken, otururken ve yan üstü yatarken (hep) Allah’ı zikrederler. Göklerin ve yerin yaratılışı hakkında tefekkür ederler. (Ve derler ki): “Ey Rabbimiz! Sen, bunları bâtıl olarak (boşuna) yaratmadın. Seni tesbih (tenzih) ederiz. Bizi, ateşin azabından koru.”
zikir baskadir tesbih baskadir. Tesbih daimi zikire ulasmis, nefsinin kalbinde her an nur yagan ve buyüzden nefsi 100de 100 arinmis olan ve buyüzdende yine kalp gözü ve kalp kulagi acilmis olan kisilerdir. Sonuc olarak ehli-zikirdirler.
21/ENBİYA-7: Ve mâ erselnâ kableke illâ ricâlen nûhî ileyhim fes’elû ehlez zikri in kuntum lâ ta’lemûn(ta’lemûne). Ve senden önce, vahyettiğimiz rical (erkekler) den başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, zikir ehline (daimî zikrin sahiplerine) sorun.
Enbiya 7'de de baska meale bakmaya gerek yok, 100'de 100 bir tercüme ayetin orijinalinde:
fes’elû ehlez zikri in kuntum lâ ta’lemûn(ta’lemûne).
Hani nerede kardeşim bir de ulul elbab bu müteşabih ayetlerin anlamını bilebilir diye yazıyor?
Ayetin sonunda ulul elbabın neyi kabul ettiği yada bildiği yazıyor? Müteşabihleri sadece allah'ın bilebileceği kabul ediliyor ulul elbab tarafından.Çarpıtma...
ve ma ya'lemü te'vılehu illellah
Hüvellezı enzele aleykel kitabe minhü ayatüm muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat* fe emmellezıne fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih* ve ma ya'lemü te'vılehu illellah* ver rasihune fil ılmi yekulune amenna bihı küllüm min ındi rabbina* ve ma yezzekkeru illa ülül elbab (Ali İmran 7)
Enbiya 7'yi de çarpıt kardeşim. Aferin sana.
ALLAH'IN TÜM KİTAPLARI ZİKİRDİR
Zikir, uyarı, hatırlatma ve öğüt olduğu için Allah'ın bütün kitapları bir zikirdir. İnsanlara cenneti ve cehennemi hatırlatarak, mükafat ile müjdelemekte, azap ile uyarmakta ve doğru yolda yürümeleri için öğüt vermektedir. Bu kitaplar, Kur'an'ın, kendisine zikir adı verildiği gibi, daha önceden Allah'ın indirmiş olduğu diğer kitaplara da "zikir" ismi verilmiştir.
Bu hususa örnek olarak Enbiya Suresi'nin 48. ayetini verebiliriz:
"Biz, Musa'ya ve Harun'a hak ile batılı ayıran ve sakınanlar için bir ışık ve zikir/öğüt olan kitabı verdik." Bu ayette Musa'ya ve Harun'a indirilen tevrat'ın üç özelliğinden biri olarak "zikr" de belirtiliyor. Diğerleri ise hak ile batılı ayırıcı olması (furkan) ve ışık "ziya" özellikleridir.
Allah'ın kitaplarına "zikir" denildiği gibi, bu kitaplara sahip çıkanlara da "kitap ehli" denildiği gibi "zikir ehli" de denir.
"Kendilerinden önce helakettiğimiz şehir halkları da iman etmemişlerdi. Bunlar mı iman edecek? Senden önce de kendilerine vahyettiğimiz adamlardan başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, zikir ehline sorun." /(21/Enbiya:6-7) ayetinde olduğu gibi "zikir ehli" ifadesiyle daha önce kendilerine kitap verilen ve bahsedilen olaylardan haberdar olan kimseler kastedilmektedir.
Katılma Tarihi: 11 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
Akik hataya düşüyorsun.
MİHRCİLER İLE HİDAYET GÖRÜŞÜN AYNI OLAMAZ. Onlar hidayeti ALLAH'a ulaşmak olarak alıyorlar. Anlıyorlar. Bakara 120 ve diğer ayetler de saptırma yapmaları bu yüzden.
Bakara Suresinin ilk beş ayetini ben İskender EVrenosoğlunun kitaplarında görmedim ama hala arıyorum
size ilk 5 ayeti değil 13 tane ayet veriyoruz..2/BAKARA 1 ELIF, LÂM, MIM.
ELIF, LÂM, MIM.
2/BAKARA 2 ZÂLIKEL KITÂBU LÂ REYBE FÎH(FÎHI), HUDEN LIL MUTTEKÎN(MUTTEKÎNE).
İŞTE BU KITAB: O'NDA (ALLAH'ıN KATıNDAN INDIRILDIĞINE DAIR) HIÇ ŞÜPHE YOKTUR. TAKVA SAHIPLERI IÇIN DE, BIR HIDAYETTIR.(allaha ulaşma rehberi)
2/BAKARA 3 ELLEZÎNE YU'MINÛNE BIL GAYBI VE YUKÎMÛNES SALÂTE VE MIMMÂ RAZAKNÂHUM YUNFIKÛN(YUNFIKÛNE).
O (TAKVA SAHIPLERIDIR KI) KI; GAYBE ÎMÂN EDERLER, NAMAZLARıNı (HAKKıYLA) KıLARLAR (YERINE GETIRIRLER), VE KENDILERINE RıZıK OLARAK VERDIĞIMIZ ŞEYLERDEN INFÂK EDERLER (BAŞKALARıNA VERIRLER).
2/BAKARA 4 VELLEZÎNE YU'MINÛNE BI MÂ UNZILE ILEYKE VE MÂ UNZILE MIN KABLIK(KABLIKE) VE BIL ÂHIRETI HUM YÛKıNÛN(YÛKıNÛNE).
O (TAKVA SAHIPLERI)KI; SANA INDIRILENE VE SENDEN ÖNCE INDIRILENLERE (BÜTÜN SEMAVÎ KITAPLARA) INANıRLAR VE ONLAR AHIRETE DE YAKÎN HASıL EDERLER (KESIN OLARAK INANıRLAR).
2/BAKARA 5 ULÂIKE ALÂ HUDEN MIN RABBIHIM VE ULÂIKE HUMUL MUFLIHÛN(MUFLIHÛNE).
İŞTE ONLAR, RAB'LERINDEN BIR HIDAYET ÜZEREDIRLER. İŞTE ONLAR, MUFLİHUN (FELÂHA ERENLER) DIR.
2/BAKARA 6 İNNELLEZÎNE KEFERÛ SEVÂUN ALEYHIM E ENZERTEHUM EM LEM TUNZIRHUM LÂ YU'MINÛN(YU’MINÛNE).
ONLAR MUHAKKAK KI KÂFIRDIRLER. ONLARı IKAZ ETSEN DE, ETMESEN DE (ONLAR IÇIN) EŞITTIR (BIRDIR). ÎMÂN ETMEZLER.
2/BAKARA 7 HATEMALLÂHU ALÂ KULÛBIHIM VE ALÂ SEM'ıHIM, VE ALÂ EBSÂRIHIM GıŞÂVEH(GıŞÂVETUN), VE LE HUM AZÂBUN AZÎM(AZÎMUN).
ALLAH ONLARıN KALPLERI ÜZERINE (KALPLERINDEKI RAHMET KAPıSıNıN ÜZERINE) VE (KALPLERINDEKI) IŞITME (SEM’Î) HASSASıNıN ÜZERINE MÜHÜR VURDU (MÜHÜRLEDI). (VE KALPLERINDEKI) GÖRME (BASAR) HASSASıNıN ÜZERINE GIŞAVET (ADLı) BIR PERDE (ÇEKTI). ONLAR IÇIN AZÎM (BÜYÜK) BIR AZAP (VAR).
2/BAKARA 8 VE MINEN NÂSI MEN YEKÛLU ÂMENNÂ BILLÂHI VE BIL YEVMIL ÂHıRI VE MÂ HUM BI MU'MINÎN(MU’MINÎNE).
VE INSANLARDAN ÖYLE KIŞILER (VAR KI), DERLER KI: "BIZ ALLAH'A VE AHIRET GÜNÜNE (YEVMI'L ÂHIR) (SONRAKI GÜNE) ÎMÂN ETTIK.” VE (HALBUKI) ONLAR MÜ'MIN DEĞILLERDIR.
2/BAKARA 9 YUHÂDIÛNALLÂHE VELLEZÎNE ÂMENÛ, VE MÂ YAHDEÛNE ILLÂ ENFUSEHUM VE MÂ YEŞ'URÛN(YEŞ’URÛNE).
(AKıLLARıNCA) ALLAH'ı VE ÎMÂN EDENLERI ALDATıRLAR. OYSA ONLAR, ANCAK KENDILERINI ALDATıRLAR DA, FARKıNA VARMAZLAR.
2/BAKARA 10 FÎ KULÛBIHIM MERADUN, FE ZÂDEHUMULLÂHU MERADÂ(MERADAN) VE LEHUM AZÂBUN ELÎMUN BI MÂ KÂNÛ YEKZIBÛN(YEKZIBÛNE).
ONLARıN KALPLERINDE MARAZ (HASTALıK) VARDıR. ALLAH DA O ZAMAN (BU SEBEPLE) ONLARıN HASTALıĞıNı ARTıRMıŞTıR. TEKZIP ETMELERI (YALANLAMALARı) SEBEBIYLE ONLAR IÇIN ELÎM BIR AZAP VAR.
2/BAKARA 12 E LÂ INNEHUM HUMUL MUFSIDÛNE VE LÂKIN LÂ YEŞ'URÛN(YEŞURÛNE).
İYI BILIN KI, ONLAR, (EVET) ONLAR, GERÇEKTEN FESAT ÇıKARANLARDıR DA, FARKıNA VARMAZLAR.
2/BAKARA 13 VE IZÂ KÎLE LEHUM ÂMINÛ KEMÂ ÂMENEN NÂSU KÂLÛ E NU'MINU KEMÂ ÂMENES SUFEHÂU, E LÂ INNEHUM HUMUS SUFEHÂU VE LÂKIN LÂ YA'LEMÛN(YA’LEMÛNE).
ONLARA, "İNSANLARıN INANDıKLARı GIBI SIZ DE (INANıP), ÎMÂN EDIN." DENILDIĞI ZAMAN: "O SEFIHLERIN (AKıLSıZLARıN) INANDıĞı GIBI MI INANALıM? " DEDILER. İYI BILIN KI; ONLAR, (EVET) ONLAR, MUHAKKAK KI SEFIHLERDIR FAKAT BILMEZLER.
__________________ 13/RAD 22:ONLAR, SABıRLA RAB’LERININ VECHINI (ZAT’ıNı, ZAT’A ULAŞMAYı, ALLAH’ıN ZAT'ıNı GÖRMEYI) ISTEYENLER VE NAMAZı IKAME EDENLER, ONLARı RıZıKLANDıRDıĞıMıZ ŞEYLERDEN GIZLI VE AÇıKÇA INFÂK EDERLER.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen Yazdı:
Hani nerede kardeþim bir de ulul elbab bu müteþabih ayetlerin anlamýný bilebilir diye yazýyor?
Ayetin sonunda ulul elbabýn neyi kabul ettiði yada bildiði yazýyor? Müteþabihleri sadece allah'ýn bilebileceði kabul ediliyor ulul elbab tarafýndan.Çarpýtma...
Enbiya 7'yi de çarpýt kardeþim. Aferin sana.
ALLAH'IN TÜM KÝTAPLARI ZÝKÝRDÝR
Zikir, uyarý, hatýrlatma ve öðüt olduðu için Allah'ýn bütün kitaplarý bir zikirdir. Ýnsanlara cenneti ve cehennemi hatýrlatarak, mükafat ile müjdelemekte, azap ile uyarmakta ve doðru yolda yürümeleri için öðüt vermektedir. Bu kitaplar, Kur'an'ýn, kendisine zikir adý verildiði gibi, daha önceden Allah'ýn indirmiþ olduðu diðer kitaplara da "zikir" ismi verilmiþtir.
Bu hususa örnek olarak Enbiya Suresi'nin 48. ayetini verebiliriz:
"Biz, Musa'ya ve Harun'a hak ile batýlý ayýran ve sakýnanlar için bir ýþýk ve zikir/öðüt olan kitabý verdik." Bu ayette Musa'ya ve Harun'a indirilen tevrat'ýn üç özelliðinden biri olarak "zikr" de belirtiliyor. Diðerleri ise hak ile batýlý ayýrýcý olmasý (furkan) ve ýþýk "ziya" özellikleridir.
Allah'ýn kitaplarýna "zikir" denildiði gibi, bu kitaplara sahip çýkanlara da "kitap ehli" denildiði gibi "zikir ehli" de denir.
"Kendilerinden önce helakettiðimiz þehir halklarý da iman etmemiþlerdi. Bunlar mý iman edecek? Senden önce de kendilerine vahyettiðimiz adamlardan baþkasýný göndermedik. Eðer bilmiyorsanýz, zikir ehline sorun." /(21/Enbiya:6-7) ayetinde olduðu gibi "zikir ehli" ifadesiyle daha önce kendilerine kitap verilen ve bahsedilen olaylardan haberdar olan kimseler kastedilmektedir.
Ali Imran 7'de Ulul Elbab tezekkür ede bilir yaziyor bak orijinalinide yazdim! Allah mutlaka mütesabih ayetleride birilerine ögretiyor. Ögretmese neden yerlestirdi mütesabih ayetleri Kur'ana? Bu husus vahiy hususudur. Vahiy ala bilmek icin ise kalp gözü ve kalp kulagi acilmasi gerekir insanin. Bunlarin acila bilmeside nefsin 100'de 100 arinip insanin muhlis ola bilmesine baglidir. Muhlis olundugu an nefs 100'de 100 nurlarla dolar. Allah'in nurlari ancak nefsi arindirir. Bu nurlarin kalbe girmesi yalniz ama yalniz Allah'i ismiyle zikretmek ile mümkündür. Allah kelimesinde sifre saklidir, en büyük ibadetten zaten buyüzden zikirdir!
Ali Imran 7'de Ulul Elbab tezekkür ede bilir yaziyormu yazmiyormu ? Ulul Elbab arastirmasina girdiginde Ali Imran 190 ve 191 Ulul Elbabin kimler oldugunu hangi özelligi tasidigini yaziyormu yazmiyormu ? 3 halde zikir etmek demek Allah'i daim olarak zikir etmek demek. Sen istesende istemesende kalbin Allah Allah diye zikrediyor
Hadis:
"Gözlerim uyur ama kalbim uyumaz"
Bu daimi zikire ulasmis kisiler daha Allah Allah demelerine gerek kalmiyor cünkü kalpleri kendiliginden zikrediyor Allah'i buyüzden bu hal Kur'anda "tesbih" adini almistir!
Kur'an elbette zikirdir, namazda zikirdir ama Allah'i ismiyle anmakta zikirdir. Ki Ali Imran 190 ve 191'de bu kisilerin yatarkende, otururkende, ayaktaykende kesin birsekilde, dikkatini cekerim araliksiz olarak zikir ettiklerini bildiriyor ayet. Yatarken Kur'an okuya bilirmisin ? Namaz kila bilirmisin ? Sonuc olarak ehli zikir buyüzdendir bu kisiler.
Enbiya 7'de ehli zikir olayini, bununla tamamliyor. Hadi diyelim Ehli kitap. Ehli kitap ola bilmesi icin bir insanin yine Ulul Elbab olmasi gerekirki mütesabih ayetleride tezekkür ede bilsin. Bu durumda yine Ali Imran 190 ve 191 cikiyor karsimiza. 3 halde zikir hali. Öyleyse nereden bakarsan bak senin dedigin iddia Ulul Elbab olayina oturmuyor canim kardesim!!!
Benim dedigim anlamda ehli zikir olan zaten ehli kitapta ola bilmistir! Cünkü Benim dedigim anlamda ehli zikir olmayi basara bildigi icin Allah o kisilere kitabin bütününüde ögretmistir!
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yaaa mihrmandar , taner
Allah aşkına yapmayın . Hem Bakara 2 'de hidayetin Kuran-ı Kerim olduğunu yazıyosunuz sonra da parantez içine ulaşma rehberi diye de çarptırıyorsunuz.
Ne adına ? Ne içn ? hangi hakla ?
Allah aşkına bir kere düşünün ya. Ya bu yanlışsa diye . Allah'ın kitabının bu şekilde tahrif etme hakkını nerden buldunuz ya ?
Allah için aklı olan bir adam bu ayetten sonra kalkıp da hidayet ruhu ölmeden önce allah'a ulaştırmak demez.
Bakın dostum taner: Sen bana daha önceki tartışmamız da raciun kulun öldükten sonra allaha ulaşmasıdır dedin ama şeyhin öyle demiyor :
Üçüncü İhtar
5. Hidayet Ruhun Allah'a hayatta iken geri dönmesidir (rucû etmesidir).
2 / Bakara - 156 Ellezîne izâ esâbethum musîbetun, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn(râciûne). Onlar ki; kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman: "Biz muhakkak ki; Allah içiniz (O'nun için yaratıldık) ve muhakkak O’na döneceğiz (ulaşacağız)." dediler.
31 / Lokman - 15 Ve in câhedâke alâ en tuşrike bî mâ leyse leke bihî ilmun fe lâ tutı’humâ ve sahıbhumâ fîd dunyâ ma’rûfen vettebi’ sebîle men enâbe ileyy(ileyye), summe ileyye merciukum fe unebbiukum bimâ kuntum ta’melûn(ta’melûne). Ve eğer; annen, baban bilmediğin bir şeyi, Bana ortak koşman için seni zorlarlarsa, onlara itaat etme. Onlarla dünyada iyi geçin. Kim Bana yönelmişse (Bana ulaşmayı dilemişse) sen de onun yoluna tâbî ol (aynı yolu takip ederek sen de Bana ulaş). Sonra (ölümden sonra) hepiniz Bana döneceksiniz (Azrail (A.S) sizi Bana getirecek). Size yaptıklarınızı haber vereceğim.
Haa hidayet konusunu acele etmeyin bakalım. dedim ya ben size kuranda huda kelimesi ve türevlerini hazırlıyorum. Tek tek....
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hemen raciunun nerede haşr olduğunu iddia ettiğini de sana vereyim :
Alıntı:
bir ayet belge olarak daha veriyorum !
2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâkû rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).
O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştıracaklarına) ve (sonunda ölümle) mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Taner22 Yazdı:
Ohalde Allah'in tayin ettigi, imamlar, resuller, hidayetciler Allah'in emriyle bizleri hidayete erdirmekle görevliler..sonuc olarak bu yine Allah'in izniyle gerceklesen hidayete ulasmak... Bilmem anlata bildimmi ?!
35-Eğer onların omuz dönmeleri sana ağır geliyorsa, haydi kendi kendine yerin dibine inecek bir baca veya göklere çıkacak bir merdiven arayıp da onlara bambaşka bir mucize getirmeye gücün yettiği takdirde hiç durma, bunu yap! Allah dileseydi, elbette onları hidayet üzere toplardı. O halde sakın cahillerden olma!
6/107- Allah dileseydi onlar Allah'a ortak koşmazlardı. Biz seni onların üzerine gözcü göndermedik, sen onlara vekil de değilsin!
42/6- O'nun dışında dostlara tutunanlara gelince, Allah onların üzerinde gözcüdür. Sen üzerlerine vekil değilsin.
42/48- Yine de aldırmıyorlarsa Biz de seni üzerlerine gözcü göndermedik ya! Sana düşen sadece tebliğdir. Fakat Biz insana tarafımızdan bir rahmet tattırdığımız zaman bununla sevinirse de duyar; kendi ellerinin yaptıkları yüzünden başlarına bir fenalık gelirse o zaman da insan hepsini unutan bir nankör olur.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma