Yazanlarda |
|
kamer Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 kasim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
kamer yazdı
Selamün Aleyküm Değerli kardeşlerim!
Adem ve Adem Peygamber farklı insanlar olarak düşünüyorum.Adem ve zevci yaratıldıktan sonra belli bir tekamül ve çoğalmadan sonra içlerinden bir Adem'in peygamber olarak seçildiğini düşünüyorum.Bu konuda çalışması olan ZİKİR/KURAN ehlinin ilmine ihtiyaç duyuyorum.Paylaşırsanız sevinirim.
En doğrusunu Allah bilir.
EL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN
Selamün Aleyküm !
Ali İmran/33:Allah; Âdem'i, Nûh'u, İbrahim Ailesi'ni, İmran Ailesi'ni seçerek âlemlere üstün kılmıştır; başka Ademler vardı da onların içinden mi peygamber Adem’i seçti.
Ali İmran/59: Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur.Bu ayette de İsa a.s. durumu bir mucize ve insanlık için büyük bir imtihan Ademin durumunu da ilk insan olarak algılıyorum.
Araf/11: Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o.Bu ayette de pek çok insan yaratıdı , sonra biçimlendirildi, sonra Adem’ler içerisinde bir Adem halife olarak seçildi O’na eşyanın hakikatini öğretip ondan sonra meleklere secde emri verildi diye düşünüyorum.
Taha/115: Yemin olsun, biz daha önce Âdem'e ahit verdik de unuttu; biz onda bir kararlılık bulamadık.
Ali İmran/81: Ve unutma ki Allah, peygamberlerden mîsaklarını almış, şöyle demişti: "Size Kitap'tan ve hikmetten nasip verdim. Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. Kabul ettiniz ve ağır yükümü üzerinize aldınız mı?". "Kabul ettik." dediler. "O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım." dedi.Bu iki ayette de verilen bir ahit ve misak var.Peygamberin ahiti unutması ve kararlı olmaması Ali İmran/81. ayette geçen kabul ettik sözüyle çelişiyor.
Ayetlerde geçen Adem kelimesinin arapça karşılığını bilmek lazım.Türkçemizdeki özel isim (Adem) olarak mı kullanılmış,yoksa sık sık kullandığımız adam (her hangi bir erkek) olarak mı?Yoksa ikisi birden mi?Bunu öğrendiğimizde konu daha iyi anlaşılacaktır en azından kendi düşüncelerim netleşecektir.
Değerli safbilgi kardeşim;Allah’a yarattıkları sayısınca Hamd ve Sena ederim ki beni atalarım gibi insan olarak yarattı ve vahyiyle muhatap kıldı.Bunun şükrünü ifa etmekten acizim.
En doğrusunu Allah bilir
Allah’a emanet olun
Esen ve mutlu kalın
EL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
|
Yukarı dön |
|
|
Alperen Admin Group
Katılma Tarihi: 09 nisan 2005 Gönderilenler: 2974
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Eren84
Melek, İblis, Secde, Lanetli Ağaç kavramları hakkındaki düşüncelerinizi bizimle paylaşır mısınız?
Meleklerin secdesi, İblisin isyanı. İblisin adının Ademden sonrasını anlatan ayetlerde hiç anılmaması. Yasak Ağacın anlamı.
Ademin hayatının ilk döneminden bahsedilirken Cennet tabirinin neden kullanıldığı. İblis'in Cennetten kovulmasının anlamı. Kovulduktan sonra Ademi ve eşini hangi Cennette aldattığı.
Saygılar
İlgili başlıklar: Hz. Ademin Sembol hayatı ve analizi Adem, Melek, Cin
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
|
Yukarı dön |
|
|
safbilgi Yasaklı
Katılma Tarihi: 25 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 841
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Eren84
Eren84 yazdı:
O dönemde maymun denilen varlıklar da zâten yok ki onlardan evrimleşelim.
Evrımleşmeyi savunuyor,insanla maymunun atasının aynı olduğunu söyluyorsunuz,bu ortak ata yaratıkta insanla maymun arası maymunsu bir canlı ,niye hala ınsanı maymunsugıllerden evrımleştıği fıkrıni savunduğunuz halde açıkça yuzunuze vurunca reddetiyorsunuz?Maymun yada maymunsu baska bir canlı her ıkısıde ata olartak kötu duruyor işte ,bellıkı sizde rahatsız olmuşsunuz :))
Savana size evrımleşme konusunda gereklı cevapları vermış,ara geçiş forumu dıye yutturulan bulunan fosıller maymun ve gorıl çeşıtlerıne ait,konusu olmadığı için ayrıntılı tartışmayacağım,isteyen arkadaşlar ılgılı foruma baksın.
Şeytan,Ademden önce ınsana vesvese vermıyordu.İnsanlar vardı Ademden evvel onlara vesvese verıyordu diyorsanız İspatlayın Kurandan?İnsan ınsan yapan ıradeli bır varlık olmasıdır,hem melaıke hemde şeytani ılhama acıktır.Şytanıın Ademe ilk vesvese vermesi cennette gercekleşiyor,cennetın yeryuzunde olması sızın şahsi yorumunuz ve ispatlamanız gerekır ayetlerle...
Adem ilk ınsan degılse bız nıye Ademoğullarıyız?Alperenın verdıği linkede bir zahmet yazın,çunku göruşlerınız mevcut Adem inancından çok farklı ve sizi anlamak için geniş bir şekılde inceleyelım.Bu arada insanın maymunsu bir canlıdan evrımleştığine inanmanızda sanırım tasavvufunda etkısı var.
Meleklerin yanlış zanının ,insanın topraktan yaratılmasıyla ılgılı olduğu yoruma tabı olsada açık,çunku ınsan hakkında bıldıklerı tek sey topraktan bir canlı yaratılacağı ve yeryuzune konacağı ordaki hayvanlar gıbı Hicr 28 ,sızın maymunsu canlılardan evrımleştığimiz fıkrı ve Ademden evvel insanlar,topluluklar vardı fıkrı ıse Kurana butunuyle ters ve hatta yahudılık ve hırıstıyanlığa bıle...
Hicr Suresi |
28 |
Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti. |
Eger sızın dedığınız gıbı Ademden evvel insanlar olsaydı yeryuzunde melekler ınsanlar hakkında zan etmez,onların yaratılmasındaki hıkmedı bılırlerdı.İnsanın yaratılıp yeryuzune gönderılmesını yanlış bulmazlardı.
Maymun ve gorıl cinsi, kabılyet,ellerı kullanma,zeka,ayakların ve bacakların kullanımı gıbı konularda ustun,cumlemı gayet ıyı anladınız itıraz etmenıze gerek yok,ınsan en ustun canlı,maymunda ınsana en benzer hayvan yani bu yonuyle ustun ve Allah maymunu baz alıp yaratmış olabılır dedım,bu evrımden çok daha buyuk bır kudret baslı basına bır yaratma Kuranda anlatıldığı uzere,yani insan maymunsu bir canlıdan yada sızın deyımızle ortak maymunsu atadan evrımleşmedi.
İnsanla maymun arasında ara geçiş formu yada ortak ata uretmek için sahtekarlığa basvuran ve bu konuda malup olan göruş dışında bılım tamamıyla Ademın yaratılması ve ılk ınsan olması ınancıyla çelişmez,bulunan fosıller Ademden önce yeryuzunde bulunan maymun cınslerıne aıttır,yani bılım benım savımı destekler.Sizin savınızı destekleyen ortak ataya yönelık ara gecıs forumları ise çoğu ulkede kıtaplardan kaldırılmış ve bılım adamlarınca tartışmalıdır.
Linkteki 7.bolumde yapılan hılelere ve ılan edılıp foyası meydana çıkınca yururlukten bır ıkı sene sonra kaldırılan ortak ata uydurmaya yönelık ara gecış formlarına bakınız.
http://www.evrimbelgeseli.com/anasayfa.html
|
Yukarı dön |
|
|
barış Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 eylul 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 339
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kamer yazdı.
Ayetlerde geçen Adem kelimesinin arapça karşılığını bilmek lazım.Türkçemizdeki özel isim (Adem) olarak mı kullanılmış,yoksa sık sık kullandığımız adam (her hangi bir erkek) olarak mı?Yoksa ikisi birden mi?Bunu öğrendiğimizde konu daha iyi anlaşılacaktır en azından kendi düşüncelerim netleşecektir.
Selam,
Bu hususu ben de merak etmekteyim. Ayrıca alıntıladığın ayetler, özellikle Ali İmran 33 ve Araf 11'e bakınca, yaratılan ve biçimlendirilen (amaçlanan düzgünlüğe ulaşan)insanlardan Adem'in seçilerek halife atandığını sonucunu çıkarabileceğimizi düşünüyorum.
Benim biçimlendirilmekten(Araf 11), kıvama erdirilmekten(Sad 72), amaçlanan düzgünlüğe ulaşmaktan(Hicr 28) anladığım, insanın halife atanan Adem'e gelene kadar bir süreçten geçmiş olabileceği. Ama bunu evrim teorisi anlamında da yorumlamıyorum.Bu ifadelerden evrim teorisi de çıkmaz zaten.
Saygıyla.
|
Yukarı dön |
|
|
safbilgi Yasaklı
Katılma Tarihi: 25 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 841
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Barış yazdı:
Selam,
Bu hususu ben de merak etmekteyim. Ayrıca alıntıladığın ayetler, özellikle Ali İmran 33 ve Araf 11'e bakınca, yaratılan ve biçimlendirilen (amaçlanan düzgünlüğe ulaşan)insanlardan Adem'in seçilerek halife atandığını sonucunu çıkarabileceğimizi düşünüyorum.
|
Hicr Suresi |
28 |
Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti. |
|
|
Hicr Suresi |
29 |
"Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." |
|
|
Hicr Suresi |
30 |
Meleklerin tümü, toplu halde secde ettiler. |
Barış, ben bu anlatımdan evrımı yada baska bir değişik ifadeyı çıkartamadım senın bahsettığın gıbı.Aşağıkı lınkte bu çamur, toprak ve sıvı balçık,ruh ufleme hakkında bılgı var.
İlgili başlıklar: Hz. Ademin Sembol hayatı ve analizi Adem, Melek, Cin
|
Yukarı dön |
|
|
Eren84 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selâm Safbilgi,
Önceki
iletimde Âdem'in ilk insan olmadığına dâir paylaşmış olduklarıma hâla
bir cevap alabilmiş değilim. Bunun yerine her seferinde konuya farklı
açılardan yaklaşıp yorum yapmaktasınız. Bu da hâliyle beni iknâ
edemememenize neden oluyor.
safbilgi Yazdı:
Eren84 yazdı:
O dönemde maymun denilen varlıklar da zâten yok ki onlardan evrimleşelim.
Evrımleşmeyi savunuyor,insanla maymunun atasının aynı olduğunu söyluyorsunuz,bu ortak ata yaratıkta insanla maymun arası maymunsu bir canlı ,niye hala ınsanı maymunsugıllerden evrımleştıği fıkrıni savunduğunuz halde açıkça yuzunuze vurunca reddetiyorsunuz? Maymun yada maymunsu baska bir canlı her ıkısıde ata olartak kötu duruyor işte ,bellıkı sizde rahatsız olmuşsunuz :)) |
|
|
Sayın safbilgi,
Açıkça yüzüme vurduğunuzu zannedebilirsiniz. Ben sadece bilimsel terminolojiyi kullanarak neyin ne olduğunu anlatmaya çalışıyorum. İnsan ve maymunların ortak atası ne maymundur ne de maymunsugildir.
Ayrıca, maymun olmuş olsaydı bile bizim için hiç bir farkı olmazdı, kötü durmazdı. "Kötü duran" bir şey varsa o da size "niyet okuyuculuğu yapmayınız" tavsiyeme rağmen bunu devam ettirmenizdir (üzgünüm).
(Bu tip gereksiz polemiklere lütfen girmeden fikir alışverişinde bulunalım ki kalite düşmesin. Kimsenin bizlerin atışmalarını dinlemek zorunda olduğunu zannetmiyorum.)
safbilgi Yazdı:
Savana size evrımleşme konusunda gereklı cevapları vermış,ara geçiş forumu dıye yutturulan bulunan fosıller maymun ve gorıl çeşıtlerıne ait,konusu olmadığı için ayrıntılı tartışmayacağım,isteyen arkadaşlar ılgılı foruma baksın. |
|
|
Israrla cevap verildiğini söylüyorsunuz. Biz de ısrarla Harun Yahya çarpıtmalarına örnek verdiğimizi söylüyoruz. Verilen cevaplara karşı dilediğiniz cevabı kaynak göstererek verebilirsiniz. "Gerekli cevaplar verildi" denilmesi demogoji, "soyu tükenmiş maymundurlar" ifâdeleri de desteksiz sallama olarak kalır.
safbilgi Yazdı:
Şeytan,Ademden önce ınsana vesvese vermıyordu. İnsanlar vardı Ademden evvel onlara vesvese verıyordu diyorsanız İspatlayın Kurandan? |
|
|
Size önceki iletimde Âdem'in neden ilk insan olamayacağını Kur'ãn'dan ve Bilimsel verilerden yararlanarak belirtmiştim. Siz buna cevap vereceğinize kendi yorumunuzu farklı bir şekilde tekrarlıyorsunuz. Sizden sorularıma cevap bekliyorum.
safbilgi Yazdı:
Şytanıın Ademe ilk vesvese vermesi cennette gercekleşiyor, |
|
|
Şeytan cennette ne yapıyor, tâbiri câiz ise ne cennette işi var?
safbilgi Yazdı:
cennetın yeryuzunde olması sızın şahsi yorumunuz ve ispatlamanız gerekır ayetlerle... |
|
|
Sizin bahsettiğiniz cennet -her nerede ise- orada olduğunu ilk önce ispatlayınız. Cennet, cehennem, şeytan, Âdem ile ilgili âyetlerin müteşabih, sembolik alatımlar olduğunu düşünürsek biz yorum yaptığımızı kabul ediyoruz. Peki, sizinki yorum olmuyor mu?
safbilgi Yazdı:
Adem ilk ınsan degılse bız nıye Ademoğullarıyız? |
|
|
Ama buna cevap vermiştim. Üzmeye devam ediyorsunuz :(.
Eren84 Yazdı:
Âdemevlâdı
ifâdesi Âdem'in biyolojik evlatları anlamında değil, O'nun öğretilerini tatbik
eden anlamındadır. Çünkü
İbrahîm için de babanız ifadesi kullanılır; ama bizler onun sulbünden
gelmemekteyiz. Kur’an’da “îman edenlere hitaben” İbrahîm için de
“Babanız/Atanız İbrahîm” (Ebîkum İbrahîm) tabiri kullanılmaktadır (Hac,
22/77-78). Hz. İbrahim bütün îman edenlerin (her milletten) biyolojik olarak
atası/babası değildir. Bunun yerine “getirmiş olduğu öğretiye tabi olunan kişi,
önder, lider” anlamında kullanılmaktadır. Bu durumda Âdem evlâdı da Âdem’in
getirdiklerine, öğretisine (anlattığı dîne) uyup Âdem gibi yaşayan demektir.
İnsanlık tarihinde gerçek anlamıyla manevi olgunluğuyla ilk İNSAN= Halife olan
Âdem olduğu için de kendisi gibi yeryüzünde kemalâtıyla yaşayan Halifeler de
Âdem evlâtlarıdır. |
|
|
safbilgi Yazdı:
Alperenın verdıği linkede bir zahmet yazın,çunku göruşlerınız mevcut Adem inancından çok farklı ve sizi anlamak için geniş bir şekılde inceleyelım. |
|
|
Geniş bir zamanımda nasipse paylaşmaya çalışırım.
safbilgi Yazdı:
Bu arada insanın maymunsu bir canlıdan evrımleştığine inanmanızda sanırım tasavvufunda etkısı var. |
|
|
Hayır, bilimin etkisi var.
__________________ Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
|
Yukarı dön |
|
|
Eren84 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
safbilgi Yazdı:
Hicr 28 ,sızın maymunsu canlılardan evrımleştığimiz fıkrı ve Ademden evvel insanlar,topluluklar vardı fıkrı ıse Kurana butunuyle ters ve hatta yahudılık ve hırıstıyanlığa bıle...
Hicr Suresi |
28 |
Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti. |
|
|
|
Ben bir çelişki göremiyorum. Âdem'in anne karnında geçirmiş olduğu aşamalar da anlaşılabilir. Ayrıca, "yaratacağım" değil, "Yaratanım". Ve "Khalk" fiili Kur'ãn'da "yoktan var etme" değil, dönüştürme, bir hâlden başka bir hâle sokmak, safhalar/evreler halinde meydana
getirmek, bir nevî evrimleştirme anlamında kullanılır (Bknz. Mu'minûn-12,13,14), buna da dikkat edilmeli. Ayrıntılı daha sonra tartışabiliriz (Uykum geldi :) ).
safbilgi Yazdı:
Eger sızın dedığınız gıbı Ademden evvel insanlar olsaydı yeryuzunde melekler ınsanlar hakkında zan etmez,onların yaratılmasındaki hıkmedı bılırlerdı.İnsanın yaratılıp yeryuzune gönderılmesını yanlış bulmazlardı. |
|
|
İncelik şurada sayın safbilgi: Yeryüzünde İnsan var; ama HALİFE yok. HALİFE'nin ne olduğunu bilmediklerinden vasıflanacak olan HALİFE'nin de fesat çıkaran sıradan bir insan olacağını düşünüyorlar ve itiraz da bulunuyorlar. Âdem'in potansiyelini bilmiyorlar.
safbilgi Yazdı:
.... maymunda ınsana en benzer hayvan yani bu yonuyle ustun ve Allah maymunu baz alıp yaratmış olabılır dedım,bu evrımden çok daha buyuk bır kudret baslı basına bır yaratma Kuranda anlatıldığı uzere,yani insan maymunsu bir canlıdan yada sızın deyımızle ortak maymunsu atadan evrımleşmedi. |
|
|
Ben değil, bilim dünyası söylüyor. Kur'ãn'dan Bilime aykırı yorumların çıkmamalı. Sembolik anlatımlar olduklarını bildiğimizden bilimi rehber edinerek yorum yapmaya gayret edelim.
__________________ Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
|
Yukarı dön |
|
|
Eren84 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
safbilgi Yazdı:
İnsanla maymun arasında ara geçiş formu yada ortak ata uretmek için sahtekarlığa basvuran ve bu konuda malup olan göruş dışında bılım tamamıyla Ademın yaratılması ve ılk ınsan olması ınancıyla çelişmez,bulunan fosıller Ademden önce yeryuzunde bulunan maymun cınslerıne aıttır,yani bılım benım savımı destekler.Sizin savınızı destekleyen ortak ataya yönelık ara gecıs forumları ise çoğu ulkede kıtaplardan kaldırılmış ve bılım adamlarınca tartışmalıdır.
Linkteki 7.bolumde yapılan hılelere ve ılan edılıp foyası meydana çıkınca yururlukten bır ıkı sene sonra kaldırılan ortak ata uydurmaya yönelık ara gecış formlarına bakınız.
http://www.evrimbelgeseli.com/anasayfa.html |
|
|
Sayın safbilgi,
Artık benzer cevapları tekrar tekrar vermek istemiyorum.
Sadece, kimin sahtekârlık yaptığını tekrar tekrar göstermek istiyorum.
Şimdi, verdiğiniz linkteki belgeseli tekrar dinleyiniz ve kaynak olarak gösterilen, Australopithecus'un maymun olduğunu ispatladığı iddiâ edilen bilim adamlarının isimlerini kaydediniz (Lord Zuckerman, Charles E. Oxnard). Belgeseli yaparken bu bilim adamlarının hangi makalelerinden yararlandığını da hemen bulalım. Örneğin, http://www.darwinizminsonu.com/insanin_kokeni_02.html adresinde verilen kaynaklara ulaşabilirsiniz.
Alıntılayalım:
"İngiltere ve ABD'den dünyaca ünlü iki anatomist,
Lord Solly Zuckerman ve Prof. Charles Oxnard'ın, Australopithecus
örnekleri üzerinde yaptıkları çok geniş kapsamlı çalışmalar
bu canlıların iki ayaklı olmadıklarını, günümüz maymunlarınınkiyle
aynı hareket şekline sahip olduklarını göstermiştir. İngiliz
hükümetinin desteğiyle, beş uzmandan oluşan bir ekiple bu
canlıların kemiklerini on beş yıl boyunca inceleyen Lord
Zuckerman, kendisi de evrim teorisini benimsemesine rağmen,
Australopithecuslar'ın sadece sıradan bir maymun
türü oldukları ve kesinlikle dik yürümedikleri sonucuna
varmıştır.148 Bu konudaki
araştırmalarıyla ünlü diğer evrimci anatomist Charles E.
Oxnard da Australopithecus'un iskelet yapılarını
günümüz orangutanlarınınkine benzetmektedir.149
Son olarak 1994 yılında İngiltere'deki Liverpool
Üniversitesi'nden Fred Spoor ve ekibi, Australopithecus'un
iskeleti ile ilgili kesin bir sonuca varmak için kapsamlı
bir araştırma yapmıştır. Araştırma, Australopithecus
fosillerinin iç kulak yapılarını inceleyerek yürütülmüştür.
İnsanların ve diğer karmaşık yapılı canlıların iç kulaklarında,
vücudun yere göre konumunu belirleyen "salyangoz" isimli
bir organ bulunur. Bu organın işlevi, uçakların dengesini
sağlayan "jiroskop" isimli cihazla aynıdır. Fred Spoor,
insanın atası olarak gösterilen canlıların iki ayakları
üzerinde dik olarak yürüyüp yürümediklerini bulmak için,
işte bu "salyangoz" organı üzerinde incelemeler yapmıştır.
Spoor'un vardığı sonuç, Australopithecus'un
dört ayaklı olduğudur."150
Verilen kaynaklar:
148 Solly
Zuckerman, Beyond The Ivory Tower, New York: Toplinger Publications,
1970, s. 75-94
149 Charles E. Oxnard,
"The Place of Australopithecines in Human Evolution: Grounds
for Doubt", Nature, cilt 258, s. 389
150 Fred Spoor, Bernard
Wood, Frans Zonneveld, "Implication of Early Hominid Labryntine
Morphology for Evolution of Human Bipedal Locomotion", Nature,
cilt 369, 23 Haziran 1994, s. 645-648
Şimdi de incelemeye alalım:
Kaynak
1
(148) Solly Zuckerman, Beyond The Ivory Tower, New
York: Toplinger Publications, 1970, s. 75-94
Zuckerman'ın görüşleri fabrikasyon olduğu için 1970
yılında dahi birçok bilim adamı tarafından terk edilmiştir. Günümüzün bilim
adamları için bir değer ifade etmeyen Zuckermanın makalesi 1970 yılında yani
bulunmuş diğer Australopithecus'lere göre daha eksiksiz bir fosil olan Lucy
hakkında yayımlanmış makaleden (1978) önce yayımlanmıştır. Zuckermanın üzerinde
çalışmış olduğu fosiller Lucy gibi tam ve sıhhatli değildi.
Zuckerman çalışmasını bu eksik parçalı fosillerle
bilgisayar ortamında insan, şempanze ve Australopithecine kemikleriyle
karşılaştırma yaparak yapmıştır. Diğer bir çok antropolojistin daha farklı ve
benzer tekniklerle, daha özenli çalışmaları ise farklı sonuçlar vermiş, daha
farklı sonuçlara varılmıştır (Howell, 1978).
Kaynak
2
(149) Charles E. Oxnard, "The Place of
Australopithecines in Human Evolution: Grounds for Doubt", Nature, cilt
258, s. 389
Aynı şekilde Oxnard'ın çalışması (1975) da daha eksiksiz, sağlam bir fosil olan Lucy'nin
makalesinden öncedir.
Oxnard'ın makalesi Howell (1978) tarafından bir çok
nedenden dolayı eleştirilmiş, çalışması yetersiz bulunmuştur. Çünkü, Oxnard'ın
çalışmalarını sadece bir kaç tane parça parça ve tam olarak korunmamış kemik
üzerine yapmıştır. Daha sonra 30 kadar bilim adamının dikkatli bir şekilde
(farklı vücut kısımları ve bağlantı yerleri üzerinde) yaptığı çalışmalar (ki
Oxnard'ın tekniklerini de içeriyor) Oxnard'ın çalışması ile ters düşmüştür ve
Australopithecinelerin insana maymundan daha yakın olduğunu göstermiştir.
Zaten o yıllarda Oxnard Australopithecinelerin
bipedal (iki ayaklı) olabileceklerini de söylemiştir, 1987'den itibaren de Lucy
dahil Australopithecinelerin iki ayaklı olduklarını kabul etmiştir.
Kaynak
3
(150) Fred Spoor, Bernard Wood, Frans Zonneveld,
"Implication of Early Hominid Labryntine Morphology for Evolution of Human
Bipedal Locomotion", Nature, cilt 369, 23 Haziran 1994, s. 645-648.
Bu son gösterilen kaynak ise temelde Homo erectus'un
modern insanlarla benzerliğini (iç kulak kanalları yönünden) ele alan bir
makaledir. Yazıda belirtildiği gibi "Spoor'un vardığı sonuç,
Australopithecus'un dört ayaklı olduğudur" gibi bir ifade yoktur. Makalede
geçen ifadeye orjinalinden alıntılayarak bakalım:
"These observations
support studies of the fossil record which have concluded that H. erectus was
an obligatory biped, whereas A. africanus showed a locomotor repertoire
comprising facultative bipedalism as well as arboreal climbing' (Spoor
1994: 648)"
"A. africanus'un ağaçlara tırmanma özelliğinin
yanında bipedalite (iki ayaklılık) yeteneği olan bir repertuara sahip olduğunu
göstermiştir." .
__________________ Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
|
Yukarı dön |
|
|
safbilgi Yasaklı
Katılma Tarihi: 25 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 841
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
|
Selam Eren84
|
Bakara Suresi |
34 |
O vakit biz meleklere, "adem'e secde edin" demiştik de İblis dışında tümü secde etmişti.İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve nankörlerden olmuştu. |
|
|
Bakara Suresi |
35 |
Ve adem'e şöyle buyurmuştuk: "Ey adem, sen ve eşin cennete yerleşin ve ondan dilediğiniz yerde, bol bol yiyin.ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zulme tapanlardan olursunuz." |
|
|
Bakara Suresi |
36 |
Bunun üzerine şeytan onların ayaklarını kaydırdı da onları içinde bulundukları yerden çıkardı. Biz de şöyle buyurduk: "Bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak aşağıya inin.Belli bir süreye kadar yeryüzünde sizin için bir bekleme yeri, bir nimet/bir yararlanma imkanı olacaktır."
|
Ben yazılarımı sızden alıntı yaparak uzatma nıyetınde değilim.Şeytanın ınsana ılk vesvese verdıği yer cennettır,yeryuzu demıyor.Sadece yukarkı ayetler bıle Ademın yaratılıp yeryuzune gönderılen ılk insan olduğunu kanıtlıyor.Şeytan ve melek ancak insanın yaratılıp,şans tanınıp ,cenneten kovulması ve yeryuzune gönderılme olayından sonra görevlendırılıyor.Ayrıca maymunla ortak ata gecıs formu olduğuna Kurandan ayet ıstedım hala beklıyorum..Unutmayın Kuran detaylıdır, herseyı anlatır,atamız olduğunu varsaydığınız bu ınsansı maymunu es gecmez.
Butun hayvanlar etten kemıkten,illa içlerrınden maymunu secıp Ademoğluna senın atan Adem degıl bunla ortak maymunsu bir canlı demeye gerek varmı helede bunu ateıstlık adına yapan bılıme göz yumarak?
Ademoğulları yorumunuzsa tamamen sahsı ben herkes ne anlıyorsa sözluk anlamından onu anlıyorum.
Halakta tum meallerde yaratma anlamında evrım yada darwınızm degıl :)).Ademın yaratıldığı toprak,sıvı balçık,ayette olmadığı halde maymunsu ortak bır yaratığa,darwınızme evrıme yorulmaz.
Hz.Ademin yaratılış evreleri Yüce Kitabımıza göre şöyledir ;
Hz.Ademin yaratılmasında kullanılan toprak şu evrelerden geçmiştir.
a-Turab (toprak); Yaşayacağı yer toprak olduğu için ana maddesi toprak olarak seçilmiş olabilir.(Kehf Suresi-Ayet no:37)
b-Tin (çamur); Yüce Allah toprağa sıvı(su gibi malzemeler) karıştırmış ve onu safi çamur haline getirmiştir.Çünkü çamur ancak bu şekilde sıvıların toprağa karışması ile oluşur. (İsra Suresi-Ayet no:61)
c-Tin-i Lazip(yapışkan sulu çamur); Elbette Yüce Allah çamurun birbirini sağlam bir şekilde tutması için yapıştırıcı madde kullanmış olabilir.Burada ne tür bir katkı maddesi koyduğunu bilmemiz imkansız. (Saffat Suresi –Ayet no:11-12)
d-Mesnun (değişen balçık); Allah yarattığı yapışmış çamura şekil olma özelliği katmıştır.Burada da yine bir bilinmezlik karşımıza çıkıyor. (Hicr Suresi-Ayet no:26-28-33)
e-Tın (süzülmüş çamur) ; Şekil verilme özelliği olan balçığın süzülmesi ile ortaya çıkan öz maddedir.Allah burada neyi ve nasıl süzmüştür yine bilmiyoruz. (Mü’minun Suresi –Ayet no:13)
f-Salsal (kurumuş çamur);
Süzülen bu öz madde kurutularak yeni bir işleme hazır hale getiriliyor. (Rahman Suresi-Ayet no:14)
e-Tesviye (düzenleme); Allah bu evrede yarattığı malzemeye şekil vermektedir.(Kulak ,Burun,Göz) (Secde Suresi-Ayet no:7-8-9)
g-Ruh üflenmesi (ruh koyulması)
(Hicr Suresi-Ayet no:29); Allah bu yarattığı ve şekil verdiği maddeye ruh üfleyerek ona maneviyat ve yaşam vermiştir.Üflediği ruh elbette kendisinden parça olmalıdır.Ve çok önemli bir sır olmalıdır.
|
|
En'am Suresi |
38 |
Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler |
Yusuf Suresi |
111 |
Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir. |
Bılım ateıstır ve Allaha inanmaz,kusursuz olansa Allah'tır ve herşeyi ayrıntılı kılan kelamı Kurandır,bilim Allaha inançsızlığı yuzden ara gecış formları yaratmak için uğrasır.Ara gecıs formu suıstımale ve sahtekarlığa çok açıktır.İstersenız sayfalarca yazı getırın,suistımale bır çok kez ugramış açık bir konuda çobanın bir ıkı kez yalan söylemesı bıle kafıdır...
Allah atamız ılk ınsanı topraktan yaratıp, Ademe secde etmesını şeytana emrettığinde Adem sadece bır ınsandı,isimlerı bılmıyordu ne halıfeydı nede peygamber,şeytanda ılk ınsanla karşılaşıp daha isyan etmemıştı,butun bunlar ve Kuranın dıger ayetlerındeki anlatım apaçık Ademden atamız ve ılk ınsan olarak kabulune delıldır.
|
Yukarı dön |
|
|
kamer Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 kasim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
safbilgi Yazdı:
Ben yazılarımı sızden alıntı yaparak uzatma nıyetınde değilim.Şeytanın ınsana ılk vesvese verdıği yer cennettır,yeryuzu demıyor.......
|
|
|
Selamün Aleyküm safbilgi Kardeşim!
Yıllardır içinden çıkamadığım bu konuyu foruma açarak bizleri araştırmaya vesile olduğunuz için teşekkür ediyorum.Allah Razı olsun.
Araştırmamın sonucunu kardeşlerimle paylaşmak istiyorum. Kur'an'da geçen adem kelimesinin anlamına ulaşabilen kardeşlerimin bu bilgiyi paylaşmasını rica ediyorum.
Cennet:Kur’an’da Yüce Allah’ın ahirette inananlara vaad ettiği yer ve “bağ, bahçe, çiftlik, yeşillik bitkisiyle toprağın örtüldüğü yer” anlamlarında kullanılmıştır.
Cennet sözcüğü, “bağ, bahçe, çiftlik, yeşillik bitkisiyle toprağın örtüldüğü yer” anlamıyla Kur’an’da şu ayetlerde geçmektedir:
Bakara; 265, Ve meselüllezine yünfikune emvalehümüb tiğae merdatillahi ve tesbitem min enfüsihim ke meseli cennetim bi rabvetin esabeha vabilün fe atet üküleha di'feyn, fe il lem yüsibha vabilün fe tall, vallahü bima ta'melune basiyr
Bakara; 265, Allah'ın hoşnutluğunu kazanmak ve öz benliklerindekini kökleştirmek için infakta bulunanlara gelince, onların durumu kendisine bol yağmur isabet edip de ürününü iki kat veren bir bahçenin durumuna benzer. Böyle bir bahçeye bol yağmur düşmese de bir çisenti, bir nem bile yetişir. Allah, yapmakta olduklarınızı tam bir biçimde görmektedir.
Sebe; 15, Le kad kane li sebein fi meskenihim ayeh cennetani ay yeminiv ve şimal külu mir rizki rabbiküm vşeküru leh beldetün tayyibetüv ve rabbün ğafur
Sebe; 15, Yemin olsun, Sebe' için kendi meskenlerinde bir ibret vardı. Sağ ve soldan iki bahçe. Rabbinizin rızkından yiyin de O'na şükredin. Tertemiz bir belde ve affeden bir Rab...
Sebe;16, Fe a'radu fe erselna aleyhim seylel arimi ve beddelnahüm bi cenneteyhim cenneteyni zevatey ükülin hamtiv ve esliv ve şey'im min sidrin kalil
Sebe;16, Ne var ki onlar yüz çevirdiler; biz de üzerlerine Arim selini gönderdik. Onların iki bahçesini, buruk yemişli, acı ılgınlı, birazcık da sedir ağacı bulunan iki bahçeye çevirdik.
Kehf; 32; Vadrib lehüm meseler racüleyni cealna liahadihima cenneteyni min a'nabiv ve hafefnahüma bi nahliv ve cealna beynehüma zer'a
Kehf; 32; Onlara örnek olarak şu iki adamı ver: Bunlardan birine, üzümlerden oluşan iki bağlık vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, aralarına da ekinler serpiştirmiştik.
Kehf;33; Kiltel cenneteyni atet üküleha ve lem tazlim minhü şey'ev ve feccerna hilalehüma nehara
Kehf;33; İki bağ da yemişlerini vermiş o adamdan hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. İkisinin ortasından bir de nehir fışkırtmışız.
Kehf;35; Ve dehale cennetehu ve hüve zalimül li nefsih kale ma ezunnü en tebide hazihi ebeda
Kehf;35; Ve böylece, öz benliğine zulüm ede ede bağlığına girdi. Şöyle konuştu: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
Kehf;39; Ve lev la iz dehalte cenneteke kulte ma şaellahü la kuvvete illa billah in terani ene ekalle minke malev ve veleda
Kehf;39; "Bağına girdiğinde, 'Mâşallah, kuvvet yalhız Allah'tandır!' desen olmaz mıydı? Gerçi sen beni, malca ve evlatça senden basit görüyorsun ama,
Kehf:40; Fe asa rabbi ey yü'tiyeni hayram min cennetike ve yursile aleyha husbanem mines semai fe tusbiha saiyden zeleka
Kehf:40; Olabilir ki, Rabbim bana senin bağından daha değerlisini verir; seninkinin üzerine de gökten bir âfet gönderir de bağlığın yalçın bir toprak kesilir."
Necm; 15; İndeha cennetul me'va
Necm; 15; O ağacın yanındadır sığınılacak bahçe.
Kalem; 17. İnna belevnahum kema belevna ashabelcenneti iz aksemu leyasri munneha musbihiyne.
Kalem; 17. Biz onları, o bahçe sahiplerini belalandırdığımız gibi belalandırdık. Hani, onlar sabaha çıktıklarında, bahçeyi mutlaka kesip biçeceklerine yemin etmişlerdi.
Diğer taraftan, ahiretteki mükâfat yurdu olan “Cennet”i konu alan ayetleri incelersek; orası ebedîdir ve orada yükümlülük, yasaklar yoktur.
Oysa, bu ayetlerde belirtildiği üzere, ademe cennette yasak konulmuştur.
Bakara/214: Em hasibtüm en tedhulül cennete ve lemma ye'tiküm meselüllezine halev min kabliküm, messethümül be'saü ved darraü ve zülzilu hatta yekuler rasulü vellezine amenu meahu meta nasrullah, ela inne nasrallahi karib
Bakara/214: Yoksa siz, sizden önce gelip geçmiş olanların karşılaştıklarının benzeri başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sandınız? Onlara şiddetler, belalar ve zorluklar gelip çattı; sarsıldılar. Öyle ki, resul ve onunla birlikte inananlar, "Allah'ın yardımı ne zaman?" diye yakarıyordu. Haberiniz olsun ki, Allah'ın yardımı çok yakındır.
Al-i İmran/142: Yoksa siz, Allah içinizden uğraşıp didinenleri seçmeden, sabredenleri seçmeden cennete gireceğinizi mi sandınız?
Bakara/25: İman edip hayra ve barışa yönelik değerler üretenlere şunu müjdele: Kendileri için, altlarından ırmaklar akan cennetler olacaktır. Onlardaki herhangi bir meyvadan bir rızk olarak her nasiplendirildiklerinde, şöyle diyeceklerdir: "İşte bu, daha önce rızklandırıldığımız şey!" Bu rızk onlara buna benzer şekilde verilmişti. Onlar için orada tertemiz eşler de vardır. Ve onlar orada sürekli kalacaklardır.
Aşağıdaki ayetlere göre de, ademin bulunduğu cennet ebedî değildir.
Araf/19: "Ey Adem! Sen ve eşin cennette oturun, dilediğiniz yerden yiyin ama şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa ikiniz de zalimlerden olursunuz."
Ta Ha /120. Derken, şeytan ona şöyle diyerek vesvese verdi: "Ey Âdem! Sana, sonsuzluk ağacıyla eskimez-çökmez mülk ve saltanatı göstereyim mi?"
A’râf /20. Derken, şeytan, kendilerinden gizlenmiş çirkin yerlerini onlara açmak için ikisine de vesvese verdi. Dedi: "Rabbinizin sizi şu ağaçtan uzak tutması, iki melek olmayasınız yahut ölümsüzler arasına katılmayasınız diyedir."
Bu ayetler doğrultusun da , eğer ademin bulunduğu cennet, ahiretteki mükâfat yurdu olan “Cennet” ise,
“Şeytan”ın ahiretteki mükâfat yurdu olan “Cennet”te ne işi vardır?
Ahiretteki cennet zaten ebedi değilmidir?
Sonsuzluk yurdu değilmidir?
En doğrusunu Allah bilir.
Mutlu ve esen kalın.
Allah’a emanet olun.
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
|
Yukarı dön |
|
|
|
|