HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: ARAFAT NERESI, KIBLE NASIL Degisti ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iskicap
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 18 subat 2008
Yer: Kazakhstan
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iskicap

Sevgili Bora Arpınar, güzel açıklamaların için teşekkür. Görsel anlamda ibadet her dinin ircaa'sında var olması birbirilerine tıpatıp benzerliklerini çağrıştırıyor. Kimisinde yerel beldenin kutsalı, kimisinde uluslar arası belde kutsalı var. herneyse kutsala yönelmekteki amaç, esasen şirkin taa'kendisi oluyor.

 

Allah'ın insana buyuruğu arasında eşya'nın ehemniyeti  yok, Rasul Muhammed'in Kur'an'a  ilave  ettiğine yönelik sağlam kulp da yok. O halde hiçbir eşya ve hiçbir toprak parçası, diğerlerinin nispetinde ayrıcalığı yok demektir. Kutsal toprak açılımına, Allah'ın isteği yaklaşımı gösteren, hacı'kafilesi olarak isimlenen vatandaşlarımız'ın bilinçlenmeleri gerekmekte.. Selam olsun.

Yukarı dön Göster iskicap's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iskicap
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Selam ile,

yeni başlık açma hakkım olmadığından dolayı buraya yazıyor ve eğer moderatörler uygun görürse aşağıdaki KIBLE AYETLERİ MEAL-ANLAM ÇALIŞMASINI yeni bir başlık altında görüşlere ve eleştirilere açmalarını rica ediyorum.

Çalışmanın katkılara ve eleştirilere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Tammalandığında hayr olacağına inanıyorum, Allah dilerse.

İlgi gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

ebukerem.

KIBLE AYETLERİ MEAL-ANLAM ÇALIŞMASI

Bakara 142-143-144-145-146-147-148-149-150

ÖNSÖZ

Kıble konusundaki çalışmada, konunun kökünün Kuran’da, Bakara suresinin 1-141. Ayetleri arasında anlatıldığı, örneklerle tüm altyapısının hazırlandığı ve özellikle 109-141. Ayetleri arasında gittikçe netleşen bir resimle, EL BEYT-MİLLETE İBRAHİM-YAHUDİLİK-HRİSTİYANLIK-MEKKELİLER-ALLAHIN DİNİ İSLAM’IN PARÇALANMASI-SAHTE İSİMLENDİRMELER-ONA BENZEYEN AMA ONDAN FARKLI YÖNLER-KİMLİKLER-İSİMLENDİRMELER kavram ve olaylarının etrafında sunulduğu görülmüştür.

Kıble konusunun tam olarak anlaşılabilmesi için Kuran’ın sunduğu tesbih içinde MİLLET-DİN-ÜMMET-İBRAHİM-EL BEYT-EL MESCİDİL HARAM-VECH-VELLİ-YAHUDİ-HRİSTİYAN kavramları aralarındaki tesbih tamamlanarak anlaşılmalıdır diye düşünülmektedir.

Çalışmanın başında belirtilmeli ki konu ( hemen hemen her konuda yapıldığı gibi ) geleneksel din anlayışları tarafından sadece namaz –kıble – kabe nusuk ve fıkıh konusuna indirgendiğinden, insanlık ve tüm İslam ümmeti için içerdiği muhteşem manifesto ve mesaj, dolayısı ile büyük fayda ıskalanmış görünmektedir. Konun devam ile son bulduğu 177. Ayette ise işte bu indirgemecilere, KIBLE kavramının adeta son tahlilde bir tefsiri daha yapılmaktadır.

Özetle konunun bir KİMLİK çatışması olduğu açıktır. İbrahim’in mirasçıları ve torunları olduğunu savunan MEKKELİLER ile aynı dayanağı savunan ve ellerinde Mekkelilerin KABE kozuna karşılık Kitap tutan HRİSTİYAN-YAHUDİYİZ diyenlerin uzun yıllardır süren bu “hakk üzere olan biziz” çatışmasına birdenbire Mekkeli “GÜVENİLİR MUHAMMED” ve yanındakiler de eklenmiştir. Onlar apayrı bir söylem üzerine eski ve uzun süredir ana kimlikleri (KIBLELERİ) olan “ALLAH’ın ve İbrahim’in DİNİNİN MENSUPLARI Kabe’nin seçkin evlatları yani KUREYŞ” kimliklerini terk etmişlerdi.  Ve konunun tetikleyicisi, her şeye rağmen 13 yıldır içinde yer aldıkları ana yurdun da terk edilmesi ( HİCRET ) ve yepyeni bir coğrafyaya yerleşilerek apayrı bir toplum ( ümmet ) kurulmasıdır.

O ana kadar MEKKELİLERİN yani ÜMMİLERİN bir “İÇ İŞİ” olan konu artık tüm coğrafyaları ilgilendirecek bir meydan okumaya dönüşmek üzeredir ve artık olaya YAHUDİYİZ ve HRİSTİYANIZ diyenler de bir taraf olmuşlardır.

Hz. Muhammed ve bağlıları eski ÜST KİMLİKLERİNİ ( KIBLELERİNİ ) artık tamamen terk etmişlerdi. Hem de uzun yıllar altında yaşadıkları ÜST KİMLİKLERİNİ ve YURTLARINI da. Öyle ki bu düşük akıllıların bir anlam da veremediği zor bir denemeydi. ( BAKARA 142-143 )

İşte bu üç grubunda eleştirileri altında Medine’ye yerleşen Hz. Muhammed “ BİZİM ÜST KİMLİĞİMİZ NE OLACAK, NASIL TANIMLAYACAĞIM KENDİMİ VE TOPLULUĞUMU (ümmetimi), BU TOPLULUĞUN ÜST KİMLİĞİ ve DİNİ ( siyasi-sosyal-hukuki-fıkhi ) NE OLACAK” soruları ile gökte yüzünü döndürüp dururken CEVAP gecikmedi ve tam yerinde ve zamanında geldi. (Bakara-144)

Allah diğer üç grubu da kendi elleri ile bunu parçalayıp, bozup terk ettikleri için sahte isimlendirmelerle kendilerini nispet ettikleri ( Bakara 109-140 ) üst kimlik olan “ MİLLETE İBRAHİM”i bir ÜST KİMLİK olarak ve bu üst kimliğin değerler sistemi olarak İSLAM’ı ikisini meczettiği ŞİAR olan EL MESCİDİL HARAM rumuzu ile Hz. Muhammed ve topluluğuna (ümmetine) verdi.

Artık bu son Vahye iman edenler hayatın ve dünyanın hangi anında ve hangi yerinde olurlarsa olsunlar BENLİKLERİNİ ANLAMLARINI HAYATLARINI VE DEĞERLERİNİ bu KİMLİK VE DEĞERLER SİSTEMİ İLE ADLANDIRACAKLAR VE YAŞAYACAKLAR. Hem de  “ŞATRAHU”, yani öyle Mekkeliler-Hristiyanız-Yahudiyiz diyenler gibi ucundan kıyısından değil TAM ORTASINDA, MERKEZİNDE, TÜMÜYLE..

Bu onların ÜST KİMLİĞİDİR, herkesin bir yönü kimliği değerler sistemi adanmışlığı vardır, bu topluluğun da tümü ALLAH İÇİN ADANMIŞ ve O’nun verdiği ÜST KİMLİKLE tanımlanmıştır. HAYATLARININ HER ANINI VE ANLAMINI ALLAH’IN EMİRLERİNE VE İSTEKLERİNE GÖRE YAŞAYAN, O2NUNLA BERABER HİÇ BİR İLAH RAB EDİNMEYEN ÜMMET, EN FAZİLETLİ ÜMMET, İNSANLARA ŞAHİT OLACAK OLAN ÜMMET.

Selam olsun İbrahim’e.

Çalışmadaki tüm doğrular Allah’tan eksik yanlış ve kusurlar bizdendir. Rabbim doğrularımızda sabit kılsın, yanlışlarımızdan doğruya yöneltsin ve bizi affetsin.

Selam hidayete tabi olanlara olsun.

KAVRAMLAR

KIBLE                                      

Kaf Ba Lam  ( ة ) قبل = KABUL ETMEK, ÖNDEN, ÖNCEKİ, ÖNLERİNDEN, ÖN YÜZ , ÖN YÖN

Yusuf 26 ve MEARİC 36 da ÖN YÜZ, ÖN TARAF, ÖN YÖN kök manaları ile kullanılmıştır.

KIBLE olarak Kuran VECH-MİLLET-DİN-KIBLE bağlamında TUTULMUŞ YÖN, TERCİH EDİLMİŞ KİMLİK, Kabul edilmiş ÜST AİDİYET, Kabul edilmiş ÜST KİMLİK manasında kullanmıştır.

VECH

Vav Cim He   وجه = YÜZ, CEPHE, YÜZEY, KADRAN, TURA ( PARA ), GÖRÜNTÜ, CİHET,  YÖN, NİYET, İLKE, YÖNTEM, NEDEN, ANLAM, GÖRÜŞ, YAKLAŞIM,  EVRE ( AY ), APAÇIK GÖRÜNECEK ŞEKİLDE

İnsan veya insan toplulukları için kullanıldığında tüm insanlığın bildiği ve kullandığı “YÜZ” meteforuyla da birleşerek o kişinin ya da toplumun tüm BENLİĞİ, KARAKTERİ, ÜST KİMLİĞİ anlamını kapsar.

YÜZÜMÜ ( … - YA ) DÖNDÜRDÜM deyimi, geçmişte ve günümüzde hemen hemen tüm toplumlarda  BEN O ŞEYİ KENDİ KİMLİĞİM ANLAMIM TARAFIM AİDİYETİM GÖRÜŞÜM YÖNTEMİM EDİNDİM  demektir. ( ÖRN. İngilizce’de “I SET MY FACE TO ISLAM” derseniz aynı şey anlaşılır )

Kuran’da bir kişi için hepsinin cem olarak kullanıldığı ayet ENÂM 79:

اِنّٖى وَجَّهْت 15; وَجْهِىَ لِلَّذٖى فَطَرَ السَّمٰو 14;اتِ وَالْاَر 18;ضَ حَنٖيفًا وَمَا اَنَا

مِنَ الْمُشْر 16;كٖينَ

İnni veccehtu vechiye lillezi fetaras semavati vel erda hanifev ve ma ene minel muşrikîn.

ŞÜPHESİZ Kİ BEN TÜM BENLİĞİMİ BİR HANİF OLARAK GÖKLERİ VE YERİ YARATANA YÖNELTTİM VE BEN MÜŞRİKLERDEN DEĞİLİM.

BAKARA 142-150 AYETLERİNİN MEAL DENEMESİ

Bakara 142

سَيَقُول 15; السُّفَه 14;اءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلّٰيهُ 05;ْ عَنْ قِبْلَتِ 07;ِمُ الَّتٖى كَانُوا عَلَيْهَ 75;

قُلْ لِلّٰهِ الْمَشْر 16;قُ وَالْمَغ 18;رِبُ يَهْدٖى مَنْ يَشَاءُ اِلٰى صِرَاطٍ مُسْتَقٖ 10;مٍ

Se yekulus sufehau minen nasi ma vellahum an kibletihimulleti kanu aleyha, kul lillahil meşriku vel mağrib, yehdi mey yeşau ila siratim mustekîm.

SE                                                YAKINDA

YEKULU                                         DERLER

SUFEHAU                                       BEYİNSİZLER

MINEN NASİ                                  İNSANLARDAN

MA VELLA-HUM                              NEYDİ ONLARI ÇEVİREN

AN KIBLETI-HİM ULLETİ                  KABUL ETTİKLERİ KİMLİKLERİNDEN Kİ O

KANU ALEYHA                     ÜZERİNDE OLDUKLARI

KUL                                               DE Kİ

LİLLAHİ                                         ALLAH’A AİTTİR, Allah’ındır

MEŞRİKU VEL MAĞRİB                    DAOĞU VE BATI

YEHDİ                                           HİDAYET EDER

MEN YEŞAU                                    KİMİ DİLERSE

İLA SIRATİL MÜSTEKİM                  DOSDOĞRU YOLA

YAKINDA İNSANLARDAN BEYİNSİZLER DİYECEKLER Kİ, ONLARI ÜZERİNDE OLDUKLARI KABUL ETTİKLERİ ÖNCEKİ KİMLİKLERİNDEN ÇEVİREN NEDİR? DE Kİ :DOĞU DA BATI DA ALLAH’A AİTTİR, O KİMİ DİLERSE DOSDORU YOLA HİDAYET EDER.

Bakara 143

وَكَذٰلِ 03;َ جَعَلْنَ 75;كُمْ اُمَّةً وَسَطًا لِتَكُون 15;وا شُهَدَاء 14; عَلَى النَّاسِ وَيَكُون 14;

الرَّسُو 04;ُ عَلَيْكُ 05;ْ شَهٖيدًا وَمَا جَعَلْنَ 75; الْقِبْل 14;ةَ الَّتٖى كُنْتَ عَلَيْهَ 75; اِلَّا

لِنَعْلَ 05;َ مَنْ يَتَّبِع 15; الرَّسُو 04;َ مِمَّنْ يَنْقَلِ 76;ُ عَلٰى عَقِبَيْ 07;ِ وَاِنْ كَانَتْ

لَكَبٖير 14;ةً اِلَّا عَلَى الَّذٖين 14; هَدَى اللّٰهُ وَمَا كَانَ اللّٰهُ لِيُضٖيع 14; اٖيمَانَ 03;ُمْ اِنَّ

اللّٰهَ بِالنَّا 87;ِ لَرَؤُفٌ رَحٖيمٌ

Ve kezalike cealnakum ummetev vesetal li tekunu şuhedae alen nasi ve yekuner rasulu aleykum şehida, ve ma cealnel kibletelleti kunte aleyha illa li na'leme mey yettebiur rasule mimmey yenkalibu ala akibeyh, ve in kanet le kebiraten illa alellezine hedellah, ve ma kanellahu li yudi'a imanekum, innellahe bin nasi le raufur rahîm.

VE KE ZALİKE                                VE BÖYLECE

CELANAKUM                                  SİZİ KILDIK

UMMETEN VESETEN                      EN FAZİLETLİ TOPLULUK

Lİ TEKUNU                                    OLMANIZ İÇİN

ŞUHEDAE                                      ŞAHİTLER

ALEN NASİ                                    İNSANLARIN ÜZERİNE

VE YEKUNE                                    VE OLSUN

ER RASULU                                           O RASUL

ALEYKUM ŞEHİDA                          SİZİN ÜZERİNİZE ŞAHİT

VE MA CAELNA ( ILLA )                          VE KILDIK

KIBLETE LLETI                              O KİMLİĞE

KUNTE ALEYHA                             ÜZERİNDE OLDUĞUN                   

İLLA                                             ANCAK

Lİ NA’LAME                                           BİLMEMİZ İÇİN

MEN                                             KİM

YETTEBİ                                        TABİ OLACAK

ER RASULE                                    O RESULE

MİM MEN                                      KİMLER

YENKALİBU                                           DÖNECEK

ALA AKİBEYHİ                                TOPUKLARI ÜZERİNDE

VE İN KANET                                 ŞÜPHESİZ BU OLAN

LE KEBİRATEN                              ÇOK BÜYÜK

İLLA                                             MÜSTESNA

ALELLEZİNE                                  ONLARDIRKİ

HEDEALLAH                                  ALLAH’IN HİDAYET ETTİKLERİ

VE MA KANE                                  VE OLMAYACAKTIR

ALLAHU                                        ALLAH

Lİ YUDİA İMANEKUM                     SİZİN İMANINIZI ZAYİ ETSİN

İNNALLAHE                                           ŞÜPHESİZ Kİ ALLAH

BİN NASİ                                     İNSANLAR İÇİN

LE RAUF UR RAHİM                       ÇOK ŞEFKATLİ VE MERHAMETLİDİR

VE BÖYLECE SİZİ EN FAZİLETLİ ÜMMET KILDIK Kİ İNSANLAR ÜZERİNE ŞAHİT OLMANIZ İÇİN VE O RESUL DE SİZİN ÜZERİNİZE ŞAHİT OLSUN.

ANCAK, KİMLERİN TOPUKLARI ÜZERİNDE DÖNECEĞİ, KİMİN RESULE TABİ OLACAĞINI BİLMEMİZ İÇİN ÜZERİNDE OLDUĞUN O KİMLİĞİ KILDIK.

ALLAH’IN HİDAYET ETTİKLERİ O KİŞİLER MÜSTESNA BU ÇOK BÜYÜKTÜ.

ŞÜPHESİZ ALLAH SİZİN İMANLARINIZI ZAYİ ETMEYECEKTİR.

ŞÜPHESİZ ALLAH İNSANLAR İÇİN ÇOK ŞEFKATLİ VE MERHAMETLİDİR.

Bakara 144

قَدْ نَرٰى تَقَلُّب 14; وَجْهِكَ فِى السَّمَا 69;ِ فَلَنُوَ 04;ِّيَنَّك& amp; #1614; قِبْلَةً تَرْضٰيه 14;ا فَوَلِّ

وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْج 16;دِ الْحَرَا 05;ِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّو 75; وُجُوهَك 15;مْ

شَطْرَهُ وَاِنَّ الَّذٖين 14; اُوتُوا الْكِتَا 76;َ لَيَعْلَ 05;ُونَ اَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِم 18; وَمَا

اللّٰهُ بِغَافِل 13; عَمَّا يَعْمَلُ 08;نَ

Kad nera tekallube vechike fis sema, fe lenuvelliyenneke kibleten terdaha, fevelli vecheke şatral mescidil haram, ve haysu ma kuntum fevellu vucuhekum şatrah, ve innellezine utul kitabe le ya'lemune ennehul hakku mir rabbihim, ve mallahu bi ğafilin amma ya'melûn.

KAD                             KESİNLİKLE

NERÂ                           GÖRÜYORUZ

TEKALLUBE                           DÖNÜP DURDUĞUNU

VECHİKE                     TÜM BENLİĞİNLE

Fİ ES SEMA                          GÖKTE

FE LE NUVELLİYE                MUHAKKAK ÇEVİRİYORUZ

ENNEKE                       SENİ

KIBLETEN TERDAHA    RAZI OLUNACAK KİMLİĞE

FE VELLİ                              ÖYLEYSE ÇEVİR

VECHEKE                              TÜM BENLİĞİNİ

ŞATRA                                  TAM ORTASINA

EL MESCİDİL HARAM           MESCİD İL HARAM

VE HAYSU MA KUNTUM                 NEREDE OLURSANIZ

FEVELLU                                ÇEVİRİN ÖYLEYSE

VUCUHEKUM                         TÜM BENLİKLERİNİZİ

ŞATRAHU                             ONUN TAM ORTASINA

VE İNNELLEZİNE                   VE ONLAR

UTUL KİTABE                       KİTAP VERİLMİŞ

LE YALEMUNE                      ÇOK İYİ BİLİRLER

ENNEHUL HAKK                    ONUN ŞÜPHESİZ HAKK OLDUĞUNU

MİR RABBİHİM                     RABLERİNDEN

VE MA                                  VE DEĞİLDİR

ALLAHU                                 ALLAH

Bİ GAFİLİN                           HABERSİZ

AMMA YAMELUN                   NE İŞLİYORLARSA

SENİN TÜM BENLİĞİNLE GÖKTE DÖNÜP DURDUĞUNU GÖRÜYORUZ VE MUHAKKAK SENİ RAZI OLUNACAK KİMLİĞE ÇEVİRİYORUZ.

ÇEVİR ÖYLEYSE TÜM BENLİĞİNİ MESCİDİL HARAMIN TAM ORTASINA VE SİZ DE NEREDE OLURSANIZ ÇEVİRİN TÜM BENLİKLERİNİZİ ONUN TAM ORTASINA.

KENDİLERİNE KİTAP VERİLMİŞ OLANLAR ONUN ŞÜPHESİZ RABLERİNDEN BİR HAK OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİRLER VE ALLAH ONLARIN İŞLEDİKLERİNDEN HABERSİZ DEĞİLDİR.

Bakara 145

وَلَئِنْ اَتَيْتَ الَّذٖين 14; اُوتُوا الْكِتَا 76;َ بِكُلِّ اٰيَةٍ مَا تَبِعُوا قِبْلَتَ 03;َ وَمَا

اَنْتَ بِتَابِع 13; قِبْلَتَ 07;ُمْ وَمَا بَعْضُهُ 05;ْ بِتَابِع 13; قِبْلَةَ بَعْضٍ وَلَئِنِ اتَّبَعْ 78;َ

اَهْوَاء 14;هُمْ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْم 16; اِنَّكَ اِذًا لَمِنَ الظَّالِ 05;ٖينَ

Ve le in eteytellezine utul kitabe bi kulli ayetim ma tebiu kibletek, ve ma ente bi tabiin kibletehum, ve ma ba'duhum bi tabiin kiblete ba'd, ve leinitteba'te ehvaehum mim ba'di ma caeke minel ilmi inneke izel le minez zalimîn.

VE LE İN                     VE EĞER GERÇEKTEN

ETEYTE                       GETİRSEN

ELLEZİNE                    ONLAR

UTUL KİTABE               KİTAP VERİLMİŞ

Bİ KULLİ AYETİN        AYETLERİN HEPSİ İLE

MA TEBİU                  TABİ OLMAZLAR

KIBLETEK                    SENİN KİMLİĞİNE

VE MA                          VE OLMAZ

ENTE                           SEN DE

Bİ TABİİN                    TABİ OLAN

KIBLETEHUM                ONLARIN KİMLİKLERİNE

VE MA                          OLMAZ

BADUHUM                   BİR KISMI ONLARIN

Bİ TABİİN                    TABİ OLAN

KİBLETEN                    KİMLİK

BADIN                          BAZILARININ                                

VE LE İN                      VE EĞER GERÇEKTEN

İTTEBEATE                   TABİ OLURSAN

EHVAEHUM                  ONLARIN NEFSİ ARZULARINA

MİN BADİ                    SONRA

MA CAEKE                   SANA GELEN

MİN EL İLMİ                 O İLİMDEN

İNNEKE                       ŞÜPHESİZ SEN

İZEL                            O ZAMAN

LE MİNEZ ZALİMİN       ELBETTE O ZALİMLERDEN

VE EĞER O KENDİLERİNE KİTAP VERİLMİŞ OLANLARA AYETLERİN TAMAMI İLE GETİRSENDE SENİN KİMLİĞİNE TABİ OLMAZLAR. VE SEN DE ONLARIN KİMLİĞİNE UYMAZSIN.

ONLARIN BİR KISMI BİR KISMININ KİMLİĞİNE DE TABİ OLMAZLAR.

EĞER SANA GELEN O İLİMDEN SONRA ONLARIN NEFSİ ARZULARINA TABİ OLURSAN ŞÜPHESİZ Kİ SEN O ZALİMLERDEN OLURSUN.

Bakara 146

اَلَّذٖي 06;َ اٰتَيْنَ 75;هُمُ الْكِتَا 76;َ يَعْرِفُ 08;نَهُ كَمَا يَعْرِفُ 08;نَ اَبْنَاء 14;هُمْ وَاِنَّ فَرٖيقًا

مِنْهُمْ لَيَكْتُ 05;ُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُ 08;نَ

Ellezine ateynahumul kitabe ya'rifunehu kema ya'rifune ebnaehum, ve inne ferikam minhum le yektumunel hakka ve hum ya'lemûn.

ELLEZİNE                                      ONLARKİ

ATEYNAHUM                                  VERDİKLERİMİZ

EL KİTABE                                     O KİTABI

YARİFUNEHU                                 ONU TANIRLAR

KEMA YARİFUNE                            TANIDIKLARI GİBİ

EBNAEHUM                                    OĞULLARINI

VE İNNE                                        VE ŞÜPHESİZ

FERİKAN MİN HUM                       ONLARDAN BİR GRUP

LE YEKTUMUN EL HAKK                 O HAKKI GİZLİYORLAR

VE HUM YALEMUN                         VE BİLİYORLAR

O KENDİLERİNE KİTAP VERİLENLER ONU ( O KİMLİĞİ ) OĞULLARINI TANIDIKLARI GİBİ TANIRLAR VE ŞÜPHESİZ ONLARDAN BİR GRUP BİLİYORLAR VE O HAKKI GİZLİYORLAR.

Bakara 147

اَلْحَقّ 15; مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَن 17;َ مِنَ الْمُمْت 14;رٖينَ

Elhakku mir rabbike fe la tekunenne minel mumterîn

EL HAKK                      O HAKK              

MİN RABBİKE               RABBİNDENDİR         

FE                                ÖYLEYSE

LA TEKUNNE                OLMA

MİN EL MUMTERİN      KUŞKULANANLARDAN

                

O HAKK RABBİNDENDİR, ÖYLEYSE KUŞKULANANLARDAN OLMA.

Bakara 148

وَلِكُلّ 13; وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلّٖي 07;َا فَاسْتَب 16;قُوا الْخَيْر 14;اتِ اَيْنَ مَا تَكُونُو 75; يَاْتِ

بِكُمُ اللّٰهُ جَمٖيعًا اِنَّ اللّٰهَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدٖيرٌ

Ve li kulliv vichetun huve muvelliha festebikul hayrat, eyne ma tekunu ye'ti bikumullahu cemia, innellahe ala kulli şey'in kadîr.

VE Lİ KULLİN                               VE HERKES İÇİN

VİCHETUN                                   YÖN

HUVE                                            ONA

MUVELLIHA                                           ÇEVRİLDİĞİ

FESTEBEKUL                                  ÖYLEYSE YARIŞIN

HAYRAT                                        HAYRLARDA

EYNE                                            HER NEREDE

MA TEKUNU                                  OLURSANIZ

YE’Tİ Bİ KUM                                 SİZİ BİR ARAYA GETİRİR    

ALLAHU CEMİA                              ALLAH HEPİNİZİ

İNNALLAHE                                           ŞÜPHESİZ Kİ ALLAH

ALA KULLI ŞEYİN KADİR                HERŞEYİ ÖLÇÜLENDİRİR

HERKES İÇİN ONA ÇEVRİLDİĞİ BİR YÖN VARDIR, ÖYLEYSE HAYIRLARDA YARIŞIN. HER NEREDE OLURSANIZ ALLAH SİZİN HEPİNİZİ BİR ARAYA GETİRİR.

ŞÜPHESİZ Kİ ALLAH HERŞEYİ ÖLÇÜLENDİRİR.

Bakara 149

وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْج 16;دِ الْحَرَا 05;ِ وَاِنَّه 15; لَلْحَقّ 15;

مِنْ رَبِّكَ وَمَا اللّٰهُ بِغَافِل 13; عَمَّا تَعْمَلُ 08;نَ

Ve min haysu haracte fevelli vecheke şatral mescidil haram, ve innehu lel hakku mir rabbik, ve mallahu bi ğafilin amma ta'melûn.

VE MİN HAYSU                     VE NEREDEN

HARACTE                              ÇIKARSAN

FE VELLİ                              HEMEN ÇEVİR

VECHEKE                              BENLİĞİNİ

ŞATRA                                  TAM ORTASINA

EL MESCİDİL HARAM           MESCİDİL HARAM

VE İNNEHU                  VE ŞÜPHESİZ O

EL HAKK                      O HAKK

MİN RABBİKE               RABBİNDENDİR

VE MA                          VE DEĞİLDİR

ALLAHU                       ALLAH

Bİ GAFİLİN                  HABERSİZ

AMMA TA’MELUN        YAPTIKLARINIZDAN

VE NEREDEN ÇIKARSAN HEMEN BENLİĞİNİ MESCİDİL HARAMIN TAM ORTASINA ÇEVİR VE ŞÜPHESİZ O, RABBİNDEN HAKDIR.

VE ALLAH YAPTIKLARNIZDAN GAFİL DEĞİLDİR.

                                         

Bakara 150

وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْج 16;دِ الْحَرَا 05;ِ وَحَيْثُ مَا

كُنْتُمْ فَوَلُّو 75; وُجُوهَك 15;مْ شَطْرَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاس 16; عَلَيْكُ 05;ْ حُجَّةٌ اِلَّا

الَّذٖين 14; ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلَا تَخْشَوْ 07;ُمْ وَاخْشَو 18;نٖى وَلِاُتِ 05;َّ نِعْمَتٖ 09; عَلَيْكُ 05;ْ

وَلَعَلّ 14;كُمْ تَهْتَدُ 08;نَ

Ve min haysu haracte fevelli vecheke şatral mescidil haram, ve haysu ma kuntum fe vellu vucuhekum şatrahu li ella yekune linnasi aleykum hucceh, illellezine zalemu minhum fe la tahşevhum vahşevni ve li utimme ni'meti aleykum ve leallekum tehtedûn.

VE MİN HAYSU                     VE NEREDEN

HARACTE                              ÇIKARSAN

FE VELLİ                              HEMEN ÇEVİR

VECHEKE                              BENLİĞİNİ

ŞATRA                                  TAM ORTASINA

EL MESCİDİL HARAM           MESCİDİL HARAM

VE HAYSU MA                      VE HER NEREDE

KUNTUM                              OLURSANIZ

FE VELLU                              HEMEN ÇEVİRİN

VUCUHEKUM                         BENLİKLERİNİZİ

ŞATRAHU                             ONUN TAM ORTASINA

Lİ ELLA YEKUNE                   OLMAMASI İÇİN                           

LİN NASİ                     İNSANLAR İÇİN

ALEYKUM                     ALEYHİNİZE

HUCCETUN                  DELİL

İLLELLEZİNE                ANCAK HARİÇ Kİ

ZALEMU MİNHUM                 ONLARDAN ZULMEDENLER

FE LA TAHŞEVHUM      ÖYLEYSE ONLARDAN KORKMAYIN

VAHŞEVNİ                   BENDEN KORKUN

VE                              YANİ

Lİ UTİMME                   TAMAMLAMAM İÇİN

Nİ’METİ ALEYKUM       ÜZERİNİZDEKİ NİMETİMİ

VE                              YANİ

LEALLEKUM                          BÖYLECE SİZ

TEHTEDUN                   HİDAYETE ERESİNİZ

VE NEREDEN ÇIKARSAN HEMEN BENLİĞİNİ MESCİDİL HARAMIN TAM ORTASINA ÇEVİR, VE HER NEREDE OLURSANIZ BENLİKLERİNİZİ ONUN TAM ORTASINA ÇEVİRİN, İNSANLAR İÇİN ALEYHİNİZE DELİL OLMAMASI İÇİN ANCAK ONLARDAN ZULMEDENLER HARİÇ.

ÖYLEYSE ONLARDAN KORKMAYIN BENDEN KORKUN YANİ ÜZERİNİZDEKİ NİMETİMİ TAMAMLAMAM İÇİN YANİ BÖYLECE SİZ HİDAYETE ERESİNİZ.

Ebukerem. 17.09.2009

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Ebukerem, El-Kıble'ye sistem/Allah'ın Dini demen isabetli, ancak Mescid- Haram'ın Mekke olduğunu, ilgili tüm ayetleri dikkatle incelediğinde, sanırım göreceksin.

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

eyvallah haktansapmaz abi,

zaten rumuz olarak Mescid-i Haram ın MİLLETE İBRAHİM + İSLAM için kullanıldığını düşünüyorum.

Hepsini parçalayan ve sahiplendiğini iddia eden MEKKELİLER+YAHUDİLER+HRİSTİYANLARA bir reddiye olarak o isimlerin ve değerlerin yeni taşıyıcısı, HALİS yani KATIKSIZ taşıyıcısı olacak bu ÜMMETEN VASETEN için biçilmiş ÜST KİMLİK ve onun rumuzu ( ŞİARI )olarak MESCİDİL HARAM.

yoksa zaten herkesin de kolayca anlayabileceği gibi her yerde her işte her çıkılan yerde MESCİDİ HARAM IN TAM ORTASINA DÖN uygulamada imkansız bir konu olurdu. yani fiziksel dönüş olarak.

Bu fikre gelmemde ŞİARLAR ayetlerinin etkisi oldu.

herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam hayrullah41

evet doğru olabilir tabi ki dediğiniz, belki de şöyle de olabilir rumuz olarak verilmeden önce kendisine bir takım ayetler gösterilmesi için eski rumuza bir yolculuktur. zaten hemen 2. ayetten itibaren eski rumuzu alanların başlarına gelenlerin anlatılması da ilginç görünüyor.

ama her nerede olursam her nereden çıkarsam yönümün yani ön yüzümün ( fiziki manada ) MEKKE ye nasıl çevireceğimi birsinin bana anlatması gerekir aksi doğruysa..

çabalamaya devam edelim hep beraber inş,

selam ve saygı ile..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam..

bir de Kuran'da müteşabih benzeştirilmiş benzeşmiş anlatımlar olduğu apaçık beyan edilmiş, yani aynı kavram ya da konu ile ilgili bir direkt anlam bir de sembolik anlam.

örneğin EL BEYT ile ilgili bakara 127 de

VE İZ YERFEU İBRAHİM UL KAVAİDE MİNEL BEYT ve İsmailu....

şimdi bu cümlenin direkt manası "İbrahim ve İsmail evin temellerinden ( ya da sutunlarından ) yükselttiğinde..."

burada BEYT ve KAVAİD bilinen anlamları ile anlaşılır. BİR ÇOK AYETTE BU MANALARI İLE KULLANILMIŞLARDIR. ikinci olarak KAVAİD kelimesi için NUR 60 da şöyle bir kullanımm öğretir Rabbimiz :

VEL KAVAİDU MİN EN NİSAAİ LLETİ LA YERCUNE NİKAHEN....

" NİKAH UMMAYAN OTURMUŞ KADINLARDAN...

İlginç, bir kadın için Nikahtan umudunu kesmiş olmak TEMEL FONKSİYONUNU ANA İŞLEVİNİ kaybetmiş olsa gerek..

şimdi bu manası ile BAKARA 127 ye diğer yönden bakıldığında benzeşen anlatımının şu olduğu anlaşılabilir :

İBRAHİM ve İSMAİL DİNİ'İN ATIL KALMIŞ, FONKSİYONUNU KAYBETMİŞ İLKELERİNİ YÜKSETTİKLERİNDE ...

şahsi fikrime göre bir çok konuda bu metod uygundur diye düşünüyorum, yani ayetlerin hem ön hem arka anlatımına bakmalı ve ikisi de bir arada olabilir çoğu zaman.

Mescidil Haram da bu şekilde anlaşılmalı diye düşünüyorum.

herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

selam ve saygılarımla..

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebukerem Yazdı:
ama her nerede olursam her nereden çıkarsam yönümün yani ön yüzümün ( fiziki manada ) MEKKE ye nasıl çevireceğimi birsinin bana anlatması gerekir aksi doğruysa..

Merhaba Ebukerem, 

Mekke'nin, azılı müşriklerden tamamen temizleneceği gün/Haccül'ekber olarak nitenen gün, gelip çatmış... Emir o gün için ve Allah'ın Resulü ve inananlaradır. Bunu zaman ve mekan üstü anlaman sorun yaratır. Bütün inananların beklediği gün gelmiş, her kesin hedefi Mekke. Her kes, nerede olursa olsun, nereden çıkarsa çıksın vechini /kendini döndüreceği yön/hedef Mescid-i Haram/Mekke. 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sayın haktan sapmaz abicim,

konunun mekke'nin fethi seferi ile ilgili olmadığını ( ya da en azından sadece onlarla ilgili olmadığını ) aşağıdaki gerekçeler ile düşünmüyorum.

1- bakara suresi 1-141. ayetler arasında konu tamamen bu ÜST KİMLİK meselesinin derin alt bilgisine ayrılmış.

2- konunun öncelikli tarafları YAHUDİLER-HRİSTİYANLAR-MEKKELİLER ve Hz. Peygamberin yeni topluluğu.

3- SEFER ve Kıtal ya da fetih emri yönlendirmesi olsaydı her seferinde olduğu gibi mutlaka İSTİSNALAR ( hasta engelli yaşlı kadın çocuk ) ayetin sonunda sayılırdı.

4- Sizin bahsettiğiniz son darbe seferi FETİH suresinde anlatılıyor ve aynen kastettiğimiz emir var ve İSTİSNALAR da sayılmış olarak.

5- 142-150 arasında ÜST KİMLİK ( MİLLETE İBRAHİM inanç sistemi )tescili yapıldıktan sonra bakara 177 de vech kıble vell ile son detaylı açıklama da yapılıyor ve çok ilginçtir ki 178. ayetten sonra ÜST KİMLİĞİN İKİNCİ YARISINI OLUŞTURACAK şeriat kısmı sayılmaya başlanıyor taa Bakara nın sonuna kadar. MİLLETE İBRAHİM+ KURAN ŞERİATI = İSLAM.

6- dikkat ederseniz bütün bunların sebebinin yeni yerleşilen MEDİNE de dizayn edilen ÜMMETÜN VASATUN ün mensup olmak isteyenlerine ALLAH'IN NİMETİNİ TAMAMLAMASI yani HİDAYETE ERMİŞ olmaları olduğu ile bitriliyor . 150. ayetin sonu. ŞİMDİ MAİDE SURESİNDEKİ o son indiği söylenen ayet ile beraber düşünelim : BU GÜN SİZİN DİNİNİZİ İKMAL ETTİM, ÜZERİNİZDEKİ NİMETİMİ TAMAMLADIM ve SİZE DİN OLARAK İSLAM'I SEÇTİM".. ne kadar uyumlu.

7- şahsen müteşabih anlatımların hem ön manasını hem arka manasının birlikte doğru ve geçerli olduğunu düşünüyorum. mesela BAKARA 127 deli EL BEYT ve KAVAİD kelimelerinin hem EV ve TEMELLERİ SUTUNLARI hem de NUR 60 daki manası ile KAVAİD = TEMEL FONKSİYON İŞLEV ve EL BEYT = TEVHİD İNANCI olduğunu gibi. aynen bundaki gibi MESCİDİL HARAM ın da hem MEKKE hem de ÜSTKİMLİĞİN yeni RUMUZU olduğunu düşünüyorum.

Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

Katkıların ve faydaların için Allah razı olsun abi.

sevgi ve saygılarımla..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Ebukerem;

Doğru söylüyorsun; konunun tarafları Yahudiler, ve Mekkeliler, tamam. Bakın Bakara 42-50 arası hem hicret öncesini hem hicreti hem de hicret sonrası yeniden Mekke'ye dönüşü resmediyor. 42'de daha mekke'de iken, Medine'ye göçecek İnananlara Medene'deki kalpleri marazlı Yahudi ve ve müşriklerin alay edecekleri sözleriyle başlıyor ve bu seçkin ümmetin niçin bu badirelerden geçirildiği özetle dillendiriliyor. İmanlarının gereği olarak her zorluğa katlanan bu seçkin insanların imanlarının sonuç vereceği, dolayısıyla tekrar çıkarıldıkları Mescid-i Haram'a geri dönecekleri ima ediliyor...ve devamı...

Mekke'ye dönüşte bir kıtal falan yok. Bu düzenli bir ordu değildir. Her kes bulunduğu yerden Mekke'ye çağrılıyor... Fetih Suresi komple Mekke'nin fethini anlatmıyor Değindiğin ayetler daha önce oturmayı yeğlemiş, Resul ile birlikte sefere çıkmamışların durumunu anlatıyor; geri kalmışları şiddetle kınıyo, azarlıyor, tehdit ediyor. Ama hastalık, körlük, sakatlık gibi geçerli bir mazereti nedeniyle geride kalmış olnları kapsam dışı tutuyor, onları diğerlerinde ayırıyor. Bu daha önce geride kalmayı yeğlemiş münafıkların, ilerde ele geçecek ve kıtal yapmadan elde edilecek ğanimetler için bu sefer çıkmak için can atacaklarından söz ediliyor ayrıca...

Mescid-i Haram'ın üst kimlik anlayışında kesinlikle yanılıyorsun. Bir zamanlar ben de Mescid-i Haram'a "Eddin" demiştim. Ancak geçtiği ilgili bütün ayetleri tekrar ve dikkatle inceleyince yanıldığımı gördüm.

Mesela, Fetih suresinin 25 ve 27. ayetlerdeki Mescid-i Haram'lı dediğin anlamda anlamak mümkün değil." Sizi Mescid-i Haram'dan uzaklaştırdılar/çıkardılar..." (25). "... kesinlikle Mescid-i Haram'a ..... olarak gireceksiniz." (27). Geçtiği diğer ayetlere de bakasınız.

......

Muhabbetle. 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats