Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hanif Dostlar,
Evren ezeli bir birlik bütünlüktür.
Yaratma, hareketten başka bir şey değildir; her hareketin bir konusu olduğuna ve hareket ezeli-ebedi olduğuna göre varlıkezeli ve ebedidir.Çünkü varlık bir enerjiye ihtiyaç duymaktadır. Çünkü bildiğimiz ve bilemediğimiz, gördüğümüz ve göremediğimiz, Bütün Var oluşları, vareden, hayat veren, yaşatan, halden hale geçirerek sürekli idame ettiren bir doğal enerji' görmekteyiz. Bu doğal enerji,Başlangıcı olmayan zamanları takmıyor, aklımızın kavrayamayacağı, bilinmeyen boşluklarda, hiç kimsenin bilmediği ve bilemeyeceği tarzda kendiliğinden var olmuş olan, sonsuz kâinatın her tarafına ezelden ebede durmaksızın, sonsuz enerjisini, gücünü, vibrasyonunu ve ritmini ulaştırıyor.Yaratılış ise bunun değişlimidir.Ancak materyalistlerden farklı olarak buradaki enerjiyi bilinçsiz görmüyoruz.Onun bilincinin sonsuzluğu zaten onun zamansız ve meknasız olmasını ve her yerde aktif olmasını sağlıyor.Bu açıdan evrenin yaratılışı olarak anlaşılan ama halake fiilinden anlaşıldığı şekliyle düzenlemenin özü olan bu varlığın parçacıklarını ortaya çıkarması ile yaratılma kavramını düşünüyor olabiliriz.
Bu sonsuz enerjili ve herşeyde aktif varlık, parçacıklarını ortaya çıkarmak için bilinçli olarak kıvrılmış, kırılmış ve dalgalanmıştır. Big bangın bu olması mümkündür.Tabi bunu bigbangı maddenin oluşumu olarak görsekÖnce madde oluşmuş ve herşeyin enerjisi olan varlık, parçacıklarıyla hayat bulacak ilk Doğal Canlıların var olmasını sağlamıştır. Enerji maddeye girişte(melekut aleminden şehadet görünen aleme girişte) kendini oluşturan doğal enerji ile arasında perdeler inmektedir.Varlık özünden koptuğundan beri özlüğünü kaybetmektedir.Tekrar orijinine dönene kadar da bunlar tekamül yasalarıyla evrimleşmektedir.
İlk evrimde herşeyin enerjisi olan özün(Allahın) yasaları meydana gelmektedir.(melekler).Bu açıdan melekler de madde öncesi özün yasası olmayı başarmış ve melekut aleminde kalabilmişleridr.
Evrimin ikinci aşamasında herşeyin enerjisi olan öz(Allah) maddeye dönüşüm halini almaya başlamıştır.Allah göklerin ve yerin enerjisidir ayeti buna delil olabilir.Bunun big bang olması mümkündür.Zira sonzsuz hızda sonsuz zaman darlığında meydana gelmiş bu dönüğşüm ile big bang için anlatılanlar birbirleri ile uyuşmaktadır.
Evrimin üçüncü kademesinde ise sebepler yasasının işlendiği ilk orjine en uzak yere taşınma vardır ki bigbang ve kıyamet arası süreç evrimin üçüncü aşamasını oluşturuyorlar.Bu hayata dünya denilmesi anlamlıdır.Dünya en aşağıda demek.Dünyanın herşeyinin insanı özünden koparması için bir yer olması da anlamlıdır.Ancak kıyamet öncesi bile bunu aşanlar veya ölenler 4.evrime taşındıkları görülmektedir.Peygamberler ve Allahın veli kulları bu hayatta oldukları halde ölüm sonrası aşamaya çıkabilmektedir.Çünkü özden uzaklaştıran maddesel perdeleri yırtmışlardır.Kavramları günümüz diliyle anlatan araştırmacılar bu 7 aşamalı evrimi şöyle sıralıyorlar. 1.Herşeyin enerjisi olan özün yasalarının evrene çıkışı(Melekler ve ruhların bilinç aşamasından çıkması)
2.Herşeyin enerjisinin evrendeki yasalarının çalışma aşamasına gelişi(Yaratılma veya evrenin oluşumu)
3. Herşeyin enerjisinin bilincine göre çalışan evrensel yasaların çalışmaya başlaması(Dünya hayatı ve şartlarının oluşumu. Buradaki dünya yerküre değil şu haliyle evrenin hayatıdır.)
4.Maddenin tümünün tekrar enerjiye dönüşümü(Ölümle beraber sadece ruhun kalması olayı ve kıyametle beraber sebep sonuç ilişkisinin bitmesi)
5.Sebep ve sonuç dünyasındaki işlerin bilinç vicdanında karşılık verilmesidir(ahiretteki hesap ve mizan ile gerçekleşir)
6.Ölümsüzlük boyutudur ki hesap ve mizana göre bilinçlerin enerjileri(ruh) yer edinirler.(cennet ve cehennem).
7.Orjinleri olan herşeyin enerjisi olan öz varlığa vacibulvücuda tekrar döndürülmeleri.Ayetlerde devamlı bize döndürüleceksiniz deniyor.
saygılarımla...
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
varlık azeli ve ebedidir demekle hangi varlıktan söz ediyorsun.Bu yaratıcımızsa doğrudur ama Yaratıcımız dışındaki varlıklar ezeli ve ebedi olamaz.....
yalnız meleklerin doğa yasaları olma mevzusu pek içime sinmedi çünkü bilinçli varlıklardır onlar sabit mekanik varlıklar değilller ki sistem içinde rutin işlerin kendisi olsun! bana meleklerin bu durumunu açıklarsan memnun olurum...
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bu makalenin sahibi kanat takmadan uçmuş, yere çakılması kaçınılmazdır. bazı sözler Kuran a aykırıdır. Allah ve Kelamı na inkar anlamına gelecek sözlerdir. Dikkat etseniz iyi olur.
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Ben,Onun evrende işlettiği yasanın, evrenin tüm yapıtaşlarını somut olarak bir anda oluşturuvermesini irade etmediğini söylüyorum.
Benim inandığım Tanrı bu değildir.İnandığımTanrı evrenin özü ve enerjisidir.Bu açıdan onun yaratması da efsanevi oluşumlar değildir.Bugün benim burada bir harf yazmam da ir yaratmadır.Yaratma yokluktan varlığa çıkarmaktan çok henüz varolmayan bir şeyin var edilmesidir.
Mecazî dil(müteşabih,sembol) ilahi metnin zaman ve mekan ötesi bir nitelik kazanmasına sebep oluyor. İnsanın geçmişi/yaratılışı ile geleceği (ölümden sonraki hayatı) konusundaki ayetlerin çoğu mecaz bir anlatım taşıdığını görmek mümkün olabiliyor.
''İnsan üzerinden kendisi anılmaya değer halegelene kadar uzun süre geçti'' ayetini artık günümüzde biyolojik evrime yorumlayabiliriz.
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam gercekbilgi
Yaptığınız çalışma çok güzel olmuş.Tebrik ederim.Düşünülmeye değer şeyler.
Yalnız Allah göklerin ve yerin enerjisi mi nuru mudur?Nur enerji mi ?Belkide doğru yolu gösterme şuurlandırma gücüdür.Mecazi olarak alıp enerji şeklinde maddeleştirmeden de anlaşılamaz mı? Benim arapçam yok.Çevirilerde O sizi yoktan var etti demiyor mu?
Allah şuurlu bir enerji gibi bir yargı(yanlışta anlamış olabilirim) fazla iddialı bir söz değil mi?Döndürülmeyi Allahın yasalarına döndürülme olarak anlayabilir miyiz?Yani yapılanı tatmaya
Bu söylenenler VahdetiVücud değil mi?Yani her şey O dur.
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hakka doğru,
Yazdıklarım genelde yanlış anlaşılıyor.Defalarca panteist olmadığımı bu forumdan söylememe rağmen ve kuransal delillerimi kavramları sorgulayarak buraya kadar geldiği söylediğim halde beni panteist ilan eden kardeşlerimiz var buda yanlış anlaşılmadan kaynaklanıyor..
Kardeş şu linkte bazı akvramlar var bakarsan.Bu arada diğer yazılanları bir bütün olarak okur değerlendirirsen daha güzel bir netice elde edilecektir.
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Hakka doğru ,
Müslümanların tek harfinin bile değişmemesiyle övündüğü Kuranın zihinlerimizdeki yansımaları tahrif olduğunu düşünüyorum.Bu anlamı ile gelenek, geleneksel dini külliyat, dini rivayetler, hadis rivayetleri, fıkıh ve akaid birikimi, tarihsel metinler, modern fikirler ve felsefe başta olmak üzere tüm ontolojik kaynakların Kurani ıstılahlarla sorgulanması ve sonradan eklenen hurafe ve bidatlerden arındırılması gerekldir.Kuran üzerinde yaşanan bu karmaşıklığın özünde bunların hepsinin beraber masaya yatırılmamasıdır..
Soruna gelecek olursak;
Kur'an yerleri ve gökleri Allah'ın nuru olarak tasvir etmektedir. Yerler ve gökler Allah'tır dememekte, bilakis yerlere ve göklere Allah'ın "nurunu" özgü kılmaktadır. Allah, evrenin tüm zerresinde devaran eden canlılık ve potansiyel enerjidir.Benim bedenimi diri tutup onu canlı kılan potansiyel enerjim ruhum olduğu gibi(ruh can değildir cana enerji verendir) evrenin canlılığını sağlayan enerji de Allah'ın nuru (ruhu, enerjisi, canlılığı)dır
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Merhaba. Konuyu toplayabilmem için birkaç sorum var: 1. Madde sonsuz yaşlı mıdır? 2. Allah enerji midir? 3. Enerji-madde dönüşüm süreci nasıl gerçekleşir? 4. Madde ile enerjiyi nasıl ayırt ediyoruz? 5. Büyük patlama nedir? Neden gerçekleşmiştir? 6. Burada yaratmaya yoktan var etmeyi de katmıştınız? O ne oldu?
Madde madde yazdım ki siz de açık, net madde madde cevap yazabilesiniz.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Madde enerjidir enerji de maddedir.Madde enerjinin yoğunlaşmış halidir.Mesela kömür bir maddedir.Yandığında kendisinde ısı çıkar.İşte bu ısı kömürün enerjiye dönüşmüş haldir...
Yaratıcının enerji olması mevzusu nasıl olur bilmiyorum ama bana göre Allah her maddenin içindedir ama o maddenin kendisi değil.Mesela nasıl ıslak süngerin içinde suyun varlığı süngerin kendisi olmadığı gibi enerji ya da madde olsun yaratıcının da o şeyin kendisi olmadığı....
Onun varlığı tanımlanamaıyor.Şahsen benim görüşüme göre madde ya da enerji olsun onları harekete geçiren güç Rabbimizin kendisidir.Melekler ise o gücü yürüten varlıklardır.
Ama Kuran-ı Kerimde bir nokta kafamı karştırıyor.Allahımız bir yerde sizin canınızı ben alırım derken diğer yandan meleklerin can almasından söz ediyor.....Bir yerde ilhamın kendisinden geldiğinden bahsederken bir yerde de meeklerin ilhamından bahseder.Acaba melekler yaratıcının zati güçlerinden biri mi diye düşünmeden edemiyorum.Yani Allahın güçleri ve eylemleri melekler mi oluyor...?
Biz de bir eylem yaptığımızda Allahın eylemi olmuyor mu mesela Rabbimiz birimize ceza yolladığı zaman kötü insanı kullandığında o bize yapılan şiddet Allahtan mı yoksa kişiden mi geliyor.Bizi yürüten gezdiren Rabbimizn eylemleri özel durumlara mı mahsus yoksa biz milyonlarca insan içinde Rabbimizin toplumsal ve doğal yaşamda düzenlemeleri sağlaması için insanları hareket ettirdiğinde yapığımız genel hareketler iradeyle alakasız mı?Bazen düşünmeden edemiyorum acaba aslında bizim eylemlerimiz yok mu?Mesela biz sokakta işimiz çıktı diye dışarı çıktığımızda bizimle karşılaşmak isteyen kişi bana seni Allah gönderdi ben de seni arıyordum dediğinde ....Bir işe kalkıştığımızda yaptığımız iş diğer insanların hainliklerine balta vurduğunda.....
"Ben dilemedikten sonra siz dileyecek değilsiniz" ayeti bazen bana eylemlerimizin aslında Rabbimizin başka bir isteği gerçekleştirmek üzere kendi izini dairesinde meydana geldiğini düşündürtüyor....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma