HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: KESİNLİKLE VAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

siz örtü yok sadece  kuran diye bağırın bakalım zaten saflarınızda  olmayan örtüsüzleri bile bulamazsınız

öyle bir derdimiz olsaydı referandumla ayet yorumu yapar inanmayanları kafir ilan ederdik. herkesin safı belli. kuran ayetlerini anlamaya savaş verenlere BAĞIRIN... diyebilirsin.

zoruna gidiyorsa din bezirganlarının açtığı kucak duruyor.

 

selam selam

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Kumru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2006
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kumru

tamerselin Yazdı:
Kadın+örtü geçiyor ayette...bu sözde hanifler ne yapıyor anlamı yerinden oynatmak için lastik gibi çekiyor........

Tamer bey

Kadin+ortu geciyor= Basortusumu ? Mantiginiz anlamaya calisiyorum. Sizin dediginiz kabul gormeyince hemen saldiriyorsunuz. Baska bir Kuran eksenli gurpdan neden boyle bir saldiri.

Ortebilirsiniz ama kadin ve ortu ayetde geciyor diye Bu basortusu demekdir  diye bir sey yok. Kelimeler obur baslik altinda sayfalarca tartisildi. Orten ortsun saygi duyarim ve bu haklarini sonuna kadar savunurum. Ama ayetin anlamini carpitarak Allah emri yapamazsiniz.

Takva icin ortun, moda icin ortun, Allahin emri olduguna inandiginiz icin ortun, ama ayetin anlamini carpitip baskalarina Allah emri diye empoze etmeyin.

Aylardir ayni konuda yaziyorsunuz. Delilleriniz saglam olsa bu kadar laf kalabaligian ne gerek vardi.



__________________
Okuyoruruz   ve izliyoruz Ama hic bir zaman uyumuyoruz
Yukarı dön Göster Kumru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kumru
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

kumru  ayetin  manasını masa örtüsü diye çarpıtan sensin

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İhsan Eliaçık tarafından 33:59'a verilen şu meale dikkat:

"Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle; dışarı çıkarken üzerlerine örtülerini alsınlar. Tanınıp da eziyet edilmemeleri için en uygun olan budur. Allah çok bağışlayıcıdır, sevgi ve merhamet kaynağıdır." (Ahzap; 33/59)

Bu forumda tesettür konusu müzakere edilirken bir katılımcının tanınıp ta eziyet edilmemeleri için ifadesini tanınmamaları için ve eziyet edilmemeleri için şeklinde yanlış anladığını gördüm.

Çünkü tanınıp eziyet edilmemeleri için ifadesi, Türkçemizin yapısı gereği, şu iki anlama da gelebiliyor:

(1)tanınmamaları için ve eziyet edilmemeleri için
(2)tanınmaları için ve eziyet edilmemeleri için

Oysa Arapça metindeki en yu'rafne ve la yu'zeyn ifadesinde la olumsuzluk eki "yu'zeyn"in önünde var ama "yu'rafne"nin önünde yok. Arapça metinde anlam tek ve kuşkudan arınmış. O da şu:

tanınmaları için ve eziyet edilmemeleri için

Bu noktaya dikkat etmek gerekiyor. Hayatî önemdedir. Çünkü İhsan Eliaçık bunu gözardı etmek suretiyle anlam karmaşası yaratmış; sonra  karmaşayı istismar edip ilahî buyruğu çarpıtmış.

Cilbab kelimesinin, kökünü deşersek diye başlayıp, anlamlarını vermiş. Güzel. Celb etmek kökünden geliyormuş cilbab; yani dikkat çekmek. Çok güzel.

Sonra?

Cilbab dikkat çekmemek için alınan örtüdür, diyor. İşte bu hiç güzel değil. Çünkü gerçeğe aykırı. Bakın çatma alnın üstüne çatılan giysidir; çatılmayan değil. Kuşak, beli kuşatan kemerdir; kuşatmayan değil. Dolak, ayakların çarıktan yukarısına dolanan bezdir; dolanmayan değil. Sarık, sarılan giysidir; sarılmayan değil. Cilbab, celbeden yani dikkat çeken giysidir; dikkat çekmeyen değil. 

O halde doğrusu:

Yüce Allah inananların kadınlarına 33:59'da "Cilbablarınızı giymek suretiyle kendinizi tanıtın!" diyor; "tanıtmayın, örtün; saklayın!" değil.

Cilbabın tesettürle zerre kadar ilgisi yok. Daha doğrusu bunlar zıt gerekçeli, zıt anlamlı şeyler.

Ayetin öncesine bakın. İnanan erkekler ve inanan kadınlar incitilmeyi hak etmedikleri halde onları incitenler... (33:ellisekiz)

hak etmedikleri halde -bigayri ma'ktesebû

Bu bir uyarı. İnananları incitenlere deniyor ki "İnsanlar incitilmeyi asla hak etmez. Buna rağmen inananları taciz ederseniz yakalanıp hesaba çekilirsiniz. O zaman sakın "Biz onların inananların kadınları olduğunu bilmiyorduk!" demeyin. İster tanımış olun onları, ister tanıyamamış. Farketmez. Çünkü hiç kimse incitilmeyi hak etmez.

Kaldı ki anılan "tahrik" ve "taciz"in ille de cinsel olmadığı besbelli. Çünkü erkekler de taciz ediliyor: İnanan erkekleri ve inanan kadınları taciz edenler - Vellezîne yu'zûne l-müminûne vel müminati...

İnanan erkeklerden münafık haytalara cinsel tahrik mi vaki olacak? Münafık haytalar inanan erkeklere cinsel tacizde mi bulunacak?

Taciz edenlerin arasında münafık kadınlar ve Medine'li Yahudi kadınlar da olabilir elbet. Onlar ne tür tacizde bulundular?

İslam olan kadınlara her halde laf attılar. "İslam oldun da atalarımızın dininden döndün sen! Dönek! Dönek!"

Belki de taş atıp fizikî tacizde bulundular; cinsel taciz asla değil.

Devlete düşen, kadınlı erkekli bütün bu tacizci güruhun üstüne yürüyüp haddini bildirmekti. 57 nci ayette başlayıp 58 nci ayette devam eden uyarının konusu işte odur, ki son nokta ayetin sibakında konmuş:

Münafıklar, çürük kalpliler ve yalan haberlerle kenti bulandıranlar eğer fesadı bırakmazlarsa seni üzerlerine salarız... (33:60)

Tacizcilerin üzerine Hz Peygamber yürüyecek. Çünkü İslam devletini şimdilik o temsil ediyor. Devlet henüz ilk adımlarını atan bir bebek gibi. Yeni yeni kurulmakta. Gücü sınırlı.

Yoksa güçlü devlet uyarmaz. Derhal yasal ve cezai işlem yapar.

İnanan kadınlara 59 ncu ayette cilbab giymelerinin istenmesinden maksat ise "Biz onların inananların kadınları olduğunu bilmiyorduk ki!" mazeretini tacizcilerin ellerinden almak olabilir. İnananların kadınları cilbab giyip kendilerini İslam devletine mensup kadınlar olarak tanıtacak.

Yoksa devlet, kendisinin koruması altındaki kadınlara "Cilbab giyip cinselliğinizi saklayın, yoksa tacizi hak edersiniz," demez. 

Allah'ın dininde hiç ama hiç kimse tacizi hak etmez -bigayri ma'ktesebû (33:58). Cilbab giyse de hak etmez, giymese de hak etmez.

***

İhsan Eliaçık tarafından kaleme alınan bu makale kadar abuk sabuk bir yazıyı  ben hayatımda görmedim. Buna pek çok kanıt gösterilebilir... de "cilbab"ın anlamını ve gerekçesini çarpıtması hepsinin üstüne tüğ dikiyor.

Sevgi ile,
Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

ALINTI:

Soru 1 -  Humur ne örtüsüdür?

Soru 2 - Sadece örtü ise,  "libas ve cilbab" ne demek?

Soru 3 - Hamr ile humur aynı kökten geldiğine göre,  "hamr"dan ne anlıyorsunuz?



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

http://www.kurannesli.org/forum2/forum_posts.asp?TID=1995&am p;PN=2&TPN=4

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

Uğur Erzincan
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16-Eylül-2005
Ülke: Turkiye
Gönderilenler: 145
Gönderen: 20-Nisan-2006 Saat 20:13 | Kayıtlı IP Alıntı Uğur Erzincan

Kur'an;  inzal olduğu dönemden itibaren insanlara yepyeni bir din getirmedi.  Bir ıslah hareketiydi.  Varolan çarpıklıkları ve ihtilafları ortadan kaldırmak için de indi.

Bir misal: Haberiniz olsun ki bu Kur'ân, İsrail oğullarına, hakkında ihtilaf edegeldikleri şeylerin pek çoğunu anlatmaktadır. (27/76)

Dolayısıyla,  ehl-i kitab'ın öğretilerinde ve yaşantılarında, bizlerle benzeşen şeylerin olması gayet normaldir.  Oruç ayeti buna güzel bir örnek olmuş. 

Bakın mesela, aşağıdaki ayetleri dikkatle okuyun.

Bakara Suresi 40-45. ayetler.

40- Ey İsrailoğulları, size verdiğim nimetimi hatırlayın, bana verdiğiniz sözü tutun ki, ben de size verdiğim sözü tutayım ve sadece benden korkun!

41- Yanınızdakini tasdik edici olarak indirdiğime iman edin, O'nu, inkar edenlerin ilki siz olmayın, benim âyetlerimi birkaç paraya değişmeyin. Ancak benden korkun.

42- Hakk'ı batıla karıştırıp da, bile bile hakkı gizlemeyin.

43- Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.

44- İnsanlara iyiliği emreder de kendinizi unutur musunuz? Halbuki kitab (Tevrat)ı okuyorsunuz. Hâlâ aklınızı başınıza almayacak mısınız?

45- Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.

Hitaba bakar mısınız?  Ey israiloğulları!!! Yani Tevrat'ın takipçileri....  Şimdi Allah onlardan söz aldığını beyan ediyor.  Ne konuda?    Namazı kılacaklar, zekatı verecekler, rükü edenlerle birlikte rükü edecekler..

Demekki,  bazı kardeşlerimiz,  namaz kılan yahudileri görse (ki var) namaz yahudi icadı deyip (bazıları süryani adeti diyor ya)  kılmayacaklar.   Zekatla ilgili birtakım ayetlerle karşılaştıklarında bir adım geri atacaklar.    Bu nassıl bir mantık manzumesi anlamakta güçlük çekiyorum.

Özellikle 41. ayete şimdi dikkat edin.  Diyor ki: "Yanınızdakini tastik edici indirdiğim kitap".  Ne anlıyorsun bu ayetlerden ebuzer kardeşim?

Başörtüsünün olmadığını savunabilirsin.  Fakat Kur'an dışı bir takım kaynaklardan Varolduğuna veya Yok olduğuna dair delil getirmeye kalkarsan ciddiye alınacağını sanmam.   Oysa buyur Kur'an burda. 

1- Humur Nedir Kur'an'a göre açıkla

2- Cilbab, Libas ve Humur arasındaki farkları buraya tek tek yaz.  (Allah hangi kelimeyi nerde kullanacağını bizden iyi bildiği için bu 3 örtüyü yazıyorum.)   Libasla Humur veya Cilbabla Libas birbiriyle aynı kelimeyse neden Allah farklı isimlerle kullandı?

3- Humur ve Hamr aynı kökten gelen iki kelime.  Bundan yola çıkarak "Hamr" nedir bana açıkla.

4- Nur 31 ve Ahzap 59'dan ne anladığını buraya yaz.

5- Allah, örtünün diye emir verdiği zaman,  Birinin başını da örtmesinin sakıncalarını buraya yaz...

6- Örtünün emri ile başınızı örtün emri arasındaki farkı ortaya koy.

7- Bir de Kur'an'ı Kur'an'dan okumakla,  Kurandakidin sitesinden, köşe yazılarından veya makalelerden okumak arasındaki farkı da belirt. (konu dışı bir soru oldu ama ufkumuz açılsın.)

Son söz: Gelenek kadını çuvala soktu, modernizm ise tamamen soydu.  Birr anlayışı yok oldu gitti.  Biri birilerini nasıl giydirmenin telaşına düştü, diğeri ise nasıl soymanın peşine düştü.  Peki sonuçta ne oldu, TAKVA ÖRTÜSÜ GİTTİ (7/26) ,  TEKBİR GİYİM GELDİ. 



Düzenleyen Uğur Erzincan - 20-Nisan-2006 Saat 20:14


__________________
İşte bunlar Allah'ın ayetleridir. Sana onları hak ile okuyoruz. Allah'ın ayetlerinden sonra hangi söze inanacaklar? (Casiye 6)


__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
allaha kul
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı allaha kul

selam müminlerin üzerine olsun kuran tevratı ve incili doğrulayıcı bir kitaptır allah namaz emri geldiğinde namaz kıl demiştir namazı şöyle şöyle kıl dememiştir çünkü namaz zaten bilinen bir ibadet ademden bu yana başörtüsününde her kavme emredildiğine inanıyorum nedenmi bakın yahudilerdede hıristiyanlardada tam bir tesettür var ama onlar din tekelini sadece din adamlarına ait sandıklar için kiliselere hapsetmişler                   ayrıca biz peygamberi yok sayamayız ört üayeti var ve peygamber döneminde uygulanmıştır  arkadaşlar ne yapmaya çalışıyorsunuz daha insanlara tevhidi anlatamadan bir geri dönüşmü  siz dış kıyafet mesela pardüsü giyip saçlarınızımı açıyorsunuz kadınını saç çekici kılmıyormu herkesin dini kendine gerçi selam

__________________
selam
Yukarı dön Göster allaha kul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: allaha kul
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

allaha kul Yazdı:
kadını saç çekici kılmıyor mu?

Neden saç bir kadını çekici kılsın? Bu anlayış erkek-egemen bakış açısıyla kadının hayatına müdaheleden başka birşey değildir.

Hem öyleyse bile bunda kadının suçu nedir? Çekime yakalanan erkek ise neden ceza kadına verilsin?

Saç çekici bir unsursa o zaman erkeğin saçı da kadına çekici gelir. O halde erkeklerde aynen 1400 küsür yıl önceki Arap Erkekler gibi başlarını örtmeli.

Kimi erkek kadının saçı çekici der kapattırır, kimisi burnu çekici der kapattırır, kimisi gözleri beni tahrik ediyor der kapattırır. Kimine göre başörtüsü yeterlidir, kimine göre ise çarşaf fazrdır. Başka birisine göre ise peçe ve eldiven bile takva(!) için elzemdir.

Ne bu kadınların bizlerden çektiği???

Biz erkekler kadınların adeta Tanrısı olmaya soyunmuşuz. Allah'ın onlara şart koşmadığı şeyleri bizler araya girip şehvetimizi referans alarak şart koşmuşuz.

Allah'ın kitabı açıktır. Allah kelime sıkıntısı da çekmez. Söylediğini başkalarının yorumlarına muhtaç da etmez. Başörtüsü Allah'ın bir emri değildir. Takan taksın, kimse kimseye dayatma yapmasın.

Başörtüsü geleneğin kadına yüklediği bir aksesuardır. Kökü kadının bir mal gibi görüldüğü eski çağlara dayanmaktadır. Eskiden de bu bir metrekarelik bez parçası erkek dünyasında namuslu-namussuz ayrımı için kullanılıyordu.

Lütfen forumu okuyalım. Bu konuda nelerin yazıldığına bakalım. Örneğin başörtüsü müslüman da olsa hür olmayan kadınlara YASAK. Dört Hak(!) mezhebe göre de kadın hür değilse başını örtemez, hatta göğsünü bile. Mezhepler bile örtünün Allah'ın emri değil, bir "sınıf ayıracı" olduğunu bas bas bağırıyor. Önce başörtüsü mücahidleri bu açmazı çözümlemeli.

Lütfen aşağıdaki linke bakınız.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1099&KW=s%FCmer ler&PN=0&TPN=2

Tamer'in dünyasında başörtüsünden başka bir konu yok malesef. Olsa yazardı. Ama ben yine de umutla "acaba başka konularda da fikirlerini bizimle paylaşır mı" düşüncesi taşımaktayım.

Birilerine göre sanki Allah'ın biricik ve en en temel farzı var, sanki ümmetin biricik ve en en büyük sorunu var; başörtüsü. Tüm kadınlar başörtüsü takarsa başımız göğe erecek sanki. Ümmetin dertleri şip-şak çözülecek sanki. Kur'anın yalnız bir ayetine (aslında o ayet üzerindeki beşer eklemelerine ve yorumlarına) takılıp kalmak ve böylece Kitabımızın sair konulardaki  güzelliklerini paylaşamamak bence ziyan bir hal.

Evet Tanercim, topu yine buraya attığına göre o halde bir zamanlar es geçtiğin ama benim için çok önemli olan sorumu yine sorayım;

Alperen Yazdı:

Dört mezhebe göre de Hür olmayan kadınların başlarını ve göğüslerini örtmeleri YASAK.

Başörtüsü fanatikleri önce bunu açıklığa kavuşturmalılar.

Namazda bile Hür Olmayan kadınlar göğsü açık namaz kılmak zorundalar.

Yalan mı? Hani başörtüsü her müslüman kadına farzdı?

İzah edin bakalım. Çıkın haydi meselenin içinden.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Başörtüsünü Türbana çeviren ve ona dün olandan farklı anlamlar yükleyenler ve onun üzerinden Kemalist Rejimle mücadeleye yeltenelenler bizim 1980 sonrası İslamcılardır.

Bu islamcı erkek tayfası modern yaşam tarzından asla taviz vermezler. Hiçbir konuda eksiz kalmazlar. Fiyakaları yerindedir onların. Fakat olan başörtülü kadınlara olur ancak. Onlar sürekli ezilirler, horlanırlar, itilirler. Onlar, örtüleri üzerinden mücahidçilik oynananlar...

Başörtüsünü Yahudiler'in ve Hristiyanların da takması yada muharref kitaplarında geçmesi onun kökeninin bu yamultulmuş dinler olduğunu göstermiyor. Hem bizi muharref kitaplar değil sadece Kur'an bağlıyor. Kök daha derinlere uzanıyor, Sümerlere...

Alperen Yazdı:

Tanınmış Sümer tarihi araştırmacısı Muazzez İlmiye Çığ, Bilim ve Ütopya Dergisi’nin Şubat, 1977 sayısında örtünme konusunda şu çarpıcı bilgileri verir:

...Başörtüsünün, İslamiyetle bilrlikte başladığı sanılır.Oysa başörtüsü bundan beş bin yıl önce Sümerler’de ortaya çıktı. Yasal yollardan seks yapacak kadar özgür olan Sümer mabet kadınlarının başlarını örtmeleri zorunlu idi.

Hammurabi’nin başa geçmesinden sonra bu geleneğe son verildi.M.Ö. 1500 yılında, Asur Kralı’nın çıkardığı bir yasa ile baş örtüsü yeniden yürürlüğe kondu.Başörtüsü, kutsal sınıfa dahil olan evli veya dul Sümer kadınlarıyla, yasal seks yapan mabet kadınları için zorunluydu.Yasal seks yapmayan sokak fahişeleriyle  genç kızların ve kölelerin ise başlarını örtmeleri  yasaktı..

Bundan şu anlam çıkıyor:Evli kadınlar, dullar ve yasal seks yapan mabet kadınları “ahlaklı”; genç kızlar, yasal yollardan seks yapmayan sokak fahişeleri ve köle kadınlar “ahlaksız” ... Örtünen “ahlaklı”, örtünmeyen “ahlaksız” değer ölçüsü sanıldığı gibi İslamiyetle birilikte ortaya çıkmadı. Kökleri ta Sümerler’e, Asurlu’lara kadar gidiyor.Bugün bunu savunanlar, aslında İslamiyetin değil, binlerce yıl önceki Sümerler’den  Asurlu’lardan, hatta Yahudilerden kalma değer yargılarını savunuyorlar.

Bu geleneği Yahudiler, Asurlu’lardan almış Onlardan da Müslümanlara geçmiş. Yahudi kadınlar,başörtüsünü perukla değiştirmişler.Genç kızken başları açık dolaşan Yahudi kadınlar,evlendikten sonra saçlarını traş ettiririp onun yerine peruk takarlarmış. Müslümanlar, bir çok inanç ve gelenekleri gibi, başörtüsü geleneğini de Yahudilerden almışlar. Yaptıkları değişiklik ise, peruk yerine ,yeniden başörtüsünü kullanmaktan ibaret kalmış..

Bu bilgileri veren Muazzez İlmiye Çığ, Kuran’ı yorumlarken de,“Kuran’da örtünmeden değil, ‘ziynetin örtünmesinden’ söz ediliyor.’Ziynet’ sözcüğünden kimi kadınlar vücudunu, kimi kadınlar da takılarını anlıyor.” diyor.

http://www.acikgazete.com/?action=journalist&aid=1449

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1099&PN=0&T PN=3

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats