HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Qur’an da Edebi Anlatım ve Belagat Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Kur’an, hem lafız hem de mâna açısından, büyük belagat ve edebiyat ustalarının dahi bir benzerini ortaya koymaktan âciz  kaldıkları ilahi bir kitaptır.

             Allah tarafından insanları hidayete çağırmak üzere gönderilen peygamberlere, insanları iknâ edebilmeleri için, gönderildikleri toplumların durumuna ve zamanın şartlarına göre bir takım mucizeler verilmiştir.

            Sihrin revaçta olduğu bir dönemde, ünlü sihircilerin yaşadığı bir topluma peygamber olarak gönderilen Hz. Musa (a.s.)’ a  sihir mucizesi; tıbbın ilerlediği bir zamanda gönderilen Hz. İsa (a.s.)’ a tıbbî mucizeler;  Arap toplumunun fesahat ve belagat yönünden en yüksek mertebeye ulaştığı bir dönemde gönderilen Peygamber (s.a.v.) Efendimiz’e ise bütün belagatçılara ve  bütün edebiyatçılara meydan okuyan ‘Kuran mucizesi’  verilmiştir.

İşte biz burada, Kur’andaki  edebi anlatımları, benzetmeleri, tasvirleri misaller vererek açıklamaya çalışacağız:

 Yüce Allah, Bakara Sûresinin 17. ayetinde Münafıklardan bahsederken, onların küfür içerisinde bocalamalarını şu benzetmelerle  açıklıyor:

 

Onların  durumu, karanlık bir gecede ateş yakan kimse gibidir. O ateş yanıp da etrafını aydınlattığı anda Allah hemen onların aydınlığını giderir ve onları karanlıklar içinde bırakır, artık onların gözleri  görmez olur...”

 Allah-u Teala, burada küfrü karanlığa; küfür içerisindeki kişiyi de karanlık bir gecede etrafını göremeyen  ve bundan dolayı kendisini emniyette hissetmeyen  kişiye benzetiyor. Bu kişi bulunduğu endişe verici ortamdan kurtulmak için etrafını aydınlatmak maksadıyla bir ateş yakıyor, fakat bu ateş onun yolunu aydınlatmaya ve onu selamete çıkarmaya yetmiyor, çünkü erken sönüyor ve yine etraf  karanlıklara gömülüyor...

Münafık da tıpkı böyle...

Münafık kişi; aslında kafir olduğu halde, Müslümanların planlarını ve gizli sırlarını öğrenip, kafir dostlarına aktarmak gayesiyle  Müslümanların yanına geldiği  zaman  onlardanmış  gibi davranan ve bu maksatla kafirlerle Müslümanlar arasında gidip-gelen kişidir...Ayet-i Kerimede, münafık kişinin Müslümanların yanına geldiği zaman  yolunun bir anda  aydınlandığı, fakat tekrar kafirlerin yanına döndüğünde  yine karanlıklar içerisinde kaldığından bahsediliyor...Yüce Allah, Münafığı geceleyin ateş yakan birisine,  onun dışarıdan mü’min görünmesini aydınlığa, o aydınlıktan gördüğü faydanın kesilmesini de ateşin sönmesine benzetiyor...

 

             Tefsir âlimi Elmalı’lı Hamdi Yazır, bu ayetin tefsirini yaparken şöyle der: “Allah-u Teala; münafıkların, hidayeti (imanı) verip, dalaleti (küfrü) satın aldıklarını belirttikten sonra, onların, yaptıkları bu tercihte ne kadar yanıldıklarını bu misalle açıklıyor. Eski Araplarda geceleri yüksek tepelerde ateş yakarak, insanların yollarını bulmalarına yardımcı olmak, hayırlı ve faydalı işler arasında kabul edilirdi... Bu Âyette, İslam’ın nûrundan mahrum kalıp küfür karanlığında bocalayan münafığın durumu; çölde ansızın ateşin sönmesiyle, ışıktan mahrum kalıp, zifiri karanlık içerisinde korku ve endişeye kapılan insanın durumuna benzetiliyor...”

            

             Allah (c.c.), yine Bakara Sûresinin 19 ve 20. ayetlerinde münafıklardan bahsetmeye devam ediyor:

“Yahut onların durumu, gökten sağnak halinde boşanan, içinde yoğun karanlıklar, gürültü ve yıldırımlar bulunan yağmura tutulmuş kimselerin durumu gibidir. O münafıklar, yıldırımlardan gelecek ölüm korkusuyla parmaklarını kulaklarına tıkarlar. Halbuki Allah, kafirleri çepeçevre kuşatmıştır... Şimşek, sanki gözlerini çıkaracakmış gibi çakıp, onlar için etrafı aydınlatınca şimşeğin ışığıyla biraz yürürler, karanlık üzerlerine çökünce de oldukları yerde kalırlar.Allah dileseydi elbette onların kulaklarını sağır, gözlerini kör ederdi. Allah, şüphesiz her şeye kadirdir.”

 

Münafıkların imanla küfür arasında tereddüt ve şaşkınlık içerisinde bulunmaları, zifiri karanlıkta gök gürültüleri, şimşekler ve yıldırımlarla birlikte yağan yağmura tutulmuş kimsenin durumuna benzetilmiştir: karanlık bir gecede yürüyen, yıldırım ışığından başka hiçbir ışığı olmayan bir kişi; hem yıldırımın sesinden korkuyor; gürültüyü duymamak için parmaklarını kulaklarına tıkıyor, hem de, yolunu bulabilmesi için, onun ışığına muhtaç...Şaşkın...

Allah dileseydi, gürültünün şiddetini artırıp, onların parmaklarıyla kulaklarını tıkamalarına rağmen, bu gürültüyle onların kulaklarını sağır ederdi... Ve yine Allah, dileseydi, onların yollarını aydınlatmak için  talep ettikleri, istedikleri  yıldırımın ışığını artırıp onların gözlerini bu ışıkla kör ederdi...

 

Allah (c.c.), Bakara Sûresinin 26. ayetinde şöyle buyuruyor:

“Şüphesiz ki Allah, sivrisinekle  veya hakirlik ve küçüklükte ondan daha aşağı olan bir şeyle misal vermekten çekinmez. İman edenler, bu misallerin Rabblerinden  gelen bir hak ve gerçek olduğunu bilirler, kafirler ise, ‘Allah böyle misaller vermekle neyi murad eder’  derler. Allah bu misallerle bazısını saptırır, bazısını da hidayete ulaştırır” 

Bu ayeti, Hacc sûresi 73. ayet ve Ankebut sûresi 41. ayetle beraber dikkate almak yerinde olacaktır, zira; bu ayetin nâzil olma sebebi (nüzul sebebi) bu iki ayettir:

 

1. “Ey insanlar! Allah size,  tapılan putlar hakkında bir misal veriyor...Dinleyin!..Allah’ı bırakıp da kendilerine taptığınız bu putların hepsi bir araya gelseler, bir sivrisinek bile yaratamazlar. Eğer sinek, putlardan bir şey kapıp alsa, onlar onu geri almaya dahi kadir değildir...Puttan hayır bekleyip ona tapan da, kendisinden hayır beklenen o put da hakir ve âcizdir...”   (Hacc 73)

2. “Allah’ı bırakıp da putlara sığınanların, onları ilah edinenlerin durumu, kendisine mukavemetsiz bir ev yapan örümceğin durumu gibidir...Şüphesiz ki, evlerin en zayıfı örümceğin evidir. Keşke bilselerdi...”  (Ankebut 41)  

Birinci ayette (Hacc sûresi 73. ayet) Cenab-u Hakk, yarattığı varlıkların en küçüklerinden biri olan sineği misal vererek, kendisinden başka hiç kimsenin bir sinek bile yaratamayacağını, buna rağmen müşriklerin putlara tapıp onlardan medet ummalarının akıl kârı olmadığını, bu misalle açıklıyor...Müşriklerin, bütün kainatı, bütün varlıkları yaratan Allah’tan yüz çevirip, onun yarattıklarının en hakiri, en zayıfı olan sineği dahi yaratmaktan aciz olan putlara tapmaları, onlardan bir takım isteklerde bulunmaları ne garip?..Putlardan istekte bulunan insanlar da âciz; putlar da...İsteyen de güçsüz, istenen de...

Tefsir âlimi, Kurtubî bu ayetin tefsirini yaparken şöyle der: “Yüce Allah, dört sebepten dolayı sineği misal verdi: sineğin hakirliği, zayıflığı, pisliği ve çokluğu...Şu halde sinek hayvanların en zayıfı, en basiti iken ve müşriklerin, Allah’ı bırakıp da taptıkları putlar böyle bir varlığı dahi yaratmaya ve onun verdiği eziyeti bertaraf etmeye güç yetiremezken, bunların kendilerine ibadet edilen ilahlar ve itaat edilen rabblar olması mümkün mü?..”

İkinci ayette (Ankebut Sûresi 41. ayet) Cenab-u Allah, kendisinden yüz çevirip, hiçbir fayda veya zarar veremeyecek bir varlığı ilah edinenlere, o güçsüz varlığa sığınanlara, kendisini soğuktan, sıcaktan, yağmurdan ve rahatsızlık veren diğer şeylerden koruyamayacak şekilde zayıf bir ev yapan örümceği misal veriyor: Örümceğin, kendisine sığınak olarak yaptığı evi nasıl ki onu dış tehlikelerden koruyamıyorsa, Allah’tan başka tapılan şeyler de, kimseyi tehliken  koruyamaz, kimseyi korktuğundan emin kılamaz...

Allah, putlara tapma hususunda kafirleri, hafif bir rüzgarla veya üfürmeyle yıkılacak kadar zayıf bir ev yapan örümceğe benzetiyor, sonra da, “keşke yaptıkları işin bu kadar gülünç olduğunu bilselerdi” diyor.

Allah-u Teala’nın bu iki ayette, sinek ve örümcekten misal vermesi üzerine, kafirler: “Madem ki Allah, yüce ve izzet sahibidir, neden böyle ufak şeylerle misaller veriyor” dediler. İşte Allah onların bu sözlerine cevap olarak yukarıda zikrettiğimiz Bakara Sûresinin 26. ayetini  gönderiyor...

 

Allah (c.c.), Bakara sûresinin 74. ayetinde: “Bundan sonra yine kalpleriniz taş gibi katılaştı. Hatta taştan daha katı hale geldi. Çünkü, taşlardan öyleleri vardır ki, içlerinden ırmaklar akar. Öyle taşlar vardır ki, çatlar da ondan sular fışkırır, Taşlardan bir kısmı da, Allah korkusundan yuvarlanıp düşerler. Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir”  buyurmaktadır...

Bu ayette Allah-u Teala, kendilerine  mucizeler gösterilip, öğütler ve nasihatler verildiği halde bu uyarılara aldırış etmeyen insanlardan bahsederken, onların kalplerinin hakka kapalı olduğunu, katılaşıp taş kesildiğini ifade ediyor.

Onların kalplerinin, sertlik ve katılıkla vasıflandırılmasının sebebi; gördükleri mucizelerden ders ve ibret almamalarıdır.Kasvet: taşın sertliği gibi bir sertlik ve katılık demektir. Onların kalpleri, öğüt almaktan ve dağları eritip, kayaları yumuşatan  nasihat ve uyarılardan uzak olduğu için ‘kasvet’ kelimesi burada nasihatten uzak olmak manasına kullanılmıştır.

 

Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

   Allah(cc), “Faiz yiyenler,  -kıyamet günü-  kabirlerinden şeytan çarpmış kimseler gibi kalkarlar...”  buyurmaktadır. (Bakara 275)

             Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu ilk dönemlerde, Faiz, insanlar arasında çok yaygındı. Temeli adaletsizlik olan bu kâr elde etme yolunu İslam reddediyor, herkesin kendi alın teri ile gelir elde etmesini öngörüyordu. Ancak, faizciliğin çok yaygın olması ve insanların ekseriyetinin bu yolla kazanç sağlaması, bu faiz düzeninin tek bir defada ortadan kaldırılmasını zorlaştırıyor, faiz batağına saplanmış insanların bu bataklıktan yavaşça kurtarılmasını gerektiriyordu.

             İşte bu maksatla İslam, şiddetle karşı olmasına rağmen faizi hemen yasaklamayıp, insanların akıllarına hitap ederek, öncelikle faizin çirkinliğinden, adaletsizliğinden, ahlaken ve vicdanen sakıncalı olduğundan bahsederek onları ikna etme yoluna gitti: “Çoğalması için faizle verdiğiniz mallarınız, Allah katında artmaz ve çoğalmaz. Ancak Allah rızası için ve samimiyetle verdiğiniz sadaka ve yaptığınız iyilikler için kat kat mükafat ve sevap vardır.” (Rum 39)

Faizi kötüleyen ve sadakayı öven bu ayetin nüzulünden bir müddet sonra, faizle ilgili şu ayet nazil oldu ve bir öncekine göre daha kesin bir ifade ile Müslümanları faizden menetti: “Ey iman edenler, faiz yemeyin, Allah’tan korkun ki kurtuluşa eresiniz.”  (Al-i İmran 130)         

Bu ayetin nüzulünden bir-iki yıl sonra, faizi kesin bir ifade ve kesin bir üslupla kötüleyen ve yasaklayan bakara suresinin yukarıda yer verdiğimiz 275. ayeti nazil oldu. (Faiz yiyenler,  -kıyamet günü-  kabirlerinden şeytan çarpmış kimseler gibi kalkarlar...) 

Kur’an-ı Kerim’de yukarıdaki ayetten sonra yer alan ve faizin haram olduğunu, yasaklandığını ifade eden başka ayetler de vardır: “...Allah, sadakayı artırır, faizi mahveder...(Bakara 276)” , “ Eger Allah’a inanıyorsanız faizi terkedin...(Bakara 278)” , “Bunları yapmayıp faiz almaya devam ederseniz, Allah’a ve Rasülün’e savaş açmış olursunuz...(Bakara 279)”

             Hz. Peygamber (sav) Efendimiz de faizle ilgili olarak; “Kim Allah’a ve ahiret gününe iman ederse sakın mislinden fazla bir şey almasın”  buyurmakta, faiz almamayı âdeta imanın şartı saymaktadır. Hadis kaynaklarımızdan Buhari’de yer alan bir rivayete göre; “Hz. Bilal (ra), Rasulüllah (sav)’a iyi cins bir hurma getirmişti. Rasulüllah (sav): ‘bunu nereden aldın’ diye sordu. Hz. Bilal (ra): ‘bizdeki hurmadan iki ölçek vererek bundan bir ölçek satın aldık’ dedi. Bunun üzerine Hz Peygamber (sav): ‘eyvah! Bu ribanın ta kendisi, eyvah! Bu ribanın ta kendisi, sakın öyle yapma. Şayet iyi hurma satın almak istersen elindekini ayrıca sat, sonra onun parasıyla iyi hurma satın al’ dedi.”

 Peygamber (sav), veda hutbesinde ümmetine şöyle hitabetmiştir: “her türlü faiz kaldırılmıştır...Allah’ın emriyle faizcilik artık yasaktır...Eski cahiliyet  devrinden kalma bu çirkin adetin her türlüsü ayağımın altındadır...Borçlular, alacaklılara yalnızca aldıkları parayı ödeyeceklerdir...Ne zulmediniz, ne de zulme uğrayınız...”

Kur’an-ı Kerim’de ve Hadis-i şeriflerde geçen faizle ilgili hükümleri böylece aktardıktan sonra, faiz yiyen kimseleri dehşete düşürecek olan; “kabirlerinden şeytan çarpmış kimseler gibi kalkarlar...” ifadesine değinelim: 

Cenab-u Allah, bir zulüm ve haksızlık yolu olan; maddi açıdan güçlü kişilerin, fakir kişileri ezmesi demek olan faizi açıkça yasakladıktan sonra, bu yasağa uymayan kişilerin, elde ettikleri kazançlarının dünya hayatında hiçbir faydasını göremeyeceklerini, onların servetlerinin batırılacağını, mahvedileceğini beyan ediyor. Faiz yiyenler, bu dünya hayatında böyle bir akibete uğratılacağı gibi, ahiret hayatında da herkes tarafından tanınmaları ve rezil olmaları için şeytan çarpmış gibi diriltilecekler...Allah, işledikleri günahtan dolayı onları, ahiret hayatında bu şekilde cezalandıracak.

Bu ayette geçen,  “şeytan çarpmış kimseler”  ifadesi,  Kur’anda geçen bir başka ayeti hatırlatıyor: Allah (cc), kendi emirlerine karşı gelen, isyan eden bir topluluktan bahsederken; “Biz onlara aşağılık maymunlar olun dedik” buyurmaktadır. (Bakara 65)  Allah-u Teala, kendi emirlerine uymayan bu insanları, onlar için ibret; ve sonradan gelen kişiler için de bir öğüt olsun diye bu şekilde cezalandırmış ve bu nankör insanları, dünya hayatında insan şeklinden çıkartıp maymun şekline sokmuştur. Allah’ın azabı ne çetindir. Allah(cc), en güzel şekilde yarattığı insanı, yaratanına karşı geldiği zaman en zelil duruma düşürmekten âciz değildir. Bilindiği gibi hayvanlar arasında maymun değişik yaratılışlı olmasıyla dikkat çeker. Âdeta kişilik problemi vardır; bazı halleri ile insana benzer, bazı halleri ile de hayvana benzer. İşte Allah, kendisine karşı gelen insanları böyle kişiliksiz bir yaratık şekline soktuğunu Kur’an’da ifade ediyor.

Faiz yiyen, Allah’ın bu konudaki emirlerini dikkate almayıp, kendi bildiğini yapan insanlar kiyamet günü şeytan çarpmış gibi  -veya cin çarpmış gibi- diriltilecekler; ağızları, burunları, elleri, ayakları çarpılmış gibi olacaklar, onlar sara hastalığına yakalanan kişiler gibi delicesine hareket edecekler ve dünya hayatında yaptıklarının cezasını böylece rezil olmak sûretiyle ödeyeceklerdir.

Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats