Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
ontolojide madde'yi değişmez, aktif ve dinamik bir prensip ve cevher olarak kabul eden, ruh ve fikir gibi manevi cevherlerin bu maddenin bir tezahürü olduğunu iddia eden yahut bunları inkar eden meslekler.
mekanist maddeciliğin temel prensibi, üstün olanı aşağı olanla izah etmektir.
maddecilerin hepsi de maddeyi hareketli ve alemde ve belli bir yer işgal etmiş ferdi şeyler gibi tasavvur ederler. onlara göre, insanın, karşısına geçip kendi şuuruna vardığı asıl gerçeklik, madde'dir. "şuur" , maddenin bir gölgesi, bir aksetmesidir. bunlar tabiatı esas aldıkları ve insanı onun bir parçası gördükleri için " tabiat"çıdırlar. maddecilik insanı alemde eritmiş, onu orada yapayalnız bırakmıştır. insan bu yalnızlıktan aklını PUTlaştırarak kurtulmağa çalışmaktadır. ...........
...............
devam edecek inş.
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
mekanik veya atomcu materyalizmin yanında bir de monist materyalizm var ki maddi alemi organik tek bir gerçeklik olarak kabul ederler...
bunun da 2 şekli vardır =
1-
vitalist materyalizm :
2-
diyalektik materyalizm :
birinciye göre :
alem, bir canlıdır ki her şeye ve hayatın akışına bile can veren odur. mesela Stoacılaragöre alem içinde ateş taşıyan çok büyük bir canlıdır. aynı şekilde Nietzche(Niçe) de alemi, durmadan teneffüs eden bir canlı olarak tasavvur eder; bu canlı milyonlarca veya milyarlarca sene içinde muntazam fasılalarla aynı safhalardan geçer. diyalektik materyalizmi biraz sonra ele alacağız :
mekanik ve klasik materyalizm üzerinde " ruhçu ve maddeci görüşün mücadelesi " adlı kitabın ilgili yerlerinde kafi derecede durulduğu için biz burada " diyalektik materyalizm " türü üzerinde biraz durmak istiyoruz. yalnız daha önce klasik materyalizm türünün ahlak ve psikoloji anlayışına kısaca temas edelim :
devam edecek inş...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Akılcı olmakla akıllı olmak,aklı kullanmak arasında ince bir çizgi vardır.Akılcı için aklının bulgularından öte birşey yoktur.Akıllı için ise aklını da yaratan varlığa karşı bir borcu (deyn) olduğunu bilerek o varlığın iradesine kendi iradesini teslim eder,dikkafalılık edipte dünyasını ve ukbasını yitirecek tavırlardan kaçınır.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Akılcı olmakla akıllı olmak,aklı kullanmak arasında ince bir çizgi vardır.Akılcı için aklının bulgularından öte birşey yoktur.Akıllı için ise aklını da yaratan varlığa karşı bir borcu (deyn) olduğunu bilerek o varlığın iradesine kendi iradesini teslim eder,dikkafalılık edipte dünyasını ve ukbasını yitirecek tavırlardan kaçınır.
akılcı olmak ile akıllı olmak arasındaki bariz fark...akılcı mı olacağız yoksa akıllı mı...bu güzel açıklaman için Allah razı olsun Adalet kardeşim...
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
psikoloji'de materyalist telakki( anlayış, görüş), bütün şuur olaylarını bir " gölge-hadise" olarak kabul eder ve onları kendilerine tekabül eden fizyolojik olaylarla izah eder. mesela elem, haz, düşünce, ihtiras, karar gibi olayları beynin, sinir sisteminin iç salgı bezlerinin faaliyetleri ile izah eder.
ahlak' da ise materyalizm zevklerin, maddi menfaatlerin, ahlaki fiillerde ve hayatta hakim olduğunu ileri sürer ve onları hakim kılmak için gayret eder.
diyalektik materyalizm, alemin yeniden organizasyonunu mümkün gören, bunu canlı bir organizasyondan çok zihinde evrimleşen fikirler sistemine benzeten, bu evrimleşmeyi de tez-antitez ve sentez safhalarıyla izah eden maddeci anlayıştır...
şayet tek bir madde tez, antitez ve sentez halinde üçlü adımlar atarak birlik kazanıyorsa, varlık diyalektik olarak hareket ediyorsa, artık burada diyalektik maddecilik bahis konusudur. bu da Marks ve Engels'in sistemlerinin metodudur.
DEVAM EDECEK İNŞ.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
teorik olmaktan kurtulmak ve toplumla ilgili pratik bir görüş halini alabilmek için statik olmaktan çıkıp dinamik bir hal kazanabilmek için K.Marks ve arkadaşı F.Engels, bu hususta Hegel Diyalektik Metodunu aldılar. Hegel ve Marks arasında Feuerbach'ınantropolojik materyalizmi vasıta oldu. Feuerbach'a göre , insanın Allah diye saygı gösterdiği şey, kendisini büyütmesidir; fakat bunu bilmez ve dinin ferağat ve fedakarlığını benimser. dinin ilahi menşeini inkar eden Feuerbach ile materyalizm, insandaki bir tezadı aşarak diyalektik bir yola giriyor. gerçi Marks, Hegel ile beraber Feuerbach'ı ve Dühring'i de TENKİD ediyor...
muhabbetle
devam edecek inş.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
bunlar Hegel'in diyalektik metodunu, geçmiş bütün devirlerin ve medeniyetlerin açıklamasında da kullandılar. bu bakımdan diyalektik materyalizm, tezadların ( çelişkilerin) sentezi ile tarih devirlerindeki tekamül ve gelişmelerin açıklanabileceği inancındadır. bu hususda Marks'dan Lenin'e , Jaures'den Troçkiye kadar bu mesleğin düşünürlerinde çok değişik ve zıt görüşler vardır. hepsi kendisinden öncekileri diyalektik'i anlamamakla itham ederler. Sartre'da , " T.Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi " adlı kitabın " sonuç " kısmında da işaret ettiğimiz gibi, bir yandan bu görüşü tenkid ederken, bir yandan da ona yaklaşmıştır.
devam edecek inş.
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Diyalektik maddeciliğin düşünürleri, çelişkilerin senteziyle tarih devirlerini açıklarken, bazı devirlerin genel açıklamalarına göre bir sapma haline bulunduğunu tez-antitez çatışmasının daima sentezi doğurmadığını, iki tarafı yıprattığını, hatta yok ettiğini, bazı duraklamaların ve kısırlaşmaların buradan doğduğunu görmemişlerdir...
aslında diyalektik, idealizme bağlıdır. çünkü fikrin haricileşmesini anlatır. bu bakımdan diyalektikten ideal unsur kaldırılınca geriye, iki sosyal sınıf arasındaki anlaşmazlığın birinin lehine ihtilal ile çözümlenmesi kalır. bu yüzden fikrin sergüzestçi hareketini anlatan bu kavram içine her şey konabilir...binaenaleyh diyalektik'in sonsuzca devam edip etmiyeceği, son hadde bir gayeye ulaşıp ulaşmayacağı, gelişme sırasında gelecek hadlerin önceden bilinip bilinemeyeceği, bilinirse diyalektiğin zamani bir determinizm mi olduğu, bilinmezse geleceğin keşfinin ne manaya geldiği sorulabilir. fakat tarihi maddeciliğin diyalektiği bunlardan hiçbirisine kesin cevap vermiyor. bundan dolayı, bu hususta çok çeşitli ve biribirini tutmayan tefsirler yapılmıştır...
devam edecek inş.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
diyalektik materyalizmin " kemmiyet değişikliklerinin tahavvülü " , " zıt şeylerin birliği ve mücadelesi ", " inkarın inkarı " gibi kanunları mevcuttur. tarihi materyalizm, bizde komünizmin Türkiye'den ilk martir(kurban)'ı olan Edhem Nejat ile başlayıp 1919 daki " kurtuluş " dergisi ve 1920'de çıkan " aydınlık " dergilerindeki kışkırtıcı, popüler yazılarla yapılmağa başladı. bu dergilerde ressam N.İsmail'den Dr.Şefik Hüsnü'ye ve S.CelalAntel'e kadar birçok kimseler yazı yazdılar.......................
bunlardan başka umumi olarak maddecilik hakkında bazı şeyler söylemek yerinde olacaktır :
devam edecek inş.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma