HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Salat-ı Vusta (?) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

dost1 Yazdı:

Selamün Aleyküm! Değerli Türk_İbrahim Kardeşim!

Türk_İbrahim yazdı:

Tüm rivayetleri ortadan kaldırdığımızda ve Kuran'a yöneldiğimizde her zamanki gibi çelişki gidiyor. Müslümanlar 21. Yüzyılda bu Salat-ı Vusta'yı gerçek anlamıyla hemen uygulamaya koymalıdır. Bu toplu yerine getirilen, Cumua Suresinde de bahsedilen Toplantı Salat'ıdır.

 Bakara suresi, Cumua Suresinden önce vahyedilmiştir.

Önce vahyedilen bir ayette geçen salat-ı vusta  vahyedildiği andan önceki durumu tesbit ediyor.

Salatı farz kılan ayetlerin geçtiği sureler (İsra, Hud) ,salat-ı vusta ayetinin geçtiği bu surelerden çok önce vahyedilmiştir.

Bu bilgiler ışığında, "Salat-ı vusta"nın, toplantı salatı olmadığını düşünüyorum.

Kusursuz olan Allah'tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Selam.

Nüzul sırasının bu konuda bir ölçü olmadığını düşünüyorum. Yani Alemlerin Rabbi bir konuda inananları uyarmak/emretmek için sınırlara bağlı değildir. anlamında. Bir Surenin her hangi bir yerinde bu Emri yapar.  Sevgiler. Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selamlar,

Elimde bir kitap var, "Ayetlerin iniş sırasına göre Kuran çevirisi-Abdurrahman Abdullahoğlu". Ancak kitap yazılırken referans alınan eserler, kaynaklar, takip edilen metod vb hakkında kitapta bilgi yok. Bu kitapta Bakara-238 Hicretin 9. yılında, Cumua süresi Hicretin 2. yılında inmiş görünüyor. Kaynak belirtilmemesi nedeniyle bahsettiğim kitabı çok güvenilir bulmuyorum. Bu konuda kaynak olarak kullanabileceğimiz eser/eserler bilen var mı ?

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Dostlar

Bir toplantı çagrısı yapılacaksa bunun gunduz olması daha mantıklı,peygambermız bu toplantılarda Medınelılerı egıtıyordu,dını bılgılerle donatıyor,İslamı müşriklere yaymak için stratejıler ve savaş taktıklerı geliştiriyorlardı ve uzun surduğunu tahmın edıyorum.

Eger toplantı gunu,

www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0522ef16 8dc9a&id=28

Hakkı Yılmazın yazdığı üzere Hıcretten önce Medıne halkınca uygulanıyorsa Cumua suresının Bakara suresınden önce inme olasığı artar,ayetteki orta namaz gun ortasına ve yüce namaz vurgusuda öğle zamanı bırakılan alışverişe yönelıktır.Netıcede namaz vakıtleri sabah gunesın doğuşu,ögle (guneş tepede dık orta noktada )ve akşam (guneşin batışı) olarak 3 tur.

Toplantı namazı ögle namazının cemaatle kılınması mecburı olan seklıdır 2 rekattır yani ögle namazıda 2 rekattır.Cuma namazının farzı toplu namaz olduğu için değişmemış ve 2 rekat kalmıştır.Fikrimce tum vakıt namazları, peygamberimiz döneminde asgarı olan ölçü 2 rekat olarak cemaatle kılınmıştır,din kolaylıktır.Fazla ve uzun kılmak isteyen peygambermız tarafından evde kılmaya yönlendırılmıştır,aksi camıde gösterış olur,kaynaklar peygambermızın camıde namazı uzatanları ,devam edenlerı azarladığı yönuındedır,mantıklı olanda budur.Allah abdesti anlatırken bıle sıze zorluk istedığimden degıl der,zoru secmeyelım.

Namazın sabah ögle akşam 3 olduğu hırıstıyan ve yahudı uygulamalarını içeren eski kaynaklarda ve hırıstıyanlığın daha az tahrıp olmuş bır kolu Suryanılıkte,Emevi yozlaşmasına dırenen ilk Şiilerde,Harici mezhebınde(şuan Fas ve cıvarındaki ulkelerın belli bölgelerınde devam eder)mezhebınde,Kutubbı Sıtedeki bazı hadislerde,yozlaşmaya uğraması sayı çoğunluğu yuzunden zor hacdaki 3 vakıt uygulaması ve Kuranda şu ayette açıktır.

Nur Suresi 58 Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, akşam kılınan namazdan sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

 

Ayrıca Kutubbi sıteden bile kanıt var:

Abdullah ibn abbas 'Allahın resulu bır korku ve sefer olmadığı halde Medınede öğle ve ikindiyi birlıkte kıldı ve neden böyle yaptığı sorulduğunda ümmetime güçlük çıkarmak istemediğim için böyle yaptım dedi'

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Safbilgi Kardeşim!

Safbilgi yazdı:

Hakkı Yılmazın yazdığı üzere Hıcretten önce Medıne halkınca uygulanıyorsa Cumua suresının Bakara suresınden önce inme olasığı artar,ayetteki orta namaz gun ortasına ve yüce namaz vurgusuda öğle zamanı bırakılan alışverişe yönelıktır.Netıcede namaz vakıtleri sabah gunesın doğuşu,ögle (guneş tepede dık orta noktada )ve akşam (guneşin batışı) olarak 3 tur.

Cumua Suresi; Bakara Suresinden sonra inmiştir.Cumua'nın uygulanışı ile farz edilişi aynı anda değildir.

Salatı da Peygamber Efendimiz daha Nebi ve Resul olmadan önce de kılıyordu. Farz edilişi İsra ve Hud surelerinde belirtilmiştir.

Bu arada yazılarını görmekten mutlu olduğumu belirtmek isterim.

Daha uzun açıklama yapmak isterdim. Ne yazık ki şu an vaktim çok kısıtlı.

Kusursuzluk sadece Allah'a aittir.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Değerli  Dost1

Nuzul sırası konusunda bılgınıze guvenmekle ve hemfıkır olmakla bırlıkte yınede kesın bılemeyebılırız,tarıhı kaynaklar yetersız.Medinelılerin baslattığı toplantı gunu uygulamasının hemen farzedılmediğı olasılığıda var,belirtmişsiniz sağolun.Aslında bende önce cuma salatından önce vakıt namazları konusunun indiğini düşünüyorum,mantıken böyle olmalı.

Dost1 yazdı:

Bu bilgiler ışığında, "Salat-ı vusta"nın, toplantı salatı olmadığını düşünüyorum.

Bende salatı vustanın ayetlerde cuma namazı anlamında olmadığına inanıyorum,eklıyorum ki  cuma namazı toplantı gununde cemaatle kılınması farz edılmış öğle namazı ve namazın ardından yapılan salat toplantıdır.Ayrıyetten bıde rekat sayısını arttırmayı doğru bulmuyorum.Zaten bu toplantı ögle namazına ekstra rekat getırmıyor,salatı ıkameyi arttırma değil,salat geçıyor. 

Sevgi ve saygıyla

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

dost1 Yazdı:

Cumua Suresi; Bakara Suresinden sonra inmiştir.Cumua'nın uygulanışı ile farz edilişi aynı anda değildir.

Selam Kardeşim.

Kişisel düşünceme göre Toplantı Salatı/ Salat-Vusta Bunlar Aynı Salat'tır. Kuran'ın değişik Surelerinde önemleri belirtilmiştir. Bu nedenle Nuzul sırası bu konuda bir kriter değildir. Yani aynı İbadettir. Tek İbadettir. Bir Ayette "Orta Salatı Koruyun-Bakara/238" emredilmiştir. Diğer bir Ayette "Alışverişi bırakın Allah'ın zikrine koşun-Cumua/9" emredilmiştir.

Bence, Niçin aynı Salat'tır?

1- Kuran'da, Akşam ve Sabah Salatının vakti verildiği halde Salat-ı Vusta öylece bırakılmıştır. Vakte değil Davete/Toplanmaya bağlı bir Salattır. Vakti verilmeyen bir Salat'ı Alemlerin Rabbi bize "Vakit" ile farz kılmaz. Zorluğa koşmaz. Çünkü: "Salat, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.Nisa-103"

2- "Salatları ve orta Salatı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin." / Bakara-238

"Salatlar" ve "Orta Salat" Bunlar kesinlikle farklı uygulamalardır. Ayette de farklı oldukları açıkça belirtilmiştir.

3- "Sen içlerinde olup da onlara Salatı yerine getirttiğin vakit, içlerinden bir grup seninle Salata dursun; silahlarını da alsınlar." Nisa-102

Bu Salat-ı Vusta ve yine Toplantı Salatıdır. Toplu yerine getirilmektedir. Ama Sabah ve Akşam Salatlarınla ilgili hitaplar genellikle kişiseldir.

4- Cumua Suresinde de Toplu yerine getirilen bir Salat Mevcut.

Ey inananlar! Toplantı günü, Salat için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

Akşam ve Sabah Salatlarında "Vakit" Farziyetin başlamasıdır. (Salat-ı Vusta =Toplantı Salatında) Farziyet Vakit değil, Çağrı ile belirir.

Ve bir önemli vurgu daha yapmak istiyorum.

Bakın Zekerriya halkına Salatı nasıl duyuruyor ve emrediyor. Vakti net ve belli bir emir:

Bunun üzerine Zekeriyya, yakarış yerinden ayrılıp halkının karşısına geçti ve onlara "sabah-akşam tespih edin" diye işaret verdi. / Meryem-11

Sabah ve Akşam Salatları hep "Vakitle" emredilmiş. Diğer Elçilerin kıssalarını okuyun hep aynı.

Saygılarımla.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Turk_İbrahim Kardeşim!

Turk_İbrahim yazdı:

Kişisel düşünceme göre Toplantı Salatı/ Salat-Vusta Bunlar Aynı Salat'tır. Kuran'ın değişik Surelerinde önemleri belirtilmiştir. Bu nedenle Nuzul sırası bu konuda bir kriter değildir. Yani aynı İbadettir. Tek İbadettir.

 

Salat-ı Vustanın, cumua/Toplantı Salatı olduğunu varsayalım ve düşünelim.

 

Cumua/Toplantı Salatı, Cumu’a suresinin 9.ayetinden önce kılınıyor muydu?

Cumua/Toplantı Salatı, Cumu’a suresinin 9.ayetinden önce Kılınmıyor muydu?

Bunu bilmek durumundayız.

 

Doğrudan, ayetin kendisine bakalım.

Cumua 9: “Ya eyyuhelleziyne amenu iza nudiye lisSalati min yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey'a, zâliküm hayrun leküm in küntüm ta'lemun;”

 

Ey iman edenler! Toplantı günü salat için nida olunduğunda Allah’ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın.İşte bu sizin için daha hayırlıdır, eğer bilirseniz.

Cumua 11:” Ve iza raev ticareten ev lehveninfaddu ileyha ve terekûke kaima kul ma 'ındAllahi hayrun minellehvi ve minetticareti, vAllahu hayrurrazikıyn;”


Bir ticaret yahut bir eğlence gördüklerinde, dağılıp ona gittiler de seni kaim halde /dimdik ayakta olduğun halde terkettiler De ki: “Allah indindeki, eğlenceden de ticaretten de daha hayırlıdır... Allah rızıklandıranların en hayırlısıdır”.

Ayetin kendisinden  net olarak anlaşılan:

1.Salat kılınmış ve hutbe sırasında iken Peygamberimiz terkedilmiştir.

İnsanlar salatı kılarken bırakıp ayrılamayacaklarına göre bu durum hutbede olmuştur.

Cumu’a salatı peygamberimiz zamanında, günümüzdeki bayram hutbesi gibi salattan sonra yapılıyordu. Serahsi’nin, Mebsut’undan bakılabilir.

2. Cumu’a salatı, cumu’a suresinin  ayetleri vahyedilmeden önce de kılınıyordu.

 

 

Şimdi de Salat-ı Vusta’nın geçtiği ayet olan  Bakara 238’e bakalım.

 

Turk_İbrahim yazdı

2- "Salatları ve orta Salatı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin." / Bakara-238

"Salatlar" ve "Orta Salat" Bunlar kesinlikle farklı uygulamalardır. Ayette de farklı oldukları açıkça belirtilmiştir.

Bu görüşünüze aynen katılıyorum. Daha önceki yazımda da böyle olduğunu vurgulamıştım.

 

Bu formu okuyan kardeşlerimize kolaylık olması açısından tekrar belirtiyorum.

 Hafizu ales Salevati ves Salatil Vüsta ve kumu Lillahi kanitiyn;”
Salatları ve salat-ı vusta’yı muhafaza edin. Kanitiyn olarak Allah için kıyam edin.

Salevati/Salatlar kelimesinin ne ifade ettiği bellidir. Bu, vakti daha önceki ayetlerle belirtilen salatlardır.

Salavati kelimesinden anlaşılan en az üç vakittir.

Salat-ı vusta ise bu mevkutelerin dışında olan bir salattır. (Sizin de belirtiğiniz gibi.)

 

 

 

 

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah bu ayetinde , Salevati ves Salatil Vüsta yerine , Salevati ves Salatil cumu’a diyemez miydi?

Çünkü salavat ile sözü edilen salatlar da,cumu’a salatı da, inananlarca biliniyor ve kılınıyordu.

 Kılınan cumu’a salatında peygamberimiz terk edildiği için, Cumu’a suresinin 9 ve 11 ayetleri vahyediliyor.

 

Dediğiniz gibi olsa ayetin böyle olması gerekmez miydi?

 

Salatı vusta dan maksat, cumu’a salatı olmadığı için  ayet “…salavati ves salatı vusta…” olarak vahyedilmiştir.  Kusursuzluk sadece Allah’a aittir.

Mevcut bilgilerim içinde “Salat-ı Vusta”yı, elde olmayan nedenlerle kılınamayan namazın yerine kılınan salat diye düşünüyorum.

Özellikle Salat-ı Fecr, uyuyup kalınarak kaçırılan salattır.

 

Hayber seferi dönüşünde Peygamber Efendimizin böyle bir uygulamasının olduğunu ve bundan Salat-ı Vusta olarak bahsettiğini belirten bir rivayet vardır.

Şahsen, Kur’ân’a aykırı olmadığını sandığım bu rivayete göre  amel ediyorum.

 

Salat-ı Vustanın hangi salat olduğu ile ilgili inandırıcı bir belge ve bilgi yoktur.

 

Bunu araştırmak tüm Müslümanların üzerinde önemle çalışması gereken bir görevdir.

 Salat-ı Vusta nın  ne olduğu ile ilgili olarak, gerek şahsınız, gerekse bu formda görüş ve düşüncelerini esirgemeden bizlerin istifadesine sunan tüm kardeşlerimden  Allah Razı olsun.

Rabb’im cümlemizin ilmini artırsın.

Hep birlikte, Kur’an yolunda, sevgi ve bilgilerimizin birleştiği çağlayanlar olalım. İnşaAllah.

 

Kusursuz olan sadece Allah’tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam dostlar,

Salat-I Vusta konusunda ortaya koymuş olduğumuz fikirleri tek tek inceledim.  Eğer salat-I vusta dost1’in söylemiş olduğu gibi bilinen bir namaz ise bu ne olabilir diye düşündüm. Kuranda Sabah ve Akşam namazı açıkça isimleriyle günlük farz namazları olarak belirtilmekte, toplantı günü kılınan namaz da (Cuma namazı) açıkça belirtilerek farz kılınmış.  Geriye salat-ı vusta olarak adlandırabileceğimiz hangi namaz kalmıştı ?

Cuma namazının aynı zamanda salat-ı vusta olarak adlandırılması amel açısından neyi değitiriyor. Bence zaten yerine getirilecek olan bir farz olduğu için amel etme açısından değişen bir şey yok.

Burada Bakara-238’in Cuma’dan once mi yoksa sonra mı indiği durumu açıklığa kavuşturmuyor. Bakara-238 önce inmiş ise Cuma suresi ek bir farz namaz getirmiş oluyor. Cuma once inmiş ise Bakara-238 “namazlar” diyerek Cuma namazını da kapsıyor ve Salat-I vusta’yı da korumamız emrediliyor. Şahsen ikinci görüş bana daha mantıklı geliyor. Aksi taktirde 8-9 senedir peygamberimizle birlikte kılınan salat-ı vusta,  nasıl oluyorda bu kadar az biliniyor, çeşitli rivayetler var sorusu akla geliyor.

Burada Hasan Akçay kardeşimizin  vusta ile ilgili tercümesi dikkatimi çekti  vusta kelimesinin anlamı vasat olamazmıydı. Bu durumda ayet “namazları ve vasat namazları koruyun” şeklinde çevrilemez mi. Vasat namaz adı eğer bilinen bir namaz ismi  ise hangi namazın ismi olabilir ?

Benim kanımca bu müslümanların herhangi bir nedenle kılmış olduğu  nafile namazlar olabilir. Kuranda farz olarak bahsedilmeyen, öğle namazı, ikindi namazı, kaza namazı, gece namazı (peygamberimiz hariç) gibi namazları salat-ı vusta olarak adlandırmak mümkün. Bunlar dışında başka bir namaz olmadığına göre salat-ı vusta bu namazların ortak bir adlandırması olmalı diye düşünüyorum.

Bu durumda Allah  farz namazları ve nafile namazları korumamız, bu uygulamaya devam etmemizi istemekte. Nafile namazlara bir kısıtlama getirmemekte. Bu görüş aslında  salat-ı vusta ile ilgili pek çok rivayete de açıklık getirmekte. Kimisi sabah namazının kazası, kimisi yatsı, kimisi öğle namazı olarak yorumlamış.

Bu durumda farz olan namazlar Sabah, Akşam ve Cuma namazı ve farz olmayan ancak kılınmasında sevap olan namazlar öğlen, yatsı, gece, kaza vb namazlar bu ayette kapsanmış olmakta.

En doğrusunu Allah bilir. Bizimki Allah rızası için bir gayret.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Dostlar

Öncelıkle belırtıyım ki forumda yazan tum arkadaşlar gercekten çok bılgılı ve değerli yazılarında bellı mantık çercevısınde salatı vustaya açıklık getırmışler.Bu güzel ,zevkli sevıyelı muzakere için kutluyorum.

Kurandaki din sitesı vusta kelımesını en hayırlı gun ortası namazı olarak almış,asağıda yazısını aktardım.Bu namazın ev dışındayken vuku bulan gunluk işin faalıyetın maksımum olduğu sabah ve akşam arasında gun ortasına atıfta bulunduğunu düşünüyorum.Sabah ve akşam ise ev saatlerıne ve alışverısın olmadığı saatlere denk geldığı için  olduğu için kılınması kolaydır.Vusta ise alıverış ve faalıyet zamanına geldığı için kılınması daha zor ve hayırlıdır.Yanı ben tarıhı kaynaklarında destekledığı uzere 3 vakıt (sabah ögle aksam) (hacda,Şiilıkte,hadıslerde ,ılk mezheplerden harıcılıkte),bu verılerle gun ortası en hayırlı ve zor namaz olarak algılıyorum,VAKTIDE SABAH İLE AKŞAM ARASI, EGER KİŞİ SABAH UYUYUP SABAH NAMAZINI KAÇIRDIYSA GUN ORTASI KILAR UYKU HALINDE NAMAZ DUSER KAZA NAMAZIDA DINDE YOKTUR,gun ortası namazıda farzdır sadece özellığıne dıkkat çekılmış ve ayrı ifade edılmış.Toplantı namazını ise kendı ayetı Cumuadan anlıyorum.Medınelıler toplantı için ögle vaktını ve namazını kullanmış ama illa ögle secılmesı Kuranda yok,sabah vaktıde olabılırdı ama demekki bu toplumca kabul edılmış. 

Toplantı zamanı,peygambermız sagken,her vakıt ögle yada sabah eger peygambermız çağırdıysa olabılır.Vefatından sonra halıfelerce,ögle namazı çagrısında camıde namazdan sonra salat ve  toplantı yapılmasıda guzel bır yol olarak kabul edılmış ve bızımde şu zamanda bu kabule uymamızda sakınca yok,çunku toplantı namazı zamanını  devlet ve toplum belırler.

 

Bakara Suresi 238 Namazları ve orta namazı koruyun. Tam bir saygıyla allah'ın huzurunda kıyam edin.

 

 

Bakara Suresi

239

Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde allah'ı zikredin.

Sabah ve akşam namazının vakitlerini çıkardığımız ayetler ve bu ayet dışında namaz vakitlerinin çıkartılabileceği hiçbir ayet yoktur. Demek ki namaz vakitleri bu ayetlerden anlaşılacaktır. Günün bir ucundaki namaz sabah namazı, günün diğer ucundaki namaz da akşam namazı olunca orta namazını bu iki namazın ortasında aramak lazımdır. Tüm kültürlerde günün uyanmayla başladığını, gecenin dinlenmemiz için yaratıldığını, geceleyin kalkıp ibadetin bir tek Peygamberimiz'e has kılındığını (17İsra Suresi 79) düşünürsek orta namazı, sabah ile akşam namazının arasında gündüz kalan vakit olur. "Vusta" kelimesine "orta" manasının verilmesinden günün ortalarında kılınan bir namaz olduğunu düşünenler olabilse de bu kelimeyi sınırlayan hiçbir ifade olmadığı için sabah ile akşamın arasında kalan tüm zaman dilimini, bu namazın vakti olarak kabul etmek gerekir. Vusta namazı ifadesinden, orta namazı sonucuna varıldığında "vusta" kelimesi hem namazın ismini, hem zaman dilimini belirleyen kelime olur.

Diğer bir görüşe göre "vusta" kelimesinin "en iyi" manasına sahip olduğu, bu kelimenin bir namazı belirtmediği, ayetten namazların korunması ve en iyi şekilde kılınmasının anlaşıldığı söylenir. "Vusta" kelimesi üzerinde bir inceleme bu konuya açıklık getirecektir. 2Bakara Suresi 143, 5Maide Suresi 89, 68Kalem Suresi 28, 100Adiyat Suresi 5 ayetlerinde de bu kelime geçer. Bu ayetleri inceleyerek "vusta" kelimesini anlamaya çalışabilirsiniz.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Selam

 Değerli dostlar kanatimce buradaki SALAT - ES SALATİL VUSTA,belirtili sıfat tamlamalarının bildiğimiz namaz ve namazlar ile alakası yoktur.

  Buradaki   SALAT-SALAVAT, ANTLAŞMA MANASINDADIR.Ve bu tamlama kendisinden önceki ayetlere(nikah evlilik hukukunun geçtiği ayetleri) atıftır ve o ayetleri bağlar.ohalde muhtemel çeviri şöyle olmalıdır.:".ANTLAŞMALARINIZI ..!! VE ANTLAŞMANIZI DENGEDE TUTUN( ANTLAŞMALARINIZDA!!!VE ANTLAŞMANIZDA TUTARLI OLUN)....."

  Doğrusunu Allah bilir

selam ve dua ile



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats