HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HADİSLERİN / SÜNNETİN İNCELEMESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Pirsultan_62
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 eylul 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Pirsultan_62

Selam Canlar,

 

“Ey iman edenler, Allah’a itaat edin, Peygamber’e itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de (itaat edin). Eğer, bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz. Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onu Allah’a ve Elçisi'ne döndürün. En hayırlısı ve tevilin en güzeli budur.”

NİSA 69

 

Emir Sahiplerinden maksat; Ehlibeytir, Peygamberimizin masum ve pak olan soyudur, cünkü Kuran Kerim onlarin masum ve pak olduklarina sehadet ediyor ve bu yücelik sadece Ehlibeyt'e aittir.

 

 

“Sizin veliniz, ancak Allah, O'nun Resulü ve rüku halinde zekat veren müminlerdir. Kim Allah’ı, O'nun Resulü'nü ve sözü edilen müminleri veli edinirse, hiç şüphesiz, galip gelecek olanlar, Allah’ın taraftarlarıdır."

Maide 55-56

 

“Bu ayet Ali (k.v) hakkında nazil olmuştur. Hz. Ali rüku halindeyken bir dilenci ondan yardım istemiş, o da küçük parmağında olan yüzüğünü ona vermiştir. Açıktır ki, rüku halinde yüzüğü parmağından çıkarıp vermistir.

Eğer birisi; "Bu ayette zamir çoğul olarak kullanılmıştır. O halde, bu ayet nasıl yalnızca Hz. Ali’ye mahsus olabilir?" derse, cevabında deriz ki: “Bu ayetin tek bir kişinin hakkında nazil olmasına rağmen ondaki zamirin çoğul olarak kullanılması, başkalarını da bu gibi amellere teşvik etmek, fakirlere yardım etme ve ihsanda bulunma konusunda müminlerde rağbet oluşturmak içindir."
Zemahşerî, Tefsir-i Keşşaf, Maide Sûresi, 55 ve 56. ayetlerin tefsiri. 



__________________
Dön rabbine razi etmis ve razi edilmis olarak
Yukarı dön Göster Pirsultan_62's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Pirsultan_62
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Oğuzbakar Kardeşim göndermiş.

Allah Razı Olsun.

 

Oğuzbakar yazdı :

HURMA AŞISI Sayfa başına git

Ehl-i Sünnet arasında sık sık Allah Resulü'yle ilgili bir olay nakledilmektedir. Hurmaların aşılanması olayı diye meşhurdur. Bu olayı onlar Resulullah'ın bir hatası olarak nakletmektedirler. Bu olay tam olarak nedir ve doğru mu? Değilse cevabı nedir?

Cevap : Evet bir çok kaynakta nakledilen söz konusu olay kısaca şöyledir: Musa b. Talha babasından şöyle rivayet ediyor: "Allah Resulü'yle birlikte hurma ağaçlarının tepelerinde duran bir topluluğa uğradık. Resul (s.a.a) 'Bunlar ne yapıyor?' diye sordu. Dedim ki: 'Onu aşılıyorlar; erkeği dişisine koyarlarda o aşılanır!' Resul-i Ekrem (s.a.a): 'Bunun pek fayda getireceğini zannetmiyorum' dedi. O insanlara bu haber verilince aşılamayı bıraktılar da hurma ağaçları ürün vermez oldu. Resulullah (s.a.a) bunu duyunca şöyle buyurdu: 'Eğer bu onlara yarar sağlıyorsa yapsınlar. Ben sadece bir zanda bulundum. Ama size Allah'tan bir şey haber verdiğimde onu muhakkak alın. Zira ben Allah'a karşı asla yalan söylemem.'

Bir başka rivayette ise şöyle buyurduğu nakledilmiştir. "Ben ancak bir insanım; size dininizle ilgili bir şeyi emrettiğimde onu alın. Kendi görüşümden bir şeyi emrettiğimde ise ben ancak bir insanım."

Üçüncü bir rivayette ise: "...Siz dünyaya ait işlerinizi daha iyi bilirsiniz" cümlesi yer almaktadır. Bir diğerinde ise: "Ben ne çiftçiyim nede hurma sahibiyim" ibaresi kullanılmıştır. (1)

Bizce her şeyden önce bu rivayetin kendisi kendisini yalanlamaktadır. Rivayetlerin bazısında belirtildiği üzere güya bu olay Medine'de vuku bulmuştur. Düşünün bir insan elli yıldan fazla bir toplumda yaşayacak ve o insanların en yaygın uğraşısı olan bir işin en basit ve herkes tarafından bilinen bir kuralını bilmeyecek; olacak şey mi?! Sonra madem o konu hakkında bilgisi yoktu, neden bilmediği bir şeye müdahalede bulunup o kadar insanın zarar ve ziyanına uğramasına vesile oluyor; sonra da kalkıp beni bu konuda sorgulayamazsınız" diyor? Bunu sıradan bir insana hoş görürler mi ki, Allah'ın Resulü'ne (ki insanlar onun şahsiyetine ve peygamberliğine güvenle sözünü dinlemişlerdi; yoksa yıllarca tecrübe ettikleri bir şeyi, her hangi birisinin sözüyle terk ederler miydi?) hoş görsünler! Bir insanın ancak bildiği şeylerde görüş belirtmesinin doğru olabileceği hem akli, hem de şer'i bir kuraldır. Nasıl olur da Allah'ın Resulü, insanlığın kılavuzu olan en akıllı insan, bu kadar basit bir kuralı kendisi çiğner?! Sonra o insanlar onun sözüne güvenerek onca zarara katlandıkları için, Allah Resulü onların bu durumları karşısında kendisini sorumlu bilmelidir; fakat o, değil her hangi bir sorumluluğu üstlenmeği, üstelik (güya) "Beni sorgulayamazsınız" diyor. Bu olacak şey mi?!

Kısacası biz böyle bir davranışı, Peygamber'e değil, sıradan akıllı bir insana bile yakıştırmadığımız için, bu rivayet üzerinde bundan fazla durmuyor ve onun esastan uydurma olduğuna inanıyoruz.



KAYNAK:

1-Sahih-i Müslim C:7 Kitab-ül Fazail 139-140 Müsned-i İbn-i Hanbel C.1 / S.162 C.3 / S.152 Sünen-i İbn-i Mace C.2 Kitab-ür Rihan 15 Kitab-üt Tahsil-i vel-Beyan (İbn-i Rüşd)....



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Bayrak Kardeş Yazdı :

 

Abdullah b. Ömer (r.a.)’den, şöyle demiştir:
“Ben Resûlullah (s.a.) zamanında bekâr bir genç idim ve Mescid de gecelerdim. kufuryokler mescide girerler çıkarlar, bevlederler(yani tuvaletlerini yaparlar), sahabiler de bundan dolayı hiçbir şey (su) dökmezlerdi.” (Ebû Dâvud K. Tahâre (1), Bâb 137 H.382 C.2 S.97 Şamil 1988, diğer tahdis edenler, Buhari, tabir 36, fedaili ashabın-Nebi 19; Müslim, fedaili’s-sahâbe 140 )

Peygamber mescidini, insanların ve kufuryoklerin tuvalet olarak kullandığını rivayet etmeleri, İslam dinine ve Müslümanlara duydukları kinin açık ifadesidir. İslam dininde, Allah’ı anma ile temizlik birlikte emredilmiştir. Bu konuda Kur’an’dan mealen:

Rahmân ve Rahim Allah’ın adıyla
- Ey elbisesine bürünen, 74/1
- Kalk, uyar. 74/2
- Rabb’ini tekbir et(O’nun büyüklüğünü an), 74/3
- Elbiseni temizle, 74/4
- Pislikten kaçın. 74/5

İslam dininde iç ve dış temizliğe büyük önem verilmişken, bu tür aykırı rivayetler uydurmaları, Kur’an’a uymadığı gibi yaptıkları aynı zamanda hayasızlıktır.

http://www.forum.iktibas.info/thread.php?threadid=2894&b oardid=39&page=1#1



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

tek başına yetebileceğini düşündüğüm mükemmel bir kitap sünnetin dindeki yeri yaklaşık 15 hadis hocasının (prof.doç vb.) tartışmalı olarak makalelerine cevaplar vererek hadisleri incelemişler forum kıvamında denilebilir.Arkadaşlar böylesi önemli bir konuda kesinlikle okumanızı ve araştırmanızı tavsiye ederim.

http://www.isavvakfi.org/metinler.php?kat_id=546&grup=YA YINLARIMIZ

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Alıntı:

 1- Hz.Aişe'nin. evlilik yaşı konusunda tartışmalar var. Bu konu hakkında yazılmış ilmî makaleler de mevcut. Buna göre 9 dan 17 yaşına kadar verilen tarihler var. Şunu söyleyebiliriz. Hz. Peygamber'in yaşadığı toplumda küçük yaştaki genç kızlarla evlilik yadırganmadığı gibi normal de karşılanıyor. Onun için hiçbir müşrik ve münafık Peygamberimizi bu yüzden eleştirmemiş. O dönemin şartlarını ve erken ergenlik durumunu dikkate almak lazım.

niye tartışmalar olsun ki... 9 yaşında ilkokul 3.sınıf öğrencisi bir kız gerdeğe girer mi? bu kız kendi kızımız olsa Allah aşkına yürekten ve samimi olarak cevap verelim, o minnacık kız kendi öz kızımız olsa gerdeğe sokar mıyız? öyle bir şey olabilir mi? bu nasıl normal karşılanabilirmiş? yok dönemin şartlarıymış, yok yaşadığı toplum normal karşılıyormuş yok yadırganmıyormuş, lütfen bu güzel dinimize attığınız bu çamurlardan vazgeçin artık.

hem, söylediklerinizin ne kadar tutarsız ve asılsız olduğunu siz de çok iyi bildiğiniz için, bu sefer de 9 dan 17 yaşına kadar bahsedilen tarihler var diyorsunuz bu sefer.

hadis İDDİAsına bir daha bakalım :

1-

Hadis No : 5597

Ravi: Aişe

Tanim: Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)('ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim.


Kaynak: Buhari, Nikah 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Davud, Nikah 34, (2121), Edeb 63, (4
 

peki bu elimizdeki yani önünüzdeki hadis İDDİAsı  Aişe validemizin 6 yaşında evlendiğini ve 9 yaşında da gerdeğe girdiğini ( hatta Aişe'nin bu evlilik olayından bihaber yani habersiz bir durumda YANİ BİLİNÇ namına hiçbir hâl üzere değil  iken...) bize söylediği halde, siz bu sefer 17 yaşını ortaya atıyorsunuz.

söyler misiniz bu hadis İDDİAsının neresinde " 17 yaş " diye bir ibare geçiyor? siz veya hadis İDDİAlarını aklamak/ paklamak isteyenler hadislerin tedavi olamayacak kadar bozuk olan bu müşküllerini şahsi rey'de bulunarak zanni yamalar ile kurtarmaya çalışıyorsunuz. bu mızrak bu çuvala sığmıyor arkadaşım. boşuna bu ve bunun gibi son derece çirkin ve Sevgili Son Peygamber'e, eşlerine ( validelerimize) ve sahabelere iftira olmaktan başka bir özelliği ve hiçbir faydası olmayan ( güya hadisler Kur'an'ı açıklayacaklar dı, halbuki hadislerin kendisi açıklanmaya muhtaç, hatta açıklanamıyor...) bu hadis İDDİAlarının bugün " biz Müslümanız " diyen toplumları ne hale getirdiğini , ne zelilllikler içine garkettiğini görmüyor olamazsınız.

 

daha önce de söylemiş bulunduğum gibi :

 

benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından çok daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum... ( Örn : NİSA 6 )

Selam ile

ilgili link : http://evlilik.hanifdostlar.org/index.php?page=showarticle&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;articleid=17


 

İLGİLİ LİNK : KADININ EVLİLİK YAŞI NEDİR?

devam edecek inşaAllah



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

Ebu Hureyre (r.a) ın rivayet ettiği “veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir.” hadisini duyunca, Allah Ebu Hureyre’ye rahmet etsin. O hadis bir münafık hakkındadır ki, Resulullah’a çok eziyet ediyordu. Onun kim olduğunu sordu, “veled-i zinadır.” dediler. O zaman işte böyle buyurdu. Yoksa Kur'an; “kimse kimsenin günahını yüklenmez” derken, Resulullah nasıl böyle buyurur(6). Yani zina eden kadın ve erkek suçludur. Zina mahsulü bir çocuğun suçu yoktur.

Dikkat edilirse, Hz. Aişe (r.a) önce olayı tashih ediyor yanlış ve anlaşıldığını ifade ediyor, sonra da Kur’an ile Sünnet’in bütünlüğü, aynı kaynaktan geldiği açısından birbirine zıt olmayacağını ifade içinde sünnette gelen hükme uygun bir ayet zikrediyordu.
Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam,

Alıntı:

*Hz. Peygamber’in evlilikleri çeşitli yönlerden örneklik teşkil

etmekte ve hikmetler taşımaktadır. Hz. Peygamber, evliliklerini

aldığı vahiy doğrultusunda yaptığını belirtmiştir. Kur’ân-ı Kerîm

’de Hz. Peygamber’in evlatlığı Zeyd b. Hârise’nin eşi Zeyneb’ten

boşanacağı ve onun Hz. Peygamber ile evlendirileceği belirtilmiştir.

“Cebrâil, vahyini Rabbim’den getirmeden hiç kimse ile evlenme

diğim gibi kızlarımdan hiçbirini de evlendirmedim” (İbn Adiy, el-Kâmil

I, 305; İbn Seyyidinnas, Uyûnu’l-eser II, 381; ayrıca bk. İbn

 Mâce, Mukaddime 11) hadîsi, bu tesbiti doğrulamaktadır. Nitekim

 Zeyneb bint Cahş ile evliliğinin Allah’ın emri ile olduğu  Kur’ân-ı

Kerîm’de yer almaktadır. (el-Ahzâb (33), 37). Hz. Hadîce ile

evliliği bir erkeğin kendinden büyük hanımla evleneceğine, Hz. Âişe

ile evliliği kendinden küçük bir hanımla evleneceğine örnektir.

Her çağda dünyanın her yerinde bu tip evliliklerin olduğu da bir vakıadır.

 

Sevgili Son Peygamber'in evlilikleri ile ilgili örneklik teşkil edecek ve Kur'an'ın tümünde olduğu gibi üzerinde düşünülmesi gereken hikmedler elbette vardır. fakat gerek alınacak örneklik ve gerek üzerinde düşünülecek hikmed'lerin tamamı Kur'an Ayet'lerinde ve Kur'an bütünselliğinde aranmalıdır. aslolan budur. Kur'an eksik veya zaid bir kitap değildir ki, bu örneklikler ve hikmed'ler Kur'an dışındaki korunmamış zanni tarihi bilgi veya hadis İDDİAları arasında aransın. fakat tabi ki, Ayet'lere ve Kur'an bütünselliğine muvafık ve mutabık olan hadis İDDİAları varsa, elbetteki bir tarihi bilgi olarak değerlendirilibilir.

Sevgili Son Peygamber'in evliliklerinin " Kur'an dışı vahy " ile olduğunu söylemek mümkün değildir. Peygamber'e özgü özel işlerin "Kur'an dışı vahy" ile geldiğini söylemek, Ayetler ile Kur'an ile uyuşmayan gerçek dışı hadis İDDİAlarını dillendirmektir... bu konuda şu linki incelemenizi öneririm :

:11- Hz.Peygamber'in Zeyneb ile evlenmesini konu edinen Ayetlerin Kur'an Dışı Vahye delil olduğu İDDİAsı :

Alıntı:

Her çağda dünyanın her yerinde bu tip evliliklerin olduğu da bir vakıadır.

 

her çağda ve dünya'nın her yerinde bu tip evliliklerin olması, bu evliliklerin olmasına meşruiyet kazandırmaz...

her çağda ve dünyanın her yerinde türlü türlü sözde evlilikler, sübyancılık, lezbiyencilik, vb. vb. de mevcuttur. şimdi bunları meşru mu kabul edeceğiz? böyle bir şey olabilir mi arkadaşım?

biz madem her çağda yapılmış ve yapılagelen bir takım işlere değil de Yüce Allah'a teslim olduğumuzu iddia eden kullarız, o halde bizim " her çağa " değil de, insanların davranışlarına değilde, Kur'an'a bakıp karar vermemiz, yalnızca Kur'an'a teslim olmamız gerekmez miydi? gerek miyor mu?

 

Alıntı:

Belirttiğiniz Nisa suresi 6 ayet böyle çevrilmiş

 aynen şöyle:Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa

 kadar deneyin;

 şayet kendilerinde bir olgunlaşma gördünüz mü,

hemen onlara mallarını verin. Büyüyecekler diye

israf ile çarçabuk yemeyin. Zengin olan iffetli

olmaya çalışsın, yoksul olan da artık maruf

(ihtiyaca ve örfe uygun) bir şekilde yesin.

Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, onlara karşı

şahid bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter.

 

Ben sağlıkla içiçe olan bir meslekle çalışıyorum. Her iklim tipinde ol-

gunlaşmada ona göre değişmekte misal 40 yaşından sonra arap ül

kelerinde sıcaklıktan dolayı için gerekli olan ereksiyon

 neredeyse olmamaktadır.Biz kendi ülkemiz koşullarına göre bu

durumu değerlendiriyoruz.Olgunlaşma belki o insanın halkında ve kül-

tür yapısından kaynaklanan daha genç bir olgunlaşma olabilir.Belki

o 3 yıllık zamanda bunun için beklenmiş olabilir.

3-Hadis usulünü bilseniz rivayetlerde neden 17 bazısında neden 9

yaş olduğunu anlayabilirsiniz.

Hadis usulü ile ilgili bir tablo..

http://rapidshare.com/files/178470067/HadisCesitler_1_.pdf.h tml

 

 

 

değerli arkadaşım, yapmayınız, " ereksiyon " dan bahsedip, " sübyancılığa geçit veriyorsunuz. hem de bunu Sevgili Peygamber'e yakıştırıyorsunuz. biz bunu Sevgili Peygamber'e yakıştırmıyoruz, böyle bir şey olmamıştır, bu Peygamber'i kötü göstermek amacıyla üretilmiş koca bir yalandır diyoruz. Sevgili Peygamber'e yapılmış olan bu hakareti reddediyoruz.aslı astarı yoktur diyoruz. ne Kur'an'da bize tanıtılmış bulunan Hz.Muhammed'in ilâhi misyonuna, ne de hiçbir Müslüman'ın misyonuna ve teslimiyetine uymaz diyoruz...yaptığınız yoruma göre, Peygamber, Aişe için 6 yaşında değilde 9 yaşında gerdeğe girmekle " o'nun olgunlaşmasını " beklemiş oluyor öyle mi? ne kadar yanlış hüküm veriyorsunuz...

sizi bu kadar çok galatlara , yanlışlara götüren şey, illaki ve billaki - korunmamış oldukları halde- hadis İDDİAlarını aklama ve paklama gayretinizdir. bu nedenle objektif bakamıyorsunuz. halbuki yalın ve objektif bir şekilde bakabilirseniz, Buhari, Müslim ve Ebu Davud'da her üçünde de geçen bu hadis İDDİAsının aslında Peygamber'e hakaret etmek ve o'nu sübyancı olarak göstermekten başka bir hedefinin olmadığını rahatlıkla görebilirsiniz...

Nisa 6 :

 

Vebtelul yetama hatta iza beleğun nikah, fe in anestum minhum ruşden fedfeu ileyhim emvalehum, ve la te'kuluha israfev ve bidaran ey yekberu, ve men kane ğaniyyen felyesta'fif, ve men kane fekiran felye'kul bil ma'ruf, fe iza defa'tum ileyhim emvalehum fe eşhidu aleyhim ve kefa billahi hasiba.

 

(Sorumluluğunuz altındaki) yetimleri evlenebilecekleri yaşa gelinceye kadar deneyin; sonra aklen olgunlaştıklarını tesbit ederseniz, mallarını onlara iade edin; (sakın,) onlar büyümeden önce, aceleyle ve müsrifçe harcayarak mallarını tüketmeyin. Zengin olan kimseyi (vesayeti altındakinin malından) tamamen uzak tutun. Fakiri ise ondan uygun bir şekilde istifade ettirin. Mallarını kendilerine teslim ettiğinizde, onlar adına şahitler bulundurun ve (unutmayın ki) nihai hesap sorucu olarak Allah kafidir.

lütfen bakınız, objektif bakmaya çalışınız, Ayet'te aklî olgunluktan söz ediyor... bunu evlilik, miras hukuku, kadın-erkek hakları ve ilişkileri, gizlenmesi gerekenleri gizlemesi gerektiğini bilecek kadar akıl ve bunların hepsini yapabilecek kadar da irade gücü vb.vb. lazım...

siz, 6 yaşından 9 yaşına kadar olan- sözde Aişe olgunluğa kavuşsun -diye yorumladığınız hadis'te bu bekleme süresi içinde Aişe'nin HUMMA ya yakalandığı ve saçlarının döküldüğünü gözünüzden kaçırmışsınız galiba... OLGUNLUĞU beklemek, humma'dan kurtulup, saçlarının tekrar çıkmasını beklemek olmasın...

hem siz, 6 yaşında bir kızın ( arabistan'daki sıcaklığından medet umarak...) evliliğe " EVET " dediğini ,  9 yaşında da ( yine arabistan sıcaklığından medet umarak...) gerdeğe girdirildiğini " nasıl söyleyebiliyorsunuz?  hadis İDDİAsına " tekrar bakınız lütfen :

Buhari, Müslim, Ebu Davud' da ( her üçünde de ) geçen bu çirkin hadis iftirasına göre :

1-Aişe validemiz 6 ( altı ) yaşında iken evlendi.

2-6-9 yaş arası humma'ya yakalandı, saçları döküldü.

3-saçları tekrar çıkıp iyileşince annesi yanına geldi...

4-Aişe salıncakta oynuyorken annesi o'nun elinden tutup eve götürdü...

5-Aişe " KENDİSİNDEN NE İSTENDİĞİNİ BİLMİYORDU... BU BİLİNCE SAHİP BİLE DEĞİLDİ..."

6-Aişe , kuşluk vakti, Peygamber'in gelişine ŞAŞIRDI...

7-annesi,  9 yaşındaki Aişe'yi ( hummadan kurtulmuş olarak ve artık saçları da çıkmış vaziyetteki Aişe'yi...) kuşluk vakti Hz.Muhammed'e teslim etti...

sizi bilmiyorum ama, inanınız ki, inanınız ki midem bulandı...

tekrar alıntılayayım da hadis İDDİAsını okumamış varsa okusun lütfen:

Hadis No : 5597

Ravi: Aişe

Tanim: Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)('ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim.


Kaynak: Buhari, Nikah 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Davud, Nikah 34, (2121), Edeb 63, (4

 

 

hadis usülüne ( usûl-i hadis )'e de,  geleceğiz...

devam edeceğim inşaAllah

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bazı sorular var...

hz peygambere kendisine gelen her vahyi yazması yada yazdırması emredildi mi...


eğer emredildiyse bu emir nerede dir...


kuranda buna dair bir ifade var mıdır...

vahyin ezberlenmesine dair bir emir var mıdır...

vahyin kitap haline getirilmesine dair bir emir var mıdır...


vahyin kontrolünde  yaşayan bir insanın sözleri davranışları yaşamı bizim için aydınlatıcı ve değerli değil midir...


vahy dışındaki sözleri ve davranışları da an be an vahyle kontrol edildiğine göre bu konudaki veriler de bizim için vahy kadar açıklayıcı ve yardımcı değil midir...











__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

Arkadaşım selamlar bu soruların her birinin cevabı inanın çok uzun olan meseleler benim o kadar vaktim yok..

Fakat bu konuda size Ali Ünal Kur'an'da temel kavramlar isimli kitabını önerebilirim.Kitabın tamamı 553 sayfa 10 sayfa civarında vahy kavramı üzerinde durmuş.

Vahiyle ilgili daha yeni karşılaştığım bir ayette şudur.

Allah bir insana ancak vahiy yoluyla veya bir perde arkasından hitab eder, yahut ona Kendi izniyle dilediğini vahyedecek bir elçi gönderir.Çünkü O yüceler yücesidir, tam hüküm ve hikmet sahibidir.(Şura-51)

Bu ayeti ve tefsirlerini incelediğimde genelde şu durumla karşılaştım.Demek ki,zahiri manada Allah yalnızca peygamberlere değil, başka insanlarada vahy göndermektedir.Söz gelimi,Kur'an  Allah'ın isa'nın havarilerine vahyettiğini anlatır(maide:12),meleklere (enfal:12) ve Hz.Musa'nın annesi'ne (Kassas:7) vahyettiğinden sözeder.Ama bu vahyin rasullere olan vahiy gibi kesinlik ifade etmediği tartışma konusudur.

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

asım Yazdı:
bazı sorular var...

hz peygambere kendisine gelen her vahyi yazması yada yazdırması emredildi mi...


eğer emredildiyse bu emir nerede dir...


kuranda buna dair bir ifade var mıdır...

vahyin ezberlenmesine dair bir emir var mıdır...

vahyin kitap haline getirilmesine dair bir emir var mıdır...


vahyin kontrolünde  yaşayan bir insanın sözleri davranışları yaşamı bizim için aydınlatıcı ve değerli değil midir...


vahy dışındaki sözleri ve davranışları da an be an vahyle kontrol edildiğine göre bu konudaki veriler de bizim için vahy kadar açıklayıcı ve yardımcı değil midir...









 

Sn.Asım,sen Kuran'ın kılavuzluğunda yürüdünde sana yetmedimi ki bu tuhaf soruları üretiyorsun?Bu tarz sorular nedense bana Ali İmran 7.ayetini hatırlatıyor.İstersen bi bakıver.



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 

<< Önceki Sayfa 26 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats