(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu   Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Net İhsan ELİAÇIK.net   Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

  Hanif Islam

 Hanif TV

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kuranda CUMA GUNU ve NAMAZI VAR MI ??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 26 ocak 2006 Saat 10:43 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Asagida Cuma   (Salat-il Cuma) By Mirghani Hamed tarafindan yazilan Ingilizce makaleden cevrilidir. Forumda basdan beri tartisilan CUMA NAMAZI ile ilgili cok degisik bir Kuran yaklasimi getiriyor.  Kuranda CUMA GUNU DEGIL BIR ARAYA GELME  SIRASINDA (KOnferans, Panayir, Hac, Eglence, Pazar)  namaza yapilan cagri vardir diyor. Delilleri gayet ilginc. Dostlarimiz ne derler.

Cuma Namazi  ve Kuranda GUN (YEVM ) kavrami

KURANDA GUN (YEVM) 24 SAATLIK ZAMAN DILIMI ANLAMINA MI GELIYOR ?

Asagida arastirma da GUN (YEVM) kavraminin Kuranda kullanilmasinin degisik ayetlerde degisik anlama gelse bile genelde bir zaman diliminden bahsetmekdedir. Kuranda YEVM (gun) hangi  anlamlarda kullanilmistir.Ne zaman, sonra, gun, zaman dilimi, zaman gibi anlamlarda kullanilmistir.

Ama meallerin cogunda genelde YEVM (gun) kavrami 24 saat dan olusan GUN anlaminda cevrilsede. Aslina bakarsaniz GUN kavraminin Kuranda 24 saati tanimlayan  zaman dilimi anlaminda kullanilmasi  cok istisnadir.

YEVM (GUN) kavrami on eklemeler, cogulekleri, cogul halde Kuranda 400 den fazla yerde kulanilmakdadir. Ben burda bir kac tanesinden bahsedecegim. Lutfen diger ayetleride siz kontrol ediniz.

Simdi bu orneklerden bir kacina bakalim. Buyuk harfler ile yazilananlar YEVM kavraminin karsiliklaridir.

 (ÂLİ IMRÂN suresi 155. ayet) İnnellezine tevellev minküm yevmel tekal cem'ani innemestezellehümüş şeytanü bi ba'di ma kesebu, ve le kad afallahü anhüm, innellahe ğafurunhalim

(ÂLİ IMRÂN suresi 155. ayet) İki ordunun çarpıştığı gün/zamanda/anda geriye dönenlerinizi yaptıkları bazı işlerden dolayı şeytan kaydırmak istemişti. Ancak ALLAH onları affetti. ALLAH gerçekten çok Bağışlayıcı, çok Şefkatlidir

 (MÂİDE suresi 109. ayet)  Yevme yecmeullahür rusüle fe yekulü ma za ücibtüm kalu la ilme lenav inneke ente allamül ğuyub

MÂİDE suresi 109. ayet) ALLAH elçileri topladığı gün:/zamanda/anda  "Size ne cevap verildi," der. "Bir bilgimiz yok. Gizemleri sen bilirsin," derler.

 (EN'ÂM suresi 73. ayet) Ve hüvellezi halekas semavati vel erda bil hakk ve yevme yekulü kün fe yekun kavlühül hakk ve lehül mülkü yevme yünfehu fis sur alimül ğaybi veş şehadeh ve hüvel hakimül habir

(EN'ÂM suresi 73. ayet) O'dur gökleri ve yeri yaratan. "Ol," dediği gün:/zamanda/anda   hemen oluverir. Sözü mutlak doğrudur. Boruya üfürüldüğü gün egemenlik tümüyle O'nundur. Gizliyi ve açığı Bilendir. Bilgedir, herşeyden Haberdardır. (ve yevme yekulü kün fe yekun kavlühül hack)

 (TEVBE suresi 3. ayet) Ve ezanüm minallahi ve rasulihi ilen nasi yevmel haccil ekberi ennallahe beriüm minel müşrikine ve rasulüh fe in tübtüm fe hüve hayrul leküm ve in tevelleytüm fa'lemu enneküm ğayru mu'cizillah ve beşşirillezine keferu bi azabin elim

(TEVBE suresi 3. ayet) Bu, aynı zamanda, ALLAH ve elçisinden tüm halka, büyük hac günü:/zamaninda/aninda   yayımlanmış bir bildiridir: ALLAH putperestlerden uzaktır, elçisi de... Tevbe ederseniz sizin için daha iyidir. Dönerseniz, bilin ki siz ALLAH'ı aciz bırakamazsınız. İnkarcılara acı bir azabı müjdele. (yevmel haccil ekberi)

 (NAHL suresi 80. ayet) Vallahü ceale leküm min cüludil en'ami büyuten testehiffuneha yevme za'niküm ve yevme ikametiküm ve min asvafiha ve evbariha ve eş'ariha esasev ve metaan ila hiyn

(NAHL suresi 80. ayet) Allah size evlerinizden bir huzur ve dinlenme yeri yaptı. Hayvanların derilerinden gerek yolculuk sırasında, gerekse konup yerleştiğiniz zamanda kolayca taşıyabileceğiniz barınaklar ve yünlerinden, yapağılarından, kıllarından da bir süreye kadar kullanacağınız, giyim, ev eşyası ve ticaret malı yarattı. (yevme za'niküm ) (yevme ikametiküm)

 (AHZÂB suresi 66. ayet)  Yevme tükallebü vücuhühüm fin nari yekulune ya leytena eta'nellahe ve eta'ner rasula

(AHZÂB suresi 66. ayet)  Yüzleri ateşte evrilip çevrildiği zaman: Eyvah bize! Keşke Allah'a itaat etseydik, Peygamber'e de itaat etseydik! derler. (Yevme tükallebü vücuhühüm fin nari)

 (KAF suresi 30. ayetYevme nekulu li cehenneme helimtele'ti ve tekulu hel mim mezid

(KAF suresi 30. ayet) O gün.o zaman  cehenneme "Doldun mu?" deriz. O da "Daha var mı?" der. (Yevme nekulu li cehenneme)

Simdi yukardaki ayetleri dikkatlice inceleyelim. Bu ayetlerde 24 saatlik zaman dilimi olan bugun kullandigimiz GUN anlaminda gun var mi ?

Simdi bu konuyu daha iyi anlamak icin asagidaki ayetlere bakalim. Ayetleri dikkatlice inceleyip yukaridaki ayetle rile birlikde dusunulim.

Allah Kuranin bir cok ayetinde cennetlerin ve Yerkurenin yaratilisini anlatir. Butun su ayetlerde Allah cennetlerin ve yeryuzunun ALTI (6) gunde (YEVM) yaratildigini soyler. (7:54, 10:3, 11:7, 25:59, 32:4,50:38, 57:4).  Simdi gercek Allah dunyayi 6 GUNDE mi yarattti, yoksa 6 zaman diliminde yarattti.

Benim bu ayetden anladigim tipki 41 Surenin 9-12 ayetlerinde oldugu gibi 6 zaman diliminde yaratmistir.

Simdi YEVM kavraminin Kuranda  uzunluguna bagli olmadan bir zaman dilimi belirtiigini gormek icin su ayete bakiniz. (9:36)

Tevbe 36 İnne iddeş şühuri indellahisna aşera şehran fi kitabillahi yevme halekas semavati vel erda miha erbeatüm hurum zaliked dinül kayyimü fe la tazlimu fihinne enfüseküm ve katilül müşrikine kaffeten kema yükatiluneküm kaffeh va'lemu ennallahe meal müttekiyn

Tevbe 36 Doğrusu, ayların sayısı Allah yanında on iki aydır, Gökleri, Yeri halkettiği GUN Allah yazısında; bunlardan dördü haram olanlardır, bu işte en pâydâr, en doğru dindir, onun için bunlar hakkında nefislerinize zulmetmeyin de müşrikler size kâffeten harbettikleri gibi siz de onlara kâffeten harbedin ve bilin ki Allah korunanlarla beraberdir

Simdi su ayetlere dikkatli bakarsak  (7:54, 10:3, 11:7, 25:59, 32:4, 50:38,57:4) cennet ve yeryuzu 6 (yevm) zaman diliminde ((sitata ayaam) yaratildigini Fakat Tevbe 36 Allah “..yevme halekas semavati vel erda..” Gökleri, Yeri halkettiği GUN Allah)

Simdi buyuk harflerle Yazilan GUN genel de Kurana ters dir.

TEVBE 36 yeniden bakalim, burdki YEVM kavramini GUN diye cevirmek Kurana ters dusuyor.. Simdi  burdaki YEVM kavrami  ZAMAN DILIMI anlaminda kullanilmis. Su ayetlere bakiniz (7:54, 10:3, 11:7, 25:59,32:4, 50:38, 57:4)

Sanirim bu ayetleri incelediginizde  YEVM kavraminin anlami butun ciplakligi ile cikiyor.

Buna benzer diger bir ornek de  Allah’in Ad kavmi hakkinda konustugu Kamer suresi 19 ayetdir

(KAMER suresi 19. ayet) İnna erselna aleyhim rihan sarsaran fi yevmi nahsim mustemir

(KAMER suresi 19. ayet) Biz, o uğursuz  sürekli bir günde üzerlerine 'kulakları patlatan bir kasırga' gönderdik. (fi yevmi nahsim mustemir)

Burda YEVM kavramini bircok mealcinin yaptigi gib gun diye cevirebilirmiyiz

 (HÂKKA suresi 7. ayet) Sahhareha 'aleyhim seb'a leyalin ve semaniyete eyyamin husumen feterelkavme fiyha sar'a keennehum a'cazu nahlin haviyetin.

(HÂKKA suresi 7. ayet) Allah onu, ardarda yedi gece, sekiz gün onların üzerine musallat etti. Öyle ki (eğer orada olsaydın), o kavmi, içi boş hurma kütükleri gibi oracıkta yere serilmiş halde görürdün.

BU ayetin AD kavmini anlattigini  (69:6)  bakarak anlayabiliriz.

Simdi  54:19  daki (fi yawmi nahsin mustamir) cevirisi devamli zaman dilimi, 69 surenin 7 ayetinde birbirini izleyen  7 gece 8 gun  kavrami ile daha iyi aciklanmistir.

Allah Kuranda arapca kelime olan YEVM kelimesinin aciklamasini yapiyor.

 (MEÂRİC suresi 4. ayet) Ta'ruculmelaiketu verruhu ileyhi fiy yevmin kane mikdaruhu hamsiyne elfe senetin.

(MEÂRİC suresi 4. ayet) Melekler ve Rûh oraya bir günde çıkarlar ki, oranın mesafesi ellibin yıldır.

(yevmin kane mikdaruhu hamsiyne elfe senetin) oranın mesafesi ellibin yıldır.

 CUMA GUNU (YEVMEL CUMA)

Oylese MIN YEVM EL CUMA neden toplanti gunu olarak aliyoruz da BIR ARAYA TOPLANILAN  zaman olarak almiyoruz.

Peki bunun boyle olmasi gerektigine dair delillerimiz nedir. Allah insanlarin belli bir gunde  toplanmasini mi istiyor ?  Yoksa isimizi ve faliyetlerimiz o gundemi  yapmamiz gerekiyor ?  Yada ben  o gun is yapmasam, faliyetlere katilmasam ne olur.   Yada tatile cikmissam, o gun hic birsey yapmazsam ne olur.

BIR ARAYA GELINME  zamani Kuranda bir cok yerde gecer. ( Evlilik, toplanti, is, panayir vb vb ):

Butun bu arastirmadan sonra, vardigimiz sonuclara bakalim.  BIR ARAYA GELME  gununde namaz yada cemaat namazi diye bir sey yok. Namaza cagri genel bir kavramdir (idha nudiya liAS SALAT)  ve (MIN YEVMIL CUMA) ise basitce BIR ARAYA GELME zamaninda yada toplanti surerken  anlamina geliyor. BIR ARADA TOPLANMISKEN  NAMAZA cagrildiginizda.

Cuma 9 Ya eyyuhelleziyne amenu iza nudiye lissalati min yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey'a zalikum hayrun lekum in kuntum ta'lemune

Cuma 9 Ey iman edenler! Biraraya gelmis toplandiginiz     sirada/zamanda  namaza cagrilirsaniz, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın. Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.

Dogru Tercume Kurandaki digger ayetler isiginda boyle olmalidir..

Allahin mesaji diger insanlarin yazdiklari kitaplarda  degil KURAN dadir. O zaman baskalarinin ne dedigi degil Alllahin dedigine bakalim.

Friday Prayers (Salat Al-Jum'a)
By Mirghani Hamed (e-mail: m62s7619@bih.net.ba)



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 26 ocak 2006 Saat 18:51 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Konunun daha saglikli tartisilabilmesi icin Kutubu Sitteden Cuma Namzi ile ilgili verilen giris bilgilerini ve Bu konuyla ilgili Hadisler ne diyor onada bakalim. Ibrahim Cananin Cevirdgi Kutubu Sitteden CUma namazi ile ilgili kisima giris bilgileri

BEŞİNCİ FASIL

CAMİYE GİRME VE CÂMİDE OTURMA ÂDÂBI

UMUMÎ AÇIKLAMA

İbnu Hacer, cuma ile ilgili şu umumî bilgileri dermeyan eder:

1- Cuma İsminin Tarihçesi:

Cuma kelime olarak toplamak, bir araya getirmek mânasına gelen "cem" kökünden gelir. Cahiliye devrinde haftanın altıncı gününe cum'a değil arûbe denilirdi. Bu gün, İslam'dan sonra cuma ismini almıştır.

Bu ismin veriliş sebebiyle ilgili muhtelif görüşler var:

* Mahlukâtın mükemmel şekli  o gün cem olundu, tamamlandı.

* Hz. Âdem'in yaratılışı o gün cem oldu, tamamlandı.

* Ensar, Es'ad İbnu Zürâre ile birlikte bir araya gelince, cemaatle namaz kılarlar ve o günü cuma diye isimlendirirler.[1]

* Ka'b İbnu Lüey, kavmini o gün toplar, haramlara ta'zîm göstermelerini emreder, kendi neslinden bir peygamber geleceğini haber verirdi. Bu sebeple cuma adı verildi.

* Bu toplanma işini yapanın Kusayy olduğu da söylenmiştir.

* Cuma isminin verilişi, o günde halkın namaz için toplanması sebebiyledir. İbnu Huzeyme bu görüşte ısrar eder, "çünkü der, bu İslâmî bir isimdir. Cahiliye devrinde yoktur, daha önce arûbe deniyordu"der.

İbnu Hacer, bu görüşe itiraz eder ve der ki: "Lügatciler der ki: "Arûbe cahiliye devrine ait eski bir isimdir." Cuma için de şunu derler: "Bu arûbe denen gündür. Görünen şu ki: Araplar haftanın yedi gününün isimlerini zamanla değiştirdiler. Önceki isimler şöyle  idi: Evvel (birinci gün, pazar) Ehven (pazartesi), Cebbâr (salı), Debbâr (çarşamba), Mü'nis (perşembe), Arûbe (cuma), Sebbâr (Cumartesi), Cevherî der ki: "Araplar, kadîm isimlendirmede pazartesi gününe ehven diyorlardı." Bu da gösterir ki onlar haftanın günlerine yeni isimler verdiler. Bunlar hâlen herkesce bilinip kullanılan isimlerdir: es-Sebt (cumartesi), (el-Ehad) (pazar), el-İsneyn (pazartesi) vs. gibi...

* Arûbe'yi cuma olarak ilk isimlendirenin Ka'b İbnu  Lüey'in olduğu da söylenmiştir. (Ferrâ bu görüştedir). İbnu Hacer der ki: "Bu durumda, arûbe'yi "cuma"ya cahiliye Araplarının çevirip, arûbe şeklindeki ismini de ibkâ ettiklerini söyleyenlerin, bunu te'yîd eden hususi rivâyete ihtiyaçları vardır (aksi takdirde desteksiz iddiada bulunmuş olurlar.)"

2- Cuma Gününün Fazîleti:Cuma gününü, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) "mü'minlerin bayramı" olarak tavsif buyurur. Bayram, bir kısım imtiyazları ve hususiyetleri sebebiyle bir günün diğer günlerde olmayan, o güne has bazı  umumi merasimlerle kutlanmasıdır. Her bayramda mutlaka bir kutlama ve merasim ve bunun da bir sebebi vardır.  O halde, cum'a gününü kutlamaya sevkeden hususiyetleri nelerdir? Şeriat kitapları, bu günün hususiyetleri üzerine otuzdan fazla kerâmet ve fazilet zikrederler. Bazılarını şöylece kaydediyoruz:

* Bayram günüdür, münferid oruç tutulmaz.

* O günün sabahında eliflâmmîm tenzîl ile Hel Etâ sûreleri, gündüz de Cuma ve Münâfikîn sûreleri okunur.

* Cuma günü gusledilir, koku sürülür, misvak kullanılır, en güzel elbiseler giyilir.

* Mescidler buhurlanır.

* Mescide erken gidilir.

* Hatip hutbeye çıkıncaya kadar ibadetle meşgul olunur.

* Sessiz durulur, hutbe dinlenir.

* Kehf sûresi okunur.

* İstiva vaktinde nafile kılma kerâheti kalkar.

* Namazdan önce yola çıkmak mekruhtur.

* Cuma namazına gidenin her adımına bir yıllık sevap katlanmıştır.

* Cehennem o gün kabarmaktan yasaklanmıştır.

* Duâların kabul edildiği icabet saati vardır.

* Günahlar o gün örtülür.

* Bu, ümmet için hayrı artırılmış bir gündür.

* Haftanın en hayırlı günüdür.

* Hayır o günde sâbitleşir, yüce ruhlar o gün toplanır.[2]

Cumanin Vakti ile ilgili Hadisler

Hadis No : 2851
Ravi: Enes
Tanım: Resulullah (sav), cumayı (öğleyin) güneş meyl edince kılardı.

Kaynak: Ebu Davud, Cuma 224, (1084); Tirmizi, Salat 361, (503)

Hadis No : 2852
Ravi: Enes
Tanım: Buhari'nin bir diğer rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) soğuk şiddetlenince namazı erken (ilk vaktinde) kılardı. Sıcak şiddetlenince namazı-yani cumayı- (öğleyin biraz) serinleyince kılardı."

Kaynak: Buhari, Cum'a 16

Hadis No : 2853
Ravi: Sehl İbnu Sa'd
Tanım: Biz Resulullah (sav)'la cum'ayı kılar sonra da kaylule (öğle uykusu) yapardık.

Kaynak: Buhari, Cum'a 40, 41, Hars 21, Et'ime 17, İsti'zan 16, 39; Müslim, Cuma 30, (859); Ebu Davud, Cuma 2

Hadis No : 2854
Ravi: es'Saib İbnu Yezid
Tanım: Resulullah (sav), Hz. Ebu Bekr ve Hz. Ömer (ra) devirlerinde cuma namazın ilk ezanı, imam minbere oturunca okunurdu. Ancak Hz. Osman zamanı olup cemaat artınca, emri üzerine (Medine çarşısında) Zevra nam yerde üçüncü bir ezan daha okundu. (Cum'a ezanı işi) bu şekilde sabitleşti.

Kaynak: Buhari, Cuma 21, 22, 24, 25; Ebu Davud, Salat 225; Tirmizi, Salat 372, (516); Nesai, Cuma 15, (3,100

CUMA NAMAZININ NAFILESI ILE ILGILI HADISLER

 
Hadis No : 2963
Ravi: Cabir
Tanım: Resulullah (sav) hutbe verirken bir adam girdi. Resulullah adama: "Namaz kıldın mı?" dedi. Adam: "Hayır!" dedi. Efendimiz: "Öyleyse iki rek'atini kıl!" diye emretti.

Kaynak: Buhari, Cuma 32,33, Teheccüd 25; Müslim Cuma 55; Ebu Davud, Cuma 237; Tirmizi, Salat 367, (510); Nes

Hadis No : 2964
Ravi: Ebu Hüreyre
Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden biri cumayı kıldı mı, ondan sonra da dört rek'at kılsın."

Kaynak: Müslim, Cuma 67, (881); Ebu Davud, Salat 244, (1131); Tirmizi, Salat 376


Hadis No : 2965
Ravi:
Tanım: Bir rivayette şöyle buyrulmuştur: "Senin acele etmen gereken bir şeyin olursa mescidde hemen iki rek'atı kıl, iki rek'at de dönünce kıl."

Kaynak: Müslim, Cuma 67, (881)

Hadis No : 2966
Ravi: Nafi'
Tanım: İbnu Ömer (ra), cuma günü bir adamın cumayı kılarken durduğu yerden hiç kımıldamaksızın iki rek'at daha kılmaya devam ettiğini görmüştü, adamı bundan menetti. "Cumayı dört mü kılıyorsun?" dedi. İbnu Ömer, Cuma günü evinde iki rekat kılar ve etrafındakilere: "Resulullah böyle kılardı!" dedi.

Kaynak: Buhari, Cuma 39, Teheccüd 25,29; Müslim, Cuma 70, (882); Ebu Davud, Salat 244, (1127, 1128); Tirmizi

Hadis No : 2967
Ravi: Ata
Tanım: İbnu Ömer (ra) Mekke'de cumayı kıldı mı ilerler iki rek'at daha kılardı; sonra biraz daha ilerler ve dört rekat daha kılardı. Medine'de olunca da cumayı kılar sonra evine döner, iki rekat daha kılardı, bunu mescidde kılmazdı. Bu durumun sebebi nedir? diye kendisinden sorulmuştu: "Resulullah (sav) böyle yapardı" dedi.

Kaynak: Ebu Davud, Salat 244, (1130, 1131); Tirmizi, Salat 376, (523)

Kaynak www.hadis.com

KUTUB-I SITTE

İbn Ebi Deybe

İbrahim Canan



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 27 ocak 2006 Saat 01:20 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Cuma 9 Ey iman edenler! Biraraya gelmis toplandiginiz     sirada/zamanda  namaza cagrilirsaniz, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın. Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır.

Dogru Tercume Kurandaki digger ayetler isiginda boyle olmalidir..

Allahin mesaji diger insanlarin yazdiklari kitaplarda  degil KURAN dadir. O zaman baskalarinin ne dedigi degil Alllahin dedigine bakalim.

Friday Prayers (Salat Al-Jum'a)
By Mirghani Hamed (e-mail: m62s7619@bih.net.ba)

RADYOMAN DOSTUMUZA BİZLERİ DEĞİŞİK GÖRÜŞLERLE BULUŞTURDUĞU İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.

 

BU KONUDA GÖRÜŞLERİ BURAYA AKTARILAN ŞAHSA BAZI İTİRAZLARIM VAR.

 

İLLA DA FARKLI OLMAYA ÇALIŞMAK DAHA DOĞRUSU FARKILIĞINI İZHAR ETMEYE AŞIRI GAYRET SAEFETMEK �AYRICALIKLI OLMA� HEVESİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR.

 

BU DURUM BİR RAHATSIZLIĞIN TEZAHÜRÜDÜR. BU KAŞINTI PEK HAYRA ALAMET DEĞİLDİR.

 

�MUHALİF OLALIM DA, NASIL OLURSA OLSUN� ANLAYIŞI SAÇMADIR.

 

ŞİMDİ AYETİN MEALİ VATANDAŞIN DEDİĞİ GİBİ OLSA NE OLUR? SONUÇTA MÜSLÜMANLAR BİRGÜN TOPLANACAK DEĞİL Mİ YİNE? 1400 YILDAN BERİ BU TOPLANMA GÜNÜ CUMA GÜNÜ OLARAK BENİMSENMİŞ. BUNUN KİME NE ZARARI VAR? BÖYLE BİR GELENEK OLUŞMUŞ. BUNUN DİNEN NE SAKINCASI VAR?

 

HEM AYETLERİN ÇOĞUNDA YEVM 24 SAATLİK ZAMAN DİLİMİ OLARAK KULLANILMAMIŞ OLABİLİR. BU ANLAMDA KULLANILAN AYETLER DE VAR. ÖRNEĞİN CUMARTESİ ASHABI KONUSUNDA. BELKİ GÜN �GÜNDÜZ� ANLAMINDA DA KULLANILMIŞTIR. AMA HER NE OLURSA OLSUN CUMA GÜNÜNÜ YANİ ONDA BELLİ BİR ZAMAN DİLİMİNİ TOPLANMA GÜNÜ KABUL ETMEMİZİN NE SAKINCASI VAR?

 

ŞİMDİ TUTUP DA �YA �CUMA- BİR GÜN DEĞİLDİR, MÜSLÜMANLARIN TOPLANTI GÜNÜ ONLARIN CUMASIDIR� DEMENİN NE LÜZUMU VAR?

 

"MÜSLÜMANLAR CUMA GÜNÜ TOPLANMASIN. ÇÜNKÜ CUMA BİR GÜN İSMİ DEĞİL TOPLANMANIN ADIDIR" DİYENLERE SÖYLÜYORUM.  İYİ O HALDE MÜSLÜMANLAR HAFTANIN HANGİ GÜNÜ TOPLANSIN? ATALARININ YAPTIĞINA BURUN KIVIRAN ADAMLAR BUYRUN BİR GÜN BELİRLEYİN BAKALIM. SALI MI, PERŞEMBE Mİ, PAZAR MI? HEM BUNA KARAR VERECEK ADAMLARIN GÖRÜŞÜ NEDEN KİTLELER TARAFINDAN BENİMSENSİN? 

 

"HERKES KAFASINA GÖRE CUMA=TOPLANTI GÜNÜ BELİRLESİN, BU KONUDA SERBESTİYET OLSUN" DİYENLER İSE  İŞİ SULANDIRMAK SURETİYLE ASLINDA "TOPLANTI MOPLANTI YAPMAYIN KARDEŞİM" DEMEKTELER.

 

BU KADAR DA CİDDİYETSİZLİĞE PES DOĞRUSU. GELENEKÇİLİĞE KAYNAYAYIM DERKEN BAZILARININ DÜŞTÜĞÜ DUURUMA BAKIN.

 

BU FAALİYETİN İSMİ �KAFA KARIŞIKLIĞI� OLUŞTURMADIR.

 

MÜSLÜMANLAR CUMA GÜNÜ TOPLANIR, YAHUDİLER CUMARTESİ, HRİSTİYANLAR DA PAZAR. YANİ HERKESİN CUMASI FARKLI GÜNDEDİR. BUNUN BÖYLE OLUŞUNUN NE GİBİ BİR KUR�AN DIŞILIĞI OLABİLİR?

 

PEŞİN PEŞİN VE SORGULAMAKSIZIN GELENEĞE KIL OLMANIN  NE GEREĞİ VAR? KUR�ANDIŞI OLMAYAN ADETLERİMİZ BİZİM ZENGİNLİĞİMİZDİR.

 

ELİMİZDE BİR FİLTRE VAR: FURKAN=KUR'AN. UYAN BERİ TARAFA, UYMAYAN ÇÖP SEPETİNE.

 

BİZİM GÖRÜŞÜMÜZÜN KUR'ANİLİĞİ DEĞERLİ DE BİZDEN ÖNCEKİLERİN GÖRÜŞÜNÜN KUR'ANİLİĞİ DEĞERLİ DEĞİL Mİ? KÖRÜ KÖRÜNE GELENEK DÜŞMANLIĞI AKILSIZLIKTAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİL.

 

1400 YILDAN BERİ BENİMSENEN TOPLANMA GÜNÜNDE YANİ CUMA=TOPLANTI GÜNÜNDE BİZLER DE TOPLANMALIYIZ. BU ZAMAN DİLİMİNDE SORUNLARIMIZI KONUŞMALIYIZ, DERTLERİMİZİ PAYLAŞMALIYIZ. LİDERİMİZ YADA ONUN SÖZCÜSÜ DİRLİK VE DÜZEN ADINA YADA DİNDARLIK ADINA BİZLERE NASİHAT ETMELİ. BİLDİRİ VARSA SUNMALI. SONRA DA BU TOPLANTIYI EN GÜZEL AMELLERDEN BİRİSİ OLAN NAMAZLA TAÇLANDIRMALIYIZ. BUNUN NE GİBİ BİR KUR'ANDIŞILIĞI VAR?

 

SÖZÜN ÖZÜ, ŞU AN CUMA GÜNÜ YAPILAN FAALİYET EKSİK-GEDİK OLSA DA YERLİ YERİNDEDİR. BU KONUDA SONUNA KADAR GELENEKÇİYİM. ANLAMSIZ SULANDIRMALARA DA SONUNA KADAR KARŞIYIM.

 

Saygılar




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari  Real-Time Stats and Visitor Reports

       

blog stats