Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
HÜSEYİN-1975 Yazdı:
Allah a istediğimiz şekilde istediğimiz kadar ibadet edebiliriz.Kimse buna karşı değilki zaten.Adına ister namaz deyin ister hareketli dua. Ama salat yalnızca bu değil. Sayın Prangasıza katılıyorum. Fiil ve eylemle (infak, zorda kalanı kurtarmak, fakiri ve yetimi korumak, ve istesede istemesede muhtaca vermek) başlayan ve dualarla devam eden bir yaşam biçimi olmalı salat. Ha birinciyi yapmadan ikinciyi yapanların durumu Allahı kandırmaktan ve gönlünü yatıştırmaktan başka birşey değildir.
Ya oruç bence oda dejenerasyondan nasibini almış. Zamanlaması, hangi günlerde toplam kaç gün tutulacağı, av yasağı ile, ramazanla ve haccla olan ilişkisi. Ben arkadaşlarıma anlatamıyorum şehrü ramazanın kavuran dolunay olabileceğini.Çünkü yerleşik akıllar baştan kabullenmiş zaten atalardan kalanı. Değiştirmek zor. Ayrıca Meryemin orucunun nasıl olduğunu biri bana anlatsın lütfen! 19-26 :Artık ye, iç. Gözün aydın olsun. Eğer
insanlardan birini görürsen şöyle söyle: 'Ben Rahman için oruç adadım.
Onun için bugün, insan cinsinden hiç kimseyle konuşmayacağım. Oruçta yeme içme var mı? Meryem oruç tutuyor ama yiyip içerek gözü aydın olarak. Neden oruçla ilgili hiçbir ayette gündüz yeyip içmeyin demiyor yaradan. Bakara 187 de yiyin için yerine serbestsiniz koyunca neden konu cuk diye oturuyor.Zaten önceki ayetlerde de hep cinsellikten bahsetmiyor mu? Şimdi nereden çıktı bu yeme içme diye sadece ben mi düşünüyorum? 2-187: Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım
size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar
için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte
olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık
şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan
yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin
için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde
itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte
bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini
insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.
2-187: Oruç
gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım
size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar
için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte
olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık
şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan
yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar serbestsiniz; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde
itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte
bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini
insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.
Ve hacc. Forumda tümüyle ittifak etmediğimiz kavramlardan biri daha. Allah apaçık diyor Kurana ama hala hacc benim kafamda net değil. Kuranı farklı 10-15 çeviriden okumama rağmen hala net değilim. Şimdilik günümüzde sadece Mekkeye özgü olmayan (resul yaşamadığından dolayı- sana gelsinler ibaresinden yola çıkarak) bir tevhid konferansı ve burada sistemin tartışılması olarak yorumluyorum. Tabii ki bu bugünkü fikrim. Aklımla ve Kuranla yaptığım her keşifte fikrimi yeniliyorum.
Ve takva hani yaradanın ölçüsü benim katımda dediği şey Eğer takvanın ölçüsü dünyada mevcut değilse ritüeller ve tapınma hareketleri out Kalple iman ve iyi insan olmak in olmalıdır.
Ve şunu gördüm Kuranda. Birçok kelimenin anlamı kasıtlı olarak saptırılmış, kaydırılmış, aslında takvanın ölçüsü benim katımdadır diyen Allaha inat takvaya dünyalık ölçüler biçilmiştir.
En doğrusunu Allah bilir. Adım Hüseyin olsa da İbrahimi örnek aldığımdan gerek hanif dostlar beni ağır eleştirmezler umarım.
Eleştirilerinizi, sorulara yanıtlarınızı hala bekliyorum Syn Haluk bey ve hanif dostlar Teşekkürler
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
selamlar,Kıymetli arkadaşlar, ben de bu konuyu uzatmayacağım,sadece bir öneri sunup yazımı kapatacağım. zannediyorum ihtilaflarımızın en büyük sebeplerinden biri şudur.Kur'anı Kerimi incelerken verilen kavramlara ağırlık verdiğimiz kadar o kavramların amaçlarına o derece ağırlık vermeyişimiz bu ihtilafı artırıyor. örneğin salat konusu en çok tartışılan kavramlarımızdan birisi olmuş,fakat salatın amacı hangi ayette belirtilmiştir diye kaç kişimiz araştırma yaptık?. bir kavramı en iyi şekilde anlayabilmek için o kavramın amacına öncelik vermeliyiz,başlangıç noktamız(startımız) oradan başlamalıki kavramı ancak o şekilde en iyi anlayabilmiş oluruz,böyle yapmazsak hem yanılmalarımız çoğalır,hemde çarpıtmaların tuzaklarından kurtulmamız çok zor olur diye düşünüyorum. bir kanun bile yapılırken önce onun amaçları ve gerekçeleri ortaya konulur,ondan sonrada maddeleri ifade edilir.Kur'anda da bu teknik vardır.Yeterki bu konuya öncelik verelim. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma