HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur’ anda 2 KADIN= 1 ERKEK Uydurma mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ABCDF Yazdı:

Yazışmaların fayda sağladığı kanısında değilim.

temel konunun başlangıcı olarak gördüğüm bildiğim ve inandığım 16/116 ayeti burada "s" geçiliyor ve bir şekilde yaşamsal belli kurallar/yasaklar ortaya konuluyor. Bir şeyin makul olması ya da uygun olması farklı birşey, onun yasak/haram olması farklı birşey. 16/116 yı hatırlatırım.

Biz,Allah'ın var ettiğini saygıyla karşılayıp itaat edince sana göre bu, "helal,haram"koymak oluyor,

Sen,var olanı yok ederken helal,haram koymuş olmuyorsun!!

Ne mantık ama!

Şayet türbanı önerseydik o zaman yapıdan kaynaklanmayan bir ilave söz konusu olacağından kesinlikle haklı olurdun.Sapla samanı birbirine karıştırmayalım lütfen.


Selametle.


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam

şahitlik de kadınlarla erkekler arasındaki dağılımın ikiye bir olmasını, o dönemin şartlarına bağlamak doğru olmaz, matematik bilen kadınların fazla olduğu bir toplumda bu ayet gitmez o zaman, hüküm evrensel ve şartları da evrensel olduğuna göre kadınlarla erkekleri birbirinden ayıran zorluklara ve özel durumlarda olduğunu düşünmekteyim, kadınların sosoyal yağı içerisinde kendilerine zarar verilmemesi adına getirilen evrensel önlemler gibi ( örtü gibi) bunu da bu şekilde düşünmekde fayda görüyorum,

 

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

malik bin nebi Yazdı:

selam

şahitlik de kadınlarla erkekler arasındaki dağılımın ikiye bir olmasını, o dönemin şartlarına bağlamak doğru olmaz, matematik bilen kadınların fazla olduğu bir toplumda bu ayet gitmez o zaman, hüküm evrensel ve şartları da evrensel olduğuna göre kadınlarla erkekleri birbirinden ayıran zorluklara ve özel durumlarda olduğunu düşünmekteyim, kadınların sosoyal yağı içerisinde kendilerine zarar verilmemesi adına getirilen evrensel önlemler gibi ( örtü gibi) bunu da bu şekilde düşünmekde fayda görüyorum,

 

selam ve dua ile

 

Selam

İlgili ayete sorduğumuzda bize 2 kadın şahitliği sosyal yapı içinde kadına zarar verilmemesi için bu hükmü koyduk diye bir cevap veriyormu?

Ayete sorduğumuzda alamadığımız cevaplar üzerine anlayış geliştirmenin doğru olduğunu düşünmüyorum.

Bu ayeti en doğru anlamanın yolu ayetteki emri sorgulamadan olduğu gibi kabul etmekten geçer.

Bu ayet borçlanma hukukunda 2 kadın bir erkek şahit istemiş.O halde ayetten anlamamız gereken bu.2 kadın bir erkek şahit.

Bu ayetteki istek 1 kadın 2 erkek şahit talep ediyor olsaydı tepkimiz nasıl olurdu?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam ile savana kardeşim inşallah iysinizdir, kusura bakmayın ben tam olarak anlatamadım, birincisi bu emir kadınlar matematik bilmez diye iki kişidir dersek, kadınların rahatlıkla eğitim alabileceği, mtematik öğrenebileceği çağlarda bu mantıkla yaklaşılan bu emir hayata geçirilmez diyorum.İkincisi kadınlar ve erkekler yarım akıl tam akıl muhabbeti ile yaklaşırsak o zamanda vahyin adalet ilkesine aykırı davranmış oluruz diyorum ve ayetten anladığımı da şu şekilde özetliyorum,

emir evrenselse kadınlarda ve erkeklerde evrensel olan ve çevrenin şartlarına bağlı olmayan farklılıklardan dolayı ikiye bir uygulamasına gidilmiştir, kadınların ay günleri, hamilelikleri vesaire gibi özel hallerine binaen birbirlerini tamamlayıcı olacaklarını anlatmaya çalşmıştım, ki ilk sayfada da bu farklılık meselesi anlatılıyor,

 

 toplumsal meselelerde buna benzer örneklerden yola çıkarak örtüyü ve kadınlara zarar gelmemesinin önüne geçilebilme çabasınını anlatmaya çalıştım yoksa şahitlikle zarar ikilisini işlemedim,

maksadım emri sorgulamak değil, emrin üzerinde inşaa edilen yanlış anlayışları düzeltmekdi,

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam malik

bir ayeti okuduktan sonra ayette emredilene neden olarak olası cevaplar üretmek kaçınılmazdır.

Emredilen şeyin nedenine cevap üretmek o ayeti anlayışın bir parçasıdır.

 

Bu yöntem her nekadar mantıklı görünsede bir o kadarda tehlikelidir.Anlayışa göre din inşaa etmenin parçasıdır.

 

Söz konusu ayette üretilen olası nedenleri sıralayalım

kadın matematik bilmezdi ondan

kadının yeri evidir ticaret hayatında rolu yoktur

kadın fiziksel olarak erkeğe göre daha zayıftır baskı görürse şahitliğinden dönebilir o dönse bile diğer kadın doğru şahitlik eder

kadının özel günleri hamilelik vs gibi durumları göz önünde bulundurulduğundan kadınlardan biri gelip şahitlik edemeyecekse diğeri gelir eder

kadın erkeğe göre daha unutkandır

kadının aklı tam değildir

vs vs

Görüldüğü üzere üretilen tüm gerekçelerin hepsi ayette 2 kadın şahitliğine getirilen olası nedenlerdir.Ve hepsi beşeridir.Anlayışın ürünüdür.

bu anlayışlardan birini seçelim örneğin kadın unutkandır.

Bu anlayışa göre müslüman erkek kadının unutkan olduğunu ve bunu dinin söylediğini benimsemek durumunda kalır.Karısı annesi kızı ablası unutkandır bu yüzden bu kimselerin şahitliği tek başına geçersizdir anlayışına sahip olacaktır.Allah ayette kadın cinsi unutkandır dememiştir.Eğer şahit olan kadınlardan biri unutacak olursa diğeri ona hatırlatır demiştir.

Bu anlayış neticesinde Allahın bize söylemediği şeyi söylemiş gibi Allaha böyle emretti demiş oluruz.Ve bu çok tehlikeli.Sonu şirk koşmaya kadar gider.

Farkında olmadan en büyük günahı işlememize neden olur.

Bu gün beğenmediğimiz sürekli eleştirip durduğumuz atalar dini bu hale nasıl geldi sizce?

Kuranda olmayan emir ve yasaklar nasıl olduda din oldu ?

İşte izlenen bu yol yüzünden.Bir mezhep imamı bir konuda hüküm verip dine emir ve yasak sokarken danıştığı şey o imamın ayeti anlayışıdır.

örneğin domuz eti haramdır ayetinden yola çıkıp

domuz et yer o halde etobur hayvanlar yenmez

domuz regl olur o halde regl olan hayvanlar yenmez

domuz kendi pisliğini yer o halde pistir kendi pisliğini yiyen hayvanlar yenmez

Bakın ne oldu.Domuz eti haramdır ayetinden yola çıkılıp helal olan hayvanlar haram kılındı.Peki bunu yapan kim?Beşeri anlayış

Beşeri anlayışın helal haram koyma yetkisi var mı?

yok

O halde bu yapılan şirk koşmaktır Allah adına emir ve yasak koymaya ortak olmaktır.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 toplumsal meselelerde buna benzer örneklerden yola çıkarak örtüyü ve kadınlara zarar gelmemesinin önüne geçilebilme çabasınını anlatmaya çalıştım yoksa şahitlikle zarar ikilisini malik (malik bin nebi)

 

Sevgili malik

Kadınların örtünmesinin farz olduğunu

bu örtünmenin gerekçesininde kadınlara zarar gelmesinin önüne geçilmesi olduğunu

Kurandan hangi ayetten okudunuz ve buna inandınız?

Kuranda kadınlara zinetinizi örtün diye emreden ayet nur 31 dir.Bu ayetteki zinetin ne olduğuna cevabı yine ayet verir.örtülerininiz göğüs yırtmacı üzerine salın.Demkki kadınların örtünmesi istenen nokta ve dolayısıyla zinet burasıdır.Ayetin başında emredildiği üzere kadında erkek gibi cinsel organlarını sakınıp örtecek.Buna ilave olarak zinetini yani göğüs yırtmacını örtecek.ancak  nur 31de sayılan kimseler yanında burasını örtüp saklama zorunluluğu yok.Bu ayet kadına göğüs yırtmacını ve göğüslerini ört emri(göğüs yırtmacına dikkat çekildiğinden   demkki göğüs yırtmacınıaçıkta bırakan giyisilerle dolaşan kadınlara dikkat çekip örtünüzü buraya salın deniyor bu bir anlamda göğüsleri örtük dolaşan kadına bu şekilde dolaş ama göğüs çatalını açıkta bırakan giyisilerle olu orta gezinme emri).Bunun dışında ayet kadının başka organlarına dikkat çekip buralarınızı örtün saklayın demiyor.

Geleneksel anlayışa göre bu ayetteki ziynet kadının tüm vucududur.Örtüp saklaması gereken kadının tüm vucudur ve bu kadını korumak için yapılmaktadır.Oysaki çok yanlış.Ayetteki ziyneti ayetin dikkat çektiği bölge değilde kadının tüm vucudu olarak anlarsak ayetin devamında sayılan kişiler yanında kadın tüm vucudunu dilediğince açabilmektedir.Kocasına açtığı avret yerlerini bile.Bu son derece sapkın ve yanlış bir anlayış.Tamamen beşeri yorumlara ve anlayışa göre inşaa edilmiş dinin ortaya sürdüğü palavralardır.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

(EN'ÂM suresi 148. ayet) Şirk koşanlar diyecekler ki: "Allah dileseydi ne biz şirk koşardık, ne atalarımız ve hiç bir şeyi de haram kılmazdık."

(EN'ÂM suresi 150. ayet) De ki: "Gerçekten Allah'ın bunu haram kıldığına şehadet edecek şahidlerinizi getirin." Şayet onlar, şehadet edecek olurlarsa sen onlarla birlikte şehadet etme. Ayetlerimizi yalan sayanların ve ahirete inanmayanların heva (istek ve tutku)larına uyma; onlar (birtakım güçleri ve varlıkları) Rablerine denk tutmaktadırlar.

(A'RAF suresi 32. ayet) De ki: "Allah'ın kulları için çıkardığı ziyneti ve temiz rızıkları kim haram kılmıştır?" De ki: "Bunlar, dünya hayatında iman edenler içindir, kıyamet günü ise yalnızca onlarındır." Bilen bir topluluk için ayetleri böyle birer birer açıklarız.

(A'RAF suresi 33. ayet) De ki: "Rabbim yalnızca çirkin-hayasızlıkları -onlardan açıkta olanlarını ve gizli olanlarını,- günah işlemeyi, haklı nedeni olmayan 'isyan ve saldırıyı' kendisi hakkında ispatlayıcı bir delil indirmediği şeyi Allah'a şirk koşmanızı ve Allah'a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır."

(NAHL suresi 116. ayet) Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.


Selam,

Ayeti anlama çabasıyla yapılan hevesi yorumların, insanı nasıl ortaklığa götürebilecek olduğunu tekrardan farkettim.



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

sultan Yazdı:
savana Yazdı:

Ayeti anlamak için tüm soruları Allah'a sorun ve tüm cevapları yine Allah'tan alın.Kafadan yoruma dayalı uydurma sonuçlar üretmeyin.Ayetleri anlamakta En doğru yol budur.

 

Selam sultan

Siz isanın babasının kim olduğunu

Sen Kuran'dan,Muhammedin,Şuaybın,İdrisin babalarının kim olduklarını söyleyebilirsen,ben de,İsa'nın babasını söylerim!

isanın babası var diyen sizdiniz ben değil:)

gece çalışmanın haram olduğunu

Allah,geceyi dinlenmek,gündüzü de maişet çabası için yarattığını söylüyor.Yani,ben,söylemiyorum.

hayır efendim söylüyorsunuz.gündüz çalışmak farz gece çalışmak haram diyorsunuz.Allah bize gündüz uyumak haram yada gece çalışmak haram demediği halde.Siz ben kurandaki bu örnekten yola çıkıp geceleri dinlenmeyi gündüz çalışmayı daha uygun buluyorum ve böyle yapıyorum demiyorsunuz.Allah adına konuşup Allah gece çalışmayı yasaklamıştır diyorsunuz.

 

gündüz çalışmanın helal olduğunu

kutuplarda 6 ay gece yaşayan toplumların çalışma yasağına Allahtan onlara çözüm gelmesini beklemek durumunda olduğunu

Doğruyu aramaya değil,boğmaya yönelik "batıl" örnekleme..

inşaa ettğiniz dine göre amel etmek isteyecek toplumlara hadiyin oradan demekle yetiniyorsunuz.Burada yaşayan müslümanlara sizin kuran anlayışınız kurandan cevap veremiyor

erkekle dişiyi ayıran faktörün sakal olduğunu ve sakalın kesilmeyip yerle beraber uzatılmasının gerektiğini Sakal kesmenin yaratılışı değiştirmek olduğunu

Başka bir faktör biliyorsan söyle,bilmiyorsan teslim ol.Yerlere uzatmak mı!!Niyetin fena!Doğrusu,yaratılışı değiştirme girişimi olacak.

Erkekle dişiyi birbirinden ayıran faktör sizin sandığınız gibi saç sakal değil cinsel anatomileridir.

kadınların çalışmasının haram olduğunu

Bazı özel durumlar hariç kadının iş meşgalesinden uzak durmasını Rabbimiz, bazı kıssalarla bize bildiriyor.

hangi özel durumlar?sizin belirlediğiniz durumlar mı?

hangi ayet hangi kadın işe girip çalışırsa Allahın laneti onun üzerinedir der?

Allahın demedeği şeyleri sanılara dayandırıp ona iftira atmayalım.

kadınların ve erkeğin çifti bozmamak için evlenmek zorunda olduğunu

Zorunda olmadığına delilin nedir?Evlenmeye bilirirsiniz de,diye ayet mi var?

Evlenmeyenlerin yeri ebedi cehennemdir diye ayet mi var?

vs yi Allaha sorup bu cevaplarmı aldınız ki bize bunları söylüyorsunuz.

Benim Allahtan vahy almak gibi bir lüksüm yok elimde sadece Allahtan gelen kuran ve içindeki ayetler var.Ayete sorup ayetten cevap alıyorum.sizede nacizane tavsiyem budur

Odun gibi kupkuru ayetler!Yol aldırmayan,yavan.Bulunduğun yeri eşele dur!

 

içine beşeri yorum eklenip dallanıp budaklanıp zenginleştirilmiş !!! halimi eşelenmeye daha münasip yoksa ayet ne diyorsa onu anlamak mı? bakın sizin gündüz çalışma yasağını biraz eşeleyecek oldum zılgıt yedim.kutuplarda yaşayan müslümanlar çözümüz!


Selametle





__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam savana,

ayeti yalın haliyle kimse sorgulamaya kalkmıyor yazılanlardan anladığım kadarı ile arkadaşlar ayetlere giydirilen ve kitabın genel ruhuna aykırı gördükleri yorumların yanlışlığına dikkat çekip doğru olduklarına inandıkları şekli ile açıklıyorlar kendilerine göre, iki kadın bir erkek bitti. başka söze gerek yok dediğiniz gibi, ama biri de çıkıp kadın salak bak o yüzden iki kadın o zaman, tümedengelim yoluyla gidilir ve hayır şu şu şu nedenlerden hayır denir,

örtü ve diğer şekilsel meselelerde bu forumun genelinin düştüğü çelişkiye düşmediğime inanıyorum, ve hatta namaz ve hac gibi şekilsel ögeleri inkar eden arkadaşların sizi sahip olduğunuz mantığın daha samimi ve ileri versiyonu olarak düşünüyorum,  örtü işte çorap desem nerene giyeceğini bilirsin, örtü işte,,,kadının çağıran değil korunan olduğunu bilmemiz gerek ve rabbimizin bunun için sunduğu yollara da tabi olmaktan başka yol yok, kadın eve kapanmaz ama sürekli piyasada da değildir, kadın burkaya girmez ama recoys reklamı da çevirmez, neyse konuyu aslından saptırmadan, kadınların fıtartalarını göz önünde bulundurarak erkeklerden farklı rollere sahip olduğuna inanıyorum, kadın ve erkek arasında adalet vardır, eşitlik ve adalet kavramları ise farklı kavramlardır.Rabbimiz ise adildir,

 

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats