HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

İngilizce Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> İngilizce Makaleler
Konu Konu: HADITHS AND SUNNA Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
YemLiha
Moderator
Moderator


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Gönderilenler: 64
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YemLiha

THE QURAN COMMENTARIES IN THE MARKET

We observe that there is an escalation of Quran commentaries in the market filled with legends and stories about the occasions on which the revelations had occurred. This approach has made the impression that the verses revealed were restricted to single cases and were confined to a given time bracket. This attitude casts a shadow on the universality and the timeless quality of the Quran. 81 The Rolling, 27, repudiates this approach: “This is a reminder for all the worlds.” And 2 The Cow, 185 states: “…in which was sent down as a guidance for the people.” On the other hand, God gave the reasons for the revelations of particular verses in the Quran when He thought it relevant. For instance, the verses introduced by the phrase ‘They ask you so and so, tell them that….” And when He chooses not to mention anything, it follows that we need not know the whys and wherefores of the revelation in question. Those who considered the Quran insufficient, have regretfully felt the need to have recourse to adulterated commentaries and have caused interferences in the resonant voice of the Quran. One thousand four hundred years ago, the Quran displayed in its vast array of revelations the mysteries lying behind natural phenomena including the roundness of the earth, the movements of the sun and the earth, the barrier between two bodies of flowing water mixing with each other; scientific phenomena discovered only in the course of the last century. The commentators who intended to expound the meaning of the Quran indulged in ridiculous fantasies like the following commentary by Ibn Kathir of Sura The Cow, 29 and Sura The Pen, 1.

“When God desired to create that which He wanted to create, He produced vapor out of thin water. The vapor rose above the surface of the water and He called this rising thing sky meaning heights. Then He solidified the water transforming it into a single mass; afterward He tore it to pieces and within two days, on Sunday and Monday, shaping them into seven unities. The earth He created resting on a fish, the very fish mentioned as Nun in the Sura The Pen. The fish was in the water and the water rested upon rocks; while the rocks stood on a large stone where no vegetation flourished. An angel carried the stone; the angel was upon a rock, which is the wind. The rock is the same rock mentioned by Luqmaan as in the following passage: ‘There was neither the sky nor the earth, the fish moved and the earth shook, mountains came to be implanted on them.’”

quranic.org
Yukarı dön Göster YemLiha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YemLiha
 
YemLiha
Moderator
Moderator


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Gönderilenler: 64
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YemLiha

WHICH HADITH WILL THEY BELIEVE NOW?

Reference is made to Verse 185 of Sura The Purgatory; ‘hadith’ means ‘word’ in Arabic. As a matter of fact, it made allusion to the hadiths (words, sayings) that were to be ascribed to Muhammad with a view to disparaging the integrity of the uniqueness of the Quran. The transmitters of the hadiths might have used other synonyms to express the same thing such as agval (words), ahbar (news, messages) or hikma (wise saying); the tacit consensus among the transmitters of the hadiths on the use of this word is one of the miracles of the Quran.

111 - It is not a word (hadith) invented, but a confirmation of what was sent before it, a detailed exposition of all things and a guide and a mercy to any such as believe.
12 Joseph, 111

In this verse, the fact that the Quran is not a word invented, and that it is a detailed exposition of all things is stressed; a fact to which the traditionalists have remained blind. The Quran states that the Quran is not a fabricated word (hadith).

6 - Following after them in grief, if they believe not in this word (hadith).
18 The Cave, 6

What is meant by the expression ‘in this word’ is the Quran. The verse indicates that the lack of faith in the Quran will sadden Muhammad. The Prophet never told anybody to take down his sayings. Had his sayings constituted a source for Islam, he would have had his sayings copied and would have been in distress to see his words fall on deaf ears. The only hadith (word) that the Prophet fought for was the Quran. The Quran makes no reference to any hadith other than itself. Had the words of the Prophet been a second source of Islam next to the Quran, this would have been declared in more than one verse of the Quran. There is not a single verse on the issue and the use made of the word ‘hadith’ in the Quran is strong evidence of the adulteration of the concept of hadith.

6 – These are God’s signs that We recite to you truthfully. In which word (hadith) other than God and His signs do they believe?
45 Kneeling, 6

Such is the question asked by God. The meaning that is obtained from the answer that comes out of the behaviour of the traditional defenders of Islam and the imitators of Sunni and Shii madhabs, is:: “We believe in Bukhari, Muslim, the sayings of the Twelve Imams, Abu Davud and b. Mace.”

87 - And whose word (hadith) can be truer than God’s?
4 The Women, 87

34 - Let them produce a word (hadith) like this, if they are truthful.
52 The Mount, 34

Claiming that in the famous book of hadiths of Abu Davud it is pointed out that the Prophet was entrusted with the Quran and similar hadiths, they try to engage in a rescue operation to save the sayings of the Prophet. However, this wish fulfillment falls short of the mark. For the sayings of Muhammad cannot be equated with the Quran, let alone the fact that the bulk of the sayings ascribed to the Prophet is larger than the Quran. Moreover, the hadiths, representative of the traditionalist mind, conflict with the above verse.

6 – Among the people, there are those who spread frivolous words (hadiths) to mislead others from the way of God, and take it in vain. For such there will be a humiliating penalty.
31 Luqmaan, 6


In verse 7 of the same sura we read: “When our signs are rehearsed to such a one, he turns away in arrogance, as if he heard them not as if his ears are deaf announce to him a grievous penalty.” If those who turn a deaf ear to the sayings of the Quran because of their sectarian fanaticism were to read these verses not merely for the pleasure of the built-in melody of the recital but to try to understand the meaning, they will surely be in a position to understand better what we are trying to clarify. The word hadith with reference to the Prophet is used in the Quran on two instances:

53 - “Enter not the Prophet’s houses until leave is given you for a meal …and when you have taken your meal; disperse without tarrying, lost in a hadith (word).”
3 The Parties, 53

3 - When the Prophet disclosed a hadith in confidence to one of his consorts, and she then divulged it, and God made it known to him...
66 Prohibition, 3

The use made here of the word hadith is not related in some way or another to Sunni and Shiite sectarian opinions. The fact that the word hadith in these verses is used merely to refer to the sayings of Muhammad are of great importance for our discussion. God, the prescient, uses the word hadith not in a Sunni and Shiite religious context, but to refer to the Prophet’s own words. Moreover, in both instances, the word hadith is use in a bad sense. On the other hand, the word sunna is used in the Quran in the combination - sunnatallah meaning ‘the way of God.’ (We shall see this in Chapter 16.)

The word idjma (general agreement in opinion and decision of legalists) and its derivatives, considered to be another source of Islam, again has a negative connotation. This is evidence that the Quran also repudiates ijma just like in the case of sunna and hadith. (For the derivatives of ijma, see 3 The Family of Imran, 157; 3 The Family of Imran, 173; 7 The Purgatory, 48; 10 Jonah, 58; 10 Jonah, 71; 12 Joseph, 19; 17 The Children of Israel, 88; 20 Taha 60; 20 Taha 64; 22 The Pilgrimage, 73; 26 The Poets, 38; 26 The Poets, 39; 26 The Poets, 56; 28 The History, 78; 43 Vanity, 32; 54 The Moon, 44; 54 The Moon, 45; 70 The Heights, 18; 104 The Backbiter, 2.)

quranic.org
Yukarı dön Göster YemLiha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YemLiha
 
YemLiha
Moderator
Moderator


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Gönderilenler: 64
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YemLiha

HADITHS ABOUT WHICH THERE IS NO DOUBT AS TO AUTHENTICITY

There is no doubt that there are tens of thousands of hadiths ascribed to the Prophet. Those that contradict the Quran, that introduce additional provisions, and that are self-evidently illogical and unreasonable are surely pure inventions. The hadiths that introduce new things into Islam are evidently the result of a manipulation conflicting with the verses of the Quran that confirm the fact that Quran is an accomplished work that comprises all that a man needs to understand. The remaining hadiths may be authentic provided they do not clash with the Quran. We stress the probability of their authenticity by using ‘may.’ On the other hand, we can identify, up to a certain extent, the authentic ones, without being one hundred percent sure. For those that are authentic and those that are invented originate from the pens of the same authors and date from the same time. A little after 200 AH Bukhari, Muslim and others tried to probe into the hadiths to find out the authentic ones, however without success. Now that we are in 1400 AH, we cannot possibly cope with this task. A saying in perfect accord with the Quran belonging to a Muslim may well have been thought to have been said by the Prophet. We shall see in Chapter 5 the counterfeiters who concocted hadiths in the belief that their action would serve the interest of Islam. These hadiths may well be the sayings of the so-called good-willed people. “Wherever you come across a beautiful saying, don’t be afraid to ascribe it to the Prophet” was often used as an expression by the transmitters and collectors of hadiths. This fact and the probabilities make up our viewpoint. We must beware of recognizing an anonymous saying in perfect conformity with the Quran having no validity in fact and ascribing it to the Prophet. If we are to abide by word of the Prophet, this word must be the Quran He transmitted to mankind. The word pronounced in the Quran is God’s own word although spoken through a man. By complying with the message carried by the Prophet, we shall have conformed ourselves both to the Prophet and to the Quran.

quranic.org
Yukarı dön Göster YemLiha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YemLiha
 
YemLiha
Moderator
Moderator


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Gönderilenler: 64
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YemLiha

OUR AIM IS TO PREVENT PEOPLE FROM DEVIATIONS

We have tried to describe the attitude of the Prophet in the present Chapter. We shall deal with the outlook on hadiths of the Four Caliphs in Chapter 11. What must be the reason for our desire for going over this with a fine-tooth comb in trying to detect the authentic hadiths while the Prophet, and afterward, the Four Caliphs, had prohibited the transmission of hadiths and even caused them to be burned? Satisfactory information related to the Prophet is already contained in the Quran. Moreover, to dissect them is an impossible task. Having studied the reasons exposed in Chapter 37 the additions brought in Islam, you can see better our defensive argument on the issue. Even though a particular hadith happens to be in perfect accord with the Quran, there still is the likelihood of our falsely ascribing it to the Prophet. For not every word that fits the Quran’s message is the Prophet’s word. The Quran is the Book that guides man to the straight path. Whoever may have said a word in support of it has surely spoken the truth. Some will accuse us for failing to pay due respect to the Prophet. Nevertheless, those who speak of a spell cast on the Prophet, invent absurd suppositions on his sexual life and place the earth on a fish are the ones lacking in respect. How can one trust in the words of these people? To turn a deaf ear to the hadiths is the consequence of respect and love for the Prophet, a confirmation of the fact that God only has the exclusivity of Islam. Just like in the case of Christ, for whose love people went as far as to declare him God, there have been those who have said that they loved the Prophet, but afterward said that he had been under a spell. The prophets desire that we believe in God; they hate to be deified.

The acts of the followers of prophets should be in perfect conformity with the revealed religion. They are displeased with praise as practiced by certain fawning Christians.

quranic.org

Yukarı dön Göster YemLiha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YemLiha
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

thanks yemliha,yalnız sana acizane tavsiyem yazının türkçe çevirisini de siteye eklemen.aksi takdirde çok sınırlı sayıda insan tarafından anlaşılan bir yazı olmuş olacak.

saygılar



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats