HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Radyoman<<KİMDİR?-HANİFMİDİR? (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam.

Nisa-34. ayetin anlaşılmasını zorlaştıran çeviri hataları ve bu anlayışın olumsuz sonuçları:

1-Ayette geçen Er-ricâl'in (erkeklerin) kadınların kocaları, kadınların da erkeklerin karıları olarak anlamak. Böylece ayetin kapsamını daraltmak.

Bu anlayışın, kocasız kadın ve kızları ayetin kapsam alanının dışında tutması, onların işleyecekleri endişe edilecek nuşuzunu, kim, nasıl, söz konusu cezalarla cezalandıracak? Diğer yandan zalim kocanın, saliha karısına kasıtlı veya kıskançlığından suç isnat edip ceza uygulamasnın / zulum etmesinin önüne kim nasıl geçecek? Bu ayetin, bu şekilde anlşılmış ve yürürlüğe girmiş olmasının, kadınlara yapılan zulumdaki payı korkunç büyük olmuştur. Asırlardır bu anlamıyla bu ayet sayesinde Allah adına kadınlara zulum yapılmaktadır. Bu da her asırda İslam'ın yüz karası ola gelmiştir. 

Ayette, iki grup kadından bahis var; Birincisi, Allah'ın koruduğuna, içtenlikle, dürüst, inançlı/itaakar/bağlılık gösteren muhafazakar kadınlar, diğeri de fuhşa meyilli piyasa kadınları. Fuhşu önlemek için bu kadınların göz altına alınması gerekiyordu.

Ayette söz konusu adamlar, bu kadınların kocaları olmadıkları gibi, bu kadınlar da onların karıları değiller. Adamlar, görevli (kolluk kuvvetleri), kadınlar da suça meyilli kadınlardır.

2- "FE'İZÛ hunne VEH'CCRÛ hunne fil'medâci'i VEDRiBÛ hunne..." fiileriyle önerilen söz konusu suçu önleleyici tedbirlerin yanlış anlaşılmış olması.

Bu filler şöyle anlaşılmalıdır: Onları UYARIN (tehdit ve korkutma anlamında uyarı) ve onları yattıkları yerlerde GÖZ ATINDA TUTUN ve/yani onları KAPATIN/HAPSEDİN! (Devamı) Şayet yola gelir, itaat ederler ise, onları serbest bırakın, onlara başka bir yaptırım uygulamayın!.. (Peki ya yola gelmez kötü fiillerine devam ederlerse, o zaman da başka daha etkin yaptırımlar uygulayın! Rusya'nın dağılmasıyla Türkiye'nin sahil şehirlerini bir anda fuhuş mekanları haline getiren nataşaları hatırlayın).

Bu yanlış anlamın daha çok arızalarını tesbit etmek mümkündür. Ben sözü daha fazla uzatmadan arkadaşların düşünce ve değerlendirmelerine sunuyorum.

Muhabbetle. Abdurrahman 

    

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam.

Nisa-34. ayetin anlaşılmasını zorlaştıran çeviri hataları ve bu anlayışın olumsuz sonuçları:

1-Ayette geçen Er-ricâl'in (erkeklerin) kadınların kocaları, kadınların da erkeklerin karıları olarak anlamak. Böylece ayetin kapsamını daraltmak.

Bu anlayışın, kocasız kadın ve kızları ayetin kapsam alanının dışında tutması, onların işleyecekleri endişe edilecek nuşuzunu kim nasıl, söz konusu cezaları verecek? Diğer yandan zalim kocanın, saliha karısına kasıtlı veya kıskançlığından suç isnat edip ceza uygulamasnın / zulum etmesinin önüne kim nasıl geçecek? Bu ayetin, bu şekilde anlşılmış ve yürürlüğe girmiş olmasının, kadınlara yapılan zulumdaki payı korkunç büyük olmuştur. Asırlardır bu anlamıyla bu ayet sayesinde Allah adına kadınlara zulum yapılmaktadır. Bu da her asırda İslam'ın yüz karası ola gelmiştir. 

Ayette, iki grup kadından bahis var; Birincisi, Allah'ın koruduğuna, içtenlikle, dürüst, inançlı/itaakar/bağlılık gösteren muhafazakar kadınlar, diğeri de fuhşa meyilli piyasa kadınları. Fuhşu önlemek için bu kadınların göz altına alınması gerekiyordu.

Ayette söz konusu adamlar, bu kadınların kocaları olmadıkları gibi, bu kadınlar da onların karıları değiller. Adamlar, görevli (kollu kuvvetleri), kadınlar da suça meyilli kadınlardır.

2- "FE'İZÛ hunne VEH'CCRÛ hunne fil'medâci'i VEDRiBÛ hunne..." fiileriyle önerilen söz konusu suçu önleleyici tedbirlerin yanlış anlaşılmış olması.

Bu filler şöyle anlaşılmalıdır: Onları UYARIN ve onları yattıkları yerlerde GÖZ ATINDA TUTUN ve/yani onları KAPATIN/HAPSEDİN! (Devamı) Şayet yola gelir, itaat ederler ise, onları serbest bırakın, onlara başka bir yaptırım uygulamayın!.. (Peki ya yola gelmez kötü fiillerine devam ederlerse, o zaman da başka daha etkin yaptırımlar uygulayın! Rusya'nın dağılmasıyla Türkiye'nin sahil şehirlerini bir anda fuhuş mekanları haline getiren nataşaları hatırlayın).

Bu yanlış anlamın daha çok arızalarını tesbit etmek mümkündür. Ben sözü daha fazla uzatmadan arkadaşların düşünce ve değerlendirmelerine sunuyorum.

Muhabbetle. Abdurrahman 

selam abdurrahman bey...
sizin bu yaklaşımınız da gayet güzel...
benim itirazım sadece şu yönde olabilir...
sizin bence de yerinde olan bu yaklaşımınızı tek doğru olarak görüp diğerlerini zulme sebeb olarak belirtmeniz...
yada ayet böyle anlaşılmalıdır yerine ben böyle anladım deseniz...
yada bakın ayetin kaçırılan bir noktası da şurası deseniz...
ben bu ayeti böyle anlayanlarda var derim...
ve bence de er ricali sadece kocalar olarak anlamak yerine tüm erkekler olarak anlamak daha yerinde...
sabah saatlerinin bereketinden istifade etmişsiniz...
allah ilminizi ve anlayışınızı artırsın...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Merhaba

Sayin Abdurrahman bey sizin anlayisiniza uygun olan tercumeyi yazarmisiniz. Soylediklerinizin ayetin tercumesine nasil yansidigini bu sekilde daha iyi bir sekilde gorebiliriz.

Allah'a emanet

Kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam melekisrafil,

Ben ne senin ne de başkasının müslümanlığını sorgulayacak veya bu konuda yargılayacak değilim. Sonunda ayeti yazmışsınız. Allah razı olsun. İşte bu şekilde tartışmak güzeldir. Burada bulunma amacımız birşeyler öğrenmek ve bildiklerimizi paylaşmak ise üslup bu şekilde olmalıdır. Ama kimseyi dinsizlikle itham etmeden.

Ayet şöyle (Diyanet Meali):

Nisa 34: Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar.12 Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı13 korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün.14 Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.

Ayette; Allah’ın insanları bazı özellikleri ile birbirinden üstün kıldığı belirtiliyor. Erkeklerin bu nedenle ve kendi mallarından harcamalarından dolayı, kadınların koruyucusu olduğu vurgulanıyor.

 

“İyi kadınlar itaatkardırlar” diyerek eşler arasındaki uyumdan bahsediliyor. Erkek evin geçimini sağlayacak, kadında kocasıyla uyumlu yaşayacak. Kocasının namusunu koruyacak ve Kocasının istemediği kişileri eve almayacak. Geçimsizlik çıkaran kadınlar için ise neler yapılması gerektiği anlatılıyor.

 

Bu ayet üzerinde tüm İslam aleminde çeşitli tartışmalar olmuş özellikle, dövün ifadesi üzerinde durulmuştur. Ayetin evlilik hukuku ile ilgili olduğu görülmektedir.

 

Sizin, Kadın sadece üç şeyde mutlaka kocasına itaat edecektir, dediğiniz üç maddeden (Yatağına çağırıldığı zaman gelmiyorum diyemez. Kocasının izni olmadan eve kimseyi alamaz. Kocasının izni olmadan bir başkasına gidemez.) bu ayette açıkça bahsedilmemektedir. Ama Peygamberimizin veda hutbesinde bu konuda şöyle bahsedilir;

 

“O halde ey insanlar! Hanımlarınızın sizin üzerinizde bir hakkı bulunduğu gibi sizin de onlar üzerinde bir hakkınız vardır. Sizin onlar üzerindeki hakkınız, sizden başka bir erkeğe yaygınızı (döşeğinizi) çiğnetmemeleri ve sizin hoşlanmadığınız herhangi bir kimseyi izniniz olmadan evlerinize sokmamaları ve çirkin fiil ve hareketlerde bulunmamalarıdır…. Kadınlara iyi davranınız, çünkü onlar size sığınmış, himaye ve muhafazanıza girmiş kimselerdir.... Onları Allah’ın emaneti olarak aldınız. Kadınlar konusunda Allah’tan korkunuz ve onlara iyi davranınız....”

 

Bu konuşma, veda haccında yapıldığına göre, Nisa 34. ayetin nüzulünden sonra olduğu da açıktır. Buna göre Hz. Peygamber’in, yukarıda kaydettiğimiz ayette geçen kadının geçimsizlik çıkarmasını (nüşûzu),

1-      Kocasının yaygısını (yatağını) ondan başkasına çiğnetmesi,

2-      Erkeğin hoşlanmadığı herhangi bir kimseyi onun izni olmadan evine alması ve 

3-      Çirkin fiil ve hareketlerde bulunması olarak açıklamıştır diyebiliriz.

 

Bu üç madde, kadının, kocasının hoşlanmadığı bir erkeği evine alması olarak özetlenebilir.

  

“Yatağına çağırıldığı zaman gelmiyorum diyemez” ifadesi sadece hadiste yer alır. Bu hadisleri daha önce yazmıştım. Tekrar etmiyorum. Veda hutbesi de bir hadistir diyebilirsiniz. Doğru ama veda hutbesini binlerce Müslüman dinlemiştir ve Ehli Beyt konusu dışında rivayetlerin hiçbirinde bir fark yoktur.   

 

Elbette, eşlerin birbirinin cinsel yönlerinden yararlanma hakları vardır. Eşlerin birbirinden cinsel birleşme isteme hakları vardır.

 

Hanefi ve Şâfiilere göre kocanın evlilik süresinde karısı ile bir defa cinsel birleşmede bulunmuş olması, hukuken yeterli sayılır. Evlilik kocanın iktidarsızlığı nedeniyle amacına ulaşamamışsa kadının evliliği feshettirme hakkı vardır. Birden çok cinsel birleşme ise evliliğin devamını sağlaması bakımından gerekli görülmüştür.


Şâfiîlere göre, bir defa cinsel birleşme vacib olur. Çünkü bu kocanın hakkıdır. Bundan sonrası, kiralanan evi oturmadan kendi haline bırakmak gibi, kadını da bırakmak caiz olur. Çünkü cinsel birleşmeye davet eden şehvet ve muhabbettir. Bunu ise vacib kılmak mümkün olmaz.

 

Hanbelilere göre, kocanın karısı ile özür bulunmadıkça en az dört ayda bir defa cinsel temasta bulunması gerekir. Çünkü "ilâ" yemini için belirlenen süre bu kadardır (bk. el-Bakara, 2/226-227).

 

Ama burada gözden kaçan bir husus kadının cinsel isteğidir. Sadece erkek üzerinden düşünmek yanlıştır. Çünkü eşlerin birbirinin cinsel yönlerinden yararlanması karşılıklı haktır. Kadın istediği zaman koca yatağa gelmezse ne olacak. Bugün bilimin ışığında biliyoruz ki kadınların şehvet duyguları özellikle aybaşı halinin sona ermesinden sonra artmaktadır.

 

Erkeğin böyle bir itaatı yok mudur? Kadın bu durumda başka bir erkeğe meylederse ne olacak? Bu durumda, zina ettiği zaman kadını zinaya teşvik eden / mecbur kılan kimdir sizce?  

 

Görüldüğü gibi bu ayette karı-kocanın uyumlu bir evlilik yapabilmesi için, erkeğin evi geçindirmesi, kadının da kocasına karşı saygılı olması anlatılıyor. “Yatağına çağırıldığı zaman gelmiyorum diyemez” ifadesini bu ayete dayandırmak hatalıdır.

 

Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

 

Saygılarımla.

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
yakamoz
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

melekisrafil Yazdı:

yakamoz Yazdı:
Selam,

Allah adına yalan söz isnad eden, O'nun demediğini Allah emretti diyenden daha zalim kimdir? Benim inandığım Allah bu tip kişilere karşı yumuşak davranmayı emretmiyor. Bu şahıs arınma, öğrenme niyetinde olsaydı dediklerinize katılabilirdim ancak malesef durum hiçte öyle içaçıcı değil ve bu zihniyetle bu arkadaş gelecekte vaad etmiyor.

Açtığı başlıkla hakkında bilgi sahibi olmadığı birine iftira attı, şimdide Allah'a iftira atıyor. Ben bunu kendi adıma kabullenemem. Siz herşey normalmiş gibi alttan alıp hakaretlere eyvallah demeyi kabulediyorsanız bu elbette sizin kendi tecihinizdir.

___________

Yalan ve iftira etmeye doymadınmı?.En az on tana email yazdın,Bana hakaret ettin,Buna hakın varmıydı?.Bana yazma,yazacaksan ya başkasına veya ortaya yaz dedim.Binbir kaçamakla,yumurtlamaya çalıştın.Ayıp değilmi?.Nasıl müslümansın?,Nasıl hanifsin?,Anlıyamadım.

Kadının itaati hususunda ayet istedin,kendin bul dedim kurtulamadım.Şimdi bir tane gönderiyorum.Biliyorum sen başkalarının yorumlarınıda kabul etmezsin.Çünkü sen çoook zekisin.Buyur.

(NİSA suresi 34. ayet)

Diyanet Açıklamalı Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

_________

Bu ayete göre Kadınlar erkeklere itaat edecekmi etmeyecekmi?.Erkekler  o evin reisimi?,değilmi?,yoksa kokla reismidir?,erkek itaat beklemezmi?.

Ancak Allaha itaat yoksa,o zaman kocaya itaat edilmez.

1-koca falan kişilere gitme diyorsa gitmeyecektir.Kadını erkek koruyacak,kolluyacaktır.

2-Eve başkalarını alma demişse,kadın almayacaktır.sorumluluk vardır

3-Yatağına çağırıyorsa,gidecektir.

İslam budur.yanlışmıyım.itirazın varsa azarlama sırası bendedir unutma.Müslüman olmuyorsanda insan ol.senin yorumlarını kabul etmiyorum.Hatta koca gerekirse karısını dövebilir bile.

itaat hususunda çok ayet var.yoksa sen Allaha itaat etmiyormusun?.

itimatın yoksa,Arapçasınıda göndereyimmi?.

Diyeceksin burada yatak geçmiyor.

Ben üç madde yazmıştım.değilmi?.Bu üç maddeyi erkek istemişse kadın itaat edecektir,istememişse bir şey yok.

Mesela babana gidebilirsin,veya komşulara gidebilirsin kocası izin vermişse,veya umumi olarak,istediğin yere gitmekte serbestsin demişse,tabiiki kadın gidebilir.ifade edebildimmi?.

 

Selam Selamsız,

 

Yahu ayetin neresinde erkek istediği zaman kadın onunla cinsel birleşme yapmak zorundadır ifadesi geçiyor veya anlamı çıkıyor. Ayrıca erkek gerekirse kadını dövemez. Formu biraz karıştırırsan konuyla ilgili güzel bir çalışma var belki faydalabilirsin.

 

Senin gibileri Allah Kur'anda şöyle tarif ediyor.

 

Bismillahirrahmanirrahim

 

Ali İmran 78; Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap'tan olmayan birşeyi siz Kitap'tan sanasınız diye, dillerini Kitap'la eğip bükerler. O, Allah katında olmadığı halde, "Bu, Allah katındandır." derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler. 

 

Neyse, sen gerçekten kendine zulmetmiş bir adamsın. Kendin belki farkında değilsin ama durmadan hakaret ediyor sonrada başkalarını hakaret etmekle suçluyorsun.

 

Kişilik problemlerinin varlığı oldukça açık. Allah seni ıslah etsin.

 

Son olarak başkalarının müslümanlıklarını sorgulama gafletine düşme. Bırakta buna Rab'bim karar versin. Şüphesiz O'nun ne avukata nede savcıya ihtiyacı yok.

 

Selametle,

 


Admin Notu: http://hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5330

 



__________________
Ne kadar az bilirseniz, onu o kadar şiddetle savunursunuz.

Bertrand Russell
Yukarı dön Göster yakamoz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yakamoz
 

Üzgünüm, Cevap Yazamazsınız.
Konu Kapatılmış.

<< Önceki Sayfa 9
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats