Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
* Rad 43 -) Ve yekulülleziyne keferu leste mursela* kul kefa Billahi Şehiyden beyniy ve beyneküm, ve men ındeHU ılmül Kitab; Kafir olanlar “Sen mürsel (irsal olunmuş bir Rasûl) değilsin” der... De ki: “Benimle sizin aranızda, Şahit olarak Allah kafidir, ve bir de indinde Kitab’ın İlmi bulunan”.
Asagida alintiladigim ayetlerin hicbirinde, "Kefa Billahi Sehiyda" denildikten sonra, baska birisi Peygamberler veya melekler eki yapilmamistir. Ancak Rad 43'te "ve men indehu ilmül Kitab" Allah'in sahitliginin yanina konulmustur. Peki bu Kitab'in ilmina sahip olan kimdir ? Fussilet 53'te ki soruyu bende soruyorum;
Evelem yekfi Bi Rabbike enneHU alâ külli şey'in şehiyd ?
Rabbinin herseye sahit olmasi yetmez mi ?
Allah'in sahit olmasi yetmiyor mu ? Neden asagida ki örneklerde "Kefa" dedikten sonra, baska hicbir kimsenin sahitligine ihitiyac duyulmamis da, Rad 43 istisna olarak eklenmis.. ???
"Men indehu ilmül Kitab"' tan kasit kimdir ? Ve de neden Allah'in sahitliginin yeterliliginin yanina konmustur ?
Kefa Billahi Sehiyda.. SubhanAllah
* Fetih 28 -) HUvelleziy ersele RasûleHU Bilhüda ve diynil Hakkı liyuzhirehu aleddiyni küllih* ve kefa Billahi şehiyda; O, Rasûlünü Bil-HUDA (hidayet gücü, rehber olarak) ve Hak Diyn (gerçek diyn ) ile irsal etti ki, onu tüm din anlayışlarına üstün kılsın;Şahit olarak Allah yeter.
* Ahkaf 8 -) Em yekulunefterah* kul iniftereytühu fela temlikune liy minAllahi şey'a* HUve a'lemü Bima tüfiydune fiyh* kefa Bihi şehiyden beyniy ve beyneküm* ve HUvel Ğafurur Rahıym; “Onu uydurdu” mu diyorlar?... De ki: “Eğer Onu uydurmuş isem beni Allah’dan (koruyacak) bir şeye malik değilsiniz... O, Onun hakkında ileri gittiğinizi daha iyi bilir... Benimle sizin aranızda şahid olarak O kafidir... O, Ğafur’dur, Rahıym’dir”.
* Ankebut 52 -) Kul kefa Billahi beyniy ve beyneküm şehiyda* ya'lemu ma fiys Semavati vel’ Ard* velleziyne amenu Bil batıli ve keferu Billahi ülaike hümül hasirun; De ki: “Benimle sizin aranızda Şehiyd (şahid) lik itibarıyla Allah kafidir... Semavat’ta ve Arz’da olanı bilir (O)... batıla iman edip Allah’ı küfr edenlere gelince, işte onlar hüsrana uğrayanların ta kendileridir”.
* Isra 96 -) Kul kefa Billahi şehiyden beyniy ve beyneküm* inneHU kâne Bi ıbadiHİ Habiyran Basıyra; De ki: “Benimle sizin aranızda şahid olarak Allah kafidir... Muhakkak ki O, Kullarını Habiyr’dir, Basıyr’dir”.
* Yunus 29 -) Fekefa Billahi şehiyden beynena ve beyneküm in künna an ıbadetiküm leğafiliyn; “Bizimle sizin aranızda şahidliğe Allah kafiydir... Muhakkak ki biz sizin ibadetinizden gafiller idik”.
* Nisa 166 -) Lakinillahu yeşhedü Bi ma enzele ileyke enzelehu Bi ılmiHİ, vel Melaiketü yeşhedun* ve kefa Billahi şehiyda; Fakat Allah sana inzal ettiği ile şahidlik eder ki, kendi ilmi ile Onu sana inzal etmiştir... Ve melaike de şahidlik ederler... Şahid olarak Allah kafiydir.
* Nisa 79 -) Ma esabeke min hasenetin feminallahi, ve ma esabeke min seyyietin femin nefsike, ve erselnake lin Nasi Rasûla* ve kefa Billahi şehiyda; Hasene’den sana ne isabet ederse, Allah’dandır... Seyyie’den sana ne isabet ederse, nefsin’dendir... Seni insanlara Rasûl olarak irsal ettik... Şahid olarak Allah kafidir.
* Fussilet 53 -) Senüriyhim ayatiNA fiyl afakı ve fiy enfüsihim hatta yetebeyyene lehüm enneHUl Hakk* evelem yekfi Bi Rabbike enneHU alâ külli şey'in şehiyd; Afak (ufuklar)’da ve enfüsler (nefsler) inde ayetlerimizi onlara göstereceğiz, ta ki O’nun Hakk olduğu kendilerine tebeyyün etsin (açıkça belli olsun )... Rabbinin herşey üzerine şehiyd (bir şahid) oluşu yetmez mi ?.
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|