HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Şirkin büyüğü küçüğü olur mu? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Beyaz ile siyah arasında bir sürü ton var. Beyaza yakın tonları da siyah olarak nitelemek bence yanlış.

Beyaz haniflik, siyah ise müşriklik.

Haniflik yani "şirke sıfır tolerans" bir ideal nokta. Bu ideal noktaya erişmek süreç  gerektirmekte.

"Niyet ettim Allah rızası için hanif müslüman olmaya" dememiz ve bu uğurda gayret sarfetmemiz iyiniyetimizin bir göstergesi ve belki de kurtuluşumuzun nedeni olacaktır.

Ayetteki "Hanif Müslüman" üzerinde düşünülmesi gereken bir kavram. Demek ki hanif olamayan müslümanlar da var. Bunlar müslüman, müşrik değil. Şirk günahı işliyorlar ama müslümanlar. Çevresine ve kendisine (istemeden) kötülüğü dokunan iyi insan gibi.

Müslümanlık ortak payda. Haniflik ideal nokta.

Meselenin bir de adalet yönü var. Yüce Allah zerre kadar iyilik yapmış bir insanın yaptıklarının karşılığını eksiksiz vereceğini söylüyor. Şartlanmaların esiri ve çevrenin tesiri nedeniyle istemeden ve anlamadan şirk günahı işleyen bir müslümanın karnesine çizik atmak adalete ne kadar yakışır?

Karnesine çizik atılanlar büsbütün müşrik olanlar. Gerçi hiçkimse "ben katışıksız müşriğim" demez ama ortada Furkan var.

Şirk günahına bulaşmakla büsbütün müşriklik arasında fark var. Olmalı da... Mikrop kapmakla mikrop bir insan olmak gibi.

Şirk sıfır çarpan gibi aslında. Fakat sıfır ile 0,6 veya 0,8 arasında fark var. Mutlaka sakınmak gerek.

Muhabbetle, Alperen



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Beyaz ile siyah arasında bir sürü ton var. Beyaza yakın tonları da siyah olarak nitelemek bence yanlış.İşte bu,çok güzel bir örnek.Bundan Dolayı Kur"an",sizin amalleriniz,(düşünce ve eylemleriniz) derece derecedir diyor.

Beyaz haniflik, siyah ise müşriklik.Bu da güzel bir örnek.

Haniflik yani "şirke sıfır tolerans" bir ideal nokta.Çok doğru. Bu ideal noktaya erişmek süreç  gerektirmekte.Bu da çok doğru.Peygamberler dışında,ben bu surecin sonuna,bu dünyada ulaşılamayacağına inanıyorum.Ama konu yoruma açık bir konu.

"Niyet ettim Allah rızası için hanif müslüman olmaya" dememiz ve bu uğurda gayret sarfetmemiz iyiniyetimizin bir göstergesi ve belki de kurtuluşumuzun nedeni olacaktır.İnşallah.Buna da katılıyorum.

Ayetteki "Hanif Müslüman" üzerinde düşünülmesi gereken bir kavram. Demek ki hanif olamayan müslümanlar da var.Elbette. Bunlar müslüman, müşrik değil.Doğru.Çünkü bunlar,Allah"a otaklar koşarak iman ediyorlar. Şirk günahı işliyorlar ama müslümanlar. Çevresine ve kendisine (istemeden) kötülüğü dokunan iyi insan gibi.Hay Allah razı olsun.Çok güzel bir benzetme.

Müslümanlık ortak payda. Haniflik ideal nokta.Aynen katılıyorum.

Meselenin bir de adalet yönü var. Yüce Allah zerre kadar iyilik yapmış bir insanın yaptıklarının karşılığını eksiksiz vereceğini söylüyor. Şartlanmaların esiri ve çevrenin tesiri nedeniyle istemeden ve anlamadan şirk günahı işleyen bir müslümanın karnesine çizik atmak adalete ne kadar yakışır?

Karnesine çizik atılanlar büsbütün müşrik olanlar. Gerçi hiçkimse "ben katışıksız müşriğim" demez ama ortada Furkan var.

Şirk günahına bulaşmakla büsbütün müşriklik arasında fark var. Olmalı da... Mikrop kapmakla mikrop bir insan olmak gibi.

Şirk sıfır çarpan gibi aslında. Fakat sıfır ile 0,6 veya 0,8 arasında fark var. Mutlaka sakınmak gerek.İşte can alıcı nokta bu son satırlarda.Bana göre bu konu yoruma çok açık bir konu.Ben,bazı konuları bilmemenin,mahke-i-kübra"da mazeret olduğuna inanıyorum.Ancak,karnelerimizdeki çiziklerinde,mahkeme-i-kübra da başımızı çok ağırtacağına da inanıyorum.

Konuya çok güzel ve çok kolay anlaşılır şekilde açıklık getirdin.Beynine ve gönlüne sağlık.

Selam ile. 

Muhabbetle, Alperen


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Alperen Yazdı:
  Beyaz ile siyah arasında bir sürü ton var. Beyaza yakın tonları da siyah olarak nitelemek bence yanlış.

Beyaz haniflik, siyah ise müşriklik.

Haniflik yani "şirke sıfır tolerans" bir ideal nokta. Bu ideal noktaya erişmek süreç  gerektirmekte.

"Niyet ettim Allah rızası için hanif müslüman olmaya" dememiz ve bu uğurda gayret sarfetmemiz iyiniyetimizin bir göstergesi ve belki de kurtuluşumuzun nedeni olacaktır.

Ayetteki "Hanif Müslüman" üzerinde düşünülmesi gereken bir kavram. Demek ki hanif olamayan müslümanlar da var. Bunlar müslüman, müşrik değil. Şirk günahı işliyorlar ama müslümanlar. Çevresine ve kendisine (istemeden) kötülüğü dokunan iyi insan gibi.

Müslümanlık ortak payda. Haniflik ideal nokta.

Meselenin bir de adalet yönü var. Yüce Allah zerre kadar iyilik yapmış bir insanın yaptıklarının karşılığını eksiksiz vereceğini söylüyor. Şartlanmaların esiri ve çevrenin tesiri nedeniyle istemeden ve anlamadan şirk günahı işleyen bir müslümanın karnesine çizik atmak adalete ne kadar yakışır?

Karnesine çizik atılanlar büsbütün müşrik olanlar. Gerçi hiçkimse "ben katışıksız müşriğim" demez ama ortada Furkan var.

Şirk günahına bulaşmakla büsbütün müşriklik arasında fark var. Olmalı da... Mikrop kapmakla mikrop bir insan olmak gibi.

Şirk sıfır çarpan gibi aslında. Fakat sıfır ile 0,6 veya 0,8 arasında fark var. Mutlaka sakınmak gerek.

Muhabbetle, Alperen

Sevgili Alperen muhtesem ozetlemissin, kalemine yuregine saglik.

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
hotmal3232
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 temmuz 2007
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hotmal3232

peygamberden şefaat beklemek şirk değil mi. Namaz kılan hacıya soruyorsun; namazın sünnetini neden kılıyorsun diye. Adam diyor ki; ahirette peygamberin şefaatini kazanmak için. Allah, Kuran'da şirki affetmem diyor; bunların durumu acaba ne olacak sizce?
Yukarı dön Göster hotmal3232's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hotmal3232
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

hotmal3232 Yazdı:
peygamberden şefaat beklemek şirk değil mi. Namaz kılan hacıya soruyorsun; namazın sünnetini neden kılıyorsun diye. Adam diyor ki; ahirette peygamberin şefaatini kazanmak için. Allah, Kuran'da şirki affetmem diyor; bunların durumu acaba ne olacak sizce?


Selam

Adam müslüman okuluna kaydını yaptırmış, halen o kimliği taşıyor ama okulun ilkelerine ve derslerin içeriğine aykırı hareket ediyor. Belki de bunu bilmeden ve istemeden yapıyor. Eğitilmesi gereken bir öğrencidir o.

Düşüncelerimiz bir hastane gibi işlev görmeli, bizler de birer doktor.

Negatif müslümanlara karşı(t) kampın elemanı gibi muamale çekmek yanlıştır bence. Baştan, peşinen kaybetmektir onları.

"Yanlışlara hem de en büyüğüne hoşgörüyle bakalım" demek değildir bu. Yöntem ve muhatap sorunu yaşamayalım, dediğim bu.

İnsanların çoğunluğu şirk bulaştırmadan iman etmezler Allah'a. Biz kendimize çeki düzen verelim öncelikle. İçdünyamızda durum nedir?

Yüce Allah iyiniyetli ve gayretli müslümanların yardımcısıdır. Onların kalplerini şirke ve yanlışlığa karşı mutlaka sağlamlaştıracaktır. Vahyi referans almak esastır.

İsra 17-19. Az kalsın seni, sana vahyettiğimizden uzaklaştırarak ondan gayrısını bize isnat edesin diye fitneye düşüreceklerdi. İşte o takdirde seni dost edinirlerdi. Eğer biz seni sağlamlaştırmamış olsaydık, yemin olsun, onlara birazcık meylediverecektin. İşte o zaman sana, hayatın da ölümün de katmerli acılarını tattırdık. Ve bize karşı hiçbir yardımcı da bulamazdın.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hotmal3232
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 temmuz 2007
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hotmal3232

Adamlara, yaptığınız yanlış falan demeye kalktığın zaman seni sapkın, yoldan çıkmış gözüyle görüyorlar. Hemen soruyorlar; Son zmanlarda kimlerle görüşüyorsun, neler okuyorsun diye. Kafamızı kimin çeldiğini merak ediyorlar ve doğru yola davet ediyorlar.

Soruyorum adama; Hiç Kuran okudun mu dayı diye. Adam; okudum tabi, hem de kaç defa hatim indirdim diyor. Ben; Anladığın dilde hiç okudun mu ? Adam;Yok, ama ilerde belki okurum.

Adamlar, arapça telafuzunu yıllarca okuyup sevap kazanmaya uğraşıyorlar, ama birkez olsun anladıkları dilde okuyup Allah'ın ne dediğini merak etmiyorlar.

Onlar için Evliya'lar, türbeler, şeffatler olsun yeter. İnanın bana, adamlar daha şirkin ne olduğunu bilmiyor. Atalarından bir din öğrenip ona devam ediyorlar.

Kelime-i tevhid'in manasını; Allah birdir diye hep inanıyorlar; Ama gerçekte manası, Allah'tan başka ilah yoktur. yoksa Allah'ın bir olduğuna çoğunluk innanıyor. Ama önemli mesele Allah'tan başka İlah edinmemek. Put, sadece taştan olmaz; evliyalar, hadisler, mezhep imamları, hatta hatta peygamberler dahi olabilir. Şu dönemde dikkat edin, Allah'tan daha çok Peygamber efendimize şiirler, ilahiler okunuyor; ona olan aşk ifade ediliyor. Allah aşkından daha büyük aşk olabilir mi ya.   Ben Allah'tan af diliyorum; peygamber şefaatini onlar istesin. 

Yazdıklarımda da hatalarım varsa Allah affetsin ( cümlemizi)

Yukarı dön Göster hotmal3232's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hotmal3232
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

hotmal3232 Yazdı:

Adamlara, yaptığınız yanlış falan demeye kalktığın zaman seni sapkın, yoldan çıkmış gözüyle görüyorlar. Hemen soruyorlar; Son zmanlarda kimlerle görüşüyorsun, neler okuyorsun diye. Kafamızı kimin çeldiğini merak ediyorlar ve doğru yola davet ediyorlar.

Soruyorum adama; Hiç Kuran okudun mu dayı diye. Adam; okudum tabi, hem de kaç defa hatim indirdim diyor. Ben; Anladığın dilde hiç okudun mu ? Adam;Yok, ama ilerde belki okurum.

Adamlar, arapça telafuzunu yıllarca okuyup sevap kazanmaya uğraşıyorlar, ama birkez olsun anladıkları dilde okuyup Allah'ın ne dediğini merak etmiyorlar.

Onlar için Evliya'lar, türbeler, şeffatler olsun yeter. İnanın bana, adamlar daha şirkin ne olduğunu bilmiyor. Atalarından bir din öğrenip ona devam ediyorlar.

Kelime-i tevhid'in manasını; Allah birdir diye hep inanıyorlar; Ama gerçekte manası, Allah'tan başka ilah yoktur. yoksa Allah'ın bir olduğuna çoğunluk innanıyor. Ama önemli mesele Allah'tan başka İlah edinmemek. Put, sadece taştan olmaz; evliyalar, hadisler, mezhep imamları, hatta hatta peygamberler dahi olabilir. Şu dönemde dikkat edin, Allah'tan daha çok Peygamber efendimize şiirler, ilahiler okunuyor; ona olan aşk ifade ediliyor. Allah aşkından daha büyük aşk olabilir mi ya.   Ben Allah'tan af diliyorum; peygamber şefaatini onlar istesin. 

Yazdıklarımda da hatalarım varsa Allah affetsin ( cümlemizi)

aynen katılıyorum.Doğru olanı izah etmeye kalkıncada sen hocalardan dahamı iyi biliyorsun diye azar işitiyoruz:)



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Gitarist
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gitarist

Slm,

önceki sayfalarda kaçırılan bir nokta var. Allah'In söylediği şu:

Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur.

Yukarıdaki yazılarda müşrik olmak ile şirk koşmak arasında ayrım yapılmış. Zaten ayette 'ortak koşulmasını bağışlamaz' diyor. İnsanları biryerlere göndermek yada sen şusun demek bana düşmez. Ne varki böylesine önemli bir konuda ayetlerden giderek düşücelerin temellenmesi daha güvenli.

Şirkin büyüğü küçüğü olur mu_? okuduklarımdan anladım kadarıyla olmaz. Şirk, günah kapsamında olup affedilir mi? Eğer affedilirse Allah sözünden dönmüş olur ki(yukardaki ayet), böyle bişey asla olamaz. Müslüman ve inanan kişi şirk işler mi? Müslüman zaten Kuranı hayatının her alanın referans alacağının farkındalığıtyla böyle bir hatayı kolay kolay yapmaz. Zaten Allah'In söyleminden başka bir söze din konusunda itibar etmeyecektir. dolayısıyla müslüman kişinin sürekli şirk içerisinde olması mümkün değildir. Çocuk oyuncağı mı bu.. Allaha ortak et sonra etme-sonra et- sonra etme, öyle yaşa git..

Yukarı dön Göster Gitarist's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gitarist
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam

Bu konuda duygusal davrandığımı ve buna uygun yorumlar ürettiğimi anladım. Eleştirilerini (buradan ve özelden) esirgemeyen dostlara teşekkürler.

Ayetlere yeniden baktım, yorumlarım ile çelişik olduğunu birkez daha gördüm. Bu konuda yazdıklarımı geri çekiyorum.

Allah'ın kitabında şirke sıfır tolerans var. Şirkin büyüğü küçüğü, açığı gizlisi yok. Ya hanifsin ya müşrik, ortası yok. Haniflik geçerli ve gerçek müslümanlığın olmazsa olmaz bir şartı.

"Bilmiyordum ve istemeden yaptım" demek de kişiyi kurtarmayacak. Çünkü kanunlar karşısında bu bir mazeret değil.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Alperen Yazdı:

.................................................

Allah'ın kitabında şirke sıfır tolerans var. Şirkin büyüğü küçüğü, açığı gizlisi yok. Ya hanifsin ya müşrik, ortası yok. Haniflik geçerli ve gerçek müslümanlığın olmazsa olmaz bir şartı.

"Bilmiyordum ve istemeden yaptım" demek de kişiyi kurtarmayacak. Çünkü kanunlar karşısında bu bir mazeret değil.

Muhabbetle, Alperen


Wink

A'raf Suresi 172-174 :

172 Rabbin, Âdem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini almış ve: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" diye onları kendilerine şâhid tutmuştu. "Evet, (buna) şâhidiz!" dediler. kıyâmet günü "Biz bundan habersizdik!" demeyesiniz.

173 Yahut: "(Ne yapalım) daha önce babalarımız (Allah'a) ortak koştu, biz de onlardan sonra gelen bir nesil old(uğumuz için öyle yapt)ık. (Gerçekleri) iptal edenlerin yaptıkları yüzünden bizi helâk mı ediyorsun?" demeyesiniz diye (sizin Rabbiniz olduğum hakkında sizleri şâhid tutmuştuk).

174 İşte biz, âyetleri böyle açıklıyoruz, artık herhalde döner(yola gelir)ler.

Hakkı Yılmaz Meali :

Buna göre de soru cümlesinin gerçek anlamı; “Ben, sizin yaratılışınızı, yaşayışınızı, üremenizi plânlayan, sizi terbiye eden, sizi bir hedef için hazırlayan; size akıl fikir veren, size doğruyu bulma, Rabbinizi bilme, hakikati idrak edebilme güç ve istidadını veren, ayrıca size peygamber yollayan, kitap indiren değil miyim?” demektir.

kıyamet günü, “Biz, bunlardan  gafildik” demeyesiniz, yahut “Bundan önce atalarımız şirk koşmuş, biz onlardan sonra gelen zürriyetiz / kuşaklarız, bâtılı işleyenlerin işledikleri nedeniyle bizi mi helâk edeceksin?” demeyesiniz diye
 


__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats