Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
namazın kaç olduğu konusunda bende acizane fikrimi belitmek istedim,
hud;114.ayet;gündüzün iki ucunda ve geceye yakın zaman da namaz kıl,güzellikler kötülükleri silip süpürür,işte bu Allaha inananlara bir öğüttür..
gelelim bakara 238. ayete;namazları ve orta namazı koruyun,tam bir saygıyla Allahın huzurunda kıyam edin..
şimdi sevgili dostlar bir şeye dikkatinizi çekmek istiyorum,hud suresi bakara suresinden önce gelmiş bir suredir,buna göre vakti zaten bilinen namazlardan orta namaza bakara suresinde ayrı bir ihtimam gösterilmesi istenmiştir,yani bakara suresinde ki orta namaz bilinen diğer vakitlerden farklı bir namaz olmayıp,var olan namazı anlatmatadır,
eğer bakara suresi,hud suresinden önce inmiş olsa idi o taktirde ayrı bir namazın varlığının daha Allah tarafından biz kulllara bir bildirilmesi olurdu,oysa durum tam tersidir,
şöyle açıklayabilirim,gündüzün iki ucu,birincisi güneşin doğmadan nerdeyse gökyüzünü aydınlattığı zaman buna yarım saatte diyebiliriz,40 dakikada,bu zaman dilimini kimse geceden sayamaz çünkü gece zifiri karanlığı işaret eder,bence gece geleneksel takvimlerde ki imsak vaktiyle sona erer ermesede 1 saat sonra erdiği söylenebilir,
gündüzün bir ucu zamanını anladıktan sonra gelelim ikinci uca,burada bu zamanı akşam batışından hemen sonrası diye algılamak doğru bir tespit değildir,tabi diyebilirsiniz güneş doğmadan gündüzden bahsediyoruz da güneş batar batmaz neden demeyelim,
bu yaklaşım yanlış çünkü bir tarafta gündüzün gelişerek gelmesi varken diğer tarafta gündüzün kaybolması safhası vardır,bu nedenle ikinci uç için batarken yada battıktan hemen sonra demek yanlıştır,
bun göre ikinci uç şimdi bizim vaktini bildiğimiz ikindi vakdinin son zamanı diyebiliriz,burada gündüz kaybolma safhasına girmiş olsa dahi güneş hala ortadadır,
yani gündüzün iki ucu denince sabah namazı ve ikindi namazı vaktinin son zaman dilimini anlayabiliriz,
geceye yakın zaman,bu zaman yatsı vaktini işaret ediyor,şöyleki geleneksel anlayış yatsı zamanını olmayacak bir vakite nerdeyse gecenin iyice kararmasına yakın bir zamanı yatsı olarak belirlemiş,aslında yatsı vakti akşam namzı vaktinden yaklaşık 30 dakika sonra başlar..diğer zaman dilimi din adına insana zulümdür,ben ağır bir işte çalıştığımda dayanamaz ve yatardım..saati yatsı vaktine ayarlayarak, ne zaman saat çalsa kah yatsı için kalkar kah kalkamazdım,adamlar boş gezenin boş kalfası kendi yaşayış tarzlarına göre zaman dilimi belirtmişler,bunun yanlışlığını belirtmek istedim sadece,
çıklan sonuç üç vakittir sabah namazı,ikindi namaz vaktinin son zaman dilimi ve yatsı,dediğim gibi orta namaza dikkat edin ayeti hud suresinden sonra gelmiştir,burada bir ekleme değil zaten var olana dikkat edilmesi bilgisinin verilmesidir.
gelelim hud suresinden önce gelmiş olan isra 78.ayete;güneşin kaymasından gecenin kararmasına kadar namazı kıl,
burada ise güneşin sarkmasından yani güneşin yükselmesini tamamlayıp batışa doğru yönelmesinden zannımca bahsedilmiyor,dikkat;sarkma ifadesi var,burada sarkma aslında yükselişten hemen sonraki kaymayı değil ikindinin son vakit dilimini anlatıyor,yani daha batışa geçmedi ancak sarktı,iyice kaydı anlamı var gecenin kararmasına kadar,yani güneşin tüm etkisini kaybetmesinden sonra ki zaman dilimi
bu isra 78 ayetin ikindinin son zaman dilimi ve yatsı vaktini anlattığı söylenebilir ancak bu ayet tek bir namazında anlaşılmasına kapı açıyor,yani ruhsat verilmiş,denmiş ki bu zaman dilimi içinde secim yapıp ister güneşin sarkamasıyla ister geceye yakın saatlerde kıl,anlamöı da çıkarılabilir,
bir önceki yazımda üçüncü namazın akşam olduğunu söylemiştim,biraz daha araştırınca bunun akşam değilde yatsı vakti olduğu kanısına vardım,
bunlar benim şahsi görüşüm bir emek ve çabadır,konuya aşina olsun yada olmasın,arkadaşların yorumlarını beklerim
kusurlar affola
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
|