HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: AARON KANDUYATİ VE EFENDİ! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
AZADEH
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 subat 2007
Gönderilenler: 102
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı AZADEH

Araştırmacı Yazar Soner Yalçın Beyaz Müslümanların Sırrı Efendi-2 kitabıyla gündemde.. Kitapta inanılmaz iddilar ortaya atılmış… Soner Yalçın’ kitabının ilk bölümünde Sebatayistlerin müslüman tarikatlara girdiklerini,tarikatlara girerek sebatayist kimliklerini sakladıklarını iddia ediyor.

HARUN HOCA “AARON KANDUYATİ” KİMDİR?
Beyaz Müslümanların Sırrı Efendi-2 kitabında Nakşibendi şeyhi Harun Hoca ilginç yaşam öyküsüyle başlıyor. Meşhur Nakşibendi şeyhi Harun hoca kimdir? Soner Yalçın Harun Hoca’ının kimliği hakkında ilgi cekici bilgiler veriyor… Şimdi sıkı durun Haron Hoca’nın asıl adı Aaron Kanduyati’dir. Aaron Kanduyati’ İspanya’dan Türkiye’ye göç etmiş Sefarad Yahudisi, 1931 yılında Çanakkale’nin Gelibolu İlçesinde doğuyor, daha sonra Istanbul’a geliyor ve İstanbul’a geldikten sonra müslümanlığı kabul ediyor, Harun adını alıyor. Aaron Kanduyati müslüman olduktan sonra a Arısi Tarikatı’nn şeyhi Aziz Çınar Efendi’ye bağlanıyor. Musevilikte Aaron adı Hz Musa kardeşinin adı Aaron,dinimizin kitabı Kur’an ı Kerim de ise Harun olarak geçiyor.

Aaron Kanduyati’nin adını müslüman olduktan sonra,. Aziz Çınar Efendi’ye bağlanıyor Müslüman oluyor ve adını da bu kez, Kur’anı Kerim’de ki Hz. Musa’nın ağabeyinin adı Harun larak değiştiriyor, sonra kendisi de bir şeyh, Harun Hoca oluyor.

Aaron Kandiyoti, Kasımpaşa Rifal Şeyhi Muhiddin Ensari’nin huzurunda müslüman olduktan sonra,Istanbul’da Arusi Şeyhi Aziz Çınar Efendi’ye bağlandı. Harun Hoca’yı Aziz Çınar Efendi müridini hep sevdi, korudu ve kolladı, önünü açtı ve kendisi gibi şeyh olmasını sağladı. Aaron Kandiyoti’nin müslüman olduğu öğrenilince,Sanhedrin konseyi kararı ile sinagogdan atıldı ve Istanbul Müftülüğü’ne başvurup resmen Müslüman oldu ve “Harun Kan” adını aldı.

Soner Yalçın ilginç bir noktaya temas ediyor kitabında,” Aaron Kandiyoti, müslüman olduktan sonra, teyzesi aracılığıyla Edirne Yahudi cemaatinden Anna’yla Beyoğlu Zülfaris Sinagogu’nda evlendi. Söylenenlere göre Anna’nın ailesi yoksuldu, drahoma (başlık parası) vermemek için kızlarının Harun Hoca’yla evlenmesine izin vermişlerdi.. . Anna Kandiyoti harun hoca vlendikten sonra dinini değiştirmedi girdiği bu çevreye uyum için, ‘Handan’ adını kullandı. Ama inancını hiç değiştirmedi.”Harun Hoca’ya müritleri eşinin neden dinini değiştirmediğini sorduklarında,eşinin Yahudilikte ısrar etmesinin önemli olmadığını şu sözlerle anlatmaya çalışıyordu. “Hz Muhammed Efendimiz de, Hayber Kalesi’nde esir alınan Yahudi kızı Safiye’yle evlenmedi mi? Safiye Yahudi akrabalarıyla görüşmeyi sürdürmedi mi? Hatta Yahudi yeğenine mirasının üçte birini vermedi mi?”Müritleri Harun Hoca’ya bu anlattıldan karşısmda, Safiye’nin müslüman olduğunu söyledilderinde ise, onun cevabı net oluyordu: “Islam’da zorlama yoktur.”

Müslüman olup “Harun Hoca” adını alan Aaron Kandiyoti’yi Yahudi cemaati dışladı, ailesi ise Israil’e göç etti. Harun Hoca zaman zaman Israil’e ailesini görmeye gidiyordu. Belki de Yahudi cemaatinden dışlanmanın ve ailesinin de uzak bir ülkeye taşınmasının etkisiyle Harun Hoca, kendine Mason Geometri Locası’nda yeni bir çevre yarattı. Müslüman kimliğini almak için gittiği doğum yeri Çanakkale’ye de, bu mason locasının üstad-ı muhteremi götürdü, onu. Harun Hoca ilginç bir kişilik, başına kırmızı bir takke giyiyor ve bütün dergahları dolaşıyordu. Dergah olarak kullandığı evinin bir odası, genellikle İstanbul ve İzmir’in zengin aileleriyle dolup taşıyordu. Yemekler kadınlı erkekii yeniliyor, aynı odada zikir yapılıyordu.Bu törenlere bazen şarkıcı Çelik’in annesi de katılıyor, güzel sesiyle ilahiler söylüyordu. Gelmediği zamanlar sesinin olduğu kasetler dinleniyordu. Harun Hoca ile ilgili kitapta anlatılan bir efsane ise son derece ilginç:“Güya Arusi Şeyhi M. Aziz Çınar vefat ederken, Harun Hoca’ya verilmesi için son icazetini halifesi Celal Efendi’ye bırakmıştı. Fakat Celal Efendi, ‘Yahudi dönmesi»e icazet mi verilir’ diyerek vermemişti. Ve o gece Celal Efendi vefat etmişti. Diğer Halife Bahaeddin Efendi korkusundan bu icazeti Harun Hoca’ya ulaştırmıştı! Harun Hoca da bu icazetle Arusi şeyhi olarak tasavvuf aleminde yerini almıştı…Aaron Kandiyoti’nin ‘şeyhliğe’ yükselmesine karşı çıkanların dayanakları Kuranı Kerim’di. Maide Suresi’nin 51. ayetini gerekçe gösteriyorlardı:‘Ey inananlar, Yahudileri ve Hıristiyanları veliler edinmeyin. Onlar birbirlerinin velileridirler. Sizlerden kim onlan veli yaparsa o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalim toplumu doğru yola itmez.’

Sebataytistlert Mesih gelene kadar, yaşadıkları toplumu müslüma olduklarına inadırmak için Müslüman ismi almış,Müslümanlar gibi dini inaçlarını yerine getirmiş vb ritülleri yapmış yı yapyordu. Bu görüntü içinde Tarikatlara ,Tekklere-dergahlara gitmek de vardı. Yoksa Yahudi Kabalasına yakın buldukalrı içinmi sufi dergahlarına gidiyorlardı?

Soner Yalçın Efendi kitabının ikinci bölümünde Sebatiyizmin İslami tarikatlarla ilişkisinin araştırmış. Muhafazakar kesim içinde kimler sabetayist? Bu sabetayistler girdikleri tarikatları ve dergahları nasıl etkilediler? Ve Türk siyasetine etkileri ne oldu?Beyaz Müslümanların Büyük Sırrı Efendi- 2” adlı kitap, tam 100 yıllık Sabetayizm tartışmasında ilk kez muhafazakar kesimi mercek altına alıyor. Soner yalçın kitabında bu soruların Türkiye’de sorulmadığını iddia ediyor. Soner Yalçın Beyaz Müslümanların Büyük sırrı Efendi 2 kitabında bu sorunun yanıtını verdiğini iddia ediyor.. Sebatayizmin bir Türkiye gerçeği olduğunu amacının insanların inacına karışmak olmadığını altını çizerek belirtiyor.

Bu arada bir dipnotu belirmek istiyorum Seabtay Sevi ve Sebatayizmle ile ilgili araştırma yapılmadığı, konuya tabu olarak bakıldığı bir gerçekltir. Bilim Çevreleri olan Üniversitelerde sebatayizm le ilgli benim bildiğim bira arştırma bugün itabarı ile yoktur. Sebatayizm Yaçın Küçük’ün çok değerli çalışmalrı var. Tekelistan Yalçın Küçük’ün bu komuda ki en önemli kişilerinden zm konusuna

Peki Harun Hoca’nın bağlandığı şeyh Mustafa Aziz Çınar kim?

0 BIR ZINCİRIN HALKASI

Ömer Fevzi Mardin, Mustafa Aziz Çınar, Harun Hoca (ya da Aaron Kandiyotil, Küçük Hüseyin Efendi, Kazanlı Abdülaziz Bekkine ve Memet Zahit Kotku. . Bu zincirin iç içe geçmiş hal-kaları..
Mehmet Zahit Kotku deyince ilk akla gelen isimler belli, onun öğrencileri; Necmettin Erbakan, Turgut Özal, Temel Karanmollaoğlu, Kemal Unakıtan, Nabi Avcı gibi isinıler..Küçük Hüseyin Efendi deyince akla gelen ilk isim kuşkusuz Üzeyir Garih. Ama o kadar değil. Ender Mermerci ve eski başbakanlardan Suat Hayri Ürgüplü gibi pek çok bildik isimler de var. Asuri şeyhi Ömer Fevzi Mardin deyince ise bir hikaye anlatmak gerekiyor. Çünkü bu hikayenin ucu önemli bir isme Fethullah Gülen’e kadar uzanıyor.

Bugün Mardin soyadı, hemen herkesin bildiği Betül Mardin, Şerif Mardin, Arif Mardin gibi Ömer Fevzi Mardin’in akrabalarını hatırlatıyor. Ama Ömer Fevzi Mardin çok daha mühim ve ilginç bir kişilik. Örneğin o, Eva Peron ölünce gıyabında cenaze namazı kıldıran bir şeyh. Şeyhin ev sohbetlerinde ise, şimdi pek çok kişiye fazla bir şey ifade etmese de, Prof. Süheyl Ünver ve Mehmet Ali Ayni gibi döneminin önemli bürokratları, gazetecileri yer alıyor. Ayrıca Şeyh Ömer Fevzi Mardin’in müritlerinden biri Türk siyasal hayatının renidi isimlerinden Mail Büyükerman…
Ama onu asıl ilginç kılan 1942 yılında kurduğu, İlahiyat Kültür Telifleri Derneği oluyor. Çünkü derneğin amacı, “Dinler Arası Diyalog.” Bu amaç size neyi ve kimi hatırlattı? Hikâyeye devam edelim.Ömer Fevzi Mardin’i bir gün aile dostu, ünlü sabetayist gazeteci Ahmet Emin Yalman ilginç bir isimle tanıştırıyor. Evangelist rahip Dr. Buchman’la. (Bu arada o yıllarda, Ahmet Emin Yalman, Rahip Dr. Buchman ve Fener Rum Patriği Atenagoras komünizmin yıkılması için birlikte Eyüp Sultan Camii’ne dua etmeye gidiyorlar.) Bu tanışıldığın ardından Ömer Fevzi Mardin, 1949 yılında Evangelistlerin İsviçre’deki şatosunda iki ay kalıyor. Ve oradaki toplantıda yaptığı konuşmada Amerika’yı şöyle anlatıyor: “Babil’den dünyaya dağılmak için yayılan ırklar sanki Allah’a hizmet için Amerika’da buluşuyor ve en özgür demokrat koşullar içinde birleşiyor.” Babil’den dünyaya dağılmak için yayılan Irklar sanki Allah’a, hizmet için Amerikada buluşyor ve en özgür demokrat koşullar içinde birleşiyor.”

Babil’den dünyaya dağılmak için yayılan ırk kim? Yahudiler.

Ömer fevzi Mardin, İsviçre’den dönünce Mehmetçik’in Kore’ye gitmesini savunan bir kitap yazıyor… Bu kadar da değil, müritlerine Amerika sevgisi kazandırmak için, Amerikan Başkanı Roosevelt’in dahi ihtida ettiğini söyleyebiliyor. Rahip Buchman ise savaştan sonra gittiği Güney Kore’de, Moon Tarikatını kuruyor. Yani “Dinler Arası Diyalog”tan yola çıkılarak gelinen nokta bu oluyor…Soner Yalçm’ın “Beyaz Müslümanların Büyük Sırrı Efendi- 2” kitabında bu hikaye “Dününü bilmeyen bugünü hiç anlamaz” notu düşülerek anlatılıyor…

FETHULLAH GÜLEN SAHNEDE


“Dinler Arası Diyalog” deyince tahmin edersiniz ki akla Fethullah Gülen geliyor.Soner Yalçın, Gülen’le ilgili bilgileri dardı ardına veriyor… Ve burıadan yola çıkarak tespitler yapıyor. Sotular soruyor Fethullah Gillen ile i le ilgili bilgiler şöyle:

1- Fethullah Gülen Garih’in yakın dostuydu. Peki Üzeyir Garih kim? Küçük Hüseyin yani zincirin bir halkası… Küçük Hüseyin Efendi’ı nin dönme olduğunun Sefine-i Evliya kitabında da yazılı olduğunu hatırlatmak gerekiyor Nur hareketinin en önemli liderlerinden Fethullah Gülen her fırsatta Garih’i özel ofisinde ziyaretret ediyor, birbirleriyle hediyorlar. Gülen amber tesbih,ipek halı Garih ise, tari hi kandil hat eserleri veriyor. İlişkileri Gülen ABD’ye gidip orada yaşamaya başladığında da sürüyor . Kitapta sorulan soru şu: B u ilişkiler nasıl ve nerelerde kuruluyor.
2- Kitaptaki ilginç bi Fethullah Gülen’le ilgili işareti yaratıyor. Dipnot ta şöyle deniyor: “Fethullah Gülen 3l Ocak 1986 tarihinde İzmir Nüfus Müdürlüğü’ne baş 3881 kayıt numaralı kimliğinde ki ismini ‘Fetullah’tan, ‘Fethullah çevirdi. Bu ‘h’ harfi de ğişikliği, kimine göre ebced hesabına uydurmak kimine göre ise Saidi Nursi’nin Siirt’teki hocası Molla Fethullah’ın adını almak istemesi nedeniyle yapılmıştı! Fethullah Gülen’in, cifr ve ebced konusunda ne düşündüğünü kitaplarında bulamadım.” Diyanet İşleri Başkanlığı’nın hazırladığı Islam Ansiklopedisi ve Mukaddilme-i İbni Haldun gibi eserlerde “cifr” eski Yahudi uydurmaları olarak yer alıyor. Ama Said-i Nursi gibi cifr’in bir ilim olduğuna inananlar da var. Peki cifr ve ebced ne demek? Said-i Nursi’nin ve dolayısıyla Fethullan Gülen’in cifr’in ilim oluğuna inanması ne anlama geliyor?

Ebced, eski alfabedeki harflena her birine belirlenmiş bir sayı vererek, bir kelimenin sayısal değerini hesaplama ve bu değerden yola çıkarak kelimeyle aynı sayısal değere sahip diğer kelimeler arasında ilişki kurma ve dolayısıyla da olaylar arasında bağlantı kurma anlamına geliyor. Cifr’de ise benzer bir yolla gelecek hakkında tahminlerde bulunuluyor. Benzer anlayış Kabala öğretisinr de de var.Kabala’da, Tevrat’ı okumanın üç tekniğinden biri, İbranice’deki harflere verilen sayıları kullanarak anlam çıkarma..

.
Yani Soner Yalçın aslında Türkiye’nin en çok tartışılan din adamlarından biri olan Said-i Nursi Kabala’daıı etkilenmiş olabilir ‘mi, sorusunu soruyor kitabında ve dolayısıyla Fethullah Gülen’in de tabi…

KABALA İNANCI VE NURCULUK ARSINDA İLİŞKİ VARMIDIR


Efendi-2 kitabına göre Kabala inancı ile Nurculuk arasındaki benzerlilder sadece bunlar değil… Örneğin;

1- “Yahudi doktnnin öğretildiği gelenekçi okullardaki öğretmenlere ‘sofenim’ denilmektedir. Bu okullarda Yazılı Tora ve Sözlü (vahiy edilmiş ama yazılmamış) Tora vardır. Soferimlerin görevi, vahiy edilenleni açıklamak ve bunun toplum ile birey tarafından öğrenilmesini sağlamaktır.
Nurcu cemaat içinde, Said-i Nursi Risale-i Nur Külliyatı’nı aslından (yani Latin harfleriyle basılmamış haliyle) okuyan, açıklayan, topluma ve bireye öğretenlere de ‘yazıcılar’ denilmektedir. Tesadüf olabilir mi? Olabilir.Öte yandan, ‘Bediüzzaman Sempozyumu’na neden Yahudi ilim adamları daha çok ilgi gösteriyor merak ediyorum.

2- Soner Yalçın, Osmanlı tarihindeki Arap düşmanlığı yapanların söylemleri ile Fethullah Gülen’in söylemleri arasındaki yakınlığı da anlamlı buluyor. Kitapta, “Arap düşmanlığını ittihatçılar arasında körükleyen Halide Edip, Cavid Bey gibi sabetayistler ve Nesim Russo, Emmanuel Karasu gibi Yahudilerdi. Türk sağındaki Arap düşmanlığı yeteri kadar incelenmnedi. ‘Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı ordusunu arkadan vurdular, o nedenle sevilmiyorlar’ değerlendirmesi ilkokul müsameresi konusudur! Sanki Arnavut arkadan vurmadı. Arap Düşmanlığı Fethullah Gülen hareketinde daha da açıktır. Gülen, Arapları Osmanlı’ya ihanet etmek ve İslam’ı bir çeşit ideolojiye indirmekle suçlar. Osmanlı’nın şehir islamını Arabistan’ın kabile islamından üstün görür! Okulların çoğu Balkanlarda ve Orta Asyadayken Arap ülkelerinde hemen hiç okulu yoktur, neden?” diey soruyor. Yoksa İsrail devletine karşı çıkan Araplar, Fethullah Gülen’in hoşuna gitmiyor mu?

3- Kitaptan yan yana gelince anlamlı hale gelen iki bilgi daha… “Bugün ABD yönetimindeki şahinler Evangelist inanca sahipler. Evangelist inanca sahip olanlar, Mesih’in ikinci gelişiyle birlikte Hıristiyanların, Kudüs’te Mesih karşıtı olan ‘Gog ve Magog’ (Yecüc ve Mecüc) ordusunu büyük bir savaş (Armegedon) sonunda yok edeceğine ve bin yıllık Mesih Krallığı’nm kurulacağına inanıyorlar. ‘Hristiyanlık Siyonizmi’ olarak adlandırılan bu görüş, Evangelistlerin inancının temelini oluşturuyor…”Aralık 2003 tarihli Aksiyon Dergisi’nin kapak haberi, “İnsanlık O’nu bekliyor: Hz. İsa”ydı. Fethullah Gillen cemaatine yakın bir dergi neden böyle bir kapak yaptı? Mesih inancmm ayetlerde olmadığı biliniyor. Ama buna rağmen Nurcular ‘Müslüman İseviler’ diye bir tanım ortaya çıkardilar; buna göre Mesih Hz. Isa yeniden dünyaya gelecek ve İseviliği yeniden getirip Müslümanlıkla birleştirecekti. Neden Fethullah Gülen cemaatine yakın bir dergi Evangelistlerle aynı şeyi söylüyor?

4-Ve kitaptan bir dikkat çekici nokta daha:“Ağlamanın ne kadar önemli mistik bir ritüel olduğunu bilmeden, Fethullah Gülen’in müritlerine hitap ederken ‘karı gibi ağlıyor’ dip/mesajnı vermek için, dakikalarca televizyonlarda gösterecek kadar cahiliz!… Tıpkı Fethullah Gülen’in ağlayarak verdiği vaazda ‘Tabut üs-Sekine’ (Ahit Sandığı) sözü geçince, dinleyenlerin, bunun Ibranice bir buyruk olup olmadığım bilmeden vecde gelip ağlamalan gibi…” Yani aslında bu kitapta yan yana getirilen, Fethullah Gülen’le ilgili bilgilerin toplamında işaret edilen şu: FetullaH gülen ‘de aynı zincirin halkası olabilirmi? içlerinde bir yahudi dönmesi şeyhininde olduğu ve müritleri arasında pek çok sabetayistin olduğu bu zincir ne anlama geliyor?

Soner Yalçın’ın “Beyaz Müslümanların Büyük Sırrı, Efendi- 2” kitabındaki, Yahudi dönmesi bir tarikat şeyhinin izi sürülerek başlayan ve ucu Fethullah Gülen’den tutun da, Amerikan başkanlarına kadar uzanan sayfalar dolusu yazı, bir polisiye roman gibi… Ama değil… Bu kitaptaki tüm isimler gerçek… Ve bu gerçek kişilerin hemen hepsi de ya Osmanlı İmparatorluğu’nun ya da Türkiye tarihinin üst düzey bürokratları, devlet adamları, siyasetçileri, sanatçıları, yazarları, iş adamları, tarikat şehleri ve müritleri… Kitabı ilginç kılan da bu.

KABALA ILE ISLAM TASAFUFU ARASINDA AKRABALIK VARMIDIR?


Kitap aslında bir yakınlıktan yola çıkıyor… Yahudi mistisizmi Kabala ile Islam tasavvuf anancından…
Türkiye’deki Sabetayistlerin mesihi, Sabetay Sevi, Yahudi mistik inancı Kabala’ya inanıyordu. Kabala ise Islam tasavvuf inancındaki “Vahdet-i Vücud”a benziyor. Kabala inancına göre, Tanrı, Yahudilere Kitab-ı Mukaddes’i, anlamlarını açacak bir anahtar vermeden gönderdi. Kabala ise bu anlamlan açacak bir tür şifre kırıcı. Tevrat metinlerine sembollerle gizlenen sırları çözecek bir anahtar yani, Kabala. Ama bu sinan ancak adam kadmon yani insan-ı kamil (mükemmel insan) çözebiiyor. Aynca Kabala inancının farklı bir Tanrı anlayışı var; ki bu tıpkı tasavvuftaki Vahdet-i Vücud’a benziyor. Kabala düşüncesi, Tanrı’nın “her şeyi” yaratıp bırakmadığmnı, 0 “her şey”in “Tanrı’nın bizzat kendisi” olduğunu savunuyor. Bilindiği gibi Vahdet-i Vücud felsefesi de, Kuran’m zahiri yani dışa dönük bir görüntü ve anlamı olduğunu, bunun dışında ise bir debatmi yani bir gizli anlamı olduğunu ileri sürüyor. Ve bu anlamlar ancak yorumlarla anlaşılabiliyor. Soner Yalçın, sabetayistlerin tıpkı mesihleri Sabetay Sevi gibi Kabalacı olduklarını ve Mehdi’yi beklerken, müslümanlığa döndükleri için, kendi inançlarına yakın buldukları islami tarikatlara bağlandıklarını söylüyor. Bu tarikatlar ise “Vahdet-i Vücud” düşüncesine inanan Mevlevilik, Bektaşilik,Melametilik vb…

Hatta daha da ileri gidiyor kitap ve Türkiye’deki tasavvufi tarikatları yaratan, tasavvuf düşüncesinin en büyük isimlerini, mesela; Mevlana Celaleddin Rumi’yi, Bektaşiiğin Piri Hacı Bektaşi Veli’yi, Alevilerin tarihsel önderi Şeyh Bedrettin’i ve tasavvuf şairlerinin en büyükleri Yunus Emre ve Niyazi Mısri’yi kim etkiledi, diye soruyor? Cevap; Vahdet-i Vücud felsefesinin piri, Muhiddin Arabi. Peki, Muhiddin Arabi kimden ekilendi? Hilmi Ziya Ülken’in İslam düşüncesi kitabında bu sorunun cevabı var: “1194’te Fas’tayken Arabi, Yahudilerle dostluk kurdu, Yahudiler de ona Kabala (Yahudi Mistisizmi) bilgilerini, harflerin, sayıların, şekillerin mantığını ilk kez tanıttılar.” Yani Efendi-2 kitabının iddiası, İslam tasavvuf düşüncesinin daha başlangıç noktasında Kabala’dan etkilendiği yönünde. Peki bu bilgi ne anlama geliyor?
Yukarıda bir zincirin halkaları olarak sayılan tasavvufçu tarikatların şeyhleri ve müritlerinin isimleri ve yaptıldanna bakılınca bu bilgi anlamlanıyor.
Örneğin, Yahudi dönmesi Harun Hoca’nın bağlandığı şeyh Mustafa Aziz Çınar’m müritleri kimler?
Çınar’m bir müridi ve aynı zamanda damadı Kürt Teali Cemiyeti kurucusu yani Kürtçü Abdurrahman Zapsu, diğeri ise partisini kurmadan önce kendisinden icazet alan MHP’nin efsanevi genel başkanı Türk milliyetçisi Alparslan Türkeş…

KÜÇÜK HİSEYİN EFENDİ

Mevlevi tarikatma mensup bir ustanm çıraklığı ile başlayan ve sonunda Üzeyir Garih gibi pek çok önemli ismin şeyhi olan biri o. Küçük Hüseyin Efendi’nin dervişanmdan bir isim ise Münir Ertegün (Washington Büyükelçisi)… Münir Ertegün’in oğlu Ahmet Ertegün ile Ömer Fevzi Mardin’in yeğeni Arif Mardin biliyorsunuz ortaklar. Bu arada Küçük Hüseyin Efendi’nin şeyhinin Ömer Fevzi Mardin olduğunu da hatırlatmak gerekiyor. Hatta bu iki ismi Rauf Orbay’m tanıştırdığı da… İlginç bir bilgi daha: Münir Ertegün lIsrih Araştırma Vakfı’nı 1994 yılmda ABD Dışişleri eski Bakanı ve Yahudi politikacı Henıy Kissenger açtı. Münir Ertegün’ün ağabeyi ise Özbekler Tekkesi şeyhi Ata Efendi’ydi. İngiliz belgelerinde Ozbekler Tekkesi’nin Kurtuluş Savaşı yıllarında İngiliz İstihbaratma bilgi verdiği yazıldı. Şeyh Ata Efendi’nin torunu kim? Ali Taran…

Peki Küçük Hüseyin Efendi’nin müridi Üzeyir Garih ile Harun Hoca (Aaron Kandiyoti) tanışıyorlar mıydı? Cevap, bir bilgi: Harun Hoca’nm Selanildi müridi Hakan Uluğ, Üzeyir Garih’i anma gecesinde İbranice ilahiler söyledi… Bu arada Harun Hoca 28 Haziran 1993’te öldü ve cenaze namazmı Cerrahi Tarikatı şeyhi kıldırdı. Ömer Fevzi Mardin ve Mustafa Aziz Çınar’m yanına defnedildi. Bu arada Cerrahi tarikatmın ABD’deki tekke- 5mm şeyhinin de bir Yahudi dönmesi olduğu,biliniyor.
Üzeyir Garih’in en yakın arkadaşlarından biri Necmettin Erbakan. Necmettin Erbakan’ın şeyh! kim? Mehmet Zahit Kotku. Yani zincirin son halkası. Kitabın bir iddiası da Necmettin Erbakan’ın Üzeyir Garih’le üniversiteden değil, dergahtan tanışan iki iyi dost oldukları yönünde. Zira Masonların partisine üye olamayacağını, parti tüzüğüne dahi koyan Milli Selamet Partisi’nin lideri Erbakan nasıl oluyor da, Üzeyir Garih gibi en üst dereceden, 33. dereceden bir masonla çok iyi arkadaş olabiliyor ve hatta oğlunun düğün organizasyonunu iki Yahudi ailesinin sahibi olduğu Da-Vet isimli şirketine yaptırıyor?..

Soner Yalçm’ın kitabmdaki iddia da bu: Türkiye’nin siyasi iktisadi hayatına damgasını vuran Turgut Özal, Korkut Özal, Necmettin Erbakan gibi yüzlerce siyasetçi yetiştiren önemli bir tarikatı sadece zincirin son halkası ile yani Zahit Kotku ile başlatmak, öncekileri yok saymak. 0, Mehmet Zahit Kotku’dan önceki şeyhlere ve müritlere bakılırsa muhafazakür kesim daha iyi anlaşilabilir diye düşünüyor…

Mesela Zahit Kotku, yabancı sermayeye karşı milli sermayeyi güçlendirmek için Gümüş Motor’u kurdu. Peki bugün Recep Tayyip Erdoğan ne yapıyor? Yabancı sermayeye kucak açıyor. Aynı kökten gelen Kemal Unakıtan ne yapıyor? Sami Ofer’le yalun ilişkiler kuruyor. Aslında tüm bunlarla varılan bir sonuç da, bugüne kadar kendilerine “zenci” diyen iktidarın aslında “beyaz” olduğu…
Soner Yalçın’ın gelmek istediği nokta şu: Türk siyasal hayatında sabetayistler sadece solcular arasında aranmamalı… Muhafazakar kesim, sağcı partilerin içinde yer alan sabetayistler ve masonlar da Türkiye’yi etkilediler. Ve açıkça şunu diyor:“Tarikatlar içindeki Sabetayistlerin varlığı ‘Sebatayistler müslüman oldular ve gizlenmek için bazı tarikatlara girdiler’ açıklaması ile yetinilecek kadar basit değil. Sabetayistler gittikleri müslüman tarikatları nasıl etkilediler? Dergahları / tekkeleri nasıl değiştirdiler? Hangi ritüelleri aktardılar? Bunun siyasi kulvara yansıması olmadı mı ya da nasıl oldu?”

SONER YALÇIN KİTABIN İKİNCİ BÖLÜMÜNDE BEKTAŞİ SEBATAYİSTLERİ ANLATIYOR..

Yukarı dön Göster AZADEH's Profil Diğer Mesajlarını Ara: AZADEH
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats