HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cilbab Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
yasemin64
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 kasim 2006
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yasemin64

 Bu kadar basit düşündüğüne inanamıyorum, sevgili Hasan. Takı teşhirciliği yapmak yasak, alımlı yerleri açmak serbest ha!.. Takı teşhirciliği yaparak iffet nasıl korunuyor merak ettim doğrusu.Gel şu ben buldum havandan kurtul, kovulmuş şeytanın şerrinden rahmana sığın ve elini şakağına koyup yeniden düşün.
Al-i İmran  66   Siz, bilginiz olan şeyler hakkında tartışırdınız, ama hiç bilmediğiniz şey hakkında 52 neden tartışıyorsunuz? Halbuki Allah [onu] bilir, ama siz bilmezsiniz:
Yukarı dön Göster yasemin64's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yasemin64
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

yasemin64 Yazdı:
 Bu kadar basit düşündüğüne inanamıyorum, sevgili Hasan. Takı teşhirciliği yapmak yasak, alımlı yerleri açmak serbest ha!.. Takı teşhirciliği yaparak iffet nasıl korunuyor merak ettim doğrusu.Gel şu ben buldum havandan kurtul, kovulmuş şeytanın şerrinden rahmana sığın ve elini şakağına koyup yeniden düşün.
Al-i İmran  66   Siz, bilginiz olan şeyler hakkında tartışırdınız, ama hiç bilmediğiniz şey hakkında 52 neden tartışıyorsunuz? Halbuki Allah [onu] bilir, ama siz bilmezsiniz:

Ah sevgili kardeşim; ziynet takmak başka, takı teşhirçiliği başka. Önce bunu bi güzel akledin. Lütfen. Tıpkı nasıl beden taşımak başka, beden teşhircililğin başka ise.

Sonra lütfen şunu akledin:

Sizin alay ettiğiniz hüküm tesettürcü hükümdür. Yani tesettürcülerin hükmü o ki inanan bir kadın Nûr 31'de anılan müstesna kişilere avret yerlerini açabilir; takılarını değil.

Örneğin o müstesna kişilerin arasında ma meleket eyman ühünne var. Lafzen inanan kadınların ant içip edindikleri. Ama tesettürcüler onlara kadınların ellerinin altında bulunan (dişi ve erkek köleler) diyor.

Şimdi lütfen anlaya anlaya okuyun. Bir yandan da yüzünüzün ne renk aldığını görmek için aynaya göz atın:

Mâlikesi, kölenin mahremdir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Süleyman Ateş, Ahzab 55 tefsîri).

Âyette sayılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler (Süleyman Ateş, Nûr 31 tefsîri

Yüzünüz kızardı mı kızarmadı mı? ... kadının her yerine bakabilirler. Kolyesini taktığı yer olan gerdana, altın zincirini taktığı yer olan memelerine...

Allah aşkına, yasemin kardeşim, siz bu tesettürcü iddiaya inanıyor musunuz; memelerinizi erkek köle misillu elin adamlarına açar mısınız?

Mümkü mü, güzel kardeşim: Allah bunu söylüyor olabilir mi? Asla! Onun söylediği şu:

Erkek köleniz, erkek hizmetçileriniz... sizin mahreminiz değildir: memelerinizi açamazsınız onlara. Ama yakınlarınızdır; güvenirsiniz  onlara. Altın zincirinizi açıp gösterebilirsiniz. Ama tekrar ediyorum: memelerinizi asla!

O müstesna kimseler inanan kadının babası, ağabeyi değildir; mahremieri asla değildir; süleyman ateş misillu tesettürcülerin yüz kızartıcı iddialarının aksine, her yerini açamaz onlara.

Yoksa fuhuşa varır bu iş. İslam Allah'ın tertemizmndini olmaktan çıkar; fuhuş dini olur. Ve de olmuştur... Ne ki Allah deyip Peygamber deyip gözümüzü bağlamışlar. Görmüyoruz. Benim gibi yaşlı bir çocuğun "Kral çıplak!" diye bağırması o yüzden... Neyse. 

*

Alperen kardeşimden ricam:

Mahrem, avret ve ziynet kavramları hakkındaki yazıları yasemin kardeşimizin okumadığı anlaşılıyor; başkaları da okumamış olabilir. Forumdaki o yazılar bir araya getirilip bir de topluca asılamaz mı? Lütfen.

Sevgi ile, Hasan Akçay


Mahrem, Avret, Ziynet


Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

31.
Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

selam Hasan Akçay

Yukarıdaki nur31 meallendirmesindeki yahut kendi kadınları sizin bahsini ettiğiniz ma meleket eyman ühünne  olan kadınlarmı yoksa akraba olan kadınlarmı?

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba, savana dost.

Yukarıdaki nur31 meallendirmesindeki yahut kendi kadınları sizin bahsini ettiğiniz ma meleket eyman ühünne olan kadınlar mı yoksa akraba olan kadınlar mı?

Hayır, inanan kadınların kendi kadınları başka, ant içip edindikleri başka.

İlk göze çarpan fark şu:  

İnanan kadınların kendi kadınları hep kadın; ant içip edindikleri ise kız da olabilir erkek te. Örneğin 4:3'tekiler kız, 24:32'dekier erkek.

"Kendi kadınları"nın Arapça metindeki karşılığı nisâ ihinne. Türkçesi mealden meale değişiyor. Örneğin kadınları ( S Ateş, Mevdudi), kendi kadınları (İ H Bursevî), Müslüman kadınlar (Elmalılı, Diyanet), kendi evlerindeki kadınlar (M Esed), diğer kadınlar (E Yüksel)

İnanan kadınların kendi kadınları onlara akraba değil.

Ant içip edinilenler ise ya inanan erkeklerin özel nikahlı eşleridir (23:6, 33:50; 33:52; 70:30), ya da bakımı üstlenilen garibanlar (4:3; 4:24; 4:25; 24:31; 24:33; 33:55...).

Ama tesettürcülere göre ma meleket eyman ühünne, inanan kadınların cariye ve (erkek) köleleridir. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
yasemin64
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 kasim 2006
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yasemin64

 Peki şuna ne diyorsunuz:

ya da kadınların mahrem yerlerinin henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar;

Ve birde:ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde 40 ayaklarını yere vurmasınlar. Yürürken takıların çıkardığı sesten bahsetmeyeceksiniz umarım.

Yukarı dön Göster yasemin64's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yasemin64
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Benzer sorular ve cevaplar:

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=640&PN=1&TPN=28
http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=640&PN=1&TPN=29



Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam hasan kardeş

Öncelikle kendi kadınları hakkında yaptığınız açıklamalar için teşekkür ederim.

nur 31 en doğru anlamıyla çelişki ve soru işaretlerine yer bırakmadan anlaşılması taraftarıyım bu nedenle karşılıklı fikir alışverişinin yerinde olacağını düşünüyorum.

Nur 31de bahsi geçen zinetlerin anlamı sizinde savunduğunuz gibi kadının avret yerleri olamaz.Eğer avret yerleri olsaydı ayetin devamında verilen listedekilere kadının göstermesinde sakınca yoktur diye verilen kimselere avret yada zinet yerlerinin açılması serbest olurdu ki buda kadına ayetin başında emredilen ırzınızı koruyun emrini yerine getirmelerine engel teşkil ederdi.Çünkü listede serbest olanların çoğu erkek.

Gelelim zinetin gerçek anlamında yani kadının taktığı takılar anlamında anlaşılması ve ayetin bu şekilde ne anlatmak istediğine.

Konunun daha net anlaşılması için şıklar halinde sormak istiyorum

siz ayetteki yasağı

a)takı teşhirciliği olarak görüyorsunuz

b)takıp takıştırmak suretiyle karşı cinsi bu şekilde etkilemek

c)her ikisi(karşı cinsi etkilemeye yönelik takı teşhiri)

Benim bu konuda belirtmek istediğim bir kaç şey var;

Bana göre;eğer yasak sadece takı teşhirciliğine olsaydı kadının diğer kadınlar yanında takılarını serbestce açabilir ibaresi ayette olmamalıydı

Şöyleki ben kollarımı dirseklerime kadar bilezikle doldurup bunu çevremdeki kadınlar yanında sergiliyorsam bu teşhircilik beni teklikeye açık duruma getirir bu kadınlardan biri bu bilezikleri elde etmek için belki beni öldüreblirde.

Karşı cinsi cezb etmek amaçlı takıp takıştırmak artı teşhircilik şeklinde değerlendirecek olursak ayetin anlamı daha çok yerine oturyor gibi.

Gerekçeler;

-Ayette  özellikle belirtilen kimselerin hemen hemen hepsinin erkek olması ve bu kimselerin dışında kalanlara zinetin açılmaması emri

-kadınlar yanında zinetin açılabilmesi emri

-zinetleriniz bilinsin diye ayaklarınızı yere vurmayınız emri

-ayette belirtilen kadınların avretinden(yani sizin daha önceki yazılarınızda değinmiş olduğunuz gibi-yani tehlikeye açık yerlerinden)

haberdar olmayan çocuklar yanında açılabilmesi

-kadınların eli altında bulunan ihtiyaçsız erkekler(yani maddi bakımdan tüm ihtiyaçlarının karşılandığı kimseler)

 

-ayetin başındaki ırzlarını korusunlar emri



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

yasemin64 Yazdı:

 Peki şuna ne diyorsunuz:

ya da kadınların mahrem yerlerinin henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar;

Ve birde:ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde 40 ayaklarını yere vurmasınlar. Yürürken takıların çıkardığı sesten bahsetmeyeceksiniz umarım.

Selam yasemin

Gizli görkem ve güzelliğin belli edilmesi için ayakların yere vurulmasıda neyin nesi?ayağın yere vurulmasıyla bu güzellik nasıl belli olacak?Yürümesi yada yerinde sayması:) gerekli ki  gizli güzellikleri sergilensin.Ama bu yürüyüş nasıl olacak o da ayrı bir konu.

Anladığım kadarıyla sizde bayansıznız.Bayanların böyle yürüyüş şeklide mi var?Yada siz hayatınız boyunca hiç  bu şekilde yürüdünüzmü?

Ben hiç yürümedim ve inanın ayakların yere vurularak görkem ve güzellik gösteren yürüyüş şeklinin nasıl olabileceğini hayal bile etmekte güçlük çekiyorum.Salına salına kırıta kırıta yürüyeni gördümde bu tesfirdeki gibi yürüyeni hiç görmedim.

Ayakları yere sert vurarak yapılan yürüyüş olsa olsa rap rap asker yürüyüşü gibi bişey olur heralde.

yada hoppidi hoppidi yada rappidi rappidi zıplayan kadın??(ki yukarıdaki mealde bahsi geçen GİZLİ güzellikleri belli olsun dikkat çeksin)

Evet ayak yere sert vurulduğunda ses çıkaran halhaldır.

Üzerinizde cilbabınız bile olsa dönüp bakarlar bu ses nerden geldi diye.Ve zinetiniz bilinmiş olur.Hani o ayetin başında örtün  göstermeyin diye yasak konulan zinettlerinizden biri olan halhalınız.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SAVANA YAZDI

Karşı cinsi cezb etmek amaçlı takıp takıştırmak artı teşhircilik şeklinde değerlendirecek olursak ayetin anlamı daha çok yerine oturyor gibi.

Gerekçeler;

-Ayette  özellikle belirtilen kimselerin hemen hemen hepsinin erkek olması ve bu kimselerin dışında kalanlara zinetin açılmaması emri

-kadınlar yanında zinetin açılabilmesi emri

-zinetleriniz bilinsin diye ayaklarınızı yere vurmayınız emri

-ayette belirtilen kadınların avretinden(yani sizin daha önceki yazılarınızda değinmiş olduğunuz gibi-yani tehlikeye açık yerlerinden)

haberdar olmayan çocuklar yanında açılabilmesi

-kadınların eli altında bulunan ihtiyaçsız erkekler(yani maddi bakımdan tüm ihtiyaçlarının karşılandığı kimseler)

 

-ayetin başındaki ırzlarını korusunlar emri

Konuyu guzel özetlemişsin,sadece takı teshırıne yönelık degıl emır.Ozaman ki kadınların cezbetme amaclı taktıkları gögus dekoltesiyle gözuken gerdanlık,hem teshır hemde susleme yoluyla ,dekolteyi vurgulamayla katlanarak bu emre gerekçe olur.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
yasemin64
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 kasim 2006
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yasemin64

Savana kardeşim; öyle sanıyorum rakseden hiç bir hanımı izlememişsiniz, yada podyumda yürüyen mankenleri. Bir düğünde bu günki anlaşılan manasıyla tesettürlü bir kızcağızın ettiği dans ayakları yere vurmasınlar ayetini hatırlattı bana. Yanılıyorda olabilirim ama sanki ayet cuk oturuyor gibiydi.
Yukarı dön Göster yasemin64's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yasemin64
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats