Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Değerli Fereç Hüdür kardeşimiz, namazın 5 vakit olduğunu kitabında dile getirmiş. Sanırım Fereç kardeşimiz henüz namaz konusunda iler-tutar bir araştırmayı henüz yapmadı. Ama inanıyorum ki kısa bir süre sonra bu konuda da çalışmaları olacaktır. Daha çok hadis-tasavvuf ekseninde yoğunlaştığı için namaz ve vakitleri konusunu üstünkörü ele almasını hoş karşılamak lazım.
Şahsen 3 vakit olarak kılan birisi olarak, namaz ve vakitlerinin, hiçbir geleneğe sahip olmayan Kur'an talebeleri için bir geçiş dönemi olduğuna inanıyorum. Eminim ki Rabbani'likleri oranında doğruyu da bulacaklarına inanıyorum.
Ayrıca Kuran'dan çeşitli görüşlerin çıkması (2, 3 ve 5 gibi) gayet doğal ve normaldir. Dediğim gibi bizim köklü bir geleneğimiz yok. Olması da beklenemez zaten. Geleneğe göre dinlerini idame ettiren kesimlerin de (5, 7 ve 8 vakit) gibi çıkarımları söz konusu.
Şüphesiz ki rabbimiz bu konuda da ilmimizi artırır. Selametle.
__________________ Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Hadisci gelenegin Mirac hadisine dayanarak cikardigi 5 vaktin uydurma oldugu bu sitede defalarca yazildi. Ben sahsen namazin gunun iki tarafinda kilinan Hud 114, isra 78 deki iki vakit olduguna inaniyorum. Gunun iki vakti ayetlerde kesin. (asagarisi iki vakit) 3 vakte inanan 3 kilsin.
Birde toplanti gununde (Cuma) kilinan orta namazin olduguna inaniyorum ve oyle amel ediyorum. Ama fazla da kilmak isteyen istedigi kadar kilabilir. Allah genelde hudulari belirtir. Namaz konusunda hudud 2 dir. Ama 3 yada 5 kilmak isteyen kilabilir. Yanlzica bunu uydurma hadisler ile bize Allahin emri boyledir diye anlatmasinlar yeter.
Allahin namaz emri ile basortusu uydurmalari gibi oyanayanlara karsi Allahin kitabi Kuran ile dimdip ayakdayiz.
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam papatya. yorum içi saygılar yanlız evimizde kullandığımız bir aygıtı bile kullanırken,kullanma kılavuzuna bakıp öyle kullanıyoruz.kılavuz makineyi 220 volta tak diyor bizde buna güvenip takıyoruz allah da ikiyese eğer namaz ve bunu istiyorsa ve biz bunu 3yada 5 diye çoğaltırsak voltajı yükseltip kendimizi yakmazmıyız yada bu allaha güvensizlik anlamına gelmezmi.selam
Hadisci gelenegin Mirac hadisine dayanarak cikardigi 5 vaktin uydurma oldugu bu sitede defalarca yazildi. Ben sahsen namazin gunun iki tarafinda kilinan Hud 114, isra 78 deki iki vakit olduguna inaniyorum. Gunun iki vakti ayetlerde kesin. (asagarisi iki vakit) 3 vakte inanan 3 kilsin.
Birde toplanti gununde (Cuma) kilinan orta namazin olduguna inaniyorum ve oyle amel ediyorum. Ama fazla da kilmak isteyen istedigi kadar kilabilir. Allah genelde hudulari belirtir. Namaz konusunda hudud 2 dir. Ama 3 yada 5 kilmak isteyen kilabilir. Yanlzica bunu uydurma hadisler ile bize Allahin emri boyledir diye anlatmasinlar yeter.
Allahin namaz emri ile basortusu uydurmalari gibi oyanayanlara karsi Allahin kitabi Kuran ile dimdip ayakdayiz.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
HAKgelenek Yazdı:
selam. bu sayfadaki her insanın,bir seyler bildiğine eminim ve sizlerden bilgi,alacağımı umuyorum.yanılmıyorsam buradaki,aldığımbilgiye göre kuranda 3 vakit namaz var deniliyor.ama sevgili fereç bey`ìn birinci kitabında en radikal,hadisçiler bile kuranda 5 yazmaz diyorken fereç hoca 5 vakiti buluyor birde erdal ALTIN diye bir kardeşimizde tıpkı süleymanATEŞ,gibi iki vakit diyor.NİSA 82 eğer o,Allah`tan başka birinin katındangelseydi elbetteki onun içinde bir çok ihtilaf bulacaklardı.kitap allahın katından geldiğine ve içinde ihtilaf olmayacağına, göre bune ihtilaftır.çözüm nasıl olacak sakın ihtilaf rahmettir,demeyin.. allahın selamı haskulların üzerine olsun.
Selam Hakgelenek kardeş yerden göğe kadar haklısın. Ben doğru sözümü sevdiklerimin kırılması pahasına söyleyen bir insanım. Bu yüzden söyleyeceklerime belkide bir kısım dostlar kırılacak. Güzel kardeşim tereddütünde çok ama çok haklısın. Çünkü tereddütte bulunduğun husus öyle önemli bir uygulama ki, savaş bile onu tehir etmeye yetmiyor. Hal böyle iken, sözüm ona BİZ Kur'an erleri, biz muvahhidlerin ağzından, böyle hayati bir ibadet için çıkan cümlelere bakın:
Namaz 2 vakittir
Namaz 3 vakittir => Sabah-akşam-yatsı
Namaz 3 vakittir => Sabah-öğle akşam
Namaz 3+1 dir
Namaz 4+1 dir
Şekilsel namaz yoktur
Ve bir de cuma toplantı günüymüş...
Burada ister istemez İsmail Naca'ın bir sözü geldi aklıma "Herkes başının çaresine baksın"
Sana bu ayrımların omurgasını sözyleyeyim "......gündüzün iki tarafı...." tüm mesele bunun ısrarla başka yerlere çekilmesi.......
Bana bu konuda lütfen soru da sormayın, çünkü benzer sorulara yıllarca aynı cevabı verdik cevabımız hala yerinde duruyor isteyen bakar, isteyen takar... Sevgili kardeşime son sözüm şu olsun: En başta BEN olmak üzere fikir yazılarını bir kenara at, Kur'anla ilk kez tanışıyormuş gibi, efendimize yapılan emir gibi "Ağır-ağır" oku. Cevabını alacağına eminim.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
ben ortaokula kadar medine de kalmış biriyim.. ve orada öğlen diye bir şey yoktur.....herkes evinde uyumaktadır..ta ki saat 3-4 sularına doğru kalkılır ve işte o vakit te kanımca 'vusta' dır.. çünkü onun sonrasında bir karanlığın çökmesiyle başlayan 'gecenin yakınlarında' kılanan vardır bir de güneş doğmadan kılınan vakit vardır...
ve rekat sayılarına gelince ...bunun hakkında herhangi bir bildiri gelmemiştir ...ve bu da öyle bir savaş sahnesinde anımsatılarakta bildirilecek değildir...ora da 'kısma' rekat sayıları değil süreseldir..... ancak o elçi gibi bir kumandanın çok daha fazla azığa gereksinimi vardır ki zaten nöbet tutacak ta değildir...
__________________ Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam ....O kitap ta ihtilafa düşenler,kıtap`ın bizzat muhattablarından başkası değildi.[bakara213] ... kitap ta ihtilafa girenler bütünden uzaklaştırıcı bir ayrılığın tam içindedirler [bakara 176] anlaşılıyorki islam alemi denilen alem namaz konusunda ihtilaftalar.ve bütünden uzaklamışlar vay halimize, bir namaz konusunu bile tam olarak çözemiyor ve biz biliyoruz diye de ahkam kesiyoruz. selam.
selam papatya. yorum içi saygılar yanlız evimizde kullandığımız bir aygıtı bile kullanırken,kullanma kılavuzuna bakıp öyle kullanıyoruz.kılavuz makineyi 220 volta tak diyor bizde buna güvenip takıyoruz allah da ikiyese eğer namaz ve bunu istiyorsa ve biz bunu 3yada 5 diye çoğaltırsak voltajı yükseltip kendimizi yakmazmıyız yada bu allaha güvensizlik anlamına gelmezmi.selam
merhaba hakgelenek,
eğer ayağında bizim köyde köylülerin tarlada giydiği lastik ayakkabı olursa voltaj ne kadar yüksek olursa olsun birşey olmaz.
şaka bir tarafa ben şahsım adına konuşayım bu konu açıldığında her zaman Allahu tealanın alak suresindeki şu ayeti celilesi aklıma gelir:
"Allah'ın kulunu namaz kılmaktan alıkoyanı gördün mü?
Gördün mü o kafiri?
Eğer o doğru yol üzerinde olsa yahut kötülükten sakınmayı tavsiye etse daha hayırlı olmaz mıydı?
Gördün mü o kafiri? Eğer o yalanlayıp haktan yüz çeverirse, Allah'ın kendisini gördüğünü bilmez mi? "
dostlar bu mevzuda yargıya varırken lütfen bu ayetleri hatırlayalım.
ben konuda hiç polemiğe girmek istemiyorum.cevap yazmak zorunda kalmazsamda büyük ihtimalle bu başlığa yazı yazmayı düşünmüyorum.senin düşüncen nedir?paylaşsana diyebilecek arkadaşlar içinde bu mevzudaki kanaatim şu:
ben kuranı baştan sona kadar okudum.salat-el fecr=sabah namazı,salat-el işa=akşam namazı ifadesinin dışında ikame edilecek salat ismi okumadım.
Nur 58.ayet:
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesin: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, akşam namazından sonra. Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Hud; 114: &a mp;a mp;a mp;a mp;n bsp; Ve gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde namaz kıl; çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, ibret alanlara bir öğüttür.
kanaatimce ayette geçen gecenin yakın saatlerinden kasıt gecenin gündüze yakın saatleri.zaten birçok mealdede gündüze yakın eklemesi mevcut.malumunuz olduğu üzere kuran arap dil ve edebiyatının en ileri safhada kullanılış şekliyle inmiş.iyi şiir yazabilmeyi en üstün meziyet gören müşrikleri bile bu yüzden kendine hayran bırakmış.bu ayette edebi bir sanat var.yani farklı cümlelerle aynı vakti ifade etme.her iki durumda da sabah ve akşam vakti kastediliyor.
vusta kelimesine şahsi eklemem şu:bu kelime arap dilinde sadece orta manasında değil en iyi anlamı da var.Allah
İsra; 78, 79: &am p;am p;am p;am p;nb sp; Güneşin dülûkundan (batmasından, kaybolmasından) gecenin kararmasına kadar namaz kıl ve sabah Kur’an’ını da. Çünkü sabah Kur’an’ı görülecek şeydir.
Ve geceden de. Ayrıca, sana özgü bir nafile olarak sen, onu (gece namazını) teheccüd et (uyanıp kıl)! Rabbinin, seni güzel bir makama ulaştıracağı umulur.
belirtmiş
yani sabah vakti kılınan namaz ve bunda okunan kuran şahitli.buradan yola çıkarak kanaatimce Allah katında en hayırlı namaz sabah namazı.çünkü kalkması ve eda edilmesi diğerlerine göre daha güç.ve insanların en çok kaçırdıkları bir namaz.bu yüzden Allah bu namaza özellikle dikkat çekmiş.
78.ayette de bahsi geçen zamanları akşam ve yatsı diye ayrı zamanlar olarak yorumlayan olduğu gibi aynı zamanın yani salat-el işanın=akşam namazının başlama ve bitiş vaktidir.tek bir vakittir diyerek yorumlayanlarda vardır.ben ikincisini daha mantıklı buluyorum.sonuçta yatsı türkçe bir kelime .kuranda sadece işa geçiyor.eski kaynaklarda da yatsı yerine işây-ı âhir yani akşamın son namazı diye geçer.yani günümüzde akşam namazı vaktinde kılınan akşamın ilk vakti=işayı evvel,yatsı olarak kılınan da işayı ahir.ikisini de kılmak gerekir.sonuçta aynı vaktin salatları oldukları için duruma göre bazen ayrı ayrı bazen de cem ederek ikame edilebilir.
sonuç olarak bunları ayrı düşünürsen 3 vakit,aynı vaktin namazı düşünürsen iki vakit salat ikame etmek farzdır sonucu ortaya çıkar.
diyanetin mirac ilgili şimdi hatırlayamadığım bir kaynakta bir hutbe yazısını okumuştum.orada miractan önce tüm müslümanların iki vakit namaz kıldıkları yazıyordu.mirac hadisi uydurma olduğuna göre.
cuma namazı meselesini de yine Hakkı YILMAZIN işte kuran sitesinde açıkladığı gibi anlıyorum.
cuma namazı da dahil sabah ve akşam salatları dışında şii-sunni,mezhepli- mezhepsiz,hanif veya hanif olmayan tüm islam dünyasında her zaman tartışma olmuştur.
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma