HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: deniz mevsimi geldi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

Annesine,teyzesine,halasına,yengesine sarılıp yatan delikanlılar,babasına,amcasına,dayısına sarılıp yatan genç kızlar. Bu insanlar zina yapmış oluyorlar mı? Hayır.

Dayısına amcasına bilmem ama babasına sarılıp yatan genç kızların zinaya yaklaştığını nasıl iddia edebilirsiniz. Evleninceye kadar canım istedikçe babamın yanına sokulup yattım ben, bu ne biçim iddia. Örnek verirken ipin ucunu kaçırıyorsunuz söylemek istediğim buydu benim.

P*rno oyuncuları da işlerini yapan insanlar ama kimse bu çalışan(!) kadınları veya erkeklerin zina yapmadığını iddia edemez pek tabi.

Oyuncular diyorsunuz, büründükleri rollere göre zinaya yaklaşan da oluyor yaklaşmayan da.

Öğrenciler demişsiniz, bahsettiğiniz ortamda yapaşıp da zina yapan da var, yapmayan da, yaklaşan da var yaklaşmayan da.

Akrabalık ilişkilerine gelince ben öyle çevremde ergen çağa gelip de halasına teyzesine vs sarılan erkek görmedim, kızlar için de geçerli bu durum. Sarılsalar zinaya yaklaşma olur mu sanmıyorum. Ama baba - kız örneğinde ipin ucu kaçmış sanki yine.

Olaylara siz de tek taraflı bakıyorsunuz.

1-)Bütün bunların hepsi normal ve çağdaş yaşamın bir gereğidir.

dediğinizde ben çağdaş olmak için bunların ille de yapılması gerektiğini anlıyorum. Ne ilgisi var Allah aşkına, enseste yaklaşmanın ya da ensest ilişki yaşamanın çağdaşlık olduğunu kim iddia etti.

Eşim hala fırsatını bulunca annesine sarılıp yata kanepede, bu zinaya yaklaşma mıdır? Yok artık. Yazılarınızın ciddiye alınmasını istiyorsanız örneklerinizi biraz daha kabul edilebilir vermelisiniz.

Bence çağdaş yaşama bakış açısınızı biraz gözden geçirmelisiniz.

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dilimizde de "yaklaşma" fiili cinsel ilişki anlamına da kullanılır. "Yaklaşma!" emir sözcüğü çoğu zaman kişinin niyetinde "yapma!" anlamına sarfedilir. Kuran'da da hep bu anlamda gelmiştir. "Salata yaklaşmayın!", salata sakın gelmeyin!" demektir. "Yetimin malına yaklaşmayın!" derken, "yetimin malını asla yemeyin!" diyor. "Ey insan, senle eşin bahçede oturun, istediğinizden istediğiniz kadar yiyin ama şu ağaca/bitkiye/ota yaklaşmayın, yani yemeyin! Aksi taktirde, ne kadar mesafede yaklaşılmayacak, ne kadar uzaklıkta durulacak, bunun da verilmesi gerekti!

Zinaya yaklaşmayın, "sakın zina yapmayın" demektir. Yaklaşma fiili mutlak anlamda bir nesneye yakın olma anlamına alırsak çok sıkıntı olur. Erkekle kedının yanyana gelmelerine asla imkan tanımamak olur ki, bu bir cinse zindan hayatı yaşatmakla eştir. Yasak, yasak olan fiilden kesinlikle uzak durmayı vurgulamak için asıl fiile tercih edilmiş. "Bu işten uzak dur!" demekle, "bu işi kesinlikle yapma!" demek isteriz. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

Sayın haktansapmaz'a katılmakla beraber birkaç şey daha söylemek istiyorum.

Yaklaşma derken, aklından o kişiyle yatmayı geçirme, arzulama, düşüncesi istemsizce gelse bile bunu eyleme dökmek için planlar yapma, bu doğrultuda hareket etme de algılanabilir pekala. Bütün bunlar da kişinin niyetiyle alakalıdır.

Babama sarılıyorum acaba zinaya yaklaşıyor muyum, dayımla başbaşa kaldım zinaya yaklaşmış mı oluyorum, yok teyzemi öptüm zinaya mı yaklaştım vesveseleri insanı bunalıma sokar.

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim

       Sevgili t-yasa

       Hemen işi şahsa indirgeyiveriyorsunuz. Evleninceye kadar canım istedikçe babamın yanına sokulup yattım ben, Eşim hala fırsatını bulunca annesine sarılıp yata kanepedev.s diyorsunuz.

        Dünyada 9 milyar insan var. Bütün bu insanlar için ölçü şart. Kitabımız ölçüyü koymuş. Ahmet'e, Mehmet'e veya bir topluma göre ölçü olmaz.Kadınlara,erkeklere bakışlarını kısmasını,zinaya yaklaşmamasını emretmiş.

     Ayrıca konumuz değil ama, bir araştırın bakalım Türkiye'de ve dünyada resmi ve gayri resmi ensest ilişki istatistiklerine... 

     Siz çok temiz duygularla yazıyorsunuz,hayranlıkla okuyorum yazılarınızı.

     Hani bazı safhane düşünüp' erkekler geneleve gitmeseler genelevler ortadan kalkar' diyenler varya, o temiz düşünen ama gerçeklerden kaçan ve gerçekleri görmek istemeyenlere benzetiyorum sizi

     Allah sizin gibilerini artırsın.

     Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

Sevgili efrayim58;

Dünyada 9 milyar insan var. Bütün bu insanlar için ölçü şart. Kitabımız ölçüyü koymuş. Ahmet'e, Mehmet'e veya bir topluma göre ölçü olmaz.Kadınlara,erkeklere bakışlarını kısmasını,zinaya yaklaşmamasını emretmiş.

Ölçü şart derken nedir ölçü, bu ölçüyü kitabımız yaklaşma diyerek mi koymuş, peki nedir yaklaşmamanın ölçüsü, bunu belirtmiş mi yoksa ben mi kaçırmışım, kim koyacak bu ölçüyü Allah sınırları kesin çizmemişse eğer?

Ayrıca konumuz değil ama, bir araştırın bakalım Türkiye'de ve dünyada resmi ve gayri resmi ensest ilişki istatistiklerine... 

Siz ensest yapan insanların zinaya yaklaşmamanın ölçüsü konularak bundan vazgeçeceğine inanıyor musunuz? Ensest ilişki demişsizin, demek ki ortada bir ilişki olmuş, zinaya yaklaşılmamış, direkt olarak zina edilmiş. bu insanlar Allah2ın kesin yasaklama emrine karşılık bunu yapıyorlar hem de zorla, yaklaşmama ölçütüne mi uyacaklar?

Tartışmalarımız ruh hastalarından ziyade normal insanlar üzerinden gitmeli, zira kızına tecavüz eden insan müsveddesi bir babanın hükmünün zina eden bir insanla eşit olduğuna zaten inanmıyorum.

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

Ek olarak, hakkımdaki düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim

       Sevgili t-yasa

       Zorla yapılan ilişki ile, zina ayrı şeylerdir. İki tarafında beraber kurdukları ilişkiyle,zorla yapılan tecavüz ilişkisi aynı sepete koyamazsınız.

       Ölçü şudur: Ergen olanlar zinaya yaklaşacak ortamda bulunamazlar.

        İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.

       Belki 1000 aile böyle yaparsa içinden bir aile hata yapabilir.Bütün aileler hata yapacak değiller tabi.

       Bir oramda olup el sıkışmakla olmaz bütün bunlar. Hepsini zinaya yaklaşma ayetiyle açıklayamazsınız.

      Zina, tabiri caizse,muz kabuğu,karpuz kabuğu gibidir.Bana bir şey olmaz,ben düşmem diye, bile bile üzerine basarsanız,hakikatten düşmediğiniz gibi,nasıl düştüğünüzü anlayamazsınız bile.

     Sevgi ile

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

 

Sevgili Efrayim.Zina kavramına yüklediğin anlam geleneksel,dolayesiyle yanlış.Allah,sadece zinaya yaklaşmayın mı diyor.Kavgaya,dövüşe, adam yaralamaya veya Adam öldürmeye,hırsızlığa veya haram yemeye veya yalan haber yaymaya veya masum insanlara iftira atmaya veya yetim hakkı yemeye.v.b. de yaklaşmayın demiyor mu?

Sevgili Efrayim.Sen akıllı adamsın.Lütfen biraz düşün.Kur"an,fuhuş,iftira ve zina olayında şahit isterken,adam öldürme veya adam yaralama veya hırsızlık olayında,neden şahitlerden hiç söz etmiyor.Veya etmiyor mu?

Kur"an,"zinaya yaklaşmayın o fahşa"dır,"diyor. fahşadan,daha doğrusu,fahşa ve zina"dan maksat,her konuda hududullahın dışına çıkmaktır.Yani Allah"ın koyduğu,gizli,açık bariz yasakları çiğnemektir.

Bundan dolayı,bir kadın veya erkek,anadan uryan veya kadın üstsüz olmadığı sürece,pilaja gitmekle veya mayo,bikini giymekle zinaya yaklaşmış olmaz.Ayet,zinaya yaklaşmaktan anlaşılan şeyde yanlış.Ayet,zinaya yaklaşmayın,o aşırılıktır"diyor.Yani kişi,bir konuda aşırılığa gitmeden,örneğin,kadın sütyenini,erkek mayosunu çıkartmadan fuhuş yapmış olmaz.Yani ayet,fuhuş yapmayı yasaklıyor,cinsel organ sahibi olmayı yasaklamıyor.

Eğer gelenekcilerin zinaya yaklaşmaktan anladıkları şey doğru ise,hepimizin hadim olması gerekir.Hiç kusura bakma,ben hadim madim olamam.Rahibe veya rahipte olamam.Cinsellik güzel bir nimet ve meşru çerçevelerde kalmak süretiyle,bu nimetten yararlanmak ve böyle güzel bir duyguyu bize bahşettiği için Allah"a şükretmek lazım.

Selam ile.

 

 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

Zorla yapılan ilişki ile, zina ayrı şeylerdir. İki tarafında beraber kurdukları ilişkiyle,zorla yapılan tecavüz ilişkisi aynı sepete koyamazsınız.

Aynen böyle düşünüyorum işte bu yüzden ensest bana zina değil de farklı bir şey gibi geliyor.

İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.

Söylediğiniz şey zorunlu haller dışında gerçekleşirse olsa olsa edebe aykırı bir hal alır,  neticede kimse kimseyi keyfi olarak banyoya sokup yıkamaz değil mi? Bunu yapıyorsa ortada ters giden bişeyler vardır.Ancak imkanlar bu durumu zorunlu kılıyorsa yapacak bişey yoktur.

Zina olayına yorumcu arkaşımızın dediği gibi bakıyorum ben de. Sevgili Efrayim bu konudaki sınırlarınız örfi olarak şekillenebilir ancak ve başkasına bu sınırları dayatamazsınız. Ben kendi yaşam tarzımı başkasına dayatamam, kendime koyduğum veya karakterim sebebiyle kendiliğinden oluşumuş sınırlarım var önceki iletilerimde biraz bahsettim ama benim sınırlarım diğer kadınları bağlamaz, bunları hüküm diye başkalarına dayatamam.

Geleneklere göre dini hüküm koyulamaz, dini hükmü ancak Allah koyar. Zinaya yaklaşmamayı ve zina yapmamayı ayrı şeyler olarak algılamanız bunun dini bir hüküm olduğunu göstermiyor maalesef. Bu sorularınıza başkalarında cevap bulamazsınız ancak içinizde bulursunuz. Sze göre kadınlı erkekli denize girmek rahatsızlık veriyorsa girmessiniz olur biter ama bu durumu zinaya yaklaşmak olarak yorumlamak bize düşmüyor ki tekrar ediyorum zinaya yaklaşmak ile yapmak bence aynı şeydir.

İçkiye yaklaşmamak için nasıl ki üzüm yemekten ya da boza içmekten vazgeçmiyorsak zinaya yaklaşmamak adına toplumdan soyutlanmanın da anlamı yoktur.

 

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili t-yasa

     Yine söylemek durumundayım ama çok temiz ve safhane düşünceler içindesiniz.

      İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.Dedim.

       Söylediğiniz şey zorunlu haller dışında gerçekleşirse olsa olsa edebe aykırı bir hal alır,  neticede kimse kimseyi keyfi olarak banyoya sokup yıkamaz değil mi? Bunu yapıyorsa ortada ters giden bişeyler vardır.Ancak imkanlar bu durumu zorunlu kılıyorsa yapacak bişey yoktur. Demişsiniz.

        Ben de onu söylüyorum işte ters giden birşeyler var.

       15-20 sene önce, üç il hariç, diğer illerde aile içindeki kadınlar erkekler yanaktan öpüşürlermiydi? hayır.Şimdi dudaktan bile öpüşüyorlar...

      15-20 sene önce külotlu çorap giymeyen kadınlar,şimdilerde evde hiç çekinmeden herkesin içinde çorabını çıkarabilmektedir.

      Evde erkekler kadınlar mayolarını giyip güneşlenebilmekte, uygunsuz oturabilmekte v.s v.s

     Tüm bunlar zina yapmak değildir. Sizin deyişinizle 'ters giden şeylerdir'.

      Allah, tüm bu aksaklıklara karşı 'zinaya yaklaşmayınız' demiştir.

      ZİNA YAPMAK ZATEN SOSYAL CİNAYETTİR.

      Bazılarının dediği gibi, aldatılan eşlerin sorunu değil,tüm toplumun ortak sorunudur.

      Bundan dolayıdır ki,Allah,zina yapmayın dememiştir.

      Nasrettin hoca,kızını çeşmeye göndermeden sıkı sıkıya tembihlermiş 'aman kızım testiyi kırma' diye. Komşular bu duruma itiraz ederlermiş ' hocam kızı niye sıkıştırıyorsun daha çocuk testi mesti kırmadıki' Hocanın cevabı hazır' testi kırıldıktan sonra ne önemi var'

      Sevgi ile,

 

     

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats