Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Senin asıl niyetin üzüm yemek değil,bağcıyı dövmek.Sen bu sitede başörtüsü hakkında yazılanlara verdiğin cevaplarıyın yetersiz kaldığını anlayınca tuttun kapsayıcı bir makale yazdın.Güzel,eline sağlık.Ama istiyorsunki insanlar hemen sana cevap yetiştirsin.İlk yazılanların kapsayıcı olmayacağını sen de biliyorsun.Bu konuda epey birikime ihtiyaç var.Daha doğrusu seninle aynı dili konuşma sorunu var.
Sen öncelikle Kuranı sadece 6.-7. yy insanına inmiş bir kitap olarak algılıyor ve herşeye o dönemin şablonuyla bakıyorsun.Oysa biz(en azından ortalama biz'i oluşturmuş olanlar) Kuranı bu çağın kitabı olarak algılıyor ve bize yeniden inmiş gibi ona yaklaşıyoruz.İşte bu farklı bakış açısından dolayı seninle ortak bir noktaya gelmemiz mümkün değildir.
O dönemin insanı iklim şartları gereği hep örtünme zorunluluğu hissediyorsa bu dönemin insanı küçülen global köyde aynı zorunluluğu hissetmiyor.bu nedenle İran gibi mezhebi şeriatın ve katılığın olduğu yerlerde insanların bir kısmı açtırmamak için kavga verirken,Türkiye gibi laik bağnazlığın olduğu yerlerde de insanların bir kısmı örttürmemek için kavga edecektir.
İşte biz burada diyoruzki,iki aşırılığın arasında orta yol vardır ve bireysel tercihlerinde kişilere dayatılma yapılmamalıdır.Hele bunu Kuranı belli bir çağa götürüp oradan getirmeyecek şekilde Kurana yamatmak ise aklın alacağı bir iş olmayıp bizim külliyen karşı çıktığımız yalnızca budur vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
bizler cemaat,tarikat,mezhep,meşrep,fırka değiliz. bireyiz hanif olma yolunda ilerlemeye çalışırız. hep bir ağızdan koro halinde insanları kurana davet ediyoruz ama sen hala "hanifler aynı fikirde değil" diyorsun. ortadaki kitap kuran ve anlamaya savaşıyoruz. anlamaya çalışmayı bile muhalefet sayan tüm öğretilere karşı duruyoruz. birlik beraberlikten bahsediyorsun ortada ayet var yasaklar var namaz vakitleri var. al sana kuran
deccal yok mehdi yok ama üzerinde ittifak sağlamışlar var. al sana ittifak. o ittifaka dahil olmayınca her tür pislik atılır. isteyen kurana inanır isteyen efsanelere.
herkes kurandan nasibince alacaktır.,robot değiliz alimlerin istediği koyun sürüsü hiç değiliz. kendimizi din bezirganlarına güttürmüyoruz diye her türlü saldırı yapıldı. eskiden asıyorlardı ama artık kafir ilan edip bırakıyorlar,pek bir medeni oldular.
ama tekrar ediyorum burada doğruyu aramaya uğraştıkça birileri "siz salaksınız ayet filan anlamazsınız" diye hakaret etmeye devam edecektir. ve bu kişiler ayetleri anlamaya çalışmamaıza tahammül edemeyeceklerdir. kutsal saydıkları PUTlarına ve mezheplerine inanmadığımız sürece bu nefret döngüsü devam edecektir. yeri gelecek camilerden dahi atılacağız,afaroz bile edildik ama kuran yolundan dönmedik.
bu yüzden biraz düşünün demek bizlere hakarettir. çünkü bizelere "biraz düşünün" diyenler 8.yy yazarlarının kitaplarını hatmetmek ve taklit etmekten ayet okumaz hallere gelmişler.
herkesin din kitabı kendine. isteyen hıristiyanlara özenip islami ruhul kudüs kitapları oluşturur,isteyen kuran eksiktir diyen alimciklerin mezheplerine girer.
umursadığımızı zannetmeyin ama savunmasız kalıp sineye çekeceğimizi de düşünmeyin.
s.a Allah razı olsun tamerselin, güzel bir çalışma.
Evet, Kur'an yeni iniyormuş gibi okunmalı, fakat, kur'an'ı böyle okurken dikkat etmek gereken bir nokta daha var ki.Bağlamından koparmamak.Bu gün 6.7. yüzz yıl öncesinin masalları deyip.Modernizmin altında ezilen bir takım insanlar bu kitabın bazı hükümleri bize hitap etmiyor bu eskilerin bir masalı oldu artık deyip.Dini, çağdaşlaştırdılar.Bunu yaparkende tamamen tarihi putlaştıran bir uca karşı tepki vererek kendi haklılıklarını ortaya koydular akılllarınca.Kendini böyle gören üstüne alınabilir.Kur'an'ın hükümlerini ele alırken salt kelime anlamlarıyla yaklaşmak, kur'anı hikmetinden koparmaktan başka bir şey değildir.Kelimeler haraketler ve uygulamalarla anlamlıdır.Yoksa, ortaya bir anarşizm çıkar ki, böyle bir anarşizmi doğurdular zaten.Salt kelime anlamlarıyla Bu dinin ne namazını bıraktılar ne de örtüsünü.Az kaldı yakında namazıda yok sayar çıkarsınız ortalığa.Kelime anlamı canım.Nereye çekersen çek.Bu kelimeler bu anlamlarını bu uygulamarla koruyor bunu bildiririrm.Garibimin biri çıkmış, bir yerden bir yazı aparmış aha, örtü yok.Diğer şak şakcılar da alkış tutuyor ama, .
Türbanı bir islami sembol sananlar, yanılıyorlar çünkü türban eski bir yahudi geleneğidir. İslam'a da diğer çoğu yalan gibi hadis ve sünnet kitapları altında girdi. Dindar yahudi kadınlar hala sinagoglarda, düğünlerde ve dinsel ayinlerde saçlarını örtmektedirler.
Aynı şekilde hıristiyan kadınlar da dinsel törenlerde saçını kapatırken; rahibeler her zaman kapatır. Kapanma islam alimleri türban'ı bir islami sembol ilan etmeden çok önceler yaygındı. Çeşitli dinlere inanan (müslüman, hıristiyan, yahudi) geleneksel Araplar o zamanlar başörtüsü giyerlerdi.
Farkında değiller ki tarihi verileri de işlerine gelince nasıl kullanıyorlar.
Allah ne resimli namaz hocası indirdi.Ne atlas ne de şekillli örtünme kitabı.O bir hidayet kitabı indirdi.Fakat, birileri bunu kerih görüp modernleşmeye düştü.Allah aşkına kendinize gelin ve O elinizdseki kitaba bir daha bakın, sadece kelimelerine değil.O başınızı ezenler içinde sapıtanlar içinde neler söylüyor o kitap.Son olarak, Şekiller, toplumdadır bunların temeli de yine Kur'anda vardır.Yanlış ve eksiği olan Allah'ın kitabı değil.O Kitabın yamuk bakan taraftarlarıdır.
Başlık "kesinlikle var". Ne varmış kesinlikle? Kur'anda kadınların başını örtme zorunluluğu varmış. İyi de nerede??? Varsa neden yorum yapıyorsun? Göster "kadınlar başınızı örtün" şeklindeki ayeti olsun bitsin.
İyi de kesinlikle var olan bir şeyin ispatı için yüz tane laf etmek neden? Kesinlik ifade eden bir husus için BİR TEK susturucu delil yeter. Ama nerede o delil? Yok.
Daha başörtüsünün yöresel ve töresel bir kıyafet olmadığını fakat aslında bir Allah emri olduğunu biz müslümanlara bile gösteremiyorsunuz. Varsa yoksa yorum. Evet sizlere net bir soru sormuştum. Rabbimiz böyle farzların anası saydığınız bir konuda neden direkt "mümin kadınlar başlarını örtsün" dememiş. Yoksa diyememiş de siz mi ekleme yaparak açık kapatıyorsunuz?
Sıkıntı burada. Allah'ın demediğini yüz tane laf ederek demiş gibi gösteriyorsunuz.
Halbuki Rabbimiz bakın en uç konulardan birinde bile ne kadar AÇIK konuşmuş:
Bakara 282. Ey iman sahipleri! Belirli bir süre için birbirinize borç verdiğinizde onu yazın. Aranızda bir yazıcı adaletle yazsın. Yazıcı, Allah'ın kendisine öğrettiği şekilde yazmaktan kaçınmasın, yazsın. Borç altına giren kişi de onu kayda geçirtsin ve Rabbinden korksun da borcundan hiçbir şey eksiltmesin. Borç altına giren, aklı ermez yahut zayıf-çaresiz biri ise yahut yazdırmaya gücü yetmiyorsa, velisi adaletle yazdırsın....
Verilen borcun mutlaka kayda geçmesi ve bu işlemin şahitlendirilmesi gibi bir hususta bile bakın ne kadar net konuşmuş Rabbimiz. Var mı sağa sola çekiştirmeye müsait bir durum? Yok tabiki. Ama Rabbimiz nedense başörtüsü gibi çooook önemli bir konuda aynı netlikte konuşmamış. Aslında konuşmuş da birilerinin işine gelmemiş. Çünkü atalarımızdan gördüklerimiz farklı, başa değil göğüslere işaret eden Kur'an Ayeti farklı. Ne yapmak lazım? Tabiki uyarlamak. Ayeti örfe uyarlamak, araları beşeri yorumlarla doldurarak. Bu yüzden uzun uzun izahlarla eksik kapatıyorlar. Çirkinlik burada.
Daha büyük çirkinlik ise birilerinin şartlanmışlıklarından ötürü uydurduğu farzı(başörtüsü) kabul etmeyenleri KAFİRLİKLE suçlaması. Bu ne sakat bir kafadır böyle? Sen Allah'ı muğlak konuşmakla itham et ve açığını büyük bir gayretle kapat. Böylece olmayan birşeyi var et. Sonra da yorumlarına iman etmeyenleri kafir ilan et. İşe bak...
Şu bilinmelidir ki; ben ve benimle aynı görüşteki şahıslar bu konuda Kur'anın değil, sizin uydurmanızın karşısındayız. Ayete (Nur 31) ekleme çıkarma yapmadan olduğu gibi iman ediyoruz.
Evet, sorun burada. Bizler Allah'ın sözlerine olduğu gibi mi iman ediyoruz yoksa anlayışlarımıza uydurma adına ekleme yaparak mı?
Bakın bir arkadaşımız kendisi gibi düşünenlerin yorumlarına katılmadığımız için bizleri nasıl da kafir ilan edivermiş:
tamerselin Yazdı:
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar. Bakara suresi
Burada "inkar edenler" kimler? Bu kişiler neyi inkar etmişler?
Bakın ilgili ayetlerde (Bakara Suresi) aslında hangi konudan bahsediliyor:
Rahman ve Rahim Allah'ın adıyla...
1. Elif,Lam,Mim.
2. İşte sana o Kitap!Kuşku,çelişme,tutarsızlık yok onda.Bir kılavuzdur o,korunup sakınanlar için.
3. Ki onlar,gayba inananlar,namazı kılanlardır.Ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden başkalarına pay çıkaranlardır.
4. Hem sana vahyedilene hem de senden önce vahyedilene inananlardır onlar.
5. İşte bunlardır Rablerinden bir hidayet üzere olanlar,işte bunlardır gerçek anlamda kurtuluşu bulanlar.
6. Şu bir gerçek ki, o küfre batmış olanları sen korkutsan da korkutmasan da onlar için aynıdır; iman etmezler.
7. Allah onların kalpleri, kulakları üzerine mühür basmıştır.Onların kafa gözleri üstünde de bir perde vardır.Onlar için korkunç bir azap öngörülmüştür.
"Çünkü böyle bir kadın, saçları kökünden kazınmış bir kadının ta kendisidir. bir kadın başını örtmüyorsa, saçını kestirsin. Ama saçını kısa kestirmek veya kazıtmak, bir kadın için aynı şekilde utanç verici bir şeydir. Kadın başını da örtmelidir.Erkek tanrının kopyası ve onun yansımış ışığı olduğu için, başını örtmez. Ama kadın örtünmeli, çünkü o erkeğin yansımış ışığıdır. Başlangıçta erkek kadından yaratılmadı, tersine kadın erkekten yaratıldı. Kadın, erkek için yaratıldı. Ama, erkek kadın için yaratılmadı. Kadın bu sebepten de başının üzerine bir şeyler örtmelidir. Meleklerden ötürü, onlara karşı koruyucu bir güç olarak ve şimdi siz kendinizi yargılayın, kadının örtünmeden tanrıya ibadeti yakışır mı? (İncil, Korintoslulara Mektuplar : 393)
Bakın ne kadar net ifadeler var Muharref İncil'de.
Neden bu pek mühim(!) konuda Kur'anda da en az Muharref İncil'de olduğu kadar çekiştirmeye mahal vermeyecek seviyede susturucu sözler yok acaba?
Şimdi çıksa bir Hristiyan ve deseki; İncilde kadınların başlarını örtmesi kesinlikle vardır. Doğru söyler, vardır. Çünkü net olarak ortada bu husus. Hiçbir Hristiyan İncilde başörtüsünün şart koşulduğunu iddia etmek için yüzlerce laf etmez, gerek yok buna.
Ya bazı Müslümanlar "başörtüsünün farziyeti Kur'anda kesinlikle var" dedikten sonra ne yapıyor? Sadece hadislerden ve ata kabullerinden yola çıkarak yorum. "Allah öyle demiş ama aslında böyle demek istemiş" türü hezeyanlar.
Not: Şu konuya sarfettiğimiz kadar diğer konulara da mesai sarfetseydik allame olurduk. Ve başka bir soru yada talep; neden başörtüsü mücahidleri diğer tonlarca konuda da fikirlerini bizlerle paylaşmıyorlar? Neden sair tartışmalara katılıp fikirleriyle bizleri aydınlatmıyorlar. Allah'ın bir tane mi emri var? Yada Kur'anda sadece bir-iki ayet mi var? O halde bu takıntı neden?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
"Evet, Kur'an yeni iniyormuş gibi okunmalı, fakat, kur'an'ı böyle okurken dikkat etmek gereken bir nokta daha var ki.Bağlamından koparmamak.Bu gün 6.7. yüzz yıl öncesinin masalları deyip.Modernizmin altında ezilen bir takım insanlar bu kitabın bazı hükümleri bize hitap etmiyor bu eskilerin bir masalı oldu artık deyip.Dini, çağdaşlaştırdılar.Bunu yaparkende tamamen tarihi putlaştıran bir uca karşı tepki vererek kendi haklılıklarını ortaya koydular akılllarınca.Kendini böyle gören üstüne alınabilir.Kur'an'ın hükümlerini ele alırken salt kelime anlamlarıyla yaklaşmak, kur'anı hikmetinden koparmaktan başka bir şey değildir.Kelimeler haraketler ve uygulamalarla anlamlıdır.Yoksa, ortaya bir anarşizm çıkar ki, böyle bir anarşizmi doğurdular zaten."
İçinde doğruları barındıran ama sonuçta yanlış çıkarsamalar yapan bir yazı.Ayetleri bağlamından koparmamak demek,onu tarihe hapsetmekmidir?Kurana tarihselci yaklaşımın tehlikesinin farkındayım ve modernist yaklaşımı da onaylamıyorum.Modernizmin tuzağına ve gelenekçi anlayışın da kucağına düşmeden orta bir yolu tutturabileceğimizi ve bu sitenin de varoluş amacının bu olduğunu yada en azından bu yöne doğru evrildiğni düşünüyorum.
Kısacası bir yanda ayetleri kelime anlamlarına indirgeyip tarihi gerçekleri tamamen sıfırlayan zihniyet,diğer taraftan da tarihi olanı veya müslüman otoritelerin din adına söylediği herşeyi din kabul eden zihniyet.İşte bu iki aşırılık arasında vasat olanı bulabilmek.Bütün sorun bu vesselam..
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
bizler cemaat,tarikat,mezhep,meşrep,fırka değiliz. bireyiz hanif olma yolunda ilerlemeye çalışırız. hep bir ağızdan koro halinde insanları kurana davet ediyoruz ama sen hala "hanifler aynı fikirde değil" diyorsun. ortadaki kitap kuran ve anlamaya savaşıyoruz. anlamaya çalışmayı bile muhalefet sayan tüm öğretilere karşı duruyoruz. birlik beraberlikten bahsediyorsun ortada ayet var yasaklar var namaz vakitleri var. al sana kuran
deccal yok mehdi yok ama üzerinde ittifak sağlamışlar var. al sana ittifak. o ittifaka dahil olmayınca her tür pislik atılır. isteyen kurana inanır isteyen efsanelere.
herkes kurandan nasibince alacaktır.,robot değiliz alimlerin istediği koyun sürüsü hiç değiliz. kendimizi din bezirganlarına güttürmüyoruz diye her türlü saldırı yapıldı. eskiden asıyorlardı ama artık kafir ilan edip bırakıyorlar,pek bir medeni oldular.
ama tekrar ediyorum burada doğruyu aramaya uğraştıkça birileri "siz salaksınız ayet filan anlamazsınız" diye hakaret etmeye devam edecektir. ve bu kişiler ayetleri anlamaya çalışmamaıza tahammül edemeyeceklerdir. kutsal saydıkları PUTlarına ve mezheplerine inanmadığımız sürece bu nefret döngüsü devam edecektir. yeri gelecek camilerden dahi atılacağız,afaroz bile edildik ama kuran yolundan dönmedik.
bu yüzden biraz düşünün demek bizlere hakarettir. çünkü bizelere "biraz düşünün" diyenler 8.yy yazarlarının kitaplarını hatmetmek ve taklit etmekten ayet okumaz hallere gelmişler.
herkesin din kitabı kendine. isteyen hıristiyanlara özenip islami ruhul kudüs kitapları oluşturur,isteyen kuran eksiktir diyen alimciklerin mezheplerine girer.
umursadığımızı zannetmeyin ama savunmasız kalıp sineye çekeceğimizi de düşünmeyin.
rabbi zıdni ilmi
selam selam
Tamer bey herhalde cemaat mantigina alismis olmali ki. Burdada bir lider bir kalip ariyor. Gerci Abullah16Ama Tamer bu en sonunda
__________________ Okuyoruruz ve izliyoruz Ama hic bir zaman uyumuyoruz
Kısacası bir yanda ayetleri kelime anlamlarına indirgeyip tarihi gerçekleri tamamen sıfırlayan zihniyet,diğer taraftan da tarihi olanı veya müslüman otoritelerin din adına söylediği herşeyi din kabul eden zihniyet.İşte bu iki aşırılık arasında vasat olanı bulabilmek.Bütün sorun bu vesselam..
Çok önemli ve gâyet veciz ifâde edilmiş bir tespit...
Sonra da yorumlarına iman etmeyenleri kafir ilan et. İşe bak...
Şu bilinmelidir ki; ben ve benimle aynı görüşteki şahıslar bu konuda Kur'anın değil, sizin uydurmanızın karşısındayız. Ayete (Nur 31) ekleme çıkarma yapmadan olduğu gibi iman ediyoruz.
Tamer Bey,
Alperen'in vurgularının ne kadar haklı olduğuna bir de biz vurgu yapmak istedik...
Başörtüsü ve tesettür konusunda sizi tatmin eden bir makaleyi gündeme taşıdınız... Ben -şahsen- dikkatle okudum ve istifâde ettim... Ancak, konuyu tahlil eden diğer arkadaşların mesajlarından da bir o kadar yararlandım...
Yararı olmayan şey, makaleyi bağlayıcı kılmaya çalışmak...
Kadın+örtü geçiyor ayette...bu sözde hanifler ne yapıyor anlamı yerinden oynatmak için lastik gibi çekiyor...bu arada hiç bir cemaatim yok kuran cemaatinden başka hakkımdaki zanları bırakın çünkü zan haktan hiç bişi ifade etmez....siz örtü yok sadece kuran diye bağırın bakalım zaten saflarınızda olmayan örtüsüzleri bile bulamazsınız...ben tek kaynak kuran ve buna bağlanmış hanif müslümanlar diyorum bunu zihninize iyice yazında zan altında kalmayın...ben ve benim gibiler ayetten örtü anlıyorsalar bizi öyle bilin ben ve benim gibilerde sizi öyle bilelim konu kapansın..iki taraftan biri bu durumda inkarcı...onun için ayetin ifadesi ile uyarıp uyarmamak iki taRaf içinde fayda etmez....hüküm ALLAH'INDIR VESSELAM NOT: YOK İKLİM YOK BAŞKA ŞEYLER SİZİN ZANLARINIZ ALLAH SİZİN DEDİKLERİNİZDE DERDİ O HİÇ BİR ŞEYİ UNUTMAZ...
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma