Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
(BAKARA suresi 207. ayet) İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah'ın rızasını ara(yıp kazan)mak amacıyla nefsini satın alır. Allah, kullarına karşı şefkatli olandır.
(ÂLİ IMRÂN suresi 30. ayet) Her bir nefsin hayırdan yaptıklarını hazır bulduğu ve her ne kötülük işlediyse onunla kendisi arasında uzak bir mesafe olmasını istediği o günü (düşünün). Allah, sizi kendisinden sakındırır. Allah, kullarına karşı şefkatli olandır.
(HAC suresi 65. ayet) Görmedin mi, Allah, yerdekileri ve denizde onun emriyle akıp giden gemileri, sizin yararınıza verdi. Ve izni olmadıkça, göğü yerin üstüne düşmekten alıkoyar. Şüphesiz Allah, insanlara karşı şefkatlidir, çok merhametlidir.
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Sayın ABCDF'e göre Tanrı "iyi" değil, ama "şefkatli ve merhametli" midir?
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
İsra 110:De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Namazında sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."
Taha 8: Allah'tır O. İlah yok O'ndan başka. Esmaül Hüsna, en güzel isimler O'nundur.
Haşr 24: Allah'tır O. İlah yok O'ndan başka. Esmaül Hüsna, en güzel isimler O'nundur.
A'raf 71: En güzel isimler Allah'ındır; O'na onlarla dua edin. O'nun isimlerinde ters bir tutum izleyenleri bırakın. Yapıp ettiklerinin cezasını çekeceklerdir.
Neml 8: Ve âlemlerin Rabbi olan Allah, bütün eksiklik ve iğretiliklerden arınmıştır."
Dostluk ve Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Sayın ABCDF'e göre Tanrı "iyi" değil, ama "şefkatli ve merhametli" midir?
A'raf 71: En güzel isimler Allah'ındır; O'na onlarla dua edin. O'nun isimlerinde ters bir tutum izleyenleri bırakın. Yapıp ettiklerinin cezasını çekeceklerdir.
Selam.
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Selamlar.
Sayın Elmuh ile sayın ABCDF'e teşekkür ederim.
Tekrar ifade
etmeye çalışayım.
Allah’ın emirlerine boyun eğmenin
doğru ve iyi, boyun eğmemenin ise yanlış ve kötü olması ancak Allah’ın en iyi
isimlere sahip olması ile kabul edilebilir. En iyi isimlere veya sıfatlara
sahip değil ise bu durumda emirlerine uyulmaması gerekir.
O’nun emirlerine uymanın doğru
olduğunu savunmak için ya Allah’ın bu sıfatlara sahip olduğu salt teolojik
zeminde kanıtlanmalı ya da Allah’ın emirlerinin ahlaki boyutta iyi olduğu
gösterilmelidir.
Allah’ın emirlerinin iyi ve doğru
olduğu ahlaki boyutta kanıtlanmaya çalışılırsa bu durumda, bu ahlak sisteminin
diğer ahlak sistemlerinden farkı kalmamaktadır. Çünkü, tüm ahlak sistemleri
doğru ve iyinin kanıtını toplumsal-bireysel haz-mutluluk-fayda-ödevi
gerçekleştirmek olarak verir.
Eğer Allah'ın en güzel isimlere
sahip olduğu salt teolojik zeminde gösterilir ise bu durumda, Allah’ın emirleri
koşulsuz doğru ve iyi olur. İyilik ve doğruluk, Allah’ın emirlerinden bağımsız
olarak var olur.
Ancak bu durumda şu çelişki
karşımıza çıkar : Allah'ın bu sıfatları öz bakımından Allah’tan önce
gelir. Örneğin, « Allah merhametlidir » dersek bu durumda merhamet,
Allah’tan önce varolan bir öz olur.
Bu çelişkiyi ortadan kaldırmak
istersek, o halde, Allah’ın isimlerini de Allah yaratmış olmalıdır. Yani sevgi,
iyilik,merhametin yaratılmış olup, Allah’ın özünde var olmaması gerekir.
Umarım,
şimdi sorumu istediğim şekilde ifade edebilmişimdir.
Saygılar.Sevgiler.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Ama Allah kullarına zulmetmez..insanlar kendilerine zulmeder..zulüm ise günaha bir araçtır..edersen günah vaz gecersen yapmazsan iyi..
Zalim kötüdür..Ama haşa Allah zalim değildir..
İyi olanı güzel ve helal olanı emreden Alahtır..ve bunların da iyi şeyler olmasınnı sağlayanda Allah..
bİr ayette başınaıza bir iyilik gelse bilinki o Allahtandır..ama kötülükler nefisnizden..diğer bi ayette ise..iyi ve kötü de hayır ve şerde Allahtandır.der..bu Allahın kötlük etmesi haşa demek değildir..
bu zalim müşrik kafir lere karşı olan bir tavırdır. zira Alah kahhar dır..
Allah inanlara iyliği emreder kötülüktn sakının der...bir ayettde bu acıkca gecer..onlar iyiliği emreder kötülükten alıkoyar..
şu varki..herşey allahtan çünkü hakim olan o onun izni olmadan hiç bişey olmaz...iylikte kötülükte ondan..ama bu herkesin yaptığı iledir..kendi eliyle..
sonuç olarak..Allah herzaman iyi olanı emreder ve yapmamızı söyler..
Allaha iylik yada kötülük atfedilmez..zira kahhar olan mütekkebbir olan sıfatları var..
Allah iyiliği ana babaya bakmayı akarabyı gözetmeyi emreder fuhşu ve azgınlığı yasaklar..
Allah emreder insanda yapar..ya aksini ya doğrusunu..
İyilik kötülük iç içedir..
Bİr aslanın ceylanı yemesi dışardan bakana kötüdür ama aslan yemezse ölür..onun için ceylanı yemek iyidir...şimdi ceylan aslana yem oldu diye Allah zalimdir mi dicez..haşa..
İyilik ve ktülük içi içedir..tıpkı hayır sandığımızda şer şer sandığımızda hayır olması gibi...
İlk olarak başlık biraz tuhaf, ayrıca Allahın iyiliğinin tartışması olur mu? Neden insanları tartışmıyoruz?
AHlak kuralları dediğiniz şey de zaten Allahtandır, o var etmiştir, o insanlığı yarattı, bu ahlak kurallarını da o oluşturdu, biz de Ondan öğrendik
Nasıl ki ademin yaratıldıktan sonra ona isimleri öğretti demesi gibi, sanrım isimlerden kastı ahlaki değerler, ilkeler, Allahın tek olması bilinci vss...
Dolayısıyla Allah elbette iyidir, bunu tartışınca nereye varacağımızı gerçkten merak ediyorum, Allahın her konuda en iyi olduğu su götürmez bir gerçektir...
insanlığı daha doğruya götürecek,sadece Allahın kurallarının egemen olduğu, herkesin eşit oldğu, kimsenin kimseden üstün olmadığı bilincini getirecek konuları tartışsak daha yararlı olur diye düşünüyorum, mesela ortak etmek gibi vss...
saygı ile...
__________________ Ne kadar uzak olsak da çok yakınız, daha yürekten olamazdım, daima kim olduğumuza güveniyorum ve başka hiçbirşey önemli değil... Metallica-Nothing Else Matters
Sevgili Rad_, Kardeşim, yazdıklarıma cevap olarak yazmış isen sorumla ilgisi yok. Ek bilgi olarak yazmış isen faydalandım. Teşekkürler.
Saygılar.Sevgiler.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran Allah hakkinda spekulatif tartismaya sert cevaplar verir ve insani onun ayetlerine-isaretlerine yonelterek dogrulari gormeye sevkeder,
Insanin Allah'i ihatasi soz konusu olamayacagindan onun hakkindaki tanimlar verilerle -ayetlerle sinirli kalmalidir.
Bu veriler-ayetler insanin kendinde ve ufukta mevcuttur bunlar onu dogru tercihe sevkederler.
Kelami-sozel verileri-ayetleri iceren Kuran, digerleriyle uyum icinde bir tekrarlama yapmaktadir.
Iste bu Kuran da Allah butun olumlu ozelliklerin sonsuzluk boyutunda tek sahibidir. Yakin -dunya yasaminin getirdigi maddi-fiziki sinirlar bunyesinde ancak tesbih ile anlayan insan ,tevilini gormedigi hakkinda dikkatli olmaga davet edilmistir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma