HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: EYYAMEN ME’DUDAT-ORUÇ 30 GÜN MÜ? 10 GÜN M Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

hiç bir ritüele karşı  tavır almaya gerek yok bence...

bunların dinin esası olduğu anlayışına karşı çıkmak gerekir...

esasın adalet iyilik ile yaşama ve kötülüğü haksızlığı önlemek olduğu iyi bellenilmeli...

hatta zulmü önlemek daha önce gelmeli...

ritüeller bence kültürel birer davranış şeklidir...

allahın ritüellere değil nasıl bir yaşam sürdüğümüze önem verdiğini elimizden geldiğince hatırlatmanın yolunu bulmalı...

ama asıl görev olan zalimi engelleme adaleti tesis etme işne engel olacaksa bu konu geri plana alınabilir...








__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

prangasiz Yazdı:
Katılamıyorum sana..

teslim olmuş insana Allah idman tattırdığı kadar
tattırıyor,tattıracağını da biz istemesekte
söylüyor..Kuran okumasına okuyor lakin hayatı daha fazla
okuyorum,okumaya çalışıyorum ve 1400 yıldır idmanlı
müslümanların durduğu yere bakıyorum,bakıyorum,bakıyorum
bişi göremiyorum ve işte bu nedenle ramazanda geleneksel
anlamda yapılan ORUÇ RİTÜELİNİ reddediyorum..ama dikkat
et!,aslını değil..yorumu..

benim bakış açıma göre muttakinin de diğerininde selim
akla ve Allahın sözlerine ihtiyacı var..kaset yüklenmesi
değil,ondan söz etmedim...geliş..dallanarak
budaklanarak..

dua namaz niyaz oruç vs,tümü toplumun narkozu durumuna
gelmiştir..BUNLAR YOK..deyip sarsmak gerek..ki aslına
rücu etsinler..bu arada teslim oldum demek o kadar kolay
değil..her babayiğidinde harcı değil..çalışıyoruz o
kadar..okumaya gelince okuyorum zaten,hem inandım
diyenleri hem diğerlerini..

yıldız oyuncuyu kampa almak ile duruma açıklık getirmeye
çalışmışsın..ama olmamış..selam ile

seni tanımıyorum ama yazış uslubun, senin tezini çürütecek ve söylediklerinle çeliştiğin durumları açığa vuran soruları ve cümlelerin üzerine maharetle parmak kapatışın, lafı evirip çevirmen gözden kaçmıyor.

derdin sadece tartışmak ve geçmişinden gelen yaşadıklarına, hatalarına pişmanlıklarını öfkeni boşaltacak bir kanal arayışın sadece,, GELENEKÇİ TOPLUMA yüklenmek. bununla kendini ( geçici olarak ) rahatlatıyorsun. ama eroin gibidir bu metot, asla bir önceki doz yetmez, dikkatli olmanı tavsiye ederim.

sen değil tüm peygamberler toplansa HAKETMEYEN BİR KİŞİYİ BİLE kendine getiremezler, düzeltemez, hidayet edemezler. bir insan ya da toplum bunu hakettiyse zaten Allah onlara gerekeni verir. "toplumu düzeltmek- uyandırmak" şeytan üflemesine sen de kapılmış esas sorumluluğun olan öz nefsini düzeltmek ve arındırmak işini bitirdiğin vehmine kapılmışsın. kendini "kurtarıcı" rolüne çoktan soyundurmuşsun.

bu hayatta düzeltebileceğimiz bir tek KENDİMİZİZ, ve kazanabileceğimiz yegane zafer hanif muxlis mümin bir insan olabilmek. ötesinde hiç bir şeye gücümüz yok.

demem odur ki, kuran çalışması da, dua da, niyaz da, oruç da, kurban da, hac da, infak da v.b. leri de zaten SAPMIŞ, FASIK OLMUŞ, İMTİHANINI VE AHİRET GÜNÜNÜ CİDDİYE ALMAYAN, ALİM MALİM ULU ÖNDER LİDER DİYE SAHTE RABLERİN PEŞİNDEN GİDENLERİN BİR İŞİNE YARAMAZ. ONLAR ASIL YÖNELMİŞ, TAKVAYI KUŞANMIŞ, ARINMIŞLIĞA ÇABALAYAN MUTTAKİLER İÇİN BİRER İMKANDIR elhamdülillah. bunu iyice bir düşünmek lazım derim naçizane. ( medine de yoğunluklu olması açısından da ) ( yani takoz, serseri hayat yaşayan, işi ciddiye almayan futbolcuyu nerede kampa alırsan ne kadar idman yaptırısan pek işe yaramıyor görüyorsun, iki üç senede ya bırakır ya sakatlanır ya unutulur gider )

Bunları seninle didişmek için yazmadım, kavga gürültü olsun diye de, sadece iyi niyetli bir öğüt olması umudu ile yazdım, inşaAllah.

Allah yardımcın olsun.

selam ile. ( benden sana zarar gelmez, barış esenlik gelir )

NOT: O futbolcu için yazdığını dön bir daha oku ve ne kadar "saçma" bir cümle yazdığını düşün, sırf rekabet adına. o örnek nasıl oturmuş biliyor musun, hani berberle oduncu fıkrasındaki gibi :)



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Sayın haktansapmazın açıklamasını okumadan önce, Bakara/188 ayetinden rüşvet çıkarımının yapıldığını bilmiyordum. Sonra küçük bir araştırma yaptım ve gördüm ki gerçekten de bazıları tarafından ayet böyle anlaşılmış, bazıları da uygun sözcüğü bulamamış. Bana göre de ayetin rüşvetle falan alâkası yoktur. Bunun için ayeti iyi analiz etmek gerekiyor.

 

[Bakara/188]: Ve mallarınızı aranızda batıl ile yemeyin. Ve bildiğiniz halde, insanların mallarından bir kısmını günahla yemek için onu hakimlere sarkıtmayın.

 

Altı çizili sözcüğün metindeki karşılığı “edlâ” fiilidir ve “sarkıtmak” anlamına gelir. Bu fiil Kur’an da bu ayetten başka, Necm/8 de Cibril’in (ayette Cibril sözcüğü geçmez, benim çıkarımım) Muhammed Peygamber’e yaklaşım şeklini (ona doğru sarkmasını), A’raf/22 de şeytanın Adem ve eşini yönlendirmesini (onları günaha sarkıtmasını) anlatmak için ve Yusuf/19 da ise gerçek anlamıyla, “kovanın sarkıtılması” olarak kullanılmış. Benim Bakara/188 ile karşılaştırarak açıklama yapmaya çalışacağım ayet de bu ayet.

 

[Yusuf/19]: Ve bir yolcu kafilesi geldi de sucularını gönderdiler. O da kovasını sarkıttı. “Müjde! Bu bir oğlan!” dedi. Ve onu ticari bir mal olarak sakladılar. Allah ise yapmakta olduklarını biliyordu.

 

Bu ayeti Bakara/188 ayeti için bir metafor olarak değerlendirirsek, iki ayet arasındaki etkileşim gözden kaçacak gibi değil. Allah biliyorken, sucuların kovayı kuyuya sarkıtarak Yusuf’u meta/mal olarak çıkarmaları; Allah ve kendileri biliyorken, insanların mallarını haksızlıkla yemek için kovalarını/ceplerini hakimlere sarkıtarak doldurmalarına ne kadar da benzemektedir. Onlar için hakimler adeta bir kuyudur ve bu kuyudan su çekmek bedelsizdir.

 

İşte Rabbimizin uyarısı da bu duruma yöneliktir. Sakın hileyle hurdayla, bir takım dolaplar/dümenler çevirerek (ki ayetteki “ism”=günah sözcüğü bence bunu anlatıyor) hakimlere başvurup insanların mallarını yemeyin, onları sömürmeyin, diyor.

 

Ancak ben bu ayetin siyamla/oruçla bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Ayet, başka bir pasaja da ait olabilir. Ayetin indiği ortamı, koşulları ve toplumun gereksinimlerini/ihtiyaçlarını bilmediğimiz için kesin bir şey söylemek zor. En doğrusunu Allah bilir.

 

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

merhaba ebukerem,sadece zanda bulunuyorsun..

katılamıyorum sana ile başlayan o yazıda, seni bu denli
kızdıran ne yazdım bir anlasam?

bu arada benim ulu önderim falan yok..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

prangasiz Yazdı:
merhaba ebukerem,sadece zanda bulunuyorsun..

katılamıyorum sana ile başlayan o yazıda, seni bu denli
kızdıran ne yazdım bir anlasam?

bu arada benim ulu önderim falan yok..

merhaba prangasız,

beni kızdırmadı. ayrıca zannımda yanıldığıma ÇOK SEVİNDİM.

hayırlısı inşaAllah.

es selam aleyke ( benden sana zarar gelmez, barış esenlik gelir )



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

İsra suresi17:12     

Furkansuresi25:45 Biz, geceyi ve gündüzü iki ayet
yaptık; sonra gecenin ayetini silip gündüzün ayetini
gösterici yaptık ki, Rabbinizden bir lütuf isteyesiniz,
yılların sayısını ve hesabı bilesiniz. Biz her şeyi
ayrıntılı bir biçimde açıkladık.


Görmedin mi Rabbini, nasıl uzatmıştır gölgeyi? Eğer
dileseydi, onu elbette hareketsiz kılardı. Sonra nasıl
Güneş'i ona delil yapmışız!

Gece ve gündüzü belirleyen Ay değil Güneştir. Bu ayet
yılın Güneş yılına göre olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.

evvelki sayfalardan bir alıntıydı bu..sayın Akçay bu
görüş hakkında bir cevabınız var mı?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Bu, Dr Ayman'ın açıklaması. Alıntılıyorum ( http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9034.msg32592#ms g32592):

017.012
YUSUFALI: WE HAVE MADE THE NIGHT AND THE DAY as two (of Our) Signs: the Sign of the Night have We obscured, while the Sign of the Day We have made to enlighten you; that ye may seek bounty from your Lord, and THAT YE MAY KNOW THE NUMBER AND COUNT OF THE YEARS: all things have We explained in detail.

Given that night and day is determined by the sun and not the moon, the sign in 17:12 leaves absolutely no doubt that the year is solar.

Sayın prangasız, ben 12:47'yi daha kolay anlıyorum.

Orada Yûsuf nebi düş yorarken "Yedi yıl ekip biçersiniz," diyor - tezra'ûne seb'a sinîn. Bu, yedi ürün "mevsim"i demek. Mevsimleri güneş oluşturduğuna göre kastedilen, güneş yılıdır.  

 Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Kavuran dolunay ifadesinde kavuran kısmı mevsimle ve dolayısıyle güneş ile alakalı,  dolunay kısmı malumunuz ay ile alakalı olduğundan aslında haram ayları belirlemede ay takvimi ve güneş takvimi entegrasyonunu Allah öneriyor diyebilir miyiz?
Bu takvimde asıl ana vurgu mevsimlere (kavuran ile)
başlangıç zamanı içinde ayın görünümüne (dolunay ile) oluyor. (Bu çok mantıklı. Çünkü mevsimlerin başlangıç zamanında ihtilafa düşülebilirdi. Ama ayın dolunay görünümünde ihtilafa düşülecek birşey yok)
Bazılarının hemen kuzey ve güney yarımkürede aylar farklı ki birinde yazken diğerinde kış, o yüzden av yasağına nasıl uyacağız ve haram aylar o yarımkürede farklı mı olacak dediğini duyar gibiyim. Rabbimiz bize o yüzden kavuran dolunay diyor. Bu ifadenin kullanılması evrenselliğin göstergesidir. Kuzey yarımkürede kavuran dolunay güneşin en dik açıyla geldiği 21 hazirandan sonraki ilk dolunay ise güney yarımküredede 21 aralıktan sonraki ilk dolunay olacak hayvanlar av yasağı nedeniyle haram aylarda (kavuran dolunay ve ondan sonra gelen 3 dolunayı barındıran toplam 4 ayda) korunacak.
Doğru anlamış mıyım?
Selam üzerinize olsun.

__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba HÜSEYİN kardeşim.

 

...hayvanlar av yasağı nedeniyle haram aylarda (kavuran dolunay ve ondan sonra gelen 3 dolunayı barındıran toplam 4 ayda) korunacak.
Doğru anlamış mıyım?

 

Evet. Benim anladığım da bu.

 

ŞEHRU RAMAZÂN İngilizceye scorching full moon diye çevriliyor. SCORCHING kavuran demek. O yüzden ben de kavurucu dolunay dedim. Ama SICAK DOLUNAY daha sade. Bundan sonra izninizle sıcak dolunay diyeceğim, Allah isterse.

 

Soru şu:

 

SICAK DOLUNAY yılın hangi vaktidir? Onu bilelim ki onun başını çektiği dolunayların vakti belli olsun. Çünkü onlarda AVLANMA YASAĞI var; böylece asıl onun vakti belli olacak.

 

Kuran'daki ipuçları:

 

Sıcak dolunayda FURKAN indirildi; ki FARK ETTİREN demek, AYIRAÇ işlevi gören, ayıran. Örneğin içten imanı yapmacık olandan ayıran

Miladî 630'un "sıcak dolunay"ından sonra buna dair önemli gelişmeler oldu.

 

İnananlar

 

(1)Mekke'ye yürüdüler. Elbet ölümüne savaşmayı göze alarak. Münafıklar sıvıştılar ve kendilerini ele verdiler.

 

(2)Temmuzda yani sıcak dolunayın başında Mekke'ye girip oranın müşriklerine "Dört dolunay savaş yok; özgürsünüz!" dediler ve kenti tamamen kendi denetimleri altına almak için gerekeni yapmaya koyuldular, müşrik akrabalarıyla girişecekleri sokak çatışmaları dahil.

 

Elbet ölmeyi ve müşrik akrabalarını öldürmeyi göze alarak. Münafıklar yine sıvışıp kendilerini ele verdiler

 

(3)İkinci yasak dolunayın ilk gününde yani Ağustos başında Mescidi Harâm'a varıp "haccı ekber"lerini tamam ettiler ve oracıkta müşriklere bir muhtıra verdiler:

 

Ya İslam olursunuz ve tevhidi savaş nedeni saymayı bırakırsınız ya da yasak aylar sona erdiğinde savaşımızı yeniden başlatıp sizi öldürürüz.  

 

Müşrikler İslam oldular. Ama bazıları korkudan öyle yaptılar. Onlar münafıktı.

 

(4)Taif bölgesinin müşrikleriyle "haccı ekber"den sonra Huneyn denen arazide savaşmak zorunda kaldılar. Mekke'de denetimi tamamen ele geçirdikleri ve haccı da güven içinde yaptıkları için özgüvenleri kibire varmıştı. O yüzden tuzağa düşüp pek çok şehid verdiler. Ama savaşı yine de kazandılar. Münafıklar sıvışıp kendilerini ele verdiler.

 

(5)Huneyn zaferinin ve Mekke fethinin de özendirmesiyle derhal Tebuk seferine hazırlanmaya başladılar.

 

Ama yasak dolunayların cehennemî sıcağı sürüyordu; o sıcakta sefere çıkarmak üzere asker toplamak ve askeri donatmak aşırı zordu. Özellike imkan sahibi münafıklar yan çiziyordu.

 



Haziran - Ekim arası hurmaların da olgunlaştığı zamandır. Bahçe sahipleri onları toplayıp satmak üzere geleneksel Mekke pazarına götürürlerdi. Bunu bahane eden münafıklar Allah'ın elçisinden izin isteyip savaştan kaçtılar; sonra şöyle dediler
(Feth 11): 

 

Bizi ailelerimiz ve MALLARIMIZ meşgul etti (şegaletna EMVALUNA ve ehluna). Bizim için bağışlanma dile.

 

Sonuç:

 

YASAK DOLUNAYLAR sıcak yaz mevsimine aitti; sıcak dolunay ise onların ilki. Kimin içten iman ettiğini, kimin iki yüzlü olduğunu gösteren FURKAN -sûre- o dolunayda indi ve Mekke'nin fethiyle başlayan önemli gelişmelere damgasını vurdu.

 

Kısacası, SICAK DOLUNAY yılın sıcak yaz günlerine bakan kapısıdır; kuzey yarıkürede 21 Haziranı, güney yarıkürede ise 21 Aralığı izleyen 0-30 gün içinde açılır. Yüce Allah'ın hükme bağlayıp Mâide sûresinde kayda geçirdiği "avlanma yasağı"nı vakten o dolunay belirler. 

 

Size helalken avlanın - ve iza haleltum festâdû (5:2).

Size yasak olup dururken av hayvanı öldürmeyin - lâ taktulu's sayde ve entum hurum (5:95).

 

 

2009'un İstanbul'u

sıcak yaz günlerine 

7 Temmuz gecesi

bu kapıdan girdi.

 

photo

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Bu güzel "çıkarımlar" için emeği geçenlere teşekkürler.
Bazı eksikler olmasına rağmen gelinen nokta önemsenmeli...
Mesela "Av yasağı" konusunun önemi vurgulanmalı.Zira gelenek bu önemli meselenin üzerini ÖRTMÜŞ.
Doğanın döngüsü için çok önemli bir konuyu Hacc ile iç içe geçirmişler.
Allahın emrini saptırmışlar.
Av yasağının ihlal edilmesi halinde Maide suresinde ki yaptırımlar mevcud bunlar bir şekilde "Kurban" ile BAĞDAŞTIRILMIŞ.
HEDYE meselsinede bir açıklık getirilirse daha da aydınatıcı olacaktır.Misal "Gerdanlıklı" olanlar ne anlam geliyor???
Bedelleri ve Yaşları "kab"ları karşılaştırılarak tırnaklarındanmı anlaşılacak...........?
Şimdi Dolunayda suç oranlarına bakalım;
İstatistikler Dolunayın insanların davranışlarını etkilediğine işaret ediyor.
Bu konuda internet kısa bir araştırma yapmak dahi yeterli...
Görüldüğü üzere bu aylarda bir "Fitne"vardır.
İnsanın bu dönemlerde çok dikkatli olması gerektiği aşikar.
İnananların "SAVM"ı Oruç olarak algılaması ise anlam daralmasına neden oluyor.
Bildiğiniz gibi oruç da namaz gibi farscadır.Kalıblaşmış anlamlar katıyorlar ayetlere...
Oysa Savm geri durma,kendi iradesi üzerinde etkili olmakdır.
Bu tekamul için çok önemlidir...tıpkı Tezkiye yani Zekat gibi...
Arınan ve iradesini kullananlar salatı ikame edenlerdir.
Bizler görmezmiyiz ki her YIL denemelere/Testlere tabi tutuluyoruz?
Gerek canlarımızla gerekse zorlukla kazandığımız mallarımızla?
Bu aylarda anahtar kelime *nebluvennekum* dür ve dikkatli olmak gerekir.

2 / BAKARA - 155
Ve le *nebluvennekum* bi şeyin minel havfi vel cûi ve naksın minel emvâli vel enfusi ves semerât,
ve beşşiris sâbirîn

Muhakkak ki, ölüm tehlikesiyle ve açlıkla,dünya malının,canın ve (alın teri) ürünlerinin kaybı ile sizi
sınayacağız.
Ama zorluklara karşı sabredenlere iyi haberler müjdele.

Benzer anlamları 18-7 de...8-28 de...3-186 da...29-2,3,5 de görmek mümkün.

İşte "Eyyam-ı biyd" (beyaz günler) denilen ve Kavurucu Dolunay ile başlayan bu günler ki kuzey yarım kurede 21 Haziran ile başlar...
Bizler için yılın başlangıcı ve SINAV günleridir.
Bu aylarda Haccetmek,yani tartışmak dahi bir sınavdır.
Selam ile...



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 

<< Önceki Sayfa 23 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats