HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

aynı şekilde erkekde fıtratına uygun zinaya yaklaştırmayacak edepli bir giyinişde olmalı

 

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın şeyma’ya verdiğim cevaptan sonra forumdan çıktım; şu ana kadar uzak kaldım. Çünkü gürültü yapılıyor gibi geldi bana. Gürültü kirlenmesi...

 

Gürültü patırtı içinde bir birimizi duymamız, anlamamız imkansız.

 

Örneğin "vel yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne" deki "ceyb"e ben göğüs yırtmacı dedim ama sayın savana ve mindar, siz yaka yırtmacı demekte ısrar ettiniz. "Ceyb"in göğüs yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirdiğim halde.

 

Bana kulaklarınızı tıkadınız.  

 

Lütfen ya "ceyb"in yaka yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirin ya da ısrarı bırakın; göğüs yırtmacı deyin.

 

Bakın, göğüs yırtmacının altında göğüs çatalı değil, göğsün kendisi var. Yani memeler.

 

Eğer oraya başörtüsünü vurmaktan maksat, örfen avret sayılan memeler olsaydı kadının, o benen ziynetini, örneğin erkek hizmetçisine açması caiz olurdu; ki fuhuşa çağrıdır.

 

Hayır! Allah’ın fuhuşu caiz görmesi mümkün değil. O halde giysinin o parçasını örtmekten maksat, uzunluğu yüzünden bazan boyna iki kez dolanıp göğüslerden aşağı salınan kolye dir. Yani takı ziyneti.

 

İnanan kadının, o kolyeyi blüzünün üstüne takmak suretiyle, erkek hizmetçisine açmasında sakınca yok. Ama memelerini?

 

Tesettür fesadını üretmek uğruna döktürülen tefsirleri okuyup inanan kadının avretlerinin erkek kölelere, erkek hizmetçilere nasıl açılıverildiğini görseniz utancınızdan yerin dibine girersiniz.

 

Vücudu aç-kapa yapmakla takıyı açıp göstermek arasındaki fark bu. 

 

Neden memeler üzerinde duruyorum? Çünkü memelerin örfen de olsa avret olduğu kesin; avret olduğu konusunda hemfikiriz. Bu, müzakereyi kısaltıyor.

 

Aslında saç baş, gerdan, bacaklar gibi yerlerin şehvet uyandırdığını öne sürüp kapatılmasını farz ilan etmek, sonra açıvermek te aynı şey. Ama müzakereyi uzatır.

 

Bu iletimin anlaşılıp anlaşılmadığını gördükten sonra bazı sorulara cevap vermeye çalışacağım. Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam gögüslerin avret olduğu konusunda hem fikiriz ben burda gögüs yırtmacı veya çatalı kapatılacak derken burdaki kapanmanın şeklini anlatmak istedim. yani şöyleki allah gögüs yırtmacını kapatmamızı isteyerekten zaten belli bir kapanma var ama kadınların gögüs dekoltesi veren giyim şekilleri olduğu için allah örtünmeyi tam yapmalarını söylüyor ..

benim kanımca doğrusunu allah bilir tabiki. ama ben böyle diyerek tessettürcü zihniyetgibi saç kapamak lazım çarşaf felan filan şeylerine hiç itibar etmiyorum sadece yakanın yani gögüslerin dekoltesinin görünmeden yaplıcak bir kapanmadan bahsediyorum....

birde bunlar erkek hizmetçilerin yanında açılabilirliğine gelirse insanlık hali bir an için kapatamayabilirsin burda kapatamadığın memeler değil memelerin üstü dekolte yani. .. bunda kadına bi vebal yoktur. bu demek değildirki erkek hizmetçine aç göster bağrını  dekolteni

bunlar sadece kurandan az bir bilgimle anlamaya çalıştıklarmıdır. tabiki doğrusunu Allah bilir

Rabbim İlmimizi artır...

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Örneğin "vel yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne" deki "ceyb"e ben göğüs yırtmacı dedim ama sayın savana ve mindar, siz yaka yırtmacı demekte ısrar ettiniz. "Ceyb"in göğüs yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirdiğim halde.

 

Bana kulaklarınızı tıkadınız.  

 

Lütfen ya "ceyb"in yaka yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirin ya da ısrarı bırakın; göğüs yırtmacı deyin.

 

Selam sevgli hasan akçay

aynı şeyleri söylüyoruz.Göğüs yırtmacı göğüs çatalı örtülecek.

 

Çıplak bir bedene göğüs yırtmacını kapat emri mi bu?

yoksa o beden giyinik yaka yırtmacından görünen göğüs yırtmacı mı var?

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın mindar,  bu iletinizde "ceyb"e göğüs yırtmacı diyorsunuz. Çok güzel. Allah razı olsun. 

Ama göğüs yırtmacının altında göğsün değil göğüs çatalının bulunduğunu söylemeye devam ediyorsunuz.

Ayetin ilk indiği yer olan Arabistan'daki kadınların Senegal'dekiler gibi üstsüz olmadıklarını gösteren kanıtınız var mı? Hele bir de o Arap kadınları apışaraları konusunda uyarılıp dururken? Apışarası açıkta olabilen bir kadının memeleri niçin açıkta olmasın? 

Net olmak adına bir adım daha lütfen. Hangi ziynet var "ceyb"in altında? İnanan kadın o ziynetini mahalle mescidinin imamına ve kendi erkek hizmetçisine açabilir mi?

Allah Nûr 31'de "Ziynetlerini açmasınlar!" buyurmak suretiyle o kadınların nelerinin açıkta olabildiğine dikkat çekiyor? Nelerini kapatmalarını ama erkek hizmetçilerine açmalarında sakınca bulunmadığını belirtiyor?

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Çıplak bir bedene göğüs yırtmacını kapat emri mi bu?

yoksa o beden giyinik yaka yırtmacından görünen göğüs yırtmacı mı var?

 

Çıplak beden değil çıplak göğüs. Elbette açıkta. Göğüsler açıkta olabiliyor ki "Kadınlar örtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar!" deniyor.  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Hasan Akcay Yazdı:

Bakın, göğüs yırtmacının altında göğüs çatalı değil, göğsün kendisi var. Yani memeler.

Hayır! Allah’ın fuhuşu caiz görmesi mümkün değil. O halde giysinin o parçasını örtmekten maksat, uzunluğu yüzünden bazan boyna iki kez dolanıp göğüslerden aşağı salınan kolye dir. Yani takı ziyneti.

İnanan kadının, o kolyeyi blüzünün üstüne takmak suretiyle, erkek hizmetçisine açmasında sakınca yok. Ama memelerini?

Selam Hasan Akçay,

Öncelikle foruma tekrar hoşgeldiniz der,sizi kıracak bir davranışta bulundu isek affetmenizi dileriz.

Ben şimdi size anladıklarımı yazayım.Sizde doğru ya da yanlış anlayıp anlamadığımı belirtiniz lütfen..

Yukarı alıntılamış olduğum yazı aslında konunun özü galiba.Ayette geçen başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine salsınlar ve süslerini ayette geçen kimselerden başkasına açmasınlar cümlesinden kasıt cümlenin içinde gizli..Evet göğüs yırtmacının altında zaten direkt göğüsler var.Başörtüsünü buraya salmak zaten doğal olarak göğüslerin kapalı olması gerektiğini izah etmez mi?.Süslerini kimseye göstermesinlerden kasıt tan(ayette sayılanların dışında)O süsün bir takı olduğu..Çünkü göğüsler normalde babaya bile gösterilemezken;emrinde çalışan bir kişiye nasıl gösterilsin?O halde göğsü geçen takı gizlenecek,ancak normal kıyafetin üstüne takılmak suretiyle erkek hizmetçisine ona tabi olarak çalışan erkeğe de gösterilenebilecektir.O halde şunu söyleyebilir miyiz?Göğüslerde örfi avret olmasının yanında aynı zamanda dini avrettir de..Çünkü bugün dünyanın biçok ülkesinde göğüsler açık gezen bayan yoktur daha doğrusu vardır ama genelinde hiç bir kadın göğüsler açık dolaşamaz.Senegal deki mümine kadınlar o zaman Allahın bu ilahi emrini bilmiyorlar ya da görmemezlikten geliyorlar diyebilir miyiz?

Saygılarımla.



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Göğüslerin örtülmesi Nûr 31'in konusu değil. Nûr 31'in konusu vücut değil. Nûr 31'in konusu tesettür değil.

Nûr 31'de anılan ziynetler göğüs misillu beden ziyneti değil, kolye misillu takı ziyneti olabilir ancak.

Kapatılması istenen ziynetler takılar olabilir ama örneğin memeler olamaz. Yoksa "Açmasınlar!" buyruğunun hemen ardından ziynetlerin örneğin erkek hizmetiçilere açılmasının caiz kılınması mümkün değil.

Allah Nûr 31'de "Kadınlar vücutlarını tesettüre soksunlar ama erkek hizmetçilerine açmalarında sakıca yok!" diyor olamaz.

Konuyu vücuda, göğüse, göğüs çatalına, saça başa, bacaklara... kısacası kadın vücudunun örfen şehvet uyandıran yerlerine döktüğünüz an fuhuşu İslama boca edersiniz. Tesettür fesatçılarının yaptığı işte bu.

Kısaca:

Örneğin inanan bir kadın göğsünden aşağılara uzanan kolye adındaki ziynetini blüzünün üstüne takmak suretiyle erkek hizmetçisine açabilir ama mahalle imamına açamaz. Göğüs adındaki beden ziynetini ise erkek hizmetçisine de açamaz. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Başörtüsünü buraya salmak zaten doğal olarak göğüslerin kapalı olması gerektiğini izah etmez mi?

Hayır. Tam aksine, göğüslerin açıkta olabildiğini gösterir. Açıktalar ki kapatılmaları isteniyor. Zaten kapalı olan göğüslerin kapatılması istemek abestir. Allah abes işten arınmıştır.

Ama konu göğüsler değil. Kapatılası istenen ziynetler göğüsler değil; yoksa göğüslerin erkek hizmetçilere açılması caiz kılınıp İslama fuhuş boca edilirdi. Allah yapmamış onu ama tesettür fesatçıları (S Ateş, H Karaman, Mevdudi, İ H Bursevi, Elmalılı...) yapıyor.

Örneğin Süleyman Ateş'in şu yüzkızartıcı iddiasına bakın:

Nûr 31'de sayılanlar inanan kadına mahremdir. Örneğin köle, sahibesine mahremdir; o halde sahibesinin her yerine bakabilir çünkü evin içinde bunlardan  kaçmak güçtür.

Göğüslerde örfi avret olmasının yanında aynı zamanda dini avrettir de..

Hayır! Vücudun apışarası dışındaki yerlerini avret sayan örf din hükmü olamaz yoksa örfün sahibi olan halk rableşir. 

Örneğin:

Suudi Arabistan'da kadının yüzü örfen avrettir. Hacca giden bir kadın isterse peçe takabilir ama "Peçe Allah'ın emri!" diyemez.

İran'da vücudun yüz ve eller dışındaki yerleri örfen avrettir. Oraya giden her kadın kara çarşafa bürünebilir ama "Çarşaf Allah'ın emri!" diyemez. 

Senegal'de tarla işçiliği yapan kadınlar üstsüz olabiliyor. Ama yalnızca örfen caizdir bu. Ben kadın olsam; Senegal'e gitsem ve tarlada üstsüz çalışsam kimse karışmaz ama "Üstsüzlük Allah'ın emri!" diyemem.

Özetle:

Vücudumuzun örtülmesi ilahen buyrulan tek yeri apışaramızdır. İlahen avret olduğu belirtilen tek yerimiz oramızdır. Avret konusunda buna hiçbir kural ekleyemeyiz çünkü dinde kural yapmak Allah'ın tekelindedir (42:21).

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

bakınız yaka yırtmacı değil göğüs yırtmacı diyorum.

 

Kadınlar örtülerine nereye vuracak?

Göğüs yırtmacı üzerine

öyleyse bu kadında dikkat edilen ziynet nedir o kadının göğüs yırtmacı

kadınlar Listede sayılanlar dışında göğüs yırtmacı üzerine örtüsünü salacak.

Sizin iddia attiğiniz gibi bu ayet kadınlara göğüslerini ört sonrada o örtüp sakladığın göğüslerini emrinde çalışanlar akrabaların vs yanında aç emri değil.

Burada göğüslerin örtük olacağı dolaylı yoldan anlaşılıyor göğüsleri ört  sakla diye bir emir yok.Eğerki bu ayette örtünüzü göğüslerinizin üzerine salın şeklinde bir anlatım olsaydı o zaman sizin söylediğniz doğru olur bu ayet göğüslerin örtülmesini emreden ayettir ve bu ayette göğüsleri açıkta dolaşan kadınlar uyarılmaktadır diyebilirdik.

Ancak bu ayetin sadece cuyuba dikkat çekip örtüyü buraya salın demesi cyubun göğüs yırtmacının örtülmesi anlamındadır.

Sizden henüz ziynetin takı teşhiri olarak alınmasına ilişkin sorduğum sorulara hala yanıt gelmedi.

Takı teşhirimi kolye teşhirimi?

Allahın ayetleri bir bardak içme suyu gibidirdiyen sizsdiniz ayetteki ziyneti takı olarak kabul etsek bile bu ayete "teşhir" sözünü neye göre katıyorsunuz?

Allah araf 30 31de takıyı serbest etmiş  ohalde nur 31de teşhir demek istemiş diyemi ?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats