Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Buraya kadar yazdıklarımızdan bu sorunun cevabı bellidir. Hadislerin içinde onbinlerce uydurma hadis olduğu kesindir. Kuran'la çelişen, Kuran'a ilave hüküm getiren, mantıkla, aklın açık verileriyle çelişen hadislerin yalan olduğu kesindir.
Dine ilave yapan hadisler, Kuran'ın detaylı, her şeyi açıklayan, hiçbir eksiği olmayan kitap olduğunu açıklayan ayetleriyle çeliştikleri için kesinlikle yalandırlar. Bunun dışında kalan hadisler, Kuran'a %100 uymaları şartıyla doğru olabilirler. Dikkat ederseniz doğru olabilirler diyoruz, kesinlikle doğrudur demiyoruz.
Doğru hadisleri ne yapacağız sorusunun cevabı; “Hangi hadislerin doğru olduğunu bilemeyiz.” olacaktır. Yalan olan hadislerin bir kısmını yukarıdaki ölçülerden tanıyabiliriz. Ama bir hadisin kesinlikle doğru olduğuna hiçbir şekilde emin olamayız. çünkü tanık olduğumuz yalan hadislerle, doğru olabilecek hadisler aynı kişilerce, aynı ölçülerle, aynı yıllarda toplanmıştır.
Hicri 200'ü geçtikleri sırada Buhari, Müslim ve diğerleri gerçek hadisleri bulmaya çalıştılar ama beceremediler. Peki biz hicri 1400'de bunu nasıl yapabiliriz? Kuran'a tamamen uyan söz herhangi bir Müslüman'ın söylediği söz olup Peygamber'in sözüyle karıştırılmış olabilir. Dine iyilik yapacağım diye hadis uyduranlar olduğunu 5. bölümde göreceğiz. Bu hadisler dine sözde iyilik yapmak isteyenlerin uydurduğu hadisler olabilir.
Hadis nakleden, hatta toplayanların "Nerede insanların işine yarayan güzel bir söz bulursak başına Peygamber dedi ki demekten korkmayın” dediği de vakidir. Bu oluşum ve ihtimaller bizim Kuran'a hiçbir ilave yapmayan, Kuran'la çelişmeyen hadislere de bakış açımızı oluşturur. Bu yüzden hem Kuran'a uyan, hem de hiçbir hüküm ifade etmeyen bir sözü bile Peygamber'e yalan söz isnadından çekinip hadis diye nakil etmemek gerekir.
İllaki Peygamber'in bir sözüne uyacaksak bu, Peygamber'in elçilik vazifesi gereği Allah'ın kelamını insanlara iletirken, Kuran olarak ağzından çıkan söz (hadis) olmalıdır. Aslen Allah'ın sözü olan bu sözleri insanlar, Peygamber’in ağzından insan sözü hüviyetinde duymuşlardır. Elçinin(Peygamber'in) getirdiği bu mesaja uyarak hem Resul'e(elçiye), hem mesajın kendisine (Kuran'a), hem de aslen mesajı gönderen Allah'a uymuş oluruz.
<P style="MARGIN-LEFT: 5px; TEXT-INDENT: 15px; MARGIN-
RIGHT: 5px" align=justify><FONT face=Verdana size=2>Hicri
200'ü geçtikleri sırada Buhari, Müslim ve diğerleri
gerçek hadisleri bulmaya çalıştılar ama beceremediler.
Peki biz hicri 1400'de bunu nasıl yapabiliriz? Kuran'a
tamamen uyan söz herhangi bir Müslüman'ın söylediği söz
olup Peygamber'in sözüyle karıştırılmış olabilir. Dine
iyilik yapacağım diye hadis uyduranlar olduğunu 5.
bölümde göreceğiz. Bu hadisler dine sözde iyilik yapmak
isteyenlerin uydurduğu hadisler olabilir.
<P style="MARGIN-LEFT: 5px; TEXT-INDENT: 15px; MARGIN-
RIGHT: 5px" align=justify><FONT face=Verdana size=2>Hadis
nakleden, hatta toplayanların "Nerede insanların işine
yarayan güzel bir söz bulursak başına Peygamber dedi ki
demekten korkmayın” dediği de vakidir. Bu oluşum ve
ihtimaller bizim Kuran'a hiçbir ilave yapmayan, Kuran'la
çelişmeyen hadislere de bakış açımızı oluşturur. Bu
yüzden hem Kuran'a uyan, hem de hiçbir hüküm ifade
etmeyen bir sözü bile Peygamber'e yalan söz isnadından
çekinip hadis diye nakil etmemek gerekir.
<P style="MARGIN-LEFT: 5px; TEXT-INDENT: 15px; MARGIN-
RIGHT: 5px" align=justify><FONT face=Verdana size=2>
İllaki Peygamber'in bir sözüne uyacaksak bu,
Peygamber'in elçilik vazifesi gereği Allah'ın kelamını
insanlara iletirken, Kuran olarak ağzından çıkan söz
(hadis) olmalıdır. Aslen Allah'ın sözü olan bu
sözleri insanlar, Peygamber’in ağzından insan sözü
hüviyetinde duymuşlardır. Elçinin(Peygamber'in) getirdiği
bu mesaja uyarak hem Resul'e(elçiye), hem mesajın
kendisine (Kuran'a), hem de aslen mesajı gönderen Allah'a
uymuş oluruz.
sevgili Alperenin , hakikatleri dile getiren bu güzel
açıklamalarına ,ilaveten 6 kişinin hadis kitabı
dediğimiz: '' Kütüb-i Sitteyi derceden O meşhur 6
kişinin , bu kitaplarda geçen doğum ve ölüm tarihlerini
vermek istiyorum.(bize hadislerin ne zaman toplandığı ile
ilgili bilgi verecektir):
Buhari = ( hicri 194 -256 )tekrarlarıyla birlikte
9082 hadis
Müslim= (hicri 204-261 )tekrarlarıyla birlikte
7275 hadis
Nesai = (hicri 215 -303 )tekrarlarıyla birlikte
5724 hadis
Ebu Davud(hicri 212-275)tekrarlarıyla birlikte
5274 hadis
Tirmizi =(hicri 209-279 ) tekrarlarıyla birlikte
3951 hadis
İbn'u Mace(hicri209-273)tekrarlarıyla birlikte
4341 hadis
6 kişinin hadis kitabındaki toplam hadis sayısı
:35.647 hadis
Fereç Hüdür( KÜTÜB-İ SİTTE'NİN ELEŞTİRİSİ VE
KUR'AN'A ARZI)
selam ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Kur'anın mantığına % 100 uyan, ters düşmeyen hadislerinde peyagamberin soylediğini diyemeyiz;ancak onlardan yararlana biliriz. Cunku kuran öğrencisi bireyler nerede doğru varsa alır kendi hayatına adapte eder.
Doğru hadisler olabilir, Cesurun da dediği gibi bunların gene peygambere ait olduğunu bilemeyiz, ama doğru bir bilgi ise, elbette alırız uyarız, ama uymamızdaki sebep doğru bilgi olması kıstasıdır
Ayrıca doğru hadisleri alalım diyerek, gene hadislere kapı aralanmış olacaktır, bu yüzden bunu doğru bulmuyorum, bize yetecek her türlü bilgi zaten Kuranda vardır, başka şeye gerek kalmıyor ...
Bu yüzden doğru olanlarını da dinde gene kaynak görmem ama tarihsel bir veri diye algılarım ama elbette ilk, tek ve son karar verici Kurandır
Ayrıca doğru hadisleri alalım diyerek, gene hadislere kapı aralanmış olacaktır, bu yüzden bunu doğru bulmuyorum, bize yetecek her türlü bilgi zaten Kuranda vardır, başka şeye gerek kalmıyor ...
sevgili savaş1,
sana kesinlikle ve tamamen katılıyorum.ellerinde Yüce Yaratıcının , her şeyi açıklayan , kusurlu, malül ,eksikliği olmayan, bilakis Yüce Allah tarafından TAMAM edilmiş / TAMAMLANMIŞ bir Kitab'ı bulunan insanlar,neden illaki başka başka kitapların peşine düşerler ve o buldukları kitapları veya bir kısım bilgileri, Kur'an a yapıştırmak isterler:emr-i ilahi açıkça buyuruyor: '' onların çoğu şirk koşmadan iman etmezler ''
Sizlere aynen katılıyorum ,hadislerle çok vakıt kaybettık ve doğru yoldan şaştık İslam dunyası olarak,hadis ayeti nesheder bile dendi,sonuç fırkacı Kurandan uzak hiristıyanlık gibi mezheplere ayrılmış ,Kuran yerine beşeri yorumları din sayan tapu yapan ilmihal kitap dini.
Kuran herşeyi ayrıntılı anlatır yusuf 111.Kuran müminlerin okuyup araştırıp anlaması için kolaylaştırılmışltır kamer suresı 3 kez vurgu.Aklını işletmeyene pislık yağar diyor Kuran..Aklını işletemeyense mukellef değildir.Öyleyse Kuran yeter,ek tarıhsel bilgi olacak dıye 1 mılyon hadisi kım ayıklar,yeterince vakıt kaybettık.Peygamberimiz ve 4 halifede yazdırmamış,emevi ve abbasılerın gunahını çekiyoruz artık yeter.
Doğru hadisleri ne yapacağız diye sormak yerine Kuran dışındaki herhangi doğru bir sözü ne yapacağız diye sormak, cevabı bulma açısından daha aydınlatıcı.
Doğru nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur ve Kuran'a uygundur. Sözü tersine çevirirsek Kurana uygun her söz nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur.
Biliyoruz ki din konusunda tek temel kaynak Kuran'dır. Dolayısıyla dinle ilgili her bilgiyi onun süzgecinden geçirmek zorundayız.
Ayrıca dünyevi konularla ilgili (yemek nasıl yapılır, araba nasıl tamir edilir, hücrenin organelleri nelerdir) işimizi kolaylaştırıcı ve bilimsel olan her bilgiyi alırız ve kullanırız. Ama orda bile Kuranla çelişmezlik kuralını işletmemiz gerekir. Örneğin, yemeğin malzemelerinden biri domuz etiyse o yemeği yapamayız.
Doğru nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur ve Kuran'a uygundur. Sözü tersine çevirirsek Kurana uygun her söz nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur.
Biliyoruz ki din konusunda tek temel kaynak Kuran'dır. Dolayısıyla dinle ilgili her bilgiyi onun süzgecinden geçirmek zorundayız.
Slm
Paradigma doğru bir şekilde benim söylemek istediklerimi ifade etmiş. Doğru, nereden kimden,ne yol ile gelirse gelsin değerlidir ve hayata adapte edilmelidir.
Savaş1 söylemek istediğimi yanlış anlamış sanırım. Ben Hadisler içinde Kuran'a uygun bir sözün doğruluğunu kabul ederim; ama yine de bu söz için "peygamber demiştir diyemem" dedim. Çünkü şahit değiliz soylediğine; ama kim demişse de doğru demiş derim o ayrı.
Bu söylem kişileri hadislere aramaya yöneltmez; tabiki o kitaplarda doğrular da olacak yanlışlar da. Her hangi bir kitapta da bu durum geçerlidir. Alıp okuduğunuzda bazı fikirlere katılırsınız, bazılarına katılmazsınız. Ben bu bağlamda hadislerde böyledir diyorum Doğru da vardır yanlışta. Yani şimdi biz orada ayetin tıpatıp aynını soyleyen bir hadise sadece hadis kitabında geçiyor diye inkar mı edicez; bu aynı zaman da ayeti inkar olur.
Sonuç olarak hadisin içinde tutup doğruları arama zahmetinde, zaman kaybında bulunmam; ama bir şekilde doğru bir hadisle karşılaşırsam da inkar etmem. Bu hadis içinde geçerli, herhangi bir kişinin söylediği söz içinde.
Doğru nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur ve Kuran'a uygundur. Sözü tersine çevirirsek Kurana uygun her söz nereden ve kimden gelirse gelsin doğrudur.
Biliyoruz ki din konusunda tek temel kaynak Kuran'dır. Dolayısıyla dinle ilgili her bilgiyi onun süzgecinden geçirmek zorundayız.
selam
Slm
Paradigma doğru bir şekilde benim söylemek istediklerimi ifade etmiş. Doğru, nereden kimden,ne yol ile gelirse gelsin değerlidir ve hayata adapte edilmelidir.
Savaş1 söylemek istediğimi yanlış anlamış sanırım. Ben Hadisler içinde Kuran'a uygun bir sözün doğruluğunu kabul ederim; ama yine de bu söz için "peygamber demiştir diyemem" dedim. Çünkü şahit değiliz soylediğine; ama kim demişse de doğru demiş derim o ayrı.
Bu söylem kişileri hadislere aramaya yöneltmez; tabiki o kitaplarda doğrular da olacak yanlışlar da. Her hangi bir kitapta da bu durum geçerlidir. Alıp okuduğunuzda bazı fikirlere katılırsınız, bazılarına katılmazsınız. Ben bu bağlamda hadislerde böyledir diyorum Doğru da vardır yanlışta. Yani şimdi biz orada ayetin tıpatıp aynını soyleyen bir hadise sadece hadis kitabında geçiyor diye inkar mı edicez; bu aynı zaman da ayeti inkar olur.
Sonuç olarak hadisin içinde tutup doğruları arama zahmetinde, zaman kaybında bulunmam; ama bir şekilde doğru bir hadisle karşılaşırsam da inkar etmem. Bu hadis içinde geçerli, herhangi bir kişinin söylediği söz içinde.
selam
paradigma ve cesur sizlere katılıyorum, cesur senin demek istediğni de anladım, ben insanlar açısından bakmıştım olaya, sahih olanlar vardır diyerek- elbette vardır- dini hadislerden yaşamaya çalışıyorlar
Elbette doğru nerden ve kimden olursa olsun kabulumdür, çünkü kıstasım doğru olmasıdır, ama söz konusu dinsel bir bilgi ise, muhakkak Kuran süzgecinden geçirilmeli sizin de dediğiniz gibi
Evet sahih olan hadislerin de peygamberimizin ağzından çıktığına garantimiZ yok, ancak o hadis Kuran ile eçlişmiyorsa tabi inanırım. burda sizi doğru anladım cesur...
Ayrıca dünyevi konularla ilgili (yemek nasıl yapılır, araba nasıl tamir edilir, hücrenin organelleri nelerdir) işimizi kolaylaştırıcı ve bilimsel olan her bilgiyi alırız ve kullanırız. Ama orda bile Kuranla çelişmezlik kuralını işletmemiz gerekir. Örneğin, yemeğin malzemelerinden biri domuz etiyse o yemeği yapamayız.
selam ile
evet bu da farklı ancak önemli bir bakış açısı, doğru bilgi, din ile ilgili olmasa da direkt, dünyevi konularda bize sunulan doğrulara boyun eğmeliyiz
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma