HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: İçki İçmek Haram mıdır? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Şu an nitelelikli dolandırıcılıktan içerde olan bir tarikat şeyhi içkinin haram olmadığını iddia ediyordu. Ona göre içki haram olmamasının yanısıra günah da değildi. Adamın bu konudaki itikadının ne kadar sağlam olduğu polis baskınında da bizzat görülmüştü.

Vatandaş diyordu ki “Haram olsa Allah haram derdi ama dememiş. Ne demiş? Günah demiş”. Günah olması da bir şarta bağlıymış. Sarhoş olmayacak kadar içeceksin.

Pekala Allah zina'ya Haram diyor mu? Hayır. Pekala zina aşikar bir günah (ism) mı? Evet. Üstteki mantığı uygulayın bakalım burayada...

Günah yani ism kavramı çift yönüymüş. Terazi gibi. Haddi aşarsan o yaptığın şey günah oluyor ama aşmazsan sakınca içermiyormuş. (ism kavramının geçtiği diğer ayetlere bakılırsa bu mantığın ne kadar saçma olduğu görülebilir. Örneğin şirk de ism olarak tarifleniyor ayetlerde. Lütfen forumdaki ilgili başlıklara bakınız)

Vatandaşa göre; Allah uyuşturucular için “şeytan pisliği” de diyor ama o şey aldığınız miktara bağlı olarak aklınızı uyuşturmuyorsa artık o şey “şeytan pisliği” de olmuyor. Allah bu meretten sakının diyor ama sarhoş etmiyorsa o şey artık meret olmuyor.

Sözün özü sarhoş olmayacak düzeyde içerseniz hiçbir sakıncası yokmuş. Ne haram ne de günah...

Ve müritler de şeyhlerini destekleme adına ameliyatta kullanılan narkozdan veya üzümde bulunan alkolden örnekler vererek alakaya çay demliyorlardı. Ayrıca az tüketilen alkolün insan sağlığına yararlı olduğu tezini de delil diye gösteriyorlardı.

Bu forumda ism kavramının böyle çift yönlü bir yanının olmadığı üstelik gizli aşikar tüm ism'lerin haram olarak nitelendirildiğini işlemiştik.

Bugünkü Zaman Gazetesinde okuduğum bir haber bu tartışmayı hatırlattı bana. Bu yüzden yeniden özetledim bu bilgileri.

Bakınız Zaman'da neler yazıyor:

Kalbe faydalı iddiası bilimsellikten uzak

Az miktarda tüketilen alkolün kalp-damar sağlığına iyi geldiği iddia ediliyordu. ABD'deki California Üniversitesi ile Kanada'daki Victoria Üniversitesi'nin araştırmaları bu iddianın doğru olmadığını ispatladı. Alkolün kalbe etkileri konusunda yapılan 89 bilimsel araştırmayı inceleyen uzmanlar, bu çalışmalardan 82'sini metodolojik açıdan kusurlu buldu. İçkiyi bırakanlarla az miktarda alkol kullananların karşılaştırıldığı çalışmalarda 'içkiyi bırakanlar' başlığı altında ele alınan grubun, ağır hastalıklar nedeniyle tıbben alkolü terk etmek zorunda kalan insanlardan oluştuğu tespit edildi. Karşılaştırma için alkol kullanmayan insanlar arasından örnekleme yapılması gerektiğine dikkat çeken bilim adamları, 89 araştırmadan 7'sinde bu kurala uyulduğunu aktardı. Bu 7 araştırmada da içkinin kalp sağlığına herhangi bir koruyucu etkisinin olmadığı sonucu çıkmıştı.

Sağlık için en büyük tehdit

Beyin fonksiyonlarını yavaşlatıyor.

Bağımlılık yaparak ruhsal sorunlara neden oluyor.

Görme kaybına neden oluyor.

Damarları sertleştirerek kalp krizi ve felç riskini artırıyor.

Karaciğer sirozu ve kanserlerinin temel sebebi.

Böbrekleri tahrip ediyor.

Mide kanserleri, gastrit ve ülser yapıyor.

Hazımsızlık, iştahsızlık gibi problemleri artırıyor.


Tahrip etmediği organ yok

Siroz ve karaciğer kanserine zemin hazırlıyor.

Damar sertliği, kalp krizi ve felç riskini artırıyor.

Beyin fonksiyonlarını yavaşlatıyor, bunalıma yol açıyor.

Kısırlığa varan çeşitli sorunlara davetiye çıkarıyor.

Böbrekleri tahrip ediyor, görme kaybına sebep oluyor.





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84

Merhaba,

Aşırı miktarlarda ve sıklıkla alınan alkolun -özellikle de sarhoş olunuyorsa- elbette vücuda, özellikle sinir sistemine zararı vardır. Fakat az miktarda tüketilen alkolün abartılacak derecede zararı olduğunu söylemek doğru değildir. Aynı zararı verebilecek tükettiğimiz başka maddelerde vardır. Faydası olup olmadığı ise net değildir.

Alkolün az miktarlarda alınsa dahi HARAM olduğunu iddia eden arkadaşlar alkolden kat be kat -ispatlanmış- zararı ve yıkıcı etkisi olan sigaranın HARAMlığı konusunda ne düşünüyorlar acaba? Allah sigara için de ayrıca haramdır diye belirtmek zorunda mıdır yoksa aklımızı mı kullanmalıyız?

İlgili âyetlerde az miktarda alınacak alkolun de HARAM olduğu belirtilmiş midir? HAMR kelimesi eser miktarlardaki alkolü veya örneğin kolonyanın solunması ile alınan alkolü de kapsamakta mıdır (yani kolonyadan da sakınmamız gerekiyor mu?) yoksa bu kelime sadece "Kafayı Örtecek>>Sarhoşluk verecek" ölçüde alınan herhangi bir madde midir?

Eğer, "çoğu haram olanın azı da haramdır" hadisinde belirtildiği gibi az miktardaki alkolü de içermekte ise bu durumda yediğimiz ekmek, patates, portakal, hurma, yoğurt, içtiğimiz Kolalarda, meyve sularında az miktarlarda bulunan alkole âyete göre nasıl bakacağız?

Eğer, azı da HARAM olacak kadar zararlı ise örneğin yediğimiz bir et sonucu VÜCUDUN sürekli ÜRETECEĞİ -sizin bakış açınızla şeytan işi, pislik olan- ALKOLün bedenimizde ne işi var?

Sevgiyle kalın..


__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Eren84 Yazdı:

Aşırı miktarlarda ve sıklıkla alınan alkolun -özellikle de sarhoş olunuyorsa- elbette vücuda, özellikle sinir sistemine zararı vardır. Fakat az miktarda tüketilen alkolün abartılacak derecede zararı olduğunu söylemek doğru değildir. Aynı zararı verebilecek tükettiğimiz başka maddeler de vardır. Faydası olup olmadığı ise net değildir.

Merhabalar Eren84

Tüketilen başka zararlı maddelerin de varlığı alkolü daha doğrusu içkiyi masum kılmayacaktır. Velev ki az miktarda tüketilen içki sağlığımıza yararlı olsun. Çok az kimse bu sağlıklı oluş sınırını muhafaza edebilecektir.

Eren84 Yazdı:

Alkolün az miktarlarda alınsa dahi HARAM olduğunu iddia eden arkadaşlar alkolden kat be kat -ispatlanmış- zararı ve yıkıcı etkisi olan sigaranın HARAMlığı konusunda ne düşünüyorlar acaba? Allah sigara için de ayrıca haramdır diye belirtmek zorunda mıdır yoksa aklımızı mı kullanmalıyız?

Sigaranın haramlığına aklederek ve Kur’ani ölçütlere bakarak hükmedebiliriz. Sigara insan sağlığına zararlı mıdır? O halde tayyib yani temiz değildir.

Haram Allah’ın “yapmayın, sakının, uzak durun” dediği ve bu meyanda bazı ölçütlere bağladığı şeylerdir. O şeyler için illaki “haramdır” denilmiş olması gerekmemektedir. Zina örneğinde olduğu gibi.

Çoğu yasak olan şeyin azının da yasak olmadığı ispat ve örnekleme gerektirmektedir. Mantık ise bunun tersini söylemektedir.

Bu ism’lerin, günahların ikili bir yönü de bulunmamaktadır. Yani “kararında tüketirsen iyi, sınırı aşarsan kötü” gibi bir durum bulunmamaktadır. Bunun böyle olduğu kavramın geçtiği diğer ayetlere bakıldığında görülebilmektedir. Ayrıca başka bir ayette “gizli açık tüm ism’lerin haram” olduğu söylenmektedir. Negatif amaçla üretilen ve negatif amaçla tüketilen aklı örtücü maddeler de ism kapsamında olduğuna göre onlar da haram hükmündedir.

Eren84 Yazdı:

İlgili âyetlerde az miktarda alınacak alkolun de HARAM olduğu belirtilmiş midir? HAMR kelimesi eser miktarlardaki alkolü veya örneğin kolonyanın solunması ile alınan alkolü de kapsamakta mıdır (yani kolonyadan da sakınmamız gerekiyor mu?) yoksa bu kelime sadece "Kafayı Örtecek>>Sarhoşluk verecek" ölçüde alınan herhangi bir madde midir?

İlgili ayetlerde aklı örtücüler yasaklanmıştır. Miktar anlamında az-çok ayrımı yapılmadan yasaklanmıştır. Hem sözkonusu edilen şey onları kullanmak değil, maddelerin kendileridir. Bu yüzden o maddelerin az miktarda yada çok miktarda tüketilmesi bağlam dışıdır.

Şu ayrımı ortaya koymamız gerekmektedir. Alkol ayrıdır, onun içki olarak kullanımı ayrıdır. Uyuşturucu ayrıdır, onun uçma adına kullanımı ayrıdır. Bu yüzden kolonya ile rakı, şarap, cin yada narkozla uyuşturulmak ile esrar, eroin, kokain, morfin birbirine karıştırılmamalıdır.

Aklı örtmekten ve böylece kişiye zarar vermekten gayrı bir işe yaramayan maddeler hamr kapsamındadır. Zararlı oluş (cebe, çevreye, bünyeye) işin püf noktasıdır.

Eren84 Yazdı:

Eğer, "çoğu haram olanın azı da haramdır" hadisinde belirtildiği gibi az miktardaki alkolü de içermekte ise bu durumda yediğimiz ekmek, patates, portakal, hurma, yoğurt, içtiğimiz Kolalarda, meyve sularında az miktarlarda bulunan alkole âyete göre nasıl bakacağız?

Haram olan şey alkolün kendisi değil onun negatif amaçlarla üretilmesi ve aynı negatif amaçlarla tüketilmesidir. Portakalın, patatesin, üzümün sağladığı pozitiflikle rakının, cinin ortaya koyduğu sonuçlar nasıl olur da aynı kefeye konulabilir?

Kişi iştah şurubu kullanıyor onda alkol var, votka içiyor onda da alkol var. Ama ikisi aynı mı? Ne üretim amacı aynı, ne de tüketim amacı. Ne de sonuçları.

Eren84 Yazdı:

Eğer, azı da HARAM olacak kadar zararlı ise örneğin yediğimiz bir et sonucu VÜCUDUN sürekli ÜRETECEĞİ -sizin bakış açınızla şeytan işi, pislik olan- ALKOLün bedenimizde ne işi var?

Alkolün kendisi haram değildir ki. Onun “Şeytan Pisliği” oluşu kullanım amacı ve doğurduğu neticelerle vücuda gelmektedir. Zaten ayette de bu vurgulanmaktadır.

Maide Suresi  90. Ey inananlar; sarhoş ediciler (hamr), kumar (meysir), dikili putlar (ensab), fal okları (ezlam) şeytan işi (ameli şeytani) birer pisliktir (rics). Bundan sakının ki kurtulasınız.

 

Maide Suresi  91. Gerçekten şeytan, sarhoş ediciler (hamr) ve kumarla (meysir) aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi?

İştah şurubu aramıza kin ve düşmanlık sokar mı? Bizi Allah’ı anmaktan ve salattan alıkoyar mı?

Sevgiyle…

İlgili Konu: İsmün kebir ve Hamr



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84


Merhaba Alperen;

Alperen Yazdı:

Tüketilen başka zararlı maddelerin de varlığı alkolü daha doğrusu içkiyi masum kılmayacaktır.Velev ki az miktarda tüketilen içki sağlığımıza yararlı olsun. Çok az kimse bu sağlıklı oluş sınırını muhafaza edebilecektir.

Zaten bu sınırı muhafaza etmeyip/edemeyip de SARHOŞ olacak kadar içen kişiler sınırı aştıkları için (İthm kapsamına giriş) HARAM işlemiş oluyor. Allah, sınırı muhafaza etmemizi, SARHOŞ olmamamızı tavsiye ediyor.

Alperen Yazdı:
Sigaranın haramlığına aklederek ve Kur�ani ölçütlere bakarak hükmedebiliriz. Sigara insan sağlığına zararlı mıdır? O halde tayyib yani temiz değildir.

Haram Allah�ın �yapmayın, sakının, uzak durun� dediği ve bu meyanda bazı ölçütlere bağladığı şeylerdir. O şeyler için illaki �haramdır� denilmiş olması gerekmemektedir. Zina örneğinde olduğu gibi.

Evet, mutabıkız.

Alperen Yazdı:
Çoğu yasak olan şeyin azının da yasak olmadığı ispat ve örnekleme gerektirmektedir. Mantık ise bunun tersini söylemektedir.

İlgili âyetlerde HAMR’ın az ya da çokluğuna bakılmadan HAMR, İTHM’dir (hüma ithmün) denilmemekte, HAMRda İTHM vardır denilmekte (fi hima ithmün) ve ayrıca bir çok (kebir?) yararlarının olduğu da belirtilmektedir. Bu ikisi farklı farklı anlamlara işaret etmektedir.

Âyette, Lehmi Hinzir ile ilgili olarak direkt Ricstir ve HARAMdır denilmekte (>>>tamamen yasak); Lehmi Hinzir’da Rics vardır (>>>bir kısmı ricstir) denilmemektedir. Dilense idi Allah HAMR için de aynı kalıbı kullanırdı. Ama HAMR’ın rics, ithm olmayan kısmı vardır ki bu kısmı da cennette inananlara sunulacaktır (Muhammed-15). Allah, tamamen rics olan bir şeyin ismini güzellikler diyarında anmasa gerek.

Lehmi Hinzir’ın insanlar için hiç bir yararı yoktur ve bu yüzden direkt olarak pis olarak nitelendirilmiştir. Ama HAMR’ın (bir çok) yararlı olan kısmı vardır, sınır aşıldığı takdirde (sarhoş olunduğunda) (bir çok) zararlı ve dolayısıyla ithm olan kısmı da vardır. Bu yüzden direkt olarak HAMR, İTHM’dir (hüma ithmün) denilmemiştir. İthm olan kısmı (Sarhoşluk durumu) ise zaten HARAM olmaktadır.

Alperen Yazdı:
Bu ism�lerin, günahların ikili bir yönü de bulunmamaktadır.

Görüşümüz de bu yönde değildir.

Alperen Yazdı:
Yani �kararında tüketirsen iyi, sınırı aşarsan kötü� gibi bir durum bulunmamaktadır.

Yukarıda buna işaret ettiğini anlatmaya çalıştık.

Alperen Yazdı:
Bunun böyle olduğu kavramın geçtiği diğer ayetlere bakıldığında görülebilmektedir. Ayrıca başka bir ayette �gizli açık tüm ism�lerin haram� olduğu söylenmektedir.

Elbette, mantıklı olan durum da budur. Sarhoşluk ithm’dir, insanlar için büyük zarardır (özellikle sinir sistemi için) ve dolayısıyla HARAMdır (yapılmaması maddi ve manevi sağlığımız için tavsiye edilmiştir).

Alperen Yazdı:
Negatif amaçla üretilen ve negatif amaçla tüketilen aklı örtücü maddeler de ism kapsamında olduğuna göre onlar da haram hükmündedir.

Burada niyet devreye girmektedir. Arkadaşlarıyla ya da tek başına iken örneğin meyve suyu içer gibi bir kadeh şarap içen insanların her zaman negatif bir amaçla içtiklerini söylemek yanlış olur kanaatindeyim.

Alperen Yazdı:
Aklı örtmekten ve böylece kişiye zarar vermekten gayrı bir işe yaramayan maddeler hamr kapsamındadır. Zararlı oluş (cebe, çevreye, bünyeye) işin püf noktasıdır.

Bir bardak şarap içenin ne aklı örtülür, ne kişinin kendisine zararı (kesin bir zararının ya da yararının olduğu bilimsel olarak kesinlik kazanmamıştır, iki görüşü savunanlar da vardır) ne de çevresine bir zararı olur. Bu durumda tanımınıza göre (anlattıklarınızla çelişmesine rağmen) bir bardak şarap HAMR kapsamında değildir. Mutabık oluyoruz bu durumda :).

Alperen Yazdı:
Haram olan şey alkolün kendisi değil onun negatif amaçlarla üretilmesi ve aynı negatif amaçlarla tüketilmesidir. Portakalın, patatesin, üzümün sağladığı pozitiflikle rakının, cinin ortaya koyduğu sonuçlar nasıl olur da aynı kefeye konulabilir?

Elbette konulamaz. Ama dikkat çekmek istediğim nokta az miktarlarda alınacak alkolün HAMR’ın ithm kısmının kapsamında olup olmamasıyla ilgiliydi.

Alperen Yazdı:
Kişi iştah şurubu kullanıyor onda alkol var, votka içiyor onda da alkol var. Ama ikisi aynı mı? Ne üretim amacı aynı, ne de tüketim amacı. Ne de sonuçları.

Ne yazık ki katılamayacağım. Rakı ya da votka içenlerin amacı ille de sarhoş olmaya çalışmaları mıdır ki bu şekilde negatif bir amaçları olduğunu söylüyorsunuz? Bir insan haftada bir kadeh şarabı zevk için içemez mi? Örneğin, bu durumun haftada bir zevk için içilen birkaç bardak koladan ne farkı olabilir ki?

Alperen Yazdı:
Alkolün kendisi haram değildir ki. Onun �Şeytan Pisliği� oluşu kullanım amacı ve doğurduğu neticelerle vücuda gelmektedir. Zaten ayette de bu vurgulanmaktadır.

Aslında cümleleriniz ve tanımlamalarınızla bazen uyuşup bazen ayrılığa düşüyoruz :). Evet, pislik olan kısmı alkolün sarhoş olunmak gibi kötü bir amaçla kullanılmasıdır.

Alperen Yazdı:
Maide Suresi  91. Gerçekten şeytan, sarhoş ediciler (hamr) ve kumarla (meysir) aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi?

İştah şurubu aramıza kin ve düşmanlık sokar mı? Bizi Allahı anmaktan ve salattan alıkoyar mı?



Karşımda bir bardak kırmızı şarap içen arkadaşımla da aramızda hiçbir kin hiçbir düşmanlık olmuyor, olmaz da. Çünkü Bilinci AÇIK. Ama ne zaman ki sınırı aşar, ne dediğini bilmeyecek derecede sarhoş olur, o zaman ne beni ne de ana-babasını tanır.

Başınızı ağrıtacak kadar uzun oldu, hoşgörün. Sevgiyle kalın..



__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Eren84 Yazdı:

Başınızı ağrıtacak kadar uzun oldu, hoşgörün. Sevgiyle kalın..

Bilakis, bilakis.. Harika bir müzâkere... Alperen ve Eren84'e teşekkürler.. HanifDostlar.Com'da bu kalitede seyredecek müzâkerelere çok ihtiyaç var.. Süper! :)

N_S

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Karşımda bir bardak kırmızı şarap içen arkadaşımla da aramızda hiçbir kin hiçbir düşmanlık olmuyor, olmaz da. Çünkü Bilinci AÇIK. Ama ne zaman ki sınırı aşar, ne dediğini bilmeyecek derecede sarhoş olur, o zaman ne beni ne de ana-babasını tanır.

Selam Eren84 iyi niyetle yazdığın bu fikre katılamıyorum çunku bu fııl aynı zamanda özendirme gunahınıda kapsıyor ve alşkanlıklar yavas yavas olur ısındıra ısındıra vucut bağımlılığı artar,herhangi bır sigara yada alkol bagımlısına sorun sıze bu illete yavas yavas basladığını söyler.Alkol vucuda zararlıdır Kurana terstır bır nevı ıntıhardır yavas yavas ölüm,sigara ise hem kişinin vucuduna hemde toplumun sağlığına kul hakkına gırer,nıce bebek sakat doğmakta yada astım hastası olmaktadır.

Alkol ve uyuşturucu kişiye gunah işlemeden önce cesaret verır ve sorumluluk duygusunundan kurtulmassına yardımcı olur bahanesı hazırdır,intıhar komandoları göreve gıderken uyuşturucu kullanır,yada mesela iki kişi zinaya girmeden önce hafıf alkol alır kı edep haya çözulsun,nefs serbest kalsın veya az içilip tam kalmasa bıle sarhoştum bahanesı olsun...

Saygılarımla...

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84


safbilgi Yazdı:
Selam Eren84 iyi niyetle yazdığın bu fikre katılamıyorum çunku bu fııl aynı zamanda özendirme gunahınıda kapsıyor ve alşkanlıklar yavas yavas olur ısındıra ısındıra vucut bağımlılığı artar,herhangi bır sigara yada alkol bagımlısına sorun sıze bu illete yavas yavas basladığını söyler.


Selam SafBilgi,

Suçlu, özendiren değil, özenendedir. Eğer kişinin içinde zaten aşırı alkol alıp sarhoş olmak gibi bir niyet varsa bu bir şekilde açığa çıkar. Bu yorumla paralel düşünürsek şu halde tutucu kesimin "haremlik-selamlık olmalı, erkek, kadının bir arada oturması, birlikte okutulmaları ahlakın çöküşüne neden olur, zinayı teşvik eder" gibi yorumları da doğru olur. Halbuki, cinsellik bakılan objede değil, bakan gözdedir!

Bir kişi zamanla kendini sarhoş edecek kadar alkol bağımlılığı kazanabileceği gibi böyle bir durum söz konusu olmayabilir de.

Önceki iletilerimde bahsetmeye çalıştığım şey alkolün haddi aşmadan makul ölçülerde alınması gerektiği, âyetlerde alkol almanın değil, SARHOŞ olmanın yasaklandığı idi. Buna inanan bir insan da zaten bu tavsiyeye uyarak hayatını yönlendirir.

safbilgi Yazdı:
Alkol vucuda zararlıdır Kurana terstır bır nevı ıntıhardır


Makul ölçülerdeki Alkol değil, SARHOŞ olunacak kadar alınacak olan alkol zararlıdır. İletilerimde bunu anlatmaya çalışıyordum.

Vücudumuz dahi alkol üretmektedir! Yediğimiz bir çok gıda, meyve ve meşrubatta alkol bulunmaktadır. Bunun hiç bir zararı yoktur. Az miktarlarda vücutta bulunan alkol bağımlılık yapmamaktadır.

İletinizin son kısmında bahsettiğiniz alkolün AŞIRI MİKTARLARDA alınmasının sonuçları konusunda ise kimsenin itirazı olamaz. Kişilere hatırlatmamız gereken nokta da bu kısımdır.

Sevgiyle kalın..




__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Alkol ve uyuşturucu kişiye gunah işlemeden önce cesaret verır ve sorumluluk duygusunundan kurtulmassına yardımcı olur bahanesı hazırdır,intıhar komandoları göreve gıderken uyuşturucu kullanır,yada mesela iki kişi zinaya girmeden önce hafıf alkol alır kı edep haya çözulsun,nefs serbest kalsın veya az içilip tam kalmasa bıle sarhoştum bahanesı olsun...

Selam Eren 84

Özellikle yazımın bitişimde alkolun bir sığınılan liman olduğuna dikkat çektım,suç işlereken  mesela zına gıbı,bunu farkedıceğinizi dusunmustum,az alınan alkolda bır sığınılan lımandır,zına ,kavga, edepsızlık her çirkinliğe  bahanedır,sarhoş etmesede yarım kadeh ıcılse bıle.

Hayattan zevk alabılen islamı anlayan Yaratanı ve bu guzel dunyayı ınsanları seven kişi mutlu olmak için bır kadeh dahı ıçkıye sığınmaz.Özendirici olmaz demıssınız ,alkol ve sıgara bu yuzden mı ılkokullara ındı hepsı kendını adam oldum sanıyor?

Meyva suyunda  yada baska gıdalarda bulunabılecek alkol bır yada yarım kadeh içki yanında yok sayılabılecek kadar azdır ben hıc bır meyvasuyu yada gıda içerığınde alkole rastlamadım demekki yok denecek kadar az kı yazmıyorlar.

En önemliside bizim tartışmamız degıl Allahın hukmu ve o sızın gıbı 1 kadeh sınırlaması yada sarhoş olmadıkça için gıbı bir şey dememiş.Kuran her seyı detaylı anlatır,eksık değildır.Enam 38

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84


Selam,

Peki SafBilgi, teşekkür ederim. Konuyu farklı yöne kaydırmak istemiyorum. Ne demek istediğimi anlattığımı düşünüyorum.

Bir kişinin yaptığı hatalar için alkolü bahane etmesi ve bu yüzden alkolün her miktarı haramdır demesi ile anlatmaya çalıştığım konu gereği ilgilenmiyorum. İlgilendiğim ve anlamaya çalıştığım Allah'ın Kur'an'daki tavsiyenin ne olduğudur.

Teşekkür ederim. İyi günler..


__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Eren84 Yazdı:


Önceki iletilerimde bahsetmeye çalıştığım şey alkolün haddi aşmadan makul ölçülerde alınması gerektiği, âyetlerde alkol almanın değil, SARHOŞ olmanın yasaklandığı idi.


Makul ölçülerdeki Alkol değil, SARHOŞ olunacak kadar alınacak olan alkol zararlıdır.

***

Vücudumuz dahi alkol üretmektedir! Yediğimiz bir çok gıda, meyve ve meşrubatta alkol bulunmaktadır. Bunun hiç bir zararı yoktur.




Selam Eren84

Öncelikle alkol ile içki birbirinden ayrılmalıdır. Alkol masumdur, yararlı amaçla kullanılabilir. Haşhaş da böyle değil mi? Tıpta da kullanılmıyor mu bu maddeler? Bu gibi maddelerin kendileri değil kullanım amaçlarıdır onları zararlı yapan.

Patatesteki alkolle rakıdaki alkolü bir görmek yanlıştır. Hiçkimse fazla patates yediğinden dolayı cıngar çıkarmaz. Ameliyat olurken narkozlanan insan için de benzer durum mevcuttur.

Bu tespitten sonra;

İlgili ayetlerde sarhoş olmak mı yasaklanmıştır yoksa sarhoşluk veren maddeler mi? Aklı örtmek mi yasaktır yoksa zorunluluk (örneğin ameliyat) harici alınan aklı örtücüler mi?

Maide 90'a bakalım. Orada üç artı bir tane kavram geçiyor. Kumar, Fal okları, dikili taşlar ve aklı örtücüler. Sonuncusu için siz diyorsunuzki "aklı örtücüler değil aklın örtülmesi, yasak olan bu". Halbuki ilk üç kavram birer isim. Onlarla birlikte zikredilen hamr da neden öyle olmasın? Aralardaki "ve"ler yani bağlaç aynı.

Maide 91'de de benzer durum var. Kumar ve hamr birarada zikrediliyor. Arada yine "ve" var. "Kumar ve sarhoş olma" mı gramer kurallarına daha uygundur yoksa "Kumar ve İçki (kokain vs.)" mi?  Burada da iki ismin  "ve"  ile birbirine  bağlanmış olduğu açık değil midir?


Buradan şuraya gelmek istiyorum: yasak olan ve şeytan pisliği olarak tariflenen şey bir fiil yada hal değil isimdir. Sarhoş olmak yada kafayı bulmak değildir burada zikredilen şey.

İlgili ayetlerde geçen "hamr" örnek bir maddenin özel ismidir veya o nitelikteki maddelerin genel ismidir. Ama sarhoş olma hali değildir.

"Alınan maddeyle kafayı bulma böylece kendinde olmama hali" Nisa 43'te geçer. Oradaki terim SÜKERA. İşte bu (özel/genel) isim değil sarhoş olma hali. Eğer diğer ayetlerde de aklı örtücüler değil de aklın örtülmesi anlatılsaydı orada da Hamr değil bu terim veya türevleri geçerdi. Ama öyle değil.

Pekala Nisa 43'de acaba "sarhoş olmayacak kadar içebilirsiniz" mi deniliyor? Tabiki hayır. Bu söylem bence ayeti tersinden okumaktır.

Hiçbir ayette "sarhoş olmayacak kadar içebilirsiniz" yada "iyice kafayı buldurmayacak kadar uyuşturucu kullanabilirsiniz" denilmiyor. Bilakis bu işe yarayan maddelerin bizzat kendisi "şeytan pisliği" olarak niteleniyor. Bizzat kendisi derken örneğin haşhaşı kastetmiyorum tabiki. Çünkü ilgili ayetlerde neticeleri ortaya konularak bunlara "şeytan pisliği" etiketi vuruluyor.

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats