Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
(Asagida verdigim kaynakdan ceviridir. Ilginc bir konu ele alinmis. tartismaya acalim)
EBU HUREYRENIN SAHTE KELIME-I SEHADETi VE EHL-I SUNNETCILER
Daha onceki bazi konularda gordugumuz gibi Kurandaki islamin nasil Arap putculugu ve Incilden hadis adi altinda yapilan kopyalamalar ile nasil degistirlidigini gorduk. Bu bolumde Ehli Sunnet ve Sii denen dinin mensuplarinin kullandiklari Kelime-i Sehadetin nasil Kurana Uymadigini ele alacagiz.
SAHTE KELIME-I SEHADET
Hem sunniler hemde siiler islami kabul ettiklerini gostermek icin. La ilahe Illahlah Muhamedun Resulallah" Allah dan baska ilah olmadigina ve Muhammedin onun elcisi oldugunu ilan ederler. Sunnilerden farkli olarak Siiiler "ve Aliyi veliullah" yani Ali Allah'in velisidir kelimesini eklerler..
Ehl-I Sunnetci islama gore Sehadet islama girmek isteyen her kisi tarafindan soylenmelidir. Sehadet getimeyen Sunni islama gore Sunni olarak kabul edlimez. Bununla birlikde bu haliyle Kelime-i Sehadet ne Peygamberin gercek ogretisinde nede Kuran da vardir. Sunni islamin temel diregi olan Kelime-i Sehadetin Resulallahin uydugu Kuranda kaynagi yokdur.
Sunni islama gore Kelime-i Sehadetin bir kac acidan onemi vardir. Ornegin sunni inanisa gore Kelime-i Sehadet olmadan ibadetler kabul olmaz. Daha da onemli islami yeni kabul eden birisi, musluman oldugunu acikca ilan etmelidir. hatta bazi ulkelerde sehadet getirenlere Sunni islama kabul edildiklerini gostermek icin SEHADET BELGELERI verilmekdedir.. Hatta olaya diger bir sekilde bakarsak bu Sehadet belgeleri, cennet giris belgeleri gibi dusunulebilir.
Hallbuki Kuranin emirleri dogrultusunda biliyoruz ki Allah'a birini es kosmak sirkdir ve Allah'in asla afetmeyecegi bir gunahdir. Nisa Suresi ayet 48 de bu acikca ifade edilmekdedir.
Nisa 48 İnnellahe la yağfiru eyyüşrake bihi ve yağfiru ma dune zalike li mey yeşa' ve mey yüşrik billahi fe kadiftera ismen aziyma
NISA 48 Gerçekten, Allah, kendisine şirk koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise, dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa, doğrusu büyük bir günahla iftira etmiş olur
Kuran acikca surekli olarak bir tek Allah'a iman edilmesini tekrarlar. Tek Allah ve sadece Tek Allah
39:45 Allah, tek olarak anıldığı zaman, ahirete inanmayanların içlerine sıkıntı basar. Ama Allah'tan başkası anıldığı zaman hemen yüzleri güler..
Bu ayet acikca Ehl-i Sunnetcileri acikliyor. Eger Ehli sunnetcilere sadece Allah'in adini soylerseniz, hemen kizarlar, kuplere binerler. hatta sizi oldurecek kadarda kizabilirler. Acaba bunun sebebi nedir diye his dusundunuz mu ? Ama Allah ile birlikde Hz Muhammed (sav) ismini andiginizda gozlerinin ici guler.
Bu sartlar altinda sunu soyleyebilir , elhl-i sunnetci Kelime-i Sehadet islamin girisin dogru yolu olamaz cunku Allah isminin yanina Muhammed (sav) ismi yana yana getirliyor. Ehli sunnetcilerin gorsunun gore Onlar sadece Allah kulluk ederler Hz Muhammedin ismi sadece saygi olarak ibadetlerde ve Kelime-Sehadetde gecer. Ote tarafdanda Eger hz Muhammed ismi gecmezse ibadetlerin ve Sehadetin kabul edilmeyecegini soylerler. Bizce bu sirkdir.
Ehl-i Sunnet alimlerini koru korune takip eden zihniyetin tekrar dusunup sorgulamadna kabul ettiklerinin nasil yanlis inanclara yol acabilecegidir. Kelime-i Sehadet de bundan mustesna degildir. Allah'in bu ayeti gecmisde oldugu gibi bugunde gecerlidir. Bu ayet de biz uymak zorunda oldugumuz gibi Resullerde uyamak zorunda idi.
Isra 36 Hakkında bilgin bulunmayan şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve gönül, bunların hepsi ondan sorumludur.
Demeki ne yapacagiz. Delilsiz inanc husnu kuruntudan baska birsey degildir. Ogrenecegiz sonra pesine dusecegiz. Bilmedigimzi seyin pesine dusmeyecegiz. Bu hadisi degisik rivayetlerini Tirmizi ve Buharide bulabilirsiniz. Bizim kaynagimiz su kitapdir Mishkat-ul-Masabih", translation by Maulana Fazlul Karim, Volume 1, Chapter 1, no.27. (Published by the Book House, Lahore, Pakistan).
Ehl-i Sunnetcilerin bugun kabul ettikleri Kelime-i Sehadet Ebu Hureyrenin uydurma hadislerine dayanmakdadir. Simdi kaynagi sadece Ebu Hureyrenin uydurdugu hadisler olan Kelime- Sehadetin gectigi hadislere bir goz atalim.
Bu uyurma hadise gore Ebu Hureyre bir gun insanlara gidip Peygamber efendimizin bunda sonra Kelime-i Sehedatein essedu enna ilahe ilalalha ve esehedu Muhamedun Resullallah olarak soylenmesi gerektigini bildiriyor. Diger bir rivayete gore Muhammedin Abduhu ve resullu seklindedir. Ebu Hureyre ilk olarak sonradan ikinci halife olacak Hz Omere sehadet vermeye kalkar. Sonradan Omer bunu duydugunda Ebu Hureyrenin gogsune bir bir yumruk atar ve bir seksen yere serer. Hemen ayagini boynunun uzerine bastirarak nasil boyle bir sahatekarlik yaptigini soyler.
Hayati boyunca bir kac defa Hz Omerden dayak yiyen Ebu Hureyre hemen aglamaya baslar ve kaynaginin Resulallah oldugunu soyler. hz Omer karsi ciktiginda cebinden deri terlik cikararak bunu Hz Peygamber tarafindna kendisine soylediginin dogru olduguna dair delil olarak verildigini soyler. Peygamberin terliklerini taniyan Hz Omer, Kelime-i Sehadet getirmeye baslar.
EVet yanlis duymadiniz bugun milyonlarca ehl-i Sunnet ci ve siiler tarafindan okunan Kelime- Sehadetin arkasindaki en guvenilir hikaye budur. Bu tartisma ilk basladiginda ehli sunnetci alimler bu hadisi sorgulamaya basladilar. Isin asil komik tarafi eger alim efendiler islerine gelmeyen hadisleri hemen guvenilir hadis degil diye hemen kenara atarlar. Bu ulema corbasinin en ilginc tarafi islerine gelen hadis sahih, islerine gelemeyen sahih degil.
Kuranda Allah derki " 5:54 Ey o bütün iman edenler! İçinizden kim dininden dönerse duysun: Allah onun yerine öyle bir kavm getirecek ki Allah onları sever, onlar Allahı severler, mü'minlere karşı boyunları aşağıda, kâfirlere karşı başları yukarıda, Allah yolunda mücahede ederler, dil uzatanın levminden korkmazlar, işte o Allahın fazlıdır, onu dilediğine verir, ve Allah vasi'dir, alîmdir.
Bu ayet apacik oldugu halde, uydurma hadis kitaplari, sahabelerin birbirlerine olan sevgi masallari ile doludur.
Bugun bile bir cok cemaaatlerde, hadislere gore kardesce sahabeleri yasayan taklid etmek icin , cemaat uyeleri birbirlerini kucaklar ve operler. halbuku ote yandan bu uydurma hadise gore hz Omer ,Kelime-i Sehadet yuzunden Ebu Hureyreye yumrugu vurmus ve bir seksen yere sermistir.
Bir baska rivayet gore, hz Omer Peygambere gider ve gercekden kendisinin Ebu Hureyree Kelime-i Sehadetin o sekilde soylenmesine dair yetki verip vermedigi sorar. Peyagamber efendimiz EVET deyince, Hz omer Kelime- Sehadetin insanlari tembellestirecegini soyler. SImdi bu uydurma hadisdeki mantik nedir aciklayana helal olsun.
Inananlar ve Sahabeler icin Kuran derki.
NUR 51 Aralarında hüküm vermesi için Allah'a ve Resûlüne davet edildiklerinde, müminlerin sözü ancak "İşittik ve itaat ettik" demeleridir. İşte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir
Simdi Peygamber karsi cikan Hz Omer, Ebu Hureyrenin bu uydurma karsinda bu ayete zit dusmuyor mu ? Hatta 6:51 ayet sahabeleri ve duyan herkesi baglamiyor mu ?
6:51 Rablerinin huzurunda haşredileceklerinden korkanları, o vahiy ile uyar ki korunabilsinler. Onların O'ndan başka ne bir dostu vardır ne de şefaatçısı.
Bu ayet uyma yerine Ebu Hureyre cebindeki bir cift terligi delil olarak kullanarak kendi soylediklerinin dogrulugunu ispatlamaya calismistir. Simdi dinin temel direkleri boyle sacam masallarami dayanmalidir.
Ne Cahiliyye ne de İslam döneminde insanlar, Ebu Hüreyre'ninki kadar hiçbir şahsın ismi üzerinde ihtilafa düşmemiştir. Hiç kimse, ailesinin ona verdiği ismi kesin şekilde bilmemektedir. Görüldüğü üzere Ebu Hüreyre'ye has kesin bir isimden bahsetmek bir nevi tahmin yürütmek olacaktır. Künyesine gelince bunun hikayesini kendi ağzından dinleyelim:
"Ailemin sürüsünü otlatırdım. Küçük bir kedim vardı. Gece onu bir ağacın üzerine koyar, gündüz de yanıma alıp oynardım. Bu yüzden bana "Kedicik Babası" (Ebu Hüreyre) künyesini taktılar."
Ebu Hüreyre'nin ismi üzerinde nasıl ihtilaf edildiyse, aslı ve İslam'dan önceki hayatı hakkında da, kendi anlattıklarından başka bir şey bilinmemektedir. Kendi anlattıklarıyla bilinense, karın tokluğuna insanlara hizmet eden ve küçük kedisiyle oynamayı seven yoksul bir adam olduğudur. Aslı hakkında bilinen yegane şeyse, Devs Kabilesinden Ezdîler'in bir oymağından oluşudur.
Simdi Ebu Hureyrenin Kelime-i Sehadetinin nasil Kurana ters dustugune bakalim. Kuran Allah'in Hz Muhammed araciligi ile sahabeye ve sonrada diger insanlara ulastirdigi mesajdir. Insanlar Kur'ani Peygamberin agzindan duydular. Bunu red eden islami red etmis olur.
Peki Allah Peygambere bize ne soylemesi gerektigini bildirdi ?
CIN SURESI 12 AYET Şüphesiz ki, mescitler hep Allah içindir, o halde Allah'ın yanında başka birine dua etmeyin!
Simdi isin ilginc tarafi Ebu Hureyrenin uydurma hadisine gore olan sehadeti kabul edersek, Allah yaninda Hz Muhammedi de cagirmamiz gerekiyor. Hemde tek cumlede. Simdi bu sirk degilde nedir.
Insan oglunun en buyuk sorunu gorunmeyen bir Allah'a iman etmekdir. Hatta Hz Musada boyle bir sorun ile karsilasmistir.
ARAF 143 Musa tayin ettiğimiz vakitte (Tûr'a) gelip de Rabbi onunla konuşunca "Rabbim! Bana (kendini) göster; seni göreyim!" dedi. (Rabbi): "Sen beni asla göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse sen de beni göreceksin!" buyurdu. Rabbi o dağa tecelli edince onu paramparça etti, Musa da baygın düştü. Ayılınca dedi ki: Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.
Tipki once Hz Isayi Allah'in oglu sonra Tanri yapan hiristiyanlar gibi Insanlar gorulebilen birsey inanmak istiyorlar. Hindular da Rama ve Kirisna dedikleri insan gibi tanrilara iman ederler. Peki ehl-i sunnetciler Sehadet kelimesine Hz Muhammedin adini ekleyerek onu Putlastirmadilar mi ? Bu Sartlar altinda Ehl-i Sunnetcileri Muhammedciler diye cagirmak yanlis olmaz.
Bu gercegi onlara hatirlatmak onlari kizdirmakdan baska bir sey yapmaz. Halbuki bilmezler ki Hz Muhammed (sav) sunu ogretmistir.
Zummer 45 Allah, tek olarak anıldığı zaman, ahirete inanmayanların içlerine sıkıntı basar. Ama Allah'tan başkası anıldığı zaman hemen yüzleri güler.
Simdi Allah'in adini tek basina andigimizda Ehl-i Sunnetcilrin nasil kizdiklarini hepiniz biliyorsunuz. Ama Kelime-i Sehadetin ikinci kisminda Hz Muhammedin ismini aninca gozlerinin ici guler.
Simdi bir cok Ehl-i Sunnetci ve Sii olana asil supriz, getirdikleri Kelime-i Sehadetin aslinda munafiklarin getirdigi kelimeyi sehadet oldugunu soylemeniz olacakdir.
TEVBE 101 Ve mimmen havleküm minel a'rabi münafikun ve min ehlil medineti meradu alen nifaki la ta'lemühüm nahnü na'lemühüm se nüazzibühüm merrateyni sümme yüraddune ila azabin aziym
TEVBE 101 Çevrenizdeki Araplardan ve Medine halkından birtakım münafıklar vardır ki, münafıklıkta maharet kazanmışlardır. Sen onları bilmezsin, biz biliriz onları. Onlara iki kez azap edeceğiz, sonra da onlar büyük bir azaba itileceklerdir.
Bu ayetde Allah Resulune onun etrafinda onun bilmedigi munafiklari haber veriyor. Ama Allah soz veriyor.
ANKEBUT 11 Ve le ya'lemennellahüllezine amenu ve le ya'lemennel münafikiyn
ANKEBUT 11 Ve elbette ki, Allah imân edenleri bilir ve münafık olanları da bilir.
Peygamber efendimzin uzuldugu etrafindaki munafiklari da elbetde
TEVBE 64 Yahzerul münafikune en tünezzele aleyhim suratün tünebbiühüm bi ma fi kulubihim kulistehziu innellahe muhricüm ma tahzerun
TEVBE 64 Münafıklar, kalplerinde olanı kendilerine haber verecek bir sûrenin müminlere indirilmesinden çekinirler. De ki: Siz alay edin! Allah o çekindiğiniz şeyi ortaya çıkaracaktır.
MUnafiklar ortaya cikmadimi ?
Allah ayrica muafiklarin konusma tarzlarindan taninacagini soyluyor.
47:30 Biz dileseydik onları sana gösterirdik de, sen onları yüzlerinden tanırdın. Andolsun ki sen onları konuşma tarzlarından tanırsın. Allah işlediklerinizi bilir.
Allah ayrica onlarin Munafiklarini ortaya koyacagini soyluyor.
MINAFUKUN SURESI 1 İza caekelmunafikune kalu neşhedu inneke leresulullahi vallahu ya'lemu inneke leresulullahi vallahu yeşhedu innelmunafikiyne lekazibune.
MINAFUKUN SURESI 1 Münafıklar sana geldiklerinde: Şahitlik ederiz ki sen Allah'ın Peygamberisin, derler. Allah da bilir ki sen elbette, O'nun Peygamberisin. Allah, münafıkların kesinlikle yalancı olduklarını bilmektedir.
Bu ayet Abu Hureyrenin uydurma Kelime-i Sehadeti de soyledigi kelimeyi tekrar etmesi onemlidir. "neşhedu inneke leresulullahi " ve ALLAH BUNUN MUNAFIKLARIN SEHADETI OLDUGUNU SOYLUYOR. ve Allah munafiklari ortaya cikarmadimi ?
Munafiklarin konusma tarzlari degisikdir. Cunku Allah zaten kendisi Hz Muhamedin kendi peygamberi oldugunu biliyor. Munafikin Suresi 1 ayet '.... O'nun Peygamberisin......" Allahin kimin onun Peygamberi oldugunu ona hatirlatmamiza ihtiyaci yokdur.
NISA 79 "..... Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter."
Bu ayetde goruldugu gibi Allah'in bizim sahitligimize ihtiyaci yokdur.
Allah resulu insanlara aynen bu ayetleri okudu. Kendisinin Allah elcisi olduguna dair sahitlik etmelerini istemedi, cunku Allah onun elci olduguna sahitdir . Hala anlamayanlar icin Allah mesaji tekrar ediyor.
NISA 166 "Fakat Allah sana indirdiğine şahitlik eder; onu kendi ilmi ile indirdi. Melekler de (buna) şahitlik ederler. Ve şahit olarak Allah kâfîdir"
Allah Resulu bu ayetleri sahabelere okudu. Allah sahit olarak yeter. Hatta Allah diger elcilerin elci olduklarina dair sahitligi bile yapmamizi istemez.
KASAS 44 Musa'ya o işi (ilahi vahyi verip) gerçekleştirdiğimiz zaman, sen batı yanında değildin ve sen şahid olanlardan da değildin
Insanlar Peygamberlerin Peygamberliklerine sahitlik edemezler. Allah zaten Elcilerinin elciligine sahitlik ediyor. Biz sahit olmayiz.
Ozetlemek gerekirse Allah munafiklari ortaya cikaracagini soyluyor. (29:11) ve Allah ayni zamanda munafiklarin munafikliklarini konusmalarindan bilecegini soyluyor(47:30) Bu durumda Hz Muhammedin elci olacagina sahitlik etmekde israr edenler, munafikliklarini bu ayetlere gore ortaya koyuyorlar.
Hayali ve hakkinda kesin bilgi olmayana Ebu Hureyrenin uydurdugu hadis yuzunden 1400 senedir Ehli Sunnetci ve Siileri kadirararak Sehadet adi altinda munafikliklarini hergun tekrar etmelerini saglamistir.
Kuran 3:18 aytede Allah kendisinden baska Rab olmadigini kendisinin ve meleklerin ve bilgiye sahip olanrin sahitlik edecegini soyluyor.
Allah sahit olarak yeter. Allah bunu tekrar ediyor.
ENAM 19 De ki: Hangi şey şahadetçe en büyüktür? De ki: benimle sizin aranızda Allah şahittir. Bu Kur'an bana, kendisiyle sizi ve ulaştığı herkesi uyarmam için vahyolundu. Yoksa siz, Allah ile beraber başka tanrılar olduğuna şahitlik mi ediyorsunuz? De ki: "Ben buna şahitlik etmem." "O ancak bir tek Allah'tır, ben sizin ortak koştuğunuz şeylerden kesinlikle uzağım" de.
Allah sahit olarak yeter.
Dolayisiyla Ebu Hureyrenin Kemlime-i Sehadeti uydurmadir. Hadisler bu ayetler karsinda yalandir.
Daha onemlisi Ebu Hureyrenin Kelime-i Sehadeti Su ayetlere tersdir. 72: ve 39:45. Hz Muhamedin Allah elcisi olduguna sahitlikden etmeden ibadetlerin kabul edilemeyecegini soyleyen Ehl-i Sunnetciler Kuran ayeteri isiginda SIRK kosuyorlar ki, cehennemlerini kendileri hazirliyor.
Gercek Sehadet nasil olur. La ilahe Illallah. Allah dan baska ilah Yokdur.
Muslumanlar sadece bunu soyleyerek Sehadet getirebilirler. Eger Sahabeler bu soruyu Resulallah asormus olasalarda, buyuk ihtimalle soyle cevaplayacakdi.
Enam 114 "(Allah'dan başka bir hakem mi arayacağım? Halbuki size Kitab'ı açık olarak indiren O'dur. Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler, Kur'an'ın gerçekten Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. Sakın şüpheye düşenlerden olma!"
Sonuc olarak cevap kesin acik olarak Kuranda verilmistir. Allah'in cevabi gayet net ve acikdir.
Ali Imran 18 Allah , kendisinden başka bir ilâh bulunmadığına adâletle kâim olarak şehâdet etmiştir. Melekler de, ilim sahipleri de (şehâdette bulunmuşlardır). O hakîmden başka asla bir ilâh yoktur
Bu ayetde olanlar adi gecenlere Hz Muhammed (sav) eklemek Munafiklikdir
MUNAFIKIN 1 AYET Münafıklar sana geldiklerinde: Şahitlik ederiz ki sen Allah'ın Peygamberisin, derler. Allah da bilir ki sen elbette, O'nun Peygamberisin. Allah, münafıkların kesinlikle yalancı olduklarını bilmektedir.
Ehli Sunnetci ve Sii Ulemasi boylece kendilerini takip edenleri munafiklari izlemeye tesvik etmislerdir. Boylece kendileri munafik olmuslardir. Allah sozunu tutmadi mi ? Ne Dersiniz.
-------------------------------
Su Kitapdan yaptigim bir ceviridir.. hanifdostlar.com ingilizce bolumune butun kitap asilmistir. www.islaminthequran.com yada www.protestantislam.net adreslerinden ulasabilirsiniz. Cok ilginc yaklasimlar olan bir kitap zaman zaman bazi kisimlairni cevirmeye calisacam. Daha once ceviri yapan varsa bizi buyuk bir zahmetden kurtarir.
MY JOURNEY FROM THE CHRISTIANITY OF AHLUL SUNNAH WAL JAMAAH TO THE ISLAM OF THE PROPHET
BY SAIM BAKAR CHAPTER 22
__________________ 43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
|