Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
DAHA ÖNCE RABITA İLE İLGİLİ AÇIKLAMA YAZMIŞTIM AMA TEKRAR YAZAYIM;
RABITA TEFEKKÜRÜN BİR ÇEŞİDİDİR. TEFEKKÜR İSE HERHANGİ BİR VARLIK VEYA OLAYI DÜŞÜNEREK KALBİ UYANDIRMAK VE ZİKRE GEÇİRMEKTİR. AMAÇ ALLAHI VE AHİRETİ HATIRLAMAKTIR. ALLAHIN ZATINDAN BAŞKA HER VARLIK RABITA EDİLEBİLİR. ÖNEMLİ OLAN KALBİ UYANDIRMASIDIR. SİZLERDE İSTEDİĞİNİZ GİBİ RABITA EDEBİLİRSİNİZ.
RABITA KURANDA GEÇMİYOR AMA HAYATIMIZDA YAPTIĞIMIZ BİR ÇOK OLAY KURANDA GEÇMİYOR SÜNNETLER GİBİ. PEKİ BİR SORU SORAYIM DİNİ BAYRAMLAR VARMI? NEDEN KUTLUYORUZ BAYRAMLARI KURANDA KUTLAYIN DİYE EMİR VARMI ?
SONRA VİRD ;
ALLAHIN ADINI BİNLERCE DEFA TEKRARLAMAKTIR.
“ Allah’i çok anin. O’nu sabah aksam tesbih edin. Karanliklardan aydinliga çikarmak için size rahmet ve istigfar eden Allah ve melekleridir. Inananlara merhamet eden O’dur.”Ahzab-41,42,43.
“Nefsinde Rabbine yalvararak ve korkarak, yüksek olmayan sesle sabah aksam zikret ve gafillerden olma.” Araf-205
İŞTE AYETLER VİRDİN YAPILMASINI AÇIKLIYOR.
DAHA SONRA HATME;
KURANI KERİMDE ADI GEÇEN FATİHA SURESİ, İHLAS SURESİ VE İNŞİRAH SURESİ İLE YAPILAN BİR ZİKİR HALKASI KURAN AYETİ OKUMANIN NESİ YANLIŞ BEN İSTER AYETİ ODAMDA YANLIZ OKURUM İSTER CEMAATLE OKURUM BEN İSTER TESBİHLE OKURUM İSTER TAŞLA İSTER AKLIMDA SAYARIM NESİ YANLIŞ KARDEŞİM. CEMAATLE YAPILAN İBADET YANLIŞMI? BİR ÇOK AYET VAR TOPLUCA YAPILMASI İSTENEN BİRLİK VE BERABERLİK İSTENEN, NEDEN CAMİLERDE İNSANLAR BİRLİKTE NAMAZ KILIYOR ÖYLESE BİRİ GİRSİN DİYERİ ÇIKSIN SIRAYLA KILSINLAR OLURMU BÖYLE BİŞEY.
BİR DİĞERİ KALABALIK VE EKMEK VS.
BİZİM TÜRK HALKINDAN 10 KİŞİ BİR ARAYA GELSE MALUM KALABALIK VE GÜRÜLTÜ OLUR. ORADA BİNLERCE İNSAN VAR. ELBETTEKİ KALABALIK OLMASI NORMAL ELBETTEKİ TUVALETİN PİS OLMASI NORMAL, İŞ YERLERİMİZİN TUVALETİ NASIL ÇOK MU TEMİZ KAÇ PERSONEL VAR, BUNLAR TARİKATI KÖTÜLEMEYE YETERLİMİ, EKMEĞE GELİNCE NEDEN ALINMASIN DAĞITILAN ŞEY NEDEN YENMESİN İNSALNLARIN AMELLERİ NİYETLERİNE GÖREDİR. KİMİ ŞİFA OLSUN DİYE YER KİMİ AÇ KALMIŞ DİYE YER İNSANLARIN NİYETLERİNİ BİLEMEZSİN. BİR KONSERE GİTTİĞİN ZAMAN İZDİHAM ÇIKIYOR DEĞİLMİ HANİF KARDEŞİM BELKİ SENDE ÇOK DEFA GİTTİN O ZAMAN SEN O SANATÇIYA TAPIYORMUSUN NEDEN İZLEMEK İÇİN KENDİNİ PESTİL GİBİ EZDİRİYORSUN? ÇÜNKÜ BELKİ O KİŞİYİ SEVİYORSUN SEVDİĞİ İNSAN İÇİN HERKEZ HERŞEYİ YAPAR. BEN KİŞİSEL KONUŞUYORUM Kİ BENİM YANLIŞIM VARSA DİĞER MÜRİDLER BENİM YÜZÜMDEN YANLIŞ ALGILANMASIN.
SONRA NE OLURSA OLSUN HEPİMİZ MÜSLÜMANIZ SEN BİR HIRISTİYAN İLE BİZ MÜSLÜMANLARIN İBADET EDİŞİNİ AYNI KEFEYE KOYAMAZSIN ONUN İNANIŞI VE BİZİMKİ FARKLI BİZ ALLAHU TEALADAN BİZİ AFFETMESİ İÇİN CEMATLE İLE BİRLİKTE AF DİLİYORUZ HEPİMİZ AYNI ANDA ALLAHIN BİZİ AFFETMESİ İÇİN YALVARIYORUZ.
AYRICA BU BAŞLIK ALTINDA" RABITA İLE ŞEYHE TAPANLAR " İNSANLARI SUİ-ZAN EDİYORSUNUZ. BİZLER TÜM MÜSLÜMANLAR SADECE VE SADECE ALLAHA TAPARIZ. BU YÜZDEN BİR KONU İÇİN TARTIŞIYORSANIZ EDEBİ İLE BİR BAŞLIK ATIN VE TARTIŞIN.
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
bu arkadaşın her tarafı batmış çamura
neresinden tutup kaldıracaksın ayağa
her paragraf ayrı, her satırı ayrı sorun
yazmadan önce şu forumları bir okuyun
Katılma Tarihi: 05 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili emel.sana önceki sayfalarda sorduğum sorular anladığım kadarıyla yine havada kaldı.cavap vermeyede niyetin yok gibi geliyor bana.bu soruyu sorarken ne senin nede senin gibi düşünen başkalarının bu sorulara asla ve asla yanıt veremeyeceğinizi bilerek sordum.
''RABITA TEFEKKÜRÜN BİR ÇEŞİDİDİR. TEFEKKÜR İSE HERHANGİ BİR VARLIK VEYA OLAYI DÜŞÜNEREK KALBİ UYANDIRMAK VE ZİKRE GEÇİRMEKTİR. AMAÇ ALLAHI VE AHİRETİ HATIRLAMAKTIR. ALLAHIN ZATINDAN BAŞKA HER VARLIK RABITA EDİLEBİLİR. ÖNEMLİ OLAN KALBİ UYANDIRMASIDIR. SİZLERDE İSTEDİĞİNİZ GİBİ RABITA EDEBİLİRSİNİZ. ''
demişsiniz.rabıta tefekkür etmek yani düşünmek değildir.çünkü bu rabıta denen şeyi yıllarca yaptığım için bu konuda lütfen ders vermeye kalkışmayınız bana.yapılan rabıtada sadece ve sadece şeyh hayal edilmekte ve rabıtayı yapan mürit hayalinde kendisinin öldüğünü,kabre konduğunu,kabirde (sözde)sorgu meleklerine hesap verirken hayal edilmektedir.akabinde ise şeyh efendinin sorgu meleklerine müdahalesi ve kabirde şefaati tahayyül edilmektedir.ayrıca şeyhin alnından çıkan bir nurun,müridin kalbine girerek onu temizlediği yine hayal edilmektedir.senin bahsettiğin gibi rabıtada allahın büyüklüğü ve azameti düşünülmemekte.yıllarca kaldığım bu tarikatin hiç bir dergahında kurandan tek bir ayet dahi türkçe açıklamalı olarak okunduğuna ve bu ayetler ışığında tefekkür edildiğinede şahit olmadım.her lafın başıda sonuda şeyh efendilerin büyüklüğü,kerametleri,falan deliyi filan tarihte akıllandırdığı,falanca memleketteki kalp hastasını manevi ameliyatla iyi ettiği,bir kaç saniyede filan ülkeden falan ülkeye gidip geldiği gibi bir çok safsata anlatılır durur. SİZLERDE İSTEDİĞİNİZ GİBİ RABITA EDEBİLİRSİNİZ. demişsiniz.şimdi sevgili emel biz kimi ne diye rabıta edelim allah aşkına söylermisin?rabıta yapılacak kişinin özellikleri nelerdir?bu özelliklere haiz olduğunun delilleri nelerdir?mesela ben sevdiğim bir siyasi parti liderini günlük rabıta edebilirmiyim?yada anne babamı,eşimi çocuklarımıda rabıta edeyimmi?nedir bu rabıta çılgınlığı?konu sünnete gelip çattığında utanmadan arlanmadan bizleri sünnete karşı gibi lanse ediyorsunuz ama iş pratiğe gelince peygamberimizin hayatı boyunca yapmadığı ve yapmayıda emretmediği uygulamaları ALLAHIN MUTLAK BİR EMRİYMİŞ GİBİ büyük huşu içerisinde yapıp bizlerede ballandıra ballandıra anlatıyorsunuz.BU SORUYU SANA SON KEZ SORUYORUM:PEYGAMBER EFENDİMİZ RABITA YAPMIŞMIDIR?SAHABE EFENDİLERİMİZ PEYGAMBERİMİZİ HAYAL EDEREK RABITA YAPMIŞLARMIDIR?hepsindende önemlisi kuranda bir şeyhi rabıta edin diye bir emir varmıdır?AYRICA AHİRET GÜNÜNDE CENAB-I ALLAH BİZE HATME VE RABITA YAPIP YAPMADIĞIMIZ NOKTASINDA HESABA ÇEKECEKMİDİR?.ahirette Cenab-ı Allahın bizleri hesaba çekmeyeceği uygulamalar zaman kaybı ve fuzulu işler değilmidir?
''RABITA KURANDA GEÇMİYOR AMA HAYATIMIZDA YAPTIĞIMIZ BİR ÇOK OLAY KURANDA GEÇMİYOR SÜNNETLER GİBİ. PEKİ BİR SORU SORAYIM DİNİ BAYRAMLAR VARMI? NEDEN KUTLUYORUZ BAYRAMLARI KURANDA KUTLAYIN DİYE EMİR VARMI ? ''şeklindeki yazınıza gelince:evet ramazan bayramı ve kurban bayramı diye bayramları kuranda geçmemektedir.kuranda geçmiyorsa eğer kutlayıp kutlamamakta müslümanlara serbesti vardır.nevruz bayramı,kurtuluş bayramı,doğum günü,hıdırellez gibi pek çok geleneksel bayramlarda kuranda yer almıyor.ama kutlamayında demiyor cenab-ı allah.bizi bu konuda serbest bırakıyor.ama bir kimsede çıkıp bu tür bayram kutlamaları farz gibi kabul ederse iş çığırından çıkar.ramazan ve kurban bayramını peygamberimiz kutlamış olabilir.ama peygamberimiz asla ve asla rabıta yapmamış,yapılmasını tavsiye etmemiştir.aynı şekilde peygamber efendimiz camiler dışında dergah,tekke gibi yapılanmalara tenezül etmemiş,müslümanları mezhep ve tarikatlara bölünmesini emretmemiştir.peygamber efendimiz hiçbir tarikat ve mezhebe bağlı değildi.
vird konusundada:
SONRA VİRD ;
ALLAHIN ADINI BİNLERCE DEFA TEKRARLAMAKTIR''demişsiniz.bana bir ayet gösterinizki allahın adını falanca miktarda papağan gibi tekrar edin diye.şöyle bir örnek versem kızarmısınız bilmiyorum.mesela Cenab-ı Allahın isimlerinden Rahmanın türkçe karşılığı esirgeyendir.şimdi biz günde 5 bin kere peşpeşe esirgeyen esirgeyen,esirgeyen... dediğimde Allahı tefekkür ve tesbih etmişmi olacağım söylermisiniz?yada bağışlayan,bağışlayan,bağışlayan.... diye şu kadar bin defa tekrar ettiğimde allahın bizden istediği zikrullahı tamamlamışmı olacağım?
örnek olarak verdiğin araf 205.ayette cenab-ı hak orda peygamberimize hitap ediyor ve sabah-akşam allahı anmasını emrediyor.allahı anmak allahın isimlerini tekrar etmekmidir?örneğin merhum turgut özalın,alparslan türkeşin, ölmüş bir gazetecinin yada tanınmış bir kişinin ölüm yıldönümlerindeki anma programlarını televizyonlardan gazetelerden izlemekteyiz.bu anma programlarında acaba bu isimlerini saydığım şahısların adları defalarca tekrarlanarakmı yapılıyor,yoksa bu kişilerin hayatları,kişilikleri,icraatları,hizmetleri gibi hayattayken yaptıklarımı hatırlanıyor?bir varlığı anmak onun ismini tekrarlamak değil,onun eserlerini düşünmektir,eserlerinden ibret almaktır.aynı şekilde Cenab-ı Hakkı anmakta onun ismini tekrar edip durmak değil,onun yeryüzündeki mucizelerini,kainatta O nun yarattıklarını tefekkür ederek ibret alarak olur.
hatme ile ilgili olarakta''
KURANI KERİMDE ADI GEÇEN FATİHA SURESİ, İHLAS SURESİ VE İNŞİRAH SURESİ İLE YAPILAN BİR ZİKİR HALKASI KURAN AYETİ OKUMANIN NESİ YANLIŞ BEN İSTER AYETİ ODAMDA YANLIZ OKURUM İSTER CEMAATLE OKURUM BEN İSTER TESBİHLE OKURUM İSTER TAŞLA İSTER AKLIMDA SAYARIM NESİ YANLIŞ KARDEŞİM. CEMAATLE YAPILAN İBADET YANLIŞMI? BİR ÇOK AYET VAR TOPLUCA YAPILMASI İSTENEN BİRLİK VE BERABERLİK İSTENEN, NEDEN CAMİLERDE İNSANLAR BİRLİKTE NAMAZ KILIYOR ÖYLESE BİRİ GİRSİN DİYERİ ÇIKSIN SIRAYLA KILSINLAR OLURMU BÖYLE BİŞEY.''diyorsunuz.burada hatmeye açıkça ibadet demişsiniz.ibadet nedir peki?Cenabı- Allahın kuran-ı kerimde emrettiği namaz,oruç,hac,zekat gibi uygulamalar değilmi?hatmenin ibadet olduğunu gösterir bir ayet göstermen mümkünmü acaba?eğer bu hatme bir ibadetse (ki ibadet olduğunu savunuyorsunuz)peygamberimiz ve sahabiler çakıl taşlarıyla halkalar kurarak bu ibadeti neden yerine getirmermişlerdir?bu uygulama bir ibadetse neden 200 küsur yıl sonra ortaya çıkmıştır?
ibadetlerin topluca yapılmasını emreden bir çok ayet olduğunu iddia etmektesiniz.cuma namazı ve hac haricinde topluca yapılması kesin olarak emredilmiş hangi ibadet kuranda emredilmiş.bana vakit namazlarının mutlak surette cemaatle kılınmasını emreden bir ayet gösteriniz lütfen.
sailamasr nickli şahıs bir konu hakkında konuşacak lafın yoksa mümkünse konuşma ben diğer arkadaşlarla seviye sınırları içierisinde tartışmaya çalışıyorum bu tür gereksiz esprileri hiç tasvip etmem.
TİYERİLİ kardeşim ben elimden geldiğince sorularına cevap veriyorum zaten kaçmak gibi bir kişiliğe sahip değilim.
Rabıtayı ben şimdiye kadar farz bir ibadet gibi anlatmadım varsa daha önce yazdıklarımda söyleyin. Bunun tefekkürün bir çeşidi olduğunu söyledim daha dikkatli okursanız yazdıklarımı anlarsınız. Rabıta, zikirden önce veya günün uygun zamanlarında müridin (tarikat eğitimi gören kimsenin) şeyhini (mürşidini) hatırlamasıdır. Tasavvufta bir eğitim tekniğidir.
Bir Örnek vereyim ;
O gerçek akıl sahipleri, ayakta (yürürken) otururken ve yanları üzere yatarken ( bütün hâl ve zamanlarında ) Allah’ı zikrederler. Göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler.” 44
VİRD ; Allahın 99 adı vardır biliyoruz bu adların hepsini kapsayan ALLAH lafzıdır. Bizler günde binlerce defa 99 adı kapsayan bir tek adı zikrediyoruz " Allah ".
Allah (c.c.) "Beni zikrediniz ki, Ben de sizi zikredeyim" (el-Bakara Sûresi, 2/152) buyurmuştur.
Cemaat ile ilgili örnek veriyim sana;
Eğer o Beni bir topluluk içinde zikrederse Ben de onu o cemaatten daha hayırlı bir cemiyet içinde anarım. O kulum bana bir karış yaklaşırsa Ben ona bir arşın yaklaşırım. Kulum Bana bir arşın yaklaşırsa Ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse Ben ona koşarak varırım.” (Buharî, “Tevhid”, 15, 50; Müslim, “Tevbe”, 1.)
Özellikle topluluk belirlilmiş ve topluluk ile yapılan zikre o cemaatin daha hayırlısı ile mükafatlandıracağını belirtmiş.
Ayrıca şu yadığın şey çok garibime gitti ;
örnek olarak verdiğin araf 205.ayette cenab-ı hak orda peygamberimize hitap ediyor ve sabah-akşam allahı anmasını emrediyor.allahı anmak allahın isimlerini tekrar etmekmidir?örneğin merhum turgut özalın,alparslan türkeşin, ölmüş bir gazetecinin yada tanınmış bir kişinin ölüm yıldönümlerindeki anma programlarını televizyonlardan gazetelerden izlemekteyiz.bu anma programlarında acaba bu isimlerini saydığım şahısların adları defalarca tekrarlanarakmı yapılıyor,yoksa bu kişilerin hayatları,kişilikleri,icraatları,hizmetleri gibi hayattayken yaptıklarımı hatırlanıyor.
Sen Allahu tealanın adını nasıl olurda bir devlet başkanı vs. kişilerle bir tutabilirsin ben bu sözünle inanki senin imanından şüphe ederim kusura bakma. Bu gün bizim peygamberimizin zati sıfatı bile sergilenemezken sen Allahı nasıl o kişilerle bağdaştırırsın.
Yine rabıta ile ilgili bana ders vermeyin diyorsun. Yanlış anlaşılmasın bizim kimseye ders vermek gibi bir amacımız yok sacede fikirlerimiz arasında tartışıyoruz . Ama bilmediğin bazı şeyler var sen belki bir dönem rabıta yaptın bıraktın ama bizler daha önce yaptık ve hala devam ediyoruz. Senin ölüm sekeratını anlattığın " Ölüm Rabıtası " diye anılır. Diğeri " Mürşidi Rabıtadır. Belki Yunus Emrenin hayatını okuduysan ölüm rabıtası yaptığı yerde yanı ölümü kademe kadame hayal ettiği yerde bayılıyor ve yakınları onu baygın şeklide buluyor. Ayrıca tüm hayatı boyunca ölümü düşünmeyi aklından bile çıkarmamıştır.
Bir diğeri bayram konusu ne güzel diyorsun Kuranı kerimde yapın veya yapmayın diye bir şey yok demişsin.
Rabıta içinde yanı şey geçerli yapmayın diye bir emir görmedim ben. Ayrıca düne kadar hanif arkadaşların sünneti kabul etmiyordu bu gün neden böyle ince işliyorsunuz anlanmıyorum. Peygamberimiz rabıta etmişmmi sahabeler etmişmmi diyorsunuz. Sünnetleri terk edebilirsiniz diyordu hanifler neden şimdi peygamberimizin yayıp yapmadığı önemli oldu soyurrum .
Ayrıca sözde münker ve nekir diyorsun melekleri yok sayıyorsun. İmanın şartında meleklere iman vardır. Sen inanmıyorsan imanın şartını kabul etmiyorsun. Bir alıntı göseteryim sana bu konu da ;
"Allah, iman edenleri sabit bir söz ile metanetli kılar" âyeti, kabir azabı (sorgusu) hakkında indi. Ölüye kabirde; "Senin Rabbin kim?" diye sorulur. O da; "Rabbim Allah'tır, Peygamberim Muhammed (s.a.s.)'dir" diye cevap verir. İşte mü'min ölünün böyle cevabı; "Allah iman edenleri sâbit söz ile dünya hayatında ve ahirette metanetli kılar" meâlindeki âyetin ifadesidir (İbn Mace, Zühd, 32; Ayrıca bk. Buhari, Tefsîr, Sûre, 14).
Arkadaşlar sizden ricam muhalefet olmak için her söylenenin aksini aramaya çalışmayın insanlarda akıl vardır. bende çok şükür aklıma güvenirim. İşimdede İlmimde de bana destek vermiştir. O yüzden insanların fikirlerine ilaki karşı çıkmak gibi bir ilke edinmeyin.
SORMUŞ OLDUĞUNUZ DİĞER BİR SORUYA CEVABEN ;
Topluca namaz kılınmasını anlatıyor.
Nisa Suresinin 102. ayetinde şöyle geçmektedir:
“Savaşta mü’minler arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir kısmı seninle birlikte namaza dursunlar ve silâhlarını da yanlarına alsınlar. Onlar secde ettikten sonra geri çekilip düşmana karşı dursunlar ve yerlerine henüz namaza durmamış olan diğer topluluk gelsin. Onlar da tedbirli şekilde ve silâhlarını yanlarına alarak seninle beraber namaz kılsınlar.”
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
emel1 yazdı
=========================================
Ayrıca düne kadar hanif arkadaşların sünneti kabul
etmiyordu bu gün neden böyle ince işliyorsunuz
anlanmıyorum. Peygamberimiz rabıta etmişmmi
sahabeler etmişmmi diyorsunuz. Sünnetleri terk
edebilirsiniz diyordu hanifler neden şimdi
peygamberimizin yayıp yapmadığı önemli oldu
soyurrum
========================================
sailmasr haklı,
alçak bu arkadaşın yanında yüksek kalıyor tiyerili.
Katılma Tarihi: 05 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili emel1.''Rabıtayı ben şimdiye kadar farz bir ibadet gibi anlatmadım varsa daha önce yazdıklarımda söyleyin''demişsiniz.burada rabıtanın ibadet olmadığını söylediğinizi iddia etmişsiniz.çokda güzel demişsin.rabıtaya ibadet olarak gördüğün yazını sana göstermeden önce şunu belirteyim ben sizin rabıtayı ibadet olarak gördüğünüzü iddia etmedim.yazımı dikkatli okuyunuz lütfen.sizin rabıtayı değil hatmeyi ibadet olarak gördüğünüzü söyledim.
rabıta ibadet değilse allahın emri ve resulullahında sünneti değildir.şimdi hatmeyi ibadet olarak gördüğünüze dair önceki yazınızı size kopyalayayım:KURANI KERİMDE ADI GEÇEN FATİHA SURESİ, İHLAS SURESİ VE İNŞİRAH SURESİ İLE YAPILAN BİR ZİKİR HALKASI KURAN AYETİ OKUMANIN NESİ YANLIŞ BEN İSTER AYETİ ODAMDA YANLIZ OKURUM İSTER CEMAATLE OKURUM BEN İSTER TESBİHLE OKURUM İSTER TAŞLA İSTER AKLIMDA SAYARIM NESİ YANLIŞ KARDEŞİM. CEMAATLE YAPILAN İBADET YANLIŞMI? BİR ÇOK AYET VAR TOPLUCA YAPILMASI İSTENEN BİRLİK VE BERABERLİK İSTENEN, NEDEN CAMİLERDE İNSANLAR BİRLİKTE NAMAZ KILIYOR ÖYLESE BİRİ GİRSİN DİYERİ ÇIKSIN SIRAYLA KILSINLAR OLURMU BÖYLE BİŞEY.
yukarıda sana ait olan yazının 6.satırında hatmeyi kastederek:''CEMAATLE YAPILAN İBADET YANLIŞMI''demişsiniz.ben yine iddiamda samimiyim rabıtada hatmede allahın emrettiği,peygamberimizin tavsiye ettiği bir uygulama değildir.hele hele ibnadet hiç ama hiç değildir.yine tekrarlıyorum kuranda emredilmeyen uygulamalar boşa zaman kaybıdır.bak emel kardeş.sana sormaktan bıktığım suallerime bir yanıt vermezseniz artık ben bu konuyu kapatacağım.çünkü bir tartışma ortamında sorduğum sorulara cevap alamayacaksam eğer boşuna zaman kaybetmek istemiyorum artık.
''Rabıta, zikirden önce veya günün uygun zamanlarında müridin (tarikat eğitimi gören kimsenin) şeyhini (mürşidini) hatırlamasıdır. Tasavvufta bir eğitim tekniğidir.''şeklindeki yazınızdaki tesbitinize ''
O gerçek akıl sahipleri, ayakta (yürürken) otururken ve yanları üzere yatarken ( bütün hâl ve zamanlarında ) Allah’ı zikrederler. Göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler.” şeklindeki kuran ayetini referans olarak göstermişsin.müridi hatırlamakla akıl sahiplerinin ayakta,yürürken
oturuken,yatarken allahı anmaları arasında nasıl bir bağlantı kurduğunuzu hala anlayamadım.birinde mürit anılıyor diğerinde allahın anılması emrediliyor.bu ne biçim iştir?şimdi emel bu ayet ışığında zikir konusunu artık bir karara bağlayalım diyorum.şimdi bu kuran ayetinde bizlere ayaktayken,yatarken,yürürken,bütün hal ve zamanda allahın zikri emrediliyor.pekii emel şimdi yürüken allahı zikretmek allahın ismini papağan gibi tekrarlayarakmı olacak yoksa allahın kudret ve azametini aklımızdan her an çıkarmayarakmı? yine vird olayında:
VİRD ; Allahın 99 adı vardır biliyoruz bu adların hepsini kapsayan ALLAH lafzıdır. Bizler günde binlerce defa 99 adı kapsayan bir tek adı zikrediyoruz " Allah ". demektesiniz.peki hatmelerdeki söylediğiniz ya baki,endel baki sözü allahın isimlerinden biri değilde nedir?mademki zikir çekmek allahın adını defalarca tekrarlamaksa cenab-ı hak bakara suresinde ''beni zikredinki bende sizi zikredeyim''derken acaba haşa cenab-ı hak bizim ismimizi defalarcamı tekrarlayacak.buradaki zikirden kasıt allahın adını tekrar etmek değil allahı hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamak ve sürekli hatırlamaktır.yine yazınızda:
Cemaat ile ilgili örnek veriyim sana;
Eğer o Beni bir topluluk içinde zikrederse Ben de onu o cemaatten daha hayırlı bir cemiyet içinde anarım. O kulum bana bir karış yaklaşırsa Ben ona bir arşın yaklaşırım. Kulum Bana bir arşın yaklaşırsa Ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse Ben ona koşarak varırım.” (Buharî, “Tevhid”, 15, 50; Müslim, “Tevbe”, 1.) demişsiniz. referans olarakta buhari ve müslümü göstermişsiniz.
bana şahısların değilde kuran ayetleriniden örnek gösterin.şahıs rivayetleri beni bu konuda bağlamıyor çünkü.çünkü hüküm sahibi sadece sadece allahtır.
benim son yazıma atıfta bulunarak beni devlet başkanları ve bazı meşhur kişilerle allahı bir tutmakla suçlamaktasın.ben hiç bir kişiyi allahla eşdeğer görmediğim için hanif müslümanım emel hanım.benim merhum özal,merhum türkeş yada diğer ünlü kişilerin hatırlanmaları noktasında ben anmak ve hatırlanmanın nasıl ve ne şekilde olacağına misal vermek için bu örneği verdim.yoksa ne ismini zikrettiğim devlet adamlarının nede ŞEYHLERİ allahın ismiyle eşdeğer olarak anma gafletine düşecek kadar sapık değilim hamdolsun.
münker ile nekir meselesine gelince.ben melekleri inkar etmiyorum emel.kabir azabı adı altında uydurulan hikayelere inanmıyorum hepsi bu.çünkü kabir azabıyla ile ilgi kuranda bir tek ayet yok.ne münkerin,nede nekirin isminin kuranmda geçmemesi gibi.kabir azabının gerçekliğini bana buhari maceden değil KURANDAN ayetlerle ispatlamak zorundasın.benim dinim buharinin,müslümün,macenin yada bir başka birinin insiyatifine terkedilecek kadar sığ bir inaç sistemi değildir.islamın öğrenilmesi noktasında kurandan başka hiç bir kaynak yoktur.kurandan verdiğiniz:''Allah, iman edenleri sabit bir söz ile metanetli kılar"şeklindeki ayette kabir azabından bahseden bir harf göremiyorum.gören arkadaş varsa banada göstersin lütfen.namazın topluca kılınması hususunda ise vermiş olduğun ayet savaş anında namazın nasıl kılınacağını anlatmakta.savaş anında zaten topluca değilde ferdi olarak namaz kılınmaya kalkılması zaten enayilik değilmidir?tarlada,yaylada,bağda,işyerinde ve herhangi bir iş için yerleşim yeri dışında bulunan kişide topluca namaz kılmak zorundamıdır?cemaatle namaz kılınmasına karşı değilim.ama illa cemaatle namaz kılınacak diye olayın farzlaştırılmasına karşıyım.
dediğim gibi emel hanım size formun önceki sayfalarında sormuş olduğum sorularıma eğerki bir yanıt alamazsam bu konuyu kendim adına kapatacağım ve size yanıt yazmayacağım.eğer sorularım cevapsız bir şekilde havada kalacaksa size cevap yetiştireceğim diye yırtınmamın bir gereği yok.
rabıta ibadet değilse allahın emri ve resulullahında sünneti değildir.şimdi hatmeyi ibadet olarak gördüğünüze dair önceki yazınızı size kopyalayayım:KURANI KERİMDE ADI GEÇEN FATİHA SURESİ, İHLAS SURESİ VE İNŞİRAH SURESİ İLE YAPILAN BİR ZİKİR HALKASI KURAN AYETİ OKUMANIN NESİ YANLIŞ BEN İSTER AYETİ ODAMDA YANLIZ OKURUM İSTER CEMAATLE OKURUM BEN İSTER TESBİHLE OKURUM İSTER TAŞLA İSTER AKLIMDA SAYARIM NESİ YANLIŞ KARDEŞİM. CEMAATLE YAPILAN İBADET YANLIŞMI? BİR ÇOK AYET VAR TOPLUCA YAPILMASI İSTENEN BİRLİK VE BERABERLİK İSTENEN, NEDEN CAMİLERDE İNSANLAR BİRLİKTE NAMAZ KILIYOR ÖYLESE BİRİ GİRSİN DİYERİ ÇIKSIN SIRAYLA KILSINLAR OLURMU BÖYLE BİŞEY.
HATMEDE SANA BAHSETTİĞİM KUARNA AYETLERİ DİYORUM KURAN AYETLERİNİN OKUNMASI YANLIŞMI DİYORUM. ALLAH ADI İLE YAPILAN HERŞEY İBADETTİR. SADECE İBADETLER FARZLARIMI KAPSIYOR. YOKSA FARZLAR DIŞINDA YAPILAN ŞEYLER İBADET SAYILMIYORMU. KURAN OKUMAK GİBİ.
Katılma Tarihi: 05 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kuran okumak sünnet değil farzdır.kuran-ı kerim halkalar kurularak çakıl taşlarıyla evcilik oynayarak okunmaz.
ayrıca:kuran-ı kerim:
Aklı ve gönlü işletenler o kişilerdir ki, ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah’ı zikrederler; göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler: “Ey Rabbimiz!Sen bunu boşuna yaratmadın.Şanın yücedir senin.Ateş azabından koru bizi.”(Ali İmran 191) diyerek zikrullahın ne olduğu konusunda bizi yeterince aydınlatıyor.hangi tarikat toplantısında,hatme ve rabıtasında göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünülüyor?Düşünülmüyor.çünkü şeyh efendinin kerametlerinin anlatımından buna zaman kalmıyor.ben tarikat içerisinde kaldığım süre içerisinde böyle bir zikrullaha rastlamadım.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma