HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ŞEFAAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Hz. Peygamber’in nasıl şefaat edeceğini teşbihte hata olmazsa bir ödül törenine benzetebiliriz… Şöyle ki; ödülü takdir eden esas makam yüce Allah’ın bizzat kendisidir… Bu ödülü sahibine takdim eden ise Hz. Peygamber’dir… Bu bir nebi, sıddık, şehit veya salih bir kul da olabilirdi…

Yani şefaate karar veren esas merci bizzat Allah’ın kendisidir.… Kulun affedildiği bilgisini ona ulaştıran ise Peygamber olabilir… bunu çok iyi ayırt etmek gerekmektedir...

Özetle peygamberlere verilecek şefaat hakkı ya da yetkisi, Allah’ın bu günahkarları bağışlamasının bir ifâdesi olarak değerlendirilebilir. Burada esas unutulmaması gereken husus;
şefaati takdir edenin Allah, takdim edenin ise peygamber olduğudur... Dolayısıyla böyle bir şefaati kazanmaya hazır hâle gelmek için de, çok ciddî çabalar sarf edilmesi gerekmektedir.

Selam ve dua ile...

 

(öte yandan; yahudilik tahrif edildiği için Hırıstıyanlık geldi....

o da tahrif edildiği için islam geldi...

dolayısıyla Allah katında geçerli olan din İslam dır...

biz tevhid e çağırıyoruz.... ahirete imana çağırıyoruz...

seçkin geçinen yahudileri ve Allah üç diyen bütün hırıstiyanları....

gelin son dine inanın... kur an a gelin...yoksa ahiretinizi kaybeceksiniz....

 bizden söylemesi...)



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Belki katkı olabilir düşüncesiyle;

Kur'an bütünlüğü içerisinde müşriklerin ahiret hayatına inandıklarına dair herhangi bir ibare bulunmamaktadır.

Dolayısıyla konu bütünlüğü içerisinde müşriklerin şefaatçı tayini ve yüce Allah'ın istisna ifadesi tamamen dünya hayatıyla alakalıdır.

Örneğin 21/25-29 arası dünya hayatında yüce Allah'ın izniyle nebilerin şefaat edebilme boyutunu gözler önüne sermektedir.

"Senden önce hiçbir resul göndermedik ki ona şöyle vahyetmiş olmayalım: “Gerçek şu: İlah yok benden başka, artık bana kulluk / ibadet edin.” "

" “Rahman çocuk edindi” dediler. Haşa, bundan arınmıştır O. Onlar lütuflandırılmış kullardır."

"Onlar O’nun sözünün önüne geçemezler; onlar yalnız O’nun emriyle iş yaparlar."

"O, onların önlerindekini de arkalarındakini de bilir. Onlar, O’nun hoşnutluk verdiklerinden başkasına da şefaat etmezler. Ve onlar O’nun korkusundan titrerler."

"İçlerinden her kim, “ben O’nun dışında bir ilahım” derse böylesini cehennemle cezalandırırız." 21/25-29 (y nuri öztürk)

Ayrıca, 19/87; 20/109 ve benzeri ahiret gününe ilişkin anlatılarda, yüce Allah'ın izin verdikleri şefaat imkanı bulurlar ifadesini, şu yada bu şekilde çarpıtarak şefaat etme imkanı bulurlar şekline çevirmişlerdir.

" Rahman katında söz almış olandan başkaları şefaat imkanı bulamazlar." 19/87 (y nuri öztürk)

"O gün şefaat yarar sağlamaz. Ancak Rahman’ın izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimse müstesna…" 20/109 (y nuri öztürk)

Netice olarak, yüce Allah'ın dışında şefaatçi yoktur, izin verip şefaat etme yetkisini tanıdıkları sadece dünya hayatına mahsus olup, ahirette ise sözkonusu değildir.

"Yoksa Allah’tan başka şefaatçılar mı edindiler? De ki: “Onlar hiçbir şeye sahip olmayan / hiçbir şeye gücü yetmeyen, aklını da işletmeyen varlıklar olsalar da mı?” "

"De ki: “Şefaat, tümden Allah’ındır. Göklerin ve yerin mülkü / yönetimi O’nundur. Sonunda O’na döndürüleceksiniz.” " 39/43,44 (y nuri öztürk)

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam mehmet bey,

"Hz. Peygamber’in nasıl şefaat edeceğini..."  ile başlayan ve davam eden cümlerinizi bir kardeşiniz olarak yeniden düşünmenizi öneririm. Bu bakış açısı Mustafa İslamoğlunda da var. Bu bakış açısı bir takım sorularıda beraberinde getirmektedir.

Mesela, İbrahim(a.s) veya Musa(a.s) ödül vermede hangi konumdadır?

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

selam ahmet bey'i(bembeyaz) ben Mehmet bey yapmışım kendisinden istemeyerek yaptığım dikkatsizlikten dolayı özür diliyorum. Başka bir yanlışlığada sebeb olmayayım. 18.01.2009 19:03

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Selamlar,

Şefaat tümden Allahındır,

Dikkat ettiğim nokta şu:Şefaat tümden Allahın elinde ise,salt peygamberlere bu iznin verildiğini düşünmek bence hatadır..

bir çobanın şefaatı ile  bir peygamberin şefatı arasında elbet fark yoktur Allah izin verdiği için..Şefaat tümden Allahın elindeyse bırakalım Allah dilediklerine bu hakkı tanısında bizde salt peygamberler şefaat eder demeyelim..


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

bakara ..

255. Allah, O'ndan baska tanri yoktur; O, hayydir, kayyûmdur. Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama. Göklerde ve yerdekilerin hepsi O'nundur. Izni olmadan O'nun katinda kim sefaat edebilir? O, kullarinin yaptiklarini ve yapacaklarini bilir. (O'na hiçbir sey gizli kalmaz.) O'nun bildirdiklerinin disinda insanlar O'nun ilminden hiçbir seyi tam olarak bilemezler. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alir, onlari koruyup gözetmek kendisine zor gelmez. O, yücedir, büyüktür.

şefaatçi hakkında şahsi kanaatim , şefaatçi olması için şahitlik şarttır , eğer kasıt kurtarıcı olmak ise !

   şefaat edebilecek olanın ilah ,hayy , kayyum, kendisine ne uyku gelmeli nede uyuklama , yapılan ve yapılacakları bilmeli ,ilmiyle - bilgisiyle herşeye vakıf olmalı ve kensini zorlukta gelmemeli bıtkınlık göstermemeli ,

   şimdi bu özelliklere kullar ne kadarı sahip , biri bana nasıl şefaat etsin , neyime şahit olmuş , ne kadarına ve nasıl ,

   resul yada nebi , ya da bir başkası , şefeat eğer cehennemden , azaptan kurtarma meselesi ise , allah diyor bu kulu atın cahime , şimdi kalksa biri dese ya rabbi sen hata yapıyorsun o kula ben şahidim şöyle şöyle iyidir , o mümindir onun yeri cennet tir dese abes olmaz mı ! maide son ayetler, isa - hemşehrileri meselesi belkide aydınlatıcı olur ,

şefaat allah'ındır söz verdiği , memnun olduğu razı olduğu kullarına edecektir diye düşünüyorum ,

____ müşrik , ahiret inancını kendi oluşturur _____
   
birde allah katında din hep islam dı , muhammed nebi ile ilk gelmedi , tarih tekürrür etti , öncekileri tasdik edici olarak geldi , öncekilerin örneklik müessesi ile eğitildi , onların yoluna tabii oldu ,
Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Baybora yazdı:

selam mehmet bey,

"Hz. Peygamber’in nasıl şefaat edeceğini..."  ile başlayan ve davam eden cümlerinizi bir kardeşiniz olarak yeniden düşünmenizi öneririm. Bu bakış açısı Mustafa İslamoğlunda da var. Bu bakış açısı bir takım sorularıda beraberinde getirmektedir.

Teşekkür ederim Rıdvan bey; 

Hz. Peygamber ve diğer nebilerin şefaati sadece dünyada ve yaşadığı dönemde olmaktadır.

Konuyla alakalı olarak ifade etmeye çalıştığım 21/25-29 ayetler arasında, Rabbimizin izni lie dünya hayatında şefaat ediciler belirtilmekte olup, Allah'tan aldığı vahiyle tebliğ ettiği insanların hidayete ulaşması noktasında şefaatçilerdir.

Mustafa İslamoğlu'nun gerekçeli mealinde, 21/28 numaralı ayet mealinin 7 numaralı dipnotunda ise; "....Allah'ın razı olduğu birine verdiği ödülü, sahibine takdim etmekle onurlandırılmaktadır....." demektedir.

Belki Mustafa islamoğlu ve siz olayı ahiret hayatına taşıyor olabilirsiniz, ama ben kişinin hidayetine sebep olması açısından, dünya hayatınadaki Allah'ın izniyle yapılan şefaat olarak değerlendiriyorum. 

Muhabbetle...  



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 

 Merhaba Ridvan kardesim nasilsin?

 Is yogunlugu sebebiyle gorusemiyoruz.

Sefaat ile ilgili bir hazirligin varsa bizimle paylasmak uzere buraya kaydedermisin. 

Hikmet abiye bu konuya dair dusuncelerimi bir gorusmemizde kisaca acmistim. Hikmet abinin tam olarak nasil dusundugunu bilmiyorum.  Kuran uzerinde derinlesmis olduguna inandigim   Hikmet abinin, sefaat ile ilgili   olarak sizinle paylastiklarini bize iletirseniz memnun olurum.

Allah'a emanet ol.

   Sefaat konusunda hep ayni hataya dusulmektedir. Gunumuz anlayisi uzerinden varilmaya calisilan sonuclar ile konu daha da karmasik bir hale sokulmaktadir.

 Bu aksam sefaatin gectigi ayetleri yeniden teker teker gozden gecirdim.  Ayetlerin uzerinde durdugu konu apaciktir. Allah musriklere; dunya hayatinda fayda saglamak icin edindikleri sefaatcilerin, velilerin,hamilerin ne bu dunya yasaminda nede ahirette hic bir fayda  vermeyeceklerini bildirmektedir.

Kuran'in  muhataplarindan ahiret inanci dahi olmayan musriklerin, dunyaya yonelik menfaatler elde etmek icin Rahmanin kullari olan melekleri  veliler, sefaatciler,ilahlar,rabler,hamiler vesaire  edindikleri  ayetlerde anlatilmaktadir.  Iste bu toplumdaki sefaat muessesesi degisik boyutlariyla sorgulanarak elestirilmektedir.  Sonuc olarak onlara  sefaatin yalniz Allah'a ait oldugu ilan edilmistir. Bir cok ayettede hesap gunu kendisinde sefaatin olmadigi gun olark tanimlanmistir.

Mekkelilerin edindikleri sefaatcilerin yerine peygamber veya baska bir kulu koymak bu batil inanisi devam ettirmekten baska bir sey degildir.

Klasik sefaat inanci tam olarak uydurmadan ibarettir.  

Sefaat hakkinda cikardigim notlari vakit buldugumda duzenleyerek buraya kaydetmeye calisacagim.  

   Kadir  

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

şefaat yetkisi sadece Allah'a aittir...

ahirette olacak şefaat; günahkarların tevbe etmişlerse ve kabul edilmişse eğer, bu ödüllerini "a'raf ehli" nden birisinin elinden sembolik olarak almaları hadisesidir.... (bu izni veren sadece Allah'tır)

peki a'raf ehli kimlerdir??? peygamberlerin tamamı, gerçek anlamda şehitler, sıddıklar, nebiler, salih kullar ve meleklerin bir kısmıdır...

muhabbetle....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

öğrenci98 kardeşim, sanırım ben ahmet bey'e ileti yazarken, sizin yazınızın altına iliştirmiş oldum. Size birşey yazmamıştım. Ama değerlendirmelerinize katılıyorum. 

selam Kadir, Hikmet bey'le çok önce detaylı olmayan bir konuşmaydı.

Aklımda kalanları da yazmak doğru olmaz. Meseleye girişini onayladığımı söylemeliyim.  

mesela,

2:48, 254 ayet-i kerimelerini peyamber(a.s)'ın "hem okuyup" hemde bu ayette böyle diyor ama "ben şefaat ederim, şefaat var" veya arkadaşlarından biri 2:48,254 peyamber(a.s)'dan duyduktan sonra ayet şefaat yok diyor, Ey Allah'ın elçisi sen bize var diyorsun demişler midir?

Kur'an'ı Kerim'i "kendi tarihinde" okumak, meselelere iyi bir giriş yapmayı sağlıyor.   

devam edelim inş.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

İlgilenen arkadaşlara "şefaat" kavramının "kronolojik" sıralamasını sunuyorum;

 

Hicretten önce inenler;

 

74:48(2), 53:26, 7:53(2), 36:23, 19:87, 20:109, 26:100, 10:3,18, 6:51,70,94, 34:23, 39:43,44

 

Hicretten sonra inenler;

40:18, 43:86, 21:28, 32:4, 30:13, 2:48,123,254,255, 4:85(4)

 

"Ş-f-A" kökü  ve türevleri, Kur'ân-ı Kerim'de on sekiz surede yirmi beş ayette 31 kez kullanılmıştır. Kelime itibariyle "tek" anlamına gelen "vetr"in karşıtı olan "çift" anlamındaki "şef'a" kökünden türemiştir.[1]

 

Bir şey daha "izin" kelimesi üzerinde de durulmalıdır. Türkçe açısından bu kelime farklı şeyleri çağrıştırıyor. "Onay" şeklinde çevrilmesinin daha doğru olduğunu düşünüyorum.

 

selam ve dua ile,

 

rıdvan



[1] Fecr Suresinde 3. ayette bu iki lafızda kullanılmıştır.



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats