Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
O şeytan işi pisliklerin insanları namazdan yani daha da ötesi Allah' a yönelişten alıkoyduğunu görüyoruz. Bakınız Allah haram demiyorsa vardır bir hikmeti diyoruz o da bu şeytan işi pisliklerin insanları namazdan alıkoymasıdır. Allah haramdan daha alt derecede bir seviyede tutarak insanların iradelerini sınıyor. Çünkü haram olsa idi ve direkt haram dense idi belki de gündeme bile getirilmeyecek müslüman mahallesine girmeyecekti. Ancak giriyor bu mahalleye ve iradesine sahip olamayan içkiyi içiyor ve ardından namaz gibi oluşlarlardan uzak kalmasını sağlıyor. Sarhoş olan insanın namaz kılması zordur. Öyle ki sarhoş olanın namaz vakitlerini kaçırması doğaldır. Bunun dışında ondaki fayda ister satana kazanç, içene az bir yarar da olsa o örtenler insanları herşeyden daha önemli olan namaza yönelmekten alıkoymaktadır. Namazdan kendini alıkoyan insan kendine zulmetmektedir ve bunu ise tabi ki şeytan yaptırmaktadır. Bence içkinin günahlığının yoğunluğu fiziksel yapısındaki pislikten değil ancak şeytan işi bir pislikten olmasındandır. Domuz ise fiziksel açıdan pis bir hayvandır. Ben bunun ayırdına varmamızı rica ediyorum. Uyuşturucu bir kişiyi saatlerce hatta bazen gün boyu uyuşuk tutar. Şeytan uyuşukluğu :) Bir de diğer konu kumardır, kumar oynayanlarda vakitlerini bu boş işe harcayarak rablerine yönelmeyi unuturlar, ben bu durum içine bilgisayar oyunlarını da sokmak istiyorum çünkü onlarda aşırıya kaçıldığında insanların beynini uyuştururlar ve saatlerce insanları ona yönelmekten alıkoyarlar. Aynı şekilde parasız olarak oynanan okey oyunları, kart oyunları da çünkü uzun süre aşırıya gidilerek oynandığında insanlar Allah' ı unuturlar, namaz vaktini kaçırırlar.Eğer delil isterseniz kahvehanelere, kıraathanelere gidin de görün neler oluyor oralarda. Sabah erkenden bir geliyor insanlar akşama kadar okey, ihale bilmem ne deliler gibi oynuyorlar. Hatta akıllarına bile gelmez oluyor Allah' a yöneliş bir süre sonra. Unutmayalım ki Allah bunları haram etse idi bunlar güncel hayatımıza da yasak olarak girerlerdi ve satılmaz, açılmaz, oynanılmaz bir kanun olurlardı, ülke sınırları içine bile sokulmamaya çalışılınırdı. Haram olmamasındaki hikmet olarak bunu görüyorum. Onlar kulları birer sınama aracıdırlar. Şeytan o silahları ile insanları çok kolay vurur. Ama insanlar uzak dururlarsa onlara bişi olmaz. Genç olmam itibari ile "Cossacks" diye bir oyunu aralıksız 16 saat oynadığımı bilirim. Nedir şimdi bu? Genç olan arkadaşlara soruyorum. Bu ayetten öğüt almak istersek ne deriz? Örtenler sınıfına neler girerler? Kuran evrensel ise sadece içki ve uyuşturucu mudur örtenler? Bilgisayar oyunlarının kararında bırakılanı müthiş yarar sağlar. Ama onda haddi aşarsa insan saatler geçer de geçer. Bir de bilmek istediğim bişi var. Ayetlerde sarhoş edenler mi deniyor yoksa örtenler mi? Eğer örtenler deniliyor ise insanların beyinlerini örten daha bir çok şey var ve baze durumlarda insanlar belli bir süre ne dediğini dahi bilmez hale geliyor. Hatırlıyorum da yanımdaki insanların çağırışlarına bile gerçekten duymadığım için yanıt vermediğim ya da onların ne dediğini anlamadan hı, hı ne gibi geçiştirici laflarla atlattığımı biliyorum. Sarhoşken nasıldır insan? Bir diğer konu kahvehanelerin yerini alan internet kafelerdir. Bu kafelerde sistemin nasıl olduğunu varın siz görün. Ben bazı örtenlerin içki kadar belki de daha fazla şeytan işi olduğunu aşırıya gidildiğinde dehşet günaha sebep verdiğini görebiliyorum. Chat olayını düşünün şu mirc programı ile olanı. Geçmişte tam bir salgın idi insanlar saatlerce yazarak,sesli olarak, görüntülü olarak; deliler gibi kız ayarlamak için, kanalllarda operatör lider olabilmek için ya da kendilerini ispatlamak için saatler günler geçirirler O PC'nin başında. Şimdi ise paltalk, camfrog gibi programlarla icra ediyorlar bu isteklerini. Şimdi İzmit'li bir arkadaşımın paltalk hakkında söylediği bir cümleyi hatırladım. "Dostum sen bu işe el atma, çünkü insanı alıkoyuyor herşeyden, kopamıyorsun ve bağımlılık yapıyor, hayatla alakan kalmıyor." Samimiyetime güvenirlerse yaşı büyük arkadaşlar bu olayları bilmiyorlarsa, duymamışlarsa bilsinler ki gerçekten bunlar böyle. Gerçekten insanları örten şeyler. Hatta bu durumdan insan kurtulur kurtulmaz içki içtikten sonra hissettiği pişmanlık duygusunu ve hatta boşuna geçti be zaman diyor. Ama ne hikmetse bir süre sonra tekrar gitmekten alıkoyamıyor kendini.
En doğrusunu Allah bilir.
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Bir diğer nokta ise şu oyun oynayan insan, oyuna ne derece kaptırmışsa kendini oyundan sonra uykuya dalsa gözlerini kapadığında oyunun içinde görür kendini. Onun etkisi hala daha bitmemiştir. Hatta www.itiraf.com sitesinde yayınlanan bir itirafta oyun oynayan bir kişi namaza durmuş oyun sonrası ve ardından namaz sırasında oyuna olan odağı onu bir anda kıyamda iken oyunda yenilgiye düşmemesi için istemeden, irade dışı, bilmeden oyuna müdahale ettirmiş. Sonra namazına geri döndüğünde hala kendini PC ye bakar bulmuş. Sonradan aklı başına gelmiş. Bu itirafı bulup burada yayınlayacağım.
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Vallahi arkadaşlar itiraf.com u aradım taradım ama hala bulamadım. Yalnız ararken inanılmaz toplumsal gerçekler ile karşılaşıyor insan. itiraf.com a girip namaz yazın taratın, abdest yazın taratın. İnsanlar dini nasıl biliyorlar bir görün....
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
meal diyanet meali .Bu sorumluluk diyanete ait o zaman.Benim arapça bilgim yok orijinal metinde bu kelimenin geçip geçmediğini bilmiyorum.
Kuranda haram kelimesinin geçtiği sayfalarca ayet okudum bu ayetler içinde bunlarada rastladım ve gözleri haramdan sakınmak değiminin ne anlama geldiğini anlayamadım.Çünkü bakılması haram olan şeylere ilişkin bir anlatım görememiştim.bu nedenle Hasan Akçay kardeşten buradaki değimin ne anlama geldiği hakkında yardım istemiştim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Merhaba savana kardeşim. Bu gözlerini haramdan sakınsınlar ifadesi hakkında daha önce benim bir yerlerde açıkladığım görüşümü okumuş olmalısınız ki sorun yine ortaya çıkınca benim adım aklınıza geldi. O açıklamamın yerini ben de anımsamıyorum. Bir daha anlatmaya çalışayım.
İfadenin Nûr 30'daki karşılığı yaguddû min ebsar ihim, Nûr 31'deki karşılığı ise yagdudne min ebsar ihinne. Görüldüğü üzere Arapça metinde HARAM kelimesi yok.
Yaguddu: kıssınlar, min:-dan, ebsar:bakışlar, ihim:onlar (eril), ihinne:onlar (dişil). Yani bakışlarından kısıntı yapsınlar. Dik dik bakmasınlar.
Bazı mealler şöyle:
S Ateş: bakışlarının bazılarını yumsunlar, Mevdudi: bakışlarını sakınıp indirsinler, Elmalılı: gözlerini (harama) dikmesinler, Bursevî: gözlerini dikmesinler, M Esed: gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, E Yüksel: kadınlara gözlerini dikip bakmasınlar (24:30), gözlerini sakınsınlar (24:31).
Bence bunların içinde Edip Yüksel'in çevirisi en önyargılı, en çok müdahale edilmiş olanı. O kadar ki Nûr 30'un Arapça metinde kadınlara kelimesi bulunmadığı halde Edip Bey onu peydahlamış.
Neden?
Çünkü Edip Bey iflah olmaz bir tesettürcü. Ona göre inanan kadının vücudunda tesettüre sokulması gereken alımlı yerler (yani ziynetler) var. Allah işte "Erkekler gözlerini kadının oralarına dikmesin!" diyormuş.
Oysa ifadenin sibakı bu iddiayı çürütüyor: ve yahfezû furûc ehün/ehünne -cinsel organlarını saklasınlar... Dik dik bakılmaması gereken yerler işte oralar. Özellikle rükû ve secde sırasında.
Bunu hac dolayısıyla ihrama girenler daha kolay anlıyor.
İhram eski bir Arap giysisi. Donsuz. O yüzden ihramlılar özellikle namaz kılarken diken üstündeler apışaram açılıverirse diye.
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli Savana Kardeşim!
Hasan Akcay Yazdı:
Merhaba savana kardeşim. Bu gözlerini haramdan sakınsınlar ifadesi hakkında daha önce benim bir yerlerde açıkladığım görüşümü okumuş olmalısınız ki sorun yine ortaya çıkınca benim adım aklınıza geldi. O açıklamamın yerini ben de anımsamıyorum. Bir daha anlatmaya çalışayım.
İfadenin Nûr 30'daki karşılığı yaguddû min ebsar ihim, Nûr 31'deki karşılığı ise yagdudne min ebsar ihinne. Görüldüğü üzere Arapça metinde HARAM kelimesi yok.
Yaguddu: kıssınlar, min:-dan, ebsar:bakışlar, ihim:onlar (eril), ihinne:onlar (dişil). Yani bakışlarından kısıntı yapsınlar. Dik dik bakmasınlar.
Bazı mealler şöyle:
S Ateş: bakışlarının bazılarını yumsunlar, Mevdudi: bakışlarını sakınıp indirsinler, Elmalılı: gözlerini (harama) dikmesinler, Bursevî: gözlerini dikmesinler, M Esed: gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, E Yüksel: kadınlara gözlerini dikip bakmasınlar (24:30), gözlerini sakınsınlar (24:31).
Bence bunların içinde Edip Yüksel'in çevirisi en önyargılı, en çok müdahale edilmiş olanı. O kadar ki Nûr 30'un Arapça metinde kadınlara kelimesi bulunmadığı halde Edip Bey onu peydahlamış.
Neden?
Çünkü Edip Bey iflah olmaz bir tesettürcü. Ona göre inanan kadının vücudunda tesettüre sokulması gereken alımlı yerler (yani ziynetler) var. Allah işte "Erkekler gözlerini kadının oralarına dikmesin!" diyormuş.
Oysa ifadenin sibakı bu iddiayı çürütüyor: ve yahfezû furûc ehün/ehünne -cinsel organlarını saklasınlar... Dik dik bakılmaması gereken yerler işte oralar. Özellikle rükû ve secde sırasında.
Bunu hac dolayısıyla ihrama girenler daha kolay anlıyor.
İhram eski bir Arap giysisi. Donsuz. O yüzden ihramlılar özellikle namaz kılarken diken üstündeler apışaram açılıverirse diye.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Allah Razı olsun. Hasan Akçay Kardeşimiz ayetin doğru mealini vermiş.
Yanlış meal vererek insanları vebal altında bırakan kişi ve kurumları da Allah ıslah edip doğru çeviri yapmayı nasip eylesin.
o halde içki içmek haram değildir, günahtır.Ayette günah demiştir haram dememiştir:)
Çocuğuna öğreten bir anne
domuz eti yeme evladım haramdır.
İçki içme evladım günahtır demeli.
domuz etini haram diye yemiyorum içkiyi günah diye içmiyorum:)
Sanırım oldu şimdi????
Diye yazdınız. Eleştirisel olarak yazdığınız bu yazı gerçeğin ta kendisi... Neden derseniz ayetlerde Haram-Günah kelimeleri çok dikkatli kullanılıyor. Bizlerin harama günah, günaha helal dememize gerek yok.
zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız haram,-eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur.
,-eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmeniz haram demiyor, helal de demiyor, size bir günah yoktur diyor.
Bu derece latif cümle olabilirmi?
Hala harama günah, günaha haram demeğe devammı edeceğiz.
Konu gerçekten çok hayati aslında ( bu konuda yazmıştım ama yazım silinmiş neyse....... )
İnsanlar bir konuda haram yada helal derken, aslında %100 kesin bilgiye dayanmaksızın bu tür konuşmalarda bulunuyor
Oysa din %100 kesin bilgiye dayanmalıdır
Biz domuz etine haram diyorsak, ayette haram dediği için diyoruz ve bundan %100 eminiz
Ancak midyeye haram derken kişiler %100 emin olmadan, kulaklatn dolma bilgiyle bunu söylerler, oysa 5/96 ayetinde Allah tüm deniz ürünleri helal demesine rağmen, midyeyi haram kılan zihniyet sanırım midyenin bir deniz hayvanı olduğunu bilmiyorlar, hayvanların ne tür hayvan olduklarını ( kara, hava, su , deniz vsss ) öğretmek lazım!
Ve buna benzer yüzlerce örnek verilebilir, çoğu bize öğretilen haram-günah-helal- sevap gibi dinsel olguların aslında Kuranda öyle olmadığını Kurandan öğrenebilrisniz ve dizilmiş haramlarla özgürlklerimizin kısıtlandığı, sınırlandırğını da !!!
Sana sarhoşluk veren şeyleri ve kumarı sorarlar. De ki: "Bu ikisinde büyük bir günah vardır; insanlar için çıkarlar da vardır. Ama onların kötülüğü yararlarından çok daha büyüktür." / Bakara-219
Ey iman edenler! sarhoşluk veren şeyler, kumar, tapılmak için dikilen taşlar, fal okları şeytan işi birer pisliktir bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, namazdan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi? / Maide-90-91
kuran kendi kendinin tesfirini yapıyor fazla söze gerek yok.İçki içmek haramdır demek haramdır demenin tehlikeli boyutu kapsama alanı dışındadır:)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma