HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: bakara222 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

222.

Ve yes'eluneke anil mehıyd* kul hüve ezen fa'tezilün nisae fil mehıydı ve la takrabuhünne hatta yathurn* fe iza tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümllah* innellahe yühıbbüt tevvabıne ve yühıbbül mütetahhirın

 

Selam

Sayın Hasan Akçay  bu ayetin doğru mealinde yardımcı olurmusunuz?

ayetin mevcut meali şöyle

222. Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.

 

Benim özellikle bilmek istediğim orijinal metinde geçen "fe'thunne min haysü" ifadesinin türkçedeki karşılığının "hayızdan temizlenmek" anlamına gelip gelmediği.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın savana, fe’tûhünne min haysü, (Allah’ın size buyurduğu) yerden onlara varın demek. (Hayızdan) temizlenmek ise ayetin iki yerinde geçiyor.

 

onlar temizlene dek onlara yaklaşmayın

Ve lâ takrab ûhünne hattâ yathurne

 

Temizlendikleri zaman Allah’ın buyurduğu yerden varın

Ve iza tatahharne fe’tû hünne min haysü emer ekümü’llah

 

Sana kadınların âdet halinden soruyorlar. De ki: "Acı veren bir haldir. Âdet sırasında onları rahat bırakın. Temizlendikleri ana dek yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman ise Allah’ın size buyurduğu yerden varın..."

 

Benim anladığım, buradaki anlam örgüsü içinde temizlenmek âdet halinin sona ermesi demek. Yani âdetin bitiş anına bir yollamadır; âdet görmekte olan kadının pis olduğunu göstermez.

 

Tıpkı örneğin kanamalı yarası olan bir erkeğin pis olmaması gibi. Nasıl o erkek, yarasını temizleyip sararak abdestini alır ve namazını kılarsa âdet görmekte olan kadın da bedenini temizleyip abdestini alır ve namazını kılar; orucunu tutar; haccını yapar.

 

Abdest ayeti denen Mâide 6’ya bakın lütfen. Orda Yüce Allah suyun bulunmadığı yerlerde hela ihtiyacını gideren bir inanırın ellerini ve yüzünü temiz yoprakla teyemmüm etmesini dahi yeterli buluyor.

 

Kim öne sürebilir ki o inanırın bedeni, âdet görmekte olan bir kadının bedeninden daha temizdir? 

 

Ve Allah’ın teyemmüm izninin hemen ardından yaptığı şu hatırlatmaya bakın: Allah sizi zora sokmak istemez; arındırmak ister -Mâ yurîdu ‘llahü li yec’ale  aleyküm min haracin velakin yurîdu li yutahhir eküm...

 

Kadınların üzerine farz olan ibadetin çarpık çurpuk beşerî yorumlarla engellenmesi günahtır. İbadete engel olmak günahsa eğer...

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Sana kadınların âdet halinden soruyorlar. De ki: "Acı veren bir haldir. Âdet sırasında onları rahat bırakın. Temizlendikleri ana dek yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman ise Allah’ın size buyurduğu yerden varın..."

 

Selam

 

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki amacım bu başlık altında yardımınızla bakara 222yi en doğru şekilde anlamak.Bu başlık altında adetli namaz kılınır veya kılınmaz tartışmasını kesinlikle yapmak istemiyorum.Sizde bu konuda yorum yazmazsanız sevinirim.

 

 

temizlenmek âdet halinin sona ermesi (hasan akçay)

temizlenmek=adet halinin sona ermesi ise

 

Adet sırasında onları rahat bırakın, adetleri bitene kadar onlara yakşamayın, adetleri bittiği zaman onlara Allahın buyuırduğu yerden varın.

 

Adet/hayız belirli bir dönemi periyodu tanımlamaya kullanılan kelimedir.Bir kişiye adetliyken ilaç içme dediğinizde o kişi adeti bitene kadar ilaç içmeyeciğini adet hali bittikten sonra ilaç içebileceğini zaten anlar.

O kimseye Adetliyken ilaç alma şadetin bitene kadar ilaçlardan uzak dur adetin bittiği zaman ilaç al cümlesiyle bakara 222ye yapılan anlamlandırma temizlenene=adetin bitimine aynı.Şimdi bunun farkına vardınız mı?

 

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir kişiye adetliyken ilaç içme dediğinizde o kişi adeti bitene kadar ilaç içmeyeciğini adet hali bittikten sonra ilaç içebileceğini zaten anlar.

Âdet görmekte olan kadına Allah "Şunu yapma, bunu yapma!" demiyor. Kocasına sesleniyor; eşini rahat bırakmasını emrediyor -fa'tazilû'n nisâe fî'l mahiyd. Allah erkeği uyarıyor; kadını değil. 

Allah ne diyorsa o. Allah'ın söylemediğini söyledi deyip ilaç yasağından, ibadet yasağından dem vurmayalım. Haddimizi aşmayalım. 

Erkek, âdet görmekte olan karısından cinsel ilişki isteğinde bulunmayacak. 2:222'de yasaklanan tek şey, o. 

Ayetin sonunda yeniden izin verilen de o. Âdet sırasında başka şeyler yasak değil ki âdet bitince serbest bırakılsın.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Sevgili Hasan Akçay arapça ve türkçe dil bilginize güvendiğim için sizinle bu konuda fikir alış verişinde bulunmak istedim.Ayetin tam ve doğru meallendirmesinin ne olduğunu ve ayeti doğru olarak anlamaya çalışıyorum.Bunu yapmak haddi aşmak mı?

Öyle sanıyorum ki Benim verdiğim örneği tam olarak anlayamamışsınız.

Bakara 222de

Kullanılan temizlenmek ifadesinin =Kadının hayız halinin bitimini sona ermesini ifade ettiğini söylediniz

Ve bende dedim ki tamam bu ifade madem o anlamda ayetin meali bakın nasıl oluyor.

Adet sırasında onları rahat bırakın, adetleri bitene kadar onlara yakşamayın, adetleri bittiği zaman onlara Allahın buyurduğu yerden varın.

"Adet sırasında kadınları rahat bırakın ifadesi "zaten adetleri bitene kadar onlara yaklaşmayın cinsel ilişki teklifinde bulunmayın, adet dönemi bitince onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsiniz ifadelerinin tümünü içinde barındıran bir cümledir.

Anlatmak istediğimi daha iyi anlamanız için başka bir örnek vermek istiyorum.

Diyelim kadın eşiyle doktora gitti.Doktor "Eşiniz riskli gebelik taşıyor hamileliği boyunca cinsel ilişkide bulunmayın " dedi.

Bu cümleden karı ve koca gebelik sona erip çocuk doğana kadar cinsel ilişkiye giremeyeceklerini çocuk doğduktan sonra cinsel ilişkide bulunabileceklerini anlar.

Anlamaz mı?

Doktora dönüp yani karım doğurana kadar mı cinsel ilişkide bulunmayalım?Karım doğurduktan sonra cinsel ilişkide bulanabilirmiyiz?

Şeklinde sorma gereği duyar mı?

doktor "eşiniz riskli gebelik taşıyor hamileliği boyunca cinsel ilişkide bulunmayın.Karınız doğurana kadar cinsel lişikide bulunmayın.Karınız doğurunca cinsel ilişkide bulunabilirsiniz"

şeklinde bir cümle kurar mı?

 

Bu ayetteki meallendirmedeki anlamda yukarıda verdiğim örnekle  ifade olarak eş değer.Adet\hayız tıpkı hamilelik gibi belirli bir periyodu ifade eden bir kelimedir.Ayetin ilk cümlesinde Adetliyken kadınları rahat bırakın(cinsel ilişki talebinde bulunmayın) emrini mütakiben adetleri bitene kadar onlara yaklaşmayın(cinsel ilişkide bulunmayın)Adetleri bitince artık onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsiniz cümleleri ayetin başındaki emrin tekrarıdır.

O halde buradaki onlar temizleninceye kadar ifadesi hayızları bitinceye kadar anlamında olamaz.Buradaki "kadının temizlenmesiyle" ve "kadınlar temizlendiğinde" ifadelerinin  başka bir anlamı olmalı ve bu anlamın ne olduğunu açıkcası bende bilmiyorum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ayet açık ve net. Yalnızca söylenmesi gerekenleri söylüyor; bir söylediğini bir daha söylemek suretiyle gereksiz tekrarlar yapmıyor.  

 

Arka arkaya gelen üç buyruk:

 

(1)

Âdet halindeki kadınları rahat bırakın

Fe’tezilû mine’n nisâe fî’l mahid

 

(2)

Onlar temizleninceye kadar yaklaşmayın

Ve lâ takrab ûhünne hattâ yathurne

 

(3)

Temizlendiklerinde ise Allah’ın size buyurduğu yerden varın

Fe izâ tatahharne fe’tûhünne min haysü emerekümü’ llah

 

1. buyruk âdet görmekte olan kadınlara genel olarak rahatsız edici davranışta bulunulmaması hakkında. Onlara, cinsel ilişki dahil, rahatsız edici hiçbir davranışta bulunmayın. Örneğin onları pis sayıp küçük görmeyin.

 

2. buyruk âdet sırasında cinsel ilişkide bulunmayı özel olarak yasaklıyor; o yasağı vurguluyor.

 

3. buyruk Allah’ın onayladığı cinsel ilişkiyi dile getiriyor, ki çocuk yapmayı sağlayan ilişkidir. Örneğin anal ilişki çocuk yapmayı sağlamaz; o halde yasaktır.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Selam ;

Müsadeniz ile sayın Hasan Akçay'a bu ayette kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum.Sizin deyiminizle "temizlenmek" ten kasıt adet halinin bitmesi demek.Evet mantıklı olanda bu."Onlar temizleninceye kadar yaklaşmayın" ibareside tamam.Ordada bir sorun yok.Fakat ayetin sonunda "Allah iyice temizlenenleri sever" diyor.Bu cümlede kast edilen nedir?Eğer temizlenmek adetin bitişini ifade ediyorsa,"Allah adeti bitmeyenleri sevmez" anlamı mı çıkıyor sizin söyleminize göre.Adet bitmeden temizlenemeyeceklerine göre.Benim kafamı kurcalayan burası..



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

(1)

Âdet halindeki kadınları rahat bırakın

Fe’tezilû mine’n nisâe fî’l mahid

 

(2)

Onlar temizleninceye kadar yaklaşmayın

Ve lâ takrab ûhünne hattâ yathurne

 

(3)

Temizlendiklerinde ise Allah’ın size buyurduğu yerden varın

Fe izâ tatahharne fe’tûhünne min haysü emerekümü’ llah

 

1. buyruk âdet görmekte olan kadınlara genel olarak rahatsız edici davranışta bulunulmaması hakkında. Onlara, cinsel ilişki dahil, rahatsız edici hiçbir davranışta bulunmayın. Örneğin onları pis sayıp küçük görmeyin.

 

2. buyruk âdet sırasında cinsel ilişkide bulunmayı özel olarak yasaklıyor; o yasağı vurguluyor.

 

3. buyruk Allah’ın onayladığı cinsel ilişkiyi dile getiriyor, ki çocuk yapmayı sağlayan ilişkidir. Örneğin anal ilişki çocuk yapmayı sağlamaz; o halde yasaktır.

 

Güzel tahlil olmuş.

 

(1)

Âdet halindeki kadınları rahat bırakın

Fe’tezilû mine’n nisâe fî’l mahid

 

ayetin bu kısmını bazı kişiler kadınlardan uzak durun şeklinde meallendirmiş. orijinal metinde uzak durun ifadesi varmı?

 

madde bir sizin dediğiniz gibi kadınları "rahat bırakın" ise bu kelime cinsel yönden rahat bırakın anlamı taşıyamaz.Sanırım orada atıfta bulunan kadınlara iş buyurup durmayın veya kadınların normal zamanlarda yaptığı ev işleri vs yi adetliyken  kendini iyi hissetmiyorsa yapması için üsteleyip durmayın anlamı galiba.Çünkü ayetin en başındaki cümle adet halini bir eza olarak tanımlıyordu.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

bazı kişiler kadınlardan uzak durun şeklinde meallendirmiş. orijinal metinde uzak durun ifadesi varmı? (savana)

 

e.Z.l (ع ز ل) : rahat bırakmak, bırakmak, uzak durmak

 

(kafirler) sizi rahat bırakıyor, sizinle savaşmayıp barış yapmaya çalışıyorlarsa... -Fe inı’tuzel ûküm fe lem yukâtil ûküm ve elkav ileyküm’üs selam...(4:90)

 

 

Sizi rahat bırakmaz, barış yapmak istemez ve ellerini çekmezlerse... –fe in lem ya’tezil ûküm ve yulkû ileykümü’s selam (4:91).

 

Nuh uzak duran olan oğluna seslendi -Ve nâdâ nûhun inibnehu ve kâne fî ma’zılin...  (11:42)

 

Madem onları ve onların Alalh’tan başka taptıklarını rahat bırakıp... - Ve izı’tezeltum ûhüm ve mâ ya’budûne illa ‘llah... (18:16).

 

Sizi ve Allah’tan başka taptıklarınızdan uzak duruyorum -Ve a’tezil uküm ve mâ ted’ûne min dûni’llahi (19:48)

 

Bana iman etmiyorsanız benden uzak durun -Ve in lem tü’minûlî fa’tezilûn (44:21).

 

*

 

Sayın şeyma’nın sorusuna ayrıca cevap verebilir miyim.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

peki yardımlarınız için teşekkürler.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats