HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: "Namaz" Kelimesi’ne Dair Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

"Namaz" Kelimesi'nin Kökeni'ne Dair...
 
Sasaniler dönemi (226-651) Farsçasında “namaz”; boyun eğenlerin, buyurganlar, kethüdalar ve tanrılar karşısında ta’zim, yakarış, hizmet ve boyun eğme işini yaptıkları anlamlarına geliyordu. (1)
 
İslam’dan sonraki Farsça bazı edebi eserlerde de “namaz”, Sasaniler dönemindeki anlamında kullanılmıştır. (2) Mino-yi Hıred (Hikmetin Ruhu) kitabında görüldüğü gibi “namaz”, Tanrı karşısında üç vakit -sepâs- (sabah erken, günün ortasında ve güneş battığında) yapılan amelin adıdır. (3) Muhtemelen günümüzde dilimizde kullanımda olan “sipâs (şükür, teşekkür)” kelimesinin kökü, eski Farsça’daki “sepâs (üç vakit)” menasikidir. Nitekim biz İranlıların, beş vakit namazı pratikte üç vakit olarak kılmamız belki bu arkaplanla çok da bağlantısız değildir.
 
Anlaşılan “salat (namaz)” kelimesinin kök anlamı hakkında sözlüklerde bir tek görüş yoktur. Ama çoğu lugat sahibi bu kelimeyi “s-l-v” kökünden türetir. (4) “S-l-v”; “yumuşak olmak”, etkilenmek, yönelmek anlamlarına gelir. Eğer “salat (namaz)” kelimesini “s-l-l” kökünden alırsak belki Kur’an metnindekine daha yakın bir mana elde edilir. “S-l-l”, şarabı saflaştırmak, rengini açmak anlamına gelir. Aynı zamanda su dökerek tepeyi topraktan ayırmak da demektir.
 
“Salat” fiili, Kur’an’da, okumak ve kıraat etmek olarak kullanılmamıştır. Aksine, onun ikame edilmesi, yani uhdesine almak ve hayata geçirmek manasında zikredilmiştir. Bunun da anlamı, sözsüz amellerle yerine getirilen ödev demektir. Bundan dolayı “salat”, sadece okumak ve dua değildir. Bazı sözlüklerde “salat”a dua ve yakarış anlamı verilmişse de burada kasdedilen daha çok onun sözlü kısmıdır ki, o da sözsüz amelle, hatta niyet ve zihnin odaklanmasıyla eşzamanlı ve birlikte olan bölümdür.
 
İşaret edildiği gibi, “namaz” (Farsça anlamı itibariyle ve Sasaniler dönemindeki metinlerde geçtiği şekliyle) boyun eğenlerin, önünde baş eğilenler için yerine getirdiği ameldir. Yani namaz kılanın ta’zimde bulunduğu ve üstün kudretin kendisi üzerindeki egemenliğini kabul ettiği kimsenin üstünlüğünü ikrar için yapılan sembolik bir harekettir. Namaz kılanın üstün bir kudrete itaat etmesi, bu ikrardan sonra ortaya çıkan bir noktadır. Bundan dolayı namazda hiyerarşik, yukarıdan aşağıya doğru, ibadet edilen ile ibadet eden arasında bir rabıta vardır. (5) Aynı şekilde bu ilişki türünde, namaz kılanda varlığa ilişkin bir değişimin ortaya çıkması sözkonusu değildir. Bu bakımdan, namazın tarifinde (hiyerarşik ilişki yaklaşımıyla bakıldığında) mesela Allah’ın da buna karşılık insana namaz kılacağı gibi bir anlam yoktur. Fakat Kur’an’ın “salat” tanımında Allah ve onun melekleri insana (mü’minlere) “salat” ederler: “Karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için size salat edendir. Aynı şekilde melekleri de size salat eder.” (Ahzab 43)
 
Başka bir ayette de Peygamber’e şöyle hitap edildiğini görüyoruz: “Onların mallarından sadaka al ki böylelikle onları temizlemiş olasın ve onlara salat et. Çünkü senin salatın onlar için sükunettir. Allah işitendir, bilendir.” (Tevbe 103)
 
Bu ayetlerden ve Kur’an diğer ayetlerinden çıkacak sonuç şudur ki, “salat”, aslında iki tarafı yakınlaştırmak için karşılıklı bir ilişkidir. Bu durumda ilişkinin, namazın tarifinde olduğu gibi hiyerarşik ve tek düzeyli olması ortadan kalkmaktadır. Fakat öyle görünüyor ki, İslam’ın zuhurundan sonra “salat” kelimesine Kur’an’da bu şekilde anlam verilmiş olsaydı, doğal olarak, sınıfsal toplumla ve özellikle de Abbasilerin hilafet iktidarını yönetmekteki siyasetiyle o kadar da uyumlu olmazdı. Belki de bu yönden sonraları Kur’an’daki “salat”ın anlamı için somut basamaklar ve katmanlar tarif edilmiş ve şöyle denmiştir: “Salat”, Allah için kullanıldığında rahmet; melekler için kullanıldığında bağışlanma talebi; mü’minler için kullanıldığında dua ve yakarış; kuşlar için kullanıldığında tesbih anlamlarına gelmektedir. (6) Anlaşılan bu tarif, “salat”ın, önceleri “namaz” için beyan edilen mana ve biçime dönüşmesine daha fazla sebep olmuştur.
 
Değinilmesi zorunlu olan bir diğer nokta da şudur: Kur’an’da “salat”ın zahiri şekli için somut bir açıklama verilmemiştir. Belki de bu nedenle “salat”ın şekli zaman ve mekana göre değişiklik arzedebilmiştir. Nitekim İbrahim, Musa ve İsa Mesih’in dönemlerinde “salat” farklı bir âdâp ve tertibe sahipti ve bugün İslam’da bulunan biçim, tertip ve âdâp o zamanlar yoktu. Bununla birlikte Kur’an, bütün peygamberleri namazı ehli sayar ve İbrahim’i, “salat”ı ikame için gayret içinde olan en önemli rasullerden biri olarak zikreder. (İbrahim 40)
 
Ali Tahmasbî
 
NOTLAR
 
1) Erdevirafnâme, s. 83
2) Rüstem’in yanına geldiklerinde yaklaştılar / Hepsinin huzurunda namaza durdular (Firdevsi), Gül yüzlü cariyeler yaklaştı / Hepsi kalabalığın huzurunda namaza durdu (Esedi)
3) Mino-yi Hired (Hikmetin Ruhu), s. 70
4) el-Müncid, Kâmûs-i Kur’an, Seyyid Ali Ekber Kureyşi
5) Hiyerarşik ilişkiye örnek olarak, mesela toplumumuzda bir trafik polisi ile sürücünün konuşma biçimini gösterebiliriz. Sürücü polis memuruna hitapta “siz” kelimesini kullanırken polis memuru sürücüye “sen” der. Bu tür bir diyalogu polis ile sürücü arasındaki hiyerarşik ilişkinin göstergesi sayabiliriz.
6) Dehhoda sözlüğü, “salat” maddesi
 


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
AZADEH
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 subat 2007
Gönderilenler: 102
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı AZADEH

İslam Dininin sadece son Elçiye ve yaşamına ve ilettiği Vahye sıkıştırılmış bir yaşam biçimi olmadığını biliyoruz. (Sasaniler ve olası elçileri açısından belirttim) İkame edilen Salat Kur'an da da belirtildiği üzere "Vakti ile belirlenmiş" bir görevdir. Bu görev İbrahim ile başlamış ve sürmektedir. İkame edilen Salat'da Sadece Alemlerin Rabbi'ne sunulur ve istenir. Rekat ve sıralama gibi bir tarifi bulunmayıp "İnsanoğlu" nun Aliyy ve Azim olan Allah'a doğaçlama yönelişidir. "Secde" kavramı da Kur'an da geçer.. "Kul" öznesinden hareketle Bu davranıştan (Secde) daha da güçlü bir "Yaradanı Yüceltmeyi" bulabilen bir kul varsa onu yapar.. Ama "Secde Hareketi" Kur'an da geçmeyi haketmiştir. "Ruku" kavramı (ve hareket biçimi) da buna benzer. "Kıyam" da..

hatta Allah'ın büyük gücü karşısında "Bayılma" da..

Musa, bizimle sözleştiği yere gelip Rabbi de kendisiyle konuşunca şöyle konuştu: "Rabbim, göster bana kendini, göreyim seni." Dedi: "Asla göremezsin beni. Ama şu dağa bak. Eğer o yerinde durabilirse, sen de beni görebileceksin." Rabbi dağa tecelli edince onu parça parça etti. Ve Musa baygın vaziyette yere yığıldı. Kendine gelince şöyle yakardı: "Tespih ederim o yüce varlığını, tövbe edip sana yöneldim. İman edenlerin ilkiyim ben." A'raf - 143

 

Yukarıdaki yazı da da belirtildiği gibi Salat aslında, tesbih ve zikr gibi Kul ile Allah'ı --Hakettikleri yerde ve temelde-- buluşturmaktır. Hayatı boyunca Allah'ın Azameti, Sıfatları ve Alemlerdeki Ayetleri karşısında sürekli baygınlık geçiren bir "Kul".. belki hiç Salat ikame etmese de olur.. O'nun Salatı, Secdesi, Rukusu Alemlerin Rabbi'nin Azameti karşısındaki baygınlıklarıdır.. belki.

Gök gürültüsü O'nu hamd ile Tespih eder; melekler de O'ndan ürpererek...

O hep Tespih edilen, onların söylediklerinden çok uzak ve çok yüksek; hem de ölçüye sığmayacak kadar yüksek...

Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu Tespih ederler. Hiçbir şey yoktur ki, O'nu överek Tespih etmesin; fakat siz onların Tespihlerini fark edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur.

Ağaçlar, Arılar, Kuşlar, Gök gürültüsü, Güneş, Ay, Merkür, Satürn.. ve İNSAN.. Üstelik Halife sıfatlı İnsan..

Çok "çalışmak" lazım çok.

Yukarı dön Göster AZADEH's Profil Diğer Mesajlarını Ara: AZADEH
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats