HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Alimleri Rab Edinmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Deli_Veli
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 03 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Deli_Veli

Alimler ya da gelenek islami yaşantımızın ve düşüncelerimizin neresinde durmalı? 

 

 “Onlar, Allah’ı bırakıp ahbar ve ruhbanları rablar edindiler ve Meryem oğlu Mesih’i de ... Oysa onlar, tek olan bir ilah’a ibadet etmekten başka birşey ile emrolunmadılar. O’ndan başka ilah yoktur. O, bunların şirk koştukları şeylerden yücedir.” (9/31)

 

1. Giriş:

 

Şirkin bir türü de din adına, din konusunda bilgin kabul edilen kişileri, onları din hususunda tam yetkili görerek, Allah’a ortak koşmak teşkil ediyor. Özellikle ‘dindar’ kesimlerin içine çokça düştükleri şirk türü budur. Burada da <b>sorun yine şirk ile tevhid arasındaki ayırımı iyi yapamamaktır. Bu konudaki gevşeklik de kişinin kendisini ‘iyi niyetli’görmesinden kaynaklanıyor. Yani o aslında Allah adına din adamına veya alime (körü körüne) itaat ediyor. Alimi Rabb edinen genelde bu şirkin farkında değildir. Aşağıdaki hadis bunu gösteriyor. Dolayısıyla hangi durumda ve tutumda bir alimi Rabb edinmiş oluruz bunu iyi tespit etmemiz gerekiyor.

 

2. Ayetin tefsiri:

 

Hadis:

 

Bu ayeti duyan Adiy bin Hatim Resulullah’a (sav.) şöyle der: “Bu ayet bizi, alimlerimizi ve rahiplerimizi rabler edinmekle suçluyor. Bunun gerçek manası nedir? Zira biz onları kendimize rabler edinmeyiz”. Resulullah (sav) cevaben: “Siz onların haram kıldığı şeyleri haram, onların helal kabul ettiklerini helal kabul etmiyormusunuz?” deyince, Adiy: “Evet böyledir.” diye tasdik etti. Hz. Peygamber (sav.) de: “İşte bu sizin onları kendinize rabler edinmenizdir.” buyurdu. (Bakınız 3/64)

 

Bu hadis Allah’ın kitabına yetki tanımaksızın helal ve haramın sınırlarını belirleme yetkisini kendisinde görenlerin nefislerini İlah ve Rabb edindiklerini ve onlara kanun koyma yetkisi tanıyanların da onları rabler edindiklerini göstermiş olmaktadır.

 

Ehli Kitab, bilgin ve din adamlarının kendilerine çıkardıkları hüküm ve kanunlara tabi olduklarından onları Rabb edindiler.
 

Burada sorun ‘Rabb’ edinilenin kimliği değildir. Rablardan amaç, insanların önder ve rehber edindikleri kimselerdir. Bu, İsrailoğullarının yaptığı gibi din adamları, veliler ve hatta İsa (a.) gibi peygamberler de olabilir. Sorun o eylemin kendisidir ve o da Allah’tan başkasını Rabb edinmektir. Çünkü onların emir ve yasaklarına boyun eğerler, şeriat ve kanunlarına tabi olurlar. Allah’ın gönderdiği hiçbir delile dayanmadan haram ve helal dediklerine inanırlar. İşte bunu Kur’an Allah’tan başkasına kulluk yapmak olarak niteliyor ve bu tavra da doğrudan ‘şirk’ diyor.

 

Bu şirk türü sadece Musa (a.) ve İsa’nın (a.) ümmetinde kalmamış Hz. Muhammed’in (a.) ümmetine de geçmiş, bu ümmet de ulularını, din büyüklerini, velilerini Allah’tan başka rabler edinme sevdasına düşmüşlerdir.


Elbette bu Rabb ediniş onların önünde secde etmek, onlara doğrudan ibadet etmek biçiminde gerçekleşmiyordu. İnsanların önderlerini, din büyüklerini, üstadlarını, hocalarını hatta peygamberlerini rablar edinmeleri sevginin ve bağlılığın cinayet derecesine vardığı bir aşırılık örneğidir.

 

3. Bu konuda ölçü nedir ?

 

§         İnsanlar sevdikleri ve itaat ettikleri kimseleri Allah’ın hüküm ve ölçülerine göre değerlendirmeleri ve bu değerlendirmeye göre onlara yaklaşmaları gerekmektedir.

 

§         Çünkü ilahi hükümleri dikkate almadan hoca ve üstadlarına veya devlet başkanlarına teslim olan kimseler ne yazık ki bilginlerini ve rahiplerini Rabb kabul eden hristiyanların durumuna düşmektedirler. İnsanın Allah’a ortak koşan bir müşrik sayılması için kanun koyma yetkisini Allah’ın dışındaki bir mercie, mesela kullara tanıması yeterlidir.

 

§         Eğer insanlar Allah’ın kanunları dışında başka yasalara uyarlarsa, yahudiler ve hristiyanlara ilişkin hükmün kapsamına girerler.

 

§         Terbiyesinde Allah’ı (hükümlerini/sözlerini) dışarıda bırakan bir terbiyecinin terbiyesini kabul, Allah dışında bir Rabb’ı kabulle eş tutulmuştur. Ortada Allah’la ayaklaşmak yoksa, Allah’ın ilkeleriyle terbiyecilik yapılması halinde, terbiye eden de terbiye edilen de suçlanamaz.

 

§         Üstadının ve şeyhinin görüşlerini islamın kesin ölçüleri gibi alınca, iş tehlikeli hale geliyor. Sözgelimi bir insan, üstad bildiği bir değerli insanı eleştirdi diye bir ilim adamını defterden siliyorsa, burada bir şirk tehlikesi vardır.

 

§         Bir insanın müslümanlığını ölçmek için, benim şeyhimi ne kadar seviyor ölçüsü ile hareket edenler şirke bulaşıyorlar. Çünkü Allah için olması gereken bir işi, kendi üstadı ve şeyhi için istediğindne dolayı, inancına şirk bulaştırabilir.

 

§         Bir başka şirk tehlikesi şurada: İslam denildiğinde sadece tek kişiye itibar ediliyor veya filanca üstad ne yazmışsa doğru olarak alınıyor ve o üstadın görüşlerine aykırı bütün görüşler gayri islamidir zannedilerek reddediliyorsa, burda da kişiler alimlerini Rabb edinmiş oluyor.

 

 

İnsanların çoğu sanki bu uyarılar kendilerini hiç ilgilendirmiyormuş gibi davranıyorlar, hayatlarında veya inanış biçimlerinde şirk bulunup bulunmadığını Allah ile birlikte başkalarını Rabb edinmek gibi bir tehlikenin kendileri için de geçerli olup olmadığını pek dikkate almıyorlar.

 

Dini bir konuda herhangi bir ilim adamının veya herhangi bir üstadın görüşlerini kesin doğrularmış gibi kabul edersek hristiyanların hatasına düşmüş oluruz. O zaman Kur’an bize şöyle der:’ Ey insanlar! Allah’ın kesin nassları gözünüz önünde dururken, niçin onun yerine şeyh ve üstadlarınızın yorumlarını nass gibi benimsiyorsunuz. Niçin Allah dururken gidip şeyh ve üstadlarınızı Rabb ediniyorsunuz.’

 

4. Alimlere tevhidi yaklaşım:


Herkes ilminin durumuna göre kendisinden daha bilgili olan kişilere, ilme bağlı olarak(bilinçle) itaat edebilir. Fakat eğer alim dahi olsa bir şahsın kendi fikir ve emirlerine itaat edilir ve bu fikir veya emrin tartışılmaz doğru olduğu iddia edilecek olursa bu durumun ‘haham ve papazlarını Rabb edinenlerin’ durumlarından farklı olmayacağı açıktır.

 

Toparlarsak:

 

Allah Resulünün bu ayeti tefsirinden şu hükümler çıkıyor:

 

  1. Helal ve haram hükümlerini koymak Rabb olan bir varlığın özelliğidir. Kim Allah’ın helallerini haram, haramlarını helal kılarsa Rabblık iddiasında bulunmuş olur. Faiz, zina ve içki gibi Allah’ın haram hükümlerini, birtakım kanun ve kararnamelerle meşru gösteren kimseler Allah’ın helal ve haram kılma hakkına müdahele ettiklerinden Rabblık iddiasında bulunmuş olurlar.
  2. Allah’ın hükümlerine ters düşen hüküm sahiplerine isteyerek itaat etmek veya bazı bilgin ve ilim adamlarını yanılmaz kabul edip, sözlerini, ilahi vahy ölçüsüne vurmadan mutlak doğrular olarak kabul etmek onları Rabb tanımak demektir. Başka insanların görüşlerine (alim, veli de olsalar) mutlak doğrular imiş gibi bakmak onları ilahlaştıracak kadar tehlikeli bir tutumdur.
  3. Yüce Allah kendisinden başkasının Rabb edinilmemesini emrederken, Allah’tan başka insanların koydukları siyasi sistemlere, düzenlere itaat edilmemesini, dolayısıyla o hükümleri koyanların Rabb edinilmemesini emretmiş oluyor:

 

"O hükümdar "Onu bana getirin" dedi. Emir üzerine Yusuf'a gönderilen adam yanına gelince, Yusuf ona dedi ki: "Haydi Rabb’ine geri dön de, ona sor bakalım, o ellerini kesen kadınların maksatları ne imiş? Hiç şüphe yok ki, Rabb’im, onların oyunlarını çok iyi bilir."(12-Yusuf/50)

 

Elçinin Rabb’i, kanunlarına bağlı kalması, emir ve hükümlerine itaat etmesi itibariyle Mısır’ın hükümdarıdır.

 

 

  1. Bu ayetin kapsamı sadece yahudi veya hristiyanlarla sınırlı değildir. Kim bu özellikleri taşıyorsa ayet ona hitap eder.
  2. Evrenin hepsine Rabb olmak gerekmiyor. Bir parçasına Rabblık taslamak da şirk için yeter.
  3. Kim olursa olsun (Hocalar/Din adamları, Alimler, Tefsiciler, Siyasetciler, Liderler, Önderler, Şeyhler, Söz sahipleri vs.) bu kişiler de helal ve haram koyma yetkisine sahip değildir.
  4. Hatta peygamberler de olsalar onlar da Rabb edinilemez.
  5. Kur’an arka sıraya atılamaz. O en ön sırada tutulmalıdır.
  6. Din, birilerinin tekelinde değildir.
  7. İnsan sevdiği saydığı, söz sahibi olan kişileri Allah’ın koyduğu hüküm ve ölçülere göre değerlendirmezse ve onlara bu ölçülere göre yaklaşmazsa, kendisi ayette hitap edilenlerin durumuna düşmüş olur. Kim ilahi hükümleri göz önünde bulundurmadan o şahıslara uyarsa bilerek ve bilmeyerek onları Rabb edinmiş olur.

 

 

Sonuç:

 

İnsanları yaratan Allah, insanların ihtiyacını gidermesini de en iyi bilendir. Ona göre kanunlar ve kurallar koyar. Maalesef insanlar rabblarını tanımadıkları için, Allah’ın bazı sıfatlarını başka varlıklara devrederek Allah’ın rızasını kazanacaklarını umuyorlar. Kur’an’ı okumayan bir kişi istesede istemesede birilerini Rabb edinecektir. Çünkü o kişi başka yerden öğrendiği bilgileri değerlendirecek durumda değildir. Bu yanlış bilgi onlara sevap değil cehennemi kazandırıyor haberleri bile yok.

 



__________________
Allah hakkında yalan uyduranlar asla felah bulamazlar
Yukarı dön Göster Deli_Veli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Deli_Veli
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Güzel bir yazı teşekkürler.

__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Deli-veli yazdı:

  "Allah’ın hükümlerine ters düşen hüküm sahiplerine isteyerek itaat etmek veya bazı bilgin ve ilim adamlarını yanılmaz kabul edip, sözlerini, ilahi vahy ölçüsüne vurmadan mutlak doğrular olarak kabul etmek onları Rabb tanımak demektir. Başka insanların görüşlerine (alim, veli de olsalar) mutlak doğrular imiş gibi bakmak onları ilahlaştıracak kadar tehlikeli bir tutumdur.Angry

 Maalesef bizim saf halkımız bırakın bazı bilgin ve din adamlarını,din anlatıp bir de titri ve etiketi olanları o kadar kutsamaktadır ki,kıytırıktan söylediği bir sözü bile mutlaklaştırmakta,sanki onun sözü haşa Allah'tan gelmeymiş gibi değer vermektedirler.

   Bu nedenle özellikle titri ve etiketi olanlara karşı çok uyanık davranmalı,onların sözlerini doğrudan yalanlamayı tercih etmek yerine hayatlarındaki sahtekarlıkların ve ikiyüzlülüklerin açığa çıkması için çabalamalıdır.

    Mesela çoğunun birbirinden farkının olmadığına inandığım hocalardan birisinin cemaatten toplanan paraları cebe indirmesi ya da şu cüppeli soytarının yüzsüzlüklerinin deşifre edilmesi gibi yaşanan olaylar kitleler üzerinde daha büyük etki yapmakta ve ipliklerinin,sahtekarlıklarının ortaya çıkmasını sağlamaktadır.

 



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

  1. Bu ayetin kapsamı sadece yahudi veya hristiyanlarla sınırlı değildir. Kim bu özellikleri taşıyorsa ayet ona hitap eder.
  2. Evrenin hepsine Rabb olmak gerekmiyor. Bir parçasına Rabblık taslamak da şirk için yeter.
  3. Kim olursa olsun (Hocalar/Din adamları, Alimler, Tefsiciler, Siyasetciler, Liderler, Önderler, Şeyhler, Söz sahipleri vs.) bu kişiler de helal ve haram koyma yetkisine sahip değildir.
  4. Hatta peygamberler de olsalar onlar da Rabb edinilemez.

İŞTE HALKIMIZIN BİLMESİ GEREKENLER

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

safbilgi Yazdı:
  1. Bu ayetin kapsamı sadece yahudi veya hristiyanlarla sınırlı değildir. Kim bu özellikleri taşıyorsa ayet ona hitap eder.
  2. Evrenin hepsine Rabb olmak gerekmiyor. Bir parçasına Rabblık taslamak da şirk için yeter.
  3. Kim olursa olsun (Hocalar/Din adamları, Alimler, Tefsiciler, Siyasetciler, Liderler, Önderler, Şeyhler, Söz sahipleri vs.) bu kişiler de helal ve haram koyma yetkisine sahip değildir.
  4. Hatta peygamberler de olsalar onlar da Rabb edinilemez.

İŞTE HALKIMIZIN BİLMESİ GEREKENLER

 Ayettin kapsamini daraltmak ve kendileri bu kategoriden kurtarmak icin bu ayetler Kitap ehline hitap ediyor deme curetini gosterenler kendilerinind KITAP EHLI olduklarini unutuyorlar.

Yoksa bunu diyenlerin KURANDAN baska kitaplarimi var ......var ama neyse



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
ihvan_enes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 ekim 2006
Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ihvan_enes

Sayın saf bilge ve Papatya

  Kimmiş bu ALLAH tan başkasını rab edinenler.

Yukarı dön Göster ihvan_enes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ihvan_enes
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SAYIN İHVAN_ENES

Eger Kuran buyruklarına eksık olmadığına teslımıyet yerıne Kuranı tamamlamaya çalışan Allahın serbest konularda hukum veren helal haram koyan Kuranı nesh eden mezhep ımamı hoca seyh gibi kişilere tabu dokunulmaz bakan ,Kuranda aramadan Allahın emrı gıbı aklını işletmeden teslım olursan Allaha degıl bu örümcek velıye teslım olursun....Klasık çevırılerde berısınden dışından dıye cevırılır.Arapçanız varsa arastırın dunıllahı berısınden astından,yakınından demektır,panteizme yanı Allahla beraber ortaklar edınmeye işaret eder,putperestlerde putlara Allaha yakınlaştırsınlar dıye tapıyorlardı,Allah kavramı onlardada vardı.Kuran klavuzdur,eksık degıldır,herşeyi anlatır.


En'am Suresi 38 Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler.

Bakara Suresi 2 İşte sana o Kitap!Kuşku,çelişme,tutarsızlık yok onda.Bir kılavuzdur o,korunup sakınanlar için.

Zümer Suresi 3 Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'ndan başkasını veliler edinerek, "biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.

 
   AnkebutSuresi41

Allah'ın berisinden veliler edinenlerin durumu, bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer. Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbette ki dişi örümceğin evidir. Keşke bilselerdi

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
El_Emr
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı El_Emr

safbilgi Yazdı:

SAYIN İHVAN_ENES

Eger Kuran buyruklarına eksık olmadığına teslımıyet yerıne Kuranı tamamlamaya çalışan Allahın serbest konularda hukum veren helal haram koyan Kuranı nesh eden mezhep ımamı hoca seyh gibi kişilere tabu dokunulmaz bakan ,Kuranda aramadan Allahın emrı gıbı aklını işletmeden teslım olursan Allaha degıl bu örümcek velıye teslım olursun....Klasık çevırılerde berısınden dışından dıye cevırılır.Arapçanız varsa arastırın dunıllahı berısınden astından,yakınından demektır,panteizme yanı Allahla beraber ortaklar edınmeye işaret eder,putperestlerde putlara Allaha yakınlaştırsınlar dıye tapıyorlardı,Allah kavramı onlardada vardı.Kuran klavuzdur,eksık degıldır,herşeyi anlatır.

 

Tabire bak, Laikleri hatırla...



__________________
Ecel Gelir, Can gider..
Yukarı dön Göster El_Emr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: El_Emr Ziyaret El_Emr's Ana Sayfa
 
ibniabidin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibniabidin

NİSÂ SÛRESİ
(59)
Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu'l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir
Yukarı dön Göster ibniabidin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibniabidin
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam İbniabidin

Verdiğin ayetlerin Ruhbanlar edinmekle ve zihnimizi onlara işgal ettirmekle uzaktan yakından alakası bulunmamaktadır.

Nahl 43'te bahsi geçenler zikir ehlidir. "Zikir ehli" demek "Kitap ehli" demektir. Peygamberlik kurumunu veya Hz. Muhammed'in Peygamberliğini saçma bulanlar kendilerine önceden kitap indirilmiş ve konudan haberdar olanlara yönlendirilmektedirler. Ki onlar işin gerçeğinin farkındadırlar. Allah daha önce de peygamber göndermiştir, onlar bunu bilmektedir.

Nisa 59'da bahsi geçen itaat ise yönetimsel anlamdadır. Yoksa sizden olan yöneticileri de dinde Allah'a ortak etmiş olursunuz.

Halbuki dinin biricik sahibi vardır, Allah. Peygamberler de bu dinin sahibi değil tebliğcisidirler.

Lütfen forumdaki ilgili yazıları okuyunuz.

İSLAMIN  ÖĞRENİLMESİNDE KAYNAK SORUNU

www.kurandakidin.net



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats