HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Haniflik Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Mekki dönemde müşriklere karşı, İslam'ın İbrahimi bir dinin devamı olduğu vurgusu, Müslümanların kendi meşruiyetleri açısından önemlidir. Hz.İbrahim'in, gelenek olarak oldukça önemsendiği bir kültürdü bu ayetlerin nazil olduğu ortam. Dolayısıyla tevhidi dinin en güçlü temsilcisi olarak Hz.İbrahim'i sahiplenmek, putperest bir toplumun putlarından vaz geçmesi için önemli bir argümandır. Müşriklere sanki şu denmek isteniyordu: 'geleneğini takip ettiğinizi söylediğiniz İbrahim, yanlızca Allah'a kulluk ediyordu, sizin gibi putperest değildi. Onu ancak tek bir Allah'a ibadet ederek takip edebilirsiniz.'


Hz. İbrahim ve "Hanif" Kelimesinin
Kur'an'da Kullanımı

_Nalan BİLGEN_


Hanefe fiili Arapça'da yanına dönmek, veya eğilmek, bir şeye meyletmek anlamına gelir. 

Bu kelimeden türemiş olan "hanif"ya da çoğulu "hünefa"; doğru inanç sahibi; doğru, hak (din) anlamlarına gelmektedir.

Kur'an'da "hanif" kelimesi 12 kez geçer, bunlardan 2 tanesi kelimenin çoğulu olan "hünefa" şeklindedir. Kelimenin esas kullanımı kuşkusuz 3 Ali İmran/67'deki kullanımıdır. Bu ayette: 'İbrahim Yahudi ve Hıristiyan değildi. O müşriklerden olmayan bir 'hanif', bir müslimdi' denilmektedir. 

Kelimenin Kur'an'da kullanıldığı ayetler nüzul sırasına göre şu şekilde sıralanabilir. 
10 Yunus/105: 've 'yüzünü hanif olarak dine çevir; ve sakın müşriklerden olma!'. 
6 Enam/79: 'ben yüzümü hanif olarak, gökleri ve yeri yoktan var edene çevirdim ve artık ben müşriklerden değilim'. 
6 Enam/161: 'De ki: 'Rabb'im beni doğru yola iletti. Doğru dine, hanif olan İbrahim'in dinine. O müşriklerden olmamıştır'. 
16 Nahl/120: 'İbrahim Allah'a itaat eden, hanif bir ümmet idi, müşriklerden değildi'.
16 Nahl/123: 'Sonra sana: 'hanif olarak İbrahim'in yoluna uy, o müşriklerden değildi' diye vahyettik.'. 

30 Rum/30: 'sen yüzünü hanif olarak doğruca dine çevir: Allah'ın fıtratına ki; insanları ona göre yaratmıştır. Allah'ın yaratması değiştirilmez. İşte doğru din o'dur. Fakat insanların çoğu bilmez'.
2 Bakara/135: ' Yahudi ve Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulacaksınız' dediler. De ki: 'Aksine, biz hanif İbrahim dinine uyarız. O müşriklerden değildi'.
3 Ali İmran/67: 'İbrahim ne Yahudi ne Hıristiyan; hanif bir müslümandı. Müşriklerden değildi'.
3 Ali İmran/95: 'De ki: 'Allah doğru söyledi, öyleyse, hanif olarak İbrahim'in dinine uyun. O müşriklerden değildi.
4 Nisa/125: 'Kim, din yönünden, iyilik edici olarak yüzünü Allah'a teslim edip hanif İbrahim dinine tabi olandan daha güzel olabilir? Allah İbrahim'i dost edinmişti. 
98 Beyyine/5: 'oysa kendilerine, dini yalnız Allah'a halis kılarak, hanifler olarak O'na kulluk etmeleri, namazı kılmaları; zekatı vermeleri emredilmişti. İşte doğru din budur'. 
22 Hac/31: 'Allah'a şirk koşmayan hanifler olun, çünkü bilin ki; Allah'a şirk koşan kimse, gökten savrulup giden, kuşların didikleyip kapıştığı, yahut rüzgarın uzak ıssız yerlere savurduğu kimseye benzer'. 

6/79 ve 16/120'de 3/67'deki kine benzer tarihi ifadeler yer alır, ancak, müslim kelimesi kullanılmaz. Bunun yanında Hz. Muhammed'e ve Müslümanlara açıkça veya zımnen, bir hanif olarak Hz. İbrahim'in akidesine veya dinine tabi olmalarına ilişkin emirler vardır. (27135; 3/95; 4/125; 6/161; 16/123). Geriye kalan bölümlerde (10/105; 22/31; 30/30; 98/5) ise Hz. İbrahim'den söz edilmekte ancak, Hz. Muhammed'e ( ya da Müslümanlara veya Kitap Ehline) 'müşriklerden olmayan bir hanif olarak' Allah'a kulluk etmeleri emredilmektedir. Bu durumda Kur'an'da ifade edildiği üzere, kelime sadece Hz.İbrahim'in kendisi veya 'İbrahim'in dini' ile ilişkilidir ve İslam söz konusu olduğunda, puta tapıcılık dahil, Yahudilik ve Hıristiyanlığın zıddını ifade etmektedir.sonraki dönem İslam alimleri kelimeyi hep bu anlamda anlamışlar, 'hanif'i 'müslüman', 'hanifiyye' yi ise ' İslam' ile eş anlamda kullanmışlardır. İbn- i Mesud' un Kur'an nüshasında, 3/19'da, İslam yerine 'hanifiyye' kelimesi geçmektedir. Müslüman alimler, Hz.Muhammed' den önce 'hanifiyye' ya da saf tanrıcılığı arayan insanların olduğunu göstermek için çabalamışlardır. Kuşkusuz daha saf veya daha kamil bir dini arayan insanların olduğu anlaşılmaktadır, ancak kendilerini 'hanif' olarak adlandırmamaktadırlar. Zira öyle yapmış olsalardı, bu isim 'müslim' kelimesi ile eş tutulmazdı. Siyer rivayetleri (her ne kadar tartışılabilir olsa da) Hz.Peygamber' den önce puta tapmayı reddeden ve daha kamil bir dini arayışta olan ve dahi vahyin nazil oluşundan sonra Peygambere iman etmemiş ve Kureyş tarafında Savaşlarda bulunmuş isimlerden de bahsetmektedir. İslam öncesi Arap şairlerinin hanif kelimesini 'müşrik' veya 'putperest' anlamında kullandıkları anlaşılmaktadır. Ve bu da bir Hıristiyani kullanım olup Süryanice'de çoğul olan happ'e kelimesidir. Hıristiyanlar bu hususu Müslümanlara alaylı bir şekilde eleştirmek için kullandıkları, Müslümanların da sonunda kendilerini hünefa olarak adlandırmaktan vazgeçtikleri anlaşılmaktadır. 

Mekki dönemde müşriklere karşı, İslam'ın İbrahimi bir dinin devamı olduğu vurgusu, Müslümanların kendi meşruiyetleri açısından önemlidir. Hz.İbrahim'in, gelenek olarak oldukça önemsendiği bir kültürdü bu ayetlerin nazil olduğu ortam. Dolayısıyla tevhidi dinin en güçlü temsilcisi olarak Hz.İbrahim'i sahiplenmek, putperest bir toplumun putlarından vaz geçmesi için önemli bir argümandır. Müşriklere sanki şu denmek isteniyordu: 'geleneğini takip ettiğinizi söylediğiniz İbrahim, yanlızca Allah'a kulluk ediyordu, sizin gibi putperest değildi. Onu ancak tek bir Allah'a ibadet ederek takip edebilirsiniz.'

Medeni dönem hanif kelimesinin ait olduğu pasajlar, Ehl-i Kitapla bir polemiğin cevabı niteliğindedir. Hz. İbrahim'in Yahudi ya da Hıristiyan olmadığı ifadeleri, Ehl-i Kitaba karşı, Karşı Kur'an'ın Tevrat ve İncil'in devamı olduğuna ilişkin atıflar gibi anlaşılabilir. Zira Kur'an Sami kültürünün o günkü Arap toplumunca bilinen tüm peygamberlerini tevhid peygamberi olarak göstermiş ve hepsinin aynı kaynaktan, yani Allah'ın vahyinden beslenen Peygamberler olarak sunmuştur. O halde yahudi ya da hıristiyan dinin takipçileri neden eleştirilmiştir? Kur'an'ın bu konudaki tutumu elbette daha kapsamlı bir arştırmanın konusudur. Fakat hem mekki hem medeni ayetler, yahudilerle ilişkilerin farklı pozisyonlarına göre uslubu açısından farklılık gösterse de, temelde Ehl-i kitapla ortak değerlerin varlığına vurgu yapmakta, ellerindeki vahyi anlamadıklarına ya da yanlış yorumladıklarına işaret etmektedir. Şura Suresi 13. ayetteki, "Nuh'a emrettiği şeyi Allah sizin için de dinin hükümlerinden kıldı ki, onu sana vahyetmiştik. Aynı şeyi İbrahim'e, Musa'ya ve İsa'ya emretmiş ve 'Dini dosdoğru muhafaza edin ve onda ayrılığa düşmeyin' buyurmuştuk. Kendilerini davet ettiğin şey müşriklere pek ağır geldi. Allah hak din için dilediğini seçer ve kendisine yönelen kimseyi doğru yola iletir" ifadeleri her ne kadar bağlamı itibariyle mekke müşriklerini eleştiriyor olsa da vahyi geleneğin kaynağını ifade etmesi bakımından önem arz etmektedir.

Sonuç olarak hanif olarak Hz.İbrahim'in dini Hz.Muhammed'in de tebliğ ettiği tevhidi dindir. Ve vahiyle muhatap olan her birey, ister müşrik olsun ister ister kitap ehli olsun vahiyle sorumludur. Onu anlama ve iman etme yükümlülüğündedir.


Kaynak: http://patikalar.net/hz.ibrahimhanif.htm





Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Halis - Hanif İslâm

Kuran’da çok önemli mesajlar var:

Allah’a ve sözlerine yeterince ve gereğince iman. Kitaba çok sıkı sarılmak ve bu doğrultuda temizlenmek, paylaşmak.

Önce Kendini ve sonra çevreni bu mesaj doğrultusunda (yapabildiğince) Islah etmeye çalışmak.

Kuran’da "büyük haber" olan Ahiret mesajı vardır.

Haniflik ise; Hanif - Halis İslamdır. Bilindiği gibi Tevhittir – "dini rabbe halis kılmaktır". Kuran “aynı” anlamda birbirini açıklayıcı ve tamamlayıcı olarak “çift” kelime kullanır. Bu doğrultuda Hanif demek Halis demektir. Haniflik veya Halislik diye ayrı bir din yoktur. Din İslamdır, yani Halis / Hanif İslamdır.

Esasen İslam, hanif yani halis İslamdır. (Fırkalar-mezhepler İslam’ı değil) "Yalnız Allah’ın" dini olan İslam’dır.

Kuran’ın yani dinin temeli, Orta direği, Kâbesi, ve tam ORTASI Tevhittir. Dini Rabbe Has kılmaktır. Kuranın ana ve Orta mesajı, işte bu Halis İslam’dır.

Özellikle gözetilmesi Emredilen “SALATI VUSTA” (Orta Salatı) işte bu mesaj (Tevhit – halis islam) doğrultusunda Yalnız Allah için ayağa Kalkmak, Yalnız Ona Yönelmek, Yalnız onu kabul etmek, Yalnız onun Yönetimine, Yalnız onun Hizmetine ve Himayesine girmektir.

“Orta yol” da budur: Hanif / Halis İslam.

“Sıratı Müstakim” de budur: Hanif – Halis İslam.

Kuran’ın diğer mesajları, Kuranın "Tam Ortasındaki" bu mesajın etrafında ve aynı yöndeki detaylı açıklamalarıdır.

Mesela “Takva” gibi çok önemli mesaj, Yalnız Allah’a güvenip dayanmak, onun sözlerine çok sağlam bağlanmak ve böylece sapmalardan korunmaktır ki aynı şekilde “dini rabbe özgülemek” yoluna çıkar. Tevekkül de öyledir.

Rasullere itaat, onlara destek olmak, onları örnek almak, onlar gibi hanif-halis Müslüman olmaktır. Rasule "salat" etmek, onun bu "hanif İslam davasına destek olmaktır". Bu emri kuru bir lafa indirgemek, mesajı yanlış anlamak / anlatmaktır.

Örnek alınması tavsiye edilen iki Rasul; İbrahim ve Muhammed a.s. nin davası, kesinlikle "Halis İslam Çağrısıdır"

Bir kere bu “orta ve ana mesaj” aldıktan sonra diğer açıklamalar daha aydınlatıcı ve açıklayıcı etki yapar.

Mesela “Rab, bir kul için Hayr murad ederse onun kalbini İslam’a açar” Orta ve Ana mesajı alan kişiye

Deniyor ki: “Rab, bir kul için Hayr murad ederse onun kalbini Kur'an’a yani HALİS İslam’a açar”

İnsanlar eylemlerinin "nasıl" olacağı soruları ile şekilselliği öne çıkarmış, işin "bilinci" göz ardı edilmiştir. İnsanlar Şekilsel eylemler ve detaylara o kadar boğulmuş ki, bir çok yükler altında zora girmiş, Esas “Orta yol” ve ana mesaj olan “Dini Rabbe özgülemek” mesajı adeta gölgede kalmış, bu Esas, Orta ve Ana mesaj kaybedilmiştir.

Mizan işte böyle bozulur. Önemli olana yeterince önem verilmez, fakat önemce çok gölgede kalan detaylara dalarak ve böylece saparak “Orta Yol” olan ana mesajdan, yani Dini Rabbe Halis kılmaktan uzaklaşılır.


Turgut Sak
İstanbul-26
.04.2005


http://sufizmveinsan.com/konuk/halishanif.html


Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats