Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
PROF. HAYRETTİN KARAMAN - Sigara, 3 sebepten dolayı dinen haramdır
Üç sebepten dolayı sigara tiryakiliği ve sigara dinen haramdır. Birinci olarak sağlığa zararlıdır. İkincisi çevreye ve insanlara zarar vermektedir. Şeran boşa para vermek israftır. Sigaraya verilen ise boşa verilmenin yanında sağlığa zarar veren bir şeye verilmesinden dolayı israftır. Bunlar tek başlarına bile haramken üçü bir arada olduğunda sigaraya ve tiryakiliğine haram hükmü verilir. Geçmişte İslam alimlerinin bir kısmı sigaraya mekruh veya mubah hükmünü vermeleri tamamen bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Tıbbi tahliller ortada yokken zararının bu kadar tehlikeli olduğu bilinmezken mubah veya mekruh hükmü verilmiştir.
H.karaman'ın başka sebeblerden dolayı haram kıldığı bu sigara fetvasını ben de Kuranın necis olarak nitelediği varlıklar kategorisine girmesi açısından destekliyorum.
Hatta yalnızca sigara değil,cola ve çitoz türü hem insan sağlığına zarar veren,hem kapitalizmi besleyen hem de ve de özellikle Rabbimizin bizim vücudumuz için varettiği tabii ve doğal gıdaları yememize mani olan sanayi ürünü birçok maddeyi en azından geçici bir süre için yememizin sakıncalı ve yasak kategorisinde değerlendirilmesi gerektiğine inanıyorum.
Bu tür konularda daha çok yazışılması temennisiyle vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Birşeyin sağlığa zararlı olması, o şeyin haram olduğu anlamına gelmez.
Allah Kuranda neyi haram kıldığını zaten yazmıştır, bunun dışında kimsenin haram- helal koyma yetkisi yoktur
Kızartma, çerez, kola ve sayamadığımız birçok besin sağlığa zararlıdır, ancak buna haram diyemeyiz, hem doğru koşullarda alındığı sürece de sağlıksız olmayabilir.
Sarhoşluk veren herşey haramdır, sigara içmek evet sağlığa zararlıdır ama kişiyi sarhoş eder mi? ( elbetteki sigara içilmesin, bunu desteklemiyorum ) Ama bizlerin dinsel konularda haram- helal koyma yetkisi yoktur...
Domuz etinin haram olduğunu yazan Allah, haşa bunu unututumu?
Sadece Kuran ayetleriyle hükmetmek dileğiyle.......
Sigaraya "haram" kavramını kullanma konusunda bir problem var! Birşeyin haram olduğu kararını tek verecek olan Allah'tır. Bu nedenle biz bu kavramı sigaraya yada başka birşeye -Kur'an'da apaçık bir şekilde haram denmemişken- haram ilan edemeyiz. Kendi kuluk sınırımızı, yerimizi bilmemiz olur; çünkü tekrarlıyorum haramları ilan eden ancak ilahlardır.
16/116- Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helâldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.
10/59- De ki: Allah’ın size indirdiği rızıktan bir kısmını helâl, bir kısmını da haram bulmanıza ne dersiniz? De ki: Allah mı size izin verdi, yoksa Allah’a iftira mı ediyorsunuz?
Savaş1 arkadaş bu konuyu vurgulamaya çalışmış. Evet Kuran'da sigaranın haram olduğu geçmez. Bu maddeye haram demekte o zaman hiç birimize düşmez doğrudur; ancak burada göz ardı edilmemesi gereken nokta sigaranın kişiye verdiği zarar. Bu zarar hiçte göz ardı edilmeyecek kadar büyük; kişiyi kanser gibi çok tehlikeli hastalıklara yakalanmasına kapı aralıyo.
"Sarhoşluk veren herşey haramdır, sigara içmek evet sağlığa zararlıdır ama kişiyi sarhoş eder mi? ( elbetteki sigara içilmesin, bunu desteklemiyorum ) Ama bizlerin dinsel konularda haram- helal koyma yetkisi yoktur..."
Savaş kardeş,burada kavram kargaşası yaratmaya gerek yok.Elbette rabbimiz kitabında kıyamete kadar geçerli olan haramlarını bildirmiştir.
Biz bunlar dışında haram tanımayız demek,insanların kendi sağlıklarını ve toplumun geleceğini inşa edecek,onu sömürülmekten kurtaracak yaptırım ve yasakların konulmasını engellemek değildir.Senin bu anlayışınla hareket etmek trafik işaretlerini bile kaale almamak demektir ki,bunun bedelinin ne olduğunu bir çocuk bile anlar.
Bizler hanif olma iddiasında olan insanlarız.Ancak bu hanifliği sadece Kuran ayetlerine uymakla sınırlayıp tabiattaki ayetleri görmezlikten gelmek,onlara da uygun yaşamayı önemsememek bence gafletin başka bir boyutudur.
Örneğin rabbimiz ayetlerinde bize suyun öneminden ve bizim için büyük nimet olduğundan bahsederken ben kalkıpta "ya rabbi,bu nimetinin büyüklüğünü biliyorum ama ben abd patentli kolayı senin suyuna tercih ediyorum .." türü yaklaşımlarla insan yapımı olan ve özellikle sömürülmemde en büyük paya sahip olan bu nesneleri daha çok tüketmeye eğilimli olursam bu şekilde hanif olmamız mümkünmüdür?
Bu örnekten hareketle diyebilirimki,haniflik kitabi ayetlere teslimiyet kadar,kevni ayetlere teslimiyeti de içermeli ve hanif bir müslüman başta kola ve sigara gibi her türlü sömürü araçlarını kendisine yasaklayıp yalnızca Allahın arzından beslenme kültürüne katkıda bulunmalıdır.
Bundan dolayı haram-helal ile ilgili kıstaslara evrendeki ayetlere uyum içinde yaşama formülünü de katmak gerekir diye düşünüyorum vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Helal- haram koyma konusu insanı ortaklığa götüren hassas bir konu. Dolayısıyla ben de bu konuda açık kapı bırakılmaması gerektiğini düşünüyorum
cesurun alıntıladığı ayetler, gayet açık. Yasak belirlemenin sonuncu Allah'a iftira ve allah'a iftira = şirk (6/21-24)
sağlığa zararlı olmaları, bunları, kendime ve başkalarına ebediyen yasaklamam gerektiği anlamına gelmez. Yasak olduğunu da dolaylı yollarla Kurana bağlamak, dinsel bir kılıf giydirmek... "Dikkat, düşünelim" diyorum
sağlığımıza zarar veren o kadar çok şey var ki... baz istasyonları da sağlığa zararlı, cep telefonları, şu anda bilgisayar ekranı karşısında durmamda gözlerime zarar veriyor, katı yağlar...
Bizler hanif olma iddiasında olan insanlarız.Ancak bu hanifliği sadece Kuran ayetlerine uymakla sınırlayıp tabiattaki ayetleri görmezlikten gelmek,onlara da uygun yaşamayı önemsemek bence gafletin başka bir boyutudur.
...
"Onlara da uygun yaşamayı önemsememek" demek istediniz galiba
Tabiattaki ayetleri görmezlikten gelmek gibi bir niyetimiz yok, insan olarak herkes en sağlıklı biçimde beslenme ve yaşamayı kendine uygun görür.
Endişem, yasaklama(haram koyma) kapısının çesitli nedenlerle açık bırakılması..
sağlığa zarar veren ve verecek olan durumlar(tabiattaki ayetlere uyma ya da uymama), yaşamımı paylaştığım kişilere bir tavsiye şeklinde olabilir diye düşünüyorum
"sağlığımıza zarar veren o kadar çok şey var ki... baz istasyonları da sağlığa zararlı, cep telefonları, şu anda bilgisayar ekranı karşısında durmamda gözlerime zarar veriyor, katı yağlar..."
Mesele sadece sağlıkla ilgili değil,bizi fıtratımıza uygun davranmaktan alıkoyan herşeydir hanifliğe aykırı olan.
Bünyemiz ve çevremiz şu anda o kadar çok yapay olan sanayii ürünüyle doluki neredeyse bunlardan dolayı Allahın tabiatına bağımlı olmayı unuttuk,bizi sömüren odaklara gönüllü bağımlı olmaya kadar geldik.En önemlisi birçoğumuz fıtratımızın özü olan toprağı işlemeyi ve onu gereği gibi tanımayı bile unuttuk,zikr(hatırlama) bu açıdan da gerekli değilmidir?..
Bunları birer tavsiye olarak görmek gerektiğini söylüyorsun.Evet hakkı ve sabrı tavsiye kapsamına girdiği için doğrudur vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Haram helal kavramlarını daha dikkatli kullanalım derim. Sigaranın sağlığa zararlı olması ayrıdır; haram olması ayrı. Sigaraya bugun bir takım verilere göre biz bir kul olarak haram dersek, yarın baska baska konulara insanlar der. Hem bu aynı mezhep imamlarının yaptığı konulara döner. mezheplerde işte bu şekilde demiyorlar mı bir takım gerekceleri kullanarak haram ve helalleri üretmiyorlar mı?
İşte bu açıdan haram kavramını kullanmak yanlıştır. Zaten musluman olan kişi kendine kişiliğine, sağlığına zarar veren her türlü davranış, yiyecek , içecek ...vb. şeylerden kendisi uzaklaşır. Allah haram etmemiş olsa da o her türlü zararlı davranıştan kendini alıkoyar ve yönünü en ideal ve temiz olana cevirir.
"Sarhoşluk veren herşey haramdır, sigara içmek evet sağlığa zararlıdır ama kişiyi sarhoş eder mi? ( elbetteki sigara içilmesin, bunu desteklemiyorum ) Ama bizlerin dinsel konularda haram- helal koyma yetkisi yoktur..."
Savaş kardeş,burada kavram kargaşası yaratmaya gerek yok.Elbette rabbimiz kitabında kıyamete kadar geçerli olan haramlarını bildirmiştir.
Biz bunlar dışında haram tanımayız demek,insanların kendi sağlıklarını ve toplumun geleceğini inşa edecek,onu sömürülmekten kurtaracak yaptırım ve yasakların konulmasını engellemek değildir.Senin bu anlayışınla hareket etmek trafik işaretlerini bile kaale almamak demektir ki,bunun bedelinin ne olduğunu bir çocuk bile anlar.
Bizler hanif olma iddiasında olan insanlarız.Ancak bu hanifliği sadece Kuran ayetlerine uymakla sınırlayıp tabiattaki ayetleri görmezlikten gelmek,onlara da uygun yaşamayı önemsememek bence gafletin başka bir boyutudur.
Örneğin rabbimiz ayetlerinde bize suyun öneminden ve bizim için büyük nimet olduğundan bahsederken ben kalkıpta "ya rabbi,bu nimetinin büyüklüğünü biliyorum ama ben abd patentli kolayı senin suyuna tercih ediyorum .." türü yaklaşımlarla insan yapımı olan ve özellikle sömürülmemde en büyük paya sahip olan bu nesneleri daha çok tüketmeye eğilimli olursam bu şekilde hanif olmamız mümkünmüdür?
Bu örnekten hareketle diyebilirimki,haniflik kitabi ayetlere teslimiyet kadar,kevni ayetlere teslimiyeti de içermeli ve hanif bir müslüman başta kola ve sigara gibi her türlü sömürü araçlarını kendisine yasaklayıp yalnızca Allahın arzından beslenme kültürüne katkıda bulunmalıdır.
Bundan dolayı haram-helal ile ilgili kıstaslara evrendeki ayetlere uyum içinde yaşama formülünü de katmak gerekir diye düşünüyorum vesselam.
selam
Bu konuda ABCDF ve CESUR a katıldığımı belirtmekle birlikte, elbetteki sağlığa zararlı olan hertürlü yiyecek, giyecek vs lerden uzak duralım
Ama her sağlığa zararlı olan şeye haram dersek, bu dinsel konuda zanna dayalı hüküm vermek olur ki , bu da 16/116 ayetine göre ayetleri yalanlamak, Allaha ortak etmek olur
Bu sözlerimden nasıl olur da trafik ışıklarını ciddiye almadığımı çıkardınız anlamadım? Yada tabiatı önemsemediğimi ?
Dinsel kurallar - sınırlar ayrıdır , tabiatın da kendine has kurallar, sınırları vardır. Haram dinsel bir yasaktır, trafik ışıkları ise doğanın kuralı- yasağıdır.....
Sadece Kurana uyarım demekle, tabiatın sınırlarını- yasaklarını çiğnemiş olmam! Bir Müslüman zaten kendi için en iyisini yapan, en doğrusnu düşünendir
Anlatmak istediğim haram-helal-sevap-günah Allahın Kuranda yazdıklarıdır, bunun dışındakiler ise serbesttir, sağlığa zararlıysa yemezsn, içmezsin, yapmazsın...
Ama her sağlığa zararlı olana da haram diyemezsin ve böyle düşünenlere de doğa kurallarına uymuyor da diyemeyiz
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma