Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SAPTIRILAN KAVRAM MEKRUH
Kurana göre bir sey ya haramdir, yada mübahtir. Allahin insanlara çok genis biraktigi bu alana dereceler koymak hiç kimsenin yetkisinde degildir.
Ama maalesefki
yüzyilardan beri yapilmis, alimlerin indi yorumlari insanlara Allahın hükmü diye dayatilmistir.
Isra suresi
23-
Rabbin kesin olarak şunları emretti: Ancak kendisine ibadet edin, anne ve babaya iyilik edin. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "yuh deme ve onları azarlama. İkisine de tatlı ve güzel söz söyle. (allahtan başkasına ibadet etmek,anne babaya hakaret etmek haram)
26- Akrabaya, yoksula ve yolda kalmışa hakkını ver. Bununla beraber malını saçıp savurma.
(israf haram)
27- Çünkü (malını) saçıp savuranlar, şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankördür.
28- Eğer Rabbinden beklediğin bir rahmet (rızık) için, onlardan yüz çevirmek mecburiyetinde kalırsan, o vakit de onlara yumuşak ve tatlı bir söz söyle
.(kaba ve sert davranmak haram)
29- Elini boynuna asıp bağlama (cimri olma), hem de onu büsbütün açıp saçma (israf etme); aksi halde kınanmış olursun ve eli boş açıkta kalırsın
.(cimrilik yapmak haram)
31- Bir de geçim korkusuyla çocuklarinizi öldürmeyin, onlara da, size de rizki biz veririz. Süphesiz ki onlari öldürmek, çok büyük bir suçtur. (çocukları öldürmek haram)
32- Zinaya da yaklasmayin, çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur.( zina haram)
33- Hakli bir sebep olmadikça, Allah'in öldürülmesini haram kildigi cani öldürmeyin. Kim haksiz yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. O da öldürmede asiri gitmesin. Çünkü ona (dinin kendisine verdigi yetki ile) yardim olunmustur.(insan öldürmek haram)
34- Yetimin malina da yaklasmayin. Ancak rüsdüne erinceye kadar en güzel bir sekilde yaklasabilirsiniz. Ahdi de yerine getirin. Çünkü verilen sözde elbette sorumluluk bulunuyor.( yetimin malını yemek haram)
35- Ölçtügünüz zaman tam ölçün ve dogru terazi ile tartin. Bu hem daha hayirlidir ve sonuç itibariyle de daha güzeldir.(ticarette hile yapmak haram)
36- Bir de hiç bilmedigin bir seyin ardina düsme! Çünkü kulak, göz, gönül, bunlarin her biri yaptiklarindan sorumludurlar. (bilmeden sallamak haram)
37- Yeryüzünde kibir ve azametle yürüme! Çünkü sen asla yeri yaramazsin ve boyca da daglara erisemezsin.(kibirlenemek haram)
38- Kötü olan bütün bu yasaklar, Rabbinizin katinda hos olmayan seylerdir.
Simdi son ayetin metinini de yazalim
'' Kullu zalike kane seyyi,uhu inde rabbike (MEKRUHA)
Haram ile mekruh Kurana göre paralel kavramlardir. Geleneksel fikih literatürüne göre ise mekruh; haram kadar kesin olmayan yasaklar olarak ifade edilir
Ulema hakkinda ayet olmayan konularda hadislere dayanarak ictihad ederken haram diyememis, mekruh diyerek isin içinden siyrilmaya çalismistir.
Eger bir sey ulemanin hosuna gitmiyorsa bu ser,an hiç bir kimseyi baglayici degildir. Eger Allahin hosuna gitmeyen bir konu ise, Allah bunu Kuranda açik açik bildirdigi için mutlaka konuyla ilgili ayeti ileri sürmek zorunlulugu vardir..
Kuranı bir tarafa bırakıp ne hadislerden, nede ne idüğü belirsiz sünnet diye iddia edilen şeylerden haram hükmü çıkarmak Kurana göre asla mümkün değildir.Zira peygamber şari olmadığı gibi haram kılma yetkiside yoktur.
66/
1- Ey Peygamber! Eslerinin rizasini arayarak Allah'in sana helâl kildigi seyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bagislayan çok esirgeyendir
Mekruh = haram demektir. Fikih kitaplarina bir bak
ıldığında yüzlerce konu hakkinda mekruh nitelemesi vardir. Örnek olarak abdestle ilgili mekruhlar diye bahsedilir.Insan abdest alirken nasil haram isliyor hayret etmemek elde degil.
Ulema bununlada yetinmemis, mekruhu dallanip budaklandirip iki kisma ayirmistir.
tahrimen mekruh; harama yakin olanlar tenzihen mekruh; helale yakin olanlar
Mekruh zaten haram demektir harama yakin haram helale yakin haram böyle bir seyi nasil kabul edilebilir.
Iste bu sebepten dolayi, geleneksel fikih literatüründeki (mekruhu)
''TENZILATLI HARAMLAR diye nitelemek hiçte yanlış olmaz
Kuranda
KRH kalıbının değişik mastarlarının geçtiği ve insanlar içinde kullanılan bu kelime bütün ayetlerde hep olumsuz olarak geçmektedir.
Enfal
7. İşte o zaman Allah size iki taifeden (kervan veya kureyş ordusundan) birini vaad ediyordu ki, sizin olacaktı. Siz ise arzu ediyordunuz ki, şanı ve şerefi olmayan şey (kervan) sizin olsun. Halbuki Allah, âyetleriyle hakkı yerine oturtmak ve kâfirlerin arkasını kesmek istiyordu.
8-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin
Olumsuz
8
-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin
33
- O öyle bir Allah'dır ki, Resulünü hidayetle ve hak dinle bütün dinlere üstün kılmak için göndermiştir. Müşrikler hoşlanmasalar da.
Olumsuz
Yunus
82-Allah, hakkın hak ve gerçek olduğunu kelimeleriyle ispat eder, günahkârların hoşuna gitmese de
Olumsuz
Mümin
14- O halde siz, dini Allah için halis kılarak hep O'na yalvarın. İsterse kâfirler hoşlanmasınlar
Olumsuz
8
-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin
33
- O öyle bir Allah'dır ki, Resulünü hidayetle ve hak dinle bütün dinlere üstün kılmak için göndermiştir. Müşrikler hoşlanmasalar da.
Hucurat
12- Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından kusurlarını araştırmasın. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemeyi severmi? İşte bundan hoşlanmadınız. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.
Olumsuz
Tevbe
.47. Eğer içinizde sizinle beraber cihada çıkmış olsalardı, bozgunculuk etmekten başka şeye yaramayacaklardı ve aranıza fitne sokmak için uğraşacaklardı. İçinizde onların laflarına kanacaklar da vardı. Allah, o zalimleri iyi bilir.
48- Şurası kesindir ki, bunlar daha önce de fitne çıkarmak istediler ve sana türlü işler çevirdiler. Nihayet hak yerini buldu ve
Allah'ın emri onların hoşuna gitememesine rağmen açığa çıktı.
Enfal
6- Ve gerçek, gün gibi açığa çıktıktan sonra bile seninle münakaşaya devam etmişlerdi; sanki göz göre göre ölüme sürükleniyorlardı
53
- O münafıklara şunu da de ki; gerek isteyerek, gerek hoşlanmayarak infak edip durun. O infak ettikleriniz sizden hiçbir zaman kabul edilmeyecektir. Çünkü siz fasık bir kavimsiniz.
Olumsuz
Nisa
19- Ey iman edenler! Kadınlara zorla varis olmanız size helal değildir. Verdiğiniz mehrin bir kısmını kurtaracaksınız diye, onları sıkıştırmanız da helal değildir. Ancak açık bir hayasızlık yapmış olurlarsa başka. Onlarla iyi geçinin. Eğer kendilerinden hoşlanmadınızsa, olabilir ki, siz bir şeyden hoşlanmasanız da Allah onda bir çok hayır takdir etmiş bulunur.
Olumsuz
Tevbe
81- Savaştan geri kalan münafıklar, Resulullah'ın hilafına, onun savaşa gitmesine karşılık, oturup kalmalarıyla ferahladılar ve mallarıyla, canlarıyla Allah yolunda cihad etmekten hoşlanmadılar, üstelik "Bu sıcakta savaşa gitmeyin." dediler. De ki: "Cehennem ateşi daha sıcaktır." Keşke anlayabilselerdi.
Olumsuz
Muhammed 8 küfredenlere gelince yıkılsın onlar.Allah onların amellerini bışa çıkarmıştır
9-
Bu onların, Allah'ın indirdiklerinden hoşlanmadıkları içindir. Allah da bunun için onların amellerini boşa çıkarmıştır
25- Gerçekten doğru yol kendilerine açıkça belli olduktan sonra gerisin geri küfre dönenlere şeytan, kötülüklerini güzel göstermiş ve onları uzun emellere düşürmüştür.
26- Çünkü onlar
Allah'ın indirdiklerinen hoşlanmayan kimselere: "Bazı işlerde biz size itaat edeceğiz." demişlerdi. Oysa Allah onların gizlediklerini biliyordu.
27- Melekler onların yüzlerine ve arkalarına vurarak canlarını alırken durumları nasıl olacak
28- Bu onların Allah'ı gazablandıran şeylere uymaları ve
O'nun rızasına sebep olacak şeylerden hoşlanmadıkları içindir. Allah onların amellerini boşa çıkarmıştır.
Olumsuz
Bakara
216- Savaş size farz kılındı, gerçi o size hoş gelmez. Olabilir ki siz, bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa ki o sizin için bir hayırdır. Yine olabilir ki, siz bir şeyi seversiniz, oysaki o sizin için bir kötülüktür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
Olumsuz
Nahl
62- Müşrikler, kendilerinin hoşlanmadıkları şeyleri, Allah'a isnad ediyorlar. Dilleri, en güzel şeylerin kendilerine ait olduğunu yalan yere durmadan söyler. Hiç şüphesiz onlar için, sadece ateş vardır. Oraya en önde gidip kalacaklardır.
İnsanların herhangi bir şeyden hoşlanmamaları din değildir.Dolayısıyla insanların hoşlanmadıkları bir şey hakkında kurandan o konu hakkında delil getirmeden ister dini kisve altında ister sünnet üzerinden peygambere dayandırılarak olsun
mekruh diye nitelemeleri hangi sebeple olursa olsun Allaha hükmünde ortak olmak anlamına geldiği için şirktir,zira
Kehf 27
De ki: Ne kadar kaldıklarını Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gizli bilgisi O'na aittir. O'nun görmesi de, işitmesi de şayanı hayrettir. Onların O'ndan başka bir velisi de yoktur. O, hükmünde kimseyi ortak etmez.
Fussilet
11- Sonra duman halinde bulunan göğe yöneldi. Ona ve yerküreye: "İsteyerek veya istemeyerek buyruğuma gelin." dedi. Her ikisi de: "İsteyerek geldik" dediler.
Olumsuz
Ahkaf
15- Biz insana ana ve babasına iyilik yapmayı tavsiye ettik. Anası onu zorlukla karnında taşıdı ve doğurdu. Onun ana karnında taşınması ile sütten kesilme süresi otuz aydır. Nihayet insan olgunluk çağına ulaşıp, kırk yaşına geldiğinde der ki: "Ey Rabbim! Bana ve ana babama ihsan ettiğin nimetlerine şükretmemi ve senin hoşnut olacağın salih amel işlememi ilham et. Benim neslimden gelenleri de salih kimseler kıl. Doğrusu ben tevbe edip sana yöneldim. Ve ben gerçekten müslümanlardanım."
Olumsuz çünkü kadınını bebeğini dokuz ay karnında taşıması ve doğurması gerçekten zordur.Bu zorluğu kadınlar biz erkeklerden daha iyi bilirler. Zira bu zorluğu yaşayan onlardır
Enfal
5- Nitekim Rabbin seni, hak uğruna savaşmak için evinden çıkarmıştı. Oysa müminlerden bir kısmı o zaman bundan hoşlanmamışlardı.
Olumsuz
Hud
28- Nuh dedi ki; "Ey kavmim! Peki şu söyleyeceğime ne diyeceksiniz? Ben Rabbimden apaçık bir delil üzere isem ve O, bana kendi tarafından bir rahmet bahşetmişse, size de onu görecek göz verilmemişse biz, hoşlanmadığınız halde onu size zorla mı kabul ettireceğiz?"
Olumsuz
Muminun
70- Yoksa onda bir delilik olduğunu mu söylüyorlar? Aksine o, kendilerine hakkı getirmiştir. Halbuki onlar haktan hoşlanmamaktadırlar.
Olumsuz
Şura
78- Andolsun ki biz size hakkı getirdik. Fakat sizin çoğunuz haktan hoşlanmıyorsunuz
Taha
73- "Doğrusu biz hem günahlarımıza, hem bizi zorladığın sihre karşı, bizi bağışlasın diye, Rabbimize iman ettik. Allah (sevabça senden) daha hayırlı ve (azab verme bakımından da) daha devamlıdır.(olumsuz)
Yunus
99- Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde kim varsa hepsi toptan iman ederlerdi. O halde insanları hep mümin olsunlar diye sen mi zorlayacaksın? (olumsuz)
Nur
33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde (hürriyete kavuşmalarında kendileri için) bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir. (olumsuz)
Nahl
106- Kalbi iman ile sükûnet bulduğu halde (dinden dönmeye) zorlananlar dışında, her kim imanından sonra küfre kalbini açarsa, mutlaka onların üzerine Allah'tan bir gazab gelir ve kendilerine çok büyük bir azab vardır. (olumsuz)
Bakara
256-Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah'a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir. (olumsuz)
İnsanlarrın ağzında ise bu kelime adeta sakız olmuş bir duruma gelmiştir.Herkes kendi hoşlanmadıkları şeyleri başkalarınada dayatmak istedikleri için önüne gelen bir çok şeye neye mal olacağını hesaplamaksızın mekruh deyip geçivermektedirler.Dolayısıyla böylece kuranda olmayan haramlar icad edilmek suretiyle din yaşanılamaz bir hale getirilip zorlaştırılmış yani Allahın dini kerih kılınmıştır.
Tekrar ediyor ve diyoruzki bir şeyi mekruh =haram kılmak sadece Alllah mahsus bir yetkidir. Allahın yetkisine el at
arak ictihad adı altında sahte mekruhlar/haramlar üreterek insanların tepesine rab kesilen despotları Allah Teala yukarıdaki ayetlerede görüldüğü gibi
müşrik,münafık,kafir,mücrim olarak nitelemiştir
6/
116- Dillerinizin yalan vasfetmesi ile: "Su helaldir, su haramdir (mekruh)" demeyin; aksi halde Allah'a iftira etmis olursunuz. Süphesiz Allah'a yalan uyduranlar asla kurtulamazlar.
5:3 Ölü eti, kan, domuz eti, Allah'tan baskasi adina kesilen, bogulmus, vurulmus, yüksek bir yerden düsmüs, boynuzlanmis yirtici hayvan tarafindan yenmis, -(henüz canliyken yetisip) kestikleriniz hariç,- dikili taslar üzerine bogazlanan (hayvanlar) ve fal oklariyla kismet aramaniz size haram kilindi. Bunlar fisktir (günahla yoldan sapmadir.) Bugün inkara sapanlar, sizin dininizden (dininizi yikmaktan) umut kesmislerdir. Bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladim ve size din olarak Islam'i seçip-begendim. Kim 'siddetli bir açlikta kaçinilmaz bir ihtiyaçla karsi karsiya kalirsa' -günaha egilim göstermeksizin- (bu haram saydiklarimizdan yetecek kadar yiyebilir.) Çünkü Allah bagislayandir, esirgeyendir.
Isra 23- 38 arası ise mekruh kategorisindekilerdir.
Allah, bilmiyor muydu ki -haşa- haram ile mekruh aynı şeyler ise, ikisini aynı vahyetmemiş olsun kuranında.Demek ki, haram başka, mekruh başka şeyler Kuran'da.Allah ikisinin de neler olduğunu ayrıntısıyla vermiştir Kuran'ında.Bir şeyin kötü birşey olması onun karam olmasını gerektirmez.Yani ayetlerde ona kötü denmesi, o haramdır demek değildir -ki haramların ne olduğu açık bir şekilde belirtilmişken-.
16:116 Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayisiyla suna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karsi yalan uydurmus olursunuz. Süphesiz Allah'a karsi yalan uyduranlar kurtulusa ermezler.
Yani ayetlerde ona kötü denmesi, o haramdır demek değildir -ki haramların ne olduğu açık bir şekilde belirtilmişken-.(xavier)
Sevgili Xaier, sence Zina haram mıdır? Allah zina haramdır dememiş Kur’anda. Sen ne dersin zina Haram mı mekruh mu? Tahrimen mi, tenzihen mi?
Kıymetli dostum, haram geniş bir kavram. Allah’ın men ettiği her husus bu kavramın kapsamına girer. Küçük büyük bütün günahlar haramdır.
Allah’ın kötü olarak vasfettiği, bizi sakındırdığı büyük küçük her aşırılık (Fevahiş) HARAMDIR. Aşırılık(fevahiş) sınırların çiğnenmesidir.
De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz." (En’am 151)
Bu yüzden Allah’n mekruh saydığı/kerih gördüğü her şey de haramdır. Ama tabiki her haram bir değildir. Şirk de haramdır,domuz eti yemek de. Ama ikisi bir mi? Zina da haramdır, zann yapmak da. İkisinin derecesi aynı mı?
Bak Senin verdiği ayette bile haram=günah yazıyor. Yenmesi haram olan bir şeyin özel bir durumda yenmesi günah olmuyor yani haram olmuyor.
Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır.Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur.Allah çok affedici, çok merhametlidir. (Bakara 173)
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Isra 23- 38 arası ise mekruh kategorisindekilerdir.
Allah, bilmiyor muydu ki -haşa- haram ile mekruh aynı şeyler ise, ikisini aynı vahyetmemiş olsun kuranında.Demek ki, haram başka, mekruh başka şeyler Kuran'da.Allah ikisinin de neler olduğunu ayrıntısıyla vermiştir Kuran'ında.Bir şeyin kötü birşey olması onun karam olmasını gerektirmez.Yani ayetlerde ona kötü denmesi, o haramdır demek değildir -ki haramların ne olduğu açık bir şekilde belirtilmişken-.(xavier)
Selam
Siz ne dediğinizin farkındamısınız.Ne demek haram başka,mekruh başka.İsterseniz eğer cesaretiniz verse mekruh,a birde oran tayin edin ve deyin ki mekruh % 50 haramdır
Bir şeyin kötü bir şey olması onun haram olmasını gerektirmezmiş.
Kuranda geçen zikir,,furkan,nur,hablillah, sıbgatullah,hadis kitap,urvetulvuska,vahiy,kavramları sence farklı şeylermidir yoksa bunlardan maksat kuranmıdır?
Bir şeyin kötü birşey olması onun karam olmasını gerektirmez.Yani ayetlerde ona kötü denmesi, o haramdır demek değildir -ki haramların ne olduğu açık bir şekilde belirtilmişken-.(xavıer)
Şimdi senin bu mantığını azetlere uygulayalaım bakalım neasıl bir manzara çıkacak
23- Rabbin kesin olarak şunları emretti: Ancak kendisine ibadet edin, anne ve babaya iyilik edin. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "yuh deme ve onları azarlama. İkisine de tatlı ve güzel söz söyle
Senin mantığına göre; Allahtan başkasına ibadet kötü bir şey ama haram değil
31- Bir de geçim korkusuyla çocuklarinizi öldürmeyin, onlara da, size de rizki biz veririz. Süphesiz ki onlari öldürmek, çok büyük bir suçtur
çocukları öldürmek kötü bir şey ama haram değil
32- Zinaya da yaklasmayin, çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur
Zina kötü bir şey ama haram değil
33- Hakli bir sebep olmadikça, Allah'in öldürülmesini haram kildigi cani öldürmeyin. Kim haksiz yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. O da öldürmede asiri gitmesin. Çünkü ona (dinin kendisine verdigi yetki ile) yardim olunmustur
İnsan öldürmek kötü bir şey ama haram değil
35- Ölçtügünüz zaman tam ölçün ve dogru terazi ile tartin. Bu hem daha hayirlidir ve sonuç itibariyle de daha güzeldir
Ticarette hile yapmak kötü bir şey ama haram değil
Allahu Tealanın illada her ayetin sonuna haram kelimesini eklemesi mi gerekiyor? illa bunu mu görmek istiyorsun.
Enam 151 De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım:(MA HARREME RABBUKUM) O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Peki niçin Allahu Teala bir tarafta haram kelimesini kullanırkeni diğer tarafta (MEKRUH) kelimesini kullanıyor. Bunun altında ki hikmet nedir
Hadis; kelimesini lugat anlamı söz demektir.Ancak ne varki gelenksel literatürde hadis;peygamberin sözü olarak kullanılır
Söz kelimesinin arapça diğer bir anlamıda (gavl) dir.Allahu teala, kuranda bir çok ayette herhangi bir söz anlamında (gavl) kelimesini kullanırken,(fussislet 33) bazı ayetlerde de hususi olarak özelllikle (hadis) kelimesini kullanmış , kuranın yanında ikinci bir din haline getirilen hadis külliyatını muciyevi bir şekilde haber vererek müminleri bunlara karşı uyarmıştır. İşte onlardan biri
A
raf 185- Allah'ın göklerdeki ve yerdeki mülkiyet ve tasarrufuna, Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeye ve ecellerinin gerçekten yaklaşmış olması ihtimaline hiç bakmadılar mı? Artık bu Kur'ân'dan sonra başka hangi hadis,e inanacaklar.
İşte aynı şekilde sonsuz ve sınırsız ilim sahibi olan Allahu teala bir takım insanların mekruh adı altında sahte haramlar üreteceğini bildiği için, müminleri buna karşı uyarmak maksadıyla ÖZELLİKLE mekruh keimesini kullanmıştır
De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz." (En’am 151)
Bu yüzden Allah’n mekruh saydığı/kerih gördüğü her şey de haramdır. Ama tabiki her haram bir değildir. Şirk de haramdır,domuz eti yemek de. Ama ikisi bir mi? Zina da haramdır, zann yapmak da. İkisinin derecesi aynı mı?
Bak Senin verdiği ayette bile haram=günah yazıyor. Yenmesi haram olan bir şeyin özel bir durumda yenmesi günah olmuyor yani haram olmuyor.
Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır.Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur.Allah çok affedici, çok merhametlidir. (Bakara 173)
Saygılar
Slm Alperen,
O halde Allah neden mekruha da haram demedi ayetlerinde de, mekruhların ne olduğunu da, haramların ne olduğunu da açıkladı.Aslında ortada olan çok basit, Allah mekruhları açıklamış, haramları da açıklamış ve ikisi farklı şeyler.Aynı şeyler olsaydı, birbirinden ayırmaz, ikisini de AYNI ŞEY olarak ayetlerinde vahyederdi.Bunda bir mantık hatası var mı?
Eğer Allah Kuran'ında birşeyi bir nitelemeyle niteliyorsa, o şey o nitelemedir.Ve Allah o şeyle veya şeylerle ilgili tanımları da bildirmişse, o şey veya şeyler belirtilen tanımlar çerçevesinde incelenir, hele ki, iki farklı tanım varsa, iki farklı içerik ve açıklama da vardır.Kuranda hiçbirşey eksik bırakılmadığına göre, söylediklerimde nasıl bir mantık hatası var?
Haramlar haramdır ve sayılmıştır,
Kötüler kötüdür ve sayılmıştır,
Mekruhlar mekruhtur ve sayılmıştır.
vs.
Yani bizim ayrı bir tanım yapmamız Kuranın özüne ne kadar uygun sizce?
Kuranda geçen zikir,,furkan,nur,hablillah, sıbgatullah,hadis kitap,urvetulvuska,vahiy,kavramları sence farklı şeylermidir yoksa bunlardan maksat kuranmıdır?
Slm hanif,
Bahsettiğiniz Kuran'da adı geçen kelimelerin yerine, hepsine birden acaba neden Kuran demedi Allah.Sizce "ev"le "klübe" aynı şeyler mi?Sizce "100 ytl" ile "100 ytl lik çek" aynı şeyler mi?Sizce "ay" ile "güneş" aynı şeyler mi?Sizce "mars" ve "venüs" aynı şeyler mi?
....
hanif Yazdı:
Peki niçin Allahu Teala bir tarafta haram kelimesini kullanırkeni diğer tarafta (MEKRUH) kelimesini kullanıyor. Bunun altında ki hikmet nedir
Hadis; kelimesini lugat anlamı söz demektir.Ancak ne varki gelenksel literatürde hadis;peygamberin sözü olarak kullanılır
Söz kelimesinin arapça diğer bir anlamıda (gavl) dir.Allahu teala, kuranda bir çok ayette herhangi bir söz anlamında (gavl) kelimesini kullanırken,(fussislet 33) bazı ayetlerde de hususi olarak özelllikle (hadis) kelimesini kullanmış , kuranın yanında ikinci bir din haline getirilen hadis külliyatını muciyevi bir şekilde haber vererek müminleri bunlara karşı uyarmıştır. İşte onlardan biri
A
raf 185- Allah'ın göklerdeki ve yerdeki mülkiyet ve tasarrufuna, Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeye ve ecellerinin gerçekten yaklaşmış olması ihtimaline hiç bakmadılar mı? Artık bu Kur'ân'dan sonra başka hangi hadis,e inanacaklar.
İşte aynı şekilde sonsuz ve sınırsız ilim sahibi olan Allahu teala bir takım insanların mekruh adı altında sahte haramlar üreteceğini bildiği için, müminleri buna karşı uyarmak maksadıyla ÖZELLİKLE mekruh keimesini kullanmıştır
Allah'ın ÖZELLİKLE mekruh kelimesini, bahsettiğiniz nedenden dolayı kullandığına deliliniz nedir?
Kısaca şunu söyleyeceğim, eğer Allah haramı / haramları belirtmişse -ki belirtmiş-, ve yine belirtmişse mekruhu / mekruhları -ki belirtmiş-, ikisi farklıdır ve dahi anlamları farklıdır -veya aynı şekilde anlamları, işaret ettiği şeyler farklı olduğu için farklı kullanılmışlardır-.Allahın mekruh dediği şeye haram nasıl diyebiliyorsunuz ben asıl bunu anlayamıyorum...
Bu konuştuklarımıza bir de matematiksel / geometrik kavramlar penceresinden baksak (sadece daha iyi anlamak açısından söylüyorum) belki bir nebze olsun faydası olacak.Mesela, matematikte kümeler kavramı vardır.Kümeler tek bulundukları gibi, kesişebilirler de.Yalnız, mesela a ismiyle isimlendirdiğimiz bir kümeyi b ismiyle isimlendirdiğimiz bir kümeye eşit diyebilmemiz için her ikisinin de küme elemanlarının aynı olması gerekmektedir.Şimdi yine aynı mantıkla, bir yerde haram kümemiz olsun, bir yerde de mekruh kümemiz.Haram kümemizin içindekiler, yani küme elemanları bellidir, mekruh kümesinin küme elemanları da bellidir.Peki her ikisinin de küme elemanları aynı mıdır, aynı olanlar vardır, yani iki küme kesişir, ama hiçbir zaman iki küme eşittir diyemeyiz.Çünkü elemanları farklıdır.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kısaca şunu söyleyeceğim, eğer Allah haramı / haramları belirtmişse -ki belirtmiş-, ve yine belirtmişse mekruhu / mekruhları -ki belirtmiş-, ikisi farklıdır ve dahi anlamları farklıdır -veya aynı şekilde anlamları, işaret ettiği şeyler farklı olduğu için farklı kullanılmışlardır-.Allahın mekruh dediği şeye haram nasıl diyebiliyorsunuz ben asıl bunu anlayamıyorum
Aslına bu sorunun cevabı verilmişti ama olsun yineleyelim
Enam 151 De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım:(MA HARREME RABBUKUM) O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Bak kardeşim ayette haram olarak nitelenen şeylere iyi dikkat et
Allaha ortak koşmak
anne ababaya köyü davranmak
fakirik korkusuyla çocukları öldürmek
haksız yere birini öldürmek
aynı maddeler isra suresinde de geçiyor
23-
Rabbin kesin olarak şunları emretti: Ancak kendisine ibadet edin,anne ve babaya iyilik edin. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "yuh deme ve onları azarlama. İkisine de tatlı ve güzel söz söyle
31- Bir de geçim korkusuyla çocuklarinizi öldürmeyin, onlara da, size de rizki biz veririz. Süphesiz ki onlari öldürmek, çok büyük bir suçtur.
33- Hakli bir sebep olmadikça, Allah'in öldürülmesini haram kildigi cani öldürmeyin. Kim haksiz yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. O da öldürmede asiri gitmesin. Çünkü ona (dinin kendisine verdigi yetki ile) yardim olunmustur
.
Aynı şeylere Allah bir ayette haram diğer ayetlerde mekruh diyorsa hangi gerekçe ile haram ile mekruhun farklı şeyler olduğunu iddia edebiliyyorsunuz ki??
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma