HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: zuhruf 86 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Benim çevirim şöyle:
  43/86"  Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan)  başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler."
   Mekke döneminde indirildiği belirtilen bu sürenin ilgili ayetinden benim anladığım,o toplumda var olan şefaat olgusuna bir atıf var,yani burada bir hükümden ziyade bir durum tespitinin varlığıdır.
  Daha sonra inen ayetler bu şefaati Allahın dilemesine bağlarken,son inen ayetlerle özellikle ahirette şefaatin olamayacağı hükme bağlanmıştır vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

muhliskul Yazdı:

 Benim var ama artik ciddi yazmaktan vazgectim.  Her konunun uzmani olan   sayin alimlerimiz ,beyaz ,coban,muhsin zati serifleri tesrif buyurup hemen konuyu cozume kavusturacaklarmis.Cunku bana her seyin cok basit oldugunu ama ben zavallinin bosuna didindigimi soyluyorlar.

Birde Arapca orjinalinden degilde,ingilizce tercumeden turkceye  anlam tasiyan garibaldiler var.

Sayin Tarik tam dogruyu anlamak icin sarfettigin gayretinin devamini dilerim.

Saygiyla

Senin anlamakta zorlandığın şu:Bizim Kuran'ın anlaşılması gibi bir sorunumuz yok.Allah'a şükür biz onu yaşıyoruz.Siz ise tartışmaktan öteye geçemiyorsunuz.Sunduğun  '5-10 yıllık kalkınma/anlama planı da' bunun isbatı.

Herşey tertil üzere belli bir düzen dahilinde hayata geçirilir, sırası geldiğinde.Her bir kavrama rastgele, hırsla saldırmayla bir sonuca varılmaz.Önemli olan hemen şimdi hayata geçirilecek ameli projeler üretmektir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
tarık
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 19 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tarık

adalet Yazdı:
 Benim çevirim şöyle:
  43/86"  Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan)  başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler."
   Mekke döneminde indirildiği belirtilen bu sürenin ilgili ayetinden benim anladığım,o toplumda var olan şefaat olgusuna bir atıf var,yani burada bir hükümden ziyade bir durum tespitinin varlığıdır.
  Daha sonra inen ayetler bu şefaati Allahın dilemesine bağlarken,son inen ayetlerle özellikle ahirette şefaatin olamayacağı hükme bağlanmıştır vesselam.

"Bilenler ve Hakka tanıklık edenler haricinde,onların O'ndan(Allah'tan)  başkasına dua edip yalvardıkları varlıklar aracılık yetkisine(şefaate)sahip değildirler."

       bu çeviri şu sorunu doğuruyor "Bilenler ve Hakka tanıklık edenler` e  dua edersen onlar şefaat etkisine sahiptirler."

yani "Allahtan başka yalvardıkların  bilgili gerçeğe tanıklık etmiş iseler Allahın yanında şefaat için yalvarılabilirler onun ortaklarıdır "demek olur bu.

tarikatlarda aynı şeyi söylüyor demek doğruymuş

örneğin peygamber gerçeğe tanıklık etmiş ona "şefaat ya rasül allah"  demek doğru oluyor bu çevirine göre

saygılarımla...

Yukarı dön Göster tarık's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tarık
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

  Coban nickli kimseye.

Sen kuru gurultuyu birak basit gordugun  Kuran'i anlamayi bu ayetin anlamini vererek ispatla. Bilmiyorsan onu da soyle ayip degil. Boylelikle ogrenme yolunda mesafe katedersin.Ayriyeten hakkimda soyledigin hic bir kisisel iddia dogru degil. Bir insani bilmeden bu kadar onu taniyor gibi iftira atan insanin hic bir sayginligi kalmaz. Cunku bu fikirsel bir diyalogun otesinde bir hazimsizlik gostergesidir.Ayriyeten bu sitede gercekten  fikir derinligi olan hic bir insana en ufak saygisizlik gostermemesimdir. Bilgisi henuz derinlesmemis ama ogrenme gayreti tasiyan kimselere yonelik bir saldirganlikta da bulunmadim. Ama yazdiklarimi anlamak kapasitesinden yoksun, laf olsun diye yazan ve mesajlarinda hic bir ehemmiyet olmadigi halde cevahir sactigini sanan kimselere karsi hakettikleri muameleyi uygulamisimdir. Slogan atmayi birakarak ilim tahsil edip faydali olmayi tercih etmen hem senin hemde burda yazilanlari okuyanlar icin bir zorunluluktur.

Yazdiklarimi okuyanlar ellerini vicdanlarina koyarlarsa asil gayemi anlamakta gucluk cekmezler, ama anlamamayi meslek haline getiren kimseler hic bir seyi anlamadiklari gibi benide anlamayacaklardir.   

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Tarık yazdı:

  "bu çeviri şu sorunu doğuruyor "Bilenler ve Hakka tanıklık edenler` e  dua edersen onlar şefaat etkisine sahiptirler."

 yani "Allahtan başka yalvardıkların  bilgili gerçeğe tanıklık etmiş iseler Allahın yanında şefaat için yalvarılabilirler onun ortaklarıdır "demek olur bu.

tarikatlarda aynı şeyi söylüyor demek doğruymuş

örneğin peygamber gerçeğe tanıklık etmiş ona "şefaat ya rasül allah"  demek doğru oluyor bu çevirine göre."

 Eğer Kuranda şefaatle ilgili başka ayet olmasaydı dediğin doğru ama Kuran bütünselliği açısından bakarsan şefaat olayına,özellikle ahirette kesin reddiye var.Ayetlere bektaşi mantığıyla yaklaşmasak iyi olacak.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
tarık
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 19 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tarık

  adalet: Eğer Kuranda şefaatle ilgili başka ayet olmasaydı dediğin doğru ama ....

    o zaman bunun çevirisini ters düşmeyecek şekilde yapalım

sorum şu arapça bilenler varsa lütfen yazsınlar

"illa" her zaman "atıf"  mıdır yoksa atıf olmadan "sadece" "ancak" manalarıda varmıdır.varsa ki kuran bütünlüğünü desteklior bu ayetin tercümasi şöyle olur.

onun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.sadece gerçeği görenler bilebilir. 

Yukarı dön Göster tarık's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tarık
 
tarık
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 19 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tarık

mukaddes_vadi Yazdı:

 Merhaba sevgili tarık kardeşim..Benim Zuhruf 86 dan anladığım,ayette şefaat eden sadece Allah'tır. Bilinçle gerçeğe şahit olanlar edecek olanlar değil şefaate uğrayacak olanlardır. Nitekim ayetin bağlamındanda bu anlaşılmaktadır. Vurgu sadece Allaha yapılmıştır. Bu şekilde söz konusu olan ayeti şöyle meallendirmekte daha bir isabet görüyorum ''Allah'ın aşağısına/dışına çağrı yapanlar asla şefaate uğramayacaklardır. Ancak gerçeğe tanık olanlar hariç zira onlar bilinçli kimselerdir''.


Kur'an dostlarına selam olsun,,,

makaddes:gerçeğe tanık olanlar Allahın şefaatine uğrayacaklar ancak Allahın dışındekilere cağrıda bulunanlar Allahın şefaatine malik olamayacaklar"

 bunu mu demek istedin 

bu çok iyi yanlız çeviri tam yansıtmıyo bunu

Yukarı dön Göster tarık's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tarık
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

muhliskul Yazdı:

  Coban nickli kimseye.

Sen kuru gurultuyu birak basit gordugun  Kuran'i anlamayi bu ayetin anlamini vererek ispatla. Bilmiyorsan onu da soyle ayip degil. Boylelikle ogrenme yolunda mesafe katedersin.Ayriyeten hakkimda soyledigin hic bir kisisel iddia dogru degil. Bir insani bilmeden bu kadar onu taniyor gibi iftira atan insanin hic bir sayginligi kalmaz. Cunku bu fikirsel bir diyalogun otesinde bir hazimsizlik gostergesidir.Ayriyeten bu sitede gercekten  fikir derinligi olan hic bir insana en ufak saygisizlik gostermemesimdir. Bilgisi henuz derinlesmemis ama ogrenme gayreti tasiyan kimselere yonelik bir saldirganlikta da bulunmadim. Ama yazdiklarimi anlamak kapasitesinden yoksun, laf olsun diye yazan ve mesajlarinda hic bir ehemmiyet olmadigi halde cevahir sactigini sanan kimselere karsi hakettikleri muameleyi uygulamisimdir. Slogan atmayi birakarak ilim tahsil edip faydali olmayi tercih etmen hem senin hemde burda yazilanlari okuyanlar icin bir zorunluluktur.

Yazdiklarimi okuyanlar ellerini vicdanlarina koyarlarsa asil gayemi anlamakta gucluk cekmezler, ama anlamamayi meslek haline getiren kimseler hic bir seyi anlamadiklari gibi benide anlamayacaklardir.  

 

Sn.'Muhliskul',

Kimseye ne kadar bilgili olduğumu kanıtlama gibi bir amacım yok.Bu site de çoğunluğun benim  gibi düşünmediğini de biliyorum.Ancak bilesinki bu durum beni sıkıntıya sokmuyor.Yalnız site de seni en iyi anlayanların başında geldiğim konusunda da hiçbir şüphem yok.

Sorun şu:

Yıllarca Kuran konuştuğunu düşündüğümüz birkısım insan,Kuran'ın anlaşılmasını indiği dönemin ve yerin şartlarına bağladılar.Şu an seninde ısrarla savunduğun gibi.Bu durum 'Edilleyi şeriyye' denilenden daha tehlikeliydi,çünkü onların hepsini kuşattığı gibi 'siret'adı altında daha da geniş bir yelpazeyi kapsıyordu.Bizler sürekli onların bu çevresel 'tahkiklerini'bir sonuca bağlayıp önümüze Kuran'ın hayat projesini sunmalarını  bekledik.Belki de şeytan bize bunu süslü gösterdi.Herneyse sonuçta bir arpa boyu bile yol alamadık.Çünkü Kuran'ın dışında ki tüm alanlar bataklıktır.Bataklıkta da yol almak mümkün değildir.

Neden bataklıkta gül aramak yerine direkt güller deryası olan Kuran'a gidilmez?Acaba insan Kuran'ın dışında ki bu alanla uğraşmayı kendi ilahlığı adına mı yapmaktadır?O alana Allah onay vermediğine göre kendisi onay vererek bir paymı çıkarıyor kendi hesabına?Mesela,neden Kuran'da hiç konu edilmeyen 'Muaviye , Ali' ve dönemleri öne sürülürde,Kuranı anlama adına bir sürü Kıssa gözardı edilir,veya zurnanın son deliği olarak algılanır?

Aslında, 'hadi çöz bakalım 43/86'da ki şefaati'demen bana değil Kuran'a meydan okumandır.Bu şudur:'Şefaati çözmek yalnız Kuran ile mümkün değil,vahyin indiği dönemin malzemesinden de istifade etmek lazım'İşte buda Kuran'a göre Muhlis olmak değil,Allah korusun Müşrik olmaktır.

Allah bir kılavuz göndermişse bu hiçbir kulun ilavesine muhtaç değildir.Eğer şimdilik anlaşılmayan bir şey varsa bu Huda'nın eksiği değildir.Bu durumda 'onun gözetiminde'onun onay vermediği alana gitme arzusu da abesle iştigaldir.

Senin tarzında düşünenlerin sorunu 'şefaatin çözülmesi'değil,Kuran'ın dışında oluşturulan bataklıkların kurutulması sorunudur.Hastalığın teşhis edilmesi de tehlikeli değil,bilakis daha da olgunlaşmasına  mani bir durumdur.

Normalde sitedekilerin bu fikirleri onaylaması  gerekir.Çünkü burası'Hanif Dostlar' sitesi ancak, bu derin sessizliği bende merak ediyorum doğrusu.

Selam.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

tarık yazdı:

"illa" her zaman "atıf"  mıdır yoksa atıf olmadan "sadece" "ancak" manalarıda varmıdır.varsa ki kuran bütünlüğünü desteklior bu ayetin tercümasi şöyle olur.

 "onun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.sadece gerçeği görenler bilebilir. "

 ELimde "Arapçada Bağlaçlar"sözlüğü var,orada illa kelimesinin anlamları olarak"..dışında,sadece,fakat,meğerki..,ancak,..den başka,hariç,mamafih,ama" ile  "değilse,..yapmazsa,aksi takdirde"anlamları verilmiş ve bunlar örneklendirilmiş.

Bu durumda sizin mealinize ,diğer ayetlere uygunluğunu da gözettiğimiz zaman, şu ifadeyi eklersek sorun çözülebilir:

"O'nun dışında yalvardıkların şefaate(aracılık etmeye-aracı olmaya) malik değildirler.(Bunu)sadece hakka(gerçeğe)tanıklık edenler bilebilir. "

__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Aslinda sana yazmamakta kararli idim fakat en son okudugum yazinda  senin beni hic anlamadigini belkide bu yuzden reaksiyon gostermis olabilecegini dusundum.

Sana en icten samimiyyetimle ifade ediyorum ki beni kendisiyle fikri acidan kiyasliyacagin bir kimse mevcut degildir. Bunu ovunmek anlaminda soylemiyorum. Benim soylediklerimi baskalarinin ki ile karistirmaman icin soyluyorum.

Ben Islam'in  kaynagi olarak yalnizca Kuran'i kabul ediyorum. Tek kaynak Kuran'in haricinde calisma yapilanlar bir kaynak degildir. Sadece arac ve gerecdir. Kuran vahyinin imani acidan degil lafzen anlasilirligi icin bir cok beseri problemler mevcuttur.  Bu problemlerin cozumu icin  elzem bilgilerin toplanmasi gerekir. Bu soylediklerimi baskalarinin anlatimi ile karistirmayin. Toplanilacak bilgiler dini hukum kaynagi olusturmayacak cunku bunlar sadece Sozluk mahiyetindedir. Her zaman soyledigim gibi butun bu arac ve gerecler ne bir alternatif kaynak nede bir ilave kaynaktir. Hadisler kaynak degildir, Kuran disi guya Nebevi uygulamalar-sunnet kaynak degildir.  

Benim yazdiklarimdan cikmasi mumkun olmayan sonuclari cikartmaniz beni cok sasirtiyor. ben Kuran hassasiyeti hic tukenmeyen bir insanim.  Kuran'in anlasilmasi ve insanliga yol gostermesi icin sahsim adina dusen her seyi gucumu asacak derecede yapmak azmindeyim. Butun hazirligim bu cizgidedir. Hic bir sahsi menfaati davamin onune gecirmem. Belki bazen biraz asabi olabilmekteyim, ama bu benim bilincli arzum degil. Aslinda tatli bir sekilde diyalogu tercih eden bir insanim. Kabadayilik taslarcasina muhataplik kuranlara tahammul edemiyorum. Rabbim sabrimi artirsin.

 Anlattiklarimdan baska kaynaklara yonelmek ,sirk vesaire cikarimlari cok tuhaf olmakta. Arastirmak ve ogrenmek sarttir.Bu bilgiler ilmi tasniflere sokulup istifadeye sunulur. Mevcutlar Kuran talebesi icin gerekli olan sihhatli bilgilerden mahrumdur. Daginik bir yapiya sahip bazi calismalar mevcuttur. Teknik yaklasimlar kismi izahetlerle sinirlidir. Bu yuzden Kuran bilincine sahip kimselerin butun calismalardan da istifade ederek Kuran'i anlamakta zorluk cikaran lafzi problemlere formuller sunmalari gerekmektedir. Bu calismalara destek vermek samimi kuran insaninin gorevidir. Bugune kadar sure gelmis yontemlerden farkli olarak, hic bir ekol kaygisi tasimadan,sirf Kitab'in orjinal ifadesindeki mesajin anlasilmasi icin  kuran'i yontemler gelistirmek gerekir. Bireysel olarak bakildiginda kifaye olanlar toplumsal olarak ayni ise yaramamaktadir. Umumu dikkate alarak olusturulmalidirlar.

 Benim senin sahsina kizginlikla ifade ettiklerimi Kuran'a hitaben gibi gostermen buyuk bir haksizlik. Cunku ben kuran'in anlam ittifak yapisinda olusunu bilen ve savunan  bir kimseyim. Benim muhatabim olan sana,  bazi bilgiler olmadan bu konuyu anlaman zordur saptama mi  yapiyorum. Sorun kuran'da degil Kuran anlayisimizin yetersizliginde . Olusturmaya calistigim ise bunun telafisi yonunde gayret gosterilmesi.

Netice olarak eger kuran anlayisinin netlesmesi yolunda caba sarfedilmesinde samimi isen ,bu hususta verilen mucadeleye karsi cikmak yerine desteklemen daha yerinde olacaktir.

Allah'tan baska hic bir ilah tanimayan, veli edinmeyen  ihlas dini mensubu muhlis kullara sirk isnadi sorumlulugu   cok buyuktur.

Saygiyla

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats