Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bu yazi yazinin sonuda verilen makaleden ceviridir. Ehl-I Sunnetci zihniyetden kadinin sahitligi konusundadami aladatildik. Ne dersiniz ? Araplarin kadini asagilayan kulturunun Kurbani olan mealciler olayi farketmedemediler mi ?
2 KADIN= 1 ERKEK ?
Islam alimlerinin ve liderlerinin coguna gore kadinlar erkekler ile karsilastirildiklarinda daha asagi olduklarindan onemli olan hic bir goreve getirilemezler... Hatta ayni alimler kadinlarin duygusal ve unutkan olmalarindan dolayi iki kadinin sahitliginin bir erkege esit olmasinin Kurandan oldugunu soylerler.
Normal dusunen ve akilli olan, kadinlar ile calisan yada okula giden herkes kadinlarinda en az erkekler akilli daha zeki olduklarini bilir. Kadinlarin hafizalarinin erkeklerden daha zayif oldugu sadece uydurmadan ibaretdir. Simdi onlarin dayanaklari olan ayeti hep beraber inceleyelim.
BAKARA 282 Ya eyyühellezine amenu iza tedayentüm bi deynin ila ecelim müsemmen fektübuh, vel yektüb beyneküm katibüm bil adli ve la ye'be katibün ey yektübe kema allemehüllahü fel yektüb, velyümlilillezi aleyhil hakku vel yettekillahe rabbehu ve la yebhas minhü şey'a, fe in kanellezi aleyhil hakku sefihen ev daiyfen ev la yestetiy'u eyyümille hüve felyümlil hakku sefihen ev daiyfen ev la yestetiy'u eyyümille hüve felyümlil veliyyühu bil adl, vesteşhidu şehideyni mir ricaliküm, fe il lem yekuna racüleyni fe racülüv vemraetani mimmen terdavne mineş şühedai en tedille ihdahüma fe tüzekkira ildahümel uhra, ve la ye'beş şühedaü iza ma düu, ve la tes'emu en tektübuhü sağiyran ev kebiran ila ecelih, zaliküm aksetu indellahi ve akvemü liş şehadeti ve edna ella tertabu illa en tekune ticaraten hadiraten tüdiruneha beyneküm fe leyse aleyküm cünahun ella tektübuha, ve şehidu iza tebaya'tüm, ve la yüdarra katibüv ve la şehid, ve in tef'alu fe innehu füsuküm biküm, vettekullah, ve yüallimükümüllah, vallahü bi külli şey'in alim
BAKARA 282 Ey iman edenler, birbirinizden belirli bir vade ile borç aldığınızda, onu yazın; aranızda doğrulukla tanınmış bir yazı bilen kişi, onu yazsın. Yazı bilen de kendisine Allah'ın öğrettiği gibi yazmaktan kaçınmasın. Bir de borçlu adam söyleyip yazdırsın, her biri Allah'tan korksun ve haktan birşey eksiltmesin. Eğer borçlu, aklı ermeyen biri yahut küçük veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi dosdoğru söyleyip yazdırsın. Erkeklerinizden iki şahit gösterin. Eğer ikisi de erkek olamıyorsa o zaman doğruluğuna güvendiğiniz bir erkekle iki kadın şahit olsun ki, biri unutunca diğeri hatırlatsın. Şahitler de çağrıldıklarında kaçınmasınlar. Siz yazanlar da az olsun çok olsun onu vadesine kadar yazmaktan üşenmeyin. Bu Allah yanında adalete en uygun olduğu gibi şahitlik için daha sağlam ve şüpheye düşmemeniz için daha elverişlidir. Ancak aranızda peşin devrettiğiniz bir ticaretse, o zaman bunu yazmamanızda size bir sakınca yoktur. Alışveriş yaptığınızda da şahit tutun, bir de ne yazana ne de şahitlik edene zarar verilmesin. Eğer zarar verirseniz bu mutlaka kendinize dokunacak bir günah olur. Allah'tan korkun! Allah size ilim öğretiyor ve Allah her şeyi bilir.
Bakara 282 ayetde kullanilan ve sahitlik konusunda yanlis anlamlara sebeb olan kelime " TEDIL" dir. Bunu degisik mealciler degisik sekillerde cevirmislerdir.
(…..Mesala Diyanet Meali : YANILIRSA diye cevirmis.
Elmali Hamdi “UNUTURSA” diye cevirmis
Suleyman ates “SASIRIRSA” diye cevirmis
Yasar Nuri “SASIRIRSA/UNUTURSA diye cevirmis
Edip Yuklel “YANILIRSA diye cevirmis …..)
Ama mealicileri cogu kelimeyi “UNUTURSA” diye ceviriyor.
Unutmak kelimesinin arapca karsiligi ‘Tansa/Nasi’ dir. Bu kelimenin unutma olarak cevrilme ihtimalini basdan ortadan kaldirmak gerekiyor.
‘DAL’ kelimesi is ‘Huda’ (yol gostermek). Bunun ceviriside ‘SAPMIS’
“ Istedigini (Tedi) dogru yola istemedigini sapmislarin (Tidil) yoluna”.
Bu kelimeden turetilen kelime en acik anlamiyla birinci sure olan Fatiha suresinde kullanilmistir.
Fatiha 7 ayet ‘Siratallezine en'amte aleyhim ğayril mağdubi aleyhim ve lad dallin”
Fatiha 7 Kendilerine lütuf ve ikramda bulunduğun kimselerin yolunu; gazaba uğramışların ve sapmışların yolunu değil
Another diravitave is 'Dhilal/Dhil' which means 'Shade' (area without complete light).
Dal kokune dayanan dige bir kelimede ‘Dilal/Dil’ dir ve analami ise “GOLGEDIR’ Isik gormeyen alan demekdir.
Simdi Bakara 282 yeniden bakalim.
‘…..Eğer ikisi de erkek olamıyorsa o zaman doğruluğuna güvendiğiniz bir erkekle iki kadın şahit olsun ki, biri ‘TEDHiL” diğeri hatırlatsın…(2:282)
Sahit olarak Kabul edilebilecek insanlarin durust ve Kabul edilebilir olmasi bir on sart oldugundan, dogruluk ve taraf tutmama burda bir sorun degildir.
“TEDIL” burda UNUTMAK olarak cevrilemez.
TEDiL= Sapan,/kayip/golge
Bakara 282ci ayet daha iyi anlayabilmek icin su basamaklari izleyelim..
1. iki yada daha fazla kisi arasinda bir ileride odemesi yapilacak bir borc islemi yapilacaksa, bu islem kagida dokulmelidir.
2. Bu belgeye dokme isi resmi bir makam yada kurum tarafindna yapilmalidir..
3. Borc alan kisi kayiti tutacak olana borcun detaylari hakkinda imza sahibi olarak bilgi vermek zourndadir.
4. Borclu olan kadin veya erkek herhangi bir sebeble bu bilgileri vermezse onun yasal velisi bu sorumlulugu almalidir.
5. Borc isleminin tamamlanmasi icin 2(sahit) lazimdir.
6. Iki sahidinde erkek olmasi tercih sebebidir. Iki erkek sahit bulunmazsa bir erkek ve iki kadin sahit yeterlidir.
7. Sahitlik zamaninda ise yanlizca bir sahit yeterlidir. Eger sahitlerden biri herhangi bir sebeble sahitlik yapamazsa, diger sahit onun yerini alir.
Bu noktada sorulmasi gereken soru sudur. Bir kadinin sahitliginden sapmasina sebeb olacak konu nedir ?
Bunun cevabi gayet acikdir.: Kadin ile erke arasndaki pisikilojik farkliliklardir. Kadin dogrurur, erken dogurmaz, kadin dogumdan sonra uzun bir sure dinlenmelidir, erkeklerin buna ihtiyaci yokdur., kadinlari cocuklarini emzirmek zorundadir, erkekler degil, kadini etkileyen aybasi hali vardir, erkegin yokdur. Fiziksel olan bu farkliliklara dayanan bu durmun, kadinin akli ve istegi ile ilgili hic bir alakasi yokdur.
Kuran cercevesinde olaya baktigimizda, Allah iki (2) sahit tutmamizi istemekdedir. Herseyin ve bizlerin yaraticisi olan Allah bir kadin ve bir erkegin sahit olmasini, kadinin sahitlikden sapmaya sebeb olacak fiziksel ozelliklerindne dolayi pratik olmadigini biliyordu. Allah iki sahit tutmamizi istediginden, eger iki kadin bir erkek sahit secersek, bunlardan birinin borcun geri odenme zamaninda bulunmasi ihtimali artmakdadir. Cunku artik 1 erkek 2 kadin toplam 3 sahidimiz vardir. Bunlardan herhangi biri sahitlik yapabilir.( Simdi buraya dikkat edelim lutfen. Eger Allah iki kadinin sahitligi 1 erkege esit demek isteseydi, ayetin devaminda soyle derdi. “ Eger iki kadin ve 1 erkek sahitlik icin hazir degilse 4 kadini sahit olarak gosterin.)
Allahin kitabi olan Kuran surekli kadin ile erkek arasindaki esitlikleden bahsederken, Kur’anin kendi emel ve arzularini mesrulastirmak icin kullanmak isteyen zihniyet seytani planlarini her zaman ortaya koyacakdir.
Simdi bakara 282 ayetdeki, mali borc islemleri disinda sahitlik konusunda 1 KADIN= 1 ERKEKdir
(NİSA suresi 15. ayet) Vellati ye'tinel fahişete min nisaiküm festeşhidu aleyhinne erbeatem minküm fe in şehidu fe emsikuhünne fil büyuti hatta yeteveffahünnel mevtü ev yec'alellahü lehünne sebila
(NİSA suresi 15. ayet) Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin.
(NÛR suresi 4. ayet) Vellezine yermunel muhsanati sümme lem ye'tu bi erbeati şühedae fecliduhüm semanine celdetev ve la takbelu lehüm şehadeten ebeda ve ülaike hümül fasikun
(NÛR suresi 4. ayet) Namuslu kadınlara zina suçu atıp sonra dört şahit getirmeyen kimselere de seksen değnek vurun ve artık ebediyyen onların şahitliklerini kabul etmeyin! Bunlar öyle fasıklardır.
Isin daha ilgin tarafi bir olayada bir kadinin sahitligi bir erkegin sahitliginden daha ustundur.
(NÛR suresi 6.-9 ayet) Vellezine yermune ezvacehüm ve lem yekül lehüm şühedaü illa enfüsühüm fe şehadetü ehadihim erbeu şehadatim billahi innehu le mines sadikiyn. (7) Vel hamisetü enne la'netellahi aleyhi in kane minel kazibin (8) Ve yedraü anhel azabe en teşhede erbea şehadatim billahi innehu le minel kazibin (9) Vel hamisete enne ğadabellahi aleyha in kane mines sadikiyn
(NÛR suresi 6-9 ayet) Eşlerine zina isnadında bulunup da kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği, kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer yalan söyleyenlerden ise Allah'ın lânetinin kendi üzerine olmasını dilemesidir. Kadının, kocasının yalan söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ve şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer (kocası) doğru söyleyenlerden ise Allah'ın gazabının kendi üzerine olmasını dilemesi kendisinden cezayı kaldırır.
Rabbim ilmimiz artir ve bize dogruyu goster.
By Free-Minds (e-mail: free@free-minds.org)
http://www.free-minds.org/women/2to1.htm
__________________ 43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
|