Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Karamurat ne güzel sallamışsın öncelikle 5 vakiti nerden buldun manaları bu kadar değiştirmeye neden zorlandın Lütfen eline iyi bir veya birkaç meal al karşılaştırarak oku.
17:78 GÜNEŞİN doruğu aşmasından gecenin çöküşüne kadar(ki süre içinde) salatı(nı) gereği üzere yerine getir; sabah okumasını da (tam bir dikkat ve duyarlık içinde gerçekleştir); çünkü sabah okuması(nda insan) gerçekten de (ulvî olan her şeye) açıktır.
30:17 ÖYLEYSE akşam vaktine girdiğinizde ve sabah kalktığınızda Allah'ın sınırsız şanını yüceltin;
30:18 Göklerde ve yerde her türlü övgünün O'na mahsus olduğunu (görerek) öğle vaktinde de sonrasında da (O'nu yüceltin).
51:18 bağışlanmak için kalplerinin derinliğinden gelerek yalvarırlardı; aynen buyurduğun gibi sabah namazını anlatıyor değilmi
2:238 NAMAZLARINIZA ve namazı en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin; ve Allah'ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun. Burdada buyurduğun gibi ikindi namazı var
20:130 Bunun içindir ki, (hakkı inkar eden)ler ne derlerse desinler, sabret; ve güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin sınırsız kudret ve yüceliğini övgüyle an; ve gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün belli vakitlerinde yine Rabbinin kudret ve yüceliğini an ki hoşnutluğa, esenliğe erişesin. Burda da sabah ve akşam namazı var değilmi salat geçmediği halde
Ya bu ayete nedersin bak öğlen vaktinde namaz var.
24:58 SİZ EY imana erişenler! Meşru şekilde sahip olduğunuz kimseler, içinizden henüz ergenlik çağına varmamış olanlar, günün şu üç vaktinde, sabah namazından önce, gün ortasında soyunup dinlenmeye çekildiğiniz zaman ve yatsı namazından sonra yanınıza girmeden önce sizden izin istesinler; bu üç vakit mahremiyetinizin korunmasız olabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmanızda sizin için de, onlar için de bir sakınca yoktur. Allah mesajlarını size işte böyle açıklamaktadır: Çünkü Allah doğru hüküm ve hikmetle buyuran mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir!
Lütfen bişeyler yazarken kulaktan dolma değil en azından kitabımızı karıştıralım.Salat ve ya çevrilerdeki Allahın istediği Salatında şu an uygulanan Namaz ile uzaktan yakına alakası yok araştırırsan bulabilirsin.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
KİM SALLIYOR.KARAMURAT MI? SİZ Mİ? KARAMURAT’IN YAZDIĞI AYETLERLE,SİZİN YAZDIĞINIZ AYETLERİN NE ALAKASI VAR. AVAM DİLİYLE''KEL ALAKA''.
Bİ ZAHMET BİR KUR'AN MEALİ ALIP OKUSAYDINIZ.
ELMALI HAMDİ YAZIR’IN MEALİ:
17- O halde akşama girdiğiniz zaman da, sabaha girdiğiniz zaman da tesbih Allah'ındır. (daima O, tesbih edilir).
18- Göklerde ve yerde, ikindileyin de, öğleye erdiğiniz zaman da hamd O'na mahsustur.
RUM SURESİ. 17. 18.AYETLER
238-Namazlara ve orta(ikindi) namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.BAKARA S. 238 AYET
130- O halde, dediklerine sabret; güneşin doğmasından önce ve batmasından önce Rabbini hamd ile tesbih et. Gecenin bir kısım vakitlerinde ve gündüzün etrafında da tesbih et ki hoşnudluğa eresin.TAHA S. 130.AYET
114. Gündüzün her iki tarafında ve gecenin(yatsı) saçaklarındanamaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kötülükleri giderir. Bu ise, düşünebilenlere bir öğüttür.
HUD S. 114.AYET
18- Onlar seher(sabah) vakitlerinde Allah'tan bağışlanma dilerlerdi.
Bak Aslan avcısı ben araştırmadam hiç bir şey yazmam yazdıklarımında arkasındayım verdiğim mealler Muhemmet Eset mealidir o da mezhep kafası ve hadislere bağlı kalarak çevirme yapmasına karşın bir çoğundan daha titiz çalışmış.Elimdeki 23 meal artı 6 ingilizce mealden kontrollü çalışırım meal yazarları birçok yerde sapıtmış namazda bunlardan biri.Kuranda geçen hali ile salattır ve salat namaz manasına gelmediği gibi yere kapanma ritüelini içermez.Bu uygulama putperestlikten kalmadır İnsanın karekterinde tapınma vardır tarih boyuncada birçok şeye yere kapanarak tapınmıştır Allah kendisine tapınmamızı değil Kulluk etmemizi ister Kulluk ise Allahın kitabında yazanları çok iyi öğrenip kafamıza nakşedip manalarındaki içeriği sindire sindire okumak ve ailemizden yada yakın çevremizden başlayarak Kuran dışı uygulama yapanları uyarmak ama sadece uyarı işte Kurandaki salat budur kelime manası ile Allaha bağlılık Allahı çokça anma yemek yerken içerken gezerken vs.vs ve uyarı.Kuranda salat diye geçipte namaz olarak çevrilen uygulama 2 vakittir nur 58 bunu belirtir birde Hz.Peygamberin yaptığı genel cumua diye geçen (sureside var ) zamanı ve tarihi belli olmayan yani hergünde olabilir,haftada da,Aydada Bunuda Cuma diye çevirip birgüne sıkıştırıp putlaştırmışız.İşte Kuranı çok iyi öğrenirsen cumua kelime manası toplantıdır bu toplantıları düzenleyebilirsin Artık peygamber mehdi vs.vs yok iş bizlerde devekuşu nun kafasını kumdan çıkarması lazım saygılar sevgiler.
Aslan avcısı diyanette 5 vakiti savunuyor diye namaz 5 vakitmi sitedeki kardeşlerim Nur 58 i es geçip bakara 238 deki hatalı meal çevirisine kafayı takıyorlar.Dediğimi inkar etmiyorum bugünki ritüelde uygulanan namaz yok ama Allahın istediği Salat var 2 vakittir.Birde Hz Peygamberimizin düzenlediği Cumua salatı vardırki onunda bugünki cuma ile alakası yoktur cumua toplantı demektir.Hergün olabileceği gibi,haftada,ayda,yılda,üç günde veya vahy geldiğinde onun zamanınıda peygamberimiz ayarlamıştır.Bana göre halk cahil vede ümmi olduğu için muhtemelen hergün yapılmıştır ama en iyisini Allah bilir ayrıca yazımı okumadan değerlendirme yapmışsın Salat yere kapanma ritüeli ni içermez. Yazdığımıda bu yazının 1 sayfasını lütfen oku kafana takılan tartışmak istediğin varsa tartışalım.
__________________ Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
BANA AÇIKÇA CEVAP VER.KAÇAMAK CEVAP VERME. BU AÇIKLAMALARINA GÖRE CAMİYE GİDİP NAMAZ KILMIYORSUN.EVDE DE KILMIYORSUNDUR.AMA YİNEDE 2 VAKİT DİYORSUN? HERHALDE O 2 VAKİTİ HİNDİLER GİBİ DÜŞÜNEREK GEÇİRİYORSUNDUR. DEMEK SENİN ANLAYIŞINA GÖRE SABAH NAMAZINA KALKTIĞIMIZ ZAMAN RODİN'İN HEYKELİ GİBİ DÜŞÜNECEĞİZ SONRA YATACAĞIZ. SENİN AKLINDAN ZORUN MU VAR? SİTE SAHİPLERİ NAMAZIN NASIL KILINACAĞINI 'KUR'ANDA NAMAZIN KILINIŞI'BÖLÜMÜNDE ANLATIYOR.Bİ ZAHMET O BÖLÜME BAKIVER.
BANA AÇIKÇA CEVAP VER.KAÇAMAK CEVAP VERME. BU AÇIKLAMALARINA GÖRE CAMİYE GİDİP NAMAZ KILMIYORSUN.EVDE DE KILMIYORSUNDUR.AMA YİNEDE 2 VAKİT DİYORSUN? HERHALDE O 2 VAKİTİ HİNDİLER GİBİ DÜŞÜNEREK GEÇİRİYORSUNDUR. DEMEK SENİN ANLAYIŞINA GÖRE SABAH NAMAZINA KALKTIĞIMIZ ZAMAN RODİN'İN HEYKELİ GİBİ DÜŞÜNECEĞİZ SONRA YATACAĞIZ. SENİN AKLINDAN ZORUN MU VAR? SİTE SAHİPLERİ NAMAZIN NASIL KILINACAĞINI 'KUR'ANDA NAMAZIN KILINIŞI'BÖLÜMÜNDE ANLATIYOR.Bİ ZAHMET O BÖLÜME BAKIVER.
Site sahiplerinin namazı ve diyanetin namazı önce bi istersen Kuranda salat diye geçip sonradan hadis etkisi ile namaza dönüşen salat'ın kelime manası ne imiş bir bakalım.
meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak;
irtibata geçmek veya irtibata geçilmek; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.
Kuranda iki şekilde geçer Bağlılık ve Söylev
Şimdi iki vakit sabah ve akşam Hindi gibi düşüneceğine açarsın önüne kitabını adam gibi sindire sindire okumaya çalışırsın hakkıyla. Bu okuma ya euzu besmele çekerek başlaman lazım.Malum şeytan iş başında Yapacağın en önemli iş Kuranı çok iyi anlayıp önce ailen ve kendin Allahın emirlerine göre yaşayacaksın sonrada yakın cevrendeki insanları tatlılıkla yaptıkları yanlışları gösterip Allahın yoluna davet edeceksin.Ama kesinlikle sıkboğaz etmeden zorlamadan. Bu işi kendin iyi araştırmaz isen yani bayağı uzunca bir zaman sistemli şekilde çalışmaz isen iki soruda göçer milletide kendine güldürürsün.Hz peygamber artık yok mehdi vs. de yok o halde elçilik ve insanları Allahın yoluna davet etmek bize düşüyor bilmem anlatabildimmi.Şimdi düşün bakalım Salat insanı kötülüklerden ve hayasızlıklardan korur der rabbimiz.Yere yatıp kalkman arapça bi takım aynı şeyleri söylemenmi seni hayasızlık ve kötülükten korur yoksa Kuranı iyice öğrenip güzel bir şekilde onun nurunu çevreye yansıtmanmı karar sana kalmış ne dilersen onu yap.Ama Allah kölelik istemiyor kulluk istiyor oda Allahın emirlerini yerine getirmekle olur.
51:56 Ve (onlara söyle:) görünmez varlıkları ve insanları yalnızca (Beni tanımaları ve) Bana kulluk etmeleri için yarattım
31:21 ve böyle (insanlara) Allah'ın bahşettiğine tâbi olmaları söylendiğinde, "Hayır, biz, atalarımızdan gördüğümüz (inanç ve eylem biçimlerin)e uyarız!" derler. Öyle mi, ya Şeytan onları yakıcı ateşin azabına çağırmışsa?
31:25 (ÇOĞU İNSAN) gibi, şayet onlara, "Gökleri ve yeri yaratan kimdir?" diye sorsan, hiç tereddüt etmeden "Allah'tır!" derler. De ki: "(O halde bilin ki) bütün övgüler yalnız Allah'a mahsustur!" Fakat onların çoğu (bunun ne demek olduğunu) bilmez.
30:17 ÖYLEYSE akşam vaktine girdiğinizde ve sabah kalktığınızda Allah'ın sınırsız şanını yüceltin;
30:30 BÖYLECE SEN, bâtıl olan her şeyden uzaklaşarak yüzünü kararlı bir şekilde (hak olan) dine çevir ve Allah'ın insan bünyesine nakşettiği fıtrata uygun davran: (ki,) Allah'ın yarattığında bir bozulma ve çürümeye meydan verilmesin: bu, sahih (bir) din(in gayesi)dir; ama çoğu insanlar onu bilmezler.
30:31 (O halde bâtıl olan her şeyden yüz çevirerek yalnızca) O'na yönel; ve O'na karşı sorumluluğunun bilincinde ol; Salatını devamlı ve dikkatli şekilde ifa et ve O'ndan başkasına ilahlık yakıştıranlar arasına girme;
30:32 (yahut) inançlarının bütünlüğünü bozarak parçalara bölünen ve her grubun yalnız kendi sahip olduğu (ilkelerle) övündüğü kimselerden olma!
30:58 BİZ bu Kuran'da insanların önüne her türlü örnek olayı koyduk. Ama onlara (böyle) bir mesajla yaklaşırsan, hakikati inkara şartlanmış olanlar, mutlaka, "Siz düzmece iddialarda bulunmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz!" derler.
34:20 Doğrusu İblis, onlar hakkında doğru söylemişti: çünkü (içlerindeki) bazı müminler hariç, tümü o(nun çağrısı)na uydular.
34:21 Halbuki (İblis'in) onlar üzerinde hiçbir zorlayıcı gücü yoktu: (zaten İblis'e insanları baştan çıkarma izni vermişsek,) ahiretin varlığına (gerçekten) inananları ona şüphe ile
__________________ Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SAYIN BORA ARPINAR DİYORKİ 2 VAKİT NAMAZ VAR.SİTE SAHİPLERİ 3 VAKİT DİYORLAR. YAKINDA 1 VAKİT SONRADA NAMAZ YOK DERSİNİZ.BÖYLELİKLE NEFSİNİZE AĞIR GELEN 5 VAKİT NAMAZDAN KURTULMUŞ OLURSUNUZ.
BORA ARPINAR DİYORKİ:2 VAKİT NAMAZADA SADECE KURAN OKUNUR.NAMAZ KILINMAZ DİYOR. ALLAH ANKEBUT SURESİ 45.AYETTE NE DİYOR:''KUR'AN-I KERİMİ OKU,SALATI(NAMAZI)ŞARTLARINI YERİNE GETİREREK KIL.'' BU AYETTEN NE ANLAŞILIYOR. KUR'AN OKUMAK AYRI,NAMAZ KILMAK AYRI. KUR'ANI HER ZAMAN OKUYABİLİRİZ.HEM ARAPÇASINI,HEM TÜRKÇESİNİ.AMA NAMAZI VAKTİ GELİNCE KILARIZ.
Namaz, belli vakitlerde yapılan ibadet, dua. Kur'ân-ı kerîmde meâlen buyruldu ki: Allahü teâlâ ve melekleri Peygambere (Muhammed aleyhisselâma) salât ederler. Ey mü'minler! Siz de O'na salât ediniz. (Allahü teâlânın Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellemi salâtının O'nu melekler arasında senâ etmesi, övmesi demek olduğu d a rivâyet edilmiştir.) (Ahzâb sûresi: 56) 2. İslâm'ın beş esâsından (temelinden) birisi olan namaz. Kur'ân-ı kerîmde meâlen buyruldu ki: (Resûlüm) sana vahyolunan Kur'ân-ı kerîmi oku. Salâtı, şartlarını yerine getirerek kıl. Çünkü salât, insanı dînin ve aklın kötü gördüğü şeylerden men eder, alıkor. (Ankebût sûresi: 45) Resûlullah sallallahü aleyhi ve sellem; "Birinin evi önünde nehir olsa, hergün beş kerre bu nehirde yıkansa, üzerinde kir kalır mı?" diye sordu. Yanında bulunanlar; hayır, yâ Resûlallah! dediler. "İşte, beş vakit salâtı kılanların da, böyle küçük günâhları afv olunur" buyurdu. (Hadîs-i şerîf-Buhârî, Müslim) Salâtı kılmayanlar, kıyâmet günü, Allahü teâlâyı kızgın olarak bulacaklardır. (Hadîs-i şerîf-Riyâd-un-Nâsihîn) Salât, dînin direğidir. (Hadîs-i şerîf-Riyâd-un-Nâsihîn) İslâm âlimleri buyuruyor ki: Beş şeyi yapmıyan, beş şeyden mahrûm olur: Malının zekâtını vermeyen, malının hayrını görmez. Uşrunu vermeyenin, tarlasında, kazancında bereket kalmaz. Sadaka vermeyenin, vücûdunda sıhhat kalmaz. Duâ etmeyen, arzûsuna kav uşamaz. Salât vakti gelince, kılmak istemeyen, son nefeste Kelime-i şehâdet getiremez. (Gaznevî) 3. Peygamber efendimizin ism-i şerîfleri anıldığında, işitildiğinde veya yazıldığında söylenen ve yazılan "sallallahü aleyhi ve sellem". sözü ve benzerleri. Çoğulu salevâttır. Cumâ günleri bana çok salât okuyunuz! Bunlar bana bildirilir. (Hadîs-i şerîf-Ebû Dâvûd) Allahü teâlâdan bir şey isteyen kimse, önce Allahü teâlâya hamd ve senâ ettikten sonra,Resûlullah efendimize salât okumalıdır. Böyle bir duâ, kabûle lâyıktır. (Duânın başında ve sonunda olmak üzere) iki salât ile yapılan duâ geri çevrilmez." (İbn-i Cezerî) Resûlullah'a salevât getirmemiz, hâşâ ki, O'nun için Hak teâlâ katında şefâat değildir. Zîrâ bizim gibiler nerede, o azîz Habîbullah nerede. Lâkin Allahü teâlâ bize ihsân, iyilik edene, mükâfâtta bulunmayı ve mükâfâtında âciz olduğumuza ise iyi duâ e tmemizi emretmiştir. O hâlde, üzerimizde hadsiz, hesabsız hakkı olan Resûl ve Habîbine, başka bir şeyle mükâfattan aczimizi bildiğinden, salâtla karşılık vermeyi bildirip emr etti. (İbn-i Abdüsselâm) Bâzı âlimler diyor ki: Salâtla emr olunmanın bir faydası da, salevâtın fazîleti hakkındaki hadîs-i şerîfler içinde bildirilen dünyâ ve âhiret iyiliklerinin salât okuyanda da hâsıl olmasıdır. (Nişâncızâde)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma