Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yarabbi Kuran i okuduk
ama tam anlamayadik,hayatimiza geciremedik,incik boncuk,meselelere takilip
kaldik,habuki sen, acik ve net bir sekilde,bizleri uyarmissin.
Aciklamadik hicbir seyi
de birakmamissin,türlü türlü misaller vererek aciklamissin.
Cogumuz ya bunlari fark
edemedik ya da,ATALAR imizin gösterdigi seylere maruz kaldik.
Yarabbi bizleri
affet,bizlere merhamet et, bizleri ilminle ilimlendirmeni niyaz ederiz,aklimizi
iyice kullananlardan eyle.
Ey
Ademoğulları,15 biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs
kazandıracak bir giyim' indirdik (varettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu
daha hayırlıdır. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler.
15. Kur'an bu paragrafta, Hz. Adem ile Hz. Havva kıssasını çıplaklığın
kötülüğünü ortadan kaldırmak için araç olarak kullanmıştır. Şeytan, İslâm
öncesi Arapları örtünmenin, sadece süslenmek ve vücudu sert hava şartlarından
korumak mânâsına geldiği inancına sevkederek baştan çıkarmıştı. Bundan dolayı
onlar, genel olarak örtünmenin gerçek amacını önemsemediler, avret yerlerini örtmek
kaygısı taşımadılar ve başkalarının yanında ayıp yerlerini örtmekten, yani
cinsel organlarını açıkta tutmaktan çekinmediler. Üstelik, bir kısım Araplar
özellikle Kâ'beyi hac mevsiminde çırılçıplak tavaf ederlerdi. Hanımları ise, bu
konuda erkeklerinden daha hayasız idiler. Onlar bunu dinî bir hareket olarak
kabul ediyorlar ve bunu sanki faziletli bir amel imiş gibi yapıyorlardı.
Bu kötülük sadece Araplara mahsus olmadığından, aksine (bugün bile) dünya
halklarının çoğu bu suçu işlemiş olduğundan hitap bütün insan soyuna şamildir.
Bundan dolayı da bütün insanlık ikaz edilmektedir. Şöyle ki: "Ey Adem'in
çocukları, çıplaklık Şeytan'ın sizi içine düşürdüğü açmazın bir belirtisidir.
Rabbinizin hidayetini yok sayıp, O'nun peygamberlerini reddettiğiniz için kendinizi,
sizi fıtrî haya duygusundan çıkarıp ilk ebeveynlerinizi saptırmayı planladığı
şu utanç dolu duruma düşüren Şeytan'a yine kendi elinizle teslim etmiş oldunuz.
Eğer ciddi olarak düşünürseniz, siz, peygamberlerin rehberliği olmaksızın
"kendi fıtrî isteklerinizi ne doğru ve tam olarak anlayabilir ve ne de bu
isteklere doyurucu karşılık verebilirsiniz" sonucuna ister istemez mutlaka
geleceksiniz.
bakalim namazi
kilacagimiz zaman herhangi bir isaret varmi örtünmek icin, SACIN BIT TELI ACIK
YADA vs?
Maide Suresi
6. Ayet ve Tefsiri
Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman
yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her
iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.)24
Eğer
cünüpseniz temizlenin (gusül edin);25
eğer
hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden)
gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz
bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün.26
Allah
size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti
tamamlamak27
ister.
Umulur ki şükredersiniz.
Rabbimiz
bizlerin kalblerimize ve isledigimiz salih amellere bakar,diye düsünüyorum.
Ben konuya başka bir açıdan değinmek istiyorum eğer yanlışım olursa şimdiden özür dilerim. İslam çok güzel bir dindir gelenekçi anlayış olmasa herkes görebilcek o güzelliği. Kuran da çelişki yoktur ve mantıksız hiçbirşey yoktur bunu herkes biliyor. (Bu sitedekiler)
Ben bir bayan olarak tesettür kullanmıyorm ve hiç bir zamanda savunmadım. Bir kez olsun düşünsün bu tesettürü savunanlar. Açıkta olan merak edilmez dimi ? Kapattığn zaman hiç düşünmyolar aslında kapandığın zaman daha fazla merak uyandırıyorsun. Sokakta görüyorum bizlere laf atıyorlar açığız diye.Ama kendi kızları öyle bir giyiniyorki başı kapalı renkli cafcaflı bir türban , dar etek , etek boyu dizine kadar olanlar var. Topuklu ayakkabılar ayakkabı rengi çoğunun taktığı türbanla aynı ve makyaj .. vs.. He bir de zengin olan kısmın baş örtüleri burberies vakko ..
O kadar dikkat çekiyorlar ki açık olan insandan daha fazla. Sonra da kapalıyız diye geçiniyorlar. Bağdat caddesinde görüyorum başörtülüleri erkek arkadaşlarıyla sarmaş dolaş. Benim öyle gezmem dikkat çekmez ama onun ki çeker. Çünkü yarattığı imaj göya dört dörtlük müslümanlık. Şimdi bunlar iki yüzlü olmuyor mu ?
Bir de halkımız şöyle bir şey der. Güzele bakmak sevaptır. O baş örütüsüyle hangi güzlliği görüyorsun. Kara çarşaflar bilmem ne. Madem öyle niye insanlar güzelce giyinip , saçlarını yaptırdıkları zaman tepki veriyorlar. Tesettür türban diye yırtınıyorlar.
Allah yarattığı kulunu biliyor. Eğer kadınların gerçekten kapanmasını isteseydi AÇIK VE NET ŞEKİLDE belirtirdi.
Bu kızların psikolojileride bizimkilerden kötüdür. Baskı her zaman insanı olumsuz etkiler. Bayanlar için bu durum daha da kötüdür. Nerden biliyorum diye sorarsanız kapalı arkadaşlarım var sayısıda çoktur. Üniverstede tanıştım çoğuyla. Okulun içine girince havaları değişiyior özgürlüğün tadına bakınca ister istemez sapıtıyorlar. Çünkü okulda çok rahatlar dikkat çekmiyorlar .
Allah vücudumuzu bize emanet vrmiştir. olabildiğince sağlığımıza dikkat etmemiz gerekir. O çarşafın içinde kala kala kokuyosun. Vücudun güneş görmüyor ,kemiklerin gelişmiyor buda sana ilerde büyük bir sağlık sorunu yaşatır. Baş örtüsüyle saçların yapışıyor kafan yağlanıyor vs.
İslamiyette simge yoktur. Türban da hiç bir zaman müslümanlığın simgesi olamaz yani müslüman olmayan birisine islam dediğin zaman türbanın aklına gelmemesi lazım. Dinimize bakarsanız ne özel bir renk ne özel bir simge yoktur. Çünkü dinimiz herkesin , her insanın yaşayabileceği bir dindir. Ama tesettür gibi bir şey söz konusu olduğu zaman eminim ki bir çok kadın dinimizden soğuyor. Örneğin herkes kafasında bişeyle rahat dolaşamaz.
Ben bu açıdan bakmak istedim çünkü Kuran bilgim dört dörtlük değil öğrenme aşamasındaym.
Sadece kendi düşüncelerimi söyledim yanlışım varsa özür dilerim.
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar
Kuran'da tamamiyle örtünme vardır. Allah belirtmiştir. İnkar edenler yanlıs yere baktıklarından ediyorlar.
Ahzab 53
Ey iman edenler! Siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, Peygamber'in evlerine girmeyin. Ancak davet edildiğiniz vakit girin. Yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. Çünkü bu hareketiniz Peygamber'i üzmekte, fakat o utanmaktadır. Ama Allah, hakkı söylemekten çekinmez. Peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. Sizin Allah'ın Resulünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikahlamanız asla caiz olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyüktır.
Bu perde herzaman vardır. Sokakda dahil. Ayet açıktır. Yani tamamiyle örtünme iddası Aslında PERDE dir. Gerçektir. Muhammed (s.a) ın hanımları dısarıya karsı devamlı bir perde arkasındadırlar.
Ama bu yalnızca Allah'ın resulu Muhammed (s.a) ın hanımları için gecerlidir. Bir erkek hanımına bu kıyafeti giydirmek isterse zulm etmiş olur. Bir kadın bu kıyafeti giymek ister ise şahitlik olayına gölge dusurmus ve kapanıyorum adı altında etrafındakilere hakaret etmiş olur. Yaptıgı gösterişten ileri gidemez. Ayrıca bu şahitlik olayına gölge dusurur. Eğer bunu Allah'ın resulu Muhammed (s.a) ın hanımları uyguladı o yuzden bende yapıyorum derse ozaman kendi kufrune hem Resulullah ı hemde onun hanımlarını alet etmiş olur. Ayrıca Allah'ın emri olmadan onun emri gibi göstrip kufrune Allah'ı da alet etmiş olur. Allah açıkça belirttigi halde resullah hanımları ıcın gecerli bir sey oldugunu bunu hala bile bile bunu dine katmaya çalısanlara yazıklar olsun.
Bunun davranısın sebebi çok açıktır. Zaten hep sapmada bunlardan olmustur. Allah bunlardan haberdardır.
Okuyoruz ama incelemiyoruz sorunda burdan kaynaklanıyor. Taklidi dine sokanların sonu acı. Allah'ın yeminini göremeyenler dusunsun. Bakın resulullah lara benzemeye calısmalar ve sonucları.
Mümin 1
Ha. Mim.
Mümin 2
Bu Kitap mutlak galip, hakkıyla bilen, lütuf sahibi Allah tarafından indirilmiştir.
Mümin 3
O, günahı bağışlayan, tevbeyi kabul eden, azabı çetin,lütuf sahibi Allah'tandır ki. O'ndan başka hiçbir ilah yoktur, dönüş ancak O'nadır
Mümin 4
İnkar edenler müstesna, hiç kimse Allah'ın ayetleri hakkında tartışmaz. Onların şehirlerde gezip dolaşması seni aldatmasın
Mümin 5
Onlardan önce Nuh kavmi ve bunlardan sonraki topluluklar da engellemeye, her ümmet kendi peygamberini yakalamaya azmetmişti. Batılı hakkın yerine koymak için mücadele etmişlerdi. Bunun üzerine ben onları kıskıvrak yakaladım. İşte, cezalandırmamın nasıl olduğunu gör!
Mümin 6
İnkar edenlerin cehennem ehli olduklarına dair Rabbinin sözü böylece gerçekleşti.
Surenin tamamını okumanızı tavsiye ediyorum. Allah kitabında hiçbirseyi eksik bırakmamıs. Tam anlamı ile bu taklitçileri tarif etmiş ve sonlarını açıkça yazmıs. Sure tam bir butun içinde. Her surenin oldugu gibi.
5 ci ayette her kelimesini kacırmamanızı tavsiye ediyorum.
Kuran'da tamamiyle örtünme vardır. Allah belirtmiştir. İnkar edenler yanlıs yere baktıklarından ediyorlar.
Ahzab 53...
Bu perde her zaman vardır. Sokakda dahil. Ayet
açıktır. Yani tamamiyle örtünme iddası Aslında PERDE dir. Gerçektir.
Muhammed (s.a) ın hanımları dısarıya karsı devamlı bir perde
arkasındadırlar. Ama bu yalnızca Allah'ın resulu Muhammed (s.a) ın hanımları için gecerlidir.
Selam
Yanılıyorsunuz. Yüce Allah Muhammed Resulün hanımlarına asosyal tipler olmalarını emretmez. Sokakta çarşıda perdelerin ardında hapsolmuş halde gezmelerini de emretmez. Bu saçma olur. Zaten bunun böyle olduğuna dair sağlam yada uydurma bir tek siyer bilgisi dahi yoktur.
Bu ayetteki perde mecazidir. Perdeli konuşmak, perdeli davranmak. Yani olması gereken mesafe ve ölçülerde diyalog kurmak.
Haremlik Selamlık konusunu ele aldığım yazımda bu ayete şöyle değinmiştim:
Alperen Yazdı:
Perdeli Konuşmanın ve davranmanın haremlik-Selamlıkla Alakası Var mı?
AHZÂB 53.
Ey iman edenler! Size bir yemek için izin verilmedikçe Peygamber'in
evlerine girmeyin. Vaktini bekleyip durmaksızın çağırıldığınızda girin,
ancak yemeği yiyince hemen dağılın. Söze dalıp lafı koyulaştırmayın.
Çünkü böyle davranmanız Peygamber'i rahatsız eder. Fakat o size bir şey
söylemekten utanır. Allah ise hakkı dile getirmekten çekinmez. Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin.
Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir
yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra
onun eşleriyle nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey
Allah katında büyük bir vebaldir.
Bu
ayetteki “peygamber eşlerinden bir şey istediğinizde perde arkasından
isteyin” emrinden yola çıkılarak haremlik-selamlığın Allah’ın bir emri
olduğu hükmüne varılıyor.
Halbuki
bu konunun Haremlik-selamlıkla uzaktan yakından alakası yok. Zira
peygamberimizin arkadaşları Resulullahın evine geliyor, oturuyor,
yiyiyor, içiyor. Bu husus bazen abartılıyor ve peygamberimiz rahatsız
oluyor ama inceliğinden ötürü “artık kalkın gidin” diyemiyor. Eşleri de
rahatsız oluyor. Birilerinin kalpleri eğriliyor ve ölümünden sonra
peygamberin eşleriyle evlenmenin hesabı yapılıyor. Bu yüzden Rabbimiz
bu insanları uyarıyor. Ve mecazi bir ifade kullanarak “peygamber
eşlerinden bir şey istecekken perde arkasından isteyin” diyor. Ortada
bir perde yok, perdeli davranış sergileme emri var. Haddini bilme,
ayağını denk alma hususiyeti var. Peygamberin evine ve ehline saygı
duyma gerekliliği var. Sözün özü perdeli konuşma ve davranıştan kasıt
mesafeli duruştur.
Perdeli
söz söylemek sadece peyganberimizin erkek arkadaşlarına has bir
direktif değildir. Peygamberimizin eşleri de aynı uygun tavrı
sergilemek mecburiteindedirler. Bu gerçek şu ayette bildirilmektedir:
Ahzab 32. Ey
peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz.
Eğer korunup takvaya sarılıyorsanız sözü kırıtarak söylemeyin ki,
kalbinde maruz bulunan biri ümide kapılmasın. Örfe uygun söz söyleyin.
Ahzab 33.
Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi
teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat
edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam
bir biçimde temizlemek istiyor.
Ahzab 34. Evlerinizde Allah'ın ayetlerinden ve hikmetten okunanları hatırlayın. Kuşkusuz, Allah Latîf'tir, Habîr'dir.
İşin
bir diğer önemli tarafı da şu: Resulullahın eşleri öldü. Bu emirde
açıkça peygamberin eşlerine sesleniyor. Allah “siz konum itibarıyle
herhangi bir kadın gibi değilsiniz” diyor ve sadece onlara has, onları
ilgilendiren emirler veriyor. İlkeler her ne kadar genelgeçer olsa da muhatap bizzat peygamberin eşleridir. Rabbimiz zaten diğer
birçok ayetinde peygamberimizin eşi olmayan, kıyamete kadar gelip
geçecek olan hanımlara genel bir dil kullanarak seslenmektedir.
Ahzab 53. ...Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir
yoldur.... Ayetin bu kısmına bir daha, dikkatlice bakalım. Perde arkasından istekte bulunma emri aslında peygamber eşlerine değil onlarla muhatap olan erkeklere. "Birşey istediğinizde" derken erkeklere sesleniyor Yüce Allah.
Eğer evde, sokakta, çarşıda perde gerisine hapsolması gerekenler varsa eğer bunlar peygamber dönemindeki erkekler. Eğer ayeti yanlış anlayacaksak doğrusu bu.
Açıktır ki mecazi bir ifade kullanılıyor. Peygamberi ve eşlerini rahatsız edenelere Yüce Allah ders ve uyarı veriyor.
Ahzab 53'ün ne tesettürle ne de haremlik selamlıkla ilgisi vardır. Ayette işlenen konu görgü kuralları.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Ve kul lil mü'minati yağdudne min ebsarihinne ve yahfazne fürucehünne ve la yübdine zinetehünne illa ma zahera minha vle yadribne bi humurihinne ala cüyubihinne ve la yübdine zinetehünne illa li büuletihinne ev abaihinne ev abai büuletihinne ev ebaihinne ev ebnai büuletihnne ev ihvanihinne ev beni ihvanihinne ev beni ehavatihinne ev nisaihinne ev ma meleket eymanühünne evit tabiiyne ğayri ülil irbeti miner ricali evit tiflillezine lem yazheru ala avratin nisai ve la yadribne bi ercülihunne li yu'leme ma yuhfine min zinetihinn ve tubu ilellahi cemian eyyühel mü'minune lealleküm tüflihun
humurihinne Bu kelime ne anlama geliyor?neyi kast ediyor ? sadece bunun cevabını yazsanızda onlarca polomik yapmasanız..diğerleri baş örtüsü değil başa alınan örtü anlıyor .diğerleride sadece o örtü değil diyorlar..ben soruyorum merak ediyorum bu kelime ne kast ediyor.sadece bu konuda cevap lütfen. başka hiç bir kelimeyi karıştırmayın ayette..
__________________ Allah hakkında yalan uyduranlar asla felah bulamazlar
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen Yazdı:
Ahzab 53. ...Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur.... Ayetin bu kısmına bir daha, dikkatlice bakalım. Perde arkasından istekte bulunma emri aslında peygamber eşlerine değil onlarla muhatap olan erkeklere. "Birşey istediğinizde" derken erkeklere sesleniyor Yüce Allah.
Eğer evde, sokakta, çarşıda perde gerisine hapsolması gerekenler varsa eğer bunlar peygamber dönemindeki erkekler. Eğer ayeti yanlış anlayacaksak doğrusu bu.
Açıktır ki mecazi bir ifade kullanılıyor. Peygamberi ve eşlerini rahatsız edenelere Yüce Allah ders ve uyarı veriyor.
Ahzab 53'ün ne tesettürle ne de haremlik selamlıkla ilgisi vardır. Ayette işlenen konu görgü kuralları.
Selam. Yazınızı okudum Allah razı olsun.
Baştan belirtmek isterim haremlik selamlık diye bir olgu sözkonusu değildir. Zaten burda perde arkasında olan kişiler resulullah hanımlarıdır. Biraz dusunurseniz eger zaten resulullahın evine gelen kişiler sizin gibi yorumlarsak eger herkes kendi perdeleri ile onun evine girdiğidir. Halbuki ayet açık. Resulullah hanımları perde arkasındalardır ve mümin erkek onlardan birşey isteyecegi zaman buna uymak zorundadır sınırı aşmamalıdır. Resulullah hanımları bu yuzden perde arkasındadır.
Zira bu böyledir çünkü ayetle sabittir. Siz nekadar mecazi anlam desenizde kelimeler nettir.
Sizin söylediğiniz yalnıstır demiyorum. Ama eksik. Bir ayetin kelimelerinin ASLINI inkar edemezsiniz. Böyle bir tutum içerisinde iseniz lütfen bu yoldan dönünüz. Kuran apacıktır. Yazılı kelimelere MİSAL anlamlar yüklerken Kriterlere göre karar verip ASIL anlamlarını reddetmemenizi tavsiye ediyorum.
Kurdugunuz mantkla o devirde yaşamış olsa idiniz perdenin arkasına gecenlerden olmaktan korkmanızı tavsiye ederim. Allah'ın emri nettir. Yok bu SADECE mecazidir diyip perdenin arkasına gecenlerden olmamanızı tavsiye ediyorum. Lütfen buraya dikkat edin ve Allah'a dönün seçiminizi söyleyin. Perdenin arkasına gececek misiniz geçmiyecek misiniz
Emir heryerde geçerlidir. Resulullah hanımları sokakta yururkende perde arkasında olmak zorundadırlar. Bu onlara has durumdur. Allah onları Asosyal ilan etmemiştir tam aksine onları ve müminleri korumuştur. Demekki bu konu gerçekten ÇOK HASSAS bir konu imişki Allah lutfundan onlara vermişte onları korumuştur.
Benim görevim sadece söylemek. Kelimelerin aslını reddetmek cesaret ister. Dağların gökyüzünün yüklenmeye korktugu seyi yüklenen insan çok cesurdur.
Düşün dostum. Resulullah hanımları perdenin önüne gecebilirler mi? Emir kime? Sadece müminlere mi?
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Dostum bir ayet vereyim. Umulur ki daha net anlaşılır. Kuran'dan örneğine bakalım.
İsra 23
Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi, ana-babanıza da iyi davranmanızı kesin bir şekilde emretti. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, kendilerine "of!" bile deme; onları azarlama; ikisine de güzel söz söyle.
İsra 24
Onları esirgeyerek alçakgönüllülükle üzerlerine kanat ger ve: "Rabbim! Küçüklüğümde onlar beni nasıl yetiştirmişlerse, şimdi de sen onlara rahmet et!" diyerek dua et.
Görebiliyor musun dostum. Emir kime? Sadece evlatlara diyebilir misin? Oku ve düşün dostum. Allah'ın ilmimizi arttırması dileği ile.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma