HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Peygamberimiz Okuma Yazma Biliyor muydu? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_

sağol radyoman elinesağlık..küçük bir ilave yapmak isterim..

ilk ayet olarak bilinen alak suresinde oku emrinin karşılığı olarak...

peygamber "ben okuma bilmem" gibi uydurma bir cevap vermemiştir.bu geleneğin eklemesidir peygamber kurtarmak ve vahyin allahtan olduğuna inandırmak için halbuki buna gerek yok..

düşünsenize allah peygamberin okuma yazma bilmediğini bilecek ama cebraili gönderip "okusun" dedirticek...ben buna gülerim..tıpkı bir öğretmenin bir öğrencisinin cahil olduğunu bilerek ona oku demesi gibi.

olayın aslı ikra kelimesinde...çağırmak manasında gelen bu kelimeye karşılık peygamber şunu söylemiş olabilir

ne okuyayım---nasıl çağırayım...

mekkedeki müşriklerin durumunu bilerek bu soruyu sormak gayet mantıklı...çünkü neyi nasıl yapacağınızı bilmiyorsunuz..öldürülebilirsiniz..

işte bu 5 ayet bize şunu gösteriyor ki..

insanı bir alaktan yaratan okuma yazma öğreten kalem tutmayı öğreten sonsuz kerem sahibi bir allah var..

işte insanları bu allaha islama tevhide çağır..git ve insanları bu dine çağır...

işte alak suresi tevhidi hareketin başlangıcını bu şekilde gösterir..

bir duruş bir hareket bu şekilde başlamıştır..

zaten o dönemde ebu cehil ki lakaba ebu hakemdir ki kendisi mekke döneminde bu zamanın yargıtay başsavcısı gibi bir adam..zeki ve kültürlü..onun cehaleti bilerek inkar etmesinden geliyor..bu adamın bu konumda olduğu bir yerde peygamberin okuma yazma bilmemesi imkasız hele hele amcanız ticaret adamı ise!!!!!!!!!!

selametle...



__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
Apollonius
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 05 aralik 2009
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Apollonius

Beni de bu konuda araştırmaya iten Ankebut 48. ayet idi.

"Okuryazar değildin" diye yanlış olarak çevrilen Ankebut 48. i Muhammed Esed
şöyle çevirmiş.

Çünkü, [ey Muhammed,] sen bu [vahyin gelmesi]nden önce herhangi bir ilahî
kelâmı okumuş ya da onu kendi ellerinle yazmış değildin
; öyle olsaydı,
[sana vahyetmiş olduğumuz] hakikati çürütmeye çalışanlar, insanları [onun
hakkında] kuşkuya sevk edebilirlerdi.

Beni bu konuda peygamberimizin okur yazar olduğu yönünde
düşündüren hususları madde madde sıralamam gerekirse:


1) İlk vahyedilen Alak suresindeki "Yaratan rabbinin adıyla oku"
ayetiyle ilgili rivayetin de şüpheli oluşu. Bu konuda şüpheye neden olan en
bariz husus, Cebrail tarafından üç kere "oku" vahyinin gelmesi ve bunların
Kuran ayeti olarak sayılmaması??? Elif Lam Ra gibi vahyedilen harfler bile
Kuran'da var iken, bu ayetten önce gelen üç tane oku ayetinin(!) neden Kuranda
olmadığını düşündüm taşındım çözemedim. Allahtan, rivayetlere göre çeviri
yapanlar bu ayeti yorumlarken parantez içinde (oku oku oku) yazma
küstahlığında bulunmamışlar!

2) el-ümmi kelimesinin "mekkede doğup büyümüş" ve "tevrat ve incille
alakası olmayan" gibi anlamları olmasına rağmen (örnek ümmül-kura)
meal/tefsircilerin rivayetlerin etkisinde kalarak bunu "okur yazar olmayan"
olarak çevirmesi. Bu şekilde çeviriyi tembellik olarak görüyorum. Zira bu iş
daha detaylı araştırılabilir. Fakat insanlar işin kolayına kaçmışlar, kaçarken
büyük ihtimalle şunları düşünmüşler.
a) Bakalım yüzlerce uydurma hadisin de bulunduğu hadis havuzunda
ümmilikle ilgili bir hadis var mı? aaa evet varmış. demek ki ümmilik okur yazar
olmayan demekmiş. O halde öyle tefsir edeyim.
DOĞRULUĞU ASLA KANITLANAMAYACAK OLAN Hadislere göre tefsir yapmak ne kadar
doğrudur bu tartışılır. Bence doğru değildir.
b) Tefsiri yapan kişi: "peygamberimiz okuma yazma bilmiyorsa ve buna
rağmen Kuran indirilmişse bu büyük bir mucizedir, Heey, yaşasın, dinimle ilgili
yeni bir mucize buldum" psikolojisine girmiş olabilirler.
Halbuki gerçek mucize zaten ankebut suresinde (48) iyice belli edildiği gibi
peygamberimizin tevrat ve incil okumamış olmasına rağmen aynı anlatımda aynı
makamdan başka bir kitap vahyine elçi oluyor olmasıdır. Yani o kitaplarda
yeralan peygamber kıssalarını, emirleri vs. bilmiyor ve ÇOKTANRILI bir muhitte
yaşıyor iken tevhidden ve onların kitaplarındaki kıssa ve emirlerden bahsetmesi
yeterince büyük bir mucizedir. Ayrıca başka şekilde düşünüldüğünde Tevrat ve
İncilde peygamberimizin çıkacağı YER olan MEKKE de açıkça belli edilmiş
olabilir. Ama tefsirciler bu mucizeyi yeterli büyüklükte bir mucize olarak
görmemiş olacaklar ki ümmiliği rivayete dayanarak okuryazar olmama şeklinde
yorumlama kolaylığına kaçmış olabilirler.

3) Peygamberimizin ticaretle uğraşmış olması. O dönemde Arapçada
RAKAMLAR mevcut değildi. ve hesap aracı olarak harfler kullanılmaktaydı.
Rakamlar peygamberimizin ölümünden daha sonra Arapçaya dahil olmuştur.

4) Peygamberimizin bir köyde, ufak bir yerde değil bir şehirde yaşıyor
oluşu (okur yazar istatistiklerine göre farkediyor)

5) Peygamberimizin Mekkenin hakim ailelerinden birine, Kureyş kabilesine
mensup oluşu (okuryazar istatistiklerine göre farkediyor)

6) Peygamberimizin erkek olması (okuryazar istatistiklerine göre
farkediyor)

7) Arapçanın okuma yazmasının öğrenilmesinin Arapça bilen bir Araba göre
çok kolay bir şey oluşu. Şu an Suudi arabistanda 4 işlem için harf değil,
rakamların kullanılmasına ve bizdeki gibi zorunlu eğitim uygulaması
olmamasına rağmen
okur yazar oranı %80'dir.

8) Peygamberimizin ümmiliğinin Kuranda ehli kitaba karşı olarak söylenen
bir kavram olduğu ve mekkeli müşriklere karşı peygamberimizden bu şekilde
bahsedilmediği dikkatimi çekti. Şimdi ümmiliği tefsirciler gibi yapıp okur
yazar olmama şeklinde düşünsem zaten peygamberimiz sağır da değildir herhalde.
Hristiyanlar/Yahudiler buna itiraz edip "yahu okumadıysan duymuşsundur bizim
papaz/haham efendiden" diye bir itiraz öne sürebilirlerdi. Böyle bir şey
diyemediklerine göre bu "EL ümmi"lik "ehli kitapla alakası olmayan" veya
Mekkeli/anaşehirli anlamına gelen ümmiliktir diye düşündüm. Aşağıda
listeleyeceğim ümmilikle ilgili ayetlere bakarsanız daha iyi anlarsınız.
Kuran'ın kendisi ümmiyi açıklıyor, neden Kuranda bu kadar açık yeralan bir
konuda rivayetlere bakma gereği duyuyoruz onu anlamış değilim.

KURANDA GEÇEN ÜMMİLİK İLE İLGİLİ AYETLER

Bakara:
78.Bunların (Yahudilerin) bir de ümmî takımı vardır; Kitab’ı
(Tevrat’ı) bilmezler. Onların bütün bildikleri bir sürü kuruntulardır. Onlar
sadece zanda bulunurlar.

Ali imran:
20.Seninle tartışmaya girişirlerse, de ki: “Ben, bana uyanlarla birlikte kendi
özümü Allah’a teslim ettim.” Kendilerine kitap verilenlere ve
ümmî
lere
de ki: “Siz de İslâm’ı kabul ettiniz mi?” Eğer İslâm’a
girerlerse hidayete ermiş olurlar. Yok, eğer yüz çevirirlerse sana düşen şey
ancak tebliğ etmektir. Allah, kullarını hakkıyla görendir.

75."Kitap ehlinden öylesi vardır ki, ona yüklerle mal emanet etsen, onu sana
(eksiksiz) iade eder. Fakat onlardan öylesi de vardır ki, ona bir dinar emanet
etsen, tepesine dikilip durmadıkça onu sana iade etmez. Bu da onların,
ümmîlere karşı (yaptıklarımızdan) bize vebal yoktur
demelerinden dolayıdır. Onlar, bile bile Allah’a karşı yalan söylerler.

Araf:
157.Onlar, yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı buldukları Resûle, o
ümmî peygambere uyan kimselerdir. O, onlara iyiliği emreder,
onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helâl, kötü ve pis
şeyleri haram kılar. Üzerlerindeki ağır yükleri ve zincirleri kaldırır. Ona
iman edenler, ona saygı gösterenler, ona yardım edenler ve ona indirilen nura
(Kur’an’a) uyanlar var ya, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.

Kasas:
59.Senin rabbin 'ana yerleşim merkezlerine' (ümmiha) onlara
ayetlerimizi okuyan bir elçi göndermedikçe şehirleri yıkıma uğratıcı değildir.
Ve biz ehli (halkı) zulmeden şehirlerden başkasını da yıkıma uğratıcı değiliz.

Cuma:
2.O, ümmîlere, içlerinden, kendilerine âyetlerini okuyan,
onları temizleyen, onlara kitabı ve hikmeti öğreten bir peygamber gönderendir.
Hâlbuki onlar, bundan önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.

3.O resulü, ümmîlerden olup da henüz onlara katılmamış
bulunan başka kimselere de gönderdi. O'dur Azîz, O'dur Hakîm.


Sizce burada (Cuma suresinde) okur yazar olmayanların kendilerine kendi
içlerinden gönderilen peygamber mi denmek istenmiştir yoksa ana şehirlilere
kendi içlerinden peygamber mi denmek istenmiştir yoksa ilahi bir kitabı
olmayanlara mı denmek istenmiştir? Okuryazar olanlara anlamında kullanılmadığı
kesin değil mi anlatımdan?



Bu madde madde yazdığım hususlar sebebi ile peygamberimizin okur yazarlığı
konusunda tüm tefsircilerin aksine olarak ve Hakkı Yılmazın görüşüne yakın
olarak düşünüyorum. Tabi ki en doğrusunu Allah bilir.
Yukarı dön Göster Apollonius's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Apollonius Ziyaret Apollonius's Ana Sayfa
 
karye
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı karye

ben aranıza yenı katıldım ama.. okumayı bildiği zaten belli bunu kanıtlamak için neden bukadar zaman harcadınız anlaşılmıyor.inanacak ruha sahip bir insan bir ayet bile olmadan bunu anlar.
  umarım vardır bi bildiğiniz ama analitik zekanızı getirisi sıfır detaylarla meşkul edip hayatı kaçırmayın :) 

__________________
hikmet anlayışlı adamın önündedir;fakat akılsızın gözü dünyanın uçlarındadır.
Yukarı dön Göster karye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: karye
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                     selamlar,kıymetli dostlarım,
                     yukarıdaki yorumlarda ümmi kelimesiyle ilgili 5 görüş ortaya atıldı,bunlar:
                     1-anakentli,merkezli olan.
                     2-anasından doğduğu gibi olan.
                     3-ehli kitap olmayan
                     4-halkın bağrından çıkan
                     5-avamdan olan.
                     şimdi bu anlamlardan hangisinin en sağlıklı anlam olduğunu anlayabilmemiz için sağlamasını yapmak bence uygun olacaktır.bunun içinde ilk vahyedilen ayetlere bakalım.

                     Alak Süresinden:
                     1,2.''Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı “alak”dan yarattı.''
                     3.''Oku! Senin Rabbin en cömert olandır.''
                     4,5.''O,kalemle yazmayı öğretendir, insana bilmediğini öğretendir.''
                     6,7.''Hayır, insan kendini yeterli gördüğü için mutlaka azgınlık eder.''
                     8.''Şüphesiz dönüş ancak Rabbinedir.''(Diyanet İşleri Yeni Meali)
                     Görülüyorki burada peygamberin okuma yazma bilmediği belirtilmiyor,aksine ''oku''diyerek başlamış olması onun okuma bildiğinin açık delilidir.Muhatap Hz.Muhammed(as)olduğuna göre ''kalemle yazmayı öğretendir''ifadesi kullanıldığına göre Peygamber efendimizin yazmayı bildiğinede işaret eder.o halde
                     Ankebut; 48:''Sen şu Kur’an’dan önce hiçbir kitap okumuyor ve onu sağ elinle yazmıyordun. (Okuyup yazsaydın) o takdirde batıl peşinde koşanlar, şüpheye düşerlerdi.''
                     şimdi yukarıdaki ayetlerle ankebüt48.ayetin mealinde bir çelişki olduğu açıkça görülmektedir.
                     ''sağ elinle yazmıyordun'' ifadesi sol eli ile yazabildiğine işaret eder.ama hiçbir kitap okumuyordun ifadesi zaten çelişkiyi kendi içinde barındırmaktadır.sol eliyle bile yazma yeteneği olan birinin okumaması abestir,anlamsızdır.yazmayı bilen insan niye okuyamasınki?.okumayı bilmeyen yazmayıda bilmeyebilir.ama yazmayı bilen okumayıda bilir.mealin kendisi,içinde çelişki barındırmaktadır ve bu mealin düzeltilmesi çok yerinde olur kanaatindeyim.
                     selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers


selam

''sağ elinle yazmıyordun'' ifadesi sol eli ile
yazabildiğine işaret eder.ama hiçbir kitap okumuyordun
ifadesi zaten çelişkiyi kendi içinde barındırmaktadır.sol
eliyle bile yazma yeteneği olan birinin okumaması
abestir,anlamsızdır


Araplarda sağ el, kuvvet ve şerefin sembolü...
kişinin önemli bir yeri olduğunu belirtmek için "fulanun
minni bil-yemin/o benim sağ kolum"...

sol el zayıflığın ve zilletin sembolü...
kişinin önemsiz bir yeri olduğunu belirtmek için "fulanun
minni bi'l şimal/O benim sol kolumdur"..

sağ el/ güç, iktidar, sahip olunan şey, yapabildiği,
sahip olunan...

ankebut/48
ve ma kunte tetlu min kablihi min kitabin
ve la tehuttuhu bi yeminike izen lertabel mubtılune.


sen ondan önce kitaptan okumuyordun ve o nu kendi
kendine/kendi sahip olduğun birikim,ilminle/kendi
bildiklerinden yazmıyorsun, öyle olsa batıldakiler şüphe
ederlerdi....

sağ el ile yazmıyordun sol ile yazıyordun demenin bir
mantığı yok...doğrudan sen o nu sol elinle yazıyordun
demek varken neden sağ ile yazmıyordun densin ve ordan
sol ele işaret edilsin...üstelik hangi elle yazdığının ne
önemi var da "sağ elinle yazmıyordun" ifadesi
kullanılsın...
Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats