Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Arkadaşlar hadislerin tümünü kaldırıp çöpe attık. Hadi namazın da üç vakit olduğunu Kurandan bulduk. Peki namazı nasıl kılacağız ?
1. Namazları kaçar rekat kılacağız ?
2. Namazda neler okuyacağız ?
3. Namaza başlangıcı ne olacak ? Çıkışı ne olacak ?
4. Secdesi rükusu var mı ? varsa neler okunacak ?
5. Hadis reddedildiğine göre ezan ve kameti de reddecek miyiz ?
6. Namaz tesbihatı da reddediliyor doğal olarak ?
Mustafa İslamoğlu Hocanın Üç Muhammed eserinde Hindistandaki Kuraniyyun akımından bu hususta bilgiler veriliyordu ?
Sadece namaz değil aynı şekilde de Hacda da aynı sıkıntı yaşanmayacak mı ?
HAdisin tamamını reddettiğimiz aman ortaya yeni Hansların veya yeni İskenderlerin çıkmasını sağlamış olmuyor muyuz ?
Bir de sufi kitaplarına baktığımız da - ki keramet ve keşf bölümleri dışındaki kısımlara - eski ulemanın çok ciddi manada amel ettiğini, fakir hali yaşadıklarını - ki benim gardorumbda beş takım elbisem var - görüyoruz.
Aklıma bazen geliyor. Acaba dinin asıl mecrasından çıkmaması için Şiadaki gibi ayetullahlar sınıfı mı oluşturmalımıyız ?
Arkadaşımızın sorusunu cevaplamak isteyeceklerin bakmak isteyeceklerini ve faydalanacaklarını tahmin ettiğim bir link vereyim. Buradan namaz ile ilgili kısıma fikir vermesi açısından bakılabilir.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen ;
ilginç bir yazı olmuş bir kısmını inceledim tamamını henüz okuyamadım. Ama bana cidden bu çok büyük sorun gibi geliyor. Yani tam bir tarif yapılmamış ; bu da hadisi redden anlayışın en büyük sorunu gibime geliyor.
Namaz konusunu ister Kurana göre üç vakit deyin isterse Hadislere dayanarak beş vakit deyin ya da ismail ağa cemaatinin yaptığı gibi (işrak, duha, teheccüd, evvabin ve kabir nur namazları) ile 10 vakit deyin neticede Efendimizin her gün yaptığı bir ibadet.
Yani çok önemli bir şey. Bence bu işe çok dikkat etmek lazım gibi geliyor.
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Arkadaslar.
Tardu-Kaan Yazdı:
1. Namazları kaçar rekat kılacağız ?
2. Namazda neler okuyacağız ?
3. Namaza başlangıcı ne olacak ? Çıkışı ne olacak ?
4. Secdesi rükusu var mı ? varsa neler okunacak ?
5. Hadis reddedildiğine göre ezan ve kameti de reddecek miyiz ?
6. Namaz tesbihatı da reddediliyor doğal olarak ?
Ben kendi cikarttigim sonuclara göre cevap vermeye calisayim.
1. Namazlarin belli bir rekat sayisi yok, rekat kavrami gecmiyor. Bazi
arkadaslar Nisa Suresindeki olayi ele alarak en az iki rekat olmasi
görüsündeler. Ki, bu uygulama sadece toplu halde Namaz kildigimiz zaman
bir mana tasir bence.
Kisi kendi basina kiliyorsa, ne kilarsa kilsin, istedigi kadar
secdelerde kalsin, istedigi kadar tekrar kalksin, rekatlari bol olur
belkide az olur. Allah ile kulu arasindadir.
Ayni tedirginlik bende de vardi, sadece Kur'an diyeceksek, tertip düzen
nasil gelecek Namazlara diye soruyordum. Hatta Namaz'i kendi dilimde
anlayarak kilmaya baslayinca bir an donup kaldim, ben Allah'a ne
diyecegim diye. Cünkü insan düsünerek konusmaya basliyor, en azindan
bende bu böyle idi.
Toplu halde kilinan Namaz icin rekat düzenlemesi sart. Nihayetinde yine
Imam Namazin uzamasina veya kisa olmasina neden olacaktir. Demem oki,
cemaatle kilinan iki rekatlik Namaz'i, sen normalde bir kac dakikada
kiliyorsan, Imam Namaz'da uzun Ayetler, rüku ve secdelerde biraz daha
uzun kalirsa, iki rekatlik Namaz olur belki 8-10 dakika!
Rekatlar Namaz'in uzamasina kisalmasina tek bir etken degildir bence,
etkenlerden sadece bir tanesi olarak görüyorum. Rabbimizin rekat
sayisina karistiginada inanmiyorum, Nisa suresindeki olay, toplu halde
kilinan Namaz icin bir uygulama örnegi olabilir. Ki, bir rekat icinde
kac kere secdeye vardiklari da belirtilmemis, belki ayakta kisa bir
Ayet okunup secde ile Namazlari tamamlamis, sonra diger gurup gelip
aynisini yapmistir.
Sonuc itibariyle bende en az 2 rekat görüsüne katilmamla beraber, "hey
arkadasim, en az iki rekat kilmazsan senin Namaz'in kabul olmaz" deme
hakkini ve cesaretini kendimde hic bulamiyorum, bulamamda.
2. Namazda neler okuyacagiz?
Tercümede manalari kaymayacak derecede Kur'anda uygun Ayetleri okuyorum. Uygunsuz Ayetler nedir?
Bence!, Allah'dan baskasini anmaya sebep olabilecek bazi Ayetler,
Kadinlarin özel hallerine deginen Ayetler, kafirlerin konusmalari!,
bunun gibi ve buna benzer Ayetleri okumuyorum ben Namazda.
Ne okuyacagim diyorsan, Fatiha suresini oku, Ayetel Kursiyi oku, Felak Nas surelerini, Ihlas
Suresini, ve buna benzer Ayetler mutlaka bulursun Kur'anda. Ayrica Dua
niteliginde bol bol Ayet mevcut, Alperen'in verdigi siteden
ulasabilirsin. Örnek: Muminin Suresi (118. Ayet), Suara (87-89),
Kehf(10), Taha(114), Enbiya Suresi(87), Ali Imran(191-194)... ve daha
bir sürü Ayet var.
3. Namaza başlangıcı ne olacak ? Çıkışı ne olacak ?
Euzu besmele cekerek ister tekbir getir, ister La ilahe IllAllah
de, ister ellerini kulak
memesine daya, ister öylece havaya kaldirip ima et. Biterkende
ister hafifce ellerini dizlerine vur, yada tekbir getir. Herkesin
kendine göre bir uygulamasi
var, ben Araplara parmaklarinizi neden kulak memesine
dokundurmuyorsunuz diyemedim hic :). Adamlar ellerini havaya kaldirip
tekbir getirerek basliyor, kimisi ellerini "herseyi ardima biraktim
Allah'a yöneldim" der gibi ellerini hafifce ardina birakip gögüs
hizasinda bagliyor.
Bunun söylesi böylesi yok! Bence yani. Allah'a samimiyet ve saygi
gösterisin nasil olacak, onu kendin bileceksin.
4. Secdesi rükusu var mı ? varsa neler okunacak ?
Tabi ki, yoksa kuru kuru rüku ve secdenin ne degeri olacak.
Allah'in sifatlarini an, yada bagislanma dile.
Allah'i öv, hamd et, sükret, tekbir getir. Sana kalmis birsey. Sana
kalmis birsey derken, istedigin ne varsa onu söyle diye önermiyorum,
Namaz basli basina bir zikirdir, nasil ki rüku ve secde Namazin bir
parcasi ise, Allah'i zikretmekte buna dahil.
Sana Kur'an dan bir örnek vereyim, mesela secdede:
"Rabbim! Gercekten de bana verecegin her hayra muhtacim" (Kasas Suresi, 40. Ayet)
Hem acizligimi ifade ediyorum, hem Rabbimi aniyorum. Muminun 118. Ayette buna benzer.
En güzel örnekler Kur'anda mevcut.
5. Hadis reddedildiğine göre ezan ve kameti de reddecek miyiz ?
Bir cok yabanci ülkede ezan yok, ama inananlar yine bir araya geliyor.
Ezan iste gücte, bir mesguliyette olupta dalginliktan Namazi unutanlar
icin cok faydali bir uygulama. Ancak Allah'in hükmetmedigi birseyi
mutlaka yapilmali diye Emir niteliginde buyretmek yanlistir. Dinimizin
bir gerekcesi olarak görmüyorum sahsen. Lakin Allah'i anarak cagrida
bulunmak hayirli bir istir, de, Peygamber efendimizin veya baska
isimleri Allah'a cagirirken anmamak gerekir.
"... ve eshedü enne Muhammeden abduhu ve rasuluhu"
Eger bunu söyleyeceksek, diger Peygamberlere iman etmisiz, onlarida
saymak gerekirdi, yada kisaca "... sehadet ederim ki bütün Peygamberler
Allah'in Elcisidir" seklinde ekleme yapilabilirdi, madem öyle.
Diger Peygamberler baska bir Dinin elcisimiydi? Hayir! Hepsi da istisnasiz Allah'in Elcileri.
6. Namaz tesbihatı da reddediliyor doğal olarak ?
Tesbihati zaten Namaz icinde yapmiyormusun? Namaz bittikten sonra istersen otur diledigin kadar Allah'i an.
Dostum gecmiste ben aman haaa illaki 33 kere sunu söyleyecegim diye
kendimi üzerdim, psikolojik etkileniyor insan ister istemez, yani bende
öyle idi. Melekleri yanimda ben tesbih ederken dikkat ediyor olarak
düsünür tedirgin olurdum yanlis yapacagim diye.
Tesbih, zikir konusuyla ilgili Dostum Alperen'in irdemelesi ve astigi
bir makale vardi, suan bilmiyorum hangi baslikta. Okumani öneririm.
Kaan Yazdı:
Yani çok önemli bir şey. Bence bu işe çok dikkat etmek lazım gibi geliyor.
Bencede öyle, zaten kisinin samimiyeti ve arastirmasi sonucu Allah
bizlere karsiligini verecektir diye inaniyorum ben. Allah'in cagrisina
kosan ve teslim olmak isteyenleri Allah yanitisiz, gafil, ortada
birakmaz diyorum! Yanitlari yine mutlaka Kuran'dan bulacagiz, yada
Allah kulunu bir sekilde dogruya iletir.
Herseyden önce niyet esastir. InsaAllah Allah bilgimizi arttirir.
Arkadaslar, söylediklerim tartismaya aciktir, aha ben bunlari söyledim
kapiyida kapattim demiyorum, böyle bir izlenim birakmis olmayayim. InsaAllah bende ögrenecegim. En dogrusunu Rabbim bilir.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam tardu kaan kardeş
Galiba gelenekçiler seni iyice sıkıştırmış anlaşılan ki zaten onlar en büyük koz olarak sürekli bu namaz konusunu orata atarlar.
Şimdi bir gerçeği ortaya koyalım
hayatında hiç namaz kılmamış ve kılan birinide görmemiş birine sağ tarafına kuranı, sol tarafına bu konudaki hadisleri koyalım ömrü boyunca nasıl namaz kılınacağını öğrenemez.
Namazın nasıl kılındığını kurandan öğrendim diyende, hadislerden öğrendim diyende açıkça yalan söylemiş olur.Namazı herkes babasından etrafındakilerden gördüğü gibi kılmasını öğrenir
Namayın nasıl klındığını Resulün ağzından tarif eden bir tek hadis yok.
Hadisleri kabul etmezseniz namazı nasıl kılacaksınız diye laf ebeliği yapanlara ( seni tenzih ederrim) kaç kerre hadi iddianızda samimi iseniz bana böyle bir hadis getirin dedim ama tık yok.
Namazın nasıl kılındığını Rabbimiz Hz İbarime öğretmiş ve bu namaz kılma uygulaması nesillerde nesile tevatüren gelmiştir.
İşte ayetler
Bakara-124- Şunu da unutmayın ki, bir zamanlar İbrahim'i Rabbi, birtakım kelimeler ile imtihan etti, o, onları sona erdirince, Rabbi ona, "Ben seni bütün insanlara imam yapacağım." buyurdu
İbrahim "Zürriyetimden de yap!" dedi. Rabbi ona "zâlimler benim ahdime nail olamaz!" buyurdu.
125- Biz ta o zaman bu Beyt'i, insanlar için bir sevap kazanma ve bir güven yeri kıldık. Siz de Makam-ı İbrahim'den kendinize bir namazgah edinin. Ayrıca
İbrahim ile İsmail'e şöyle ahid verdik: "Beytimi, hem tavaf edenler için, hem vakfe duranlar , hem de rükû ve secde edenler için tertemiz tutun!"
127- Ve ne vakit ki
İbrahim, Beyt'in temellerini yükseltmeye başladı, İsmail ile birlikte şöyle dua ettiler: Ey Rabbimiz, bizden kabul buyur, hiç şüphesiz işiten sensin, bilen sensin.
128- Ey bizim Rabbimiz, hem bizim ikimizi yalnız senin için boyun eğen müslümanlar kıl, hem de soyumuzdan yalnız senin için boyun eğen müslüman bir ümmet meydana getir ve bize ibadetimizin yollarını göster, tevbemize rahmetle bakıver. Hiç şüphesiz Tevvâb sensin, Rahîm sensin.
129- Ey bizim Rabbimiz, bir de onlara içlerinden öyle bir peygamber gönder ki, onlara senin âyetlerini tilavet eylesin, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretsin, içlerini ve dışlarını tertemiz yapıp onları pâk eylesin. Hiç şüphesiz Azîz sensin, hikmet sahibi Sensin.
Bakara 83
Vaktiyle biz, İsrailoğullarından: Yalnızca Allah'a kulluk edeceksiniz, ana-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik edeceksiniz diye söz almış ve "İnsanlara güzel söz söyleyin, namazı kılın, zekatı verin" diye de emretmiştik. Sonunda azınız müstesna, yüz çevirerek dönüp gittiniz.
her ne kadar büyük çoğunluk namazı terk etmiş olsalar bile namaz ibadetini sürdüren hanifler vardı.Bakın peygambere ilk inen vahiy de buna işaret var
Alak
9-10- Namaz kıldığı zaman, bir kulu engelleyeni gördün mü?
Burdaki gördünmü hitabı peygambere olduğuna göre namaz kılan başka birisi
Resulullahta süre gelen bu namaz geleneğine göre,içinde vasa eğer şirk unsurlarını kuran paralelinde ayıklayarak namaz kılmıştır ve bu ibadetin kılınış şeklide nesillerden nesillere aktarılarak günümüze kadar gelmiştir.
bizde bugün kuran paralelinde temel unsurlarda aynen beraber hareket ettiğimiz gelenekçilerin namaza sokmuş oldukları şirk unsurlarını tewsbit edip ayıklayabiliyoruz. Tahiyyat ve salavat dualaları gibi
1. Namazları kaçar rekat kılacağız ?
2. Namazda neler okuyacağız ?
3. Namaza başlangıcı ne olacak ? Çıkışı ne olacak ?
4. Secdesi rükusu var mı ? varsa neler okunacak ?
5. Hadis reddedildiğine göre ezan ve kameti de reddecek miyiz ?
6. Namaz tesbihatı da reddediliyor doğal olarak ?
Hadis ile süre gelen uyugulamayı aynı kefeye koymamak gerekir.Kuran geleneğin tamamımnı reddetmez.Öyle olsaydı namazla ilgili tüm tefrruatlar kuranda bulunurdu.Hani bir söz vardır lafın tamamı aptalllara
anlatılır diye. İşte bu sebepten dolayı binlerce seneden beri süregelen bu ibadetin nasıl eda edileceğini anlatmaya kuran gerek duymaz. yinede buna rağmen temel konular kuranda zikredilir
kıyam kıraat rükü ve secde
Bu temel rükunlarda gelenekçilerle,kuranilerin arasında hiç bir fark yok.
Fark sadece oturuşta okunan dualarda. Ben mesela oturuşlarda kurandan ayetler okurum onlar bilindik tahiyyet ve salavatları
namaz rekatlarını sayısı peygamden günümüze kadar gelmiştir.bazi zamlar yapılmış olsa bile bunları ayıklamak mümkün
Vakitlerle ilgili yaptığım araştırmayı şu linkte okuyabilirsin
Rükuda ve secde de kı tesbihatı kim neden kabul etmiyor anlamak mümkün değil.Eğer onlar kuran okuyorlarsa okusunlar ama bu
rükuda subhane rabbiyel aziym
secde de subhane rabbiyel a,la
tesbihatlarını okumanın kurana aykırı olduğu anlamına gelmez
Ezan ise kuranda vardır. cuma suresi 9- Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır
Kamet ise uydurmadır. Sebebine gelince Resululah mesciddde sünnet diye tarif edilem namazların hiç birini kılmamıştır.Sünnet diye sonradan uydurulan namnazları mescidin içine sokanlar o namazları farz ile ayırabilmnek için elbbte bir şeye ihtiyac duyacaklardı.Zaten malzeme olarak ezan vardı bundan kopya yapılarak kamet uyduruldu. Bu kadar basit
Namazın başlangıcı olan tekbir ve sonu olan selamlarda tevatüren günümüze kadar gelmiştir. Hadisciler, biz hadislleri savunuyoruz diye öyle herşeyi babalarının çiftilinden zannetmesinler
Mustafa İslamoğlu Hocanın Üç Muhammed eserinde Hindistandaki Kuraniyyun akımından bu hususta bilgiler veriliyordu ?
Ne mustafa islamoğlu nede bir başkası başkalarını namazını yargılama yetkisine sahip değildir.ilk önce o kıldığı namazların içinde şirk unsurları varmı yokmu diye kendini bir sorguya tabi tutsun.Çünkü o kitapta namazda okunan salavat dualarının doğru olduğunu davunuyordu.
Salavat dualarını ise ne namazda nede başka bir zaman okuncağına dair tek bir ayet yoktur.Bu salavtlara kaynak gösterdikdleri ahzap 56 ayeti ise salavttan değil bambaşka bir şeyden bahsetmektedir
Namaz sadece Allahın anmak için kılınır
Taha.14- Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.
Mustafa islamoğlu onca laf oyunu yapıp salavatları kurtarmaya çalışacağına bir ayet delil olarak getirseydiya.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hanif Yazdı:
Namazın nasıl kılındığını Rabbimiz Hz İbarime öğretmiş ve bu namaz kılma uygulaması nesillerde nesile tevatüren gelmiştir.
Selam Dostlar! Namaz konusunda Hanif dostumuzun yukarıdaki bu cümlesi tamamen doğru ve işin asıl omurgasıdır. Yani bu uygulama zaten devam edegeldiğinden Kur'an silbaştan/sıfırdan namaz tarifi yapmamıştır. Bu bağlamda şu ayeti tefekkür ederseniz:
"Rüku edenlerler birlikte rüku, secde edenlerler birlikte secde ediniz!" Demekk ki süregelen bir uyguluma var ki böyle deniyor. Ve böyle yapmaya devam edin diyor Allah. Şayet bilinmemiş/tamamen unutulmuş uygulama olsa idi, bunun öce ayrıntılı tanımı yapılırdı. Lakin gerek görülmemiş. Ama Allah bu konuda olmazsa olmaz kuralları vermiş. Nedir bu kurallar:
1- Yukarıdaki ayet gereği => Rüku & Secde
2- Kur'andan ayet/ler okumak.
Demek namazdaki diğer ince ayrıntılarda gelenek olan değişen/yanlış olan bir şey yoktu. Yalnız 2. maddeye dikkat ederseniz: Namaz içinde mutlaka Kur'andan ayetler okunacak. Risalet öncesi ortada henüz Kur'an yok!!! mevcut olanlar ise Muharref!!! Bilenenler ise Allah'ın ismi, Sıfatlarından bir kısmı, ve Tekbir-Tenzih.vs gibi. Bu sebepten İbrahim (AS) geleneksel babdan oğula görsel/uygulama olarak devam eden salat-ı iqame uygulamasında "Rüku&secde edenlerle birlite.....ediniz" diyerek devamını emretmiş eksik ek olarak artık Kur'an indiğinden, salat-ı iqame içinde KUR'ANDAN OKUNMASI dikkat çekilmiş.
Hanif dostun dediği uzun zamandır benim de belirttiğim gibi. SAdece Kur'an dedikleri halde, risalet öncesi namaz yoktu hatta Allah'ın ismi bilinmiyor yeryüzünden silinmiş/unutulmuş derseniz. O halde bir hadisçi çıkar ve der ki: Rükuda ve secde de "Subhane Rabb'iy-el âla" veya "SubhaneRabb'iy-el Azim" denmesi gerektiğini hangi ayet açıklıyor ayeti gösterin!
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
EK NOT:
Tardu-Sinan-B ve diğer dostlar namaz vakitleri adlı makalemizde gözden kaçırdığımız bir hata vardı onun farkına varıp geçen ay düzltmiştik lakin forumdaki hali hala değişmemiş. Ben site adresini vereyim oraya yeniden göz atınız:
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aslinda tardu hakli bu konu en cok karsilastigimiz bir soru. Hemen hemen siz yillardir gelen evliyalardan alimlerden daha iyimi biliyorsunuz sorusundan sonra en cok sorulan soru. Bende bir suredir bu konuya bakiyordum.
Bize en cok sorulan sor olarak aslinda bu yazilanlari bir araya getirip birimiz duzenlerde. Yani Kuranda Nmazin sekli ile ilgili iyi olur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma