HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: NKH Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ikişer üçer dörder evlenin...



yani çabuk olun yetimleri ortada bırakmayın...

mesela deprem yada sel gibi bir afette bir cok kimsesini kaybetmiş çaresiz insanlar var orta yerde kala kalmışlar...
belediye başkanı diyor ki şehir halkına.... bu insanları evlerimize himayemize alalım...ikişer üçer dörder paylaşalım kimse sokak ta kalmasın...
 yani bunun gibi bişey...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam,

Bir-iki ilave veya açılım yapabilirmiyim;

1. Surenin başlangıcın "yetimler" olması ve arkasından "miras" paylaşımı arasında bir ilişki var mı? 

2. Özel bir durum sonucu "yetimlerin" olduğu ve onların ilk önce "sığınak" ve sonrada "malları"nın korunması meselesi acil çözüm bekleyen konular olmuş olabilir mi?.

3. Veya ilk önce "yetimlerle" ilgili ayetler inip daha sonra "onların mallarıyla" ilgili bir paylaşım söz konusu olup "miras" paylaşımı ile ilgili ayetler inmiş olabilir mi? (yani ayetler arasında bir zaman aralığı).

4. Sanırım Abdurrahman bey, Hasan ve ben bu ayetlerin "çok eşlilikle" ilgili olmadığı noktasında "hem fikiriz".

Şimdilik bu kadar

 

Selam ve dua ile,

   



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam Abdurrahman bey,

Sizde sevdiğim taraf şu;

Anlayışınızı Kur'an'ı Kerim'e "onaylattırmıyorsunuz".

(Öznel anlayış)

Kur'an'ı Kerim'den nasiblenerek bir anlayış oluşturuyorsunuz.

(Nesnel anlayış).

Bunu uzun zamandır söylemek istiyordum.

Allah(a.c) ilminizi/ilmimizi arttırsın.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"yani çabuk olun yetimleri ortada bırakmayın..." Asım

Tebrikler Asım kardeş. Güzel bir yaklaşım.

Kanatlar, uçmak için asıl anlamda, himaye için de mecaz anlamda kullanılmaktadır. Hız anlamına da kullanılıyor mu, bilmem! Ben melekler için kanatların hakiki anlamda kullanıldığı kanaatında değilim. Üç kanatla dengeli bir uçuş yapılamaz diye düşünüyorum. Kuyruğun da bir kanat olduğunu düşünen olabilir, ben  kuyruğa da kanat dendiğini bilmiyorum.

Ben de sizlere teşekkür ediyorum can u gönülden Hasan ve Rıdvan kardeşim.

Muhabbetle, Abdurrahman. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Rıdvan.

 

Sanırım Abdurrahman bey, Hasan ve ben bu ayetlerin "çok eşlilikle" ilgili olmadığı noktasında "hem fikiriz".

 

Kendi adıma: evet.

 

"le-kum minenisêi" ve "fe-vêhide-ten" ifadesi "tahsis" ifade eder mi?

 

Nisâ 3’te geçen "le-kum mineniséi"nin tahsis ifade etmediğini Abdurrahman açıkladı. FE VÂHİDE-TEN ifadesine gelince...

 

Ayetin ikinci yarısındaki "fenkihû"nun bir birine alternatif iki Nesnesi var: (1)o kadınlar, (2)yeminlerinizin sahip oldukları. 

 

Eğer "tahsis"ten kastınız "bir"e indirgemek suretiyle etkilemek ise VAHİDETEN, "o kadınlar"ı bire indirgeyip etkiliyor ama "yeminlerinizin sahip oldukları"nı bağlamıyor.

 

VÂHİDETEN, "yalnızca biri"ni demek. Buna göre cümlemiz mealen şudur:

 

Çok kadını nikahlamanızın adaletsizliğe yol açacağından korkuyorsanız yalnızca birini (nikahlayın). Ya da yeminlerinizin sahip olduklarını.

 

Görüldüğü gibi:

 

VAHİDETEN, "nikahlama"yı o kadınların yalnızca birine tahsis ediyor. O kadar ki cümle orda bittiği için VAHİDETEN ikinci Nesneyi bağlamıyor yani "yeminlerinizin sahip oldukları"nın yalnızca birini değil topunu birden nikahlayabilirsiniz.

 

Nisâ 3'teki "nikahlama"nın halen inkihû (evlenmek) diye alınıyor olması ayete bununla ilgili olarak müthiş bir çelişki sokmuş durumda, ilahî vahyin çelişkiden arınmış (4:82) olduğu gerçeğine inat.

 

Bildiğim kadarıyla bunun ayırdına varıp izalesine çalışan iki kişi var: Edip Yüksel ve Muhammed Esed. 

 

Edip Yüksel konunun müzakeresi sırasında biraz da benim üstelememle şu açıklamayı yaptı:

 

MA MELEKET EYMAN UKUM ifadesindeki MA bağlacında sayı kavramı yok. Yeminleriniz NEYE sahipse. NE bağlacı tekil de olabilir çoğul da. İşleyen akıl onun burada tekil olduğunu görür.  

 

İtiraz ettim: MA MELEKET EYMAN UKUM/UHUM/UHUN pek çok ayette geçiyor ve hepsinde çoğul. Burda neden tekil olsun? Cevap vermedi.

 

Muhammed Esed'in uyarlaması ise cümledeki söz dizimine uymuyor; artı, 23:6, 70:30 ve 33:52'yle çelişkili.

 

Geleneksel yaklaşımı İsmail Hakkı Bursevî'nin temsil ettiğini farzederek isterseniz bir de onun açıklamasını okuyun. Yüzünüz kızaracak.

 

YEMİNLERİNİZİN SAHİP OLDUKLARI sizin neyinizdir; NİKAHLAMA, enkihû (evlendirme) diye alınınca onları FERDEN değil TOPLUCA "nikahlama"nız sizi neden darlığa (ÂİLEN, Duhâ 8) sokmaz, dolayısıyla neden adaletsizlik yani zulüm yapıp korktuğunuz büyük günahı (hûban kebîra, Nisâ 2) işlemenize yol açmaz? Bunu isterseniz ayrıca müzakere ederiz, inşallah.

 

Sevgi ile.
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam,

Özür diliyorum (konu dışı söz aldığım için).

Meleklerin "kanatları" 35:1, 6:93'te de "elleri" vardır.

Konunun "hikah" dışına çıkmaması için ayrıntıya girmeden Abdurrahman bey'in "35:1" ile ilgili yazdıklarını şimdilik yeterli görüyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam asım kardeş,

kısa ama "can alıcı" yorumun için bende teşekkür ediyorum

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

cümleten aleyküm selam....
birde bu ayette gecen-
ve in hıftüm enla tugsitu...ile ve in hıftüm enla tadilu...
ifadeleri arasında bir anlam farkı var mı...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Bahattin Uzunkaya (6666 org'un sahibi bir 19'cu, Edip'le iyi tanışırlar, sanırım çeviride Reşad'dan (halife))

şimdiye kadar okuduğum en farklı çeviri paylaşmak istedim;

3. Eğer öksüzlere en iyi şekilde yardım etmek istiyorsanız, anneleriyle evlenin - iki, üç veya dört tane alabilirsiniz. Eğer adaletsiz olmaktan korkarsanız, sadece bir tanesine veya sahip olduğunuza razı olun. Böylece siz de maddi sıkıntıdan kaçınmış olursunuz.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

adalet ve kıst kavramları arasındaki ince farktan bahseden bir makaleden bir alıntı ....hüseyin hatemi den...

III- Adalet Kavramı


Yukarıda da belirttiğimiz gibi; İslâm da adaletin iki boyutu vardır. Esase Yunan hakîmleri de bu iki boyutlu adalet anlayışını, Mısır ve Filistin yöresinde ve "her kavme kendi diliyle peygamber gönderildiğine göre", kendi kültür çevrelerinde tebliğ edilen ilâhî vahy'den, ilâhî hikmet'ten iktibas ederek tebliğ etmişlerdir. Kur'an-ı Kerîm’de, eşitlik adaleti "adl" terimi ile, "istihkak, liyakat ve oran adaleti" ise "kıst" terimi ile ifade edilir. İnsan hakları alanı; eşitlik adalet alanıdır. Dil, din, cins, ırk ayırımı yapılmaksızın bütün insanlar arasında, insan hakları açısından, tam bir eşitlik sağlanmalıdır (Hucûrât, 13). İslâm Şeraiti'nde insanı "zekâ sahibi ve konuşan davar" hükmünde tutmak, Roma Hukuku ve diğer Hukuk çevrelerinde olduğu gibi "kölelik" kurumu yoktur. Bunun yerini savaş esirlerinin toplum içinde bakım ve gözetimlerini ve toplum ile bütünleşmelerini sağlayan bir "koruyucu aile" kurumu kabul edilmiştir. Âdil olan kamu haklarından yoksul olmayan aile reisleri; Devlet gözetimi altında, köleler aile içine kabul eder, yediğinden yedirir, giydiğinden giydirir. "Köle" kadınlardan, kendi rızası ve evlenme idaresi olmaksızın cinsî istifade imkânı yoktur, çünkü her şeyden önce "köle kadın" diye bir şey yoktur, "köle erkek" de olmadığı gibi! "Milket-i yemân" terimi, "sağ elinin mülkü" ve daha sonra da "mülkiyet hakkı konusu: mal" anlamında değildir. "mülk"; Kur'an-ı Kerim’de "egemenlik, iktidar, yetki" anlamına gelir. "Milket-i yemân"; Özel Hukuk anlamında mülkiyet hakkını değil, "koruyucu aile reisi"nin gözetim yetkisini ifade eder. "Savaş esîresi" ile; onun rızası olmaksızın evlenilemez, sadece, "mehr" (sadak) taahhüdüne gerek olmaz. Bunun sebebi de şudur: Savaş esirinin bakımı esasen koruyucu aile reisine düşmektedir. Böyle olunca da, evlendikten sonra boşasa bile, esasen mehr taahhüdüne gerek yoktur, bakım yükümü devam etmektedir. İşte "esîre" ile "hürr" kadın nikâhı arasındaki fark bundan ibarettir (Nisa, 4/25). Başkalarının gözetiminde bulunan kadın savaş tutsakları nasıl nikâh edilirse, kendi gözetimindeki kadın da ancak nikâh edilir

 

Eşitlik adaleti alanının istisnası yoktur. İstihkak ve liyakat adaleti alanı ise "kıst" alanıdır. Kıstsız adl, doğru yoldan "udûl" (sapma) anlamını verir. Adl kıst da doğrudan doğruya zulümdür. Bu sebeple; istihkak ve liyakat adaleti riayet edene "muksıt", bu adalete riayet etmeyip zalim olana "kaasıt" denir (Cinn, 72/14-15 ve Maide 5/42, Hucurât 49/9, Mumtahine 60/8'e bakınız. Yine bkz: Kureşî, Kaamus-i Kur'an, "Kıst" maddesi). Kıst; eşitlik adaletinden sonra gelen "oran adaleti"dir. "Mîzan" gerektirir (Rahman, 55/9; Hadîd 57/ 25; Hûd 11/85; En’âm 6/152). İnsanlar arasında sadece "adl" boyutu ile hük­metmek yetmez, "kıst" ile de hükmetmesini bilmek gerekir (Maide, 5/42; Nisa' 4/58).

 

Şu halde; bugün "Hukuk Devleti" adını verdiğimiz "Adalet Devleti" düzeni­nin sağlanabilmesi için, "adl" ve "kıst"ı bilen yöneticilere ihtiyaç vardır. "Adl"i bilmek kolaydır, "kıst"i bilmek ise, "ulemâ-i kaaimen bil-kıst" bilgisine ihtiyaç gösterir.

 

Hukuk Devleti; "Adalet'i gerçekleştirebilen Devlet" olduğuna göre; adaletin "adl" ve "kıst" boyutlarını gerçekleştiremeyen bir Devlet; "Hukuk Devleti" ola­maz. Bunun için de her şeyden önce "adalet" kavramının doğru bilgisine ihti­yaç vardır. Adaletin ne olduğu bilinmeksizin, adaletin gerçekleştirilebileceği ümidine de yer olmaz. "Eşitlik adaleti"nin insan hakları alanında yürürlükte ol­duğunu mükerreren söyledik. Oran adaleti'nin, "kıst"in uygulama alanı neresi­dir? "Kıst"; kamu görevlerinin dağıtımında söz konusu olur. Çünkü kamu gö­revlerinin dağıtımı alanı; insan hakları alanı değildir. Velâyet-i emr’in icrâsı; eşitlik ilkesini değil liyakat ve ehliyet ilkesini ilgilendirir. Kur'an-ı Kerîm; "ema­netleri ehline tevdi' edin!" buyurur (Nisa, 4/58). "Kıst" ilkesinin ikinci uygula­ma alanı "cezalandırma" alanıdır. Cezalar ve cezalandırılma, "insan hakkının tanınması ve sağlanması" demek değildir. "Müstahık" olduğu ölçüde cezalan­dırılmak, her şeyden önce, cezalandırılanın değil, diğer toplum bireylerinin insan hakkının güvencesidir. Bu alanda cezalandırılanın insan hakkı; sanığı ko­ruyan ilkelerde ve suçlu olduğu sabit olana bile işkence yapılamayışı ve insanlık onuruna aykırı ceza verilemeyişinde kendisini gösterir.

 

"Kıst"ın bir önemli uygulama alanı da, Mâûn düzeninde herkese insanlık onuruna yakışan hayat seviyesi sağladıktan sonra; herkese emeğinin karşılığı da verilebilmesidir. ­

 

Bir toplum düzeninde "adl" sağlanmadıkça, o düzen "Hukuk Devleti" ola­rak nitelendirilemez. "Kıst" sağlanmadıkça da yine o düzen kâmil bir Hukuk Devleti olamaz.

http://www.tekamul.net/islam/Islamda_Insan_Hakki.html




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats